Cold calling -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Precyzyjne targetowanie Facebook ju偶 nie istnieje!
8 marca, 2022
Google rozszerzenia reklam sitelinks
Google rozszerzenia reklam (ads i adwords)
8 marca, 2022
Cold calling
Cold calling

Skuteczny cold calling – jak zacz膮膰 zimne telefony

Cold calling to jedna z najbardziej brutalnych cz臋艣ci sprzeda偶y. Ludzie nie maj膮 poj臋cia kim jeste艣 a potem trzeba ich przekona膰 aby kupili Tw贸j produkt lub us艂ug臋. I dlatego wielu sprzedawc贸w m贸wi „zimne telefony s膮 martwe i nie dzia艂aj膮„.

Ale w rzeczywisto艣ci dzwonienie na zimno faktycznie dzia艂a je艣li tylko masz odpowiedni膮 metodologi臋. W tym artykule poka偶臋 ci dok艂adnie jak mo偶esz rozpocz膮膰 zimne rozmowy i dostaniesz frameworki z kt贸rych korzystam podczas pracy, rozm贸w i prowadzenia negocjacji z innymi firmami.

Jeszcze jedna rzecz zanim zaczniemy… w sekcji komentarzy napisz jakie jest twoje najwi臋ksze wyzwanie zwi膮zane ze sprzeda偶膮. Na pewno zrobi臋 film o tym w przysz艂o艣ci ale na razie chod藕my dalej i zacznijmy dok艂adnie tak, jak powiniene艣 zacz膮膰 twoje zimne telefony.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Obejrzyj wideo na temat cold calling poni偶ej:

Cold calling statystyki

Je艣li nadal masz w膮tpliwo艣ci co do tej skutecznej strategii sprzeda偶y, oto kilka niesamowitych statystyk zimnych po艂膮cze艅, kt贸re zmieni膮 Twoje postrzeganie (a poni偶ej infografika z raingroup, firmy konsultingowej kt贸ra przeprowadzi艂a to badanie):

  • 69% kupuj膮cych odebra艂o telefon od nowych sprzedawc贸w w ci膮gu ostatnich 12 miesi臋cy
  • 27% sprzedawc贸w twierdzi, 偶e telefonowanie do nowych kontakt贸w jest niezwykle skuteczne
  • 82% kupuj膮cych jest ch臋tnych na spotkanie ze sprzedawcami, kt贸rzy do nich docieraj膮
  • 62% kupuj膮cych chce mie膰 dalszy kontakt ze sprzedawcami, kt贸rzy aktywnie szukaj膮 rozwi膮zania ich problemu
  • 75% potencjalnych klient贸w z r贸偶nych bran偶 wzi臋艂o udzia艂 w wydarzeniu lub um贸wi艂o si臋 na spotkanie w oparciu o nieoczekiwane zimne telefony
cold calling zimne telefony strategia i technika

Pierwsze 5 sekund w cold calling’u

鈥淵ou never get a second chance to make a first impression鈥- Will Rogers

W porz膮dku, wi臋c pierwsz膮 rzecz膮, kt贸r膮 om贸wimy je艣li chodzi o zimne telefony to pierwsze pi臋膰 sekund. Nast臋pnie najwa偶niejsz膮 rzecz膮 jest budowanie relacji i telefonicznie mo偶esz to zrobi膰 za pomoc膮 swojego g艂osu.

Je艣li chodzi o tonalno艣膰 istniej膮 trzy g艂贸wne elementy kt贸re lubi臋 wdra偶a膰 kiedy wykonuj臋 zimne telefony.

  • pierwsz膮 rzecz膮, kt贸r膮 chc臋 zrobi膰 to pewno艣膰 siebie.
  • druga rzecz to brzmi pozytywnie,
  • a trzeci brzmi przyja藕nie i otwarcie.

Wi臋c kiedy do kogo艣 dzwoni臋 i nie maj膮 poj臋cia, kim jestem jestem pewny siebie, jestem pozytywny i przyjazny.

Wi臋c kiedy przyjmiesz t臋 tonacj臋, ludzie ch臋tniej s艂uchaj膮 wszystkiego, co masz do powiedzenia. Wi臋c nie zachowuj si臋 jak typowy Mirek sprzedawca, nie b膮d藕 nachalny i nie b膮d藕 niepewny siebie.

B膮d藕 pewny podczas swoich telefon贸w. Wtedy ludzie poczuj膮 to zaufanie i b臋d膮 o wiele bardziej otwarci na ciebie. Wi臋c tonalno艣膰, to niekoniecznie to co m贸wisz, ale jest to, jak to m贸wisz.

Cold calling
Cold calling

Wi臋c teraz, co w艂a艣ciwie musisz powiedzie膰 aby rozpocz膮膰 rozmow臋?

Samemu wiele lat temu wykonywa艂em zimne telefony, i pierwsz膮 rzecz膮, kt贸r膮 m贸wi艂em to proste: 鈥Hej, [imi臋 je艣li znam] witaj, dzie艅 dobry tu Rafa艂 z XYZ [nazwa firmy]”. „Jak si臋 masz dzisiaj?

Dlaczego w艂a艣nie tak? Po pierwsze, zwracam si臋 do osoby po imieniu, kt贸re to wskazuje, 偶e wiem kim jest ta osoba. Po drugie m贸wi臋 moje imi臋 i m贸wi臋 im, w jakiej firmie pracuj臋 aby zbudowa膰 pewien rodzaj wiarygodno艣ci.

Je艣li pracujesz w sporej firmie to ludzie maj膮 wi臋ksze zaufanie. Ale nawet je艣li pracujesz w mniejszej, mo偶e ma艂a agencja, wtedy mo偶esz powiedzie膰 jej nazw臋 i to jest w porz膮dku nawet je艣li nie maj膮 poj臋cia, co to jest.

Nast臋pnie pytam: 鈥瀓ak si臋 masz dzisiaj?鈥 Wi臋c to otwiera rozmow臋 i pozwala osobie z kt贸ra rozmawiasz opowiedzie膰 troch臋 o swoim dniu.

Wi臋c je艣li maj膮 wspania艂y dzie艅, powiedz膮 „Och, wiesz, 鈥濪zie艅 jest naprawd臋 wspania艂y, bla, bla, bla, bla鈥. A potem mo偶esz si臋 ju偶 do tego odnie艣膰 i zadawa膰 kolejne pytania co pog艂臋bi tylko rozmow臋.

Je艣li maj膮 z艂y dzie艅, mog膮 powiedzie膰: 鈥濷ch, wiesz „Dzie艅 dobry, ale teraz, jest XYZ itp. 鈥. Masz wiedz臋 o pewnych problemach, kt贸re mog膮 by膰 zwi膮zane z tym co oferujesz, wi臋c to znowu kolejne cenne informacje.

Cold calling 鈥 praktyka kontaktowania si臋, zazwyczaj telefonicznego, z nieznajom膮 i niespodziewaj膮c膮 si臋 tego osob膮. Jest to np. kontakt handlowca z potencjalnym klientem w celu zaproponowania produktu lub us艂ugi.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Cold_calling

Nast臋pnie przechodzisz do nast臋pnej cz臋艣ci skryptu sprzeda偶y.

Skoro czytasz wpis pt. Skuteczny cold calling – jak zacz膮膰 zimne telefony to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Social media i media spo艂eczno艣ciowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Poka偶 zwrot ROI

Je艣li chcesz z kim艣 porozmawia膰 to musisz pokaza膰 mu konkretny ROI, czyli zwrot z inwestycji kt贸ry osoba musi ponie艣膰 w zwi膮zku 偶e po艣wi臋ca Ci sw贸j czas, albo musisz wzbudzi膰 jego ciekawo艣膰.

Nigdy nie wykonuj zimnych telefon贸w m贸wi膮c „czy mog臋 zabra膰 chwil臋”?

To jest najgorsze.

Nikt Ci臋 nie zna, a Ty dzwonisz i od razu chcesz mi zabra膰 czas bez dawania nic w zamian.

Mo偶esz za to zaciekawi膰:

鈥濩zy masz co艣 przeciwko, je艣li zajm臋 chwil臋 偶eby powiedzie膰 ci, dlaczego dzwoni臋?”

Albo dajesz konkretne ROI:

„Potrzebuj臋 2 minuty 偶eby pokaza膰 Ci jak mo偶esz zaoszcz臋dzi膰 1000 z艂 miesi臋cznie w swojej firmie”.

Trzecia opcja, ale uwaga musisz to wy膰wiczy膰 bo to nie takie proste. Zachowujesz si臋 jakby艣 si臋 zgubi艂.

Pomy艣l o tym… Kiedy robisz cold calling do firmy po prostu idziesz w 艣lepo. Wi臋c je艣li to zakomunikujesz prospektowi, potencjalni klienci s膮 znacznie bardziej sk艂onni do pomocy. A powodem jest to, 偶e gdy kto艣 prosi o pomoc, inni ludzie naturalnie na to zareaguj膮.

Zastan贸w si臋 je艣li prosisz kogo艣 o drog臋 bo nie wiesz jak dojecha膰.

Poniewa偶 prosisz o pomoc, ludzie s膮 ch臋tni do pomocy. To po prostu ludzka natura. Wi臋c kiedy dzwonisz do ludzi na zimno je艣li naprawd臋 pytasz ludzi o pomoc, wtedy ludzie naturalnie ci pomog膮. Wi臋c dlatego, kiedy powiesz na przyk艂ad 鈥瀐ej , w艂a艣ciwie troch臋 si臋 pogubi艂em i mam zadanie od szefa, czy masz co艣 przeciwko, je艣li zajm臋 chwil臋 偶eby powiedzie膰 dlaczego dzwoni臋?”

Ludzie najcz臋艣ciej m贸wi膮: 鈥濲asne鈥. „tak, jak mog臋 pom贸c?”

A wi臋c „otwierasz drzwi” i mo偶liwo艣膰 na dalsz膮 rozmow臋. Najwa偶niejsze, 偶e zamiast pr贸bowa膰 sprzeda膰 „na chama” w stylu „jeste艣 zainteresowany?” „kupisz m贸j produkt czy nie?” to, co po prostu robisz, to otwierasz mo偶liwo艣膰 dalszej rozmowy w ci膮gu tych pierwszych kilku sekund. Zaczynasz budowa膰 relacje, prosisz o pomoc a p贸藕niej przeprowadzasz szczer膮 rozmow臋 o sprzeda偶y.

Wi臋c teraz, kiedy poprosi艂e艣 o pomoc, osoba powie, 鈥濲asne, mog臋 ci pom贸c鈥. A potem mo偶esz powiedzie膰, 偶e wszystko, co musisz zrobi膰, to jasno wyja艣ni膰 dlaczego dzwonisz i czego dana osoba mo偶e oczekiwa膰 po tej rozmowie.

W tym momencie przedstaw sprawy jasno. Powiedz:

  • co masz
  • co Ci to da
  • co trzeba zrobi膰

Czyli na przyk艂ad, „mamy ciekawe rozwi膮zania dla firm, kt贸re w zwi膮zku z nowym 艂adem pozwol膮 zaoszcz臋dzi膰 na dodatkowym podatku od ZUS i ksi臋gowo艣ci, 艣rednio 200 z艂 miesi臋cznie za ka偶d膮 osob臋 w firmie. Przedstawi臋 Ci na czym to polega i je艣li b臋dziesz zainteresowany to przedstawi臋 na koniec ofert臋. Czy to brzmi uczciwie dla ciebie?”

Wi臋c klasycznie zaczynasz od tego co oferujesz, dajesz korzy艣ci i CTA.

Wnioski

Co my艣lisz o temacie jakim jest Cold Calling czyli telefonowanie na zimno do klient贸w? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)