Cytaty o reklamie, brandingu, marketingu, SEO, Google Ads, biznes – aforyzmy, sentencje i mądre wypowiedzi (Biblia marketingu cz4.)

Cytaty o reklamie, brandingu, marketingu, SEO, Google Ads, biznes – aforyzmy, sentencje i mądre wypowiedzi (Biblia marketingu cz4.)

FAQ Frequently Asked Questions

Cytaty o marketingu i inne wypowiedzi na temat biznesu i reklamy

Zawartość strony

Jest to zbiór moich wypowiedzi na Linkedin i innych social media:

Co to znaczy „lead”?

Co to znaczy „lead”?

Naszą rolą jako marketerów, jest edukowanie osób, które „są w targecie”. Sukces oznacza, że taka osoba podejmuje decyzję o zakupie.

Tymczasem wszyscy skupiają się na danych. CPS, CPC, CPL, MQL, liczba leadów… etc.

Tylko, że te metryki nie znaczą, że ktoś chce kupić.

Stworzenie atrakcyjnego lead magnet, czy zatrudnienie znanego influencera do kampanii, nie sprawi, że dział handlowy będzie Ciebie na rękach nosił.

Wręcz przeciwnie.

Skupianie się tylko na performance, prowadzi do tego, że za wszelką cenę generujemy leady, które są słabej jakości.

Ale są tanie…

A tego wymaga zarząd, manager, kierownik marketingu etc.

Wszyscy gonią za wskaźnikami. W tej pogoni tracą z oczu to, co naprawdę ma znaczenie.

Przestań zbyt wcześnie wyciągać potencjalnych klientów z lejka marketingowego. Przekazywanie potencjalnych klientów do działu sprzedaży, którzy nie są gotowi do zakupu, marnuje ich czas, a przez to że rzadko udaje się domykać transakcję to tracą oni motywację.

Przez to wynik jest taki słaby, a sprzedaż narzeka na marketing.

Wszystkie leady muszą pasować do Twojego idealnego profilu klienta. Można to łatwo osiągnąć jeśli masz dobrze zdefiniowany rynek docelowy, odpowiednie pozycjonowanie/komunikat i silną strategię marketingową.

Gdy kupujący zainicjuje SAMEMU proces zakupu, zobaczysz znacznie wyższy współczynnik wygranych (minimum 2x) i krótszy cykl sprzedaży (minimum 40%).

Bądź cierpliwy. Twórz świetne treści i zostań ekspertem w zakresie ich dystrybucji. Ucz się. Powtarzaj dalej. Zaufaj procesowi.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Jeden z błędów, które widzę zbyt często…

Jeden z błędów, które widzę zbyt często…

Pamiętaj, strategia tworzenia treści nie będzie działać, jeśli nikt nie będzie ich konsumował.

Więc potrzebujesz zarówno:

-świetnych treści,

-jak i skutecznej dystrybucji.

Wielu popełnia błąd, spędzając zbyt dużo czasu na tworzeniu contentu, a nie tworzy planu, jak go rozpowszechniać.

Kiedy zaczniesz myśleć o reklamach jak o sposobie na dystrybucje swoich najlepszych treści, a nie tylko o generowaniu leadów, odniesiesz znacznie większy sukces.

Użyj tego podejścia, aby zbudować szybki model, który możesz łatwo audytować.

Jeśli mam wśród czytelników osoby znające się na lean management to mogę przytoczyć tutaj cykl Deminga (PDCA).

Planuj i twórz -> Rozpowszechniaj -> Sprawdzaj efekt -> Powtórz

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Proces sprzedaży jest zepsuty.

Proces sprzedaży jest zepsuty.

Mam na myśli modele push i pull.

O ile ten pierwszy może zadziałać w e-commerce, to praktycznie nie sprawdza się w B2B.

Firmy muszą przestać wypychać produkty na rynek i opierać swój marketing tylko na performance. „Hej jestem reklamą, chodź i kup”.

Zamiast tego musisz dowiedzieć się, jak sprawić, by rynek chłonął Twoje produkt i sam je odnajdywał w preferowanych kanałach sprzedaży.

Ludzie chcą kupować inaczej niż poprzez zapisy na webinar, który obiecuje pokazać coś „ekstra”, albo lead magnet w postaci pdf, gdzie zaraz będzie do nich dzonił handlowiec.

Rozumiem, że w wielu firmach właściwy marketing nie przejdzie, bo początkowo nastąpi spadek leadów. Spadek leadów SŁABEJ JAKOŚCI. Dla handlowców to plus, bo będą rozmawiać ze zdecydowanymi osobami, ale dla managera już nie bo będzie mniej MQL/SQL do raportowania.

Dokonanie tego przejścia wymaga czasu, cierpliwości i inwestycji. Musisz włożyć kij w mrowisko ->w swój obecny model. Musisz zbudować nowe kompetencje i zasady. Musisz dokonać trudnych wyborów dotyczących miejsca, w którym Twoja organizacja ma się znaleźć za 2 lata.

Większość firm koncentruje się na targetach zbyt krótkoterminowo. Zbudowali dużą strukturę organizacyjną, która teraz powstrzymuje ich przed dostosowaniem się do nowych potrzeb klientów.

Im szybciej i mocniej wykorzystasz tę okazję, tym bardziej wyprzedzisz konkurencję. Sygnały są wszędzie.

Przestań czekać aż cała branża zacznie się zmieniać. Bądź jednym z pierwszych.

Czas podjąć działania.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Zanim będziesz chciał być wszystkim dla wszystkich, przemyśl to:

Zanim będziesz chciał być wszystkim dla wszystkich, przemyśl to:

Marketing polega na dokonywaniu mądrych wyborów.

Im szerzej chcesz docierać to odbiorców, tym Twoja wiadomość rozmywa się.

Rozmywasz swój marketing, sprzedaż, R&D, strategię…

Twój content z nikim nie rezonuje w 100%.

O ile duże marki mogą sobie jeszcze na to pozwolić, o tyle mniejsze firmy już nie. Skup się najpierw na 1 podejściu. Jeśli zdominujesz dany segment, to przejdź na kolejny. Tworzysz evangelistów marki, zdobywasz fanów.

Firmy, które odnoszą szybki sukces korzystają z tego podejścia.

Bez znaczenia czy rozmawiamy o B2B, B2C, ecommerce, lub usługach.

Łatwiej stać się jednym z czołowych sklepów, który specjalizuje się w przysłowiowych skarpetkach, niż sprzedawać „ubrania”.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Jaki jest główny wskaźnik oceniany przez Twój zespół ds. marketingu? 📈

Jaki jest główny wskaźnik oceniany przez Twój zespół ds. marketingu? 📈

1. Zasięg/wyświetlenia

2. Całkowity dochód

3. Przychody generowane przez marketing

4. Zaangażowanie

5. Polubienia

6. Subskrybenci

7. Inne (jakie?)

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Zawsze myśl tak, jakbyś był właścicielem odpowiedzialnym za rozwój firmy.

Zawsze myśl tak, jakbyś był właścicielem odpowiedzialnym za rozwój firmy. Podchodź do każdego dnia w ten sposób.

Kiedy myślisz, jakbyś był CEO, zaczynasz myśleć całościowo o tym, co jest potrzebne, aby posunąć biznes do przodu.

Kiedy oderwiesz się od mikro zarządzania i spojrzysz szeroko na całą organizację, zaczniesz dostrzegać mnóstwo możliwości, na które nie zwracałeś uwagi do tej pory.

To ćwiczenie zmusza cię do strategicznego myślenia.

Więc bez znaczenia, czy jesteś managerem, content marketerem, zajmujesz się działem performance, czy sprzedajesz.

Zawsze myśl jak właściciel. Długoterminowo.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Jeśli masz zatłoczoną branżę i konkurujesz z gigantami, a masz lepszy produkt, to pamiętaj…

Jeśli masz zatłoczoną branżę i konkurujesz z gigantami, a masz lepszy produkt, to pamiętaj…

…droga do rentowności i rozwoju firmy wiedzie przez lepszy kontakt i rezonowanie z rynkiem poprzez marketing.

Nie masz ich budżetu. Nie masz ich świadomości marki. Nie masz ich skali.

Więc nie możesz tak po prostu tworzyć reklam i czekać.

Takie firmy mają z reguły o wiele większą konwersję na stronie niż Ty (wpływa na to wielkość biznesu, zasięg i wieloletni status w branży/brand). Więc nawet jak będziecie robić to samo, to oni zarobią więcej. *(tak, jest sporo badań które potwierdzają mocny wpływ brandu na konwersję)*

Musisz więc robić rzeczy inaczej. Musisz być mądrzejszy, bardziej zwinny i wydajniejszy.

Jeśli pójdziesz ich ścieżką, czeka Cię bardzo kosztowna walka, którą i tak w dłuższej perspektywie przegrasz.

Zamiast tego wybierz drogę, którą inni nie chcą iść, bo wymaga czegoś więcej niż tylko włączenia reklam. W ten sposób zbudujesz prawdziwą przewagę konkurencyjną.

