Elevator Pitch

SaaS
SaaS software as a service
5 marca, 2022
tiktok jak się wybić
Tiktok jak się wybić
7 marca, 2022
Elevator Pitch
Elevator Pitch

Elevator pitch Przykłady +[sales pitch i autoprezentacja]

Bez względu na to, czym się zajmujesz, zawsze w jakimś stopniu sprzedajesz. Niezależnie od tego, czy chodzi o sprzedaż produktu, usługi, pomysłu, a nawet samego siebie. Dlaczego dzisiaj o tym mówię? Ponieważ sprzedaż ma reputację oślizgłej i obskurnej, a wielu ludzi nie poświęca czasu, aby dobrze jej się nauczyć.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Tak więc większość ludzi…za każdym razem, gdy są na spotkaniu, robią prezentację w pracy, a nawet po prostu rozmawiają z ludźmi na co dzień, nie mają podstawowej wiedzy na temat sprzedaży, aby robić to skutecznie.

I wiele razy, bez żadnej wiedzy i treningu, Ci ludzie będą po prostu rozmawiać o rzeczach, które nikogo nie obchodzą i ostatecznie są odbierani jako niezbyt przekonywujący. Więc to, co dzisiaj zrobimy to przemodelujemy stare nawyki.

Pokażę Ci dokładnie, w jaki sposób możesz stworzyć swój elevator pitch lub sales pitch niczym najlepszą reklamę, aby móc sprzedawać dowolny produkt, dowolną usługę, siebie, pomysły, dosłownie wszystko.

Nawet jeśli niekoniecznie jesteś sprzedawcą, tworząc swój elevator pitch, będziesz w stanie dosłownie przekazać wszystko w jasny i zwięzły sposób, w sposób, w którym ludzie będą naprawdę dbać o to, co mówisz. A pod koniec tego wpisu dosłownie odejdziesz z prostym frameworkiem, którego możesz użyć i zastosować, aby dosłownie sprzedać wszystko za pomocą elevator pitch.

Zacznijmy

Obejrzyj film pt. Elevator Pitch poniżej:

Elevator pitch o sobie

Teraz pierwszą rzeczą, o której musimy porozmawiać, jest wypracowanie odpowiedniego sposobu myślenia, jeśli chodzi o tworzenie Elevator pitch lub sprzedaży. Mogę dać Ci teraz szablony i pokazać dokładnie:

  • co powiedzieć
  • jak należy to powiedzieć,
  • i w jakiej w tonacji,

jednak niekoniecznie oznacza to, że zawsze ten framework będzie działać przez cały czas. Powodem jest to, że musisz zrozumieć, dla kogo tworzysz tę prezentację, ten Elevator pitch.

Więc pierwszą rzeczą, którą naprawdę musisz zrobić, to zrozumieć swoich odbiorców.

Kim są Ci ludzie? Na czym im zależy? Jaką wartość możesz wnieść w ich życie? A kiedy już odpowiesz na te pytania, znacznie łatwiej będzie stworzyć swoją autoprezentację. Pozwól, że podam ci przykład. Załóżmy, że sprzedajesz oprogramowanie, dobrze? Więc kiedy sprzedajesz oprogramowanie, jest naprawdę duża różnica między sprzedażą, powiedzmy, firmie rozpoczynającej działalność, która ma 10 pracowników, a sprzedażą dużej firmie, która ma 500 pracowników, prawda?

Nawet jeśli sprzedajesz dokładnie to samo rozwiązanie, sposób, w jaki chcesz podejść do tych dwóch różnych odbiorców, będzie się różnić.

Na przykład w przypadku startupu, może być on bardziej wrażliwe na cenę. Mogą chcieć działać szybciej i chcą od razu olbrzymich wyników. Podczas gdy duża firma ma większy budżet i jest gotowa wydać więcej czasu i pieniędzy, jeśli tylko potrafisz wykonać pracę poprawnie.

Więc może nie cenią tak bardzo szybkości, ale zamiast tego cenią bezpieczeństwo.

Więc startup chce działać na zasadzie: szybko, wypróbuj, zobacz, czy działa. A duża firma może chcieć działać znacznie wolniej i wydawać na to więcej pieniędzy, jeśli długoterminowo oznacza to, że to faktycznie zadziała.

Więc powtórzę, możesz sprzedawać dokładnie to samo rozwiązanie, ale sposób, w jaki podchodzisz do tych dwóch różnych odbiorców, będzie zupełnie inny.

