Aida reklama

reklama zewnętrzna
Reklama zewnętrzna
23 lutego, 2022
funkcje reklam
Funkcje reklam
23 lutego, 2022
aida reklama
aida reklama

Aida reklama w marketingu

Należy mieć świadomość, że model AIDA jest bardzo przydatnym narzędziem marketingowym, dzięki któremu możliwe jest zarówno zoptymalizowanie, jak i usystematyzowanie działań reklamowych. Na czym polega AIDA reklama?

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest Aida?

Model reklamy AIDA – przedstawia sposób jak oddziałują reklamy na konsumentów, ponadto wyjaśnia psychologiczne podstawy dlaczego działa. Skrót AIDA pochodzi od:

  • Attention – przyciągamy uwagę,
  • Interest – musimy wzbudzić zainteresowanie produktem,
  • Desire – wywołujemy pragnienie zakupu,
  • Action – pobudzamy działanie do zakupu.

Jakie etapy działania reklamy wyróżnia model SLB?

Mówiąc o modelu SLB mamy na myśli psychologiczne fazy oddziaływania reklamy.

Modele psychologicznego oddziaływania reklam skupiają się na trzech, elementarnych krokach, tj.: percepcja, przetwarzanie informacji a także postępowanie nabywcy na rynku.

Kto dokładnie stworzył model AIDA?

Uważa się, że Pionier sprzedaży i reklamy E. St. Elmo Lewis stworzył omawiany model AIDA. Godny uwagi jest fakt, że w jednej ze swoich licznych publikacji dotyczących reklamie postulował przynajmniej trzy zasady, na których powinna opierać się reklama. Według Lewisa jej główną misją jest w pierwszej kolejności, przyciągniecie uwagi odbiorcy, w taki sposób, by ten spojrzał na nią, a także zaczął czytać. W kolejnym etapie reklama nadal musi zainteresować odbiorcę. Zadaniem trzeciego etapu jest przekonanie danej osoby, aby po przeczytaniu uwierzyła. Reklama jest skuteczna dopiero wtedy, gdy będzie zawierała trzy wymienione cechy.

aida reklama
aida reklama

Attention, czyli zdobycie uwagi

Marketingowcom bardzo często wydaje się, że potencjalni klienci słyszeli już o produkcie. Specjaliści od reklamy wpadają w pułapkę myślenia, ponieważ mnóstwo czasu spędzają z katalogami produktów, znają wszystkie atuty poszczególnych produktów lub usług. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w zdecydowanej większości przypadków wspomniane założenie jest błędne.

Należy mieć świadomość, że obecnie zdobycie uwagi klienta jest jednocześnie prostym (bardzo duża liczba kanałów komunikacji) i trudnym zadaniem (ogromny szum informacyjny). Agencje reklamowe, a także działy marketingowe różnych firm mają do dyspozycji media społecznościowe, guerilla marketing czy aplikacje. Dają one ogromną szansę danej marce na wirusową dystrybucję określonych treści.

Głównym celem jest uświadomienie grupie docelowej, że usługa lub produkt przedsiębiorstwa istnieje. W ten sposób zaczyna się ścieżka omawianego modelu AIDA. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że marketingowcy największych koncernów kładą ogromny nacisk na pierwszy etap.

Interest – zainteresowanie swoim przekazem oraz produktem

Zadaniem tego etapu jest z kolei wzbudzenie zainteresowania. Jeżeli klient już dowiedział się o istnieniu określonego produktu, musi uzyskać zdecydowanie więcej informacji na jego temat, by rozważyć zakup.

Należy dążyć do tego, by odbiorca sam zrobił research. Jest to moment, w którym klienci zaczynają szukać konkretnych danych. Warto wiedzieć, że w zależności od wartości danego przedmiotu badanie może mieć bardzo duże oddziaływanie na ostateczną decyzję zakupową.

Trudnym zadaniem będzie wzbudzenie jakiegokolwiek zainteresowania, gdy produkt same z siebie nie będą ciekawe. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że cały proces związany z podjęciem decyzji może ułatwić przejrzysta informacja z ilustracjami czy podtytułami. Marketingowcy powinni skoncentrować się najbardziej na kwestiach, które mają największe znaczenie dla rynku docelowego.

Świetnym przykładem może być kampania „Where’s the beef?” stworzona przez sieć fast foodów Wendy’s. Jak wiadomo, na rynku działa mnóstwo firm sprzedających hamburgery. Kampania w najprostszym możliwym ujęciu informowała o tym, że hamburgery wspomnianej marki zawierają w swoim składzie znacznie więcej wołowiny w porównaniu do hamburgerów firm konkurencyjnych. Komunikat przedstawiony w ten sposób okazał się sukcesem.

Skoro czytasz wpis pt. aida reklama to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Desire – wzbudzenie pożądania

Warto wiedzieć, że omawiany etap jest dokładnie tym, na co wygląda. Zadaniem firmy jest wzbudzenie w kliencie pragnienia posiadania jej produktu. Konsument musi z wszystkich opcji, które są dostępne na rynku pożądać przedmiotu, towaru oferowanego przez przedsiębiorstwo. Oczywiście można tego dokonać przez używanie emocjonalnych i osobistych treści.

Wystarczy przypomnieć sobie reklamę telezakupów. W zdecydowanej większości przypadków zaczynają się one od pokazania problemu (zwrócenie uwagi). Kolejnym etapem jest przedstawienie rozwiązania (zainteresowanie odbiorców). Dopiero później pokazywane są korzyści i funkcje, które zmienią życie konsumenta na lepsze.

Action, czyli ostatni etap

Należy mieć świadomość, że ostatnim krokiem omawianego modelu będzie skłonienia potencjalnego klienta do zainicjowania działania. Reklama musi zostać stworzona w taki sposób, by kończyła się wezwaniem do działania. W najprostszym możliwym ujęciu konieczne jest uzyskanie natychmiastowej reakcji określonego konsumenta.

Dalszy rozwój modelu AIDA

Warto wiedzieć, że podstawowy model AIDA przestał już wystarczać marketingowcom i agencjom reklamowym. Nikogo nie powinien dziwić ten fakt, ponieważ marketing zawsze wołał o więcej. Godny uwagi jest fakt, że model AIDA ewoluował wraz z rozwojem wiedzy o konsumentach, a także ich przyzwyczajeniach. Marketing jest w pewnego rodzaju bardzo dynamicznym ekosystemem, który stale się rozwija.

Obecnie działa model AIDAL. Ostatnia wymieniona litera dotyczy lojalności, czyli ostatniego etapu lejka zakupowego. Należy mieć świadomość, że marketing koncentrujący się na jednotransakcyjnych i krótkoterminowych relacjach klientów z markami doskonale zda egzamin w przypadku jednorazowych akcji.

Co myślisz o temacie jakim jest aida reklama w marketingu? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)