Kampanie Google Ads

adwords czy pozycjonowanie
Adwords a pozycjonowanie
10 marca, 2022
Bing
11 marca, 2022
kampanie google ads
kampanie google ads

Kampanie Google Ads

W obecnych czasach wiele osób chce rozpocząć działania reklamowe w Google Ads. Przed podjęciem decyzji o prowadzeniu kampanii Google Ads, warto będzie poznać wszelkie tajniki funkcjonowania systemu płatnych reklam Google. Warto dowiedzieć się, w jaki sposób można reklamować swoje przedsiębiorstwo dzięki kampanii Google Ads.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Kampania Google Ads – Czym jest?

Należy pamiętać o tym, że Google Ads jest systemem, który umożliwia nam płatną reklamę w serwisie Google – mowa tutaj nie tylko o reklamach w wynikach wyszukiwania, ale również w sieci wyszukiwania Google. Warto najpierw powiedzieć o istocie płatnych kampanii Google.

Mowa tutaj o płatnościach za kliknięcie, czyli kosztach, które ponosimy dopiero wtedy, gdy użytkownik klinie w naszą reklamę – jej wyświetlenie jest bezpłatne.

Warto podkreślić, że Google udostępnia nam kilka sposobności płatnej reklamy. Obejmują one reklamy w wynikach wyszukiwania, reklamy produktowe w wyszukiwarce czy reklamę w sieci reklamowej Google.

Oprócz tego warto wspomnieć o remarketingu, reklamach na platformie YouTube bądź Gmail.

Trzeba zaznaczyć, że reklamy mogą wyświetlać się w formacie tekstowym, video, graficznym, a nawet dynamicznym – mowa tutaj o grafikach bądź treściach. Wiele różnych typów reklam sprawia, że system reklamowy Google Ads stanowi bardzo rozbudowaną formę reklamy nie tylko dla firm, ale również i sklepów internetowych. Warto dowiedzieć się, jak z niego korzystać, o czym trzeba wiedzieć i w jaki sposób przygotować kampanię Google Ads.

W jaki sposób działa system Google Ads?

Wiele osób zastanawia się, co powoduje, iż nasza reklama wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Będzie to połączenie właściwej optymalizacji kampanii, a także wpisania przez użytkownika podobnego bądź takiego samego słowa kluczowego.

Trzeba też wspomnieć o tym, że w procesie przygotowania kampanii można wybrać słowa kluczowe, na które kierowana będzie reklama. Jeżeli dany użytkownik wpisuje jakieś słowo kluczowe w wyszukiwarkę Google, to następuje rodzaj aukcji, na podstawie której serwis Google będzie wyświetlał reklamy w określonej kolejności. Warto dowiedzieć się, co będzie wpływać na pozycję reklamy zamieszanych w płatnych wynikach wyszukiwania.

Mowa tutaj przede wszystkim o dwóch podstawowych czynnikach: maksymalnej stawce – którą jesteśmy skłonni zapłacić za kliknięcie – a także wyniku jakości reklamy. Należy pamiętać o tym, że wynik jakości reklamy jest jednym z czynników wpływających bezpośrednio na pozycję naszej reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania Google.

W ten sposób oceniana będzie wartość reklamy. Obejmowane będą w to następujące elementy:

  • trafność słów kluczowych
  • trafność naszej reklamy
  • jakość strony docelowej
  • wyniki konta Google Ads w historii

Warto podkreślić, że im lepszy będzie wynik jakości naszej reklamy, tym niższe powinny być koszty naszych działań. Jeżeli dodatkowo zadbamy o wysoki wynik jakości, to Google powinno obniżyć nasze koszty za kliknięcie reklamy.

Ponadto pomoże uzyskać wzrost współczynnika ROI – jest to zwrot z inwestycji. Trzeba również zwrócić uwagę na fakt, że wysoki wynik jakości może również wpływać na liczbę konwersji, bowiem nasza reklama będzie o wiele częściej wyświetlać się użytkownikom.

W jaki sposób najlepiej tworzyć kampanię Google Ads?

W przypadku gdy chcemy, żeby nasza kampania w Google Ads była skuteczna oraz przyniosła konwersję i zwrot z inwestycji, to warto będzie skorzystać z kilka ważnych wskazówek. Najlepszą opcją będzie połączenie konta Google Ads z Google Analytics.

