Cytaty o reklamie, brandingu, marketingu, SEO, Google Ads, biznes – aforyzmy, sentencje i m膮dre wypowiedzi (Biblia marketingu cz3.)

Cytaty o reklamie, brandingu, marketingu, SEO, Google Ads, biznes – aforyzmy, sentencje i m膮dre wypowiedzi (Biblia marketingu cz3.)

FAQ Frequently Asked Questions

Cytaty o marketingu i inne wypowiedzi na temat biznesu i reklamy

Zawarto艣膰 strony

Jest to zbi贸r moich wypowiedzi na Linkedin i innych social media:

Optymalizacja

Czekaj. Na serio? Powa偶nie? Nie ma mowy, 偶e przekszta艂canie klikni臋膰 w got贸wk臋 w FB ADS jest takie proste?

Tak jest.

Zobacz…

Oto 3 g艂贸wne dzia艂ania, kt贸re dos艂ownie po wprowadzeniu DRUKUJ膭 dla Ciebie pieni膮dze:

Dzia艂anie 1 鈫 Kreacja

Cel: Zmniejszenie kosztu za klikni臋cie.

Jak? Przejrzyj swoje metryki reklamowe na FB.

a)Wska藕nik Link CTR (benchmark: 1-3%)

b)Wska藕nik retencji wideo (15-20%)

c)Koszt za tysi膮c wy艣wietle艅 (je艣li grupa jest zbyt w膮ska b臋dzie wysoki, zbijaj w d贸艂)

d)Wska藕nik zainteresowania wideo (thumbstop=2-sec video plays/impressions)

Zadania do wykonania:

a)Testuj wi臋cej rodzaj贸w „hook” w filmach (pierwsze 2-3 sekundy)

b)U偶ywaj bardziej bezpo艣redniego tekstu dla obraz贸w

c)Stw贸rz wi臋cej wariacji najlepszych kreacji z przesz艂o艣ci

Dzia艂anie 2 鈫 Konwersja

Cel: Konwertuj wi臋cej przegl膮daj膮cych w kupuj膮cych.

Jak? Rozbij 艣cie偶k臋 klienta na mierzalne etapy:

a)Wska藕nik dodania do koszyka (8-16%)

b)Wska藕nik bounce rate (poni偶ej 20%)

c)Wska藕nik uko艅czenia transakcji ze strony p艂atno艣ci do strony podzi臋kowania (powy偶ej 60%)

d)Porzucone koszyki (Poni偶ej 70%)

Zadania do wykonania:

a)Social proof, testymoniale

b)Testuj nag艂贸wki (benefity vs b贸l wynikaj膮cy z niepodj臋cia dzia艂ania)

c)Optymalizacja page speed

d)Optymalizacja search intent

Dzia艂anie 3 鈫 Zwi臋kszanie zysk AOV i LTV

Cel: Zwi臋kszenie 艣redniej warto艣ci zam贸wienia.

Zadania do wykonania:

a)Cross-sale – sprzeda偶 komplementarnych produkt贸w podczas transakcji

b)Upsale – Oferuj wi臋cej tego samego produktu

c)Oferuj darmow膮 wysy艂k臋 lub bonus po wydaniu kwoty XYZ

d)Przetestuj r贸偶ne formaty email z porzuconymi koszykami

e)Zaprojektuj nieko艅cz膮c膮 si臋 sekwencj臋 email aby pozosta膰 w stanie Top Of Mind

Wi臋c je艣li chcesz osi膮gn膮膰 sukces z reklamami…

Ca艂y czas pracuj nad tymi 3 dzia艂aniami:

1.Kreacja鈫 Zmniejsza koszt za klikni臋cie

2.Konwersja 鈫 Konwertuj klikni臋cia w klient贸w

3.Zysk 鈫 Zwi臋kszaj 艣redni膮 warto艣膰 zam贸wienia

To wszystko.

Podoba艂o si臋?

Daj like i udost臋pnij.

Magia CRO

Okej, dzisiaj troch臋 z艂otych rad odno艣nie CRO鈥

鈴憋笍 Masz tylko 7 sekund, aby przyku膰 czyj膮艣 uwag臋 na swojej stronie.

Pami臋taj!

Czas ucieka, liczy si臋 ka偶da sekunda!

Oto 7 kluczowych element贸w, kt贸re mo偶esz 艂atwo doda膰 do swojej witryny, aby przyci膮gn膮膰 uwag臋 i przekonwertowa膰 potencjalnych nabywc贸w w p艂ac膮cych klient贸w:

1.Zaufanie i wiarygodno艣膰

Dodaj drobny tekst tu偶 pod paskiem nawigacyjnym, lub na samej g贸rze nad menu.

Wypisz zasady swojej firmy i wszelkie gwarancje, kt贸re pomog膮 wzbudzi膰 zaufanie i wiarygodno艣膰 potencjalnych nabywc贸w. Ecommerce cz臋sto informuj膮 „np.”darmowa dostawa powy偶ej 200 z艂”.

Na przyk艂ad:

-Darmowa dostawa
-艁atwe zwroty
-Gwarancja zwrotu pieni臋dzy
-Wsparcie

2.Silna propozycja warto艣ci

Edytuj tytu艂y produkt贸w i dodaj siln膮 propozycj臋 warto艣ci na ko艅cu ka偶dego z nich.

Na przyk艂ad:

PRZED: Multiwitaminy (zestaw)

PO: Multiwitaminy (zestaw) | Poczuj si臋 zdrowszy i pe艂en energii w ci膮gu 7 dni

3.Spo艂eczny dow贸d s艂uszno艣ci

Dodaj jak najwi臋cej recenzji swojego sklepu lub produktu. Nie wystarczy ju偶 powiedzie膰: 4,9/5 Poka偶, ile os贸b oceni艂o Twoje produkty i jacy to ludzie.

Na przyk艂ad:

PRZED: 4,9/5

PO: Ocena 4,9/5 od setek zadowolonych klient贸w (poka偶 ich zdj臋cia, lub opinie z allegro/amazon itp.)

4.Bullet pointy oparte na korzy艣ciach

Te s膮 bardzo 艂atwe do zrobienia. Zamiast tego we藕 swoje stare i nudne opisy produkt贸w i zamie艅 je w wypunktowane korzy艣ci.

Kilka zasad:

a. U偶ywaj emotikon贸w, aby zwr贸ci膰 na siebie uwag臋

b. Skoncentruj si臋 tylko na zaletach swojego produktu

c. Pogrubione s艂owa kluczowe

5.Jedno wezwanie do dzia艂ania

Upewnij si臋, 偶e wezwanie do dzia艂ania wy艣wietla si臋 nad zak艂adk膮 na komputerze i w obr臋bie jednego przewini臋cia na urz膮dzeniu mobilnym.

-Wybierz kolor, kt贸ry nie jest kolorem Twojej marki
-U偶ywaj emotikon贸w lub wskaz贸wek kierunkowych
-Upewnij si臋, 偶e wzbudza emocje i prowokuje do dzia艂ania

6.Niedob贸r i pilno艣膰

Mo偶na to zrobi膰 na wiele r贸偶nych sposob贸w, ale spraw, aby potencjalny nabywca poczu艂 si臋 鈥瀒nkluzywny鈥 lub obawia艂 si臋, 偶e przegapi bycie 鈥瀒nkluzywnym鈥.

