Instagram influencer -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Instagram co to jest
Instagram co to jest (na czym polega)
17 lutego, 2022
jak skutecznie sprzedawa膰
Jak skutecznie sprzedawa膰 (nowa metoda 3 krok贸w, przekonaj si臋)
19 lutego, 2022
Instagram influencer
Instagram influencer

Instagram influencer

Instagram influencer marketing mo偶e wydawa膰 si臋 na pocz膮tku do艣膰 trudny.

Aby przeprowadzi膰 udan膮 kampani臋, musisz wsp贸艂pracowa膰 z odpowiednimi influencerami na Instagramie.

Mo偶esz zada膰 sobie teraz pytania:

  • Jak znale藕膰 osoby wp艂ywowe?
  • Ile to b臋dzie kosztowa膰?
  • Czy w ten spos贸b dokonam jakiejkolwiek sprzeda偶y?

Na szcz臋艣cie, niezale偶nie od tego, czy jeste艣 du偶膮 mark膮, czy ma艂膮, influencer marketing na Instagramie mo偶e Ci pom贸c. W tym artykule dowiesz si臋, jak znale藕膰 i pracowa膰 z influencerami na Instagramie, wraz ze wskaz贸wkami, jak prowadzi膰 skuteczn膮 kampani臋.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Kim jest influencer na Instagramie?

Instagramowy influencer to kto艣, kto zbudowa艂 reputacj臋 wok贸艂 pewnej niszy na ig. Zasadniczo s膮 ambasadorami marki dla Twojej firmy.

Mo偶esz my艣le膰 o nich jak o celebrytach na Instagramie w swojej niszy. Podziel膮 si臋 Twoim produktem z odbiorcami w zamian za pieni膮dze, darmowe produkty lub inny barter.

Influencerzy na Instagramie pracuj膮 nad budowaniem zaanga偶owanych odbiorc贸w, kt贸rzy im ufaj膮 i promuj膮 im produkty. Jedn膮 z korzy艣ci pracy z tymi wp艂ywowymi osobami jest to, 偶e tworz膮 dla Ciebie pi臋kne tre艣ci generowane przez u偶ytkownik贸w. Wielu wsp贸艂pracuje z profesjonalnymi fotografami, aby tworzy膰 dopracowane i dobrze przemy艣lane tre艣ci dla marek.

Wiesz co jest najlepsze? Masz prawo do wykorzystania tych tre艣ci w swoich zasobach marketingowych, takich jak dow贸d spo艂eczno艣ciowy na stronie produktu lub w zestawie prasowym.

Te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Popularne nisze influencer贸w to:

  • Muzyka
  • Humor i zabawa
  • Literatura i dziennikarstwo
  • Kino
  • Podr贸偶
  • Przyroda i krajobrazy
  • Bran偶a beauty
  • Sporty ekstremalne i zaj臋cia na 艣wie偶ym powietrzu

Ci ludzie maj膮 moc wp艂ywania na nawyki zakupowe obserwuj膮cych na Instagramie ze wzgl臋du na ich autorytet w okre艣lonej niszy.

Marki p艂ac膮 influencerom na Instagramie za:

  • Budowanie zaufania z grup膮 docelow膮
  • Zwi臋kszanie 艣wiadomo艣ci marki
  • Tworzenie ciekawych partnerstw z influencerami
  • Szybsze dotarcie do rynk贸w niszowych
  • Dokonywanie sprzeda偶y

Mo偶esz to osi膮gn膮膰 poprzez sponsorowanie tre艣ci na koncie influencera. Mniejsze marki unikaj膮 influencer marketingu, poniewa偶 uwa偶aj膮, 偶e jest zbyt drogi lub nie dzia艂a.

Chocia偶 influencer marketing odnotowa艂 wzrost na przestrzeni lat, nie mo偶na zaprzeczy膰, 偶e pandemia przyspieszy艂a go w przypadku sklep贸w internetowych, czyli marek e-commerce. Zmusi艂o ich to do znalezienia nowych sposob贸w nawi膮zywania kontaktu z konsumentami.

Warto zapozna膰 si臋 z mikroinfluencerami, kt贸rzy s膮 w wi臋kszo艣ci ta艅si i maj膮 silniejsze powi膮zania z publiczno艣ci膮. Marki ka偶dej wielko艣ci, kt贸re zastanawia艂y si臋, czy influencer marketing mo偶e by膰 op艂acalnym kana艂em dla ich marki musz膮 wreszcie zacz膮膰.

Instagram influencer

Rodzaje influencer贸w na Instagramie

Istnieje pi臋膰 poziom贸w influencer贸w na Instagramie, do kt贸rych o wsp贸艂prac臋 udaj膮 si臋 marketerzy:

  • nano,
  • micro,
  • 艣redni,
  • macro i
  • mega.

Oto, jak rozk艂adaj膮 si臋 wed艂ug liczby obserwuj膮cych.

Nano (1鈥10K)

Nanoinfluencerzy to tw贸rcy tre艣ci, blogerzy i zwykli ludzie, kt贸rzy maj膮 od 1000 do 10.000 obserwuj膮cych na Instagramie. Czasami promuj膮 produkty w swoich kana艂ach lub relacjach, ale bycie influencerem zwykle nie jest dla nich pe艂noetatowym zaj臋ciem. Nano-influencerzy cz臋sto buduj膮 du偶e zaufanie u swoich obserwuj膮cych, co skutkuje wysokimi wska藕nikami zaanga偶owania.

Mikro (10鈥100K)

Mikroinfluencerzy to ci, kt贸rzy maj膮 od 10.000 do 100.000 obserwuj膮cych.

艢redni (100鈥500 tys.)

Influencerzy 艣redniego kalibru zazwyczaj maj膮 na Instagramie od 100.000 do 500.000 obserwuj膮cych.

Makro (500K鈥1M)

Makroinfluencerzy s膮 bardziej znani ni偶 pierwsze trzy poziomy. Maj膮 ponad milion obserwuj膮cych i plasuj膮 si臋 mi臋dzy mega-influencerami (celebrytami) a przedstawicielami 艣redniego szczebla.

Ci influencerzy zazwyczaj stali si臋 s艂awni w sieci, niezale偶nie od tego, czy chodzi艂o o vlogowanie, czy o tworzenie tre艣ci rozrywkowych.

Mega (1 mln+)

Mega-influencerzy to konta z najwy偶szej p贸艂ki w 艣wiecie marketingu w mediach spo艂eczno艣ciowych. Zwykle maj膮 ponad milion obserwuj膮cych i s膮 bardzo znani. Ich publiczno艣膰 jest zr贸偶nicowana i ma r贸偶ne zainteresowania, a relacje s膮 bardziej odleg艂e.

Megainfluencerzy, tacy jak Robert Lewandowski zapewniaj膮 marce ogromny zasi臋g. Te konta maj膮 r贸wnie偶 wi臋ksze do艣wiadczenie w pracy z markami w kampaniach informacyjnych, ale kosztuj膮 wi臋cej ni偶 inne.

Ile kosztuj膮 influencerzy na Instagramie?

Stawki dla influencer贸w na Instagramie s膮 r贸偶ne.

Influencerzy mog膮 zarabia膰 na Instagramie na podstawie:

  • Zasi臋gu
  • Wska藕nika zaanga偶owania
  • Niszy
  • Popyt i sezonowo艣膰
  • Prawa do ponownego wykorzystania i licencjonowania
  • Wy艂膮czno艣膰

Sprawd藕 wska藕niki zaanga偶owania

Kiedy ju偶 znalaz艂e艣 kogo艣, kto wydaje si臋 pasowa膰 do Twojej marki, czas sprawdzi膰, czy ma spo艂eczno艣膰, kt贸r膮 obiecuje.

Wszystko sprowadza si臋 do wska藕nik贸w zaanga偶owania.

Mo偶esz to zrobi膰 , rzucaj膮c szybkie spojrzenie m.in. na post, sp贸jrz na 艣redni膮 liczb臋 polubie艅 na ka偶dym po艣cie. We藕 ostatnie 5 do 10 post贸w, zsumuj wszystkie polubienia, podziel je przez liczb臋 post贸w, aby uzyska膰 艣redni膮, a nast臋pnie podziel to przez ca艂kowit膮 liczb臋 obserwuj膮cych. To da ci wska藕nik zaanga偶owania.

Dop贸ki wska藕nik zaanga偶owania wynosi od 2% do 3% lub wi臋cej, jest to dobry znak zaanga偶owania. Osoby z mniejsz膮 publiczno艣ci膮 mog膮 mie膰 8, 9, 10% wska藕nik贸w zaanga偶owania, poniewa偶 wi臋藕 jest mocniejsza i bardziej personalna.

Poniewa偶 Instagram to nie tylko polubienia, mo偶esz r贸wnie偶 rzuci膰 okiem na komentarze pod postami ka偶dego influencera, aby zobaczy膰, jakie rozmowy prowadz膮 ze spo艂eczno艣ci膮. Je艣li komentarze wydaj膮 si臋 prawdziwe, a nie tylko pojedynczymi emotikonami, to dobry znak.

Pami臋taj o swoich celach

Podczas pracy nad procesem weryfikacji wp艂ywowych os贸b wa偶ne jest, aby pami臋ta膰 o trzech kluczowych wynikach, kt贸re mo偶na uzyska膰 dzi臋ki tej wsp贸艂pracy:

  • tre艣ci dzia艂aj膮cej na okre艣lonej platformie,
  • dost臋pie do nowych odbiorc贸w i
  • informacjach zwrotnych od dobrze dopasowanego klienta.

Niezale偶nie od tego, kt贸ry z nich jest Twoim g艂贸wnym priorytetem, wa偶ne jest, aby nie traci膰 z oczu ostatecznego wyniku, jaki masz nadziej臋 uzyska膰 dzi臋ki wsp贸艂pracy, i pami臋ta膰, 偶e pod koniec dnia Twoje strategie marketingowe powinny prowadzi膰 do pracy, z kt贸rej jeste艣 dumny.