W ten sposób wygrywasz.

Jeśli masz lepszy produkt, ale konkurujesz z ogromnym liderem w branży, sposobem na wygraną jest mądrzejsza strategia wejścia na rynek i kreowania popytu.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

W marketingu nie ma dróg na skróty i magicznych technik.

W marketingu nie ma dróg na skróty i magicznych technik.

Rozwój biznesu wymaga czasu. Bądź cierpliwy. Zaufaj procesowi.

Wiem, że zdarzają się wyjątki, ale jest to bardzo rzadki. Tj. musi to być MEGA innowacyjne i musi się przyjąć. Niestety większość nowatorskich rozwiązań okazuje się niepotrzebnych. Dlatego nie polecam, aby wierzyć, że będzie się właśnie taką firmą. R&D jest na prawdę bardzo kosztowne i nie ma gwarancji, że stworzysz coś co porwie tłumy. A jak już nawet Ci się uda to musisz mieć perfekcyjne zarządzanie, model biznesowy i marketing. Wszystko to równa się olbrzymie koszty.

Jeśli tego nie zrobisz, to konkurencja w mig wprowadzi Twój produkt.

Więc skup się na procesie, bo posiadanie właściwej strategii to nie jest żadna magiczna sztuczka. To po prostu bycie mądrym i gotowym do podejmowania ryzyka.

Jednak większość marketerów szuka dróg na skróty. Leady na szybko i generowanie sprzedaży za wszelką cenę. To tak nie działa.

Szukanie skrótów prowadzi do złych zachowań marketingowych. Pomijasz krytyczne kroki i próbujesz biec prosto do wyniku. Kiedy celem Twojego marketingu jest sprzedaż na siłę to kupujący to wyczują i długoterminowo zaszkodzisz swojej marce.

Pamiętaj: strategia nie działa, gdy pomijasz kroki.

Jeśli nie trenujesz ciężko przed zawodami, to magiczne pigułki Ci nie pomogą. Tak samo jest w biznesie i marketingu.

Jest powód, dla którego obecnie brakuje świetnych kampanii marketingowych, a firmy tak często zmieniają agencje.

Większość ludzi szuka hacków i jest zbyt skupiona na krótkoterminowych wynikach.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Co trzeba zrobić, żeby z sukcesem zastąpić przestarzały model generowania leadów, poprzez demand gen?

Co trzeba zrobić, żeby z sukcesem zastąpić przestarzały model generowania leadów, poprzez demand gen?

Oto szablon od którego polecam każdemu zacząć:

📍Konsekwentnie twórz edukacyjne, wartościowe treści, które są odpowiednie dla docelowych odbiorców.

📍Owe treści skutecznie dostarczaj za pomocą płatnej reklamy.

📍Jeśli na prawdę będziesz rezonował z segmentem docelowym, to treści te będą udostępniane wpływowym osobom i decydentom. To rozpoczyna proces brandingu, budowania świadomości i rozważania zakupu. Celem jest pobudzenie wewnętrznej dyskusji wewnątrz firmy.

📍Ktoś z organizacji wchodzi ponownie na Twoją stronę (najczęściej na komputerze, nawet jeśli widzieli reklamy mobilne), zapoznaje się z Twoją propozycją wartości i rozpoczyna procesu zakupu poprzez konwersję na końcu ścieżki.

Co dalej?

Bądź cierpliwy. Nie popychaj działań takich osób w dół ścieżki, ponieważ zakłóci to proces. Ma to na celu dostosowanie się do tego, jak klienci faktycznie chcą kupować.

Kiedy kupujący kontroluje swój proces i samodzielnie przejmuje inicjatywę, zobaczysz że masz:

-o wiele większy wskaźnik wygranych (nie musisz tyle inwestować w dział handlowy do obsługi słabych zapytań)

-cykle sprzedaży znacząco się skrócą, więc kolejna oszczędność to remarketing, lead nurturing i follow up

Wskaźniki efektywności sprzedaży z nawiązką rekompensują niższą liczbę leadów.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Jesteśmy świadkami tego jak zmienia się proces zakupowy online.

Jesteśmy świadkami tego jak zmienia się proces zakupowy online.

Przypomnij sobie rok 2010.

Gated content, lead magnet i dzwoniący sprzedawcy.

Dlaczego teraz to nie działa?

XX lat temu internet dopiero się rozwijał i rozwijały się social media.

Ludzie nie byli przyzwyczajeni do kupowania inaczej.

W dodatku CPC (koszt klinięć) był o niebo niższy.

Można było więc iść w masówkę.

Znaczenie marketingu nigdy nie było większe niż teraz. Ale wielu managerów, dyrektorów i C-level nie docenia tej funkcji. W efekcie wiele zespołów marketingowych po prostu nie dostarcza oczekiwanej wartości, bo wciąż działa na starych schematach.

Cały czas robią to samo co w 2010.

Zastanów się… czy na prawdę lubisz podawać swoje dane żeby ściągnąć słabej jakości PDF, którego możesz nawet do końca nie przeczytać? I jakie to uczucie kiedy w ciągu kilku godzin, kiedy jesteś zajęty sprawami służbowymi dzwoni do Ciebie handlowiec i próbuje sprzedać?

Firmy, które się dostosują, zbudują przewagę konkurencyjną. Ci którzy natomiast się nie zmienią, z roku na rok będą mieli trudniej.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Oto jak poprawić efektywność swojego contentu w B2B:

Oto jak poprawić efektywność swojego contentu w B2B:

🎯Ludzie nie spędzają czasu w social mediach po to żebyś mógł im sprzedawać. Są tam, żeby, angażować się w posty od znajomych, lub influencerów, uczyć i bawić. Więc przestań wyświetlać nachalne reklamy. Pomyśl tutaj o UGC.

🎯Musisz dostosować swoje treści do każdej platformy dystrybucji. Zobacz, że zupełnie inne posty działają na Facebooku,a inne na instagramie. Tiktokowe filmy nie są takie dobre kiedy dodajesz je jako shorts, lub rolki. Obejmuje to pozycjonowanie treści, kreację i główny cel. Dawno temu minęły czasy kiedy dodawało się dokładnie taki sam post w buffer/coschedule i publikowało go na wszystkich platformach.

🎯Ludzie szybko przeglądają swój feed. Najczęściej są w ruchu, stoją na światłach, spacerują, lub czekają na obiad w restauracji. Nie mają czasu ustawiać dedykowanego okienka czasu w swoim dziennym grafiku na interakcje z reklamami. Krótkie, łatwe do zrozumienia i zapamiętania wiadomości to właściwy wybór.

🎯 Firmy B2B muszą zacząć tworzyć ciekawe materiały, a nie mierny gated conttent w postaci pdf do pobrania.

Co sprawdza się u Ciebie najlepiej?

Czekam na owocną dyskusję w komentarzach 🙂

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Chcesz mieć lepszą konwersję z marketingu i sprzedaży?

Chcesz mieć lepszą konwersję z marketingu i sprzedaży?

Sprawdź ten framework:

1. Fakt.

2. Opinia.

3. Uczucie.

Jeśli to wykorzystasz to lepiej zrozumiesz odbiorców, a przez to możesz tworzyć lepsze wiadomości marketingowe.

Jeśli wzbudzisz uczucie, że ich rozumiesz i masz rozwiązanie to właśnie wygrałeś.

Załóżmy, że oferujesz usługi HR i Twój prospect ma problemy z rekrutacją. Przykład:

-Jaki jest Twój główny cel?

-W tym półroczu chcę zarekrutować i wyszkolić 2 specjalistów. (fakt)

-Uda Ci się to zrobić?

-Sam nie wiem, cały czas rekrutujemy (fakt i opinia)

-Co się stanie jeśli Ci się nie uda?

-Myślę, że przez to nie zdążymy w czasie wykonać projektu i mnie zwolnią (opinia)

-Jak się z tym czujesz?

-Kiedy o tym myślę to się stresuję i czuję presję (uczucie)

Możesz wykorzystać te spostrzeżenia do budowania lepszej komunikacji marketingowej i pozycjonowania.

Dotarcie do sedna wymaga najczęściej kilku dobrze ułożonych pytań, ale ten model ułatwia ludziom rozpoczęcie głębszej rozmowy. Pamiętaj, żeby zaczynać od prostych pytań opartych na faktach i powoli przechodzić do szczegółów.

Przeprowadź ten proces osobiście z 5-15 obecnymi klientami/potencjalnymi klientami.

Głębokie zrozumienie klientów zasadniczo zmieni Twój biznes.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Sukces Twojej strategii dotyczącej marketingu treści zależy w dużej mierze od samej intencji.

Sukces Twojej strategii dotyczącej marketingu treści zależy w dużej mierze od samej intencji.

Kiedy Twoje treści są pełne ukrytej sprzedaży ludzie to wyczują.

(UWAGA: Nie mylić moich słów z reklamami, chociaż nie wszystkie direct response działają. W określonych sytuacja potrzebujesz typowo brandingowych zwiększających zaufanie.)

Więc skup się na pomaganiu i edukowaniu ludzi.

Z biegiem czasu zbudujesz wiarygodność i dostaniesz zasłużone zaufanie. To prowadzi do tego, że ludzie sami przychodzą do Ciebie.

Lejki marketingowo-sprzedażowe są okej, ale nie wrzucaj w nie na siłę osób. Niech sami wejdą. Nie popychaj także na siłę jak najszybciej z TOFU do BOFU.

Większość ludzi nie może przyjąć tego sposobu myślenia, dlatego firmy mają problemy ze sprzedażą.

To całkowicie sprzeczne z intuicją – kiedy mniej mówisz o swoim produkcie i swojej firmie, tak naprawdę sprzedajesz więcej.

Kiedy myślisz długoterminowo -> paradoks -> obserwujesz po pewnym czasie także poprawę wskaźników krótkoterminowych.

Więc zmień zamiar, a odniesiesz znacznie większy sukces.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Thought leadership…

Thought leadership…

Czasem używane w złym kontekście.

W sumie często z tym się spotykam w marketingu (tak jak ostatnio ABM, termin musi być w modzie ponieważ wielu ludzi o tym pisze, niestety nieprawidłowo).

Ale wróćmy do thought leadership. Najczęściej popełniane w związku z tym błędy to:

❌ Ludzie Ci nie rozumieją publiczności na tyle dobrze, aby komunikować się efektywnie

❌ W rzeczywistości nie są merytorycznymi ekspertami w temacie

❌ Nie mają unikalnego punktu widzenia, który mógłby się wyróżnić z pośród tego o czym mówi cała branża

❌ Treść jest typowo sprzedażowa i skupia się na promowaniu usługi/produktu

❌ Nie mają opracowanej strategii na dystrybucję treści, czy to organicznej, czy płatnej. Przez to docelowe grupy ich nie konsumują.

Jeśli masz problemy z punktami wyżej to możesz naprawić sytuację za pomocą kilku kroków:

-zatrudnij kogoś kto będzie ekspertem w imieniu Twojej firmy

-zatrudnij pracownika, lub agencję odpowiedzialną za płatną dystrybucję treści

-współpracuj z ekspertami z branży (np. wywiady, podcast). Twoja marka zyska na sile dzięki przekazywaniu informacji.

Może chcesz dodać coś do tej listy? Daj znać w komentarzach 💬👇

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

To już nie lata 90 XX wieku

To już nie lata 90 XX wieku, a mimo to wielu wciąż traktuje targi jako jeden z głównych filarów marketingu i lead gen.

Pomijam wysokie koszty uczestnictwa, zebranie całego zespołu na kilka dni w trasę, banery, stoiska itp.

Natomiast jeśli już na prawdę MUSISZ na nie jeździć, to aby wyciągnąć więcej zastosuj te wskazówki:

-zabierz ze sobą więcej sprzedawców. Niech zbierają wizytówki, czy adresy email

-zmniejsz rozmiar stoiska

-niech ktoś tworzy materiały wideo. Samo nagranie z targów, plus wywiady, debaty, dyskusje. Czyli content, którego nie wyprodukujesz sam w firmie (będzie Ci długo służył)

Więc jeśli macie w tradycji firmowej wyjazdy na targi to postaraj się chociaż wykorzystać je w 100%.

Osobiście i tak uważam, że sposób w jaki kupujemy zmienił się znacząco przez te lata, a marketing online jest znacznie prostszy w skalowaniu.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Pamiętasz jak wyglądały kiedyś reklamy?

Pamiętasz jak wyglądały kiedyś reklamy?

Typowy brand, aż do czasu kiedy nie nastała era analityki internetowej i wychwalania performance.

Optymalizacja lejka, określanie częstotliwości wyświetlania reklam bla bla bla…

Zaczęły powstawać wielorakie schematy.

Tylko, że ludzie nie kupują, bo widzieli magiczną sekwencję 3 różnych reklamy o określonych porach.

Wyjątkowy marketing opiera się na komunikacji, a nie na matematyce i lejkach.

Zbuduj maszynę do tworzenia ciekawych treści w dużych ilościach. Nie przejmuj się jak odbiorą to inni, po prostu zacznij. Na tym etapie ważne jest aby działać, więc nie skupiaj się na perfekcji.

Sukces w treści zależy zarówno od szybkości i objętości, później mając dane i feedback skup się na jakości. Im szybciej działasz, tym szybciej się uczysz.

Przepis jest mega prosty.