Kilka przyk艂ad贸w:
馃煝 Obecnie dost臋pne na magazynie
馃搨 Przyjmowanie nowych klient贸w
鈿狅笍 Szybka sprzeda偶
馃敶 Przyj臋cie jeszcze jednej klientki

7.Obrazy

Obrazy s膮 niezwykle wa偶ne, ale wiele os贸b nie wykorzystuje wi臋cej ni偶 jednego rodzaju obrazu. Je艣li sprzedajesz produkty, poka偶 nie tylko zdj臋cia produktowe, ale tak偶e:

-Osoby korzystaj膮ce z Twojego produktu
-Tw贸j produkt w r贸偶nych miejscach
-Obrazy studyjne
-UGC

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

Podwojenie wydatk贸w na reklam臋 nie spowoduje

鈥濸odwojenie wydatk贸w na reklam臋 nie spowoduje podwojenia liczby lead贸w, rejestracji na trial, czy demo.鈥

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Najwi臋kszy zab贸jca SEO dla ka偶dej rozwijaj膮cej si臋 firmy.

Najwi臋kszy zab贸jca SEO dla ka偶dej rozwijaj膮cej si臋 firmy:

Marketingowcy, kt贸rzy wpadaj膮 w pu艂apk臋 鈥瀟worzenia kategorii鈥 i chc膮 zmieni膰 nazw臋 cz臋sto wyszukiwanych produkt贸w na co艣 abstrakcyjnego, aby zrealizowa膰 sw贸j program pozycjonowania.

Po pierwsze, tworzenie kategorii jest najbardziej przereklamowan膮 rzecz膮 w historii marketingu. Bardzo niewielu si臋 to uda艂o.

Po drugie, je艣li sprzedajesz karm臋 dla zwierz膮t, to nazywaj to karm膮 dla zwierz膮t. Nie tw贸rz wymy艣lnych nazw, pr贸buj膮c stworzy膰 co艣 co rzekomo klienci maj臋 zapami臋ta膰. Karma to nie jest „nektar jedzeniowy” czy jakkolwiek to nazwiesz.

Jedynymi firmami, kt贸rym mo偶e uj艣膰 na sucho ca艂kowite zignorowanie SEO na rzecz bycia silnie zorientowanym na mark臋, s膮 brandy, kt贸re ju偶 dominuj膮 w swojej kategorii i s膮 mocno ugruntowane jako lider.

Alternatywnie, mo偶esz ca艂kowicie zignorowa膰 SEO, je艣li jeste艣 super innowatorem, kt贸ry wprowadza na rynek co艣 naprawd臋 wyj膮tkowego (a prawdopodobnie nie jeste艣).

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Je艣li tracisz transakcje z wy偶szej p贸艂ki, zr贸b te rzeczy…

Je艣li tracisz transakcje z wy偶szej p贸艂ki, zr贸b te rzeczy…

1. Rozmowa z klientami powinna by膰 najwy偶szym priorytetem. Jak Ci si臋 uda porozmawia膰 z C-Level to nawet lepiej. Je艣li chcesz znale藕膰 藕r贸d艂o problemu, przerwij wy艣cig szczur贸w i dowiedz si臋 jak Ci臋 widz膮. Porozmawiaj te偶 z przedstawicielami handlowymi.

2. Id藕 porozmawia膰 z zupe艂nie nowymi klientami, kt贸rzy zarejestrowali si臋 mniej ni偶 30 dni temu. Dowiedz si臋, co prawie spowodowa艂o, 偶e NIE kupili.

3. Id藕 porozmawia膰 z utraconymi prospectami o wysokiej warto艣ci finansowej, kt贸rzy NIE stali si臋 finalnie klientami. Dowiedz si臋 dlaczego.

4. Przeczytaj recenzje klient贸w.

5. Przegl膮daj dzienniki czat贸w, wiadomo艣ci e-mail klient贸w, s艂uchaj rozm贸w sprzeda偶owych itp.

6. „Mystery shopping” nawet w B2B.

7. Zr贸b to samo dla wszystkich konkurent贸w i por贸wnaj wyniki.

8. Zapisz wszystkie swoje ustalenia i uporz膮dkuj dane.

9. Przedstaw informacje zwrotne zespo艂om ds. sprzeda偶y, marketingu, produktu i onboardingu.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Zastan贸w si臋 co tak na prawd臋 dzia艂a w marketingu.

Zastan贸w si臋 co tak na prawd臋 dzia艂a w marketingu.

Bo lajkami nie posmarujesz chleba, nie zwi臋kszysz zespo艂u, ani nie zap艂acisz w sklepie

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Wszyscy narzekaj膮 na rosn膮ce ceny lead贸w.

Wszyscy narzekaj膮 na rosn膮ce ceny lead贸w.

Ma by膰 du偶o i tanio!

A wiesz ile musisz zap艂aci膰 swojemu SDR za takie p贸艂godzinne spotkanie?

Ma艂o tego. Sprzedawca musi si臋 do niego jeszcze przygotowa膰, wype艂ni膰 CRM i wys艂a膰 email po spotkaniu.

Czas operacyjny to ju偶 nie 30 minut, a 45.

15% z takich lead贸w nie stawi si臋 na spotkanie, nie odbierze telefonu, albo powie „zapomnia艂em”.

Dlatego nie liczy si臋 ilo艣膰, a jako艣膰.

Dlatego zawsze powtarzam:

Demand Gen > Lead Gen

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Prosta, ale skuteczna strategia powi臋kszania ruchu z SEO na blogu

zakres dat google search console

Prosta, ale skuteczna strategia powi臋kszania ruchu z SEO na blogu (bez wydawania dodatkowych pieni臋dzy na „modne” narz臋dzia marketingowe).

1. Otw贸rz Google Search Console.

2. Przejd藕 do Wyniki wyszukiwania –> Skuteczno艣膰 –> Strony

3. Por贸wnaj ostatnie 6/12 miesi臋cy, albo cokolwiek chcesz z poprzednim okresem.

4. Sortuj wyniki wed艂ug r贸偶nicy klikni臋膰.

5. Zacznij optymalizowa膰 strony, kt贸re w tym czasie straci艂y najwi臋cej ruchu organicznego.

To koniec!

Prawda, 偶e 艂atwe?

W najbli偶szym czasie wr贸ci Tobie mn贸stwo ruchu organicznego i w dodatku nie musia艂e艣 od zera tworzy膰 nowych tre艣ci.

Mniej wysi艂ku, mniej czasu. Wi臋cej wynik贸w i to szybko.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Kolejna sztuczka SEO z GSC

google search console gsc

Poprzednia sztuczka SEO bardzo si臋 spodoba艂a wi臋c mam kolejn膮.

Znowu wykorzystamy GSC. W sumie to narz臋dzie, z kt贸rego ja 鈥 i wielu innych najlepszych w bran偶y SEO korzysta na co dzie艅.

Podstawowa idea „Quick Wins”:

鈥 Otw贸rz Google Search Console

鈥 Filtruj z ostatnich 28 dni

鈥 Wybierz „strony”

鈥 Sp贸jrz na zapytania dotycz膮ce pozycji 5-20

鈥 Rozwi艅 zawarto艣膰 dla tych zapyta艅 (przejrzyj top3 w Google i zobacz co oni maj膮, a Ty nie)

Dlaczego ta metoda tak dobrze dzia艂a?

Poniewa偶 Google uwa偶a, 偶e Twoja strona jest ju偶 鈥瀢 miar臋 dobrym dopasowaniem鈥 do zapytania u偶ytkownika.

Wi臋c wystarczy troch臋 pracy na du偶y efekt.

Ka偶da zmiana pozycji na 1szej stronie to du偶y wzrost CTR.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Jednym z najcz臋stszych pyta艅 odno艣nie tworzenia contentu jest to 鈥瀘 czym m贸wi膰鈥.

demand generation inbound marketing content

Jednym z najcz臋stszych pyta艅 odno艣nie tworzenia contentu jest to 鈥瀘 czym m贸wi膰鈥.

