Reklama w social mediach -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

kurs social media
Kurs social media -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
14 lutego, 2022
Obs艂uga social media
Obs艂uga social media -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
14 lutego, 2022
reklama w social mediach
reklama w social mediach

Reklama w social mediach (Najwi臋ksze zalety reklamy w social mediach)

Reklamy w mediach spo艂eczno艣ciowych to jeden z najszybszych i najskuteczniejszych sposob贸w 艂膮czenia si臋 z odbiorcami docelowymi. Reklamy te zapewniaj膮 wiele dochodowych mo偶liwo艣ci i s膮 艣wietnym sposobem na wzmocnienie internetowych kampanii marketingowych.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Te pot臋偶ne reklamy wykorzystuj膮 wszystkie dane udost臋pniane przez u偶ytkownik贸w w mediach spo艂eczno艣ciowych, aby oferowa膰 wysoce spersonalizowane i trafne tre艣ci, co ostatecznie zwi臋ksza mo偶liwo艣ci konwersji i przybli偶a Twoj膮 mark臋 wi臋kszej liczbie potencjalnych klient贸w.

Wa偶ne jest, aby zrozumie膰, jak dzia艂a to ka偶de medium reklamowe. Reklama w social mediach to niezwykle dochodowy i wszechstronny temat, a tak偶e pozwala markom realizowa膰 r贸偶ne cele biznesowe przy stosunkowo niskich kosztach.

Aby dowiedzie膰 si臋 nieco wi臋cej o tym, jak dzia艂a reklama w mediach spo艂eczno艣ciowych, przejrzyj kilka przyk艂ad贸w kampanii reklamowych w mediach spo艂eczno艣ciowych i jak Twoja marka mo偶e zacz膮膰 z nich korzysta膰.

reklama w social mediach

Jaki jest najlepszy spos贸b na inwestowanie w reklamy spo艂eczno艣ciowe? Chocia偶 mo偶esz pomy艣le膰, 偶e odpowied藕 le偶y w wiedzy, kt贸ra platforma medi贸w spo艂eczno艣ciowych ma najwi臋ksz膮 baz臋 u偶ytkownik贸w, nie ma jednej poprawnej odpowiedzi. Prawda jest taka, 偶e 鈥嬧媡o zale偶y od sytuacji. Podejmuj膮c decyzj臋, musisz pomy艣le膰 o tym, gdzie mo偶esz znale藕膰 odbiorc贸w w mediach spo艂eczno艣ciowych, jakiego rodzaju kampani臋 chcesz utworzy膰 i jak zoptymalizowa膰 inwestycj臋 w reklam臋. Oto kr贸tkie podsumowanie r贸偶nych rodzaj贸w opcji reklamowych w mediach spo艂eczno艣ciowych.

  • Reklama w social mediach w Meta (dawny facebook): Meta to najwi臋ksza na 艣wiecie platforma medi贸w spo艂eczno艣ciowych z jedn膮 z najwi臋kszych baz u偶ytkownik贸w. Ta platforma reklamowa jest solidna i niezawodna. Meta for Business jest niezwykle prost wizualnie i oferuje wiele szczeg贸艂owych opcji segmentacji, od danych demograficznych po odbiorc贸w typu lookalike.
  • Reklama w social mediach na Instagramie: Aby maksymalnie wykorzysta膰 potencja艂 Instagrama, znajd藕 przyk艂ady reklam na Instagramie, kt贸re chcia艂by艣 na艣ladowa膰, i skup si臋 na optymalizacji zdj臋膰 i film贸w.
  • Reklama w social mediach na Twitterze: Twitter pozwala reklamodawcom tworzy膰 kampanie dostosowane do r贸偶nych cel贸w, takich jak konwersja, potencjalni klienci i instalacje aplikacji. Je艣li chcesz to wykorzysta膰, po艂膮cz to ze sztuczn膮 inteligencj膮 nowych rodzaj贸w kampanii.
  • Reklama w social mediach w YouTube: jak najlepiej wykorzystaj marketing wideo w YouTube, opowiadaj膮c historie swoich odbiorc贸w, z kt贸rymi b臋d膮 si臋 艂膮czy膰.
  • Reklama w social mediach na TikTok: Reklamy TikTok to nowa i ekscytuj膮ca opcja i mo偶na 艣mia艂o powiedzie膰, 偶e reklamy s膮 tak samo kreatywne, jak tre艣ci na platformie.
  • Reklama w social mediach na Pintere艣cie: Pinterest przyci膮ga g艂贸wnie kobiety do medi贸w spo艂eczno艣ciowych i jest absolutnym hitem na tematy takie jak 艣luby, tatua偶, gotowanie czy moda. To sprawia, 偶e 鈥嬧媕est pinterest bardzo przydatny w przypadku reklam w tych tematach.
  • Reklamy spo艂eczno艣ciowe na LinkedIn: Ta platforma medi贸w spo艂eczno艣ciowych z du偶膮 baz膮 profesjonalnych u偶ytkownik贸w oferuje rozwi膮zanie reklamowe dla tych, kt贸rzy chc膮 dotrze膰 do odbiorc贸w korporacyjnych za po艣rednictwem marketingu B2B.

