Aida reklama -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

reklama zewn臋trzna
Reklama zewn臋trzna -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
23 lutego, 2022
funkcje reklam
Funkcje reklam -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
23 lutego, 2022
aida reklama
aida reklama

Aida reklama w marketingu

Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e model AIDA jest bardzo przydatnym narz臋dziem marketingowym, dzi臋ki kt贸remu mo偶liwe jest zar贸wno zoptymalizowanie, jak i usystematyzowanie dzia艂a艅 reklamowych. Na czym polega AIDA reklama?

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest Aida?

Model reklamy AIDA – przedstawia spos贸b jak oddzia艂uj膮 reklamy na konsument贸w, ponadto wyja艣nia psychologiczne podstawy dlaczego dzia艂a. Skr贸t AIDA pochodzi od:

  • Attention – przyci膮gamy uwag臋,
  • Interest – musimy wzbudzi膰 zainteresowanie produktem,
  • Desire – wywo艂ujemy pragnienie zakupu,
  • Action – pobudzamy dzia艂anie do zakupu.

Jakie etapy dzia艂ania reklamy wyr贸偶nia model SLB?

M贸wi膮c o modelu SLB mamy na my艣li psychologiczne fazy oddzia艂ywania reklamy.

Modele psychologicznego oddzia艂ywania reklam skupiaj膮 si臋 na trzech, elementarnych krokach, tj.: percepcja, przetwarzanie informacji a tak偶e post臋powanie nabywcy na rynku.

Kto dok艂adnie stworzy艂 model AIDA?

Uwa偶a si臋, 偶e Pionier sprzeda偶y i reklamy E. St. Elmo Lewis stworzy艂 omawiany model AIDA. Godny uwagi jest fakt, 偶e w jednej ze swoich licznych publikacji dotycz膮cych reklamie postulowa艂 przynajmniej trzy zasady, na kt贸rych powinna opiera膰 si臋 reklama. Wed艂ug Lewisa jej g艂贸wn膮 misj膮 jest w pierwszej kolejno艣ci, przyci膮gniecie uwagi odbiorcy, w taki spos贸b, by ten spojrza艂 na ni膮, a tak偶e zacz膮艂 czyta膰. W kolejnym etapie reklama nadal musi zainteresowa膰 odbiorc臋. Zadaniem trzeciego etapu jest przekonanie danej osoby, aby po przeczytaniu uwierzy艂a. Reklama jest skuteczna dopiero wtedy, gdy b臋dzie zawiera艂a trzy wymienione cechy.

aida reklama
aida reklama

Attention, czyli zdobycie uwagi

Marketingowcom bardzo cz臋sto wydaje si臋, 偶e potencjalni klienci s艂yszeli ju偶 o produkcie. Specjali艣ci od reklamy wpadaj膮 w pu艂apk臋 my艣lenia, poniewa偶 mn贸stwo czasu sp臋dzaj膮 z katalogami produkt贸w, znaj膮 wszystkie atuty poszczeg贸lnych produkt贸w lub us艂ug. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e w zdecydowanej wi臋kszo艣ci przypadk贸w wspomniane za艂o偶enie jest b艂臋dne.

Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e obecnie zdobycie uwagi klienta jest jednocze艣nie prostym (bardzo du偶a liczba kana艂贸w komunikacji) i trudnym zadaniem (ogromny szum informacyjny). Agencje reklamowe, a tak偶e dzia艂y marketingowe r贸偶nych firm maj膮 do dyspozycji media spo艂eczno艣ciowe, guerilla marketing czy aplikacje. Daj膮 one ogromn膮 szans臋 danej marce na wirusow膮 dystrybucj臋 okre艣lonych tre艣ci.

G艂贸wnym celem jest u艣wiadomienie grupie docelowej, 偶e us艂uga lub produkt przedsi臋biorstwa istnieje. W ten spos贸b zaczyna si臋 艣cie偶ka omawianego modelu AIDA. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e marketingowcy najwi臋kszych koncern贸w k艂ad膮 ogromny nacisk na pierwszy etap.

Interest 鈥 zainteresowanie swoim przekazem oraz produktem

Zadaniem tego etapu jest z kolei wzbudzenie zainteresowania. Je偶eli klient ju偶 dowiedzia艂 si臋 o istnieniu okre艣lonego produktu, musi uzyska膰 zdecydowanie wi臋cej informacji na jego temat, by rozwa偶y膰 zakup.

