Digitalizacja -co to jest? Przykłady, definicja.

Digitalizacja

Digitalizacja – co kryje się pod tym pojęciem?

Technologia bez wątpienia zmienia i kształtuje naszą rzeczywistość. Obecnie niemal każdy z nas jest nie tylko konsumentem, ale i twórcą cyfrowego świata, bez którego większość nie wyobraża sobie codzienności – zarówno w prywatnej, jak i zawodowej sferze.

W niektórych kwestiach jesteśmy wręcz od niego uzależnieni. Nowoczesne technologie pozwalają nie tylko na zoptymalizowanie działań, ale mogą znacząco ułatwić funkcjonowanie i niejednokrotnie zaoszczędzić cenny czas.

Wybuch pandemii w Polsce, stał się katalizatorem digitalizacji w wielu przedsiębiorstwach, które podjęły decyzję o usprawnieniu swoich zewnętrznych i wewnętrznych działań.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czym jest digitalizacja?

Digitalizacją nazywany jest proces, polegający na przekształceniu analogowych informacji, procesów, obiektów fizycznych w ich cyfrowe odpowiedniki, przy użyciu adekwatnych do tego narzędzi.

Digitalizacja: bibliotekarstwo, dygitalizacja, cyfryzacja, ucyfrowienie

Sprawia to, że dane mogą być swobodnie przechowywane, wysyłane oraz wielokrotnie przetwarzane. Zjawisko to sprawia, że wszystko to, co było kiedyś „offline” i miało postać tradycyjną, może zyskać postać w całości cyfrową.

Digitalizacja zagościła już niemal wszędzie. Obecna jest w przedsiębiorstwach, firmach, biurach oraz naszych domach. Nie ma się co dziwić, ponieważ korzystanie z elektronicznych zasobów jest o wiele wygodniejsze i bardziej efektywne.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Digitalizacja w biznesie

Digitalizacja w firmie prowadzi do stworzenia cyfrowego środowiska w przedsiębiorstwie. Wpływa na wszelkie procesy w niej zachodzące oraz na sposób działania i funkcjonowania poszczególnych sektorów.

Śmiało można pokusić się o stwierdzenie, że digitalizacja powinna być priorytetową kwestią we współczesnych przedsiębiorstwach. Wszystko to, co kiedyś było robione ręcznie, można przekształcić w systemy wspierane przez technologię.

Digitalizacja
Digitalizacja

Digitalizacja daje nie tylko oszczędność czasu, ale i pieniędzy. Sprawia, że przedsiębiorstwo ma szansę osiągnąć znaczącą przewagę konkurencyjną. Ponadto współczesny, szybki tryb życia, niemal wymusza cyfryzację firmy – nie tylko wewnątrz niej samej, ale również w kontekście szeroko rozumianych kontaktów z klientem i sprzedażą usług.

Pojęcie digitalizacji w biznesie, najczęściej utożsamiane jest z cyfryzacją dokumentów firmowych. Jednak podlegają jej także nagrania dźwiękowe, filmy oraz mikrofilmy.

Usługi cyfrowe dają również możliwość udostępniania zdjęć, grafik, map myśli, akt, wizytówek czy inspirujących wycinków z czasopism.

Digitalizacja dokumentów – co tak naprawdę daje?

Najczęściej przedsiębiorstwa zaczynają swą transformację cyfrową od papierowych nośników informacji. Digitalizacja umożliwia elektroniczny obieg dokumentów w firmie, upłynniając przebieg pracy.

Dzięki niej można przenieść do cyfrowego świata wszelkie istotne papiery firmowe. Szybkie wyszukiwanie pozwala na błyskawiczne uzyskanie dokumentów, bez konieczności szukania ich w przepełnionych archiwach. Digitalizacja papierów firmowych tworzy jednorodną, przejrzystą, zintegrowaną bazę danych, do której można mieć dostęp w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca na ziemi.

Wszystkie pliki znajdują się w jednym punkcie, do którego każda upoważniona osoba zyskuje pełny dostęp. Dzięki temu już nie trzeba będzie prosić pracownika o przesłanie skanu raportu czy wytycznych, odrywając go od obowiązków i destabilizując jego pracę.

Dokumenty w formie elektronicznej dają także możliwość ciągłości realizacji procesów w firmie, w których są używane. Ma to znaczący wpływ na pracę zdalną, ponieważ będzie przebiegała bez zakłóceń i nieprzyjemnych niespodzianek. Ogromnym plusem jest również to, że cyfrowa postać dokumentów jest naprawdę bezpieczna. W przypadku utraty czy zgubienia oryginałów w wersji tradycyjnej, mamy możliwość ich odtworzenia.

Minimalizujemy również możliwość potencjalnych zniszczeń. Pliki zapisane elektroniczne pozostaną na nośniku niezależnie od tego, czy w danej firmie zdarzy się niefortunny wypadek losowy, a dobrze zabezpieczone nie będą się stawały obiektem działam hakerów.

Ponadto mniejsza ilość wydruków wpływa na niższe koszty. Digitalizacja przyśpiesza obieg informacji wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa.

Digitalizacja sprzedaży

Coraz częściej transformację cyfrową przechodzą biznesy, koncentrujące się na sprzedaży usług i produktów. Coraz więcej firm, przenosi się do Internetu, bowiem nawet najbardziej atrakcyjna oferta offline może przegrywać z mniej interesującą opcją online.

Przedsiębiorstwa digitalizują sprzedaż nie tylko, aby zminimalizować koszty, ale przede wszystkim zwiększyć efektywność. Konsumenci coraz częściej odchodzą od zakupów stacjonarnych na rzecz wygodnych zakupów Internetowych.

Wolą nowsze rozwiązania, które nie zobowiązują ich lokalizacją ani czasem – bowiem zakupy można robić o każdej porze dnia i nocy. Internet jest również miejscem, gdzie tak naprawdę proces sprzedażowy ma swój początek.

To właśnie za jego pośrednictwem klient decyduje się na zapoznanie z ofertą, a zainteresowanie przekłada się na bezpośrednie spotkanie ze sprzedawcą bądź handlowcem. Ponadto zakupy za pośrednictwem Internetu dają możliwość atrakcyjniejszej prezentacji oferty i bardziej rozległe możliwości upsellingowe.

Transferowi cyfrowemu musi zostać poddany etap komunikacji z klientem, proces oferowania, zarządzanie kadrą sprzedażową oraz całokształt obsługi posprzedaży.

Skoro czytasz wpis pt. Digitalizacja: bibliotekarstwo, dygitalizacja, cyfryzacja, ucyfrowienie to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

W jakich firmach sprawdzi się proces digitalizacji?

Transformacja cyfrowa bez wątpienia sprawdzi się niemal w każdej branży. Najczęściej przeprowadzana jest w przedsiębiorstwach, które zajmują się: handlem oraz usługami, logistyką i transportem, produkcją, administracją, usługami publicznymi, a także rachunkowością i bankowością.

Na czym polega proces digitalizacji?

Digitalizacja to proces przekształcania analogowych informacji, procesów i usług w cyfrowe, co pozwala na bardziej efektywne ich przechowywanie, udostępnianie i wykorzystywanie. Proces digitalizacji obejmuje kilka kluczowych etapów, w tym:

  1. Skanowanie: Przekształcanie analogowych dokumentów, zdjęć i innych informacji w cyfrowe pliki.
  2. OCR (Optical Character Recognition): Proces rozpoznawania i konwersji tekstu z obrazów cyfrowych na tekst cyfrowy, który można później wyszukiwać i edytować.
  3. Przetwarzanie danych: Przekształcanie informacji w formie cyfrowej w bardziej przydatną i ustrukturyzowaną formę, taką jak bazy danych.
  4. Automatyzacja: Wdrożenie cyfrowych narzędzi i procesów, aby usprawnić i uczynić bardziej efektywnymi dotychczasowe procesy biznesowe.
  5. Usprawnienie: Wprowadzenie cyfrowych rozwiązań, aby usprawnić komunikację i współpracę, a także umożliwić bardziej efektywne zarządzanie informacjami i zasobami.

