Cechy reklamy -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Reklama tekstowa
Reklama tekstowa (reklama search) -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
1 marca, 2022
reklama podprogowa
Reklama podprogowa -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
1 marca, 2022
cechy reklamy
cechy reklamy

Cechy skutecznej reklamy

Jak wygl膮da艂oby 偶ycie bez reklamy? Dzisiaj trudno jest to oceni膰, reklama zago艣ci艂a bowiem w ka偶dym zak膮tku otoczenia cz艂owieka. Tre艣ci reklamowe to nie tylko kr贸tkie klipy w telewizji, to billboardy, szyldy, to drukowane kr贸tkie has艂a w prasie, to r贸wnie偶 dzia艂ania telemarketer贸w. Coraz bardziej kolorowe, krzykliwe, bezpo艣rednie. Przeci臋tny Kowalski prawdopodobnie nie jest ju偶 w stanie oceni膰, jak膮 ilo艣ci膮 tre艣ci reklamowych jest codziennie bombardowany. Dlatego aby przekaz dzia艂a艂 tak wa偶ne s膮 odpowiednie cechy reklamy.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Czym jest reklama?

Pomimo tego, 偶e reklama jest obecna w 偶yciu ka偶dego na ka偶dym kroku, 偶e jest tak powszechna i stanowi jeden z filar贸w funkcjonowania firmy na rynku, trudno znale藕膰 jest jej konkretn膮 definicj臋. Dzia艂a na styku ekonomii, handlu oraz psychologii, w zwi膮zku z tym nie艂atwo sprecyzowa膰 jej kr贸tk膮 charakterystyk臋. Samo s艂owo 鈥瀝eklama鈥 pochodzi od 艂aci艅skiego 鈥瀝eclamare鈥 oznaczaj膮cego 鈥瀝obienie wrzawy wok贸艂 czego艣, kogo艣鈥. Wydaje si臋, 偶e to t艂umaczenie w najprostszy i najbardziej obrazowy spos贸b podkre艣la g艂贸wne zadanie reklamy. O produkcie lub us艂udze ma by膰 g艂o艣no w wyniku czego klienci maj膮 si臋 nimi zainteresowa膰.

Kr贸tka historia reklamy

Reklama nierozerwalnie zwi膮zana jest z handlem oraz, w p贸藕niejszym czasie, z rozwojem 艣rodk贸w masowego przekazu. Jej pocz膮tk贸w nale偶y szuka膰 ju偶 w staro偶ytno艣ci. To ju偶 wtedy kupcy targowi wykrzykiwali has艂a zach臋caj膮ce do zrobienia zakup贸w w艂a艣nie u nich, a w艂a艣ciciele punkt贸w us艂ugowych lub tawern rozwieszali szyldy nad wej艣ciem do swoich lokali.

Najstarszy odnaleziony materia艂 reklamowy stanowi papirus z 3000 r. p.n.e. , kt贸ry informowa艂 o nagrodzie za znalezienie zbieg艂ego niewolnika. W podobnym okresie w Babilonii powsta艂y tabliczki reklamuj膮ce us艂ugi szewca, pisarza i sprzedawcy ma艣ci leczniczych.

Tre艣ci w tej formie mia艂y charakter informacyjno-reklamowy. Nie by艂y jeszcze tak wyszukane, ale jednocze艣nie konkurencja na rynku produkt贸w i us艂ug by艂a niewielka.

Skoro czytasz wpis pt. cechy reklamy to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Prze艂omem w historii reklamy okaza艂o si臋 by膰 wynalezienie druku przez Jana Gutenberga w 1450 r. Pisane do tej pory r臋cznie ulotki, afisze i plakaty od teraz mog艂y by膰 powielane w spos贸b 艂atwy i relatywnie szybki, docieraj膮c przy tym do coraz wi臋kszej rzeszy odbiorc贸w. Wraz z rozwojem ruchomej czcionki, zacz臋艂a rozwija膰 si臋 r贸wnie偶 prasa. Obok pe艂nienia funkcji informacyjnej okaza艂a si臋 by膰 艣wietnym no艣nikiem przekaz贸w reklamowych. Pierwsza reklama opublikowana w prasie w Europie pochodzi z 1612 r.

cechy reklamy
cechy reklamy

Do艣膰 szybko okaza艂o si臋, 偶e ch臋tnych na umieszczanie swoich tre艣ci reklamowych w gazetach jest wi臋cej ni偶 przestrzeni reklamowej, w zwi膮zku z czym w roku 1704 w ameryka艅skim dzienniku Boston News-Letter ukaza艂a si臋 pierwsza p艂atna reklama.

Autorem pierwszej na 艣wiecie masowej reklamy by艂a firma Procter&Gamble. Tre艣ci ukaza艂y si臋 pod koniec XIX w. i dotyczy艂y myd艂a Ivory Soap. Zosta艂y opublikowane w gazetach w USA i Europie.
Od tego momentu rozw贸j reklamy nabiera艂 coraz to wi臋kszego tempa. Wraz z uruchomieniem przekazu telewizyjnego, reklama na dobre zago艣ci艂a w domach i na ulicach.

Cechy reklamy: W艣r贸d najcz臋艣ciej wymienianych cech reklamy kt贸ra jest skuteczna mo偶emy wyr贸偶ni膰 to 偶e jest 艂atwo zrozumia艂a i czytelna. Poza tym wzbudza zainteresowanie, jest rzeczowa, wiarygodna, przyzwoita i uczciwa.

Co sprawia, 偶e reklama jest skuteczna?