Je艣li zastanawiasz si臋 na co k艂a艣膰 nacisk, tj.:

– wyr贸偶nianie si臋 (unikatowe rozwi膮zanie dla pewnej grupy), czy

– sprzeda偶 i ewangelizowanie kategorii (np. dlaczego firmy potrzebuj膮 programu do ksi臋gowo艣ci)

To wiedz, 偶e wiele zale偶y od tego jak dojrza艂a jest Twoja kategoria (jak 艣wiadomi s膮 konsumenci) i jak mocno rozwini臋ta jest Twoja konkurencja.

Je艣li robisz co艣 nowego to ewangelizujesz kategori臋.

Je艣li dzia艂asz w mocnej bran偶y, pe艂nej konkurent贸w to pokazujesz to co Ci臋 wyr贸偶nia i sprawia, 偶e jeste艣 lepszy.

Nie traktuj tego jako 100%, albo czarne albo bia艂e, bo sytuacja lubi si臋 zmienia膰.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Spos贸b, w jaki firmy B2B mierz膮 sukces swojego marketingu prowadzi do rozbie偶no艣ci.

艣cie偶ka zakupowa buying journej demand generation seo marketing

Spos贸b, w jaki firmy B2B mierz膮 sukces swojego marketingu prowadzi do rozbie偶no艣ci. Oto dlaczego:

Nie rozr贸偶niaj膮 2 innych kwestii. Czyli co to jest TWORZENIE POPYTU (demand gen) a PRZECHWYTYWANIE POPYTU (capturing demand).

Kiedy przyjrzysz si臋 tym dw贸m podstawowym cz臋艣ciom systemu generuj膮cego przychody, zdasz sobie spraw臋, 偶e firmy B2B buduj膮 ca艂膮 swoj膮 strategi臋 i system atrybucji wok贸艂 przechwytywania popytu.

Nast臋pnie, je艣li we藕miesz pod uwag臋, 偶e sprzeda偶 i SDR s膮 funkcjami przechwytywania popytu, to zobaczysz, 偶e w firmach +95% bud偶etu komercyjnego (marketing + sprzeda偶) jest przeznaczane na przechwytywanie popytu.

Ca艂a ich strategia generowania przychod贸w jest przeci膮偶ona pozyskiwaniem popytu tylko dlatego, 偶e da si臋 to „jako艣” mierzy膰, za pomoc膮 niedok艂adnej atrybucji.

„Inteligentne firmy” natomiast zdaj膮 sobie spraw臋, 偶e musz膮 oddzielnie mierzy膰 PRZECHWYTYWANIE POPYTU i jego TWORZENIE.

Niestety tworzenie popytu nie jest proste do zmierzenia, „tu i teraz”. To system, z op贸藕nionym zap艂onem, kt贸ry mierzy si臋 w cyklach kwartalnych.

Najlepszym wska藕nikiem jest % domykanych um贸w.

Ale wr贸膰my do reali贸w:

Firmy pr贸buj膮 wprowadza膰 innowacje marketingowe poprzez nowe dzia艂ania, kt贸re maj膮 generowa膰 dochody.

Np. podcast, publikowanie interesuj膮cych tre艣ci na platformach SM na kt贸rych przebywaj膮 ich odbiorcy, ewangelizacja/rzecznictwo lub anga偶owanie si臋 w spo艂eczno艣ciach z potencjalnymi klientami. Tylko, 偶e finalnie, po paru dniach wygl膮da to tak jakby nie dzia艂a艂o, poniewa偶 firmy nie mierz膮 ich skutecznie.

Wprowadzaj膮 ca艂y sw贸j spos贸b my艣lenia, wska藕niki i taktyki z PERFORMANCE MARKETINGU do program贸w tworzenia popytu, dlatego nigdy to „nie zadzia艂a”.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Istniej膮 3 g艂贸wne strategie 偶eby rozwija膰 swoj膮 firm臋.

Istniej膮 3 g艂贸wne strategie 偶eby rozwija膰 swoj膮 firm臋.

1. Wydajesz wi臋cej na marketing ni偶 inni. Nie liczy si臋 dla Ciebie zysk tylko zbudowanie jak najwi臋kszej pozycji na rynku.

Niestety tylko nieliczne firmy maj膮 wystarczaj膮co du偶y bud偶et.

2. Innowacja.

Czyli Tw贸j produkt/us艂uga s膮 w czym艣 lepsze.

Tylko, 偶e ta strategia r贸wnie偶 nie jest zbyt dobra.

Na papierze wygl膮da super.

Zrobi臋 co艣 innego, lepszego, bardziej oryginalnego…

Tylko, 偶e:

a) jest to bardzo trudne. R&D potrafi „wyssa膰” olbrzymie nak艂ady 艣rodk贸w. A te nowe pomys艂y niekoniecznie musz膮 si臋 przyda膰. W ostatnich latach mieli艣my mas臋 przyk艂ad贸w firm kt贸re wsadzi艂y w to setki milion贸w. Np. smart okulary, albo telewizory 3D.

b) nawet je艣li uda Ci si臋 stworzy膰 co艣 bardzo innowacyjnego, to konkurencja, wcze艣niej czy p贸藕niej (raczej wcze艣niej) to skopiuje. Wi臋c aby wygrywa膰 w tym modelu, musisz ci膮gle wprowadza膰 nowe innowacje.

3. Wygrywasz nie poprzez innowacyjny produkt, czy olbrzymie wydatki na marketing, ale poprzez wyr贸偶nienie si臋.

Mo偶e to by膰 Twoje story. Oryginalna historia. Mo偶esz budowa膰 spo艂eczno艣膰, albo tworzy膰 super interesuj膮ce tre艣ci.

Ale musisz pami臋ta膰 o 3 rzeczach:

a) nie mo偶esz przepuszcza膰 okazji, i Tw贸j lejek marketingowy, a tak偶e konwersja na ka偶dym etapie (od CTR a偶 po konwersje na stronie produktu) musz膮 by膰 maksymalnie zoptymalizowane,

b) musisz si臋 wyr贸偶nia膰, tak aby od razu wybi膰 si臋 z t艂umu. Nie my艣l sobie teraz, 偶e to oczywiste, bo jak zobacz臋 Twoj膮 stron臋, lub sklep e-commerce to na pewno tego nie robisz. W 97% przypadk贸w masz ten sam nudny marketing co reszta w Twojej bran偶y.

c) jak ju偶 si臋 wyr贸偶nisz, to ludzie musz膮 Ciebie zapami臋ta膰. Wi臋kszo艣膰 z nich nie jest gotowa do zakupu w tym momencie. Musisz zaszufladkowa膰 si臋 w ich g艂owach. M贸wi si臋 na to „Top Of Mind Marketing”. Czyli je艣li pomy艣l膮 o Twojej kategorii to w ich umy艣le jako pierwszy pojawisz si臋 w艂a艣nie Ty ze swoim produktem.

Dlatego musisz mie膰 lepszy content (bardziej pomocny, lepiej przygotowany i ciekawy).

Rafa艂.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Graj w biznes d艂ugoterminowo.

Graj w biznes d艂ugoterminowo.

Nie skupiaj si臋 na szybkiej sprzeda偶y i leadach.

Sta艅 si臋 numerem 1 w swojej kategorii.

To nie problem wygenerowa膰 du偶o zapyta艅 z kt贸rych i tak prawie nikt nie kupi.

A Tw贸j dzia艂 handlowy b臋dzie tylko narzeka艂 na s艂ab膮 jako艣 lead贸w.

Jak pracownicy strac膮 motywacj臋 to atmosfera w ca艂ym team’ie ucierpi.

Moja rada.

Postaw na jako艣膰 swojego marketingu.

Zamiast zatrudnia膰 kolejnego handlowca do obs艂ugi kiepskich zlece艅, zatrudnij w firmie marketera, albo agencj臋 do tworzenia ciekawego contentu.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Jak bud偶et rozdzielaj膮 firmy, kt贸re „na prawd臋” rozumiej膮 marketing?