Czym jest reklama w social mediach? Przyk艂ady i rodzaje reklam w mediach spo艂eczno艣ciowych

Wskaz贸wki dotycz膮ce reklam w mediach spo艂eczno艣ciowych:

Zanim przedstawimy kilka wskaz贸wek i zag艂臋bimy si臋 w r贸偶ne typy i przyk艂ady reklam spo艂eczno艣ciowych, zastan贸wmy si臋, czym one s膮, jak s膮 zaprojektowane i dlaczego s膮 wa偶ne.

Codziennie publikowanych s膮 setki milion贸w tweet贸w i post贸w. Na Meta/facebook ka偶dego dnia przesy艂anych jest ponad 300 tysi臋cy zdj臋膰, a w ci膮gu minuty nast臋puje oko艂o 3 milion贸w udost臋pnie艅. Jak po艣r贸d tej osza艂amiaj膮cej ilo艣ci tre艣ci mo偶esz wyr贸偶ni膰 swoje kampanie reklamowe w mediach spo艂eczno艣ciowych?

Wskaz贸wki dotycz膮ce projektowania reklam spo艂eczno艣ciowych

Poniewa偶 wygl膮d i styl mog膮 mie膰 du偶y wp艂yw na sukces Twoich reklam w mediach spo艂eczno艣ciowych, wa偶ne jest, aby dopracowa膰 projekt.

4 kluczowe kwestie na temat jakim jest Reklama w social mediach:

  • Tworz膮c kampani臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych, kt贸rej celem jest osi膮gni臋cie maksymalnej widoczno艣ci w Meta for Business i Twitterze, pracuj z charakterystycznymi obrazami, silnymi kontrastami i uderzaj膮cymi kolorami. Mog膮 wyr贸偶nia膰 si臋 w艣r贸d niebiesko-bia艂ych kolor贸w marek.
  • Nie nadu偶ywaj filtr贸w. Upewnij si臋, 偶e wszystkie elementy obrazu s膮 wyra藕nie czytelne.
  • Unikaj nak艂adaj膮cych si臋 logo i tekstu zas艂aniaj膮cych wa偶ne cz臋艣ci obrazu t艂a.
  • Je艣li oferujesz zni偶ki, pomocne mo偶e by膰 uwzgl臋dnienie ich na obrazie za pomoc膮 kolor贸w kojarzonych ze sprzeda偶膮.

Je艣li celami kampanii reklam spo艂eczno艣ciowych s膮 instalacje, zakupy lub rejestracje, wa偶ne jest, aby korzysta膰 z projekt贸w zoptymalizowanych pod k膮tem konwersji.

Zalety reklam spo艂eczno艣ciowych w Facebook Meta

W ci膮gu ostatnich kilku lat Meta opracowa艂o bardzo kompetentne rozwi膮zanie reklamowe, z szeregiem narz臋dzi do tworzenia reklam dok艂adnie tak, jak chcesz.

Ale najlepsze jest jeszcze przed nami, poniewa偶 nieustannie udoskonala sw贸j interfejs, aby by艂 jak najbardziej precyzyjny. Je艣li jeste艣 w stanie w pe艂ni zrozumie膰 i opanowa膰 wszystkie jego nowe funkcje i szczeg贸艂y, nie ma granic, je艣li chodzi o Twoje reklamy w mediach spo艂eczno艣ciowych.

Ulepszone filtry lokalizacji Audience Network

Audience Network zapewnia Twoim reklamom wi臋kszy zasi臋g.

To narz臋dzie ma te same opcje segmentacji i dostarczania co Facebook/Meta, ale od niedawna mo偶esz tak偶e wyklucza膰 dowolne witryny, aplikacje lub tre艣ci, w kt贸rych nie chcesz wy艣wietla膰 reklam. Mo偶esz ograniczy膰 wy艣wietlanie reklam w:

  • Okre艣lonych kategoriach: mo偶esz zablokowa膰 wy艣wietlanie reklam w aplikacjach lub witrynach randkowych, politycznych, hazardowych lub religijnych.
  • Domeny URL i aplikacje: mo偶esz przes艂a膰 czarn膮 list臋 okre艣lonych witryn i aplikacji, w kt贸rych nie chcesz, aby Twoja reklama by艂a wy艣wietlana.

Ta nowa funkcja daje Ci kontrol臋 nad kontekstem, w jakim s膮 wy艣wietlane Twoje reklamy.

Aby aktywowa膰 t臋 funkcj臋, wystarczy klikn膮膰 zaawansowane opcje sieci odbiorc贸w podczas konfigurowania lokalizacji kampanii. Nast臋pnie przejd藕 do Eksploruj, aby wybra膰 kategorie, kt贸re chcesz zablokowa膰, lub Aktywuj czarn膮 list臋 dla Audience Network, aby ograniczy膰 okre艣lone miejsca.