Ponadto należy skonfigurować śledzenie konwersji. W przypadku gdy mamy skonfigurowane konto Google Analytics na swojej stronie internetowej, to warto będzie połączyć je z kontem Google Ads.

W ten sposób możemy na bieżąco analizować skuteczność wyników kampanii reklamowych w Google Ads. Ponadto należy pamiętać też o skonfigurowaniu śledzenie konwersji, dzięki czemu możemy sprawdzić, jaką sprzedaż generować będzie konkretna kampania reklamowa. Jeżeli chcemy zarabiać na kampaniach Google Ads, to warto przede wszystkim zadbać o poprawę wyniku jakości reklamy. Najlepiej to zrobić poprzez wysoką jakość strony docelowej. Dlatego warto stworzyć dedykowaną stronę docelową wraz z oryginalną treścią, która związana będzie z zapytaniem użytkowników.

kampanie google ads
kampanie google ads

Nie warto kierować klientów do strony głównej bądź strony z danymi kontaktowymi. Bardzo istotną sprawą będzie dopasowanie słów kluczowych do treści reklamy.

Oprócz tego należy pamiętać o tym, żeby umieszczać w treści reklamy informacji, które przyciągają uwagę użytkowników. Trzeba też wspomnieć o tym, żeby pamiętać o wybraniu właściwych słów kluczowych. Dlatego powinniśmy unikać zastosowania zbyt szerokich oraz zbyt ogólnych fraz, bowiem cena za jednorazowe kliknięcie może być zbyt wygórowana – często możemy nie mieć pewności, jakich informacji dani klienci szukają.

O wiele lepszą opcją jest zastosowania konkretnych fraz kluczowych obejmujących kilka słów. W ten sposób damy sobie o wiele większą szansę na konwersję – co jest niesamowicie istotne w przypadku prowadzenia kampanii Google Ads.

Skoro czytasz wpis pt. Kampanie Google Ads to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Jeśli dopiero zaczynasz to projektujemy cały system od początku. Natomiast jeśli masz już doświadczenie i konto, pierwsze co wykonujemy to audyt kampanii google ads. Następnie do wyboru mamy różne rodzaje reklam w stosunku do celów Twojego biznesu.

Ile kosztuje kampania google adwords

Najprościej obliczyć to możemy kiedy zalogujemy się na konto i zobaczymy średnie stawki kliknięć na wybrane przez nas słowa. Następnie mając średnią wartość kliknięcia mnożymy przez liczbę wejść jakie chcemy uzyskać. Np średni CPC to 3 zł, a chcemy 1000 wejść, więc wynik to 3000zł.

Jeśli chodzi o prowadzenie konta to działamy w różnych rejonach, np kampanie google ads Opole, Kraków, Rzeszów, Łódź (w szczególności kampanie google ads Łodź ponieważ tu znajduje się nasza siedziba), Warszawa, Wrocław i inne miasta.

Więc jeśli interesuje Ciebie tworzenie kampanii google ads, czy optymalizacja kampanii google ads to jesteś w dobrym miejscu!

FAQ

Rodzaje dopasowań google ads

Jeśli chodzi o rodzaje dopasowań słów kluczowych to wyrózniamy:

  • Dopasowanie przybliżone
  • Dopasowanie do wyrażenia
  • Dopasowanie ścisłe

Jakie są rodzaje reklam google ads

Możemy rozróżnić cztery podstawowe typy kampanii:

  • Search – reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania.
  • Display – reklamy graficzne (najczęściej banery ale nie tylko) wyświetlane w witrynach które należą do sieci partnerów Google.
  • Youtube Ads – wideo w sieci YT i u partnerów Google.
  • Kampania produktowa google ads PLA – kampanie sprzedażowe – reklamy produktowe w sieci wyszukiwania.

Czym są kampanie inteligentne google ads

Kampanie inteligentne w sieci reklamowej to rozwiązania do zarządzania wieloma zmiennymi dotyczącymi reklam w sieci reklamowej oraz często najłatwiejszy sposób na zwiększanie bazy prospektów i zdobywanie nowych konwersji. Kampania inteligentna w sieci reklamowej pozwala wyświetlać różne formaty reklam w sieci reklamowej Google. Kampanie inteligentne używają 3 rozwiązań w zakresie kierowania reklam, ustalania stawek i tworzenia reklam tj:

  • Automatyczne określanie stawek.
  • Automatyczne kierowanie.
  • Automatyczne tworzenie reklam
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)