Głębokie zrozumienie klienta. Prostota. Empatia. Efektywna komunikacja. Cierpliwość.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Typowy performance to często walka na budżety

Więc widzisz, że typowy performance to często walka na budżety i wygrywa ten kto:

a) może najwięcej wydać

b) może pozyskać nowego klienta na stracie, bo zarobi z niego w perspektywie długoterminowej

Nie pasuje Ci takie rozwiązanie i chcesz iść w inbound/demand gen.

W tym momencie często pojawi się pytanie, jak w małym zespole zwiększyć szybkość i efektywność tworzenia contentu.

Da się to zrobić, oto moja propozycja:

-najpierw sprawdź co robisz i totalnie nie przynosi Tobie rezultatu. W trakcie dnia pracy tracimy czas na zbędne rzeczy (np. godzinne spotkania, które mogą trwać max 10 minut)

-sprawdź co działało najlepiej do tej pory żeby przerzucić tam zaoszczędzony czas (działania wewnętrzne)

-użyj dźwigni. Postaw na podcast,YT, treści wideo z obecnymi klientami, lub liderami w branży. Np. z jednego wideo na YT, zrobisz podcast, wpis na blogu i 5-15 shortów/tiktoków (działania zewnętrzne)

Ważne: Płata promocja.

Obowiązkowy punkt. Najpierw zacznij od medium reklamowego w którym tworzysz główny content. Czyli masz film na YT więc właśnie tam go promuj. Dopiero jak będziesz operować większym budżetem możesz zacząć na innych platformach.

Jak mierzyć efektywność?

Sprawdzaj jak zmienia się częstotliwość zamówień, wielkość, długość cyklu sprzedaży i % domykanych umów.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Osiągniesz lepsze wyniki biznesowe, gdy skoncentrujesz się na edukowaniu

Osiągniesz lepsze wyniki biznesowe, gdy skoncentrujesz się na edukowaniu ludzi, a nie na pozyskiwaniu jak największej liczby leadów.

Oto, co się zmieni, gdy przyjmiesz ten sposób myślenia👇

1️⃣skupisz się na odbiorcach – automatycznie zaczniesz tworzyć treści, których odbiorcy naprawdę chcą, a nie typowo sprzedażowe informacje o Twoim produkcie/firmie.

2️⃣zmienisz podejście —przestaniesz blokować treści (gated content), ponieważ przestanie Ci zależeć na pozyskaniu email/tel. do garstki osób, a zaczniesz się skupiać na konsumpcji treści, która jest w rzeczywistości ważniejsza.

3️⃣będziesz myśleć długoterminowo o biznesie – skupisz się na tym co nie ma błyskawicznego odzwierciedlenia w metrykach w postaci szybkiego zwrotu z inwestycji, ale za to spowoduje że za jakiś czas będziesz rozpoznawalny w branży i ludzie zaczną sami od Ciebie kupować.

4️⃣będziez inaczej inwestował — jeśli pozbędziesz się nawyku sprawdzania codziennie metryk z performance to zamiast wrzucania wszystkich pieniędzy do „generowania leadów”, będziesz mógł sprawniej testować nowe rozwiązania.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Jak myślisz, jaka jest najważniejsza umiejętność marketingowa?

Jak myślisz, jaka jest najważniejsza umiejętność marketingowa, którą należy posiadać w firmie w obecnych czasach? 💡📈

1. Pozycjonowanie marki/produktu

2. Strategia cenowa

3. Badanie rynku/klientów

4. Produkcja treści

5. Kreatywność

6. Reklama

7. Wsparcie kanału / Innowacja kanału

8. Copywriting

9. SEO

10. Inne (jakie?)

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Performance Marketing – Brand Marketing – Inbound – Outbound

Performance Marketing – Brand Marketing – Inbound – Outbound

Jeśli dobrze zrozumiesz te pojęcia, to marketing stanie się znacznie prostszy i efektywniejszy.

Więc 👇

🚨Performance Marketing (Wydajnościowy)🚨

-Krótkoterminowa strategia dostarczania określonego działania, najczęściej leadów lub sprzedaży.

-Działa w niewielkim oknie czasowym klienta (tj. wtedy kiedy szuka rozwiązania)

-Skupienie na jak najniższych metrykach typu CPC, CPL, CPS itp.

👍Najlepsze działania?

-Google Ads

👎Najgorsze działania?