Podobni odbiorcy w innych krajach

Lookalike audiences pozwala na wyszukiwanie u偶ytkownik贸w na facebooku i instagramie, kt贸rzy maj膮 podobne cechy do Twojej grupy docelowej.

Do niedawna funkcja Lookalike mog艂a by膰 u偶ywana tylko do wyszukiwania u偶ytkownik贸w w tym samym kraju. Mo偶esz jednak teraz u偶ywa膰 tego narz臋dzia do wyszukiwania u偶ytkownik贸w o wsp贸lnych cechach w innych krajach, co znacznie u艂atwia uruchamianie mi臋dzynarodowych strategii.

Nale偶y jednak pami臋ta膰 o kilku rzeczach:

  • Aby stworzy膰 podobn膮 publiczno艣膰, oryginalna baza danych musi zawiera膰 co najmniej 100 os贸b z tego samego kraju (Zalecamy minimum 1000).
  • Nie musisz mie膰 nikogo z kraju, do kt贸rego chcesz dotrze膰, w艣r贸d swoich pierwotnych odbiorc贸w. Je艣li na przyk艂ad Twoja pierwotna publiczno艣膰 sk艂ada si臋 z 6000 os贸b w Polsce, mo偶esz jej u偶y膰 do utworzenia podobnych odbiorc贸w w USA lub Rosji.

Globalna segmentacja demograficzna

Co nie mniej wa偶ne, mo偶esz r贸wnie偶 kierowa膰 swoje reklamy do globalnej publiczno艣ci ma facebooku i ig, co jeszcze bardziej u艂atwia uruchamianie mi臋dzynarodowych kampanii. Wcze艣niej mo偶na by艂o segmentowa膰 kampanie tylko wed艂ug kraju, co oznacza艂o, 偶e kampanie globalne trzeba by艂o tworzy膰 jako kolejne.

Obecnie te nowe opcje segmentacji mo偶na stosowa膰 tylko w kampaniach, kt贸rych celem s膮 konwersje w witrynie, instalacje aplikacji lub kampanie anga偶uj膮ce w aplikacj臋.

Oto kilka kluczowych punkt贸w do rozwa偶enia:

  • Mo偶esz tak偶e kierowa膰 reklamy na jeden region, np. Azja
  • Mo偶esz wykluczy膰 okre艣lone obszary z regionu, np. kierowanie na Europ臋, ale na przyk艂ad z wy艂膮czeniem Belgii.
  • Je艣li Twoje reklamy oka偶膮 si臋 skuteczniejsze w okre艣lonych lokalizacjach, mo偶esz przypisa膰 im wi臋ksz膮 cz臋艣膰 swojego bud偶etu.
  • Meta dla Firm zaleca u偶ywanie tego samego j臋zyka dla ka偶dej grupy reklam, wi臋c mo偶e by膰 konieczne utworzenie oddzielnych grup reklam dla r贸偶nych region贸w.

Te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Interesuje mnie reklama w social media. Co mo偶ecie mi zaoferowa膰?

Jeste艣my mistrzami w swoim fachu. Mo偶emy Tobie zaoferowa膰 kompletn膮 strategi臋 SEO + Google Ads + social media, lub mo偶emy si臋 skupi膰 tylko na 1 kanale reklamowym.

Reklama w social mediach kurs

Zobacz nasz kurs social media. Na platformie mamy ponadto wi臋cej szkole艅 z innej tematyki.

Ile kosztuje reklama w social mediach

Reklam臋 mo偶esz uruchomi膰 juz za kilka z艂otych dziennie. Wyj膮tkiem jest Linkedin poniewa偶 kosztuje wi臋cej, ale dla przyk艂adu na facebooku m贸wimy o przybli偶onej r贸wnowarto艣ci 1 dolara. Przyjmuje si臋 najcz臋艣ciej te przys艂owiowe 5 z艂. Niestety z takiej kwoty nie b臋dziesz mia艂 zbyt du偶o ruchu.

Rodzaje reklam w social mediach (opis reklamy w mediach)

W social media mamy r贸偶ne rodzaje reklam, m.in.:

  • reklama karuzelowa
  • reklam wideo
  • reklama remarketingowa
  • reklama lead ads
  • reklama ppc
  • reklama display, baner
  • reklama tekstowa
  • reklama sem (seo + ppc)
  • reklama na zasi臋g
  • reklama na konwersje
  • reklama na klikni臋cia
  • i wiele innych

Rola social media w marketingu

Aktywne formy marketingu w social mediach pozwalaj膮 na znajdowanie nowych potencjalnych klient贸w i precyzyjne docieranie do nich z reklam膮. Stanowi膮 tak偶e optymalne miejsce do prowadzenia komunikacji z odbiorcami oraz tworzenia relacji z klientami.

Je艣li interesuje Ciebie kampania w mediach spo艂eczno艣ciowych i Marketing w social media to zapraszamy do kontaktu z Uniqueseo!

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)