Cytaty o reklamie, brandingu, marketingu, SEO, Google Ads, biznes – aforyzmy, sentencje i m膮dre wypowiedzi (Biblia marketingu cz4.)

Cytaty o reklamie, brandingu, marketingu, SEO, Google Ads, biznes – aforyzmy, sentencje i m膮dre wypowiedzi (Biblia marketingu cz4.)

FAQ Frequently Asked Questions

Cytaty o marketingu i inne wypowiedzi na temat biznesu i reklamy

Zawarto艣膰 strony

Jest to zbi贸r moich wypowiedzi na Linkedin i innych social media:

Co to znaczy „lead”?

Co to znaczy „lead”?

Nasz膮 rol膮 jako marketer贸w, jest edukowanie os贸b, kt贸re „s膮 w targecie”. Sukces oznacza, 偶e taka osoba podejmuje decyzj臋 o zakupie.

Tymczasem wszyscy skupiaj膮 si臋 na danych. CPS, CPC, CPL, MQL, liczba lead贸w… etc.

Tylko, 偶e te metryki nie znacz膮, 偶e kto艣 chce kupi膰.

Stworzenie atrakcyjnego lead magnet, czy zatrudnienie znanego influencera do kampanii, nie sprawi, 偶e dzia艂 handlowy b臋dzie Ciebie na r臋kach nosi艂.

Wr臋cz przeciwnie.

Skupianie si臋 tylko na performance, prowadzi do tego, 偶e za wszelk膮 cen臋 generujemy leady, kt贸re s膮 s艂abej jako艣ci.

Ale s膮 tanie…

A tego wymaga zarz膮d, manager, kierownik marketingu etc.

Wszyscy goni膮 za wska藕nikami. W tej pogoni trac膮 z oczu to, co naprawd臋 ma znaczenie.

Przesta艅 zbyt wcze艣nie wyci膮ga膰 potencjalnych klient贸w z lejka marketingowego. Przekazywanie potencjalnych klient贸w do dzia艂u sprzeda偶y, kt贸rzy nie s膮 gotowi do zakupu, marnuje ich czas, a przez to 偶e rzadko udaje si臋 domyka膰 transakcj臋 to trac膮 oni motywacj臋.

Przez to wynik jest taki s艂aby, a sprzeda偶 narzeka na marketing.

Wszystkie leady musz膮 pasowa膰 do Twojego idealnego profilu klienta. Mo偶na to 艂atwo osi膮gn膮膰 je艣li masz dobrze zdefiniowany rynek docelowy, odpowiednie pozycjonowanie/komunikat i siln膮 strategi臋 marketingow膮.

Gdy kupuj膮cy zainicjuje SAMEMU proces zakupu, zobaczysz znacznie wy偶szy wsp贸艂czynnik wygranych (minimum 2x) i kr贸tszy cykl sprzeda偶y (minimum 40%).

B膮d藕 cierpliwy. Tw贸rz 艣wietne tre艣ci i zosta艅 ekspertem w zakresie ich dystrybucji. Ucz si臋. Powtarzaj dalej. Zaufaj procesowi.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Jeden z b艂臋d贸w, kt贸re widz臋 zbyt cz臋sto…

Jeden z b艂臋d贸w, kt贸re widz臋 zbyt cz臋sto…

Pami臋taj, strategia tworzenia tre艣ci nie b臋dzie dzia艂a膰, je艣li nikt nie b臋dzie ich konsumowa艂.

Wi臋c potrzebujesz zar贸wno:

-艣wietnych tre艣ci,

-jak i skutecznej dystrybucji.

Wielu pope艂nia b艂膮d, sp臋dzaj膮c zbyt du偶o czasu na tworzeniu contentu, a nie tworzy planu, jak go rozpowszechnia膰.

Kiedy zaczniesz my艣le膰 o reklamach jak o sposobie na dystrybucje swoich najlepszych tre艣ci, a nie tylko o generowaniu lead贸w, odniesiesz znacznie wi臋kszy sukces.

U偶yj tego podej艣cia, aby zbudowa膰 szybki model, kt贸ry mo偶esz 艂atwo audytowa膰.

Je艣li mam w艣r贸d czytelnik贸w osoby znaj膮ce si臋 na lean management to mog臋 przytoczy膰 tutaj cykl Deminga (PDCA).

Planuj i tw贸rz -> Rozpowszechniaj -> Sprawdzaj efekt -> Powt贸rz

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Proces sprzeda偶y jest zepsuty.

Proces sprzeda偶y jest zepsuty.

Mam na my艣li modele push i pull.

O ile ten pierwszy mo偶e zadzia艂a膰 w e-commerce, to praktycznie nie sprawdza si臋 w B2B.

Firmy musz膮 przesta膰 wypycha膰 produkty na rynek i opiera膰 sw贸j marketing tylko na performance. „Hej jestem reklam膮, chod藕 i kup”.

Zamiast tego musisz dowiedzie膰 si臋, jak sprawi膰, by rynek ch艂on膮艂 Twoje produkt i sam je odnajdywa艂 w preferowanych kana艂ach sprzeda偶y.

Ludzie chc膮 kupowa膰 inaczej ni偶 poprzez zapisy na webinar, kt贸ry obiecuje pokaza膰 co艣 „ekstra”, albo lead magnet w postaci pdf, gdzie zaraz b臋dzie do nich dzoni艂 handlowiec.

Rozumiem, 偶e w wielu firmach w艂a艣ciwy marketing nie przejdzie, bo pocz膮tkowo nast膮pi spadek lead贸w. Spadek lead贸w S艁ABEJ JAKO艢CI. Dla handlowc贸w to plus, bo b臋d膮 rozmawia膰 ze zdecydowanymi osobami, ale dla managera ju偶 nie bo b臋dzie mniej MQL/SQL do raportowania.

Dokonanie tego przej艣cia wymaga czasu, cierpliwo艣ci i inwestycji. Musisz w艂o偶y膰 kij w mrowisko ->w sw贸j obecny model. Musisz zbudowa膰 nowe kompetencje i zasady. Musisz dokona膰 trudnych wybor贸w dotycz膮cych miejsca, w kt贸rym Twoja organizacja ma si臋 znale藕膰 za 2 lata.

Wi臋kszo艣膰 firm koncentruje si臋 na targetach zbyt kr贸tkoterminowo. Zbudowali du偶膮 struktur臋 organizacyjn膮, kt贸ra teraz powstrzymuje ich przed dostosowaniem si臋 do nowych potrzeb klient贸w.

Im szybciej i mocniej wykorzystasz t臋 okazj臋, tym bardziej wyprzedzisz konkurencj臋. Sygna艂y s膮 wsz臋dzie.

Przesta艅 czeka膰 a偶 ca艂a bran偶a zacznie si臋 zmienia膰. B膮d藕 jednym z pierwszych.

Czas podj膮膰 dzia艂ania.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Zanim b臋dziesz chcia艂 by膰 wszystkim dla wszystkich, przemy艣l to:

Zanim b臋dziesz chcia艂 by膰 wszystkim dla wszystkich, przemy艣l to:

Marketing polega na dokonywaniu m膮drych wybor贸w.

Im szerzej chcesz dociera膰 to odbiorc贸w, tym Twoja wiadomo艣膰 rozmywa si臋.

Rozmywasz sw贸j marketing, sprzeda偶, R&D, strategi臋…

Tw贸j content z nikim nie rezonuje w 100%.

O ile du偶e marki mog膮 sobie jeszcze na to pozwoli膰, o tyle mniejsze firmy ju偶 nie. Skup si臋 najpierw na 1 podej艣ciu. Je艣li zdominujesz dany segment, to przejd藕 na kolejny. Tworzysz evangelist贸w marki, zdobywasz fan贸w.

Firmy, kt贸re odnosz膮 szybki sukces korzystaj膮 z tego podej艣cia.

Bez znaczenia czy rozmawiamy o B2B, B2C, ecommerce, lub us艂ugach.

艁atwiej sta膰 si臋 jednym z czo艂owych sklep贸w, kt贸ry specjalizuje si臋 w przys艂owiowych skarpetkach, ni偶 sprzedawa膰 „ubrania”.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Jaki jest g艂贸wny wska藕nik oceniany przez Tw贸j zesp贸艂 ds. marketingu? 馃搱

Jaki jest g艂贸wny wska藕nik oceniany przez Tw贸j zesp贸艂 ds. marketingu? 馃搱

1. Zasi臋g/wy艣wietlenia

2. Ca艂kowity doch贸d

3. Przychody generowane przez marketing

4. Zaanga偶owanie

5. Polubienia

6. Subskrybenci

7. Inne (jakie?)

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Zawsze my艣l tak, jakby艣 by艂 w艂a艣cicielem odpowiedzialnym za rozw贸j firmy.

Zawsze my艣l tak, jakby艣 by艂 w艂a艣cicielem odpowiedzialnym za rozw贸j firmy. Podchod藕 do ka偶dego dnia w ten spos贸b.

Kiedy my艣lisz, jakby艣 by艂 CEO, zaczynasz my艣le膰 ca艂o艣ciowo o tym, co jest potrzebne, aby posun膮膰 biznes do przodu.

Kiedy oderwiesz si臋 od mikro zarz膮dzania i spojrzysz szeroko na ca艂膮 organizacj臋, zaczniesz dostrzega膰 mn贸stwo mo偶liwo艣ci, na kt贸re nie zwraca艂e艣 uwagi do tej pory.

To 膰wiczenie zmusza ci臋 do strategicznego my艣lenia.

Wi臋c bez znaczenia, czy jeste艣 managerem, content marketerem, zajmujesz si臋 dzia艂em performance, czy sprzedajesz.

Zawsze my艣l jak w艂a艣ciciel. D艂ugoterminowo.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Je艣li masz zat艂oczon膮 bran偶臋 i konkurujesz z gigantami, a masz lepszy produkt, to pami臋taj…

Je艣li masz zat艂oczon膮 bran偶臋 i konkurujesz z gigantami, a masz lepszy produkt, to pami臋taj…

…droga do rentowno艣ci i rozwoju firmy wiedzie przez lepszy kontakt i rezonowanie z rynkiem poprzez marketing.

Nie masz ich bud偶etu. Nie masz ich 艣wiadomo艣ci marki. Nie masz ich skali.

Wi臋c nie mo偶esz tak po prostu tworzy膰 reklam i czeka膰.

Takie firmy maj膮 z regu艂y o wiele wi臋ksz膮 konwersj臋 na stronie ni偶 Ty (wp艂ywa na to wielko艣膰 biznesu, zasi臋g i wieloletni status w bran偶y/brand). Wi臋c nawet jak b臋dziecie robi膰 to samo, to oni zarobi膮 wi臋cej. *(tak, jest sporo bada艅 kt贸re potwierdzaj膮 mocny wp艂yw brandu na konwersj臋)*

Musisz wi臋c robi膰 rzeczy inaczej. Musisz by膰 m膮drzejszy, bardziej zwinny i wydajniejszy.

Je艣li p贸jdziesz ich 艣cie偶k膮, czeka Ci臋 bardzo kosztowna walka, kt贸r膮 i tak w d艂u偶szej perspektywie przegrasz.

Zamiast tego wybierz drog臋, kt贸r膮 inni nie chc膮 i艣膰, bo wymaga czego艣 wi臋cej ni偶 tylko w艂膮czenia reklam. W ten spos贸b zbudujesz prawdziw膮 przewag臋 konkurencyjn膮.

W ten spos贸b wygrywasz.

Je艣li masz lepszy produkt, ale konkurujesz z ogromnym liderem w bran偶y, sposobem na wygran膮 jest m膮drzejsza strategia wej艣cia na rynek i kreowania popytu.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

W marketingu nie ma dr贸g na skr贸ty i magicznych technik.

W marketingu nie ma dr贸g na skr贸ty i magicznych technik.

Rozw贸j biznesu wymaga czasu. B膮d藕 cierpliwy. Zaufaj procesowi.

Wiem, 偶e zdarzaj膮 si臋 wyj膮tki, ale jest to bardzo rzadki. Tj. musi to by膰 MEGA innowacyjne i musi si臋 przyj膮膰. Niestety wi臋kszo艣膰 nowatorskich rozwi膮za艅 okazuje si臋 niepotrzebnych. Dlatego nie polecam, aby wierzy膰, 偶e b臋dzie si臋 w艂a艣nie tak膮 firm膮. R&D jest na prawd臋 bardzo kosztowne i nie ma gwarancji, 偶e stworzysz co艣 co porwie t艂umy. A jak ju偶 nawet Ci si臋 uda to musisz mie膰 perfekcyjne zarz膮dzanie, model biznesowy i marketing. Wszystko to r贸wna si臋 olbrzymie koszty.

Je艣li tego nie zrobisz, to konkurencja w mig wprowadzi Tw贸j produkt.

Wi臋c skup si臋 na procesie, bo posiadanie w艂a艣ciwej strategii to nie jest 偶adna magiczna sztuczka. To po prostu bycie m膮drym i gotowym do podejmowania ryzyka.

Jednak wi臋kszo艣膰 marketer贸w szuka dr贸g na skr贸ty. Leady na szybko i generowanie sprzeda偶y za wszelk膮 cen臋. To tak nie dzia艂a.

Szukanie skr贸t贸w prowadzi do z艂ych zachowa艅 marketingowych. Pomijasz krytyczne kroki i pr贸bujesz biec prosto do wyniku. Kiedy celem Twojego marketingu jest sprzeda偶 na si艂臋 to kupuj膮cy to wyczuj膮 i d艂ugoterminowo zaszkodzisz swojej marce.

Pami臋taj: strategia nie dzia艂a, gdy pomijasz kroki.

Je艣li nie trenujesz ci臋偶ko przed zawodami, to magiczne pigu艂ki Ci nie pomog膮. Tak samo jest w biznesie i marketingu.

Jest pow贸d, dla kt贸rego obecnie brakuje 艣wietnych kampanii marketingowych, a firmy tak cz臋sto zmieniaj膮 agencje.

Wi臋kszo艣膰 ludzi szuka hack贸w i jest zbyt skupiona na kr贸tkoterminowych wynikach.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Co trzeba zrobi膰, 偶eby z sukcesem zast膮pi膰 przestarza艂y model generowania lead贸w, poprzez demand gen?

Co trzeba zrobi膰, 偶eby z sukcesem zast膮pi膰 przestarza艂y model generowania lead贸w, poprzez demand gen?

Oto szablon od kt贸rego polecam ka偶demu zacz膮膰:

馃搷Konsekwentnie tw贸rz edukacyjne, warto艣ciowe tre艣ci, kt贸re s膮 odpowiednie dla docelowych odbiorc贸w.

馃搷Owe tre艣ci skutecznie dostarczaj za pomoc膮 p艂atnej reklamy.

馃搷Je艣li na prawd臋 b臋dziesz rezonowa艂 z segmentem docelowym, to tre艣ci te b臋d膮 udost臋pniane wp艂ywowym osobom i decydentom. To rozpoczyna proces brandingu, budowania 艣wiadomo艣ci i rozwa偶ania zakupu. Celem jest pobudzenie wewn臋trznej dyskusji wewn膮trz firmy.

馃搷Kto艣 z organizacji wchodzi ponownie na Twoj膮 stron臋 (najcz臋艣ciej na komputerze, nawet je艣li widzieli reklamy mobilne), zapoznaje si臋 z Twoj膮 propozycj膮 warto艣ci i rozpoczyna procesu zakupu poprzez konwersj臋 na ko艅cu 艣cie偶ki.

Co dalej?

B膮d藕 cierpliwy. Nie popychaj dzia艂a艅 takich os贸b w d贸艂 艣cie偶ki, poniewa偶 zak艂贸ci to proces. Ma to na celu dostosowanie si臋 do tego, jak klienci faktycznie chc膮 kupowa膰.

Kiedy kupuj膮cy kontroluje sw贸j proces i samodzielnie przejmuje inicjatyw臋, zobaczysz 偶e masz:

-o wiele wi臋kszy wska藕nik wygranych (nie musisz tyle inwestowa膰 w dzia艂 handlowy do obs艂ugi s艂abych zapyta艅)

-cykle sprzeda偶y znacz膮co si臋 skr贸c膮, wi臋c kolejna oszcz臋dno艣膰 to remarketing, lead nurturing i follow up

Wska藕niki efektywno艣ci sprzeda偶y z nawi膮zk膮 rekompensuj膮 ni偶sz膮 liczb臋 lead贸w.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Jeste艣my 艣wiadkami tego jak zmienia si臋 proces zakupowy online.

Jeste艣my 艣wiadkami tego jak zmienia si臋 proces zakupowy online.

Przypomnij sobie rok 2010.

Gated content, lead magnet i dzwoni膮cy sprzedawcy.

Dlaczego teraz to nie dzia艂a?

XX lat temu internet dopiero si臋 rozwija艂 i rozwija艂y si臋 social media.

Ludzie nie byli przyzwyczajeni do kupowania inaczej.

W dodatku CPC (koszt klini臋膰) by艂 o niebo ni偶szy.

Mo偶na by艂o wi臋c i艣膰 w mas贸wk臋.

Znaczenie marketingu nigdy nie by艂o wi臋ksze ni偶 teraz. Ale wielu manager贸w, dyrektor贸w i C-level nie docenia tej funkcji. W efekcie wiele zespo艂贸w marketingowych po prostu nie dostarcza oczekiwanej warto艣ci, bo wci膮偶 dzia艂a na starych schematach.

Ca艂y czas robi膮 to samo co w 2010.

Zastan贸w si臋… czy na prawd臋 lubisz podawa膰 swoje dane 偶eby 艣ci膮gn膮膰 s艂abej jako艣ci PDF, kt贸rego mo偶esz nawet do ko艅ca nie przeczyta膰? I jakie to uczucie kiedy w ci膮gu kilku godzin, kiedy jeste艣 zaj臋ty sprawami s艂u偶bowymi dzwoni do Ciebie handlowiec i pr贸buje sprzeda膰?

Firmy, kt贸re si臋 dostosuj膮, zbuduj膮 przewag臋 konkurencyjn膮. Ci kt贸rzy natomiast si臋 nie zmieni膮, z roku na rok b臋d膮 mieli trudniej.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Oto jak poprawi膰 efektywno艣膰 swojego contentu w B2B:

Oto jak poprawi膰 efektywno艣膰 swojego contentu w B2B:

馃幆Ludzie nie sp臋dzaj膮 czasu w social mediach po to 偶eby艣 m贸g艂 im sprzedawa膰. S膮 tam, 偶eby, anga偶owa膰 si臋 w posty od znajomych, lub influencer贸w, uczy膰 i bawi膰. Wi臋c przesta艅 wy艣wietla膰 nachalne reklamy. Pomy艣l tutaj o UGC.

馃幆Musisz dostosowa膰 swoje tre艣ci do ka偶dej platformy dystrybucji. Zobacz, 偶e zupe艂nie inne posty dzia艂aj膮 na Facebooku,a inne na instagramie. Tiktokowe filmy nie s膮 takie dobre kiedy dodajesz je jako shorts, lub rolki. Obejmuje to pozycjonowanie tre艣ci, kreacj臋 i g艂贸wny cel. Dawno temu min臋艂y czasy kiedy dodawa艂o si臋 dok艂adnie taki sam post w buffer/coschedule i publikowa艂o go na wszystkich platformach.

馃幆Ludzie szybko przegl膮daj膮 sw贸j feed. Najcz臋艣ciej s膮 w ruchu, stoj膮 na 艣wiat艂ach, spaceruj膮, lub czekaj膮 na obiad w restauracji. Nie maj膮 czasu ustawia膰 dedykowanego okienka czasu w swoim dziennym grafiku na interakcje z reklamami. Kr贸tkie, 艂atwe do zrozumienia i zapami臋tania wiadomo艣ci to w艂a艣ciwy wyb贸r.

馃幆 Firmy B2B musz膮 zacz膮膰 tworzy膰 ciekawe materia艂y, a nie mierny gated conttent w postaci pdf do pobrania.

Co sprawdza si臋 u Ciebie najlepiej?

Czekam na owocn膮 dyskusj臋 w komentarzach 馃檪

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Chcesz mie膰 lepsz膮 konwersj臋 z marketingu i sprzeda偶y?

Chcesz mie膰 lepsz膮 konwersj臋 z marketingu i sprzeda偶y?

Sprawd藕 ten framework:

1. Fakt.

2. Opinia.

3. Uczucie.

Je艣li to wykorzystasz to lepiej zrozumiesz odbiorc贸w, a przez to mo偶esz tworzy膰 lepsze wiadomo艣ci marketingowe.

Je艣li wzbudzisz uczucie, 偶e ich rozumiesz i masz rozwi膮zanie to w艂a艣nie wygra艂e艣.

Za艂贸偶my, 偶e oferujesz us艂ugi HR i Tw贸j prospect ma problemy z rekrutacj膮. Przyk艂ad:

-Jaki jest Tw贸j g艂贸wny cel?

-W tym p贸艂roczu chc臋 zarekrutowa膰 i wyszkoli膰 2 specjalist贸w. (fakt)

-Uda Ci si臋 to zrobi膰?

-Sam nie wiem, ca艂y czas rekrutujemy (fakt i opinia)

-Co si臋 stanie je艣li Ci si臋 nie uda?

-My艣l臋, 偶e przez to nie zd膮偶ymy w czasie wykona膰 projektu i mnie zwolni膮 (opinia)

-Jak si臋 z tym czujesz?

-Kiedy o tym my艣l臋 to si臋 stresuj臋 i czuj臋 presj臋 (uczucie)

Mo偶esz wykorzysta膰 te spostrze偶enia do budowania lepszej komunikacji marketingowej i pozycjonowania.

Dotarcie do sedna wymaga najcz臋艣ciej kilku dobrze u艂o偶onych pyta艅, ale ten model u艂atwia ludziom rozpocz臋cie g艂臋bszej rozmowy. Pami臋taj, 偶eby zaczyna膰 od prostych pyta艅 opartych na faktach i powoli przechodzi膰 do szczeg贸艂贸w.

Przeprowad藕 ten proces osobi艣cie z 5-15 obecnymi klientami/potencjalnymi klientami.

G艂臋bokie zrozumienie klient贸w zasadniczo zmieni Tw贸j biznes.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Sukces Twojej strategii dotycz膮cej marketingu tre艣ci zale偶y w du偶ej mierze od samej intencji.

Sukces Twojej strategii dotycz膮cej marketingu tre艣ci zale偶y w du偶ej mierze od samej intencji.

Kiedy Twoje tre艣ci s膮 pe艂ne ukrytej sprzeda偶y ludzie to wyczuj膮.

(UWAGA: Nie myli膰 moich s艂贸w z reklamami, chocia偶 nie wszystkie direct response dzia艂aj膮. W okre艣lonych sytuacja potrzebujesz typowo brandingowych zwi臋kszaj膮cych zaufanie.)

Wi臋c skup si臋 na pomaganiu i edukowaniu ludzi.

Z biegiem czasu zbudujesz wiarygodno艣膰 i dostaniesz zas艂u偶one zaufanie. To prowadzi do tego, 偶e ludzie sami przychodz膮 do Ciebie.

Lejki marketingowo-sprzeda偶owe s膮 okej, ale nie wrzucaj w nie na si艂臋 os贸b. Niech sami wejd膮. Nie popychaj tak偶e na si艂臋 jak najszybciej z TOFU do BOFU.

Wi臋kszo艣膰 ludzi nie mo偶e przyj膮膰 tego sposobu my艣lenia, dlatego firmy maj膮 problemy ze sprzeda偶膮.

To ca艂kowicie sprzeczne z intuicj膮 鈥 kiedy mniej m贸wisz o swoim produkcie i swojej firmie, tak naprawd臋 sprzedajesz wi臋cej.

Kiedy my艣lisz d艂ugoterminowo -> paradoks -> obserwujesz po pewnym czasie tak偶e popraw臋 wska藕nik贸w kr贸tkoterminowych.

Wi臋c zmie艅 zamiar, a odniesiesz znacznie wi臋kszy sukces.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Thought leadership…

Thought leadership…

Czasem u偶ywane w z艂ym kontek艣cie.

W sumie cz臋sto z tym si臋 spotykam w marketingu (tak jak ostatnio ABM, termin musi by膰 w modzie poniewa偶 wielu ludzi o tym pisze, niestety nieprawid艂owo).

Ale wr贸膰my do thought leadership. Najcz臋艣ciej pope艂niane w zwi膮zku z tym b艂臋dy to:

鉂 Ludzie Ci nie rozumiej膮 publiczno艣ci na tyle dobrze, aby komunikowa膰 si臋 efektywnie

鉂 W rzeczywisto艣ci nie s膮 merytorycznymi ekspertami w temacie

鉂 Nie maj膮 unikalnego punktu widzenia, kt贸ry m贸g艂by si臋 wyr贸偶ni膰 z po艣r贸d tego o czym m贸wi ca艂a bran偶a

鉂 Tre艣膰 jest typowo sprzeda偶owa i skupia si臋 na promowaniu us艂ugi/produktu

鉂 Nie maj膮 opracowanej strategii na dystrybucj臋 tre艣ci, czy to organicznej, czy p艂atnej. Przez to docelowe grupy ich nie konsumuj膮.

Je艣li masz problemy z punktami wy偶ej to mo偶esz naprawi膰 sytuacj臋 za pomoc膮 kilku krok贸w:

-zatrudnij kogo艣 kto b臋dzie ekspertem w imieniu Twojej firmy

-zatrudnij pracownika, lub agencj臋 odpowiedzialn膮 za p艂atn膮 dystrybucj臋 tre艣ci

-wsp贸艂pracuj z ekspertami z bran偶y (np. wywiady, podcast). Twoja marka zyska na sile dzi臋ki przekazywaniu informacji.

Mo偶e chcesz doda膰 co艣 do tej listy? Daj zna膰 w komentarzach 馃挰馃憞

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

To ju偶 nie lata 90 XX wieku

To ju偶 nie lata 90 XX wieku, a mimo to wielu wci膮偶 traktuje targi jako jeden z g艂贸wnych filar贸w marketingu i lead gen.

Pomijam wysokie koszty uczestnictwa, zebranie ca艂ego zespo艂u na kilka dni w tras臋, banery, stoiska itp.

Natomiast je艣li ju偶 na prawd臋 MUSISZ na nie je藕dzi膰, to aby wyci膮gn膮膰 wi臋cej zastosuj te wskaz贸wki:

-zabierz ze sob膮 wi臋cej sprzedawc贸w. Niech zbieraj膮 wizyt贸wki, czy adresy email

-zmniejsz rozmiar stoiska

-niech kto艣 tworzy materia艂y wideo. Samo nagranie z targ贸w, plus wywiady, debaty, dyskusje. Czyli content, kt贸rego nie wyprodukujesz sam w firmie (b臋dzie Ci d艂ugo s艂u偶y艂)

Wi臋c je艣li macie w tradycji firmowej wyjazdy na targi to postaraj si臋 chocia偶 wykorzysta膰 je w 100%.

Osobi艣cie i tak uwa偶am, 偶e spos贸b w jaki kupujemy zmieni艂 si臋 znacz膮co przez te lata, a marketing online jest znacznie prostszy w skalowaniu.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Pami臋tasz jak wygl膮da艂y kiedy艣 reklamy?

Pami臋tasz jak wygl膮da艂y kiedy艣 reklamy?

Typowy brand, a偶 do czasu kiedy nie nasta艂a era analityki internetowej i wychwalania performance.

Optymalizacja lejka, okre艣lanie cz臋stotliwo艣ci wy艣wietlania reklam bla bla bla…

Zacz臋艂y powstawa膰 wielorakie schematy.

Tylko, 偶e ludzie nie kupuj膮, bo widzieli magiczn膮 sekwencj臋 3 r贸偶nych reklamy o okre艣lonych porach.

Wyj膮tkowy marketing opiera si臋 na komunikacji, a nie na matematyce i lejkach.

Zbuduj maszyn臋 do tworzenia ciekawych tre艣ci w du偶ych ilo艣ciach. Nie przejmuj si臋 jak odbior膮 to inni, po prostu zacznij. Na tym etapie wa偶ne jest aby dzia艂a膰, wi臋c nie skupiaj si臋 na perfekcji.

Sukces w tre艣ci zale偶y zar贸wno od szybko艣ci i obj臋to艣ci, p贸藕niej maj膮c dane i feedback skup si臋 na jako艣ci. Im szybciej dzia艂asz, tym szybciej si臋 uczysz.

