Instagram influencer -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja]

Instagram influencer -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja]

Instagram influencer
Instagram influencer

Instagram influencer

Instagram influencer marketing może wydawać się na początku dość trudny.

Aby przeprowadzić udaną kampanię, musisz współpracować z odpowiednimi influencerami na Instagramie.

Możesz zadać sobie teraz pytania:

  • Jak znaleźć osoby wpływowe?
  • Ile to będzie kosztować?
  • Czy w ten sposób dokonam jakiejkolwiek sprzedaży?

Na szczęście, niezależnie od tego, czy jesteś dużą marką, czy małą, influencer marketing na Instagramie może Ci pomóc. W tym artykule dowiesz się, jak znaleźć i pracować z influencerami na Instagramie, wraz ze wskazówkami, jak prowadzić skuteczną kampanię.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Kim jest influencer na Instagramie?

Instagramowy influencer to ktoś, kto zbudował reputację wokół pewnej niszy na ig. Zasadniczo są ambasadorami marki dla Twojej firmy.

Możesz myśleć o nich jak o celebrytach na Instagramie w swojej niszy. Podzielą się Twoim produktem z odbiorcami w zamian za pieniądze, darmowe produkty lub inny barter.

Influencerzy na Instagramie pracują nad budowaniem zaangażowanych odbiorców, którzy im ufają i promują im produkty. Jedną z korzyści pracy z tymi wpływowymi osobami jest to, że tworzą dla Ciebie piękne treści generowane przez użytkowników. Wielu współpracuje z profesjonalnymi fotografami, aby tworzyć dopracowane i dobrze przemyślane treści dla marek.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Wiesz co jest najlepsze? Masz prawo do wykorzystania tych treści w swoich zasobach marketingowych, takich jak dowód społecznościowy na stronie produktu lub w zestawie prasowym.

Te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Popularne nisze influencerów to:

  • Muzyka
  • Humor i zabawa
  • Literatura i dziennikarstwo
  • Kino
  • Podróż
  • Przyroda i krajobrazy
  • Branża beauty
  • Sporty ekstremalne i zajęcia na świeżym powietrzu

Ci ludzie mają moc wpływania na nawyki zakupowe obserwujących na Instagramie ze względu na ich autorytet w określonej niszy.

Marki płacą influencerom na Instagramie za:

  • Budowanie zaufania z grupą docelową
  • Zwiększanie świadomości marki
  • Tworzenie ciekawych partnerstw z influencerami
  • Szybsze dotarcie do rynków niszowych
  • Dokonywanie sprzedaży

Możesz to osiągnąć poprzez sponsorowanie treści na koncie influencera. Mniejsze marki unikają influencer marketingu, ponieważ uważają, że jest zbyt drogi lub nie działa.

Chociaż influencer marketing odnotował wzrost na przestrzeni lat, nie można zaprzeczyć, że pandemia przyspieszyła go w przypadku sklepów internetowych, czyli marek e-commerce. Zmusiło ich to do znalezienia nowych sposobów nawiązywania kontaktu z konsumentami.

Warto zapoznać się z mikroinfluencerami, którzy są w większości tańsi i mają silniejsze powiązania z publicznością. Marki każdej wielkości, które zastanawiały się, czy influencer marketing może być opłacalnym kanałem dla ich marki muszą wreszcie zacząć.

Instagram influencer

Rodzaje influencerów na Instagramie

Istnieje pięć poziomów influencerów na Instagramie, do których o współpracę udają się marketerzy:

  • nano,
  • micro,
  • średni,
  • macro i
  • mega.

Oto, jak rozkładają się według liczby obserwujących.

Nano (1–10K)

Nanoinfluencerzy to twórcy treści, blogerzy i zwykli ludzie, którzy mają od 1000 do 10.000 obserwujących na Instagramie. Czasami promują produkty w swoich kanałach lub relacjach, ale bycie influencerem zwykle nie jest dla nich pełnoetatowym zajęciem. Nano-influencerzy często budują duże zaufanie u swoich obserwujących, co skutkuje wysokimi wskaźnikami zaangażowania.

Mikro (10–100K)

Mikroinfluencerzy to ci, którzy mają od 10.000 do 100.000 obserwujących.

Średni (100–500 tys.)

Influencerzy średniego kalibru zazwyczaj mają na Instagramie od 100.000 do 500.000 obserwujących.

Makro (500K–1M)

Makroinfluencerzy są bardziej znani niż pierwsze trzy poziomy. Mają ponad milion obserwujących i plasują się między mega-influencerami (celebrytami) a przedstawicielami średniego szczebla.

Ci influencerzy zazwyczaj stali się sławni w sieci, niezależnie od tego, czy chodziło o vlogowanie, czy o tworzenie treści rozrywkowych.

Mega (1 mln+)

Mega-influencerzy to konta z najwyższej półki w świecie marketingu w mediach społecznościowych. Zwykle mają ponad milion obserwujących i są bardzo znani. Ich publiczność jest zróżnicowana i ma różne zainteresowania, a relacje są bardziej odległe.

Megainfluencerzy, tacy jak Robert Lewandowski zapewniają marce ogromny zasięg. Te konta mają również większe doświadczenie w pracy z markami w kampaniach informacyjnych, ale kosztują więcej niż inne.

Ile kosztują influencerzy na Instagramie?

Stawki dla influencerów na Instagramie są różne.

Influencerzy mogą zarabiać na Instagramie na podstawie:

  • Zasięgu
  • Wskaźnika zaangażowania
  • Niszy
  • Popyt i sezonowość
  • Prawa do ponownego wykorzystania i licencjonowania
  • Wyłączność

Sprawdź wskaźniki zaangażowania

Kiedy już znalazłeś kogoś, kto wydaje się pasować do Twojej marki, czas sprawdzić, czy ma społeczność, którą obiecuje.

Wszystko sprowadza się do wskaźników zaangażowania.

Możesz to zrobić , rzucając szybkie spojrzenie m.in. na post, spójrz na średnią liczbę polubień na każdym poście. Weź ostatnie 5 do 10 postów, zsumuj wszystkie polubienia, podziel je przez liczbę postów, aby uzyskać średnią, a następnie podziel to przez całkowitą liczbę obserwujących. To da ci wskaźnik zaangażowania.

Dopóki wskaźnik zaangażowania wynosi od 2% do 3% lub więcej, jest to dobry znak zaangażowania. Osoby z mniejszą publicznością mogą mieć 8, 9, 10% wskaźników zaangażowania, ponieważ więź jest mocniejsza i bardziej personalna.

Ponieważ Instagram to nie tylko polubienia, możesz również rzucić okiem na komentarze pod postami każdego influencera, aby zobaczyć, jakie rozmowy prowadzą ze społecznością. Jeśli komentarze wydają się prawdziwe, a nie tylko pojedynczymi emotikonami, to dobry znak.

Pamiętaj o swoich celach

Podczas pracy nad procesem weryfikacji wpływowych osób ważne jest, aby pamiętać o trzech kluczowych wynikach, które można uzyskać dzięki tej współpracy:

  • treści działającej na określonej platformie,
  • dostępie do nowych odbiorców i
  • informacjach zwrotnych od dobrze dopasowanego klienta.

Niezależnie od tego, który z nich jest Twoim głównym priorytetem, ważne jest, aby nie tracić z oczu ostatecznego wyniku, jaki masz nadzieję uzyskać dzięki współpracy, i pamiętać, że pod koniec dnia Twoje strategie marketingowe powinny prowadzić do pracy, z której jesteś dumny.

Upewnienie się, że pracujesz z ludźmi, którzy pasują do Twojej marki i mają solidne zaangażowanie na swojej platformie, to tylko dwa sposoby, aby upewnić się, że tak się stanie.

Wskazówki dotyczące tworzenia udanych kampanii marketing influencer na Instagramie

W tym momencie masz już ogólne pojęcie o wpływowych osobach, z którymi chcesz się skontaktować. Ale zanim się z nimi skontaktujesz, musisz dowiedzieć się, co powinni opublikować. Pamiętaj o tych wskazówkach, kontaktując się z wpływowymi osobami w mediach społecznościowych na Instagramie.

Określ swój cel

Prawdopodobnie będziesz mieć jeden z trzech celów:

  • budowanie świadomości marki,
  • zwiększenie zaangażowania w mediach społecznościowych lub
  • zwiększenie sprzedaży.

Ważne jest, aby od razu zdefiniować sukces, aby móc później mierzyć wyniki. Zastanów się, ile produktów musisz sprzedać, aby zarobić. Zapisz swój cel i sprecyzuj go.

Zdecyduj się na budżet

Ustaw budżet dla swojej kampanii. Jako właściciel małej firmy może to być łatwe do pominięcia, ale musisz śledzić wydatki, aby wiedzieć, czy Twoja kampania pozostawiła Cię na plusie, czy na minusie.

Stwórz poradnik dotyczący Twojej marki

Stwórz krótki dokument opisujący wygląd i styl Twojej marki. Możesz dołączyć najskuteczniejsze posty i zdjęcia na Instagramie, aby zainspirować osoby mające wpływ na Twoje kampanie.

Dodaj objaśnienie marki i szczegółowy opis produktu, który taka osoba będzie promować. Influencerzy chcą, aby produkt pasował również do ich wizerunku, więc to może pomóc wszystkim być zadowolonym.

Uczyń kontakt tak osobistym, jak to tylko możliwe

W kontaktach z influencerami obowiązuje pewna etykieta. Możesz skontaktować się z nimi przez e-mail lub Instagram DM. Niezależnie od tego, podaj, dlaczego zdecydowałeś się na nawiązanie kontaktu i dlaczego dobrze pasują do Twojej marki. Prawdziwe komplementy są doceniane i mogą pomóc Twojej marce wyróżnić się na tle innych.

Oto kilka wskazówek dotyczących wysyłania wiadomości informacyjnych do influencerów:

  • Jasno określ, czego powinni oczekiwać w zamian za pracę z Twoją marką.
  • Przekaz powinien być krótki i na temat.
  • Najpierw wypróbuj e-mail, a następnie skontaktuj się z poprzez DM, jeśli infliencer nie odpowie.

Zawsze przejrzyj swoje cele i zadania z influencerem przed podjęciem decyzji o współpracy.

Praca z odpowiednimi influencerami dla Twojej marki

Jak widać, influencerzy na Instagramie mogą mieć ogromny wpływ na Twoje działania marketingowe w mediach społecznościowych. Cieszą się zaufaniem zaangażowanych odbiorców, mogą tworzyć piękne treści dla Twojej marki i zapewniają autentyczną ekspozycję, której nie można uzyskać za pomocą tradycyjnej reklamy.

Skorzystaj z tego wpisu i porad, aby znaleźć odpowiednich influencerów, którym ufają Twoi klienci i którzy mieszczą się w Twoim budżecie. Następnie sprawdź, czy są w stanie współpracować przy kampanii. Wkrótce zaczniesz dostrzegać wartość pracy z influencerami na Instagramie.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to znaczy Influencer?

Influencer to osoba, która posiada duży wpływ na swoją publiczność poprzez wpływ w mediach społecznościowych. Influencerzy często promują marki i produkty, a ich liczba obserwujących i lajków może być bardzo duża. On/ona tworzy swoją postać i wpływa na opinie i decyzje swojej publiki dotyczące tematów, którymi się interesuje.

Kim jest istagram influencer?

Instagram influencer to osoba, która wykorzystuje swoje konto na Instagramie do promowania produktów lub marek i zarabiania pieniędzy. Zazwyczaj publikują oni posty sponsorowane i/lub krótkie filmy, w których skutecznie wpływają na opinię publiczną na ten temat.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!