A więc nie tylko musisz zrozumieć swoich odbiorców, ale drugą rzeczą, którą musisz zrozumieć, jeśli chodzi o sposób myślenia w sprawie Elevator pitch lub sprzedaży, jest zrozumienie, jaki jest cel prezentacji. Często zdarza się, że Twoja propozycja polega na tym, aby coś sprzedać i to jest w porządku.

Jednak nie każdy kupi coś na pierwszym spotkaniu. Tak więc w takim przypadku czasami jedynym powodem, dla którego robisz autoprezentację, jest przeniesienie ich do następnego kroku.

Załóżmy, że szukasz nowej pracy. Więc może po pierwszej rozmowie chcesz zaprezentować się w sposób, który zaprowadzi cię do drugiej tury, prawda?

Niezależnie od tego, czy chodzi o Ciebie, czy o produkt lub usługę. Albo jeśli sprzedajesz, powiedzmy, rozwiązanie z wyższej półki, nie wszyscy kupią za pierwszym razem.

Tak więc celem prezentacji na pierwszym spotkaniu jest po prostu zainteresowanie ich na tyle, aby wziąć udział w drugim spotkaniu, podczas którego możesz podzielić się więcej o tym, jak możesz pomóc rozwiązać ich problemy.

Więc jeśli chodzi o pitching, niezależnie od tego, czy jest to Elevator pitch, czy sprzedaż, musisz zrozumieć, jaki jest Twój cel i zoptymalizować go pod tym kątem.

Kiedy już to zrobisz dobrze, możesz faktycznie przejść do tego, jak faktycznie prezentować wszystko, co sprzedajesz.

Jedno zdanie

W porządku, więc jeśli chodzi o Elevator pitch pierwszą rzeczą, której musisz się nauczyć, jest prezentacja wszystkiego, co sprzedajesz, w jednym zdaniu. Musisz być w stanie zademonstrować swoją wartość dosłownie w pięć sekund, aby zainteresować kogoś na tyle, by wysłuchał wszystkiego, co powiesz później. Jeśli nie powiesz tego pierwszego zdania poprawnie, wszystko inne pójdzie na marne, ponieważ ludzi nie będzie obchodzić co sprzedajesz.

Prostym sposobem na to jest:

„Pomagam X osiągnąć Y, robiąc Z”.

Więc wyjaśnijmy to.

  • X to Twój idealny klient.
  • Y to wartość, którą wnosisz.
  • A Z jest tym, jak faktycznie to robisz, niezależnie od tego, czy jest to produkt, czy usługa.

Więc to może brzmieć jak: „Pomagam mojemu idealnemu klientowi osiągnąć określoną wartość, robiąc to”.

Więc kilka przykładów, abyś mógł poczuć, o czym mówię. Załóżmy że jestem na spotkaniu z agentem nieruchomości i chcę zaprezentować swoją agencję UniqueSEO. Załóżmy że wybieram jeden produkt, reklamy na Facebooku. Mogę powiedzieć:

„Pomagam agentom nieruchomości generować więcej potencjalnych klientów dzięki reklamom na Facebooku”.

Widzisz, to bardzo proste, prawda? W tym przykładzie agenci nieruchomości to Twoi odbiorcy.

Wartość, którą wnosisz, to generowanie większej liczby potencjalnych klientów dla tych agentów nieruchomości. A tak naprawdę do tego używasz reklam na Facebooku.

Spróbujmy innego przykładu. Załóżmy, że szukasz nowej pracy i chcesz zostać zatrudnionym w ldziale logistyki, dobrze? Możesz więc powiedzieć:

„Pomagam szybko rozwijającym się firmom ustalać najlepsze grafiki i negocjowac kontrakty, przeprowadzając przeprowadzając staranny research rynku i negocjując”.

Więc jak widzisz, bez względu na to, jaki produkt lub usługę sprzedajesz, a nawet jeśli w jakimś stopniu sprzedajesz siebie, wszystko co trzeba zrobić, to zrozumieć: „Pomagam moim odbiorcom osiągnąć określoną wartość za pomocą tej metody”.

Jeśli użyjesz tej prostej formuły do ​​wszystkiego, co sprzedajesz, ludzie zrozumieją, co robisz, komu pomagasz, jaką wartość wnosisz i jak to zrobić, wszystko w jednym zdaniu. Z ciekawości, w komentarzu napisz jakie jedno zdanie charakteryzuje właśnie Ciebie, albo to co robisz.

Chcę to sprawdzić i zobaczyć, co robicie.

Okej, jak już masz to jedno zdanie, które jest wstępem i daje konkret dla drugiej osoby to możemy przejść do pełnej struktury elevator pitch.

Skoro czytasz wpis pt. Elevator Pitch czyli autoprezentacja sprzedażowa to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Pełna autoprezentacja o sobie

Więc chodźmy dalej.

