Pomysły na pozyskiwanie klientów:
Smutna prawda o pozyskiwaniu klientów polega na tym, że zaufanie do firm z czasem ulega rozpadowi. HubSpot niedawno poinformował, że 55% konsumentów nie ufa markom, od których kupują. Wcześniej tak nie było! 65% konsumentów nie ufa reklamom, a 71% nie wierzy w sponsorowane posty w mediach społecznościowych.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Ten wyraźny brak zaufania do marki sprawił, że praca zespołów marketingu i sprzedaży jest obecnie trudniejsza. Co gorsza, większość firm nie dostrzega problemu. W końcu przeznaczają więcej pieniędzy na taktykę marketingową „push”, mając nadzieję, że pomogą im zdobyć nowych klientów.
Ale to nigdy nie jest właściwe rozwiązanie.
Więc co nim jest żeby pozyskać swoich klientów?
Zawartość strony
Najlepszym punktem dźwigni jest zainwestowanie w taktykę marketingową „przyciągania” i obsługę klienta. Ale zanim zagłębimy się w niektóre z tych wiecznie działających technik i taktyk, porozmawiajmy najpierw o pozyskiwaniu klientów.
Wskazówka dla profesjonalistów: znajdź platformy, na których Twoi odbiorcy są aktywni, i publikuj tam treści, aby przyciągnąć ich uwagę. W przeciwnym razie możesz nie odnieść większych korzyści ze swoich strategii pozyskiwania klientów.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Procesem, dzięki któremu pozyskujesz nowych klientów lub prospektów do swojej firmy, jest lead generation. Celem każdej firmy jest stworzenie zrównoważonych i systematycznych strategii pozyskiwania klientów, które nadążają za trendami w branży.
Niezależnie od wielkości Twojej firmy, jest to bardzo ważny aspekt prowadzenia biznesu, oprócz pomagania w osiąganiu zysku działa również jako dowód społeczny. Dostajesz wejście do świata partnerów, inwestorów, wpływowych osób i potencjalnych klientów.
Ale jaki jest haczyk?
Pamiętaj, że pozyskiwania klientów nie należy mylić z generowaniem leadów. W świecie biznesu często wizualizujemy podróż klienta w formie lejka.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
W ramach swojej podróży przez lejek konsumenci:
Generowanie leadów to górna część lejka sprzedażowego. Praca z leadami to środkowa sekcja. A konwersja jest na samym dole. Pozyskiwanie klientów to jednak cały proces end-to-end, który obejmuje wszystkie te etapy.
Poruszyliśmy już niektóre z kluczowych wyzwań, przed jakimi stają marki, próbując pozyskać nowych klientów. Kluczem jest brak zaufania do marek. Nie oznacza to jednak, że nic nie możesz zrobić, aby poprawić pozyskiwanie klientów.
Co zatem możesz zrobić, aby szukać klientów biznesowych?
Oto techniki pozyskiwania klientów przedstawione jako lista niektórych wiecznie działających strategii pozyskiwania klientów, które możesz wykorzystać, aby zawsze zdobywać stałych klientów.
Pierwszym i najważniejszym krokiem, który musisz wykonać, jest identyfikacja odpowiednich użytkowników lub potencjalnych odbiorców Twojej firmy. Szanse na to, że Twój produkt jest idealnym rozwiązaniem problemu, z jakim boryka się pewna grupa demograficzna konsumentów. To tylko kwestia odkrycia, kim są i skoncentrowania wysiłków związanych z pozyskiwaniem klientów, przede wszystkim na nich.
Jeśli nie masz na myśli docelowego klienta, prawdopodobnie ograniczasz się z brandigu, czyli nie przynoszącego zbyt dobrych rezultatów budowania swojej marki. O ile Twoja oferta nie spełnia uniwersalnej potrzeby, lepiej znaleźć dla siebie niszę rynkową.
Jakie więc są tutaj pomysły na pozyskiwanie klientów?
Przeprowadź pełne badanie rynku i spróbuj dowiedzieć się, kto i jak powinien sprzedawać swój produkt, aby pozyskać nowych klientów. Na przykład, firmy SaaS mogą podwoić liczbę płacących klientów, po prostu oferując bezpłatną wersję próbną bez pytania o dane karty kredytowej.
Taką wiedzę można zdobyć tylko poprzez przeprowadzenie należytej staranności w badaniach rynku. Stanowi fundament, bez którego żadna z Twoich innych strategii pozyskiwania klientów nie działałaby.
Opierając się na tym, co omówiliśmy powyżej, nie wystarczy wiedzieć, kim są Twoi idealni klienci. Równie ważne jest poznanie właściwego kanału do pozyskania wspomnianych potencjalnych klientów.
