Zawartość strony
Są chwile w Twojej karierze marketingowej, w których naturalnie kwestionujesz etykę kampanii, a nawet możesz być zaangażowany w coś, co jest uważane za nieetyczne. Jaka jest więc różnica między marketingiem nieetycznym a etycznym? Najlepiej oddaje to cytat z Braftona: „Etyczni marketerzy sympatyzują z emocjami, a nieetyczni je wykorzystują”.
Po ujawnieniu nieetycznych praktyk (co jest bardziej niż prawdopodobne w dobie internetu, biorąc pod uwagę szybkość rozprzestrzeniania się informacji), konsumenci będą mieli głęboko zakorzenioną nieufność do Twojej firmy lub marki, a Ty możesz nigdy nie odzyskać ich zaufania. Po prostu ludzie nie lubią, gdy ktoś ich okłamuje i nie chcą czuć się, jakby zostali wykorzystani – niezależnie od tego, czy Twój produkt lub usługa jest dla nich naprawdę korzystna, czy nie.
W tym artykule dokładniej omówiono różnicę między marketingiem etycznym a nieetycznym oraz dlaczego należy go unikać za wszelką cenę.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklama nieetyczna definicja:
Marketing etyczny to nie tylko strategia, ale filozofia. Nie ma ustalonych zasad dotyczących etycznej reklamy, ponieważ opinie ludzi na temat tego, co „dobre” i „złe” są tak płynne i zmieniają się w zależności od ich osobistych doświadczeń, kultury i wykształcenia.
Marketerzy i reklamodawcy muszą kierować się tym, co jest słuszne, zgodnie z ogólnym konsensusem ich odbiorców i myśleć o tym, co działa z moralnego punktu widzenia. Oto główne filary etycznego marketingu:
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Przyjrzeliśmy się reklamie etycznej i temu, co się z nią wiąże, więc teraz spójrzmy na nieetyczny marketing. Czym właściwie jest nieetyczny marketing?
Nieetyczny marketing skłania konsumentów do zakupu produktu lub skorzystania z usługi poprzez wykorzystanie ich emocji – wykorzystanie marketingu drukowanego, reklam telewizyjnych i innych mediów do celowego wywoływania uczucia smutku, złości i strachu, aby konsumenci zareagowali w sposób, w jaki zwykle by reagowali pod wpływem tych emocji.
Skoro czytasz wpis pt. Nieetyczna reklama to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Przykłady nieetycznego marketingu mogą obejmować:
Lepiej czynić dobro, niż zło i dotyczy to marketingu tak samo, jak innych dziedzin życia. Pokazanie, że naprawdę dbasz o swoich klientów, społeczność wokół Ciebie i planetę jako całość, nie może zaszkodzić, ale kłamstwa, przekręcanie faktów i wykorzystywanie klientów z pewnością mogą. Możesz reklamować swój produkt na dowolny sposób, ale etyczna reklama z pewnością jest lepszym rozwiązaniem i klienci docenią fakt, że nie próbujesz ich w żadnym stopniu oszukać ani zmanipulować. Warto wziąć to pod uwagę zanim przystąpisz do planowania strategii reklamowej. Nieetyczne reklamy nie zdziałały jeszcze nic dobrego.
Co myślisz o temacie jakim jest Nieetyczna reklama? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)