Zawartość strony
Są chwile w Twojej karierze marketingowej, w których naturalnie kwestionujesz etykę kampanii, a nawet możesz być zaangażowany w coś, co jest uważane za nieetyczne. Jaka jest więc różnica między marketingiem nieetycznym a etycznym? Najlepiej oddaje to cytat z Braftona: „Etyczni marketerzy sympatyzują z emocjami, a nieetyczni je wykorzystują”.
Po ujawnieniu nieetycznych praktyk (co jest bardziej niż prawdopodobne w dobie internetu, biorąc pod uwagę szybkość rozprzestrzeniania się informacji), konsumenci będą mieli głęboko zakorzenioną nieufność do Twojej firmy lub marki, a Ty możesz nigdy nie odzyskać ich zaufania. Po prostu ludzie nie lubią, gdy ktoś ich okłamuje i nie chcą czuć się, jakby zostali wykorzystani – niezależnie od tego, czy Twój produkt lub usługa jest dla nich naprawdę korzystna, czy nie.
W tym artykule dokładniej omówiono różnicę między marketingiem etycznym a nieetycznym oraz dlaczego należy go unikać za wszelką cenę.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklama nieetyczna definicja:
Marketing etyczny to nie tylko strategia, ale filozofia. Nie ma ustalonych zasad dotyczących etycznej reklamy, ponieważ opinie ludzi na temat tego, co „dobre” i „złe” są tak płynne i zmieniają się w zależności od ich osobistych doświadczeń, kultury i wykształcenia.
Marketerzy i reklamodawcy muszą kierować się tym, co jest słuszne, zgodnie z ogólnym konsensusem ich odbiorców i myśleć o tym, co działa z moralnego punktu widzenia. Oto główne filary etycznego marketingu:
Przyjrzeliśmy się reklamie etycznej i temu, co się z nią wiąże, więc teraz spójrzmy na nieetyczny marketing. Czym właściwie jest nieetyczny marketing?
Nieetyczny marketing skłania konsumentów do zakupu produktu lub skorzystania z usługi poprzez wykorzystanie ich emocji – wykorzystanie marketingu drukowanego, reklam telewizyjnych i innych mediów do celowego wywoływania uczucia smutku, złości i strachu, aby konsumenci zareagowali w sposób, w jaki zwykle by reagowali pod wpływem tych emocji.
Skoro czytasz wpis pt. Nieetyczna reklama to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Przykłady nieetycznego marketingu mogą obejmować:
Lepiej czynić dobro, niż zło i dotyczy to marketingu tak samo, jak innych dziedzin życia. Pokazanie, że naprawdę dbasz o swoich klientów, społeczność wokół Ciebie i planetę jako całość, nie może zaszkodzić, ale kłamstwa, przekręcanie faktów i wykorzystywanie klientów z pewnością mogą. Możesz reklamować swój produkt na dowolny sposób, ale etyczna reklama z pewnością jest lepszym rozwiązaniem i klienci docenią fakt, że nie próbujesz ich w żadnym stopniu oszukać ani zmanipulować. Warto wziąć to pod uwagę zanim przystąpisz do planowania strategii reklamowej. Nieetyczne reklamy nie zdziałały jeszcze nic dobrego.
Co myślisz o temacie jakim jest Nieetyczna reklama? Daj znać w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |