Zawartość strony
Jest to zbiór moich wypowiedzi na Linkedin i innych social media:
Zastanów się co byś robił gdybyś miał grać długoterminowo.
W grę zwaną biznes.
Zobacz na przykład jak to jest w sporcie.
Inaczej zachowywałbyś się, miałbyś inny trening, dietę, przygotowania…
Jeśli miałbyś wygrać ten sezon i po nim kończysz, a inaczej jeśli miałbyś grać jeszcze 10 sezonów.
Jeśli miałbyś grać w tę naszą „grę biznesową” to inaczej robiłbyś marketing, inaczej robiłbyś sprzedaż, a to co teraz widzę…
To dla wielu marketing to jest po prostu generowanie leadów, a to są dwie zupełnie inne rzeczy.
Generowanie leadów to jest lead generation, a marketing to marketing. Sprzedaż to jest sprzedaż.
Lead generation, jeśli miałbym wybrać, podchodzi już jeśli miałbym to porównywać do marketingu, pod performance marketing, albo sprzedaż marketingową
Ale na pewno to nie jest strategia na 10 lat w przód.
Dlaczego tak jest?
Dlaczego ludzie traktują biznes jako coś szybkiego.
Szukają szybkich rozwiązań nowych technik.
Jakiś super metod.
Zastanów się jakby wyglądała inaczej Twoja „gra marketingowa” jeśli miałbyś podejście z tyłu, w głowie, że robisz to przez najbliższe 10-15 lat.
Nie szukałbyś już metod scrapeowania emaili ze stron firmowych, czy cold mailingu, czy dostarczenia słabej jakości leadów sprzedawcom.
Żeby tylko było ich dużo bo statystycznie i tak jakiś domkną
I co jest tutaj… remedium?
Trzeba tworzyć popyt.
Marketing popytu = demand marketing
Na czym to polega?
To są działania działania które przesuwają osoby z punktu w którym Ciebie nie znają i zostawiły jako lead dane kontaktowe i ktoś do nich dzwoni… i ten sprzedawca, codziennie, każdemu w rozmowie mówi to samo.
W sumie mógłby włączyć automatyczny magnetofon, żeby osoby odsłuchiwały i dopiero na koniec rozmowy by się przyłączał.
Natomiast tworzenie tego popytu to jest coś takiego, że klienci wiedzą kim jesteś i przychodzą praktycznie do Ciebie na gotowca i nie musisz inwestować tyle zasobów w dział sprzedaży.
Nie musisz zatrudniać cały czas nowych sprzedawców, bo dostarczasz słabej jakości leady.
Morale w zespole są lepsze bo jeśli domykają z zimnych kontaktów 1% czy nagle mają więcej. bo 20, 30, 40% i praktycznie oni nie sprzedają.
Stają się konsultantami mają pomóc wybrać najlepszą opcję, a nie sprzedawać.
To jest właśnie generowanie popytu.
Pamiętaj, żeby skupiać się na grze długoterminowej, na tym co jest w przód, bo jeśli skupisz się na tym, żeby szybko, jutro już były leady.
Czy, żeby jutro już sprzedawać w swoim ecommerce… to automatycznie porzucasz rozwiązania, które są najlepsze bo wymagają więcej czasu
Pamiętaj, zagraj w tę grę inaczej.
Rafał
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Jak „mieć farta”:
– Narób hałasu
– Dopracuj wiadomość
– Skaluj najlepsze rozwiązanie
– Porzuć to co nie daje rezultatu
– Wspieraj innych
– Angażuj się regularnie
– Zamień zaangażowanie odbiorców w relacje
Im więcej relacji budujesz, tym szybciej Tworzysz swoje szczęście.
Pozdrawiam Rafał
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Myśl jak marketer…
…kiedy tworzysz swoją stronę sprzedażową lub stronę docelową.
Oto podróż, którą ktoś podejmuje, gdy decyduje się kupić od Ciebie:
1) czyta Twoje treści online, posty organiczne i reklamy
2) klika w Twój profil
3) spogląda na Twój baner
4) czyta Twój slogan
5) czyta sekcję „o mnie/o firmie”
6) sprawdza komentarze/testymoniale
7) kupuje/staje się leadem, lub nie.
Optymalizuj pod kątem tych rzeczy
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Daj 100 osobom telefon, komputer i internet.
Sprawdź co się stało za miesiąc.
Niektórzy ludzie mają:
– Zbudowane marki
– Biznes
– Produkty i usługi
Inni?
– Hejt
– Kłótnie
– Dramaty
Budujesz czy niszczysz?
Sam decydujesz.
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
8 rzeczy, które niszczą każdy biznes:
1. Wielkie ego właściciela i pracowników
2. Brak budowania sieci kontaktów
3. Brak testowania nowych rzeczy
4. Ignorowanie opinii
5. Za dużo nieproduktywnych spotkań
6. Bardzo mało reklamy i marketingu
7. Nie potrafisz odmówić klientom z których będą tylko problemy
8. Brak działającego modelu biznesowego
Unikaj jak największej ich liczby.
Który jest najgorszy dla Ciebie?
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
W moje ręce wpadła ostatnio ciekawa książka, w której jest sporo tez zgodnych z moim podejściem.
Zobacz fragment:
„Decyzje na temat zakupu oprogramowania coraz bardziej spadają niżej w szczeblu organizacyjnym — z dala od kadry kierowniczej i w stronę użytkowników końcowych. Jak to wygląda w prawdziwym życiu? Pomyśl o tym, jak Twoja firma przyjęła Slacka. Domyślam się, że nie dowiedzieliście się o Slacku, odwiedzając ich stoisko na targach lub po odebraniu zimnego telefonu od przedstawiciela handlowego. Zamiast tego jest znacznie bardziej prawdopodobne, że przyniósł go pojedynczy pracownik pewnego dnia i zaczął używać do czatowania ze swoim zespołem. I zanim się zorientowałeś, Slack rozprzestrzenił się w twojej organizacji jak pożar.”
Dzieje się tak nie tylko w przypadku Slacka.
I tego typu rewolucja zmienia to jak powinniśmy egzekwować marketing.
Mówi się na to PLG (product led growth), czyli Rozwój Kierowany Przez Produkt. Innymi słowy wzrost zorientowany na użytkownika końcowego, który opiera się na samym produkcie jako głównym sterowniku pozyskiwania, konwersji i ekspansji klientów.
Jak wiele rzeczy w życiu, PLG jest proste, ale niełatwe.
A jak w ogóle dotarliśmy do tego etapu?
Jeśli chodzi o oprogramowanie to ewolucję marketingu możemy podzielić na 3 etapy:
1.CIO – IT manager
Głównie lata 80 i 90.
CIO był kupującym i podejmował kluczowe decyzje, a kryterium była kompatybilność IT — czy ten produkt będzie działał w moim środowisko?
2.Exec- kadra zarządzająca
Era CEO rozpoczęła się w 2000 roku. Wirtualizacja ostatecznie wyparła oprogramowanie z rynku centrum danych do chmury.
Koszty rozwoju spadły, gdy stało się możliwe utrzymywanie i stale ulepszanie baz kodu dla wszystkich klientów. W poprzedniej erze zmiana oznaczała że za pomocą fizycznych dyskietek/płyt CD trzeba było w organizacji przeinstalowywać cały soft na setkach komputerów. Rozwój doprowadził do ogromnej zmiany gospodarczej dla klientów: nie kupujesz drogiego oprogramowania tylko wynajmujesz za ułamek ceny.
Kryteria podejmowania decyzji dotyczyły teraz ROI i KPI — czy ten produkt pomoże naszemu zespołowi osiągnąć cele?
3.Era końcowego użytkownika.
Tylko jak zbudować produkt dla użytkowników końcowych skoro to oni podejmują decyzje o zakupie w firmie?
Pod uwagę trzeba wziąć dwie podstawowe zasady:
👩🎨Design to za mało
🙍Rozwiąż problemy użytkowników końcowych
Jak wygląda przyszłość marketingu?
Oto 5 moich spostrzeżeń z prac które wykonujemy u klientów i audytu nowych kont:
1. Marketing to nie sprzedaż.
To nie jest też generowanie leadów.
Dopóki nie zmienisz sposobu mierzenia inwestycji w reklamę, zawsze utkniesz na prowadzeniu jednokanałowego prostego lead gen, aby tylko zaspokoić swoje podstawowe KPI.
2. Musimy realizować i oceniać marketing w perspektywie długoterminowej.
Firmy patrzą na marketing w tak krótkim czasie, że nie pozwalają rozwinąć się strategiom, które zawsze działały i działać będą, ale wymagają czasu.
W efekcie ciągle zmieniają strategie, kiedy faktycznie powinni wykonywać non stop.
Szukają „sekretnych technik”.
Musimy słuchać klientów, mieć przekonanie co do jakości tego, co oferujemy i prowadzić marketing z perspektywą długoterminową.
Jest jeszcze jeden prosty paradoks, bo kiedy myślisz długoterminowo, w rzeczywistości osiągasz lepsze wyniki również krótkoterminowe.
3. Podstawowym zadaniem marketingu jest TWORZENIE POPYTU.
Tutaj pojawia się dark social, ale o tym będzie dedykowany odcinek.
4. Niedoskonałość obecnej analityki i atrybucji powoduje, że marketerzy myślą, że działają na podstawie danych.
Wszystkie najważniejsze punkty styku w nowoczesnej podróży zakupowej nie są możliwe do zmierzenia przez oprogramowanie atrybucyjne.
Wszyscy zaobserwowali niedoskonałość po wprowadzeniu update’ów ios kilkalata temu.
Teraz będzie tylko gorzej bez cookies.
5. Najlepszą opcją jest budowanie społeczności.
___
Z pewnością istnieje więcej zasad, które możesz dodać w komentarzu.
Jeśli chcesz inaczej prowadzić marketing, musisz porzucić przestarzałe zasady, które Cię hamują.
Co myślisz?
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Sprzedaż nie jest dziełem przypadku. Powstaje ze starannie zaprojektowanej podróży.
Wydaje się, że wiele osób stosuje podejście do zarabiania w stylu „rzuć o ścianę a coś się przylepi”.
Tworzą mnóstwo treści, mając nadzieję, że ludzie znajdą ich produkty.
To nie działa w ten sposób.
Potrzebujesz starannie zaprojektowanego modelu (produkt główny + pomocnicze):
Jak to działa:
1. Masz jedno „centrum” treści do którego kierujesz (np. budujesz bazę newsletter)
2. Kilka istotnych „napędzających ruch” (treści w mediach społecznościowych)
3. Odpowiednie wezwanie do działania, aby zachęcić ludzi do przejścia z tych „pobocznych” treści do „centrum”
4. Pasywny „Call To Action” na końcu każdej zawartości „głównej”.
Dzięki temu:
Zwiększysz liczbę wyświetleń.
Zwiększysz liczbę odwiedzin w witrynie.
Zwiększysz przychody firmy.
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
7 najczęstszych błędów copywritingowych w social media:
1. Słaby nagłówek
Nie ma znaczenia, jak dobra jest twoja treść, jeśli nikt nawet nie kliknie.
2. Nie da się tego czytać
Duże, zbite akapity jak w starej książce są trudne do czytania.
Używaj spacji, właściwego formatowania i enter’ów, aby ułatwić czytanie.
Nikt nie spędza czasu w social media, żeby czytać encyklopedię.
3. Za dużo emotikonów
Kilka emotek może pomóc w zwróceniu uwagi, ale jeśli polegasz na tym bardziej, niż na jakości pisania, nigdy nie dodasz tak dużej wartości, jak to tylko możliwe.
4. Wciskanie hashtagów na siłę
Przestań dodawać w środku tekstu co chwilę hashtagi.
Jeśli chcesz ich używać to umieść 1-3 na końcu.
5. Nigdy nie zdradzaj sedna aż do „…zobacz więcej”
Zachęca to ludzi do przeczytania reszty treści.
6. Skomplikowane słowa i żargon
Jeśli ktoś nie zrozumie, co napisałeś, gdy czyta to po raz pierwszy to straciłeś swojego leada.
7. Obwinianie publiczności
Nigdy nie obwiniaj swoich odbiorców. Nie mów, że sytuacja w jakiej są to wynik ich lenistwa.
Zamiast tego wybierz wspólnego wroga i razem bądźcie przeciwko niemu.
Chcesz pisać lepsze treści?
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Kiedy leady przestają być tanie, a na rynku pojawia się coraz więcej konkurentów to musisz zacząć myśleć inaczej o marketingu i sprzedaży.
Jak?
Zaraz Ci wytłumaczę.
Najpierw chcę żebyś zrozumiał całą mechanikę.
Na początku kiedy produkt jest nowy, branża się dopiero rozwija, albo coś staje się modne to niewiele firm się reklamuje.
Z tego powodu CPL (koszt za pozyskanie leada) jest niski.
Ty generujesz wielu klientów, sprzedawcy nie muszą się starać, bo leady są bardzo tanie (w myśl zasady „jak nie ten to kolejny kupi”), a marketing jest prosty.
Wszystko zaczyna się zmieniać kiedy konkurencja zobaczyła jak dochodowa jest nisza/produkt i sami też zaczynają się reklamować.
Leady cały czas są tanie i każdy tylko dorzuca budżet.
Na tym etapie marketing musi zacząć już się bardziej starać. Zmiany kreacji, zwiększanie CTR, obniżanie CPC.
Ale wcześniej czy później nadchodzi w każdej branży moment kiedy „surowe” pozyskiwanie klienta jest droższe niż zarobek z niego.
Przykładów można dawać tysiące, ale przypatrz co się dzieje np w branży OZE.
Tak co parę lat pojawia się „super, eko” produkt. Jak kilka lat temu mieliśmy BOOM na fotowoltaikę.
Leady były bardzo tanie, programy rządowe oferowały liczne dotacje, w mediach każdy pompował, że jest to bardzo potrzebne i w związku z tym szeroka publika interesowała się tematem i kupowała.
Złote czasy, więc wtedy takie firmy pojawiały się jak grzyby po deszczu. Powstawały nawet liczne MLM, a co drugi nieznany numer, który do Ciebie dzwonił zaczynał rozmowę od „Dzień dobry, dzwonię z firmy X, montujemy instalacje fotowoltaiczne… bla bla bla”.
I nagle STOP.
To tylko przykład jednej z branż (niszy), ale rozumiesz już jak to działa.
W związku z tym, w dojrzałej branży (czyli w większości) nie istnieją kanały marketingowe, które – w izolacji od pozostałych – przyniosą ogromny wysyp tanich leadów. Synergia jest kluczowa.
To, co działa, to równoległe prowadzenie działań z zakresu:
-lead generation
-demand generation
-brand marketing
Jeśli nie wiesz jaki produkt/usługę rozwinąć to musisz mieć na uwadze 4 punkty:
1.Czy obecna sytuacja odbiorców powoduje ból, dyskomfort, lub jest nieprzyjemna.
Chodzi o to żebyś mógł ten problem rozwiązać.
2.Czy łatwo możesz ich znaleźć. Jeśli targetowanie za pomocą systemów reklamowych jest trudne to nie sprzedasz.
3.Czy mają pieniądze. Bo jeśli to biedna grupa odbiorców, nie będą mieli za co kupić.
4.Czy branża rośnie (cykl życia produktu). Nie chcesz sprzedawać kaset VHS nawet jeśli wszystkie poprzednie punkty by się zgadzały. Rynek musi być w trendzie wzrostowym.
Jak (z powodzeniem) uruchomić i sprzedawać swój pierwszy produkt w mediach społecznościowych?
Krok 1: Wybierz temat, o którym możesz mówić przez co najmniej 20-30 minut swobodnie, bez przygotowania.
Im trudniejszy temat i wymaga od Ciebie więcej przygotowania, tym wzrasta prawdopodobieństwo, że tego nie zrobisz.
Wybierz więc coś co znasz na wylot, jak swoją własną kieszeń.
Krok 2: Opisz korzyści i zyski produktu
-Jakich efektów może się spodziewać ktoś kto kupi?
-Jaki konkretny problem rozwiążesz?
– Utwórz pomost pomiędzy tymi 2 punktami. Czyli jak pomożesz im osiągnąć cel.
Krok 3: Zdecyduj, jakich kanałów użyjesz do promowania:
– Twoja lista e-mailowa
– Grupy facebookowe
– Media społecznościowe (np reklamy Meta, Google z racji małej liczby wyszukiwań rzadko dobrze działa do kursów)
– Każda inna społeczność
Krok 4: Stwórz plan promocji:
– Strona docelowa produktu
– Okienka promocyjne (czy sprzedajesz ciągle, czy tylko w danych okresach)
Upewnij się, że Twoje treści na tym etapie odpowiadają na to pytanie:
„Dlaczego ktoś miałby kupić ten produkt/usługę/kurs właśnie teraz, a nie za rok?”
Na koniec sprawdź rezultat kontra nakład pracy.
Jeśli wynik jest zadowalający to skalujesz. Jeśli nie wymyślasz inny produkt.
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Jak sprzedawać w B2B?
Ponieważ sprzedaż pomiędzy firmami różni się bardzo od sprzedaży dla konsumenta.
Otóż w raporcie TrustRadius kupujący B2B chcą dowiedzieć się o produktach z zaufanych źródeł, w tym witryn z recenzjami, społeczności i forów oraz rankingów.
Podobnie jak zwykli konsumenci, kupujący B2B wykorzystują różnorodne zasoby do badania produktów, a ich pierwszym krokiem jest rzadko kontakt ze sprzedawcą.
Większość kupujących (77%) stwierdziła, że po zidentyfikowaniu potrzeby pierwszym krokiem było przeprowadzenie własnego badania, niezależnie od tego, czy było to sprawdzanie witryn z recenzjami, przeprowadzanie wyszukiwania w Google, kontaktowanie się z partnerem biznesowym lub szukanie porady u konsultanta czy analityka.
Tylko 23% skontaktowało się z przedstawicielem handlowym.
W kolejnym raporcie (trochę starszym) z 2021 r. 87% kupujących chciało samodzielnie dokonać podróży zakupowej.
Dziś to praktycznie 100%.
Ten nowy „samoobsługowy kupujący” chce, aby zawartość, taka jak ceny, opinie użytkowników i prezentacje produktów, była łatwo dostępna bez angażowania sprzedawcy.
Trzy najważniejsze rzeczy, które według kupujących możesz zrobić, aby zachęcić ich do zakupu, to publikowanie cen na stronie (71%), udostępnianie wersji demonstracyjnych lub bezpłatnych wersji próbnych (70%) oraz pokazywanie opinii klientów na stronie (35%).
Z tych wszystkich powodów, jest ważne to o czym mówimy w UniqueSEO…
Czyli tworzenie popytu a nie tylko nacisk na performance, który obecnie jest tak ciężko mierzyć.
Chcesz wiedzieć więcej?
Napisz do nas.
Link w komentarzu
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Istnieje kilka rodzajów reklam wideo, które obecnie dają bardzo dobre rezultaty u naszych klientów (czyli „drukują pieniądze 😉”).
Podam Ci 3 skrypty.
1️⃣ Direct Response (typowo sprzedażowe)
-Hook (haczyk, musisz zdobyć ich uwagę), napisz wiele alternatyw do testowania – najlepiej 3-5
-Problem (niech poczują ból)
-Rozwiązanie (pomost pomiędzy tym co oferujesz, a stanem idealnym)
-Wezwanie do działania (napisz wiele alternatyw do testowania — 3-5)
-Wiarygodność / Pokonaj wątpliwości
-Wezwanie do działania 2
-Outro
2️⃣ UGC, najlepiej nagrywane telefonem jako „selfie”
-Hook, zaszokuj
-Opowiedz o swoim problemie (najlepiej jeśli pokażesz, np szybkie zdjęcie przed/po)
-Opisz swoje obiekcje przed zastosowaniem produktu
-Opisz swój stan idealny w którym teraz jesteś
-CTA (kup teraz)
3️⃣Brandowe
-Eksponuj swój brand
-Przedstaw ofertę
-Minimum 3 x wymień nazwę firmy
-Mów o benefitach
-Niezbyt nachalne CTA
____
A jeśli chcesz żebyśmy zajęli się Twoim marketingiem to daj mi znać na DM, albo napisz na UniqueSEO.
Sukcesów!
3 błędy jakie często obserwuję, które popełniają firmy:
1. Nie rozumieją swoich klientów.
Robią to co im się wydaje dobre.
Rozwiązanie: Porozmawiaj z minimum 50 klientami, żeby zrozumieć największe problemy.
Skup się następnie, aby je rozwiązać.
2. Ich obecność w internecie jest zerowa.
Skupiają się tylko na tym, żeby od czasu do czasu dodać link na fanpage do sklepu.
Rozwiązanie: Dziel się codziennie 1 wartościową rzeczą, co może być przydatne.
Zobacz po 4 miesiącach co się stało.
Nie dziękuj mi później.
3. Brakuje im środka w lejku marketingowym.
Czyli MOFU (ang. middle of a funnel). Są to osoby, które znają Twoją firmę, widziały kilka razy reklamy, lub w inny sposób się zaangażowały, ale nie kupiły.
Rozwiązanie: Zacznij tworzyć społeczność, lub budować relacje. Stwórz podcast, ciekawy newsletter, kanał na YouTube, lub cokolwiek innego gdzie będziesz poruszać ciekawe tematy.
Co teraz?
Po prostu zacznij.
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Nie musisz być największy.
Akcje Netflix w 2021-2022 mocno spadły. Duży „drop” widzieliśmy po ogłoszeniu, że stracili ponad 200,000 subskrybentów, aż 35%.
Natomiast mniejsze serwisy streamingowe rosną x2-x3.
Dlaczego?
Ponieważ osoby w niszy są bardziej lojalne.
Tacy klienci są bardziej przywiązani do firm.
Dlatego powinieneś skupiać się na konkretnych problemach.
Nie próbuj rozwiązać wszystkiego.
Twoja firma to nie coca cola, czy zupa pomidorowa, żeby ją każdy lubił.
Łatwiej jest zdominować niszę.
Zastanów się…
Gdzie możesz łatwiej rozwinąć firmę:
-będąc najlepszym producentem sznurówek
-produkując buty, aby konkurować z Nike czy Adidas?
Zacznij od stworzenia własnej niszowej usługi-produktu dla odpowiednich odbiorców.
Wyróżnij się w morzu firm „jesteśmy od wszystkiego”.
Miej własny „kącik” w internecie.
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
TripWire pomaga w łatwy sposób rozwijać biznes.
Jest to strategia, która skupia się na tym, aby tworzyć tanie produkty wejściowe, zamiast jednego głównego.
Dlaczego działa tak świetnie?
Ponieważ trudno jest kupić drogi produkt, czy usługę, jeśli osoby Ciebie nie znają.
A jaki więc musi być tripwire:
-tani produkt, który można kupić impulsywnie
-buduje zaufanie
-jakość musi być co najmniej 3x większa niż cena
-poprzez tą jakość buduje polecenia i WOM (word of mouth)
Jeśli tego nie zastosujesz to musisz się przygotować na długi cykl zakupowy klienta i edukację, co sporo kosztuje jeśli mówimy o produkcji contentu i reklamach.
A na to większość właścicieli biznesu nie ma cierpliwości.
Jeśli chcesz zobaczyć jak my to robimy to odezwij się:
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Co mówią coache w biznesie:
-śledź zmiany algorytmu
-twórz „fajny” content
-dodawaj ankiety na grupach
-używaj hashtagi i trendy na TikToku
Co robią najlepsi przedsiębiorcy:
-obserwują problemy innych
-szukają rozwiązania
-nie piszą pod hashtagi tylko emocje
-mają dopracowany copywriting na działanie (direct response)
-tworzą pomocny, a nie”fajny” content. Tańcząc na tiktoku nie sprzedaż swojej usługi
-trzymają się jednego nurtu
-badają co działa najlepiej
-jak znajdą model to skalują
Biznes to połączenie kreatywności, badania rynku i dobrej egzekucji.
Działaj przyjacielu.
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Czas to pieniądz.
Ludzie marnują go na powielanie istniejących schematów.
Jeśli zaczniesz się przyglądać firmom w zielu branż, śledzić ich reklamy, USP…
To zobaczysz, że wszystkie są praktycznie takie same.
Niczym się nie odróżniają.
A jeśli jesteś taki sam jak inni, to rywalizować możesz tylko ceną i budżetem marketingowym.
Na zasadzie, „kto przetrwa” pozyskując klienta z mniejszym procentem zysku.
Czasem lepiej jest wziąć oddech i przemyśleć pewne sprawy.
Swoją strategię i podejście.
Bo czerwony ocean, to krwawa bitwa. A na niebieskich wodach jesteś królem.
Uwierz, nie opłaca się być duplikatem innej firmy i rywalizować ceną.
Oto lepszy sposób:
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Jakich cen używać żeby klienci kupowali od Ciebie jak najwięcej?
W badaniu Cornell Center for Hospitality Research (źródło: Cornell Hospitality Report,Vol. 9, No. 8, May 2009) sprawdzono sposoby eksponowania cen.
-numeryczny z symbolem dolara: $20
-numeryczny bez symbolu dolara i części dziesiętnych: 20
-słowny: dwadzieścia
Okazało się, że najwięcej wydawali klienci, którym przedstawiono proste ceny numeryczne bez części dziesiętnych i waluty.
Chyba nie muszę Ci mówić co masz zrobić 😉
Social media to w 90% miejsce dla ludzi którzy tylko scrollują.
9% to konsumenci, którzy faktycznie coś kupują.
1% to twórcy.
Zacznij publikować codziennie ciekawe tematy ze swojej niszy i dołącz do 1%.
Nigdy nie było to prostsze, a zarazem trudniejsze w erze pasywnego i bezmyślnego konsumowania treści.
Co osiągniesz?
-Zbudujesz biznes
-Zbudujesz zasięg
-Zbudujesz relacje z ludźmi gotowymi od Ciebie kupić
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Przestań śledzić nic nie warte clickbaitowe treści i dyskusje.
Zobacz co zazwyczaj dostajesz:
-Ciągłe negatywne nastawienie
-Kłótnie z nieznajomymi w internecie
-Gorsze samopoczucie
Po co marnować więc swój czas i zdrowie?
Oto plan na zmianę:
1. Jeśli ktoś wzbudza Twoje negatywne emocje to go po prostu zablokuj.
2. Jeśli koniecznie chcesz oglądać wiadomości to ogranicz je do minimum. Newsy bazują na sensacji, bo strach wzbudza zainteresowanie.
3. Do zakładek i powiadomień dodaj osoby, które wzbudzają Twoje dobre samopoczucie. W ten sposób nie będziesz dostawać przypadkowych treści.
4. Codziennie rano przejrzyj swój plan na „dziś”. Przypomnij sobie jaki masz cel i czego unikać.
Zapamiętaj, to Ty tworzysz swoją przestrzeń.
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
Co różni przedsiębiorcę który pracuje 15 godzin dziennie „w piwnicy”,
a takiego który:
-pracuje 5 godzin
-ma 3 firmy
-i zarabia +100.000 PLN miesięcznie?
Powiedz mi…
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 3
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)