Amazon marketing

YouTube Shorts
YouTube Shorts #short #shorts
7 marca, 2022
Instagram shopping
Instagram shopping
7 marca, 2022
amazon marketing
amazon marketing

Jak skutecznie sprzedawać na Amazon? Amazon marketing

Amazon to niekwestionowany lider na rynku e-commerce na świecie. Swoje wersje serwisu posiada już 14 krajów, w tym od 2021 roku również Polska. Zanim Amazon.pl rozpoczął swoją działalność, w kraju możliwe było korzystanie z zagranicznych odsłon serwisu. Jednak w momencie uruchomienia rodzimej wersji platformy przed sprzedawcami otworzyły się nowe możliwości.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Amazon kontra Allegro

Amazon pojawił się w Polsce dość późno, w momencie, kiedy Allegro miało już swoją mocno ugruntowaną pozycję na rynku. Dzięki temu to polski serwis nadal plasuje się na pierwszym miejscu wśród platform sprzedażowych w kraju. Co zatem może stanowić powód rozpoczęcia działalności na Amazon? Daje on przede wszystkim możliwości otwarcia na międzynarodowych klientów.

W 2021 z Amazon Prime korzystało około 200 milionów użytkowników na całym świecie. Ze względu integracje usług takich jak serwis wideo, streaming muzyki, serwis audiobooków i wiele innych, Amazon stanowi atrakcyjną propozycję dla użytkowników. Wszystkie te serwisy obsługiwane są z jednego konta i mogą stanowić konkurencję dla rozproszonych usług konkurencji.

Dlatego też należy przypuszczać, że pomimo stabilnej i silnej pozycji Allegro na polskim rynku e-commerce, Amazon będzie zyskiwał coraz to nowych użytkowników. Sprzedawcy powinni wziąć pod uwagę przeniesienie, lub choćby dołączenie sprzedaży na Amazon do swojego planu biznesowego.

Strona produktu na Amazon

Sprzedawcy działający na Allegro wiedzą już w jaki sposób odpowiednio stworzyć stronę produktu, jaki tytuł nadać aukcji i jakich słów kluczowych użyć, by przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. Konstrukcja aukcji na Amazon wygląda trochę inaczej, na szczęście platforma w jasny sposób reguluje, jak powinna wyglądać oferta produktu zamieszczona w serwisie.

Tytuł powinien zawierać maksymalnie 200 znaków, każde słowo powinno rozpoczynać się wielką literą. Do reprezentacji produktu na liście wyszukiwania najlepiej użyć zdjęcia o wymiarach 500×500 lub 1000×1000 pikseli. Każda strona produktu musi zawierać wypunktowanie najważniejszych cech artykułu.

amazon marketing
amazon marketing

Amazon marketing

Powyższe punkty to podstawowa instrukcja dotycząca jedynie kwestii technicznych. Niezmiernie ważne jest odpowiednie przygotowanie merytoryczne swojej aukcji po to, by wyróżniła się na tle konkurencji i spowodowała, że użytkownik zdecyduje się dokonać zakupu konkretnego artykułu.
Na co należy zwrócić uwagę przy tworzeniu strony produktowej? Specjaliści od marketingu wyróżniają 8 podstawowych aspektów.

  1. Kupujący oceniają aukcję po tytule. W 200 znakach powinny znaleźć się: nazwa produktu, marka, cechy charakterystyczne takie jak kolor, rozmiar lub zastosowanie. Tytuł powinien zawierać kilka najbardziej trafnych słów kluczowych dotyczących produktu oraz krótkie wyjaśnienie czym jest artykuł i do czego służy. Dzięki temu potencjalny klient może na pierwszy rzut oka wybrać pozycję, która najbardziej pasuje do jego kryteriów wyszukiwania. Nie ma sensu wstawiania na siłę zbyt wielu słów kluczowych. Najważniejszą cechą dobrego tytułu jest czytelność.
  2. Zdjęcia produktu muszą dobrze reprezentować dany artykuł. To właśnie zdjęcie ma największy wpływ na to, czy klient kliknie na daną aukcję czy nie. Amazon wymaga, by zdjęcie wyświetlane na liście produktów wyraźnie przedstawiało sprzedawany towar. Ma on znajdować się na białym tle, bez dodatkowych napisów, bez modeli, bez innych przedmiotów na drugim planie. Kiedy klient przeniesie się na stronę produktu, zdjęcia zyskują jeszcze większe znaczenie. Amazon pozwala na używanie od 5 do 9 zdjęć na stronie produktowej. Najlepiej jest wstawiać zdjęcia odnoszące się konkretnie do produktu, przedstawiające go z każdej strony i na których widać go w użyciu. Można wstawiać infografiki z dodatkowym tekstem, jednak klient zawsze najbardziej zainteresowany jest samym artykułem.
  3. Wypunktowania muszą być jasne i czytelne. Lista najważniejszych cech produktu w formie punktów znajduje się tuż pod ceną i zaraz obok zdjęcia głównego na górze strony produktowej. Odgrywa ona zatem bardzo ważną rolę w przekonaniu użytkownika do dokonania zakupu. Aby zmaksymalizować ich użyteczność każdy punkt powinien być krótkim akapitem na 2 do 4 zdań i skupiać się na cechach i zaletach produktu. Każda aukcja może zawierać pięć punktów, z czego dobrze, by trzy pierwsze odnosiły się do najlepszych cech produktu wyróżniających go spośród innych tego samego rodzaju, a dwa kolejne adresowały najbardziej popularne pytania lub wątpliwości dotyczące danego artykułu
  4. Wyraźna i przejrzysta część opisowa ma znaczenie. Amazon pozwala na używanie języka HTML przy tworzeniu opisów. Dzięki temu można wprowadzać pogrubienia tekstu, kursywę, rozdzielać akapity interliniami i rozmieszczać tekst w przyjemny dla oka sposób. Warto poświęcić chwilę, aby dobrze przygotować tekst opisu pod tym kątem, ponieważ nic innego nie zniechęca do dalszego czytania niż zbity blok tekstu.
  5. Im bardziej atrakcyjnie rozplanowana strona produktu tym lepiej. Dla użytkowników biznesowych Amazon, którzy zostali zatwierdzeni jako właściciele marek, serwis udostępnia funkcję Treści A+, która umożliwia tworzenie stron w bardziej zaawansowany sposób. Daje również możliwość wykorzystywania gotowych szablonów rozmieszczenia treści i zdjęć. Takie opisy zdecydowanie wyróżniają się na tle innych aukcji.
  6. Pierwsze wrażenie odgrywa ogromną rolę w procesie podejmowania decyzji u klienta. Każdy użytkownik zwraca uwagę na średnią ocenę produktu, na najbardziej popularne i najświeższe recenzje. Sprzedawca nie ma możliwości ingerowania w żaden z tych segmentów, dlatego ważne jest, żeby utrzymywać swoje usługi na odpowiednim poziomie w celu otrzymywania jak najwyższych ocen.
  7. Wielu klientów zwraca uwagę na sekcję pytań i odpowiedzi. Poszukuje tam informacji na temat artykułu pochodzących zarówno od sprzedawcy jak i od użytkowników. Odpowiedzi muszą być udzielane zawsze zgodnie z prawdą. Ważne jest, że odpowiadać na pytania mogą również użytkownicy, którzy nie zakupili produktu, więc należy stale sprawdzać, czy wiadomości tam zamieszczane są prawdziwe i wiarygodne.
  8. Słowa klucze użyte na zapleczu są tak samo ważne jak tytuł. Mimo tego, że nie są widoczne dla użytkownika, odgrywają ogromną rolę w indeksowaniu wyników wyszukiwania. Liczba dozwolonych znaków jest ograniczona do 250, słowa nie muszą być rozdzielane przecinkami i nie muszą tworzyć sensownych zdań. Tę sekcję należy potraktować jako zbiorowisko słów, które związane są z publikowanym artykułem.

Te podstawowe zasady pozwolą na opracowanie strony produktu w sposób zachęcający do zakupu. Ważne, by stronę tę aktualizować na bieżąco i podawać informacje zgodne z prawdą. Odpowiednio przygotowany opis pozwoli na osiąganie wysokich wyników sprzedażowych.

Skoro czytasz wpis pt. Amazon marketing to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Co myślisz o temacie jakim jest Amazon marketing? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)