Zawartość strony
Należy mieć świadomość, że model AIDA jest bardzo przydatnym narzędziem marketingowym, dzięki któremu możliwe jest zarówno zoptymalizowanie, jak i usystematyzowanie działań reklamowych. Na czym polega AIDA reklama?
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Model reklamy AIDA – przedstawia sposób jak oddziałują reklamy na konsumentów, ponadto wyjaśnia psychologiczne podstawy dlaczego działa. Skrót AIDA pochodzi od:
Mówiąc o modelu SLB mamy na myśli psychologiczne fazy oddziaływania reklamy.
Modele psychologicznego oddziaływania reklam skupiają się na trzech, elementarnych krokach, tj.: percepcja, przetwarzanie informacji a także postępowanie nabywcy na rynku.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Uważa się, że Pionier sprzedaży i reklamy E. St. Elmo Lewis stworzył omawiany model AIDA. Godny uwagi jest fakt, że w jednej ze swoich licznych publikacji dotyczących reklamie postulował przynajmniej trzy zasady, na których powinna opierać się reklama. Według Lewisa jej główną misją jest w pierwszej kolejności, przyciągniecie uwagi odbiorcy, w taki sposób, by ten spojrzał na nią, a także zaczął czytać. W kolejnym etapie reklama nadal musi zainteresować odbiorcę. Zadaniem trzeciego etapu jest przekonanie danej osoby, aby po przeczytaniu uwierzyła. Reklama jest skuteczna dopiero wtedy, gdy będzie zawierała trzy wymienione cechy.
Model AIDA (attention, interest, desire, action) jest jednym z najczęściej stosowanych modeli w marketingu. Bazuje on na założeniu, że każdy klient, zanim zdecyduje się na zakup danego produktu lub usługi, przechodzi cztery etapy: uwaga, zainteresowanie, pożądanie i działanie.
W pierwszej kolejności konsumenci muszą poznać daną markę lub produkt i wzbudzić w sobie pewien stopień zaangażowania – to jest stadium „uwagi”.
Kolejnym etapem jest zainteresowanie, które ma za zadanie zwiększyć zaangażowanie klienta w produkt lub usługę. Następnie, jeżeli danemu produktowi uda się wywołać u konsumentów silniejsze uczucia i pragnienia, wchodzimy w trzeci etap – pożądanie.
Ostatnim etapem, na który składa się model AIDA, jest działanie. Ma on za zadanie zmotywować konsumentów do kupna danego produktu, usługi bądź podejmowania innych działań (np. wyrażenia opinii, itp.), które są zgodne z celem marketera.
Marketingowcom bardzo często wydaje się, że potencjalni klienci słyszeli już o produkcie. Specjaliści od reklamy wpadają w pułapkę myślenia, ponieważ mnóstwo czasu spędzają z katalogami produktów, znają wszystkie atuty poszczególnych produktów lub usług. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w zdecydowanej większości przypadków wspomniane założenie jest błędne.
Należy mieć świadomość, że obecnie zdobycie uwagi klienta jest jednocześnie prostym (bardzo duża liczba kanałów komunikacji) i trudnym zadaniem (ogromny szum informacyjny). Agencje reklamowe, a także działy marketingowe różnych firm mają do dyspozycji media społecznościowe, guerilla marketing czy aplikacje. Dają one ogromną szansę danej marce na wirusową dystrybucję określonych treści.
Głównym celem jest uświadomienie grupie docelowej, że usługa lub produkt przedsiębiorstwa istnieje. W ten sposób zaczyna się ścieżka omawianego modelu AIDA. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że marketingowcy największych koncernów kładą ogromny nacisk na pierwszy etap.
Zadaniem tego etapu jest z kolei wzbudzenie zainteresowania. Jeżeli klient już dowiedział się o istnieniu określonego produktu, musi uzyskać zdecydowanie więcej informacji na jego temat, by rozważyć zakup.
Należy dążyć do tego, by odbiorca sam zrobił research. Jest to moment, w którym klienci zaczynają szukać konkretnych danych. Warto wiedzieć, że w zależności od wartości danego przedmiotu badanie może mieć bardzo duże oddziaływanie na ostateczną decyzję zakupową.
