Nieetyczna reklama

spam
Spam
2 marca, 2022
jak reklama wpływa na nasze życie
Jak reklama wpływa na nasze życie
2 marca, 2022
nieetyczna reklama
nieetyczna reklama

Nieetyczna reklama: Znaczenie unikania nieetycznych praktyk reklamowych

Są chwile w Twojej karierze marketingowej, w których naturalnie kwestionujesz etykę kampanii, a nawet możesz być zaangażowany w coś, co jest uważane za nieetyczne. Jaka jest więc różnica między marketingiem nieetycznym a etycznym? Najlepiej oddaje to cytat z Braftona: „Etyczni marketerzy sympatyzują z emocjami, a nieetyczni je wykorzystują”.

Po ujawnieniu nieetycznych praktyk (co jest bardziej niż prawdopodobne w dobie internetu, biorąc pod uwagę szybkość rozprzestrzeniania się informacji), konsumenci będą mieli głęboko zakorzenioną nieufność do Twojej firmy lub marki, a Ty możesz nigdy nie odzyskać ich zaufania. Po prostu ludzie nie lubią, gdy ktoś ich okłamuje i nie chcą czuć się, jakby zostali wykorzystani – niezależnie od tego, czy Twój produkt lub usługa jest dla nich naprawdę korzystna, czy nie.

W tym artykule dokładniej omówiono różnicę między marketingiem etycznym a nieetycznym oraz dlaczego należy go unikać za wszelką cenę.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Co liczy się jako etyczna reklama?

Reklama nieetyczna definicja:

Marketing etyczny to nie tylko strategia, ale filozofia. Nie ma ustalonych zasad dotyczących etycznej reklamy, ponieważ opinie ludzi na temat tego, co „dobre” i „złe” są tak płynne i zmieniają się w zależności od ich osobistych doświadczeń, kultury i wykształcenia.

nieetyczna reklama
nieetyczna reklama

Marketerzy i reklamodawcy muszą kierować się tym, co jest słuszne, zgodnie z ogólnym konsensusem ich odbiorców i myśleć o tym, co działa z moralnego punktu widzenia. Oto główne filary etycznego marketingu:

  • Prywatność i ochrona danych — jest to obecnie podstawowy wymóg dla marketerów, zwłaszcza w obliczu nadejścia bardziej rygorystycznych przepisów o ochronie danych, takich jak RODO. Konsumenci muszą wiedzieć, że ich dane są bezpieczne i nie są narażeni na ryzyko odsprzedaży lub naruszenia danych.
  • Przejrzystość w przypadku reklam płatnych — reklamodawcy muszą jasno określić, komu płaci się za reklamowanie ich produktów. To samo dotyczy osób, którym płaci się za używanie/promowanie produktów. Przykładem tego są YouTuberzy, którzy muszą „oznaczyć” swoje filmy jako płatne sponsoringi, aby przestrzegać zasad.
  • Prawdomówność — szczerość i przejrzystość na temat produktu i marki to jedyny pewny sposób na uniknięcie przyszłych sytuacji, w których możesz zostać złapany. Jeśli Twoja firma ma do ukrycia nieetyczne praktyki, lepiej z nimi skończyć, zamiast próbować je ukrywać.
  • Zakaz wykorzystywania emocji – chociaż wywoływanie reakcji emocjonalnej jest integralną częścią psychologii marketingu, błędem jest wywoływanie negatywnych emocji (zdenerwowanie, strach, wściekłość) u klientów. Dlatego ostatnio możesz zobaczyć organizacje charytatywne pokazujące wpływ darowizn na wybraną sprawę, a nie problem, z którym starają się walczyć. Ludzie reagują pozytywnie, gdy widzą, na co idą ich pieniądze, zamiast reagować z powodu smutku lub poczucia winy.
  • Brak fałszywych wiadomości – wszelkie reklamy powinny być różne od wiadomości.
  • Zrównoważony rozwój i środowisko — Zrównoważony rozwój szybko staje się podstawą etyki wielu firm. Chociaż może to nie być celem, zdecydowanie należy to rozważyć.

Czym jest nieetyczna reklama?

Przyjrzeliśmy się reklamie etycznej i temu, co się z nią wiąże, więc teraz spójrzmy na nieetyczny marketing. Czym właściwie jest nieetyczny marketing?

Nieetyczny marketing skłania konsumentów do zakupu produktu lub skorzystania z usługi poprzez wykorzystanie ich emocji – wykorzystanie marketingu drukowanego, reklam telewizyjnych i innych mediów do celowego wywoływania uczucia smutku, złości i strachu, aby konsumenci zareagowali w sposób, w jaki zwykle by reagowali pod wpływem tych emocji.

Skoro czytasz wpis pt. Nieetyczna reklama to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Nieetyczna reklama przykłady

Przykłady nieetycznego marketingu mogą obejmować:

  • Spamowanie — wysyłanie spamowych wiadomości e-mail, listów lub ogólnie próba skontaktowania się z jednym klientem więcej niż jeden raz.
  • Plagiatowanie lub kopiowanie treści – bezpośrednie kopiowanie treści ze stron internetowych innych firm lub materiałów marketingowych.
  • Oczernianie/próba obalenia konkurencji – oczywiste próby zniechęcenia klientów do wyboru konkurencyjnych produktów.
  • Rozpowszechnianie fałszywych informacji lub kłamstw – kłamstwo na temat pozytywów produktu przy jednoczesnym ukrywaniu negatywów.
  • Wykorzystywanie emocji – można to osiągnąć na wiele sposobów, poprzez kontrowersje lub celowe budowanie treści, aby wzbudzić poczucie winy skłaniające klientów do przekazania pieniędzy lub zakupu produktu.

Dlaczego warto wybrać etyczne praktyki marketingowe?

Lepiej czynić dobro, niż zło i dotyczy to marketingu tak samo, jak innych dziedzin życia. Pokazanie, że naprawdę dbasz o swoich klientów, społeczność wokół Ciebie i planetę jako całość, nie może zaszkodzić, ale kłamstwa, przekręcanie faktów i wykorzystywanie klientów z pewnością mogą. Możesz reklamować swój produkt na dowolny sposób, ale etyczna reklama z pewnością jest lepszym rozwiązaniem i klienci docenią fakt, że nie próbujesz ich w żadnym stopniu oszukać ani zmanipulować. Warto wziąć to pod uwagę zanim przystąpisz do planowania strategii reklamowej. Nieetyczne reklamy nie zdziałały jeszcze nic dobrego.

Co myślisz o temacie jakim jest Nieetyczna reklama? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)