Reklama tekstowa (reklama search) -co to jest? [przykład, definicja]

Reklama tekstowa
Reklama tekstowa

Co to jest reklama tekstowa? Definicja.

Reklamy tekstowe (Text ads) – forma komunikacji marketingowej stosowana przez reklamodawców, której celem tworzenia reklam tekstowych jest promowanie usług i produktów w sieci Google. Reklamy tekstowe składają się z kilku elementów:

  • czterech nagłówków,
  • wyświetlanego adresu URL i
  • dwóch opisów reklamy.

Obejrzyj darmowy kurs z tworzenia reklamy tekstowej w Google Ads:

Co powinno znajdować się w reklamie tekstowej?

dsa google ads reklama adwords ppc

Reklamy tekstowe powinny być odpowiednio dostosowane do danej grupy odbiorców. Muszą być perswazyjne i napisane w sposób zrozumiały, aby bez zastanowienia przyciągać uwagę odbiorców. Dobre reklamy powinny także budzić emocję, skojarzenia, i konkretnie przekonywać o korzyściach płynących z zakupu.

Od strony technicznej, reklama tekstowa powinna zawierać jeszcze zdjęcie i rozszerzenia reklam w Google Ads.

Reklama tekstowa Google Ads -jak ustawić? (instrukcja adwords)

Aby ustawić reklamę tekstową w Google Ads (dane adwords):

  • Zaloguj się na konto Google Ads na ads.google.com
  • Kliknij „nowa kampania” i wybierz cel. Najczęściej będzie to sprzedaż, lub kontakty, chyba że nie masz ustawionych konwersji to kliknij na ruch w witrynie, lub otwórz kampanię, którą chcesz edytować, i kliknij kartę „Reklamy”.
  • Kliknij kartę „Nowa reklama” i tam wybierz opcję „Reklama tekstowa”.
  • Teraz możesz napisać tekst reklamy. Reklama tekstowa składa się z kilku elementów, a każdy z nich można utworzyć już na tym etapie:
    • Nagłówek:jest to najbardziej widoczna część reklamy, jeśli chodzi o rozmiar czcionki i pierwsze wrażenie na potencjalnych klientach. Nagłówek powinien jasno określić, czym jest Twoja firma lub przedstawić produkt lub usługę, którą oferujesz. Nagłówek:30 znaków.
    • Wiersze tekstu reklamy:te dwie linie tekstu powinny zawierać więcej informacji na temat Twojej oferty oraz zachętę, by klient odwiedził Twoją stronę internetową.
    • Wyświetlany adres URL:wyświetlany adres URL. Nie jest to rzeczywisty adres na który użytkownicy będą przekierowani po kliknięciu reklamy, ale „wizytówka” firmy w Internecie, ponieważ jest to link, który klienci zobaczą w Twojej reklamie w Google. Masz do dyspozycji 35 znaków. Jeśli adres URL jest dłuższy, zostanie skrócony.
  • Docelowy URL:to strona, na którą użytkownicy faktycznie trafią po kliknięciu reklamy. Zawsze powinna to być strona Twojej witryny najlepiej dopasowana do tego, czego szukał użytkownik w wyszukiwarce.

Pamiętaj: Dodaj wykluczające słowa kluczowe: tutaj jedno słowo dodajemy bez żadnych znaczków (nawiasy, lub cudzysłów). Natomiast jeśli to 2 lub więcej słów, wtedy musimy użyć cudzysłowia, np. „za darmo”.

Pamiętaj, że możesz przypinać nagłówki (ikona pinezki) w określonej kolejności.

Reklama tekstowa, jak z niej korzystać?

Reklama tekstowa, inaczej reklama search to jedna z najczęściej wybieranych form reklamy, bo zapewnia wysoką skuteczność, a także możemy wyświetlać ją w wielu miejscach, w tym w internecie, gdzie znajdziemy wielu potencjalnych odbiorców, których należy traktować jako naszych klientów. Musimy wiedzieć jednak, że tylko dobrze napisana reklama tekstowa jest w stanie zapewnić nam wysoką skuteczność.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Reklama tekstowa przykład

cel kampanii google ads

Należy pamiętać więc, jak odpowiednio ją redagować, aby trafiała do klientów, którzy dzięki niej zostaną przekonani do skorzystania z naszej oferty lub zakupu produktu. Jednak tylko prawidłowo napisana reklama tekstowa jest nam w stanie zapewnić wysoką skuteczność.

Musimy więc samodzielnie nauczyć się ją redagować lub skorzystać z pomocy osoby, która jest w tym zakresie doświadczona. Dzięki temu będziemy wiedzieć, że nasza reklama pomoże nam w sprzedaży danego produktu lub oferty, a środki, jakie przeznaczyliśmy na stworzenie reklamy profesjonalnie, szybko nam się zwrócą.

Na co zwrócić uwagę, pisząc reklamę tekstową?

