Model Aida reklama -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przyk艂ady, definicja]

aida reklama
aida reklama

Model Aida reklama w marketingu

Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e model AIDA jest bardzo przydatnym narz臋dziem marketingowym, dzi臋ki kt贸remu mo偶liwe jest zar贸wno zoptymalizowanie, jak i usystematyzowanie dzia艂a艅 reklamowych. Na czym polega AIDA reklama?

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest Aida?

Model reklamy AIDA – przedstawia spos贸b jak oddzia艂uj膮 reklamy na konsument贸w, ponadto wyja艣nia psychologiczne podstawy dlaczego dzia艂a. Skr贸t AIDA pochodzi od:

  • Attention – przyci膮gamy uwag臋,
  • Interest – musimy wzbudzi膰 zainteresowanie produktem,
  • Desire – wywo艂ujemy pragnienie zakupu,
  • Action – pobudzamy dzia艂anie do zakupu.

Jakie etapy dzia艂ania reklamy wyr贸偶nia model SLB?

M贸wi膮c o modelu SLB mamy na my艣li psychologiczne fazy oddzia艂ywania reklamy.

Modele psychologicznego oddzia艂ywania reklam skupiaj膮 si臋 na trzech, elementarnych krokach, tj.: percepcja, przetwarzanie informacji a tak偶e post臋powanie nabywcy na rynku.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Kto dok艂adnie stworzy艂 model AIDA?

Uwa偶a si臋, 偶e Pionier sprzeda偶y i reklamy E. St. Elmo Lewis stworzy艂 omawiany model AIDA. Godny uwagi jest fakt, 偶e w jednej ze swoich licznych publikacji dotycz膮cych reklamie postulowa艂 przynajmniej trzy zasady, na kt贸rych powinna opiera膰 si臋 reklama. Wed艂ug Lewisa jej g艂贸wn膮 misj膮 jest w pierwszej kolejno艣ci, przyci膮gniecie uwagi odbiorcy, w taki spos贸b, by ten spojrza艂 na ni膮, a tak偶e zacz膮艂 czyta膰. W kolejnym etapie reklama nadal musi zainteresowa膰 odbiorc臋. Zadaniem trzeciego etapu jest przekonanie danej osoby, aby po przeczytaniu uwierzy艂a. Reklama jest skuteczna dopiero wtedy, gdy b臋dzie zawiera艂a trzy wymienione cechy.

aida reklama
aida reklama

Na czym polega model AIDA?

Model AIDA (attention, interest, desire, action) jest jednym z najcz臋艣ciej stosowanych modeli w marketingu. Bazuje on na za艂o偶eniu, 偶e ka偶dy klient, zanim zdecyduje si臋 na zakup danego produktu lub us艂ugi, przechodzi cztery etapy: uwaga, zainteresowanie, po偶膮danie i dzia艂anie.

W pierwszej kolejno艣ci konsumenci musz膮 pozna膰 dan膮 mark臋 lub produkt i wzbudzi膰 w sobie pewien stopie艅 zaanga偶owania 鈥 to jest stadium 鈥瀠wagi鈥.

Kolejnym etapem jest zainteresowanie, kt贸re ma za zadanie zwi臋kszy膰 zaanga偶owanie klienta w produkt lub us艂ug臋. Nast臋pnie, je偶eli danemu produktowi uda si臋 wywo艂a膰 u konsument贸w silniejsze uczucia i pragnienia, wchodzimy w trzeci etap 鈥 po偶膮danie.

Ostatnim etapem, na kt贸ry sk艂ada si臋 model AIDA, jest dzia艂anie. Ma on za zadanie zmotywowa膰 konsument贸w do kupna danego produktu, us艂ugi b膮d藕 podejmowania innych dzia艂a艅 (np. wyra偶enia opinii, itp.), kt贸re s膮 zgodne z celem marketera.

Attention, czyli zdobycie uwagi

Marketingowcom bardzo cz臋sto wydaje si臋, 偶e potencjalni klienci s艂yszeli ju偶 o produkcie. Specjali艣ci od reklamy wpadaj膮 w pu艂apk臋 my艣lenia, poniewa偶 mn贸stwo czasu sp臋dzaj膮 z katalogami produkt贸w, znaj膮 wszystkie atuty poszczeg贸lnych produkt贸w lub us艂ug. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e w zdecydowanej wi臋kszo艣ci przypadk贸w wspomniane za艂o偶enie jest b艂臋dne.

Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e obecnie zdobycie uwagi klienta jest jednocze艣nie prostym (bardzo du偶a liczba kana艂贸w komunikacji) i trudnym zadaniem (ogromny szum informacyjny). Agencje reklamowe, a tak偶e dzia艂y marketingowe r贸偶nych firm maj膮 do dyspozycji media spo艂eczno艣ciowe, guerilla marketing czy aplikacje. Daj膮 one ogromn膮 szans臋 danej marce na wirusow膮 dystrybucj臋 okre艣lonych tre艣ci.

G艂贸wnym celem jest u艣wiadomienie grupie docelowej, 偶e us艂uga lub produkt przedsi臋biorstwa istnieje. W ten spos贸b zaczyna si臋 艣cie偶ka omawianego modelu AIDA. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e marketingowcy najwi臋kszych koncern贸w k艂ad膮 ogromny nacisk na pierwszy etap.

Interest 鈥 zainteresowanie swoim przekazem oraz produktem

Zadaniem tego etapu jest z kolei wzbudzenie zainteresowania. Je偶eli klient ju偶 dowiedzia艂 si臋 o istnieniu okre艣lonego produktu, musi uzyska膰 zdecydowanie wi臋cej informacji na jego temat, by rozwa偶y膰 zakup.

