Funkcje reklam

aida reklama
Aida reklama
23 lutego, 2022
Język reklamy
Język reklamy
23 lutego, 2022
funkcje reklam
funkcje reklam

Cele oraz funkcje reklam

Reklama jest formą komunikowania się danej firmy z otoczeniem i klientami, która wpływa na ich zachowanie, które polega na zakupie i poleceniu konkretnych produktów lub usług. Reklama pozwala odpłatnie przekazywać informacje konsumentom o ofercie firmy oraz aktualnych promocjach. Z reklamy korzystają przedsiębiorcy oraz jednostki niehandlowe, które chcą wywołać u klientów określone reakcje. Informacje zawarte w reklamie muszą być prawdziwe i powinny zwracać uwagę konsumentów.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

funkcje reklam
funkcje reklam

Jakie są funkcje reklam?

Reklama jak każdy przekaz informacji ma swoje funkcje. Podstawowymi funkcjami reklamy są:

  • informowanie – rolą tej funkcji jest przedstawienie produktu lub usługi na podstawie potrzeb konsumenta. Reklama ta informuje klienta o istnieniu konkretnych usług oraz produktów i przedstawia jego funkcje i możliwości. Głównym zadaniem funkcji informacyjnej jest promowanie produktów i usług oraz budowa marki i sprawienie, że będzie ona rozpoznawalna,
  • nakłanianie – funkcja ta służy do zachęcenia klientów do skorzystania z danych usług oraz zakupienia. Głównym celem tej funkcji jest przekonanie klienta do skorzystania z oferty konkretnej firmy, a nie konkurencji. Aby reklama nakłaniała do wykonania przez konsumenta działania, musi zawierać informacje o unikalności produktu lub usługi, która będzie związana z daną marką,
  • przypominanie – ta funkcja ma budować więź pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem, a także utrzymywać dotychczasowych klientów, którzy dokonali zakupu lub skorzystali z usług. Reklama przypominająca musi ukazywać zalety danego produktu lub usługi i udowadniać, że jest one lepsza niż u konkurencji.
    Wtórnymi funkcjami reklamy są:
  • utylitarna – pozwala nabywcy osiągnąć korzyści z reklamy,
  • zaufania – klienci wybierają markę i produkt, którym ufają,
  • selekcji – dzieli rynek na producentów oraz sprzedawców, którzy chcą oferować lepsze produkty,
  • bezpieczeństwa – klienci odczuwają bezpieczeństwo podczas dokonywania zakupów.
    Reklama wpływa także na ceny poszczególnych produktów i usług, a także obrazuje faktyczną jakość towarów oraz wykonywanych usług. Dzięki reklamie konsumenci mają łatwiejszy wybór i wiedzą, jaki produkt czy usługa spełnią ich oczekiwania i zaspokoją potrzeby.

Rodzaje reklam

Istnieje bardzo dużo kryteriów, które wpływają na podział reklam. Najważniejszymi rodzajami reklam używanych obecnie są:

  • reklama wewnętrzna – jak sama nazwa wskazuje, są one umieszczone wewnątrz pomieszczeń i pełnią swoją funkcję podczas różnego rodzaju wydarzeń, np. targów ślubnych lub informują o konkretnym produkcie dostępnym na danym stanowisku,
  • zewnętrzna – umieszczana jest na zewnątrz w celach reklamowych i informacyjnych. Najczęściej jest ona skierowana do szerszego grona odbiorców i może mieć formę billboardu, tablic lub stojaków,
  • natywna – jest to reklama umieszczona pomiędzy artykułami w prasie lub sieci. Taka reklama musi współgrać z treścią artykułu obok, którego jest umieszczona, a przy okazji nie jest nachalna,
  • społeczna – ma ona za zadanie wywrzeć na społeczeństwie konkretne działania i zachowania, które mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo ludzi.
    Reklamy mogą być nadawane z różnych źródeł, którymi są radio, telewizja, prasa, słupy informacyjne oraz strony internetowe, a także media społecznościowe i ekrany w salach kinowych.

Skoro czytasz wpis pt. Funkcje reklam to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Cele reklam

Podczas planowania reklamy należy szczególną uwagę zwrócić na to, jakie cele ma ona osiągnąć. Głównym zadaniem, jakie pełni reklama, jest dotarcie do klienta i przybliżenie mu oferowanych usług i produktów. Zadanie to jest realizowane poprzez:

  • ułatwienie we wprowadzeniu nowego produktu lub usługi na rynek,
  • wpływ na świadomość konsumentów i przekonanie ich do skorzystania z usług oraz zakupienia produktów,
  • przyspieszenie sprzedaży,
  • budowanie nowych grup konsumentów.
    Reklama nie skupia się tylko na sprzedaży, ale także na zadaniach dotyczących budowanie marki, zarządzania oraz budowania zespołu, który pracuje dla przedsiębiorstwa. Grupą tych celów są zadania długookresowe, do których zaliczyć można:
  • budowanie motywacji pracowników oraz podnoszenie ich wartości, a co za tym idzie, wzrost ilości zadowolonych klientów,
  • promowanie firmy, a nie tylko produktów,
  • zainteresowanie klienta danym produktem i przekonanie go, że warto rozważyć jego zakup,
  • zbudowanie marki, która ma obrazować jak dany produkt, powinien być użytkowany,
  • zbudowania wizerunku i osobowości marki, które mają się z nią kojarzyć i pokazywać, jakie posiada cechy,
  • opisanie ocen konsumentów związanych z marką na tle jej poznania oraz gotowości do wykonania określonych działań względem marki.

Cele reklamy muszą być realistyczne i mieć określony punkt początkowy. Cele te dotyczyć powinny określonej docelowej grupy konsumentów i być realizowane w określonym czasie.
Podczas wyznaczania celów ważne jest, aby wziąć pod uwagę zachowania klientów na rynku. Dzięki tym informacjom można zbudować dobrą reklamę, o unikalnej treści i trafiającą do ludzi oraz wybrać media, w których reklama ta się ukaże.

Co myślisz o temacie jakim jest Funkcje reklam? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)