Nale偶y d膮偶y膰 do tego, by odbiorca sam zrobi艂 research. Jest to moment, w kt贸rym klienci zaczynaj膮 szuka膰 konkretnych danych. Warto wiedzie膰, 偶e w zale偶no艣ci od warto艣ci danego przedmiotu badanie mo偶e mie膰 bardzo du偶e oddzia艂ywanie na ostateczn膮 decyzj臋 zakupow膮.

Trudnym zadaniem b臋dzie wzbudzenie jakiegokolwiek zainteresowania, gdy produkt same z siebie nie b臋d膮 ciekawe. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e ca艂y proces zwi膮zany z podj臋ciem decyzji mo偶e u艂atwi膰 przejrzysta informacja z ilustracjami czy podtytu艂ami. Marketingowcy powinni skoncentrowa膰 si臋 najbardziej na kwestiach, kt贸re maj膮 najwi臋ksze znaczenie dla rynku docelowego.

艢wietnym przyk艂adem mo偶e by膰 kampania 鈥濿here鈥檚 the beef?鈥 stworzona przez sie膰 fast food贸w Wendy鈥檚. Jak wiadomo, na rynku dzia艂a mn贸stwo firm sprzedaj膮cych hamburgery. Kampania w najprostszym mo偶liwym uj臋ciu informowa艂a o tym, 偶e hamburgery wspomnianej marki zawieraj膮 w swoim sk艂adzie znacznie wi臋cej wo艂owiny w por贸wnaniu do hamburger贸w firm konkurencyjnych. Komunikat przedstawiony w ten spos贸b okaza艂 si臋 sukcesem.

Skoro czytasz wpis pt. aida reklama to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Desire 鈥 wzbudzenie po偶膮dania

Warto wiedzie膰, 偶e omawiany etap jest dok艂adnie tym, na co wygl膮da. Zadaniem firmy jest wzbudzenie w kliencie pragnienia posiadania jej produktu. Konsument musi z wszystkich opcji, kt贸re s膮 dost臋pne na rynku po偶膮da膰 przedmiotu, towaru oferowanego przez przedsi臋biorstwo. Oczywi艣cie mo偶na tego dokona膰 przez u偶ywanie emocjonalnych i osobistych tre艣ci.

Wystarczy przypomnie膰 sobie reklam臋 telezakup贸w. W zdecydowanej wi臋kszo艣ci przypadk贸w zaczynaj膮 si臋 one od pokazania problemu (zwr贸cenie uwagi). Kolejnym etapem jest przedstawienie rozwi膮zania (zainteresowanie odbiorc贸w). Dopiero p贸藕niej pokazywane s膮 korzy艣ci i funkcje, kt贸re zmieni膮 偶ycie konsumenta na lepsze.

Action, czyli ostatni etap

Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e ostatnim krokiem omawianego modelu b臋dzie sk艂onienia potencjalnego klienta do zainicjowania dzia艂ania. Reklama musi zosta膰 stworzona w taki spos贸b, by ko艅czy艂a si臋 wezwaniem do dzia艂ania. W najprostszym mo偶liwym uj臋ciu konieczne jest uzyskanie natychmiastowej reakcji okre艣lonego konsumenta.

Dalszy rozw贸j modelu AIDA

Warto wiedzie膰, 偶e podstawowy model AIDA przesta艂 ju偶 wystarcza膰 marketingowcom i agencjom reklamowym. Nikogo nie powinien dziwi膰 ten fakt, poniewa偶 marketing zawsze wo艂a艂 o wi臋cej. Godny uwagi jest fakt, 偶e model AIDA ewoluowa艂 wraz z rozwojem wiedzy o konsumentach, a tak偶e ich przyzwyczajeniach. Marketing jest w pewnego rodzaju bardzo dynamicznym ekosystemem, kt贸ry stale si臋 rozwija.

Obecnie dzia艂a model AIDAL. Ostatnia wymieniona litera dotyczy lojalno艣ci, czyli ostatniego etapu lejka zakupowego. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e marketing koncentruj膮cy si臋 na jednotransakcyjnych i kr贸tkoterminowych relacjach klient贸w z markami doskonale zda egzamin w przypadku jednorazowych akcji.

Co my艣lisz o temacie jakim jest aida reklama w marketingu? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)