Nale偶y d膮偶y膰 do tego, by odbiorca sam zrobi艂 research. Jest to moment, w kt贸rym klienci zaczynaj膮 szuka膰 konkretnych danych. Warto wiedzie膰, 偶e w zale偶no艣ci od warto艣ci danego przedmiotu badanie mo偶e mie膰 bardzo du偶e oddzia艂ywanie na ostateczn膮 decyzj臋 zakupow膮.

Trudnym zadaniem b臋dzie wzbudzenie jakiegokolwiek zainteresowania, gdy produkt same z siebie nie b臋d膮 ciekawe. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e ca艂y proces zwi膮zany z podj臋ciem decyzji mo偶e u艂atwi膰 przejrzysta informacja z ilustracjami czy podtytu艂ami. Marketingowcy powinni skoncentrowa膰 si臋 najbardziej na kwestiach, kt贸re maj膮 najwi臋ksze znaczenie dla rynku docelowego.

艢wietnym przyk艂adem mo偶e by膰 kampania 鈥濿here鈥檚 the beef?鈥 stworzona przez sie膰 fast food贸w Wendy鈥檚. Jak wiadomo, na rynku dzia艂a mn贸stwo firm sprzedaj膮cych hamburgery. Kampania w najprostszym mo偶liwym uj臋ciu informowa艂a o tym, 偶e hamburgery wspomnianej marki zawieraj膮 w swoim sk艂adzie znacznie wi臋cej wo艂owiny w por贸wnaniu do hamburger贸w firm konkurencyjnych. Komunikat przedstawiony w ten spos贸b okaza艂 si臋 sukcesem.

Skoro czytasz wpis pt. aida reklama to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Desire 鈥 wzbudzenie po偶膮dania

Warto wiedzie膰, 偶e omawiany etap jest dok艂adnie tym, na co wygl膮da. Zadaniem firmy jest wzbudzenie w kliencie pragnienia posiadania jej produktu. Konsument musi z wszystkich opcji, kt贸re s膮 dost臋pne na rynku po偶膮da膰 przedmiotu, towaru oferowanego przez przedsi臋biorstwo. Oczywi艣cie mo偶na tego dokona膰 przez u偶ywanie emocjonalnych i osobistych tre艣ci.

Wystarczy przypomnie膰 sobie reklam臋 telezakup贸w. W zdecydowanej wi臋kszo艣ci przypadk贸w zaczynaj膮 si臋 one od pokazania problemu (zwr贸cenie uwagi). Kolejnym etapem jest przedstawienie rozwi膮zania (zainteresowanie odbiorc贸w). Dopiero p贸藕niej pokazywane s膮 korzy艣ci i funkcje, kt贸re zmieni膮 偶ycie konsumenta na lepsze.

Action, czyli ostatni etap

Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e ostatnim krokiem omawianego modelu b臋dzie sk艂onienia potencjalnego klienta do zainicjowania dzia艂ania. Reklama musi zosta膰 stworzona w taki spos贸b, by ko艅czy艂a si臋 wezwaniem do dzia艂ania. W najprostszym mo偶liwym uj臋ciu konieczne jest uzyskanie natychmiastowej reakcji okre艣lonego konsumenta.

Dalszy rozw贸j modelu AIDA

Warto wiedzie膰, 偶e podstawowy model AIDA przesta艂 ju偶 wystarcza膰 marketingowcom i agencjom reklamowym. Nikogo nie powinien dziwi膰 ten fakt, poniewa偶 marketing zawsze wo艂a艂 o wi臋cej. Godny uwagi jest fakt, 偶e model AIDA ewoluowa艂 wraz z rozwojem wiedzy o konsumentach, a tak偶e ich przyzwyczajeniach. Marketing jest w pewnego rodzaju bardzo dynamicznym ekosystemem, kt贸ry stale si臋 rozwija.

Obecnie dzia艂a model AIDAL. Ostatnia wymieniona litera dotyczy lojalno艣ci, czyli ostatniego etapu lejka zakupowego. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e marketing koncentruj膮cy si臋 na jednotransakcyjnych i kr贸tkoterminowych relacjach klient贸w z markami doskonale zda egzamin w przypadku jednorazowych akcji.

Co my艣lisz o temacie jakim jest aida reklama w marketingu? Daj zna膰 w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jakie s膮 modele reklamy?

1. Reklamy w wyszukiwarkach internetowych: s膮 to reklamy wy艣wietlane w wynikach wyszukiwania na r贸偶nych platformach wyszukiwarkowych, w tym Google i Yahoo.
2. Reklama spo艂eczno艣ciowa: obejmuje reklamy oparte na tre艣ci zamieszczane na r贸偶nych platformach spo艂eczno艣ciowych, w tym Facebook, Twitter, Instagram, YouTube itp.
3. Reklama na stronach internetowych: s膮 to banery, animacje bannerowe lub inne formy reklamy wy艣wietlane na stronach internetowych.
4. Reklama kontekstowa: s膮 to reklamy, kt贸re s膮 zwi膮zane z zawarto艣ci膮 strony internetowej, na kt贸rej s膮 wy艣wietlane.
5. Reklama wideo: obejmuje reklamy online, takie jak reklamy YouTube, reklamy w mediach spo艂eczno艣ciowych lub inne formy tre艣ci wideo wy艣wietlane w internecie.
6. Reklama rekomendacyjna: s膮 to reklamy wy艣wietlane w internecie w oparciu o wcze艣niejsze zainteresowania u偶ytkownika.
7. Reklama remarketingowa.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Model Aida reklama -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przyk艂ady, definicja]
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej