Audyt marketingowy -zakres, etapy, cena

Cele strategiczne firmy -jak je tworzy膰?
14 lipca, 2022
Cele kampanii reklamowej -jak je tworzy膰 i czym s膮?
14 lipca, 2022
Audyt marketingowy

Audyt marketingowy – cel, za艂o偶enia, skutki

Trudno wyobrazi膰 sobie codzienne funkcjonowanie przedsi臋biorstwa bez podejmowanych m膮drze i rozwa偶nie dzia艂a艅 marketingowych.

Niestety, nie zawsze przynosz膮 one okre艣lone skutki.

Cz臋sto zdarza si臋 tak, 偶e nawet du偶e 艣rodki wydawane na promocj臋, nie zwracaj膮 si臋 w za艂o偶ony przez przedsi臋biorc臋 spos贸b.

W takich sytuacjach jedynym rozwi膮zaniem jest audyt marketingowy, kt贸rego celem jest ustalenie przyczyn takiego zjawiska i w konsekwencji – wyeliminowanie ich.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

Marketing – jego cele i za艂o偶enia

Celem marketingu nie jest zwi臋kszenie sprzeda偶y. Jest nim raczej wzrost popularno艣ci danej marki lub produktu, kt贸ry w konsekwencji oznacza wzrost przychod贸w finansowych.

Zwi臋kszenie popularno艣ci wybranej marki nie oznacza chwilowego wzrostu sprzeda偶y.

Wr臋cz przeciwnie – jest to czynnik, kt贸ry zapewnia d艂ugotrwa艂y wzrost dochod贸w. Dlatego podejmowane dzia艂ania marketingowe powinny by膰 analizowane pod k膮tem d艂ugoterminowym. A to oznacza, 偶e ich celowo艣ci nie mo偶na bra膰 pod uwag臋 jedynie w wymiarze kilku dni lub tygodni.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Celem audytu nie jest zatem rozwi膮zanie tymczasowych problem贸w ze wzrostem zainteresowania produktem, ale stworzenie podwalin pod og贸lnie dzia艂aj膮cy system, kt贸ry przyniesie d艂ugoterminowe efekty.

B膮d藕 co b膮d藕, konkurencja na obecnych rynkach jest na tyle du偶a (i to w praktycznie ka偶dej bran偶y), 偶e podejmowane dzia艂ania marketingowe przynios膮 jedynie d艂ugotrwa艂e efekty.

Wyj膮tkiem s膮 produkty, kt贸re z r贸偶nych przyczyn ciesz膮 si臋 bardzo du偶膮 popularno艣ci膮 i generalnie s膮 „z automatu” przyj臋te przez rynek. Ale takie produkty zdarzaj膮 si臋 raz na kilka lat.

Audyt marketingowy i jego sk艂adniki

Przed rozpocz臋ciem audytu warto wiedzie膰, z czego on tak naprawd臋 si臋 sk艂ada. Najwyra藕niej wida膰 to w raporcie z audytu, kt贸rego celem jest wyodr臋bnienie i wyszczeg贸lnienie najbardziej interesuj膮cych za艂o偶e艅.

  1. Analiza otoczenia firmy. W ramach audytu przedsi臋biorca dowie si臋, jakie jest otoczenie marketingowe jego firmy, na co trzeba uwa偶a膰 przy podejmowaniu dzia艂a艅 z zakresu prowadzenia biznesu i jakie kroki b臋d膮 najskuteczniejsze w definiowaniu polityki marketingowej. Analiz臋 otoczenia firmy warto przeprowadzi膰 nie tylko w kontek艣cie danej bran偶y, ale te偶 wybranych produkt贸w, gdy偶 cz臋艣膰 z nich konkurencja mo偶e swym klientom oferowa膰.
  2. Analiz臋 klienta docelowego. Czasem niepowodzenia w marketingu wynikaj膮 z tego, 偶e nikt nie jest okre艣lonymi dzia艂aniami zainteresowany. Wynika to z b艂臋dnego przeanalizowania profilu klienta docelowego. Sprzedaj膮c np. skarpetki lub czapki trudno oczekiwa膰, aby ich klientem docelowym byli m艂odzi, aktywni ludzie. Artyku艂y te warto poleca膰 zw艂aszcza m艂odym rodzicom, kt贸rzy szukaj膮 optymalnego ubioru dla swego maluszka.
  3. Analiza strategii marketingowej. Wa偶ne jest, aby w ramach audytu przeprowadzono skuteczn膮 analiz臋 wszystkich dzia艂a艅, kt贸re zosta艂y dotychczas podj臋te w celu wzrostu popularno艣ci danej marki lub produktu. Dzi臋ki temu mo偶na sprawdzi膰, kt贸re elementy tej偶e strategii przynios艂y w艂a艣ciwe rezultaty, a od kt贸rych warto odej艣膰.
  4. Analiz臋 dzia艂ania pionu marketingowego. W ka偶dej 艣redniej i du偶ej firmie istnieje co najmniej jedna osoba, kt贸ra zajmuje si臋 promocj膮 wybranej marki. Audyt marketingowy odpowie na pytanie, czy osoba ta dobrze wywi膮zuje si臋 ze swych zada艅 i czy ma warunki do tego, by zrealizowa膰 postawione przed ni膮 obowi膮zki. Je艣li grono os贸b zajmuj膮cych si臋 marketingiem jest szersze, to warto zbada艅 relacje pomi臋dzy nimi.
  5. Wyniki analizy SWOT. Poprzez analiz臋 SWOT rozumie si臋 zbadanie wszystkich s艂abych i mocnych stron danego przedsi臋biorstwa. Analiza ta ma te偶 odpowiedzie膰 na pytanie, na jakich p艂aszczyznach firma mo偶e si臋 dalej rozwija膰. Trzeba te偶 uczciwie okre艣li膰, gdzie dana firma nie ma szans na ekspansj臋 ze wzgl臋du na zbyt silne oddzia艂ywania konkurencji.

Na koniec audytu przedstawia si臋 wnioski i zalecenia, kt贸rych najwa偶niejszym adresatem jest Zarz膮d firmy. Obowi膮zkiem adresata jest okre艣lenie swego stanowiska wzgl臋dem raportu i wprowadzenie zmian, kt贸rych celem b臋dzie d艂ugoterminowy wzrost rozpoznawalno艣ci produktu lub marki.

Co przyniesie audyt?

Zadaniem audytu jest wprowadzenie rozwi膮za艅, dzi臋ki kt贸rym mo偶liwy b臋dzie wzrost zainteresowania danym produktem. Audyt jest na tyle skomplikowanym narz臋dziem, 偶e proces ten mo偶e odbywa膰 si臋 w spos贸b wielop艂aszczyznowy, to jest m.in. poprzez:

  • wzrost 艣wiadomo艣ci pracownik贸w zwi膮zanych z dzia艂em marketingu,
  • wdro偶enie rozwi膮za艅 tworz膮cych pozytywn膮 otoczk臋 wok贸艂 produktu,
  • implementacj臋 dzia艂a艅 zwi膮zanych z budowaniem public relations,
  • wzrost zainteresowania Internetem jako platform膮 marketingow膮,
  • zoptymalizowanie pracy dzia艂u odpowiedzialnego za marketing,
  • skorzystanie z nowych dr贸g promocji,
  • zdefiniowanie cel贸w w odniesieniu do wzrostu popularno艣ci marki,
  • tworzenie pozytywnej narracji wzgl臋dem danego produktu itd.

Podsumowuj膮c, audyt marketingowy to proces, kt贸ry sam w sobie nie jest reklam膮, ale pozwala oceni膰 faktyczne skutki wprowadzonych dzia艂a艅 reklamowych. Poprawnie przeprowadzony audyt oznacza wzrost sprzeda偶y, spadek wydatk贸w na reklam臋 i optymalizacj臋 pracy firmy.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Audyt marketingowy -zakres, etapy, cena?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)