Obecnie istnieje wiele różnych ram, które mogą pomóc w zidentyfikowaniu najlepszego kanału do wykorzystania w strategiach pozyskiwania klientów. Jednak w większości przypadków znalezienie odpowiedniego kanału wymaga wielu eksperymentów.
Aby ułatwić sobie życie, powinieneś wyznaczyć jasne cele dla siebie i swojej kampanii.
Nawet posiadanie niezbyt dopracowanych celów pomoże ci zrozumieć, czy twoja taktyka działa, czy nie. Po przetestowaniu różnych kanałów będziesz mógł porównać poszczególne sukcesy względem siebie.
Jeśli potrzebujesz pomocy w dopasowaniu kanałów lub wyborze właściwych wskaźników KPI, skontaktuj się z nami, UniqueSEO! Tworzymy systemy sprzedaży, które pomogą Ci zdobyć więcej wartościowych leadów. Wykorzystujemy social media, newsletter marketing, Linkedin, facebook ads, google ads (dawniej google adwords), pozycjonowanie, seo sem i tworzymy MEGA SKUTECZNY system reklamowy, żeby Twoja strona www i rachunek na koncie cały czas RÓSŁ!
Chcesz otrzymać poradę od profesjonalistów?
Jeśli działasz na bardzo konkurencyjnym rynku, takim jak rynek nieruchomości, wykorzystaj moc płatnych kanałów, aby zwiększyć liczbę potencjalnych klientów. Nasza doświadczona agencja marketingowa może pomóc w pozyskiwaniu lepszych potencjalnych klientów niż kanały organiczne, takie jak wyszukiwarka Google.
Marketing wideo działa świetnie. Dzieje się tak, ponieważ 97% marketerów uznało treści wideo za przydatne, aby zwiększyć zrozumienie ich oferty przez klientów.
Ludzie zwykle uczą się wzrokowo, a filmy wideo są jednym z najlepszych sposobów informowania potencjalnych klientów o Twojej marce i produktach. Powinieneś spróbować znaleźć dobrą równowagę między pouczającymi a interesującymi filmami. Wykorzystaj wpływowe osoby, aby tworzyć takie filmy, udostępniać je w mediach społecznościowych i na swojej stronie internetowej.
Co więcej, pytasz?
Filmy wyjaśniające i referencje klientów to kolejny dobry sposób na zrobienie fajnego zamieszania. Nie tylko angażują, ale także dostarczają użytkownikom informacji potrzebnych do podjęcia ostatecznej decyzji o zakupie.
Nasza rekomendacja?Ciekawe pomysły na pozyskiwanie klientów to wspomniane wcześniej wideo.
Często klienci potrzebują czegoś więcej niż tylko słów lub obietnic, aby przekonać ich do zapłaty za Twoje produkty i usługi. Niektórzy z bardziej wytrwałych konsumentów nie dadzą się nawet przekonać przez influencerów lub marketing szeptany.
Aby pozyskać tych konsumentów jako lojalnych klientów, powinieneś rozważyć rozdawanie prezentów. Zaoferowanie im możliwości zapoznania się z Twoimi produktami z pierwszej ręki to świetny sposób, aby dać im dodatkowy impuls, aby poważnie rozważyć Twoją opcję i to co oferuje Twój serwis.
Najłatwiejszym sposobem na wdrożenie takich strategii pozyskiwania klientów jest prowadzenie kampanii gratisowych w mediach społecznościowych.
Marketing treści jest z pewnością jedną z najskuteczniejszych i najbardziej opłacalnych strategii pozyskiwania klientów. Pomyślmy o tym w ten sposób: pomaga ci to ustanowić siebie jako eksperta w twojej branży lub niszy. Pozyskanie zaufania konsumentów do Twojej marki to połowa sukcesu, a marketing treści pomaga Ci wygrać tę bitwę. Możesz docierać do Ciekawych grup targetowych.
Z perspektywy generowania leadów content marketing jest trzykrotnie skuteczniejszy i 62% tańszy niż typowy marketing wychodzący. Rozpoczęcie bloga dla swojej firmy, udostępnianie treści w mediach społecznościowych i publikowanie oficjalnych dokumentów to świetne sposoby, aby stać się godnym zaufania ekspertem w swojej branży.
Konsumenci są dziś coraz lepiej poinformowani. Umożliwiając potencjalnym klientom podejmowanie świadomych decyzji zakupowych, zyskasz ich zaufanie i najprawdopodobniej ich skonwertujesz. Tworzenie wartościowych, pouczających, wnikliwych i angażujących treści ostatecznie pomoże w pozyskiwaniu klientów.
Ale regularne tworzenie wysokiej jakości treści może być wyzwaniem.
Więc co możesz zrobić?
Zaproponować możemy Tworzenie case study, video, infografiki, wywiady itp.
Po ugruntowaniu swojej obecności w Internecie poprzez tworzenie wnikliwych treści musisz popracować nad SEO. Pomoże to poprawić rankingi tej samej treści w wyszukiwarkach.
Dzięki temu Twoje treści są bardziej widoczne i wykrywalne przez docelowych odbiorców.
Poprawa rankingów wyszukiwania i widoczności Twojej marki ma wiele wspólnego z pierwszym etapem lejka pozyskiwania klientów. Niektóre z bardziej podstawowych taktyk SEO obejmują używanie słów kluczowych związanych z branżą, linków zwrotnych z witryn o dużym autorytecie itp.
Inną skuteczną taktyką SEO, którą możesz zastosować, aby pozyskać więcej klientów, jest optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych. Ponad 50% ruchu internetowego w zeszłym roku pochodziło z urządzeń mobilnych. Zapewnienie potencjalnym klientom doskonałego doświadczenia na smartfonach może okazać się sztuczką w zwiększaniu konwersji klientów.
Jak więc zarządzać SEO swojej witryny żeby polepszyć metody pozyskiwania klientów?
W tym celu polecam używać Semrush. To wszechstronne narzędzie SEO zapewnia wszystko, czego potrzebujesz do SEO swojej witryny co pozwoli dodawać nowych kupujących do bazy klientów. Sprawny handlowiec dalej już poprowadzi taką osobę przez lejek sprzedażowy.
Począwszy od badania słów kluczowych po SEO na stronie i badania konkurencji, to narzędzie ma wszystko. Pomaga nawet śledzić rankingi słów kluczowych i ma wbudowane narzędzie do budowania linków, dzięki któremu możesz tworzyć linki zwrotne do swojej witryny.
Dalej mamy dla Ciebie kolejne ciekawe sposoby na pozyskiwanie klientów i pozyskiwanie zleceń.
Jeśli chcesz dotrzeć do klientów i rozwinąć swój biznes to programy poleceń często służą jako podstawa wielu strategii lead generation, zwłaszcza gdy jesteś raczkującą firmą. Możesz oferować obecnym użytkownikom zachęty, takie jak dodatkowe funkcje lub rabaty, aby zachęcić ich do polecania Twoich usług innym. Możesz także zaoferować nowym klientom podobne rabaty, aby dać im dodatkową zachętę do korzystania z Twoich usług.
Wśród innych strategii żeby zdobywać nowych klientów, optymalizacja stron docelowych jest zdecydowanie jedną z najskuteczniejszych. Strony docelowe pomagają kierować konsumentów do Twojego produktu lub usługi. Skuteczna strona docelowa zawiera nie tylko cenne informacje, ale także przekonujące wezwanie do działania, które ułatwia konwersje.
Co więcej, pytasz?
Przeprowadzenie testu A/B może pomóc zoptymalizować strony docelowe i znacznie je ulepszyć. Wracamy do podstawowej wiedzy, czego oczekują od Ciebie Twoi klienci. Musisz być w stanie przewidzieć ich potrzeby, a następnie je zrealizować.
Wypróbuj strony bez pasków nawigacyjnych, wypróbuj różne czcionki, wezwania do działania i elementy. Jest to proces iteracyjny i powinieneś eksperymentować, aby dowiedzieć się, co pomaga zdobyć więcej klientów.
Chociaż może to być taktyka tak stara jak internet, nadal jest to jedna z najskuteczniejszych strategii pozyskiwania klientów. Pomaga pozostać przed grupą docelową, promować treści, rabaty i informacje o produktach. To także najprostszy sposób na łączenie się i pozyskiwanie nowych klientów.
Świetnym sposobem na to jest wysyłanie spersonalizowanych wiadomości e-mail do osób w zależności od tego, na jakim etapie procesu pozyskiwania klientów się znajdują. Tak więc ktoś w pierwszych dwóch krokach prawdopodobnie lepiej nadaje się do treści, które mogą zainicjować zaangażowanie klienta.
Ci, którzy mają Cię w swojej puli rozważań, byliby bardziej zainteresowani wiadomościami e-mail z informacjami o produkcie. Dzięki temu mogą podjąć bardziej świadomą decyzję o zakupie. Podobnie osoby na końcowych etapach mogą zostać skuszone do dokonania tego zakupu za pomocą promocyjnego e-maila, który oferuje im zniżkę.
Amazon na przykład dobrze sobie z tym radzi. Zawsze wysyłają spersonalizowane e-maile do swoich odbiorców. Czy to, aby przypomnieć im o przedmiotach z ich listy życzeń lub o porzuconym koszyku. A może coś takiego, gdy właśnie dokonałeś zakupu.
Strategie pozyskiwania klientów to sposoby dotarcia, zaangażowania i przekonania konsumentów do zakupu Twoich produktów i usług. Niektóre z najskuteczniejszych strategii pozyskiwania klientów obejmują:
Klientów możesz pozyskiwać za pomocą:
Tworząc strategię pozyskiwania klientów, należy wziąć pod uwagę:
Aby zdobyć pierwszych 100 klientów:
Koszt pozyskania klienta różni się w zależności od Twojej branży i strategii marketingowych stosowanych w Twojej firmie.
Najlepszym sposobem oceny, czy koszt pozyskania klienta (CAC) jest dobry, jest porównanie go z długoterminową wartością klienta (LTV). 3:1 jest uważany za idealny stosunek LTV:CAC.
Wartość klienta powinna być trzykrotnie wyższa od kosztu ich pozyskania.
Proces pozyskiwania klientów to proces pozyskiwania nowych klientów. Obejmuje wszystko, od generowania świadomości marki po tworzenie popytu i przekonywanie potencjalnych klientów do podejmowania decyzji zakupowych.
Możesz reklamować swoją firmę bez wydawania pieniędzy w następujący sposób:
Głównym celem każdej firmy jest znalezienie i pozyskanie klientów oraz rozpoczęcie zarabiania pieniędzy. Dlatego strategia pozyskiwania klientów jest bardzo ważna dla każdej firmy.
Może pomóc w stworzeniu planu działania w celu dotarcia, przyciągnięcia, zaangażowania i konwersji potencjalnych klientów oraz zachęcenia obecnych klientów do pozyskania większej liczby klientów.
Najlepsze praktyki dotyczące utrzymania klientów obejmują:
W promocji i rozwijaniu biznesu bardzo duży efekt dają współcześnie media społecznościowe. O nowym przedsięwzięciu czy sklepie internetowym warto poinformować znajomych i poprosić, żeby przekazali informacje swoim znajomym. Dzięki „szeptanemu” marketingowi Twój biznes może zdobyć nowych kontrahentów, partnerów i klientów.
Skuteczność strategii pozyskiwania klientów można mierzyć za pomocą wskaźników takich jak koszt pozyskania klienta (CAC), wartość życiowa klienta (LTV), stopa konwersji oraz ROI kampanii marketingowych. Kluczowe jest stosowanie narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, które pozwalają na śledzenie źródeł ruchu, działań użytkowników na stronie oraz realizacji określonych celów konwersji.
Firmy mogą budować zaufanie poprzez transparentność działania, konsekwentne dostarczanie wartościowych i autentycznych treści, angażowanie się w dialog z klientami w mediach społecznościowych, publikowanie case studies i opinii obecnych klientów, a także poprzez oferowanie wysokiej jakości obsługi klienta. Ponadto, personalizacja komunikacji i dopasowanie oferty do indywidualnych potrzeb klientów mogą również przyczynić się do budowania zaufania.
Największe wyzwania związane z pozyskiwaniem klientów online to wysoka konkurencja, szybko zmieniające się algorytmy wyszukiwarek, utrzymywanie zaangażowania użytkowników oraz budowanie zaufania w erze sceptycyzmu wobec reklam. Radzenie sobie z tymi wyzwaniami wymaga ciągłego dostosowywania strategii do zmieniających się warunków rynkowych, inwestowania w SEO i jakość treści, wykorzystania danych do personalizacji oferty, a także kładzenia silnego nacisku na autentyczność i budowanie relacji z klientami.
Podobały Ci się nasze pomysły na pozyskiwanie klientów?To tylko te podstawowe, resztę mamy w zanadrzu dla naszych klientów:)
Nie ma magicznej formuły, która zagwarantuje Twojej firmie stały napływ zleceń. Chociaż strategie pozyskiwania klientów, takie jak badania rynku, są koniecznością, musisz zacząć działać już teraz. To proces eksperymentalny, polegający na ustaleniu, które strategie najlepiej pasują do Twojej firmy.
Jeśli chcesz przygotować najlepszy materiał firmowy aby skutecznie szukać nowych klientów i partnerów biznesowych to zapraszamy do kontaktu.
W większości jednak dziewięć wymienionych powyżej jest wiecznie przydatnych i gwarantuje pracę dla każdej firmy, jeśli zostanie to wykonane prawidłowo.
Co myślisz o tych strategiach i kompilacji na pomysły na pozyskiwanie klientów? Daj nam znać w sekcji komentarzy.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)