鈥濺eklama jest d藕wigni膮 handlu鈥 鈥 s艂owa te wyg艂oszone przez radzieckiego komisarza handlu, zaopatrzenia i przemys艂u spo偶ywczego, Anastasa Mikojana s膮 aktualne do dzisiaj. 呕aden produkt nie mo偶e istnie膰 bez reklamy. W艣r贸d tak du偶ej konkurencji trzeba znale藕膰 dobry spos贸b, aby si臋 wyr贸偶ni膰 i zwr贸ci膰 uwag臋 klienta w艂a艣nie na siebie. Na przestrzeni lat powsta艂o wiele teorii, w jaki spos贸b sprawi膰, by reklama by艂a skuteczna. Rozwin膮艂 si臋 specjalny spos贸b komunikacji z klientami bazuj膮cy na j臋zyku perswazji. Czy da si臋 wskaza膰 jakie cechy reklamy sprawiaj膮, 偶e dociera ona do odbiorc贸w i anga偶uje ich w odpowiedni spos贸b?

Ka偶da reklama, w zale偶no艣ci od zastosowanego 艣rodka przekazu, b臋dzie musia艂a by膰 do niego odpowiednio dopasowana. Jednak ka偶dy przekaz reklamowy powinien posiada膰 6 poni偶szych cech, aby si臋 wyr贸偶ni膰.

Najwa偶niejsze cechy reklamy

Im pro艣ciej tym lepiej. Tre艣ci skomplikowane, d艂ugie, napakowane informacjami nie do艣膰, 偶e szybko nu偶膮, to jeszcze nie s膮 zapami臋tywane. Im prostszy przekaz tym wi臋ksza szansa, 偶e zapadnie on w pami臋ci odbiorcy. Mo偶e to by膰 chwytliwy slogan czy nawet jedno kojarz膮ce si臋 z produktem s艂owo. W obecnych czasach, w ca艂ym nat艂oku informacyjnym, uproszczone tre艣ci maj膮 szans臋 zosta膰 przyj臋te lepiej ni偶 elaboraty wychwalaj膮ce zalety danego produktu.

Zaskoczenie i nieprzewidywalno艣膰 to wa偶ne elementy przyci膮gaj膮ce uwag臋 klienta. W g膮szczu powtarzalnych reklam trzeba si臋 wyr贸偶ni膰, m贸zg cz艂owieka nauczy艂 si臋 bowiem ignorowa膰 bod藕ce bezpieczne i neutralne. Zauwa偶y za to od razu co艣 nietypowego, odbiegaj膮cego od normy.

Reklama musi by膰 konkretna. Ma sprawi膰, 偶e m贸zg zapami臋ta w艂a艣nie j膮. W ka偶dej chwili organ ten przetwarza setki informacji, w zwi膮zku z tym, by nie ulec przeci膮偶eniu, nauczy艂 si臋 filtrowa膰 rzeczy nieistotne i zb臋dne. Wed艂ug bada艅, nawet 90% tego co widzi cz艂owiek nie zostaje przetworzone przez m贸zg. Reklama, aby do niego dotrze膰, nie mo偶e opiera膰 si臋 na poj臋ciach abstrakcyjnych tylko na konkretach.

Wiarygodno艣膰 to nieodzowna cecha reklamy. Czy to poparta rzeczywistymi badaniami czy te偶 stworzona na potrzeby przekazu reklamowego 鈥 nie ma znaczenia. St膮d tak popularne w reklamach stwierdzenia typu 鈥99% dentyst贸w wybiera mark臋 szczoteczki X鈥. Wykorzystywanie szanowanych profesji do przekazywania informacji automatycznie sprawia, 偶e przekaz ten jest uznawany za bardziej wiarygodny.

Reklamy cz臋sto wykorzystuj膮 granie na emocjach. Wiadomym jest, 偶e cz艂owiek pod wp艂ywem uczu膰 jest w stanie zmieni膰 swoje zachowanie lub zdecydowa膰 si臋 na nietypowy dla siebie krok. Dobrze skonstruowana reklama b臋dzie anga偶owa膰 emocjonalnie, dzi臋ki czemu lepiej zaanga偶uje odbiorc臋.

Opowiadanie historii to element coraz cz臋艣ciej pojawiaj膮cy si臋 w przekazach reklamowych. Zamiast podawania suchych danych na temat produktu lub us艂ugi, dobrze jest stworzy膰 wok贸艂 niego jak膮艣 opowie艣膰, kt贸ra dzia艂a na wyobra藕ni臋. I tak na przyk艂ad, przekaz maj膮cy na celu przestrzeganie przed prowadzeniem samochodu po spo偶yciu alkoholu zostanie lepiej odebrany i wzbudzi wi臋cej emocji, je艣li zostanie pokazany jako historia, ni偶 jako wypunktowane dane dotycz膮ce ofiar wypadk贸w samochodowych spowodowanych przez pijanych kierowc贸w.

Cechy reklamy podsumowanie

Opisane powy偶ej cechy zwi臋kszaj膮 szans臋 zapami臋tania przekazu i w konsekwencji si臋gni臋cia po dany produkt lub us艂ug臋. Nie jest to jednak kompletna charakterystyka skutecznej reklamy. Wa偶ne jest te偶 na przyk艂ad to jakim j臋zykiem si臋 pos艂uguje. Specjali艣ci od reklamy musz膮 doskonale orientowa膰 si臋 w aktualnych trendach i w mechanizmach psychologicznych po to, by stworzony przez nich przekaz zosta艂 we w艂a艣ciwy spos贸b odebrany przez potencjalnego klienta.

Co my艣lisz o temacie jakim jest Cechy reklamy? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)