Cechy reklamy

Reklama tekstowa
Reklama tekstowa (reklama search)
1 marca, 2022
reklama podprogowa
Reklama podprogowa
1 marca, 2022
cechy reklamy
cechy reklamy

Cechy skutecznej reklamy

Jak wyglądałoby życie bez reklamy? Dzisiaj trudno jest to ocenić, reklama zagościła bowiem w każdym zakątku otoczenia człowieka. Treści reklamowe to nie tylko krótkie klipy w telewizji, to billboardy, szyldy, to drukowane krótkie hasła w prasie, to również działania telemarketerów. Coraz bardziej kolorowe, krzykliwe, bezpośrednie. Przeciętny Kowalski prawdopodobnie nie jest już w stanie ocenić, jaką ilością treści reklamowych jest codziennie bombardowany. Dlatego aby przekaz działał tak ważne są odpowiednie cechy reklamy.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Czym jest reklama?

Pomimo tego, że reklama jest obecna w życiu każdego na każdym kroku, że jest tak powszechna i stanowi jeden z filarów funkcjonowania firmy na rynku, trudno znaleźć jest jej konkretną definicję. Działa na styku ekonomii, handlu oraz psychologii, w związku z tym niełatwo sprecyzować jej krótką charakterystykę. Samo słowo „reklama” pochodzi od łacińskiego „reclamare” oznaczającego „robienie wrzawy wokół czegoś, kogoś”. Wydaje się, że to tłumaczenie w najprostszy i najbardziej obrazowy sposób podkreśla główne zadanie reklamy. O produkcie lub usłudze ma być głośno w wyniku czego klienci mają się nimi zainteresować.

Krótka historia reklamy

Reklama nierozerwalnie związana jest z handlem oraz, w późniejszym czasie, z rozwojem środków masowego przekazu. Jej początków należy szukać już w starożytności. To już wtedy kupcy targowi wykrzykiwali hasła zachęcające do zrobienia zakupów właśnie u nich, a właściciele punktów usługowych lub tawern rozwieszali szyldy nad wejściem do swoich lokali.

Najstarszy odnaleziony materiał reklamowy stanowi papirus z 3000 r. p.n.e. , który informował o nagrodzie za znalezienie zbiegłego niewolnika. W podobnym okresie w Babilonii powstały tabliczki reklamujące usługi szewca, pisarza i sprzedawcy maści leczniczych.

Treści w tej formie miały charakter informacyjno-reklamowy. Nie były jeszcze tak wyszukane, ale jednocześnie konkurencja na rynku produktów i usług była niewielka.

Skoro czytasz wpis pt. cechy reklamy to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Przełomem w historii reklamy okazało się być wynalezienie druku przez Jana Gutenberga w 1450 r. Pisane do tej pory ręcznie ulotki, afisze i plakaty od teraz mogły być powielane w sposób łatwy i relatywnie szybki, docierając przy tym do coraz większej rzeszy odbiorców. Wraz z rozwojem ruchomej czcionki, zaczęła rozwijać się również prasa. Obok pełnienia funkcji informacyjnej okazała się być świetnym nośnikiem przekazów reklamowych. Pierwsza reklama opublikowana w prasie w Europie pochodzi z 1612 r.

cechy reklamy
cechy reklamy

Dość szybko okazało się, że chętnych na umieszczanie swoich treści reklamowych w gazetach jest więcej niż przestrzeni reklamowej, w związku z czym w roku 1704 w amerykańskim dzienniku Boston News-Letter ukazała się pierwsza płatna reklama.

Autorem pierwszej na świecie masowej reklamy była firma Procter&Gamble. Treści ukazały się pod koniec XIX w. i dotyczyły mydła Ivory Soap. Zostały opublikowane w gazetach w USA i Europie.
Od tego momentu rozwój reklamy nabierał coraz to większego tempa. Wraz z uruchomieniem przekazu telewizyjnego, reklama na dobre zagościła w domach i na ulicach.

Cechy reklamy: Wśród najczęściej wymienianych cech reklamy która jest skuteczna możemy wyróżnić to że jest łatwo zrozumiała i czytelna. Poza tym wzbudza zainteresowanie, jest rzeczowa, wiarygodna, przyzwoita i uczciwa.

Co sprawia, że reklama jest skuteczna?