Jak bud偶et rozdzielaj膮 firmy, kt贸re „na prawd臋” rozumiej膮 marketing?

Je艣li dzia艂asz klasycznie to prawdopodobnie 90-100% wk艂adasz w kana艂y gdzie przechwytujesz popyt.

Czyli Google Ads, reklamy FB na pozyskiwanie lead贸w, lub bezpo艣rednia sprzeda偶 produkt贸w z e-commerce.

Nie zalecam Ci 偶eby艣 od razu wskakiwa艂 na 100% w inbound, czyli demand generation, ale zr贸b ze mn膮 ma艂y test przez nast臋pne 30-60 dni.

Ok?

Oto jak:

a) przeprowad藕 audyt swoich kont i kampanii

b) przenie艣 20-25% bud偶etu w najgorszych w kana艂 na generowanie popytu, a nie jego przechwytywanie

c) przez kolejne tygodnie post臋puj w ten spos贸b

d) przeprowad藕 po 60 dniach audyt, o ile spad艂 Tw贸j CPL/CPS

A jak docelowo powinien wygl膮da膰 roz艂o偶ony bud偶et?

S膮 to dane na przyk艂adzie kilkuset firm z kt贸rymi pracowali艣my przez ostatnie lata.

Zar贸wno prowadz膮c kampanie, jak i tylko s艂u偶膮c konsultingowo.

Generowanie popytu = 70-80%

Przechwytywanie popytu = 20-30%

Im bardziej dojrza艂a kategoria tym bud偶et na przechwytywanie popytu b臋dzie mniejszy, a wi臋kszy na inbound, tak aby si臋 wyr贸偶ni膰.

Format dystrybucji tre艣ci musi by膰 dostosowany do kana艂u i skoncentrowany na opowiadaniu story.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Masz problemy z konwersj膮 reklam?

Masz problemy z konwersj膮 reklam? Wdr贸偶 kilka z tych 8 sprawdzonych metod podczas projektowania kolejnych ads’贸w:

1. Kontrast i nasycenie

B膮d藕 odwa偶ny. Przyci膮gnij wzrok klienta.

2. Miniatury zatrzymuj膮ce scrollowanie

Ludzie zwr贸c膮 uwag臋, je艣li co艣 przemawia bezpo艣rednio do nich lub ich zabawi.

3. Szybkie kreacje

Po艣wi臋膰 nie wi臋cej ni偶 5 sekund, aby dotrze膰 do sedna.

4. Trafno艣膰

W艂a艣ciwa reklama z odpowiednim przekazem na odpowiednim etapie 艣cie偶ki klienta.

5. W艂a艣ciwy copywriting

Pozw贸l swoim klientom napisa膰 tekst reklamy „za Ciebie”. Zawsze sprawdzaj komentarze i recenzje.

6. Prostota

Jasno okre艣l, w jaki spos贸b Tw贸j produkt rozwi膮zuje problem klienta.

7. Napisy

Je艣li masz film w social media to dodaj napisy. Wi臋kszo艣膰 os贸b scrolluje w miejscach publicznych, a nie b臋d膮 specjalnie szuka膰 s艂uchawek w torbie 偶eby pos艂ucha膰 Twojej reklamy.

8. Memy

Humor sprzyja budowaniu wi臋zi emocjonalnej i jest jednym z g艂贸wnych czynnik贸w przyczyniaj膮cych si臋 do tworzenia viral’贸w. (przyk艂ad TikTok).

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Oto doskona艂e podej艣cie oparte na danych w tworzeniu strategii tre艣ci:

Oto doskona艂e podej艣cie oparte na danych w tworzeniu strategii tre艣ci:

-Wykorzystuj informacje dotycz膮ce zamiaru wyszukiwania w celu dostarczania konsumentom odpowiednich informacji

-Buduj autentyczne relacje z klientami

-Rozszerza sw贸j zasi臋g stopniowo, jednocze艣nie zwi臋kszaj膮c udzia艂 w rynku

-Prowad藕 klient贸w od g贸ry do do艂u lejka, tym kt贸rzy Ciebie nie znaj膮 nie m贸w od razu „kup”

-Wzmacniaj wszystkie p艂atne dzia艂ania marketingowe dzi臋ki budowaniu 艣wiadomo艣ci marki i zaufaniu

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Nie jest tajemnic膮, 偶e tworzenie popytu i wyr贸偶nianie si臋 jest kluczem do sukcesu w ka偶dej bran偶y.

Nie jest tajemnic膮, 偶e tworzenie popytu i wyr贸偶nianie si臋 jest kluczem do sukcesu w ka偶dej bran偶y.

Nawet je艣li jeste艣 mistrzem w tym co robisz, ale inni Ciebie nie dostrzeg膮 to nie rozwiniesz firmy.

Ale jak to zrobi膰? By

馃攰 poprzez g艂臋bokie zrozumienie ludzi i problem贸w w bran偶y

馃攰 omawianie tematu, kt贸ry ich interesuje

馃攰 rezonowanie

To proste, ale nie 艂atwe! Nie bez powodu wi臋kszo艣膰 ludzi nie wyr贸偶nia si臋 z t艂umu.

Wi臋kszo艣膰 nie zawraca sobie g艂owy robieniem 偶adnej z tych 3 rzeczy, dlatego s膮 tacy jak inni.

Ale s膮 tacy, kt贸rym si臋 to udaje.

Robi膮 to, maj膮c unikalny punkt widzenia, kt贸ry rezonuje z ich odbiorcami.

W dodatku potrafi膮 przekaza膰 to w spos贸b anga偶uj膮cy i zabawny.

1锔忊儯 Musisz wiedzie膰, na czym im zale偶y, jakie s膮 ich obawy i co ich motywuje.

Tylko wtedy mo偶esz mie膰 nadziej臋, 偶e przeka偶esz swoj膮 wiadomo艣膰 w spos贸b, kt贸ry b臋dzie z nimi rezonowa膰.

2锔忊儯 Potrzebujesz wiedzy merytorycznej. Ludzie szybko wyczuj膮 je艣li m贸wisz o czym艣 o czym nie masz poj臋cia.

Postaraj si臋, 偶eby komunikacj臋 prowadzi艂a osoba, a nie firma-podmiot.

Musi to by膰 kto艣 kto zna temat na wylot, ale tak偶e mo偶e przedstawi膰 histori臋 we w艂a艣ciwy spos贸b.

3锔忊儯 Unikalny POV kt贸rym ludzie si臋 interesuj膮. Potrzebujesz czego艣, co odr贸偶ni Ci臋 od reszty i sprawia, 偶e 鈥嬧媗udzie chc膮 s艂ucha膰 tego, co masz do powiedzenia.

Mo偶e to by膰 Twoja wyj膮tkowa perspektywa na 艣wiat lub umiej臋tno艣膰 opowiadania anga偶uj膮cych historii.

Wi臋kszo艣膰 ludzi my艣li, 偶e wyr贸偶nianie si臋 polega na byciu wulgarnym, albo g艂o艣niejszym. To b艂膮d!

Ta ca艂a strategia jest niezb臋dna do tworzenia popytu i wyr贸偶niania si臋 na tle konkurencji.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Jeste艣my w trakcie kryzysu zwi膮zanego z:

Jeste艣my w trakcie kryzysu zwi膮zanego z:

-niedok艂adnym 艣ledzeniem (iOS, cookies itp.)

-niedok艂adnej atrybucji

-rosn膮cych cen CPL/CPS i gorszym remarketingiem

Tradycyjne metody generowania lead贸w i zawierania transakcji nie s膮 ju偶 skuteczne.

