Instagram shopping

amazon marketing
Amazon marketing
7 marca, 2022
Marketing automation
Marketing automation
7 marca, 2022
Instagram shopping
Instagram shopping

Jak działa Instagram shopping? Czy warto z niego korzystać?

Instagram shopping to zestaw dodatkowych funkcji, które umożliwiają prowadzenie sprzedaży oraz robienie zakupów za pośrednictwem tej platformy.

Funkcje te nie są dostępne dla każdego użytkownika. By je uruchomić, należy spełnić szereg wymagań. Dzięki temu użytkownicy Instagramu nie muszą obawiać się zalania przez ogromną ilość reklam i ofert. Jak działa Instagram shopping? Kto może z niego korzystać? Kiedy może się przydać?

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Kto może korzystać z zakupów na Instagramie?

Instagram shopping to pakiet dodatkowych funkcji, które są dostępne wyłącznie dla kont firmowych, które spełniają wymagania opisane szczegółowo w regulaminie portalu. Przede wszystkim trzeba mieć na nim założony profil firmowy, który jest połączony z witryną założoną na własnej domenie. Użytkownik musi potwierdzić, że jest jej właścicielem i że może prowadzić za jej pośrednictwem sprzedaż.

Produkty, które mają być sprzedawane za pośrednictwem Instagramu, muszą też być sprzedawane w sklepie internetowym tego samego właściciela. Konieczne jest też połączenie profilu z tym założonym na Facebooku oraz skonfigurowanie konta w Menedżerze sprzedaży.

To właśnie on umożliwia konfigurowanie reklam oraz zarządzanie kontem także z poziomu komputera. Dzięki temu prowadzenie profilu i cała związana z tym zadaniem działalność jest dużo łatwiejsza.

Instagram shopping
Instagram shopping

Instagram shopping – jakie to funkcje?

Lista funkcji, które mieszczą się w Instagram shopping, jest dość długa. Z pewnością też będzie ona aktualizowana, bo usługa ta stale jest dostosowywana i dopasowywana do potrzeb użytkowników portalu. Dzięki temu ma ona być łatwo dostępna i wyjątkowo skuteczna. Jakie funkcje wchodzą w skład tej oferty:

  • sklep na Instagramie – to specjalne miejsce na portalu, w którym możesz dzielić się informacjami na temat swojej firmy. To dobre miejsce do tego, żebyś dzielił się historią swojej marki oraz równocześnie informował o produktach na sprzedaż. W sklepie możesz swobodnie wykorzystywać wszystkie dostępne funkcje, by przyciągać klientów i by zwracać uwagę użytkowników na Twoją ofertę.
  • kolekcje – ich zadaniem jest uporządkowanie zakupów. Dzięki kolekcjom można stworzyć kategorie produktów, które będą dopasowane do różnego typu odbiorców. Jest to sposób na pewnego rodzaju personalizację i stworzenie sztucznego podziału umożliwiającego szybsze przeglądanie oferty i szybsze podjęcie decyzji o zakupie.
  • strona produktu – jest to strona, na której gromadzone są wszystkie informacje dotyczące danego towaru. Znajdują się na niej treści, które publikujesz oraz te, które na jego temat pojawiają się u innych użytkowników. Dzięki takiej stronie wszystkie niezbędne dane na temat produktu są zgromadzone w jednym miejscu. Na tej stronie znajdują się również udogodnienia umożliwiające szybsze sfinalizowanie zakupu.
  • kasa na Instagramie – ta funkcja dostępna jest wyłącznie dla kwalifikujących się kont firmowych. Kasa na Instagramie umożliwia użytkownikowi dokonanie płatności bezpośrednio w aplikacji. Oznacza to, że nie ma potrzeby wchodzenia na stronę internetową sprzedawcy i opuszczania zaufanej już aplikacji Inastgram. Dzięki temu jest mniejsze ryzyko, że potencjalny klient zdąży się rozmyślić i wycofać z zakupu. To także rozwiązanie, które jest bardzo wygodne i ułatwia szybsze i mniej skomplikowane zakupy.
  • znaczniki produktów – pozwalają one na wyróżnienie produktów z katalogów. Znaczniki umieszcza się na zdjęciach i łączy się je bezpośrednio ze stroną konkretnego produktu. Dzięki temu przejście pomiędzy poszczególnymi stronami jest szybkie i płynne. To sprawia, że zainteresowany użytkownik może w bardzo krótkim czasie dowiedzieć się więcej na temat tego, co właśnie wpadło mu w oko.
  • reklamy ze znacznikami produktów – takie reklamy to dobry sposób na zwiększenie zasięgów postów reklamowych. Znaczniki dotrą do większej liczby użytkowników i tym samym zwiększy się szansa na to, że dojdzie do sprzedaży towarów.
  • premiera – ta funkcja polega na udostępnianiu możliwości poinformowania użytkowników o zbliżającej się premierze produktu lub promocji. Na razie jest ona dostępna wyłącznie w Stanach Zjednoczonych dla firm, które kwalifikują się do korzystania z kasy na Instagramie.

A co z reklamą w Instagram Shopping?

Nie można też zapominać, że w zakupach na Instagramie ogromną rolę odgrywa reklama. Podobnie jak w przypadku Facebooka, posty sponsorowane mogą docierać do większej liczby użytkowników, bo mają zdecydowanie większe zasięgi. Reklama sprawdza się nie tylko w przypadku prowadzenia sprzedaży konkretnych produktów, ale także w gdy zależy nam na zbudowaniu popularności konta i zdobycia nowych obserwujących.

Skoro czytasz wpis pt. Instagram shopping to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Tutaj warto też nadmienić, że żeby kampanie reklamowe na Instagramie były skuteczne, to muszą być odpowiednio skonfigurowane.

Prawidłowe uzupełnienie wszystkich niezbędnych danych, dobranie odpowiednich grafik i precyzyjne opisanie grupy docelowej są niezbędne do tego, by budżet nie był przepalany na próżno. W razie wątpliwości przygotowanie kampanii reklamowej warto zlecić specjaliście, który się tym zajmuje zawodowo.

Co myślisz o temacie jakim jest Instagram shopping? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)