„Reklama jest dźwignią handlu” – słowa te wygłoszone przez radzieckiego komisarza handlu, zaopatrzenia i przemysłu spożywczego, Anastasa Mikojana są aktualne do dzisiaj. Żaden produkt nie może istnieć bez reklamy. Wśród tak dużej konkurencji trzeba znaleźć dobry sposób, aby się wyróżnić i zwrócić uwagę klienta właśnie na siebie. Na przestrzeni lat powstało wiele teorii, w jaki sposób sprawić, by reklama była skuteczna. Rozwinął się specjalny sposób komunikacji z klientami bazujący na języku perswazji. Czy da się wskazać jakie cechy reklamy sprawiają, że dociera ona do odbiorców i angażuje ich w odpowiedni sposób?

Każda reklama, w zależności od zastosowanego środka przekazu, będzie musiała być do niego odpowiednio dopasowana. Jednak każdy przekaz reklamowy powinien posiadać 6 poniższych cech, aby się wyróżnić.

Najważniejsze cechy reklamy

Im prościej tym lepiej. Treści skomplikowane, długie, napakowane informacjami nie dość, że szybko nużą, to jeszcze nie są zapamiętywane. Im prostszy przekaz tym większa szansa, że zapadnie on w pamięci odbiorcy. Może to być chwytliwy slogan czy nawet jedno kojarzące się z produktem słowo. W obecnych czasach, w całym natłoku informacyjnym, uproszczone treści mają szansę zostać przyjęte lepiej niż elaboraty wychwalające zalety danego produktu.

Zaskoczenie i nieprzewidywalność to ważne elementy przyciągające uwagę klienta. W gąszczu powtarzalnych reklam trzeba się wyróżnić, mózg człowieka nauczył się bowiem ignorować bodźce bezpieczne i neutralne. Zauważy za to od razu coś nietypowego, odbiegającego od normy.

Reklama musi być konkretna. Ma sprawić, że mózg zapamięta właśnie ją. W każdej chwili organ ten przetwarza setki informacji, w związku z tym, by nie ulec przeciążeniu, nauczył się filtrować rzeczy nieistotne i zbędne. Według badań, nawet 90% tego co widzi człowiek nie zostaje przetworzone przez mózg. Reklama, aby do niego dotrzeć, nie może opierać się na pojęciach abstrakcyjnych tylko na konkretach.

Wiarygodność to nieodzowna cecha reklamy. Czy to poparta rzeczywistymi badaniami czy też stworzona na potrzeby przekazu reklamowego – nie ma znaczenia. Stąd tak popularne w reklamach stwierdzenia typu „99% dentystów wybiera markę szczoteczki X”. Wykorzystywanie szanowanych profesji do przekazywania informacji automatycznie sprawia, że przekaz ten jest uznawany za bardziej wiarygodny.

Reklamy często wykorzystują granie na emocjach. Wiadomym jest, że człowiek pod wpływem uczuć jest w stanie zmienić swoje zachowanie lub zdecydować się na nietypowy dla siebie krok. Dobrze skonstruowana reklama będzie angażować emocjonalnie, dzięki czemu lepiej zaangażuje odbiorcę.

Opowiadanie historii to element coraz częściej pojawiający się w przekazach reklamowych. Zamiast podawania suchych danych na temat produktu lub usługi, dobrze jest stworzyć wokół niego jakąś opowieść, która działa na wyobraźnię. I tak na przykład, przekaz mający na celu przestrzeganie przed prowadzeniem samochodu po spożyciu alkoholu zostanie lepiej odebrany i wzbudzi więcej emocji, jeśli zostanie pokazany jako historia, niż jako wypunktowane dane dotyczące ofiar wypadków samochodowych spowodowanych przez pijanych kierowców.

Cechy reklamy podsumowanie

Opisane powyżej cechy zwiększają szansę zapamiętania przekazu i w konsekwencji sięgnięcia po dany produkt lub usługę. Nie jest to jednak kompletna charakterystyka skutecznej reklamy. Ważne jest też na przykład to jakim językiem się posługuje. Specjaliści od reklamy muszą doskonale orientować się w aktualnych trendach i w mechanizmach psychologicznych po to, by stworzony przez nich przekaz został we właściwy sposób odebrany przez potencjalnego klienta.

Co myślisz o temacie jakim jest Cechy reklamy? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)