Reklama w social mediach

kurs social media
Kurs social media
14 lutego, 2022
Obsługa social media
Obsługa social media
14 lutego, 2022
reklama w social mediach
reklama w social mediach

Reklama w social mediach (Największe zalety reklamy w social mediach)

Reklamy w mediach społecznościowych to jeden z najszybszych i najskuteczniejszych sposobów łączenia się z odbiorcami docelowymi. Reklamy te zapewniają wiele dochodowych możliwości i są świetnym sposobem na wzmocnienie internetowych kampanii marketingowych.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Te potężne reklamy wykorzystują wszystkie dane udostępniane przez użytkowników w mediach społecznościowych, aby oferować wysoce spersonalizowane i trafne treści, co ostatecznie zwiększa możliwości konwersji i przybliża Twoją markę większej liczbie potencjalnych klientów.

Ważne jest, aby zrozumieć, jak działa to każde medium reklamowe. Reklama w social mediach to niezwykle dochodowy i wszechstronny temat, a także pozwala markom realizować różne cele biznesowe przy stosunkowo niskich kosztach.

Aby dowiedzieć się nieco więcej o tym, jak działa reklama w mediach społecznościowych, przejrzyj kilka przykładów kampanii reklamowych w mediach społecznościowych i jak Twoja marka może zacząć z nich korzystać.

reklama w social mediach

Jaki jest najlepszy sposób na inwestowanie w reklamy społecznościowe? Chociaż możesz pomyśleć, że odpowiedź leży w wiedzy, która platforma mediów społecznościowych ma największą bazę użytkowników, nie ma jednej poprawnej odpowiedzi. Prawda jest taka, że ​​to zależy od sytuacji. Podejmując decyzję, musisz pomyśleć o tym, gdzie możesz znaleźć odbiorców w mediach społecznościowych, jakiego rodzaju kampanię chcesz utworzyć i jak zoptymalizować inwestycję w reklamę. Oto krótkie podsumowanie różnych rodzajów opcji reklamowych w mediach społecznościowych.

  • Reklama w social mediach w Meta (dawny facebook): Meta to największa na świecie platforma mediów społecznościowych z jedną z największych baz użytkowników. Ta platforma reklamowa jest solidna i niezawodna. Meta for Business jest niezwykle prost wizualnie i oferuje wiele szczegółowych opcji segmentacji, od danych demograficznych po odbiorców typu lookalike.
  • Reklama w social mediach na Instagramie: Aby maksymalnie wykorzystać potencjał Instagrama, znajdź przykłady reklam na Instagramie, które chciałbyś naśladować, i skup się na optymalizacji zdjęć i filmów.
  • Reklama w social mediach na Twitterze: Twitter pozwala reklamodawcom tworzyć kampanie dostosowane do różnych celów, takich jak konwersja, potencjalni klienci i instalacje aplikacji. Jeśli chcesz to wykorzystać, połącz to ze sztuczną inteligencją nowych rodzajów kampanii.
  • Reklama w social mediach w YouTube: jak najlepiej wykorzystaj marketing wideo w YouTube, opowiadając historie swoich odbiorców, z którymi będą się łączyć.
  • Reklama w social mediach na TikTok: Reklamy TikTok to nowa i ekscytująca opcja i można śmiało powiedzieć, że reklamy są tak samo kreatywne, jak treści na platformie.
  • Reklama w social mediach na Pintereście: Pinterest przyciąga głównie kobiety do mediów społecznościowych i jest absolutnym hitem na tematy takie jak śluby, tatuaż, gotowanie czy moda. To sprawia, że ​​jest pinterest bardzo przydatny w przypadku reklam w tych tematach.
  • Reklamy społecznościowe na LinkedIn: Ta platforma mediów społecznościowych z dużą bazą profesjonalnych użytkowników oferuje rozwiązanie reklamowe dla tych, którzy chcą dotrzeć do odbiorców korporacyjnych za pośrednictwem marketingu B2B.

Czym jest reklama w social mediach? Przykłady i rodzaje reklam w mediach społecznościowych

Wskazówki dotyczące reklam w mediach społecznościowych:

Zanim przedstawimy kilka wskazówek i zagłębimy się w różne typy i przykłady reklam społecznościowych, zastanówmy się, czym one są, jak są zaprojektowane i dlaczego są ważne.

Codziennie publikowanych są setki milionów tweetów i postów. Na Meta/facebook każdego dnia przesyłanych jest ponad 300 tysięcy zdjęć, a w ciągu minuty następuje około 3 milionów udostępnień. Jak pośród tej oszałamiającej ilości treści możesz wyróżnić swoje kampanie reklamowe w mediach społecznościowych?

Wskazówki dotyczące projektowania reklam społecznościowych

Ponieważ wygląd i styl mogą mieć duży wpływ na sukces Twoich reklam w mediach społecznościowych, ważne jest, aby dopracować projekt.

4 kluczowe kwestie na temat jakim jest Reklama w social mediach:

  • Tworząc kampanię w mediach społecznościowych, której celem jest osiągnięcie maksymalnej widoczności w Meta for Business i Twitterze, pracuj z charakterystycznymi obrazami, silnymi kontrastami i uderzającymi kolorami. Mogą wyróżniać się wśród niebiesko-białych kolorów marek.
  • Nie nadużywaj filtrów. Upewnij się, że wszystkie elementy obrazu są wyraźnie czytelne.
  • Unikaj nakładających się logo i tekstu zasłaniających ważne części obrazu tła.
  • Jeśli oferujesz zniżki, pomocne może być uwzględnienie ich na obrazie za pomocą kolorów kojarzonych ze sprzedażą.

Jeśli celami kampanii reklam społecznościowych są instalacje, zakupy lub rejestracje, ważne jest, aby korzystać z projektów zoptymalizowanych pod kątem konwersji.

Zalety reklam społecznościowych w Facebook Meta

W ciągu ostatnich kilku lat Meta opracowało bardzo kompetentne rozwiązanie reklamowe, z szeregiem narzędzi do tworzenia reklam dokładnie tak, jak chcesz.

Ale najlepsze jest jeszcze przed nami, ponieważ nieustannie udoskonala swój interfejs, aby był jak najbardziej precyzyjny. Jeśli jesteś w stanie w pełni zrozumieć i opanować wszystkie jego nowe funkcje i szczegóły, nie ma granic, jeśli chodzi o Twoje reklamy w mediach społecznościowych.

Ulepszone filtry lokalizacji Audience Network

Audience Network zapewnia Twoim reklamom większy zasięg.

To narzędzie ma te same opcje segmentacji i dostarczania co Facebook/Meta, ale od niedawna możesz także wykluczać dowolne witryny, aplikacje lub treści, w których nie chcesz wyświetlać reklam. Możesz ograniczyć wyświetlanie reklam w:

  • Określonych kategoriach: możesz zablokować wyświetlanie reklam w aplikacjach lub witrynach randkowych, politycznych, hazardowych lub religijnych.
  • Domeny URL i aplikacje: możesz przesłać czarną listę określonych witryn i aplikacji, w których nie chcesz, aby Twoja reklama była wyświetlana.

Ta nowa funkcja daje Ci kontrolę nad kontekstem, w jakim są wyświetlane Twoje reklamy.

Aby aktywować tę funkcję, wystarczy kliknąć zaawansowane opcje sieci odbiorców podczas konfigurowania lokalizacji kampanii. Następnie przejdź do Eksploruj, aby wybrać kategorie, które chcesz zablokować, lub Aktywuj czarną listę dla Audience Network, aby ograniczyć określone miejsca.

Podobni odbiorcy w innych krajach

Lookalike audiences pozwala na wyszukiwanie użytkowników na facebooku i instagramie, którzy mają podobne cechy do Twojej grupy docelowej.

Do niedawna funkcja Lookalike mogła być używana tylko do wyszukiwania użytkowników w tym samym kraju. Możesz jednak teraz używać tego narzędzia do wyszukiwania użytkowników o wspólnych cechach w innych krajach, co znacznie ułatwia uruchamianie międzynarodowych strategii.

Należy jednak pamiętać o kilku rzeczach:

  • Aby stworzyć podobną publiczność, oryginalna baza danych musi zawierać co najmniej 100 osób z tego samego kraju (Zalecamy minimum 1000).
  • Nie musisz mieć nikogo z kraju, do którego chcesz dotrzeć, wśród swoich pierwotnych odbiorców. Jeśli na przykład Twoja pierwotna publiczność składa się z 6000 osób w Polsce, możesz jej użyć do utworzenia podobnych odbiorców w USA lub Rosji.

Globalna segmentacja demograficzna

Co nie mniej ważne, możesz również kierować swoje reklamy do globalnej publiczności ma facebooku i ig, co jeszcze bardziej ułatwia uruchamianie międzynarodowych kampanii. Wcześniej można było segmentować kampanie tylko według kraju, co oznaczało, że kampanie globalne trzeba było tworzyć jako kolejne.

Obecnie te nowe opcje segmentacji można stosować tylko w kampaniach, których celem są konwersje w witrynie, instalacje aplikacji lub kampanie angażujące w aplikację.

Oto kilka kluczowych punktów do rozważenia:

  • Możesz także kierować reklamy na jeden region, np. Azja
  • Możesz wykluczyć określone obszary z regionu, np. kierowanie na Europę, ale na przykład z wyłączeniem Belgii.
  • Jeśli Twoje reklamy okażą się skuteczniejsze w określonych lokalizacjach, możesz przypisać im większą część swojego budżetu.
  • Meta dla Firm zaleca używanie tego samego języka dla każdej grupy reklam, więc może być konieczne utworzenie oddzielnych grup reklam dla różnych regionów.

Te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Interesuje mnie reklama w social media. Co możecie mi zaoferować?

Jesteśmy mistrzami w swoim fachu. Możemy Tobie zaoferować kompletną strategię SEO + Google Ads + social media, lub możemy się skupić tylko na 1 kanale reklamowym.

Reklama w social mediach kurs

Zobacz nasz kurs social media. Na platformie mamy ponadto więcej szkoleń z innej tematyki.

Ile kosztuje reklama w social mediach

Reklamę możesz uruchomić juz za kilka złotych dziennie. Wyjątkiem jest Linkedin ponieważ kosztuje więcej, ale dla przykładu na facebooku mówimy o przybliżonej równowartości 1 dolara. Przyjmuje się najczęściej te przysłowiowe 5 zł. Niestety z takiej kwoty nie będziesz miał zbyt dużo ruchu.

Rodzaje reklam w social mediach (opis reklamy w mediach)

W social media mamy różne rodzaje reklam, m.in.:

  • reklama karuzelowa
  • reklam wideo
  • reklama remarketingowa
  • reklama lead ads
  • reklama ppc
  • reklama display, baner
  • reklama tekstowa
  • reklama sem (seo + ppc)
  • reklama na zasięg
  • reklama na konwersje
  • reklama na kliknięcia
  • i wiele innych

Rola social media w marketingu

Aktywne formy marketingu w social mediach pozwalają na znajdowanie nowych potencjalnych klientów i precyzyjne docieranie do nich z reklamą. Stanowią także optymalne miejsce do prowadzenia komunikacji z odbiorcami oraz tworzenia relacji z klientami.

Jeśli interesuje Ciebie kampania w mediach społecznościowych i Marketing w social media to zapraszamy do kontaktu z Uniqueseo!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)