Redagowanie skutecznej reklamy tekstowej to nie lada sztuka. Musimy w kilku zdaniach umieścić bowiem to, co jest najważniejsze, aby zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z oferty lub kupna danego produktu.

Możemy jednak skorzystać z wytycznych, które są najistotniejsze, jeśli chodzi o redagowanie skutecznej reklamy tekstowej, aby zdecydowanie podnieść jej skuteczność i sprawić, że sprzedaż znacząco nam się zwiększy.

Reklama tekstowa
Reklama tekstowa

Kampania tekstowa przykład

Należy w reklamie umieścić to, co wyróżnia nas na tle innych ofert lub podobnych produktów. Klient dzięki temu będzie miał świadomość, że kupuje coś, czego nie znajdzie nigdzie indziej. Przekaz jednak musi być czytelny i jak najkrótszy. W kilku zdaniach jednak musimy umieścić to, co jest najważniejsze i powoduje, że reklama będzie wykazywać naprawdę dużą skuteczność.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Warto przy tym do tworzenia reklamy zatrudnić osobę, która od lat zajmuje się tym zadaniem. Będziemy mieć dzięki temu pewność, że wykorzysta on wszystkie możliwe środki, które zwiększą naszą sprzedaż, szczególnie w internecie. To bowiem tutaj najczęściej jest wykorzystywana z powodzeniem ta forma reklamy.

Skoro czytasz wpis pt. Reklama tekstowa to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Wykorzystanie słów kluczowych w reklamach tekstowych

W reklamach tekstowych, które umieszcza się w internecie, bardzo ważną kwestią jest umiejętne wplątanie w tekst słów kluczowych.

Dzięki temu każdy użytkownik będzie w stanie zdecydowanie szybciej odnaleźć stronę, która wyświetla reklamę, a także produkt, który jest w niej opisywany. Kiedy do tej pory nie pisaliśmy tekstów zgodnych z zasadami SEO, to możemy nie poradzić sobie z napisaniem tekstu, który rzeczywiście zwiększy naszą sprzedaż.

7p marketing mix

W tej sytuacji najlepiej jest skorzystać z pomocy profesjonalnych agencji, które na nasze zlecenie napiszą reklamę tekstową, a także wykorzystają słowa kluczowe tak, aby reklama wyświetlała się na wyższej pozycji w wyszukiwarce. Będzie więc o wiele łatwiejsza do znalezienia przez potencjalnych klientów, chcących skorzystać z oferty.

Dostosowanie reklamy do różnych urządzeń, w tym mobilnych

Coraz więcej osób korzysta z internetu w telefonie, a co za tym idzie, strona internetowa oraz tekst w reklamie tekstowej, musi być tak napisany, aby bez problemu wyświetlał się także w urządzeniach mobilnych.

Musimy wiedzieć, że to działanie powoduje, że nie musimy obawiać się, że zamykamy się na jakąkolwiek grupę odbiorców.

Jest to bardzo ważne, kiedy chcemy osiągnąć najlepsze efekty sprzedaży, bo nie musimy obawiać się, że będziemy zamykać się na osoby, które mogłyby zostać naszymi potencjalnymi klientami, a co za tym idzie, skorzystać z tego, co mamy do zaoferowania. Co najważniejsze, treść reklamy, która będzie wyświetlała się w urządzeniach mobilnych, a także ta, która będzie wyświetlana na komputerach, nie musi być taka sama.

Jednak jeśli decydujemy się na to rozwiązanie, to należy mieć świadomość, że treść jednej i drugiej reklamy musi być redagowana przez specjalistów od SEO i mających doświadczenie w redagowaniu reklam tekstowych. Tylko tak osiągniemy najlepsze efekty sprzedaży, czego oczekuje każda marka.

lejek content marketingowy sales funnel

Czy warto skorzystać z reklam tekstowych?

Kiedy dany klient poszukuje konkretnych ofert, a także produktów, bardzo często korzysta z reklam tekstowych, które wyświetlają mu się po wpisaniu określonej frazy w Google.

Musimy jednak wiedzieć, że internet jest pełen wszelkich ofert, które są bardzo podobne do naszych. Kiedy chcemy zapewnić sobie wysoką skuteczność, musimy więc mieć pewność, że reklama będzie wyróżniać się na tle innych reklam, bo tylko tak będziemy w stanie wybić się na ich tle.

Warto więc skorzystać z pomocy osób, które nie tylko pozwolą określić nam grupę docelową klientów, ale także napiszą reklamę, uwzględniając w niej, wszystkie najważniejsze parametry. Będziemy pewni, że za pomocą takiej reklamy tekstowej zwiększymy sprzedaż, a także zapewnimy sobie świadomość, że wszystkie kroki zostały wykonane profesjonalnie, co jest niezbędne, aby dana oferta trafiła do klientów, którzy zdecydują się na niej skorzystać, zapewniając nam zarobek i wspomagając rozwój marki.

Co myślisz o temacie jakim jest Reklama tekstowa? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!