Performance max

Seo co to jest
Seo co to jest
12 marca, 2022
co oznacza seo
Co oznacza seo
14 marca, 2022
Kampania Performance Max Google
Kampania Performance Max Google

Kampania Performance Max Google: Wszystko, co musisz wiedzieć o nowym typie kampanii PMAX

Dlaczego Google wprowadziło kampanie Performance Max?

PMC idealnie wpasowują się w obecne czasy, w których automatyzacja jest najlepszym rozwiązaniem Google odpowiadającym na zapotrzebowanie klientów. Na szczęście reklamodawcy nie muszą przewidywać przyszłości, aby być gotowymi. Automatyzacja jest rozwiązaniem, z którego coraz częściej korzystają firmy i agencje marketingowo-reklamowe, aby wyprzedzać zmiany w upodobaniach konsumentów.

Wersja beta PMAX została wprowadzona w 2020 r., Performance Max jest teraz w pełni obsługiwane od listopada 2021 r. A obecnie Google wprowadza nowe funkcje PMC.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Co Google mówi o kampaniach performance max?

Google oficjalne twierdzi że kampanie Performance Max pomagają osiągnąć zamierzenia biznesowe na cztery główne sposoby:

  • Zwiększanie konwersji i wartości
  • Pozyskiwanie nowych klientów
  • Zdobywanie lepszych spostrzeżeń
  • Współpraca z automatyzacją

Brzmi jak zawsze aż zbyt dobrze, więc w czym tkwi problem?

CZYM SĄ KAMPANIE PERFORMANCE MAX?

Typ kampanii Performance Max jest bardzo elastyczny, ponieważ wykorzystuje połączenie automatyzacji i uczenia maszynowego, aby pomóc reklamodawcom w realizacji ich określonych celów konwersji. Ten typ kampanii ma szeroki zasięg w sieci Google, docierając do klientów na:

  • Display’e
  • Wyszukiwanie (tradycyjny search)
  • Mapy
  • Discovery
  • Youtube
  • Gmail
  • Google shopping

Reklamodawca wybiera cel marketingowy, a następnie wybiera cele konwersji, które wspierają ten cel. Aby mieć pewność, że Twoje kampanie są zoptymalizowane pod kątem generowania najlepszego zwrotu z inwestycji dzięki automatyzacji, przypisz więcej niż jeden cel i różne wartości do konwersji do jednej kampanii. Koncentrując się na celach, kampanie PMax wykorzystują technologię automatycznego określania stawek i kierowania, aby pomóc Ci wydajniej inwestować budżet i wydawać pieniądze tam, gdzie są największe możliwości zwrotu z inwestycji.

Co na to agencje i reklamodawcy?

Wszyscy już myśleli, że inteligentne kampanie produktowe zaszły daleko w automatyzacji. Kampanie Performance Max mogą jednak uświadamiać nas że inteligentne kampanie produktowe (smart shopping campaigns, SSC) to jak porównanie pegazusa do playstation.

Niestety nie wiemy gdzie dokładnie wyświetlają się nasze reklamy.

To właśnie martwi wielu marketerów. Wydaje się, że kontrola nad tym, gdzie przepływy Twoje pieniądze została odebrana. Reklamodawcy są szczególnie zaniepokojeni kampaniami w sieci wyszukiwania. Google może usunąć reklamy displayowe, YouTube i Discovery, ale nie chcemy aby dotykali nasze ulubione kampanie w sieci wyszukiwania!

Z jednej strony kampanie w sieci wyszukiwania to najstarszy typ kampanii Google (tradycyjny search SW). Ponadto kampanie w sieci wyszukiwania są typem kampanii, w którym Ty, jako specjalista PPC, możesz mieć największy wpływ. W innych typach kampanii, takich jak displayowa, YouTube i produktowa, jestesmy już bardziej zależni od przekazanych zasobów kreacji, a zatem także od twórców treści.

Skoro czytasz wpis pt. Kampania Performance Max Google: Wszystko, co musisz wiedzieć o nowym typie kampanii PMAX , to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

PS. sprawdź powyżej w linkach nasz Kurs SEO.

Jaki naprawdę wpływ mają kampanie Performance Max?

Przyjrzyjmy się faktom i priorytetowi, jaki Google nadaje temu nowemu typowi kampanii i jak wpłynie to na konto reklamowe.

Po pierwsze, kampanie PMC mają pierwszeństwo w kampaniach w sieci reklamowej oraz inteligentnych i zwykłych kampaniach produktowych. Nadal możesz tworzyć te typy kampanii, ale jeśli znajdują się one na tym samym koncie, Performance Max wezmą udział w aukcji.

Zobacz jak to wygląda w tabelce poniżej:

Kampanie Performance Max Google
źródło adchieve

We wszystkich innych typach kampanii ważnym czynnikiem jest ranking reklamy. Jeśli Performance Max ma najwyższy ranking reklamy, ma również pierwszeństwo przed kampaniami YouTube i Discovery. W przypadku kampanii w sieci wyszukiwania kampanie o maksymalnej skuteczności będą miały również pierwszeństwo przed słowami kluczowymi przybliżonymi i do wyrażenia, ale nie przed słowami kluczowymi w dopasowaniu ścisłym: zawsze będą miały pierwszeństwo przed słowami kluczowymi Performance Max.

Większość kampanii PMAX jak już widzisz będzie miała priorytet. Praktycznie to, co możesz zrobić, to dodać słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym, ponieważ te frazy mają pierwszeństwo przed Performance Max.

Pamiętaj, że podobnie jak w inteligentnych kampaniach produktowych, nie możesz wykluczać słów kluczowych. Dlatego w przypadku używania słów kluczowych PMax w dopasowaniu ścisłym są one ultra ważne w Google Ads.

Kampania Performance Max Google
Kampania Performance Max Google, źródło: https://twitter.com/AlexvandePol/status/1488528724156989444/photo/1

Jak przejść na kampanie Performance Max

Po wdrożeniu wersji beta, Google udostępniło Performance Max wszystkim reklamodawcom. Google zaleca uruchamianie PMC razem z istniejącymi kampaniami Google Ads oraz przeprowadzanie porównań przed i po.

Google uruchomi również narzędzie do samodzielnej migracji dla inteligentnych zakupów i kampanii lokalnych w pewnym momencie w drugim kwartale 2022 r. Nie ma jeszcze dokładnej daty, kiedy to nastanie. Jednak w obu przypadkach automatyczna migracja ma się zakończyć w połowie sierpnia.

Reklamodawcy mogą zdecydować się na samodzielną migrację przed kwietniem, ale bez użycia narzędzia do migracji. Smart Shopping zniknie całkowicie pod koniec przyszłego roku. Na początku nie będziesz mógł ich tworzyć, a potem nie będziesz już mógł ich zmieniać. W końcu znikają całkowicie.

Jak tworzyć i optymalizować kampanie Performance Max?

Tworzenie kampanii Performance Max jest łatwe. Po wprowadzeniu celów zostaniesz poprowadzony przez proces krok po kroku, w którym również dodasz swoje zasoby.

Po skonfigurowaniu istnieje naprawdę wiele sposobów na optymalizację kampanii.

Więc podsumujmy to, czego nie możesz kontrolować:

  • Dodać lub wykluczać słowa kluczowe;
  • Ustawiać ręczne stawki;
  • Wykluczać odbiorców;
  • Dodawać rozszerzenia na poziomie grupy reklam.

Wnioski

Teraz, gdy już wiesz, jak działają kampanie Performance Max i czego potrzebujesz, aby rozpocząć, możesz zdecydować, czy jest to odpowiedni typ kampanii, który pomoże Ci osiągnąć cele marketingowe.

Ten zautomatyzowany typ kampanii umożliwia skupienie się na strategicznych czynnikach wpływających na wydajność, takich jak optymalizacja kreacji, planowanie kampanii i analizy. Im więcej kreatywnych zasobów dostarczonych do systemów uczących się, tym większą poprawę wyników zauważysz.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)