Przepis jest mega prosty.

G艂臋bokie zrozumienie klienta. Prostota. Empatia. Efektywna komunikacja. Cierpliwo艣膰.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Typowy performance to cz臋sto walka na bud偶ety

Wi臋c widzisz, 偶e typowy performance to cz臋sto walka na bud偶ety i wygrywa ten kto:

a) mo偶e najwi臋cej wyda膰

b) mo偶e pozyska膰 nowego klienta na stracie, bo zarobi z niego w perspektywie d艂ugoterminowej

Nie pasuje Ci takie rozwi膮zanie i chcesz i艣膰 w inbound/demand gen.

W tym momencie cz臋sto pojawi si臋 pytanie, jak w ma艂ym zespole zwi臋kszy膰 szybko艣膰 i efektywno艣膰 tworzenia contentu.

Da si臋 to zrobi膰, oto moja propozycja:

-najpierw sprawd藕 co robisz i totalnie nie przynosi Tobie rezultatu. W trakcie dnia pracy tracimy czas na zb臋dne rzeczy (np. godzinne spotkania, kt贸re mog膮 trwa膰 max 10 minut)

-sprawd藕 co dzia艂a艂o najlepiej do tej pory 偶eby przerzuci膰 tam zaoszcz臋dzony czas (dzia艂ania wewn臋trzne)

-u偶yj d藕wigni. Postaw na podcast,YT, tre艣ci wideo z obecnymi klientami, lub liderami w bran偶y. Np. z jednego wideo na YT, zrobisz podcast, wpis na blogu i 5-15 short贸w/tiktok贸w (dzia艂ania zewn臋trzne)

Wa偶ne: P艂ata promocja.

Obowi膮zkowy punkt. Najpierw zacznij od medium reklamowego w kt贸rym tworzysz g艂贸wny content. Czyli masz film na YT wi臋c w艂a艣nie tam go promuj. Dopiero jak b臋dziesz operowa膰 wi臋kszym bud偶etem mo偶esz zacz膮膰 na innych platformach.

Jak mierzy膰 efektywno艣膰?

Sprawdzaj jak zmienia si臋 cz臋stotliwo艣膰 zam贸wie艅, wielko艣膰, d艂ugo艣膰 cyklu sprzeda偶y i % domykanych um贸w.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Osi膮gniesz lepsze wyniki biznesowe, gdy skoncentrujesz si臋 na edukowaniu

Osi膮gniesz lepsze wyniki biznesowe, gdy skoncentrujesz si臋 na edukowaniu ludzi, a nie na pozyskiwaniu jak najwi臋kszej liczby lead贸w.

Oto, co si臋 zmieni, gdy przyjmiesz ten spos贸b my艣lenia馃憞

1锔忊儯skupisz si臋 na odbiorcach 鈥 automatycznie zaczniesz tworzy膰 tre艣ci, kt贸rych odbiorcy naprawd臋 chc膮, a nie typowo sprzeda偶owe informacje o Twoim produkcie/firmie.

2锔忊儯zmienisz podej艣cie 鈥攑rzestaniesz blokowa膰 tre艣ci (gated content), poniewa偶 przestanie Ci zale偶e膰 na pozyskaniu email/tel. do garstki os贸b, a zaczniesz si臋 skupia膰 na konsumpcji tre艣ci, kt贸ra jest w rzeczywisto艣ci wa偶niejsza.

3锔忊儯b臋dziesz my艣le膰 d艂ugoterminowo o biznesie 鈥 skupisz si臋 na tym co nie ma b艂yskawicznego odzwierciedlenia w metrykach w postaci szybkiego zwrotu z inwestycji, ale za to spowoduje 偶e za jaki艣 czas b臋dziesz rozpoznawalny w bran偶y i ludzie zaczn膮 sami od Ciebie kupowa膰.

4锔忊儯b臋dziez inaczej inwestowa艂 鈥 je艣li pozb臋dziesz si臋 nawyku sprawdzania codziennie metryk z performance to zamiast wrzucania wszystkich pieni臋dzy do 鈥瀏enerowania lead贸w鈥, b臋dziesz m贸g艂 sprawniej testowa膰 nowe rozwi膮zania.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Jak my艣lisz, jaka jest najwa偶niejsza umiej臋tno艣膰 marketingowa?

Jak my艣lisz, jaka jest najwa偶niejsza umiej臋tno艣膰 marketingowa, kt贸r膮 nale偶y posiada膰 w firmie w obecnych czasach? 馃挕馃搱

1. Pozycjonowanie marki/produktu

2. Strategia cenowa

3. Badanie rynku/klient贸w

4. Produkcja tre艣ci

5. Kreatywno艣膰

6. Reklama

7. Wsparcie kana艂u / Innowacja kana艂u

8. Copywriting

9. SEO

10. Inne (jakie?)

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Performance Marketing – Brand Marketing – Inbound – Outbound

Performance Marketing – Brand Marketing – Inbound – Outbound

Je艣li dobrze zrozumiesz te poj臋cia, to marketing stanie si臋 znacznie prostszy i efektywniejszy.

Wi臋c 馃憞

馃毃Performance Marketing (Wydajno艣ciowy)馃毃

-Kr贸tkoterminowa strategia dostarczania okre艣lonego dzia艂ania, najcz臋艣ciej lead贸w lub sprzeda偶y.

-Dzia艂a w niewielkim oknie czasowym klienta (tj. wtedy kiedy szuka rozwi膮zania)

-Skupienie na jak najni偶szych metrykach typu CPC, CPL, CPS itp.

馃憤Najlepsze dzia艂ania?

-Google Ads

馃憥Najgorsze dzia艂ania?

-Kampanie social media oparte na konwersji

馃毃Brand Marketing馃毃

-艢rednioterminowa i d艂ugoterminowa strategia zwi臋kszania 艣wiadomo艣ci marki i edukacji bez zamiaru sprzeda偶y

– Dzia艂a w ca艂ym cyklu 偶ycia klienta, od nie艣wiadomego problemu, a偶 do ewangelisty marki

– Dzia艂a najlepiej zar贸wno w przypadku z艂o偶onej sprzeda偶y z wieloma interesariuszami, jak i sprzeda偶y transakcyjnej

馃憤Najlepsze dzia艂ania?

Budowanie spo艂eczno艣ci za pomoc膮 LIVE i pomocny content, kt贸ry rozwi膮zuje problemy + dystrybucja tre艣ci

馃憥Najgorsze dzia艂ania?

Targi i ulotki

Inbound – Outbound

Marketing przychodz膮cy (Inbound) odnosi si臋 do dzia艂a艅, kt贸re pomagaj膮 przyci膮gn膮膰 potencjalnych klient贸w do Twojej marki i produkt贸w. Zwykle obejmuje to tworzenie tre艣ci, optymalizacj臋 ich pod k膮tem wyszukiwarek oraz korzystanie z r贸偶nych medi贸w spo艂eczno艣ciowych i innych kana艂贸w w celu dotarcia do potencjalnych klient贸w.

Z drugiej strony marketing wychodz膮cy (Outbound) obejmuje dzia艂ania, kt贸re inicjujesz w celu dotarcia do potencjalnych klient贸w. Zamiast tworzy膰 i optymalizowa膰 tre艣ci pod k膮tem organicznych wynik贸w wyszukiwania i organicznych medi贸w spo艂eczno艣ciowych, dzia艂ania wychodz膮ce cz臋sto zawieraj膮 鈥瀢ezwanie do dzia艂ania鈥, aby kupi膰 tu i teraz.

Podziel bud偶et, spos贸b my艣lenia i cele, a zobaczysz znacznie lepsze wyniki.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Case study to jedna z najlepszych form reklamy

Case study to jedna z najlepszych form reklamy, aby pokaza膰 warto艣膰 produktu i budowa膰 zaufanie do firmy.

W dodatku ka偶dy mo偶e to zrobi膰. Oto jak:

Na pocz膮tku poka偶 WA呕NY wynik biznesowy.

Je艣li m贸wisz, 偶e Tw贸j CRM u艂atwia prac臋 handlowcom poka偶 jak u Twojego klienta zwi臋kszy艂 si臋 kwartalnie wska藕nik wygranych transakcji.

M贸wisz, 偶e Twoje materia艂y s膮 trwalsze? Poka偶 jak zmieni艂a si臋 liczba reklamacji itp.

Oto zarys dobrego case study:

馃搷Przykuj uwag臋. Stw贸rz nag艂贸wek z jasnym benefitem. Czyli wska偶 efekt biznesowy. Np. firma X ma o 58% mniej reklamacji przez co zaoszcz臋dzi艂a w ostatnim kwartale 15.000 z艂 dzi臋ki naszemu rozwi膮zaniu.

馃搷Wa偶ne dane鈥 poka偶 jak wa偶ne z perspektywy klienta jest to co robisz.

馃搷 Zacznij budowa膰 pomost. Najpierw poka偶 stan pocz膮tkowy- co dzia艂o si臋 zanim nie korzystali z Twojego produktu? Ile tracili.

馃搷Tutaj mo偶esz opisa膰 szczeg贸艂y wsp贸艂pracy i wdro偶enie.

馃搷Opisz jeszcze raz (tym razem bardziej szczeg贸艂owo ni偶 na wst臋pie) wynik po wdro偶eniu Twojego produktu. Jak szybko zasz艂y zmiany.

馃搷 Film z referencjami. Dzia艂a znacznie lepiej ni偶 post graficzny. Najlepiej je艣li b臋dzie nagrany w miejscu prowadzenia dzia艂alno艣ci Twojego klienta.

Tego typu content sprawdza si臋 znakomicie w kampaniach remarketingowych.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Gdyby艣 m贸g艂 u偶ywa膰 tylko 1 kana艂u marketingowego

Gdyby艣 m贸g艂 u偶ywa膰 tylko 1 kana艂u marketingowego w TYM roku, kt贸ry by艣 wybra艂 i dlaczego?

1. Marketing offline (banery, ulotki)

2. Targi

3. TikTok

4. E-mail

5. SEO

6. Facebook

7. Instagram

8. P艂atne wyszukiwanie (Google Ads)

9. Reklamy banerowe online

10. LinkedIn

11. YouTube Ads

12. Inne (jakie?)

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Wi臋kszo艣膰 ludzi nie konsumuje tre艣ci marketingowych.

Wi臋kszo艣膰 ludzi nie konsumuje tre艣ci marketingowych.

Dlaczego? Bo tak naprawd臋 nie s膮 one warto艣ciowe.

PDF’y, ebooki, raporty, czy reklamy kt贸re s膮 kiepskiej jako艣ci i na starcie ju偶 wida膰, 偶e chodzi o sprzeda偶.

Przyczyny s膮 2.

-Kadra zarz膮dzaj膮ca wymaga okre艣lonej liczby lead贸w.

-Content tworz膮 marketerzy dla marketer贸w, a nie odbiorc贸w. Kiedy ostatnio widzia艂e艣 jak marketer s艂ucha rozm贸w sprzedawc贸w i klient贸w po to, aby wyci膮gn膮膰 wnioski? *nigdy 馃槈

Oto schemat, kt贸ry opracowa艂em kilka lat temu i praktycznie na automacie tworzy tre艣ci kt贸re s膮 ciekawe:

-tw贸rz d艂ugie filmy (wywiady, dyskusje, debaty) z potencjalnymi klientami, obecnymi klientami i liderami bran偶y na wa偶ne tematy.

-dodaj je jako podcast

-stw贸rz z nich tre艣ci pod SEO na blogu

-stw贸rz z nich shorty, rolki, tiktoki

Cz臋ste tworzenie wed艂ug tego schematu pozwala osi膮gn膮膰 wa偶ne biznesowo cele:

1. Buduje 艣wiadomo艣膰 marki na szczycie 艣cie偶ki zakupowej. Buduje zaufanie i wiarygodno艣膰.

2. Marketing tre艣ci, je艣li jest prowadzony w艂a艣ciwie, doskonale wspiera sprzeda偶, minimalizuje d艂ugo艣膰 艣cie偶ki zakupowej i zwi臋ksza wsp贸艂czynnik wygranych.

3. Tworzysz z jednego contentu wiele innych przez co zwi臋kszasz zasi臋g i oszcz臋dzasz czas/pieni膮dze.

4. Osoba, z kt贸r膮 przeprowadzasz wywiad, udost臋pnia tre艣ci i zapewnia ekspozycj臋 w艣r贸d swoich odbiorc贸w.

5. Budujesz relacj臋, a ta osoba mo偶e Ciebie w przysz艂o艣ci zarekomendowa膰.

Ta metoda dzia艂a 艣wietnie,a co tymczasem robi膮 marketerzy?

Kolejnego kiepskiego ebooka, aby generowa膰 MQL.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Je艣li zatrudniasz kogo艣 do marketingu i od razu ka偶esz mu generowa膰 leady to ju偶 przegra艂e艣.

Je艣li zatrudniasz kogo艣 do marketingu i od razu ka偶esz mu generowa膰 leady to ju偶 przegra艂e艣.

Zamiast tego skorzystaj z szansy jak膮 daje Ci nowa osoba/agencja = 艣wie偶e spojrzenie na ca艂y proces.

Wi臋c po kolei niech przejdzie przez ka偶dy z tych krok贸w:

-Badanie klient贸w

-Strategia i model biznesowy

-Strategia wej艣cia na rynek

-Pozycjonowanie marki/produktu

-Komunikacja marketingowa

-Audyt kont i profili

-Feedback z dzia艂u sprzeda偶y (o czym m贸wi膮 i co chc膮 klienci)

-Schemat tworzenia contentu

-Generowanie lead贸w (na samym ko艅cu, a nie na pocz膮tku!)

Rozw贸j prawdziwie skutecznego marketingu wymaga czasu. B膮d藕 cierpliwy. Zaufaj procesowi.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Leady s膮 nic nie warte, je艣li nie generuj膮 przychod贸w.

Leady s膮 nic nie warte, je艣li nie generuj膮 przychod贸w.

Koszt jednego potencjalnego klienta NIE jest metryk膮 efektywno艣ci marketingu.

Firmy cz臋sto niestety u偶ywaj膮 tego wska藕nika, poniewa偶:

-kupuj膮 gotowe leady,

-korzystaj膮 z agencji (wybieraj膮 tylko t膮 jedn膮 us艂ug臋, bez wykupienia strategii, czy inwestowania w inbound),

-maj膮 sw贸j wewn臋trzny dzia艂 marketingu, kt贸ry uwa偶a, 偶e marketing to w艂a艣nie ustawienie reklam pod generowanie lead贸w.

Mo偶esz zdoby膰 wielu potencjalnych klient贸w, czasami nawet za kilka z艂otych za sztuk臋. Ale wiesz, 偶e opr贸cz zapchanego kalendarza dla handlowca nie osi膮gniesz nic wi臋cej.

To strata pieni臋dzy i wysi艂k贸w zwi膮zanych ze sprzeda偶膮.

Liczy si臋 NIE koszt pozyskania lead, a warto艣膰 偶yciowa.

Mniejsza koncentracja na MQL spowoduje wi臋cej zachowa艅, kt贸re maj膮 z marketingiem o wiele wi臋cej wsp贸lnego ni偶 tylko ustawienie reklam pod lead gen.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Ponad 90% os贸b nie jest gotowa do zakupu.

Ponad 90% os贸b nie jest gotowa do zakupu.

Im bardziej z艂o偶ony produkt tym ta liczba wi臋ksza.

Oto odpowied藕 dlaczego typowy lead gen nie dzia艂a.

Nawet je艣li osoba pobiera lead magnet jako raport, pdf, czy ebook, albo obejrzy sekwencj臋 3 video to nie zmieni magicznie jej sytuacji.

I zamiast budowa膰 biznes d艂ugoterminowo, aby to w艂a艣nie do nas przyszli klienci kiedy b臋d膮 gotowi do zakupu, to firmy skupiaj膮 si臋 ca艂y czas na tej nieefektywnej kr贸tkoterminowej strategii.

Aby tylko pipeline by艂 „zapchany”.

Przedsi臋biorstwa buduj膮 tylko przero艣ni臋te, nieefektywne zespo艂y sprzeda偶owe z du偶ymi obrotami, kt贸re s膮 skoncentrowane na kr贸tkim okresie. Tworz膮 z艂e do艣wiadczenia zakupowe.

Tymczasem, kiedy klient trafi do nas za pomoc膮 inbound to:

-minimum 2 razy skraca si臋 cykl sprzeda偶y (czasem nawet x10)

-zwi臋ksza si臋 wska藕nik wygranych

-wydajesz mniej na zatrudnianie kolejnych sprzedawc贸w

-obecni handlowcy s膮 bardziej zmotywowani

Wi臋c mo偶e ju偶 pora zacz膮膰 skalowa膰 „demand gen”?

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Wszyscy Ci m贸wili, 偶e jak stworzysz lejek marketingowy to mo偶esz go skalowa膰 w niesko艅czono艣膰

Wszyscy Ci m贸wili, 偶e jak stworzysz lejek marketingowy to mo偶esz go skalowa膰 w niesko艅czono艣膰, a Twoja firma b臋dzie ros艂a jak na dro偶d偶ach.

Ale to tak nie dzia艂a… z reszt膮 ju偶 chyba zda艂e艣 sobie z tego spraw臋.

Oto 5 powod贸w, dla kt贸rych nie mo偶esz si臋 efektywnie skalowa膰:

a) Sukces mierzysz na podstawie MQL. Ten przestarza艂y spos贸b my艣lenia powoduje ogromn膮 nieefektywno艣膰. Przez to skupiasz si臋 na kr贸tkoterminowych wska藕nikach, kt贸re nie buduj膮 przysz艂o艣ciowo firmy. Nie r贸b tego.

b) Za bardzo koncentrujesz si臋 na marketingu efektywno艣ciowym. Wszystko mierzysz wy艂膮cznie w CPS, CPL, CPC, CPA itd. Je艣li nie zbudujesz skutecznych kana艂贸w budowania 艣wiadomo艣ci, to nigdy nie wyskalujesz biznesu. Liczba szukaj膮cych co miesi膮c Twojego rozwi膮zania jest ograniczona. W dodatku ka偶dy z Twoich konkurent贸w te偶 chce zdoby膰 te osoby. W efekcie stawki rosn膮 z roku na rok.

c) Za bardzo koncentrujesz si臋 na SEO. Marketing tre艣ci i strategie inbound s膮 super, ale dodanie 2-3 post贸w w tygodniu i robienie z pozycjonowania super skomplikowanej rzeczy nie zaprowadzi Ciebie daleko. Potrzebujesz wi臋cej dzia艂a艅 demand gen. i znacznie lepszej dystrybucji.

d) Marnujesz zbyt du偶o bud偶etu na popularny marketing zintegrowany, od targ贸w, po ulotki i wszelkie strategie digital, bo gdzie艣 przeczyta艂e艣, 偶e trzeba by膰 „wsz臋dzie”. W efekcie 偶adnego z tych kana艂贸w nie wykorzystujesz efektywnie.

e) Nie inwestujesz w innowacje i trzymasz si臋 tej samej strategii, kt贸ra nie dzia艂a od kilku lat. Twoi sprzedawcy natomiast kolejny rok z rz臋du dzia艂aj膮 na podstawie tego samego skryptu i narzekaj膮, 偶e leady s膮 s艂abe.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Wielu my艣li, 偶e ich firma robi marketing, a tak na prawd臋 sprzedaje.

Wielu my艣li, 偶e ich firma robi marketing, a tak na prawd臋 sprzedaje.

Je艣li bud偶et przeznaczasz na generowanie lead贸w, to sprzedajesz. To nie jest marketing.

Twoje reklamy m贸wi膮 wprost: chod藕 i kup, albo pobierz darmowy ebook i zaraz zadzwoni do Ciebie nasz handlowiec.

Widzisz?

To nie jest marketing. To jest sprzeda偶.

Dzia艂a to tak samo jak modni 10-20 lat temu sprzedawcy perfum na ulicach, kt贸rzy podchodzili i m贸wili „mam perfumy, 艂adnie pachn膮, kup”.

To by艂a sprzeda偶. I to co robisz teraz to te偶 jest sprzeda偶.

Wi臋c nie nazywaj tego marketingiem.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Je艣li nie umiesz dobrze dystrybuowa膰 contentu to r贸wnie dobrze mo偶esz jego nie robi膰.

Je艣li nie umiesz dobrze dystrybuowa膰 contentu to r贸wnie dobrze mo偶esz jego nie robi膰.

To obecnie najpowa偶niejsza rzecz, kt贸ra jest pomijana w marketingu B2B.

Dlaczego?

Ot贸偶 wygl膮da to tak:

Je艣li marketerzy i organizacje s膮 wystarczaj膮co dojrza艂e to wiedz膮, 偶e typowy performance z reklamami Google Ads i/lub social media na konwersje to droga do nik膮d.

Wi臋c zaczynaj膮 inwestowa膰 czas i bud偶et na tworzenie tre艣ci.

Tylko, 偶e zapominaj膮 o konsumpcji contentu.

Kiedy na pocz膮tku wsp贸艂pracy robimy audyt to od razu takie b艂臋dy rzucaj膮 si臋 w oczy.

Firmy na prawd臋 cz臋sto maj膮 bardzo dobrze opracowane wpisy, wideo, czy case study, kt贸rych niestety nikt nie czyta. A to oznacza, 偶e:

-Ich grupa docelowych odbiorc贸w tego nie skonsumowa艂a

-Ich przedstawiciele handlowi tego nie u偶ywaj膮 do budowania zaufania/zbijania obiekcji

-Ich dzia艂 marketingu nie rozumie, 偶e „dystrybucja” ma kluczowe znaczenie dla sukcesu

Publikowanie tre艣ci na profilu w SM, 偶eby za chwil臋 znikn臋艂y, czy w witrynie zakopane gdzie艣 daleko w strukturze strony, a p贸藕niej „nadzieja”, 偶e ludzie b臋d膮 na nie trafia膰 na autopilocie… To nie ma sensu.

Dystrybucja to brakuj膮cy element wielu zespo艂贸w marketingowych.

Je艣li potrafisz dobrze opracowa膰 dystrybucj臋 to zdziwisz si臋, jak wiele content marketing mo偶e zdzia艂a膰 dla Twojej firmy.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Wiele os贸b twierdzi, 偶e s膮 stosuj膮 ABM (account based marketing)

Wiele os贸b twierdzi, 偶e s膮 stosuj膮 ABM (account based marketing), a tak na prawd臋 to co robi膮 bardziej przypomina account based selling.

W ka偶dym dzia艂aniu jest widoczny mocny akcent sprzeda偶owy i dlatego to nie dzia艂a.

Osoby decyzyjne, do kt贸rych de facto trafia ABM s膮 przeci膮偶one tym, 偶e codziennie kto艣 pr贸buje im co艣 sprzeda膰.

Pami臋taj ABM 鈮 remarketing w social media i banery GDN

Wi臋c zmie艅 podej艣cie.

Kilka ciekawych pomys艂贸w:

1. Wsp贸艂praca przy tworzeniu tre艣ci.

– Zapro艣 decydent贸w z docelowych kont jako go艣ci do podcastu, wsp贸lnego wideo, webinaru, napisania raportu. artyku艂u, lub debaty

-Nie pr贸buj im sprzedawa膰 na tym etapie!

-Przeprowad藕 z nimi badania rynku

-Mo偶ecie te偶 razem stworzy膰 nast臋pnym razem inne formaty tre艣ci, np roundup’y, raport, artyku艂 itp.

2. Zaanga偶owanie w social mediach.

-Komentuj, ale nie spamuj, tak aby przyci膮gn膮膰 uwag臋 docelowych kont

-Z komentarzy przejd藕 do wiadomo艣ci prywatnych

-Oznaczaj konta docelowe/lider贸w my艣li w swoich postach. Pytaj, prowokuj.

3. Wydarzenia.

Stw贸rz zr贸偶nicowan膮 strategi臋 wydarze艅 i event贸w, w tym:

-Roundup’y, webinary, mikro wydarzenia (10-60 os贸b). Zapro艣 eksperta, aby om贸wi艂 dany temat, a nast臋pnie zadaj pytania i dyskutujcie. Zapro艣 kilka os贸b z Twoich czo艂owych kont (ABM). Filmuj tre艣膰 i stw贸rz z niej p贸藕niej content.

-Organizuj webinary, na kt贸rych odpowiadasz na pytania i edukujesz na wybrany temat.

________

Oto, co mo偶esz zyska膰:

(a) Poznasz i zbadasz rynek. Dzi臋ki temu mo偶esz udoskonali膰 swoj膮 strategi臋 (tylko zadawaj pytania otwarte).

(b) Rozw贸j biznesu. Budujesz relacje z decydentami na swoich najwa偶niejszych kontach i kreujesz 艣wiadomo艣膰 swojej firmy.

(c) Zyskujesz „strategiczn膮” tre艣膰 鈥 rozpowszechniaj tre艣ci przedstawiaj膮ce decydenta z puli kont ABM, aby inni go zobaczyli i zyskali zaufanie. Do dystrybucji mo偶esz u偶ywa膰 jak najbardziej p艂atnych reklam.

(d) Dodatkowy zasi臋g 鈥 Tw贸j go艣膰 b臋dzie r贸wnie偶 promowa艂 wywiad, podcast, artyku艂.

________

ABM to standardowe dzia艂anie marketingowe, a nie jednorazowa kampania.

Nie wierz, 偶e jest to samodzielna funkcja, kt贸r膮 mo偶na 艂atwo skalowa膰.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Content marketing to strategia d艂ugoterminowa.

Content marketing to strategia d艂ugoterminowa. Dlatego, trzeba zmieni膰 tak偶e spos贸b my艣lenia na d艂ugoterminowy.

Je艣li tego nie zrobisz to ca艂y czas b臋dziesz pod膮偶a膰 drog膮 innych.

-optymalizacja lejka pod zapisy na demo

-szukanie jak najwy偶szych CTR bez znaczenia czy odbiorcy przekszta艂caj膮 si臋 w sprzeda偶

-remarketing typowo transakcyjny bez budowania brandu

-i setka innych metryk, kt贸re dzia艂aj膮 tylko kr贸tkoterminowo

Przy czym strategia contentowa te偶 si臋 zmienia.

To ju偶 nie te czasy kiedy pisa艂o si臋 post na blogu pod SEO, dodawa艂o link w social media i by艂o fajnie.

Je艣li ca艂y czas tak robisz to nie ma si臋 co dziwi膰, 偶e nie jeste艣 zadowolony z rezultat贸w.

Zamiast tego pomy艣l o tym w ten spos贸b:

1. Tw贸rz tre艣ci specjalnie dla danego medium 鈥 teksty SEO, nie b臋d膮 dobrze dzia艂a膰 w mediach spo艂eczno艣ciowych

2. U偶ywaj reklam p艂atnych, aby przyspieszy膰 dystrybucj臋/konsumpcj臋

3. Je艣li b臋dziesz tworzy膰 odpowiednie tre艣ci i skutecznie b臋dziesz je dystrybuowa膰 to z czasem, niczym efekt kuli 艣nie偶nej, zwi臋kszysz 艣wiadomo艣膰 marki

4. Zwi臋kszona 艣wiadomo艣膰 marki prowadzi do pod艣wiadomego rozwa偶enia produktu

5. Zwi臋kszone rozwa偶anie produktu prowadzi naturalnie do wi臋kszej sprzeda偶y

Przesta艅 czeka膰, a偶 ludzie sami Ciebie znajd膮.

Musisz zmieni膰 spos贸b my艣lenia o content marketingu.

Je艣li ten post Ci si臋 spodoba艂, zostaw 馃敂 na moim profilu, aby by膰 na bie偶膮co z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzeda偶

PS.

Co o tym s膮dzisz?

PS.

Jak dzia艂amy?

馃憠 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

馃憠je艣li zajmuje si臋 tym Tw贸j dzia艂 marketingu to dzia艂amy na podstawie edukowania, szkole艅 i mentoringu (np. Wdro偶enie frameworka 鈥濸erformance Branding鈥, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

馃憠je艣li dopiero zaczynasz, sugerujemy prac臋 ucz膮c si臋 z naszych kurs贸w online

Sprawd藕: https://uniqueseo.pl/

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 0 / 5. Liczba g艂os贸w: 0

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Cytaty o reklamie, brandingu, marketingu, SEO, Google Ads, biznes – aforyzmy, sentencje i m膮dre wypowiedzi (Biblia marketingu cz4.)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej