Instagram co to jest (na czym polega)

Jak prowadzić instagram
Jak prowadzić instagram
16 lutego, 2022
Instagram influencer
Instagram influencer
17 lutego, 2022
Instagram co to jest
Instagram co to jest

Instagram co to jest i na czym polega IG

Instagram to bezpłatna aplikacja do udostępniania zdjęć online i platforma społecznościowa, która została przejęta przez Facebook w 2012 roku.

Instagram – fotograficzny serwis społecznościowy hostingu zdjęć, połączony z aplikacją o tej samej nazwie, który umożliwia użytkownikom edycję zdjęć i filmów, stosowanie do nich filtrów cyfrowych oraz udostępnianie ich w różnych serwisach społecznościowych.

wikipedia
Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Instagram umożliwia użytkownikom edycję, przesyłanie zdjęć i krótkich filmów za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Użytkownicy mogą dodawać podpisy do każdego ze swoich postów i używać hashtagów oraz geotagów opartych na lokalizacji do indeksowania postów i umożliwiania ich wyszukiwania przez innych użytkowników w aplikacji. Każdy post użytkownika pojawia się w kanałach Instagrama jego obserwujących za pomocą algorytmu który decyduje co zobaczymy i może być również oglądany publicznie po otagowaniu hashtagami lub geotagami. Użytkownicy mają również możliwość ustawienia swojego profilu jako prywatnego, aby tylko ich obserwujący mogli przeglądać ich posty.

Podobnie jak w przypadku innych platform społecznościowych, użytkownicy Instagrama mogą polubić, komentować i dodawać do zakładek posty innych osób, a także wysyłać prywatne wiadomości do swoich znajomych za pośrednictwem funkcji Instagram Direct. Zdjęcia można udostępniać w jednym lub kilku innych serwisach społecznościowych — w tym na Twitterze, czy Facebooku za pomocą jednego kliknięcia.

Instagram to nie tylko narzędzie dla osób prywatnych, ale także dla firm (instagram for business). Aplikacja do udostępniania zdjęć oferuje firmom możliwość założenia bezpłatnego konta biznesowego w celu promowania ich marki i produktów. Firmy posiadające konta firmowe mają dostęp do bezpłatnych wskaźników zaangażowania i wyświetleń (analityka instagrama).

Historia Instagrama

Instagram został założony w San Francisco przez Kevina Systroma i Mike’a Kriegera, którzy początkowo próbowali stworzyć platformę podobną do Foursquare, ale potem skupili się wyłącznie na udostępnianiu zdjęć. Słowo Instagram to połączenie „instant- czyli błyskawicznie” i „telegramu”.

Aplikacja na iOS została wydana w iTunes App Store 6 października 2010 r., a aplikacja na Androida została wydana 3 kwietnia 2012 r. Popularność platformy gwałtownie wzrosła, a firma zgłosiła ponad 40 milionów aktywnych użytkowników zaledwie dwa lata po uruchomieniu. To przykuło uwagę Facebooka, który latem 2012 roku oficjalnie kupił Instagram za 1 miliard dolarów.

Po co ludziom Instagram


Użytkownicy Instagrama mają możliwość dodania filtra do swoich zdjęć lub filmów.

Początkowo na Instagramie można było publikować tylko zdjęcia, ale firma rozszerzyła swoją działalność na 15-sekundowe filmy w 2013 r. W 2016 r. Instagram podniósł maksymalną długość wideo do 60 sekund. Do 2015 roku wszystkie zdjęcia publikowane na Instagramie były ograniczone do kwadratowego współczynnika proporcji. Firma zmieniła to, aby umożliwić użytkownikom przesyłanie zdjęć i filmów w pełnym rozmiarze.

Obecnie mamy dodane sporo nowych funkcji m.in. takie jak shopping, reels (rolki), wydaje się zamierające igtv i inne.

Narzędzia i funkcje do edycji

Instagram zapewnia szeroką gamę filtrów, które można zastosować do zdjęć użytkowników, w tym te, które dodają staromodny lub wyblakły wygląd. Inne funkcje edycji obejmują efekt, który rozjaśnia cienie, przyciemnia światła i zwiększanie kontrastu, a inne narzędzia do obróbki zdjęć umożliwiają użytkownikom dostosowanie jasności, kontrastu, nasycenia, ostrości, struktury, prostoliniowości i odcienia. Do zdjęć można również dodać ręczne przesunięcie pochylenia i efekt winiety.

W 2017 roku Instagram wprowadził funkcję, która pozwala użytkownikom publikować wiele zdjęć lub filmów jednocześnie, prezentowanych w formacie karuzeli.

Czerpiąc inspirację z popularnej aplikacji Snapchat, Instagram wprowadził w 2016 roku funkcję Stories, która pozwala użytkownikom dzielić się chwilami z ich dnia, które znikają po 24 godzinach. Instagram Stories obejmuje możliwość włączenia filtrów twarzy i naklejek opartych na rzeczywistości rozszerzonej oraz możliwość dodawania tekstu, rysunków, emotikonów, linków i geotagów bezpośrednio do zdjęcia lub filmu. W kwietniu 2017 roku Instagram Stories odnotowało 200 milionów aktywnych użytkowników, przewyższając aktywnych użytkowników Snapchata, jego największego rywala.

Instagram ma również szereg dostępnych aplikacji dodatkowych. Te aplikacje to Boomerang, który tworzy niestandardowe pliki GIF; Hyperlapse, który tworzy filmy poklatkowe; i Layout, który tworzy kolaże obrazów z wieloma obrazami. Po zainstalowaniu te aplikacje są dostępne bezpośrednio z aplikacji Instagram.

Te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Jak skonfigurować i korzystać z Instagrama

Aplikację Instagram można pobrać na iPhone’a, iPada i inne urządzenia z systemem iOS firmy Apple za pośrednictwem App Store oraz na urządzenia z systemem Android za pośrednictwem Google Play.

Po zainstalowaniu użytkownicy zostaną poproszeni o bezpłatną rejestrację i będą mieli możliwość wprowadzenia swojego adresu e-mail, co wiąże się z utworzeniem nazwy użytkownika i hasła, lub zalogowania się przy użyciu konta na Facebooku. Nowi użytkownicy mogą znaleźć osoby do obserwowania na Instagramie, przeglądając ich znajomych na Facebooku i osoby z ich listy kontaktów.

Instagram co to jest
  • Z pierwszego ekranu, który pojawia się po otwarciu aplikacji, użytkownicy Instagrama mogą przeglądać zdjęcia z kont, które obserwują, w formacie podobnym do kanału informacyjnego Facebooka.
  • Stories (historie) na Instagramie – opublikowane przez użytkowników, których obserwujesz – są wyświetlane u góry strony głównej w postaci okrągłych zdjęć profilowych.
  • Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do Instagram Direct w prawym górnym rogu swojego kanału domowego.
  • Karta Przeglądaj w aplikacji Instagram umożliwia członkom wyszukiwanie kont użytkowników do obserwowania lub znajdowanie zdjęć użytkowników, przeszukując hashtagi lub geotagi. Karta Eksploruj zawiera również wybrane treści i rekomendacje na podstawie aktywności użytkowników i obserwowanych przez nich kont, a także popularne hashtagi i popularne posty.
  • Zakładka Aktywność wyświetla ostatnie zaangażowanie w posty w postaci polubień i komentarzy, a także ostatnią aktywność obserwowanych przez użytkownika.
  • Zakładka Profil prezentuje wszystkie posty ze zdjęciami i filmami użytkownika w jednym miejscu oraz krótką biografię. Aby opublikować zdjęcie lub wideo, kliknij kartę Aparat, która umożliwi zrobienie zdjęcia lub wideo z poziomu aplikacji lub wybranie zdjęcia lub wideo z biblioteki urządzenia.
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)