Trudnym zadaniem będzie wzbudzenie jakiegokolwiek zainteresowania, gdy produkt same z siebie nie będą ciekawe. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że cały proces związany z podjęciem decyzji może ułatwić przejrzysta informacja z ilustracjami czy podtytułami. Marketingowcy powinni skoncentrować się najbardziej na kwestiach, które mają największe znaczenie dla rynku docelowego.
Świetnym przykładem może być kampania „Where’s the beef?” stworzona przez sieć fast foodów Wendy’s. Jak wiadomo, na rynku działa mnóstwo firm sprzedających hamburgery. Kampania w najprostszym możliwym ujęciu informowała o tym, że hamburgery wspomnianej marki zawierają w swoim składzie znacznie więcej wołowiny w porównaniu do hamburgerów firm konkurencyjnych. Komunikat przedstawiony w ten sposób okazał się sukcesem.
Skoro czytasz wpis pt. aida reklama to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Warto wiedzieć, że omawiany etap jest dokładnie tym, na co wygląda. Zadaniem firmy jest wzbudzenie w kliencie pragnienia posiadania jej produktu. Konsument musi z wszystkich opcji, które są dostępne na rynku pożądać przedmiotu, towaru oferowanego przez przedsiębiorstwo. Oczywiście można tego dokonać przez używanie emocjonalnych i osobistych treści.
Wystarczy przypomnieć sobie reklamę telezakupów. W zdecydowanej większości przypadków zaczynają się one od pokazania problemu (zwrócenie uwagi). Kolejnym etapem jest przedstawienie rozwiązania (zainteresowanie odbiorców). Dopiero później pokazywane są korzyści i funkcje, które zmienią życie konsumenta na lepsze.
Należy mieć świadomość, że ostatnim krokiem omawianego modelu będzie skłonienia potencjalnego klienta do zainicjowania działania. Reklama musi zostać stworzona w taki sposób, by kończyła się wezwaniem do działania. W najprostszym możliwym ujęciu konieczne jest uzyskanie natychmiastowej reakcji określonego konsumenta.
Warto wiedzieć, że podstawowy model AIDA przestał już wystarczać marketingowcom i agencjom reklamowym. Nikogo nie powinien dziwić ten fakt, ponieważ marketing zawsze wołał o więcej. Godny uwagi jest fakt, że model AIDA ewoluował wraz z rozwojem wiedzy o konsumentach, a także ich przyzwyczajeniach. Marketing jest w pewnego rodzaju bardzo dynamicznym ekosystemem, który stale się rozwija.
Obecnie działa model AIDAL. Ostatnia wymieniona litera dotyczy lojalności, czyli ostatniego etapu lejka zakupowego. Należy mieć świadomość, że marketing koncentrujący się na jednotransakcyjnych i krótkoterminowych relacjach klientów z markami doskonale zda egzamin w przypadku jednorazowych akcji.
Co myślisz o temacie jakim jest aida reklama w marketingu? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
1. Reklamy w wyszukiwarkach internetowych: są to reklamy wyświetlane w wynikach wyszukiwania na różnych platformach wyszukiwarkowych, w tym Google i Yahoo.
2. Reklama społecznościowa: obejmuje reklamy oparte na treści zamieszczane na różnych platformach społecznościowych, w tym Facebook, Twitter, Instagram, YouTube itp.
3. Reklama na stronach internetowych: są to banery, animacje bannerowe lub inne formy reklamy wyświetlane na stronach internetowych.
4. Reklama kontekstowa: są to reklamy, które są związane z zawartością strony internetowej, na której są wyświetlane.
5. Reklama wideo: obejmuje reklamy online, takie jak reklamy YouTube, reklamy w mediach społecznościowych lub inne formy treści wideo wyświetlane w internecie.
6. Reklama rekomendacyjna: są to reklamy wyświetlane w internecie w oparciu o wcześniejsze zainteresowania użytkownika.
7. Reklama remarketingowa.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)