Upewnienie si臋, 偶e pracujesz z lud藕mi, kt贸rzy pasuj膮 do Twojej marki i maj膮 solidne zaanga偶owanie na swojej platformie, to tylko dwa sposoby, aby upewni膰 si臋, 偶e tak si臋 stanie.

Wskaz贸wki dotycz膮ce tworzenia udanych kampanii marketing influencer na Instagramie

W tym momencie masz ju偶 og贸lne poj臋cie o wp艂ywowych osobach, z kt贸rymi chcesz si臋 skontaktowa膰. Ale zanim si臋 z nimi skontaktujesz, musisz dowiedzie膰 si臋, co powinni opublikowa膰. Pami臋taj o tych wskaz贸wkach, kontaktuj膮c si臋 z wp艂ywowymi osobami w mediach spo艂eczno艣ciowych na Instagramie.

Okre艣l sw贸j cel

Prawdopodobnie b臋dziesz mie膰 jeden z trzech cel贸w:

  • budowanie 艣wiadomo艣ci marki,
  • zwi臋kszenie zaanga偶owania w mediach spo艂eczno艣ciowych lub
  • zwi臋kszenie sprzeda偶y.

Wa偶ne jest, aby od razu zdefiniowa膰 sukces, aby m贸c p贸藕niej mierzy膰 wyniki. Zastan贸w si臋, ile produkt贸w musisz sprzeda膰, aby zarobi膰. Zapisz sw贸j cel i sprecyzuj go.

Zdecyduj si臋 na bud偶et

Ustaw bud偶et dla swojej kampanii. Jako w艂a艣ciciel ma艂ej firmy mo偶e to by膰 艂atwe do pomini臋cia, ale musisz 艣ledzi膰 wydatki, aby wiedzie膰, czy Twoja kampania pozostawi艂a Ci臋 na plusie, czy na minusie.

Stw贸rz poradnik dotycz膮cy Twojej marki

Stw贸rz kr贸tki dokument opisuj膮cy wygl膮d i styl Twojej marki. Mo偶esz do艂膮czy膰 najskuteczniejsze posty i zdj臋cia na Instagramie, aby zainspirowa膰 osoby maj膮ce wp艂yw na Twoje kampanie.

Dodaj obja艣nienie marki i szczeg贸艂owy opis produktu, kt贸ry taka osoba b臋dzie promowa膰. Influencerzy chc膮, aby produkt pasowa艂 r贸wnie偶 do ich wizerunku, wi臋c to mo偶e pom贸c wszystkim by膰 zadowolonym.

Uczy艅 kontakt tak osobistym, jak to tylko mo偶liwe

W kontaktach z influencerami obowi膮zuje pewna etykieta. Mo偶esz skontaktowa膰 si臋 z nimi przez e-mail lub Instagram DM. Niezale偶nie od tego, podaj, dlaczego zdecydowa艂e艣 si臋 na nawi膮zanie kontaktu i dlaczego dobrze pasuj膮 do Twojej marki. Prawdziwe komplementy s膮 doceniane i mog膮 pom贸c Twojej marce wyr贸偶ni膰 si臋 na tle innych.

Oto kilka wskaz贸wek dotycz膮cych wysy艂ania wiadomo艣ci informacyjnych do influencer贸w:

  • Jasno okre艣l, czego powinni oczekiwa膰 w zamian za prac臋 z Twoj膮 mark膮.
  • Przekaz powinien by膰 kr贸tki i na temat.
  • Najpierw wypr贸buj e-mail, a nast臋pnie skontaktuj si臋 z poprzez DM, je艣li infliencer nie odpowie.

Zawsze przejrzyj swoje cele i zadania z influencerem przed podj臋ciem decyzji o wsp贸艂pracy.

Praca z odpowiednimi influencerami dla Twojej marki

Jak wida膰, influencerzy na Instagramie mog膮 mie膰 ogromny wp艂yw na Twoje dzia艂ania marketingowe w mediach spo艂eczno艣ciowych. Ciesz膮 si臋 zaufaniem zaanga偶owanych odbiorc贸w, mog膮 tworzy膰 pi臋kne tre艣ci dla Twojej marki i zapewniaj膮 autentyczn膮 ekspozycj臋, kt贸rej nie mo偶na uzyska膰 za pomoc膮 tradycyjnej reklamy.

Skorzystaj z tego wpisu i porad, aby znale藕膰 odpowiednich influencer贸w, kt贸rym ufaj膮 Twoi klienci i kt贸rzy mieszcz膮 si臋 w Twoim bud偶ecie. Nast臋pnie sprawd藕, czy s膮 w stanie wsp贸艂pracowa膰 przy kampanii. Wkr贸tce zaczniesz dostrzega膰 warto艣膰 pracy z influencerami na Instagramie.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)