W porządku, więc jeśli chodzi o elevator pitch to mamy trzy różne elementy.

  • pierwszy to twoje wyzwanie,
  • drugi to twoje rozwiązanie,
  • a trzeci będzie twoim powodem, czyli dlaczego akurat kupić od Ciebie

Więc podzielimy to krok po kroku, żebyś wiedział dokładnie o czym mówię i będziesz mógł to wykorzystać dla siebie.

Wyzwanie

Więc jeśli chodzi o wyzwanie, to tak naprawdę jest to zrozumienie odbiorców i jakie mają problemy, rozumiesz? Czy to może że chcą generować większe przychody. Może chcą schudnąć więcej. Bez względu na to, co to jest, ludzie mają problemy, prawda? Więc jakie są te problemy, które ludzie chcą rozwiązać? A dlaczego nie potrafią sami tego rozwiązać? Więc to jest wyzwanie.

Rozwiązanie

Numer dwa będzie twoim rozwiązaniem. Niezależnie od tego, jakie jest ich wyzwanie, musisz im wytłumaczyć w jaki sposób Twój produkt lub usługa faktycznie pomaga rozwiązać ten problem. A kiedy mówisz o swoim rozwiązaniu, nie musi to być super techniczne. Nie musisz wchodzić w głąb i technikalia, wystarczy pokazać im na wysokim poziomie, jak możesz im pomóc. Więc to jest rozwiązanie.

Dlaczego

A trzecia część elevator pitch to Twoje dlaczego. Więc:

  • dlatego to,
  • dlaczego teraz,
  • dlaczego ty?

Więc kiedy mówię, dlaczego tak jest, to w zasadzie, dlaczego mieliby inwestować czas w zrozumienie twoich rozwiązań? Czym więc jest ta rzecz i w jaki sposób zapewnia im wartość i jak dokładnie sprawia, że ​​ich bóle znikają?

Następnie odpowiadasz na kolejne pytanie, dlaczego ty? Dlaczego mieliby inwestować w Twoje rozwiązanie w porównaniu z każdą inną osobą? Jaki jest twój wyjątkowy czynnik Twoje USP, dlaczego powinni pracować z tobą, a nie z kimś innym, kto może robić coś podobnego?

I na koniec, dlaczego teraz, ponieważ czasami ludzie mogą dostrzegać wartość w każdej twojej ofercie, ale musisz im wytłumaczyć, dlaczego muszą podjąć decyzję i zainwestować teraz, a nie miesiąc później, sześć miesięcy później, a może rok później, prawda?

Dlaczego mieliby to zrobić właśnie teraz? Ponieważ jeśli nie jest to pilne, ludzie nie będą inwestować w Twoje rozwiązanie i nie będą kupować Twojego produktu, usługi ani pomysłów.

Elevator Pitch
Elevator Pitch

Pomysł polega więc na tym, że jeśli odpowiesz na wszystkie pytania, które ktoś zada, zanim podejmie decyzję o zakupie, i uwzględnisz to w swojej prezentacji, będzie o wiele bardziej prawdopodobne, że ta osoba kupi, gdy dojdzie do końca spotkania, czy cokolwiek robisz.

Więc nawet jeśli niekoniecznie sprzedajesz coś bezpośrednio, jeśli sprzedajesz pomysł, robisz prezentację w pracy, cokolwiek to jest, możesz użyć tej formuły we wszystkim, co robisz, aby jasno wyrazić wartość swojej oferty lub propozycję i pokaż im, dlaczego powinni podjąć decyzję na Twoją korzyść.

Przykładowy Pitch podsumowanie

Teraz, podsumowując wszystko, o czym rozmawialiśmy w tym wpisie, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zrozumieć swoją publiczność i cel, jaki masz dla swojego elevator pitch. Następnie powiedz jedno zdanie, dając ogólne pojęcie o tym, jaką wartość wnosisz dla klienta lub odbiorców.

A potem od tego momentu, jeśli ludzie są rzeczywiście zainteresowani tym, co oferujesz w swoim jednym zdaniu, wtedy jesteś gotowy, aby zrobić cały framework sales pitch i wyjaśnić im dokładnie, jaki problem ma ta osoba, jak możesz go rozwiązać i dlaczego ważne jest dla nich podjęcie decyzji teraz.

Więc to wszystko. W ten sposób zrobisz elevator pitch, prezentację sprzedażową i dosłownie, w ten sposób będziesz sprzedawać prawie wszystko.

Co myślisz o temacie jakim jest Elevator pitch Przykłady +[sales pitch i autoprezentacja] ? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)