Digitalizacja ma znaczący wpływ na wiele dziedzin, w tym biznes, edukację, usługi publiczne i inne, umożliwiając bardziej efektywne i zoptymalizowane wykorzystywanie zasobów i informacji.

Czym się różni digitalizacja od cyfryzacji?

Digitalizacja i cyfryzacja są często używane zamiennie, ale istnieją subtelne różnice między nimi.

Digitalizacja to proces przekształcania analogowych informacji, procesów i usług w cyfrowe, co pozwala na bardziej efektywne ich przechowywanie, udostępnianie i wykorzystywanie.

Cyfryzacja to proces wprowadzania technologii cyfrowych w dziedzinach takich jak biznes, usługi publiczne, edukacja i inne, co pozwala na bardziej efektywne i zoptymalizowane działanie. Cyfryzacja jest szersza i bardziej kompleksowa niż digitalizacja, ponieważ obejmuje nie tylko konwersję analogowych informacji w cyfrowe, ale także wdrożenie cyfrowych rozwiązań, narzędzi i procesów, aby usprawnić działanie.

W skrócie, digitalizacja jest procesem, który jest częścią cyfryzacji, ale cyfryzacja jest bardziej szerokim i kompleksowym procesem, który obejmuje także inne aspekty wdrożenia technologii cyfrowych.

Szereg możliwości

Coraz chętniej rozwiązania cyfrowe są wykorzystywane przez działy HR i osoby zajmujące się księgowością. W coraz większym stopniu digitalizacji podlegają także procesy, które służą samoobsłudze pracowników – delegacje czy wnioski urlopowe.

Informatyzację napędza także digitalizacja komunikacji z sektorem publicznym. Za pośrednictwem platform Internetowych, które coraz częściej decydują się wykluczać wersje papierową, można załatwić wiele spraw.

Co sądzisz o wpisie pt. Digitalizacja: bibliotekarstwo, dygitalizacja, cyfryzacja, ucyfrowienie? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to digitalizacja dokumentów?

Digitalizacja dokumentów to proces skanowania i tworzenia cyfrowego odpowiednika tradycyjnego, papierowego dokumentu. Obejmuje on wszelkiego rodzaju procedury związane z zeskanowaniem, odnoszeniem do postaci cyfrowej i zapisywaniem pliku w preferowanej przez użytkownika formie. Digitalizacja dokumentów pozwala na przechowywanie, udostępnianie i wykorzystywanie danych cyfrowo, a nie w papierowej formie. Digitalizacja eliminuje tradycyjne formy przechowywania danych i umożliwia korzystanie z nich w procesach automatyzacji i technologii sztucznej inteligencji. Digitalizacja dokumentów przyczynia się także do ograniczenia kosztów stałych, w czasie, wykorzystaniu zasobów i zwiększeniu efektywności.

Co daje digitalizacja?

Digitalizacja pozwala na zamianę danych z formatu analogowego na format cyfrowy. Zalety tego procesu obejmują wygodę i zwiększoną wydajność, ponieważ informacje cyfrowe są szybsze, łatwiejsze i bardziej niezawodne. Digitalizacja może również pomóc w oszczędzaniu pieniędzy, ponieważ można przechowywać więcej informacji w mniejszych przestrzeniach. Digitalizacja wykorzystuje technologię, aby usprawnić procesy biznesowe, optymalizować przetwarzanie danych i zorganizować informacje w sposób bardziej efektywny. Digitalizacja umożliwia również dostęp do danych z dowolnego miejsca dzięki dostępowi do Internetu. Digitalizacja może również ulepszyć usługi klienta, zwiększyć zaangażowanie w social mediach i ułatwić wykorzystanie różnych aplikacji do przechowywania danych.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!