Wszyscy m贸wi膮, 偶e: 鈥濬irmy upadaj膮, bo nie maj膮 wystarczaj膮cej sprzeda偶y鈥.

Jest to prawda, ale te偶 jest to efekt.

A pozna膰 musimy przyczyn臋.

Prawdziwym powodem (przyczyn膮), dla kt贸rej firmy upadaj膮, jest to, 偶e nie tworz膮 wystarczaj膮cego popytu na to co sprzedaj膮.

Czyli nie buduj膮 ch臋ci zakupowej.

W 艣rodowisku hiperkonkurencyjnym firmy musz膮 konkurowa膰 o tworzenie popytu i zawieranie transakcji.

Na wszystkich dyrektor贸w C-level wywierana jest presja, aby znajdowali nowe sposoby nap臋dzania wzrostu.

I tu widzimy problem 鈥 wi臋kszo艣膰 firm nadal korzysta z przestarza艂ego modelu generowania popytu.

Aby dotrze膰 do potencjalnych klient贸w, opieraj膮 si臋 na technikach outbound (typowy performance marketing i kupowanie baz):

-reklamy tylko na frazy transakcyjne

-zimne telefony i

-zimne wiadomo艣ci e-mail.

Tylko, 偶e te techniki nie s膮 ju偶 skuteczne. W rzeczywisto艣ci cz臋sto wyrz膮dzaj膮 wi臋cej szkody ni偶 po偶ytku.

Zimne telefony s膮 nachalne i denerwuj膮ce.

Pomy艣l o tym jak kto艣 Ci przerywa, gdy jeste艣 zaj臋ty i pr贸bujesz si臋 skupi膰 podczas pracy.

Wi臋kszo艣膰 z nam tak samo post臋puje z emailami. Nawet je艣li go przeczytamy, to nie ma gwarancji, 偶e podejmiemy jakiekolwiek dzia艂ania.

Tak wi臋c tradycyjne metody generowania popytu nie s膮 ju偶 skuteczne.

Co powinny zrobi膰 firmy?

Odpowied藕 kryje si臋 w inbound marketingu (demand generation), opartym na zasadach budowania zaciekawienia i zaanga偶owania.

Marketing powinien koncentrowa膰 si臋 na tworzeniu przydatnych, odpowiednich tre艣ci, kt贸re przyci膮gaj膮 potencjalnych klient贸w do interakcji z Tob膮:

-najpierw w okre艣lonym kanale marketingowym (np. social media),

-a nast臋pnie na Twojej stronie internetowej.

Musz膮 to by膰 tre艣ci, kt贸re wzbudzaj膮 zainteresowanie tym, co sprzedajesz.

Gdy ju偶 zwr贸cisz na siebie ich uwag臋, mo偶esz zaanga偶owa膰 ich dalej w ca艂y proces lejka.

Ale pami臋taj, 偶e celem jest budowanie relacji z potencjalnymi klientami, w zgodnie z Top Of Mind Marketing. Czyli kiedy b臋d膮 gotowi do zakupu, to b臋d膮 my艣leli o Tobie w pierwszej kolejno艣ci.

Najwa偶niejsze jest to, 偶e musisz wreszcie zacz膮膰 korzysta膰 z marketingu we w艂a艣ciwy spos贸b, je艣li chcesz przetrwa膰 i rozwija膰 si臋 w dzisiejszym konkurencyjnym 艣wiecie biznesu.

Dlatego kreowanie popytu powinno by膰 priorytetem numer jeden.

Dopiero p贸藕niej wygenerujesz sprzeda偶.

Skupiaj膮c si臋 przede wszystkim na tworzeniu popytu, wszystko inne w ko艅cu si臋 u艂o偶y.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Korzystaj z reklam, aby organicznie wzmacnia膰 to, co dzia艂a.

Korzystaj z reklam, aby wzmacnia膰 to, co dzia艂a organicznie.

Nie tw贸rz reklam „na 艣lepo”.

Upewnij si臋, 偶e Twoje tre艣ci s膮 odpowiednie dla docelowego klienta.

Nie m贸w: Kup! Kup! Teraz!

Nie to dzia艂a.

Musisz da膰 potencjalnemu klientowi dok艂adnie to, czego w danej chwili potrzebuje. Wtedy dopiero przejdzie do kolejnego etapu.

W ten spos贸b tworzysz z nimi relacj臋.

Wi臋c kiedy nadejdzie czas na zakup, kto jest numerem1?

Ty? Czy mo偶e konkurencja kt贸ra tworzy reklamy bez wi臋zi w stylu „chod藕 do nas i kup”.

Wi臋c je艣li zrobisz to dobrze, to przyjd膮 do Ciebie bezpo艣rednio.

Nie p贸jd膮 szuka膰 do Google. Przyjd膮 do ciebie.

A kiedy przyjd膮, b臋d膮 ju偶 mieli potrzeb臋 zakupu. Maj膮 wszystkie informacje. A poniewa偶 nawi膮za艂e艣 z nimi relacj臋, decyduj膮 emocje.

Ps.

Oznacz w komentarzu kogo艣, kto potrzebuje tej informacji.

PS.2

Kliknij na g贸rze mojego profilu, aby by膰 na bie偶膮co i dostawa膰 wszystkie aktualizacje.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Wi臋kszo艣膰 firm nie potrafi z przekonaniem odpowiedzie膰 czy maj膮 problem ze sprzeda偶膮, produktem czy z marketingiem.

Wi臋kszo艣膰 firm nie potrafi z przekonaniem odpowiedzie膰 czy maj膮 problem ze sprzeda偶膮, produktem czy z marketingiem.

Na prawd臋… wi臋kszo艣膰 firm nie zna odpowiedzi.

Albo wydaje im si臋, 偶e znaj膮.

Prawda jest taka, 偶e wi臋kszo艣膰 firm nigdy nie widzia艂a 艣wietnego marketingu.

Bo najlepszy marketing to nie jest tylko ustawienie reklam.

Tylko, 偶e tak funkcjonuj膮 i my艣l膮, 偶e skoro „robi膮” marketing, to problem le偶y w sprzeda偶y.

Wi臋c co si臋 dzieje?

Pr贸buj膮 rozwi膮za膰 ten 藕le zdiagnozowany problem.

Problem, kt贸rego nie maj膮.

Ty wiesz jak…

Staraj膮 si臋 zatrudni膰 wi臋cej handlowc贸w i zapewni膰 im jeszcze wi臋cej szkole艅. A skoro oni ju偶 b臋d膮 wyszkoleni to trzeba zwi臋kszy膰 liczb臋 lead贸w. Potrzeba wi臋cej MQL.

Niewa偶ne jakich. Ma by膰 wi臋cej.

Ale to recepta na przeci臋tno艣膰.

Musisz porozmawia膰 ze swoimi klientami.

Zobacz, 偶e zmieni艂 si臋 spos贸b, w jaki kupujemy.

W 2010 roku jak chcia艂e艣 co艣 kupi膰, szed艂e艣 do… Google

Teraz kupujesz z ulubionego newslettera kt贸ry subskrybujesz, od osoby w social media kt贸r膮 lubisz, z YouTube, TikToka i setki innych miejsc w sieci.

Zmieni艂 si臋 te偶 spos贸b, w jaki pracujemy.

Zmieni艂 si臋 spos贸b, w jaki sp臋dzamy czas w sieci.

Wi臋c upewnij si臋, 偶e naprawd臋 rozumiesz, gdzie masz problem.

Prze艣lij t臋 wiadomo艣膰 dalej je艣li uwa偶asz, 偶e mo偶e komu艣 pom贸c.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

W wi臋kszo艣ci firm ludzie nie znaj膮 warto艣ci marketingu, poniewa偶 nigdy nie robili jego dobrze.

W wi臋kszo艣ci firm ludzie nie znaj膮 warto艣ci marketingu, poniewa偶 nigdy nie robili jego dobrze.

Marketing to nie jest generowanie lead贸w.

Mened偶erowie i firmy tkwi膮 w przesz艂o艣ci.

Klikni臋cia w Google Ads nie kosztuj膮 tyle co w 2010.

Ludzie te偶 niech臋tnie zostawiaj膮 swoje adresy email, a jak ju偶 to zrobi膮 to i tak nie odczytuj膮 automatycznych sekwencji.

Najwy偶szy czas dostosowa膰 si臋 i zmieni膰 zgodnie z czasami, w kt贸rych 偶yjemy.

Zbyt wiele uwagi skupia si臋 na rzeczach niewa偶nych tylko po to, by jako艣 to wygl膮da艂o w excelu TERAZ.

Nie my艣l膮 o przysz艂o艣ci.

Ma by膰 tani CPS/CPL.

Zmie艅 podej艣cie.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Je艣li chodzi o marketing, to tutaj tak偶e sprawdza si臋 KISS -keep it simple stupid.

Je艣li chodzi o marketing, to tutaj tak偶e sprawdza si臋 KISS -keep it simple stupid.

Tymczasem wiele os贸b lubi to komplikowa膰.

Im pro艣ciej, tym lepiej:

-znajdowa膰 b艂臋dy i

-skalowa膰 dobre rozwi膮zania.

Co to znaczy „pro艣ciej”?

W pierwszej kolejno艣ci, organicznie, aby zobaczy膰 co rezonuje z odbiorcami:

1. Media spo艂eczno艣ciowe

2. SEO

2. Podcast/YouTube

3. Budowanie spo艂eczno艣ci

Z tego wynika wszystko inne w marketingu 馃憞

鉁旓笍 p艂atne reklamy na najlepsze tre艣ci

鉁旓笍 dystrybucja tre艣ci

鉁旓笍 itp.

Zaczynasz od szczeg贸艂owego poznania grupy docelowej (du偶o g艂臋biej ni偶 dotychczas to robi艂e艣 za pomoc膮 bezu偶ytecznych templatek w stylu wiek, p艂e膰 itp.).

Kiedy ju偶 wszystko poznasz, wiesz jak z marketingu zrobi膰 艣cie偶k臋, kt贸r膮 wykorzysta膰, aby rozwi膮za膰 problem, kt贸ry maj膮.

Lub, je艣li masz now膮 us艂ug臋 lub produkt, dla kt贸rego rynek nie ma jeszcze wyrobionej opinii i zamiaru zakupowego, to marketing jest po to, aby go stworzy膰, zanim zaczn膮 go szuka膰 (poniewa偶 kiedy zaczynaj膮 go szuka膰, cz臋sto jest ju偶 za p贸藕no- pojawiaj膮 si臋 du偶e bud偶ety reklamowe i konkurencja).

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

9 kontrowersyjnych opinii, na temat kt贸rych ostatnio obserwuj臋 dosy膰 odmienne zdania.

9 kontrowersyjnych opinii, na temat kt贸rych ostatnio obserwuj臋 dosy膰 odmienne zdania.

1. Z艂y produkt zabija 艣wietny marketing

2. Konsekwencja jest wa偶niejsza ni偶 doskona艂o艣膰

3. Wi臋cej MQL nie przyniesie wi臋kszych przychod贸w

4. Atrybucja nie dzia艂a, a na tym opiera si臋 wi臋kszo艣膰 marketer贸w

5. Sukces tre艣ci nie zawsze jest mierzony zaanga偶owaniem

6. Marketing szeptany (WOMM) jest najlepszym kana艂em

7. Twoi odbiorcy nie dbaj膮 o Twoj膮 mark臋

8. Skupienie si臋 na rywalizacji spowalnia Ci臋

9. Martech jest przereklamowany i mo偶e ogranicza膰 kreatywno艣膰

Z czym si臋 zgadzasz, a z czym nie?

Mo偶e chcesz co艣 doda膰 do tej listy?

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Pomimo popularnych ostatnio koncepcji lejk贸w marketingowych…

Pomimo popularnych ostatnio koncepcji lejk贸w marketingowych czy template’贸w na pipeline, nie istniej膮 takie kt贸re przynios膮 natychmiastowe wyniki.

Dlaczego?

鈫 Skuteczny marketing wymaga czasu.

鈫 Skuteczny marketing wymaga pora偶ek.

鈫 Skuteczny marketing wymaga konsekwencji.

Granie w biznes jak w maraton, a nie sprint, bycie konsekwentnym, eksperymentowanie i cierpliwo艣膰 – to si臋 liczy.

Wiem, 偶e brzmi to trywialnie, szczeg贸lnie wtedy kiedy CMO, lub zarz膮d wymagaj膮:

鈫 wynik贸w.

鈫 danych.

鈫 szybkich rezultat贸w.

Je艣li chcesz przy艣pieszy膰 nieznacznie w艂a艣ciwy proces, zacznij zwraca膰 uwag臋 na te „kr贸tkoterminowe” wska藕niki, 偶e idziesz w dobrym kierunku:

鈫 Wzrasta liczba os贸b, kt贸re wchodz膮 na stron臋 „um贸w demo”, lub dodano do koszyka

鈫 Wzrasta liczba konwersji (to naturalne je艣li rezonujesz z odbiorcami)

鈫 Wzrasta czas sp臋dzony na stronie

鈫 Zmniejsza si臋 bounce rate

鈫 Wzrasta bezp艂atny/organiczny ruch na stronie g艂贸wnej

鈫 Wzrasta czas sp臋dzony na kluczowych stronach

Marketing polega na eksperymentowaniu i dopasowywaniu wska藕nik贸w, kt贸re sygnalizuj膮, 偶e docierasz do w艂a艣ciwych odbiorc贸w.

Zwyci臋zcami w d艂ugiej perspektywie s膮 zespo艂y skoncentrowane na w艂a艣ciwych dzia艂aniach.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

SEO/SEM s膮 艣wietne i zawsze b臋d臋 to powtarza膰, ale marketing si臋 zmienia.

SEO/SEM s膮 艣wietne i zawsze b臋d臋 to powtarza膰, ale marketing si臋 zmienia.

Zmieniaj膮 si臋 te偶 nawyki zakupowe w sieci i to jak ludzie szukaj膮, czy zdobywaj膮 informacje.

Zobacz jak by艂o, a jak jest:

Gdzie mog臋 szuka膰 informacji/produkt贸w w 2010 roku?

-Google

(wi臋kszo艣膰 marketer贸w zatrzyma艂a si臋 na tym etapie, dodali tylko reklamy na FB)

Gdzie mog臋 szuka膰 informacji/produkt贸w w 2023 roku?

-Google

-Podcasty

-TiK Tok

-Pinterest

-Instagram

-Youtube (m贸j faworyt)

-LinkedIn

-Reddit

-Slack

-Twitter

Z roku na rok obserwuje si臋 coraz wi臋ksz膮 liczb臋 „zero search”.

To znaczy, 偶e ludzie nie klikaj膮 w wyniki wyszukiwa艅.

S艂abym marketerom pozostaje wtedy zarzynanie si臋 stawkami w Google Ads.

Zmie艅 swoje podej艣cie na inbound/demand generation.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

S膮 tylko 4 sposoby na pozyskanie nowych klient贸w:

S膮 tylko 4 sposoby na pozyskanie nowych klient贸w:

1. Outreach marketing – kupujesz leady, wykonujesz cold call’e, cold email, social selling, ABM marketing.

2. Przechwytujesz popyt. Czyli wy艣wietlasz adsy, gdy Ci ludzie s膮 w trybie 鈥瀏otowi do zakupu鈥 i szukaj膮. M贸wisz „chod藕 do mnie”. Opracowanie lejka wymaga czasy i wysi艂ku.

3. Inbound, kt贸ry wzmacnia Top Of Mind Marketing – jeste艣 firm膮 o kt贸rej wiedz膮 i pami臋taj膮, 偶e je艣li b臋d膮 tego potrzebowa膰 to w pierwszej kolejno艣ci zg艂osz膮 si臋 do Ciebie. Robisz to poprzez a) branding b) PR c) content i jego p艂atn膮 dystrybucj臋 (tj. dopalasz adsami)

4. Marketing szeptany, poczta pantoflowa, referale i polecenia (programy afiliacyjne, obecni klienci i pracownicy)

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

PS.

Zrobi艂em kiedy艣 na ten temat film. Link w komentarzu pod postem.

Oto link: https://youtu.be/XeRWw6LHKCI?si=f1UYMuLPhjfu5Gpf

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Mniejsze firmy skupiaj膮 si臋 na optymalizacji pojedynczego elementu

Mniejsze firmy skupiaj膮 si臋 na optymalizacji pojedynczego elementu, staraj膮c si臋 uzyska膰 wi臋cej konwersji w witrynie.

Na przyk艂ad tekst landing page, albo nag艂贸wek w reklamie.

Wi臋ksze firmy koncentruj膮 si臋 na przekazie, d膮偶膮c do podniesienia wszystkich wska藕nik贸w- rozpoznawalno艣ci marki, konwersji, i ca艂o艣ciowej przewagi konkurencyjnej.

呕eby optymalizowa膰 poszczeg贸lne elementy, najpierw og贸lny model musi dobrze dzia艂a膰.

Nie ma sensu pracy nad najlepszymi hamulcami do auta, jak silnik nie dzia艂a.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Dlaczego ostatnio tyle powtarzam, 偶e trzeba zmieni膰 podej艣cie do marketingu?

Dlaczego ostatnio tyle powtarzam, 偶e trzeba zmieni膰 podej艣cie do marketingu?

W czasach kiedy wszystko sz艂o „do g贸ry” nie trzeba by艂o przywi膮zywa膰 takiej uwagi do sposobu reklamowania si臋.

W chodliwych bran偶ach zarabia艂 ka偶dy kto tylko ustawi艂 reklamy.

Chodzi艂o o skalowanie i je艣li tak si臋 dzia艂o to by艂o dobrze.

Ale w momencie kiedy firmy ograniczaj膮 wydatki, inflacja jest wci膮偶 zbyt wysoka i sprzeda偶 spada… to wtedy ka偶da z艂ot贸wka jest dok艂adnie analizowana.

Dla wielu jest to czas kiedy jeszcze bardziej zap臋dz膮 si臋 w 艣lepy zau艂ek, poniewa偶 nie potrafi膮 dok艂adnie powi膮za膰 punkt贸w pomi臋dzy strategiami inbound/demand gen, a CPL, czy CPS.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Jak mierzy膰 skuteczno艣膰 inbound, content marketingu czy demand gen?

Jak mierzy膰 skuteczno艣膰 inbound, content marketingu czy demand gen?

Oto kilka przyk艂ad贸w:

1. Ruch bezpo艣redni (direct traffic) -ludzie wpisuj膮 adres URL Twojej witryny w przegl膮darce.

2. Zmniejszenie bounce rate

3. Zwi臋kszenie liczby stron na sesj臋 u偶ytkownika

4. Zwi臋kszenie czasu przebywania w domenie

5. Wzrost obserwuj膮cych w social media i subskrybent贸w

6. Wzrost zaanga偶owania pod postami

7. Liczba wyszukiwa艅 Twojej marki.

8. Liczba wyszukiwa艅 Twojej marki w stosunku do nazw brandowych konkurencji.

9. Klikni臋cia w has艂a „Twoja marka + produkt”.

10. Ruch z witryn odsy艂aj膮cych.

11. Wi臋kszy wska藕nik domkni臋膰 przez sprzedawc贸w.

12.Zwi臋kszenie AOV i LTV.

Na wszystkie te punkty powiniene艣 patrzy膰 w d艂ugiej perspektywie.

Powiedzia艂bym, 偶e miesi膮c to ma艂o. Idealnie kwartalnie.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Marketing to dostanie si臋 przed:

Pami臋taj…

Marketing to dostanie si臋 przed:

-w艂a艣ciw膮 osob臋

-we w艂a艣ciwym czasie,

-z w艂a艣ciw膮 wiadomo艣ci膮,

-na w艂a艣ciwej platformie

鈥 nast臋pnie przekszta艂cenie tej osoby w klienta o rosn膮cej d艂ugoterminowej warto艣ci

(LTV).

I teraz zadaj sobie uczciwe pytanie.

Czy tak robisz?

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Marketing zale偶y od dojrza艂o艣ci kategorii.

Marketing zale偶y od dojrza艂o艣ci kategorii.

Czyli, co wie Tw贸j rynek (klienci docelowi), a tak偶e ilu masz konkurent贸w.

Je艣li Twoja kategoria jest dojrza艂a i pe艂na konkurent贸w to musisz pokazywa膰 co Ciebie wyr贸偶nia.

Je艣li natomiast robisz co艣 nowego, lub unikatowego to „sprzedajesz” ide臋.

Dopiero tworzysz popyt na swoje produkty/us艂ugi.

Obecnie sporo bran偶 jest wysoce konkurencyjnych. I to co widz臋, to niew艂a艣ciwy komunikat reklamowy.

Marki zachowuj膮 si臋 tak jakby dopiero ta kategoria si臋 tworzy艂a.

Zamiast pokazywa膰 swoj膮 unikatowo艣膰/warto艣膰 dodan膮, m贸wi膮: „oto nasza us艂uga, chod藕 i kup”.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Zbyt cz臋sto firmy skupiaj膮 si臋 na przechwytywaniu popytu

Zbyt cz臋sto firmy skupiaj膮 si臋 na przechwytywaniu popytu, czyli w swojej strategii marketingowej skupiaj膮 si臋 tylko na reklamach, gdy ludzie szukaj膮.

AKA „s膮 w trybie polowania”.

Z tego powodu, g艂贸wnie bud偶et jest kierowany w najpopularniejsze kana艂y.

Google Ads z frazami wysoce transakcyjnymi o du偶ym CPC, a tak偶e Facebook/IG kieruj膮c od razu do strony oferty/produktu.

Niestety tworzy to kilka problem贸w.

1. Twoja konkurencja te偶 to robi, dlatego p贸藕niej reklamy wychodz膮 „drogo”.

2. Tylko 1-4% na Twoim rynku docelowym aktywnie szuka rozwi膮zania.

To znaczy, 偶e ponad 90% nie jest gotowa do zakupu, albo nawet nie wie 偶e im si臋 mo偶e to przyda膰.

Klasyczne podej艣cie zak艂ada wi臋c, 偶e:

-albo ich ignorujesz

-albo dalej wy艣wietlasz reklamy „chod藕 i kup”

3. Wi臋kszo艣膰 i tak ma swoje ulubione marki.

Tyczy si臋 to zar贸wno B2B i B2C.

Jak sta膰 si臋 tak膮 ulubion膮 mark膮?

-ciekawy przekaz marketingowy

-rozwi膮zujesz ich problemy

-edukujesz na temat swojego rozwi膮zania

-w efekcie inni polecaj膮 Ciebie

Na zako艅czenie pami臋taj:

鉁筹笍Lepiej by膰 znanym ni偶 „szybko odnajdywanym”

鉁筹笍Zamiast przeznacza膰 ca艂y bud偶et w performance skup si臋 na contentcie i jego dystrybucji

鉁筹笍skup si臋 na rozmowie i przekazie, a nie sprzeda偶y

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Wa偶ne dla B2B:

Wa偶ne dla B2B:

Przesta艅cie ci膮gle dodawa膰 content na g贸r臋 lejka z jedyn膮 intencj膮 zostawienia danych, aby zacz膮膰 rozmow臋 sprzeda偶ow膮.

Je艣li dopiero co zarejestrowa艂em si臋 na trial to nie oczekuj臋, 偶e zaraz zadzwoni do mnie handlowiec junior, kt贸ry nie wie tak na prawd臋 po co mi ten produkt, a zna tylko podstawow膮 funkcjonalno艣膰.

Wprost nie mog臋 si臋 doczeka膰 tej pasjonuj膮cej rozmowy…

Je艣li teraz to czytasz to prawdopodobnie tak jak ja prosisz o usuni臋cie danych, albo kasuje konto.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Marketerzy dziel膮 si臋 na 2 kategorie.

Marketerzy dziel膮 si臋 na 2 kategorie.

a) Tych, kt贸rzy mierz膮 wska藕niki kr贸tkoterminowe (najcz臋艣ciej nacisk ze strony manager贸w na typowy „excel”):

-CPC,

-CPL,

-CPS,

-Liczba MQL, SQL (leady)

-itp.

b) Tych, kt贸rzy na biznes patrz膮 d艂ugoterminowo mierz膮c:

-przych贸d,

-d艂ugo艣膰 cyklu sprzeda偶y,

-wska藕nik wygranych,

-艣redni膮 wielko艣膰 transakcji.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Wa偶na wiadomo艣膰 dla marketer贸w zajmuj膮cych si臋 B2B.

Wa偶na wiadomo艣膰 dla marketer贸w zajmuj膮cych si臋 B2B.

Czy na prawd臋 my艣lisz, 偶e s艂aby lead magnet zamieni scrolluj膮cych w social media w klient贸w?

Jak wygl膮da typowy lejek:

-reklama w SM na zasadzie zostaw swoje dane i pobierz pdf/obejrzyj wideo (gated content)

-g艂贸wny cel pobrania raportu to zapisania si臋 na trial, um贸wienia DEMO itp.

-lead magnet jest s艂abej jako艣ci

-cz臋艣膰 adres贸w emailowych to nie jest g艂贸wny adres, a pomocniczy przeznaczony na SPAM i pobieranie takich raport贸w/ebook贸w

-z tego i tak tylko 50% os贸b otworzy tak膮 wiadomo艣膰, a jeszcze mniej przeczyta raport

-te osoby kt贸re nie s膮 w og贸le zaznajomione z Twoj膮 mark膮 s膮 przypisywane jako MQL

-sprzedawca z nim si臋 kontaktuje i odrywa go od czynno艣ci w pracy

-osoba jest poddenerwowana i jednym uchem s艂ucha, ale tak na prawd臋 robi co艣 innego, a sam sprzedawca ju偶 wie, 偶e „nie domknie tego leada”

-偶eby dobrze to wygl膮da艂o, doda go do CRM z dopiskiem „kontaktowa膰 si臋 za 30 dni”

-manager jest zadowolony bo wygenerowano leady, kt贸re „s膮 gotowe do zakupu” i ma co raportowa膰 dalej.

Ale tak na prawd臋 wiesz, 偶e…

…marketing nie dzia艂a w ten spos贸b.

Wi臋c czemu tak robisz?

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Pracowa膰 z klientem, kt贸ry Ciebie wynaj膮艂, bo to co robisz jest super i si臋 mu podoba?

Pracowa膰 z klientem, kt贸ry Ciebie wynaj膮艂, bo to co robisz jest super i si臋 mu podoba?

Tymczasem kiedy chcesz to wdro偶y膰 u niego m贸wi, 偶e od zawsze robili inaczej i ich polityka firmy na to nie pozwala.

W efekcie nie robisz tego po co do Ciebie przyszli, tylko lecisz wed艂ug starego schematu.

Co dalej?

a) dzi臋kujesz za wsp贸艂prac臋

b) upierasz si臋 przy swoim, 偶e wynaj臋li Ciebie w innym celu, a to co robili do tej pory nie dzia艂a i dlatego szukaj膮 pomocy (powoduje to zgrzyty)

c)… ?

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Jak my艣lisz, dlaczego a偶 77% kupuj膮cych w B2B ma problem z zakupem

Jak my艣lisz, dlaczego a偶 77% kupuj膮cych w B2B ma problem z zakupem

Jak my艣lisz, dlaczego a偶 77% kupuj膮cych w B2B ma problem z zakupem i uwa偶a, 偶e jest to trudne, lub z艂o偶one?

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

___

Aby zrozumie膰, jak najlepiej pom贸c klientom musisz przej艣膰 przez z艂o偶ony proces zakupu. Oto kilka etap贸w na kt贸re musisz zwraca膰 uwag臋:

馃憠Identyfikacja problemu. 鈥濩o艣 u nas w firmie nie dzia艂a. Mamy problem i musimy co艣 zrobi膰.鈥

馃憠Eksploracja rozwi膮za艅. 鈥濸oszukajmy co nam pomo偶e rozwi膮za膰 problem.鈥

馃憠Budowanie wymaga艅. 鈥濿iemy ju偶 na czym polegaj膮 rozwi膮zania, teraz musimy dobra膰 optymalne dzia艂贸ania do naszych wymaga艅.鈥

馃憠Wyb贸r dostawcy. 鈥濩zy ta firma robi to, co chcemy?鈥

馃憠Potwierdzenie. 鈥濷ni wydaj膮 si臋 by膰 w porz膮dku, ale musimy by膰 pewni鈥.

馃憠Tworzenie konsensusu. 鈥濵usimy zebra膰 wszystkich decydent贸w w firmie i podj膮膰 decyzj臋鈥.

馃呕eby wygra膰, optymalizuj pod ka偶dy z tych etap贸w.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Co Twoim zdaniem jest obecnie najwi臋kszym wyzwaniem dla marketer贸w?

Co Twoim zdaniem jest obecnie najwi臋kszym wyzwaniem dla marketer贸w?

Kilka punkt贸w ode mnie:

1. Brak sp贸jnej strategii

2. Mierzenie i raportowanie ROI/ROAS (blokowanie cookies, b艂臋dy w atrybucji)

3. Bud偶et

4. G艂臋bokie zrozumienie klienta, poniewa偶 nie bior膮 feedbacku z dzia艂u sprzeda偶y

5. Tworzenie tre艣ci (content bez zrozumienia klienta, aby tylko zaspokoi膰 managera)

6. Szybko zmieniaj膮ce si臋 trendy w marketingu

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Dlaczego w B2B tak du偶o marketer贸w wci膮偶

Dlaczego w B2B tak du偶o marketer贸w wci膮偶 targetuje po zainteresowaniach, a nie stanowiskach, 艣rodowisku pracy czy wyszukiwanych has艂ach*?

_______

* g艂贸wnie Google Ads poza SERP, bo ono dotyczy tylko fraz -np. YT Ads, bannery etc.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Jakie dzia艂ania marketingowe sprawdzaj膮 si臋 u Ciebie najlepiej?

Jakie dzia艂ania marketingowe sprawdzaj膮 si臋 u Ciebie najlepiej?

1. TikTok

2. Reklamy na Facebooku/Instagramie

3. Targi

4. Organiczne

5. Inbound

6. P艂atne wyszukiwanie

7. Banery reklamowe

8. E-mail

9. SEO

10. Marketing bezpo艣redni

11. YouTube

12. Podcast

13. Inne – jakie?

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 0 / 5. Liczba g艂os贸w: 0

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Cytaty o reklamie, brandingu, marketingu, SEO, Google Ads, biznes – aforyzmy, sentencje i m膮dre wypowiedzi (Biblia marketingu cz3.)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej