Amazon marketing -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

YouTube Shorts
YouTube Shorts #short #shorts -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
7 marca, 2022
Instagram shopping
Instagram shopping -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
7 marca, 2022
amazon marketing
amazon marketing

Jak skutecznie sprzedawa膰 na Amazon? Amazon marketing

Amazon to niekwestionowany lider na rynku e-commerce na 艣wiecie. Swoje wersje serwisu posiada ju偶 14 kraj贸w, w tym od 2021 roku r贸wnie偶 Polska. Zanim Amazon.pl rozpocz膮艂 swoj膮 dzia艂alno艣膰, w kraju mo偶liwe by艂o korzystanie z zagranicznych ods艂on serwisu. Jednak w momencie uruchomienia rodzimej wersji platformy przed sprzedawcami otworzy艂y si臋 nowe mo偶liwo艣ci.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Amazon kontra Allegro

Amazon pojawi艂 si臋 w Polsce do艣膰 p贸藕no, w momencie, kiedy Allegro mia艂o ju偶 swoj膮 mocno ugruntowan膮 pozycj臋 na rynku. Dzi臋ki temu to polski serwis nadal plasuje si臋 na pierwszym miejscu w艣r贸d platform sprzeda偶owych w kraju. Co zatem mo偶e stanowi膰 pow贸d rozpocz臋cia dzia艂alno艣ci na Amazon? Daje on przede wszystkim mo偶liwo艣ci otwarcia na mi臋dzynarodowych klient贸w.

W 2021 z Amazon Prime korzysta艂o oko艂o 200 milion贸w u偶ytkownik贸w na ca艂ym 艣wiecie. Ze wzgl臋du integracje us艂ug takich jak serwis wideo, streaming muzyki, serwis audiobook贸w i wiele innych, Amazon stanowi atrakcyjn膮 propozycj臋 dla u偶ytkownik贸w. Wszystkie te serwisy obs艂ugiwane s膮 z jednego konta i mog膮 stanowi膰 konkurencj臋 dla rozproszonych us艂ug konkurencji.

Dlatego te偶 nale偶y przypuszcza膰, 偶e pomimo stabilnej i silnej pozycji Allegro na polskim rynku e-commerce, Amazon b臋dzie zyskiwa艂 coraz to nowych u偶ytkownik贸w. Sprzedawcy powinni wzi膮膰 pod uwag臋 przeniesienie, lub cho膰by do艂膮czenie sprzeda偶y na Amazon do swojego planu biznesowego.

Strona produktu na Amazon

Sprzedawcy dzia艂aj膮cy na Allegro wiedz膮 ju偶 w jaki spos贸b odpowiednio stworzy膰 stron臋 produktu, jaki tytu艂 nada膰 aukcji i jakich s艂贸w kluczowych u偶y膰, by przyci膮gn膮膰 uwag臋 potencjalnego klienta. Konstrukcja aukcji na Amazon wygl膮da troch臋 inaczej, na szcz臋艣cie platforma w jasny spos贸b reguluje, jak powinna wygl膮da膰 oferta produktu zamieszczona w serwisie.

Tytu艂 powinien zawiera膰 maksymalnie 200 znak贸w, ka偶de s艂owo powinno rozpoczyna膰 si臋 wielk膮 liter膮. Do reprezentacji produktu na li艣cie wyszukiwania najlepiej u偶y膰 zdj臋cia o wymiarach 500×500 lub 1000×1000 pikseli. Ka偶da strona produktu musi zawiera膰 wypunktowanie najwa偶niejszych cech artyku艂u.

amazon marketing
amazon marketing

Amazon marketing

Powy偶sze punkty to podstawowa instrukcja dotycz膮ca jedynie kwestii technicznych. Niezmiernie wa偶ne jest odpowiednie przygotowanie merytoryczne swojej aukcji po to, by wyr贸偶ni艂a si臋 na tle konkurencji i spowodowa艂a, 偶e u偶ytkownik zdecyduje si臋 dokona膰 zakupu konkretnego artyku艂u.
Na co nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 przy tworzeniu strony produktowej? Specjali艣ci od marketingu wyr贸偶niaj膮 8 podstawowych aspekt贸w.

  1. Kupuj膮cy oceniaj膮 aukcj臋 po tytule. W 200 znakach powinny znale藕膰 si臋: nazwa produktu, marka, cechy charakterystyczne takie jak kolor, rozmiar lub zastosowanie. Tytu艂 powinien zawiera膰 kilka najbardziej trafnych s艂贸w kluczowych dotycz膮cych produktu oraz kr贸tkie wyja艣nienie czym jest artyku艂 i do czego s艂u偶y. Dzi臋ki temu potencjalny klient mo偶e na pierwszy rzut oka wybra膰 pozycj臋, kt贸ra najbardziej pasuje do jego kryteri贸w wyszukiwania. Nie ma sensu wstawiania na si艂臋 zbyt wielu s艂贸w kluczowych. Najwa偶niejsz膮 cech膮 dobrego tytu艂u jest czytelno艣膰.
  2. Zdj臋cia produktu musz膮 dobrze reprezentowa膰 dany artyku艂. To w艂a艣nie zdj臋cie ma najwi臋kszy wp艂yw na to, czy klient kliknie na dan膮 aukcj臋 czy nie. Amazon wymaga, by zdj臋cie wy艣wietlane na li艣cie produkt贸w wyra藕nie przedstawia艂o sprzedawany towar. Ma on znajdowa膰 si臋 na bia艂ym tle, bez dodatkowych napis贸w, bez modeli, bez innych przedmiot贸w na drugim planie. Kiedy klient przeniesie si臋 na stron臋 produktu, zdj臋cia zyskuj膮 jeszcze wi臋ksze znaczenie. Amazon pozwala na u偶ywanie od 5 do 9 zdj臋膰 na stronie produktowej. Najlepiej jest wstawia膰 zdj臋cia odnosz膮ce si臋 konkretnie do produktu, przedstawiaj膮ce go z ka偶dej strony i na kt贸rych wida膰 go w u偶yciu. Mo偶na wstawia膰 infografiki z dodatkowym tekstem, jednak klient zawsze najbardziej zainteresowany jest samym artyku艂em.
  3. Wypunktowania musz膮 by膰 jasne i czytelne. Lista najwa偶niejszych cech produktu w formie punkt贸w znajduje si臋 tu偶 pod cen膮 i zaraz obok zdj臋cia g艂贸wnego na g贸rze strony produktowej. Odgrywa ona zatem bardzo wa偶n膮 rol臋 w przekonaniu u偶ytkownika do dokonania zakupu. Aby zmaksymalizowa膰 ich u偶yteczno艣膰 ka偶dy punkt powinien by膰 kr贸tkim akapitem na 2 do 4 zda艅 i skupia膰 si臋 na cechach i zaletach produktu. Ka偶da aukcja mo偶e zawiera膰 pi臋膰 punkt贸w, z czego dobrze, by trzy pierwsze odnosi艂y si臋 do najlepszych cech produktu wyr贸偶niaj膮cych go spo艣r贸d innych tego samego rodzaju, a dwa kolejne adresowa艂y najbardziej popularne pytania lub w膮tpliwo艣ci dotycz膮ce danego artyku艂u
  4. Wyra藕na i przejrzysta cz臋艣膰 opisowa ma znaczenie. Amazon pozwala na u偶ywanie j臋zyka HTML przy tworzeniu opis贸w. Dzi臋ki temu mo偶na wprowadza膰 pogrubienia tekstu, kursyw臋, rozdziela膰 akapity interliniami i rozmieszcza膰 tekst w przyjemny dla oka spos贸b. Warto po艣wi臋ci膰 chwil臋, aby dobrze przygotowa膰 tekst opisu pod tym k膮tem, poniewa偶 nic innego nie zniech臋ca do dalszego czytania ni偶 zbity blok tekstu.
  5. Im bardziej atrakcyjnie rozplanowana strona produktu tym lepiej. Dla u偶ytkownik贸w biznesowych Amazon, kt贸rzy zostali zatwierdzeni jako w艂a艣ciciele marek, serwis udost臋pnia funkcj臋 Tre艣ci A+, kt贸ra umo偶liwia tworzenie stron w bardziej zaawansowany spos贸b. Daje r贸wnie偶 mo偶liwo艣膰 wykorzystywania gotowych szablon贸w rozmieszczenia tre艣ci i zdj臋膰. Takie opisy zdecydowanie wyr贸偶niaj膮 si臋 na tle innych aukcji.
  6. Pierwsze wra偶enie odgrywa ogromn膮 rol臋 w procesie podejmowania decyzji u klienta. Ka偶dy u偶ytkownik zwraca uwag臋 na 艣redni膮 ocen臋 produktu, na najbardziej popularne i naj艣wie偶sze recenzje. Sprzedawca nie ma mo偶liwo艣ci ingerowania w 偶aden z tych segment贸w, dlatego wa偶ne jest, 偶eby utrzymywa膰 swoje us艂ugi na odpowiednim poziomie w celu otrzymywania jak najwy偶szych ocen.
  7. Wielu klient贸w zwraca uwag臋 na sekcj臋 pyta艅 i odpowiedzi. Poszukuje tam informacji na temat artyku艂u pochodz膮cych zar贸wno od sprzedawcy jak i od u偶ytkownik贸w. Odpowiedzi musz膮 by膰 udzielane zawsze zgodnie z prawd膮. Wa偶ne jest, 偶e odpowiada膰 na pytania mog膮 r贸wnie偶 u偶ytkownicy, kt贸rzy nie zakupili produktu, wi臋c nale偶y stale sprawdza膰, czy wiadomo艣ci tam zamieszczane s膮 prawdziwe i wiarygodne.
  8. S艂owa klucze u偶yte na zapleczu s膮 tak samo wa偶ne jak tytu艂. Mimo tego, 偶e nie s膮 widoczne dla u偶ytkownika, odgrywaj膮 ogromn膮 rol臋 w indeksowaniu wynik贸w wyszukiwania. Liczba dozwolonych znak贸w jest ograniczona do 250, s艂owa nie musz膮 by膰 rozdzielane przecinkami i nie musz膮 tworzy膰 sensownych zda艅. T臋 sekcj臋 nale偶y potraktowa膰 jako zbiorowisko s艂贸w, kt贸re zwi膮zane s膮 z publikowanym artyku艂em.

Te podstawowe zasady pozwol膮 na opracowanie strony produktu w spos贸b zach臋caj膮cy do zakupu. Wa偶ne, by stron臋 t臋 aktualizowa膰 na bie偶膮co i podawa膰 informacje zgodne z prawd膮. Odpowiednio przygotowany opis pozwoli na osi膮ganie wysokich wynik贸w sprzeda偶owych.

Skoro czytasz wpis pt. Amazon marketing to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Social media i media spo艂eczno艣ciowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Co my艣lisz o temacie jakim jest Amazon marketing? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)