-Kampanie social media oparte na konwersji

🚨Brand Marketing🚨

-Średnioterminowa i długoterminowa strategia zwiększania świadomości marki i edukacji bez zamiaru sprzedaży

– Działa w całym cyklu życia klienta, od nieświadomego problemu, aż do ewangelisty marki

– Działa najlepiej zarówno w przypadku złożonej sprzedaży z wieloma interesariuszami, jak i sprzedaży transakcyjnej

👍Najlepsze działania?

Budowanie społeczności za pomocą LIVE i pomocny content, który rozwiązuje problemy + dystrybucja treści

👎Najgorsze działania?

Targi i ulotki

Inbound – Outbound

Marketing przychodzący (Inbound) odnosi się do działań, które pomagają przyciągnąć potencjalnych klientów do Twojej marki i produktów. Zwykle obejmuje to tworzenie treści, optymalizację ich pod kątem wyszukiwarek oraz korzystanie z różnych mediów społecznościowych i innych kanałów w celu dotarcia do potencjalnych klientów.

Z drugiej strony marketing wychodzący (Outbound) obejmuje działania, które inicjujesz w celu dotarcia do potencjalnych klientów. Zamiast tworzyć i optymalizować treści pod kątem organicznych wyników wyszukiwania i organicznych mediów społecznościowych, działania wychodzące często zawierają „wezwanie do działania”, aby kupić tu i teraz.

Podziel budżet, sposób myślenia i cele, a zobaczysz znacznie lepsze wyniki.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Case study to jedna z najlepszych form reklamy

Case study to jedna z najlepszych form reklamy, aby pokazać wartość produktu i budować zaufanie do firmy.

W dodatku każdy może to zrobić. Oto jak:

Na początku pokaż WAŻNY wynik biznesowy.

Jeśli mówisz, że Twój CRM ułatwia pracę handlowcom pokaż jak u Twojego klienta zwiększył się kwartalnie wskaźnik wygranych transakcji.

Mówisz, że Twoje materiały są trwalsze? Pokaż jak zmieniła się liczba reklamacji itp.

Oto zarys dobrego case study:

📍Przykuj uwagę. Stwórz nagłówek z jasnym benefitem. Czyli wskaż efekt biznesowy. Np. firma X ma o 58% mniej reklamacji przez co zaoszczędziła w ostatnim kwartale 15.000 zł dzięki naszemu rozwiązaniu.

📍Ważne dane— pokaż jak ważne z perspektywy klienta jest to co robisz.

📍 Zacznij budować pomost. Najpierw pokaż stan początkowy- co działo się zanim nie korzystali z Twojego produktu? Ile tracili.

📍Tutaj możesz opisać szczegóły współpracy i wdrożenie.

📍Opisz jeszcze raz (tym razem bardziej szczegółowo niż na wstępie) wynik po wdrożeniu Twojego produktu. Jak szybko zaszły zmiany.

📍 Film z referencjami. Działa znacznie lepiej niż post graficzny. Najlepiej jeśli będzie nagrany w miejscu prowadzenia działalności Twojego klienta.

Tego typu content sprawdza się znakomicie w kampaniach remarketingowych.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Gdybyś mógł używać tylko 1 kanału marketingowego

Gdybyś mógł używać tylko 1 kanału marketingowego w TYM roku, który byś wybrał i dlaczego?

1. Marketing offline (banery, ulotki)

2. Targi

3. TikTok

4. E-mail

5. SEO

6. Facebook

7. Instagram

8. Płatne wyszukiwanie (Google Ads)

9. Reklamy banerowe online

10. LinkedIn

11. YouTube Ads

12. Inne (jakie?)

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Większość ludzi nie konsumuje treści marketingowych.

Większość ludzi nie konsumuje treści marketingowych.

Dlaczego? Bo tak naprawdę nie są one wartościowe.

PDF’y, ebooki, raporty, czy reklamy które są kiepskiej jakości i na starcie już widać, że chodzi o sprzedaż.

Przyczyny są 2.

-Kadra zarządzająca wymaga określonej liczby leadów.

-Content tworzą marketerzy dla marketerów, a nie odbiorców. Kiedy ostatnio widziałeś jak marketer słucha rozmów sprzedawców i klientów po to, aby wyciągnąć wnioski? *nigdy 😉

Oto schemat, który opracowałem kilka lat temu i praktycznie na automacie tworzy treści które są ciekawe:

-twórz długie filmy (wywiady, dyskusje, debaty) z potencjalnymi klientami, obecnymi klientami i liderami branży na ważne tematy.

-dodaj je jako podcast

-stwórz z nich treści pod SEO na blogu

-stwórz z nich shorty, rolki, tiktoki

Częste tworzenie według tego schematu pozwala osiągnąć ważne biznesowo cele:

1. Buduje świadomość marki na szczycie ścieżki zakupowej. Buduje zaufanie i wiarygodność.

2. Marketing treści, jeśli jest prowadzony właściwie, doskonale wspiera sprzedaż, minimalizuje długość ścieżki zakupowej i zwiększa współczynnik wygranych.

3. Tworzysz z jednego contentu wiele innych przez co zwiększasz zasięg i oszczędzasz czas/pieniądze.

4. Osoba, z którą przeprowadzasz wywiad, udostępnia treści i zapewnia ekspozycję wśród swoich odbiorców.

5. Budujesz relację, a ta osoba może Ciebie w przyszłości zarekomendować.

Ta metoda działa świetnie,a co tymczasem robią marketerzy?

Kolejnego kiepskiego ebooka, aby generować MQL.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Jeśli zatrudniasz kogoś do marketingu i od razu każesz mu generować leady to już przegrałeś.

Jeśli zatrudniasz kogoś do marketingu i od razu każesz mu generować leady to już przegrałeś.

Zamiast tego skorzystaj z szansy jaką daje Ci nowa osoba/agencja = świeże spojrzenie na cały proces.

Więc po kolei niech przejdzie przez każdy z tych kroków:

-Badanie klientów

-Strategia i model biznesowy

-Strategia wejścia na rynek

-Pozycjonowanie marki/produktu

-Komunikacja marketingowa

-Audyt kont i profili

-Feedback z działu sprzedaży (o czym mówią i co chcą klienci)

-Schemat tworzenia contentu

-Generowanie leadów (na samym końcu, a nie na początku!)

Rozwój prawdziwie skutecznego marketingu wymaga czasu. Bądź cierpliwy. Zaufaj procesowi.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Leady są nic nie warte, jeśli nie generują przychodów.

Leady są nic nie warte, jeśli nie generują przychodów.

Koszt jednego potencjalnego klienta NIE jest metryką efektywności marketingu.

Firmy często niestety używają tego wskaźnika, ponieważ:

-kupują gotowe leady,

-korzystają z agencji (wybierają tylko tą jedną usługę, bez wykupienia strategii, czy inwestowania w inbound),

-mają swój wewnętrzny dział marketingu, który uważa, że marketing to właśnie ustawienie reklam pod generowanie leadów.

Możesz zdobyć wielu potencjalnych klientów, czasami nawet za kilka złotych za sztukę. Ale wiesz, że oprócz zapchanego kalendarza dla handlowca nie osiągniesz nic więcej.

To strata pieniędzy i wysiłków związanych ze sprzedażą.

Liczy się NIE koszt pozyskania lead, a wartość życiowa.

Mniejsza koncentracja na MQL spowoduje więcej zachowań, które mają z marketingiem o wiele więcej wspólnego niż tylko ustawienie reklam pod lead gen.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Ponad 90% osób nie jest gotowa do zakupu.

Ponad 90% osób nie jest gotowa do zakupu.

Im bardziej złożony produkt tym ta liczba większa.

Oto odpowiedź dlaczego typowy lead gen nie działa.

Nawet jeśli osoba pobiera lead magnet jako raport, pdf, czy ebook, albo obejrzy sekwencję 3 video to nie zmieni magicznie jej sytuacji.

I zamiast budować biznes długoterminowo, aby to właśnie do nas przyszli klienci kiedy będą gotowi do zakupu, to firmy skupiają się cały czas na tej nieefektywnej krótkoterminowej strategii.

Aby tylko pipeline był „zapchany”.

Przedsiębiorstwa budują tylko przerośnięte, nieefektywne zespoły sprzedażowe z dużymi obrotami, które są skoncentrowane na krótkim okresie. Tworzą złe doświadczenia zakupowe.

Tymczasem, kiedy klient trafi do nas za pomocą inbound to:

-minimum 2 razy skraca się cykl sprzedaży (czasem nawet x10)

-zwiększa się wskaźnik wygranych

-wydajesz mniej na zatrudnianie kolejnych sprzedawców

-obecni handlowcy są bardziej zmotywowani

Więc może już pora zacząć skalować „demand gen”?

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Wszyscy Ci mówili, że jak stworzysz lejek marketingowy to możesz go skalować w nieskończoność

Wszyscy Ci mówili, że jak stworzysz lejek marketingowy to możesz go skalować w nieskończoność, a Twoja firma będzie rosła jak na drożdżach.

Ale to tak nie działa… z resztą już chyba zdałeś sobie z tego sprawę.

Oto 5 powodów, dla których nie możesz się efektywnie skalować:

a) Sukces mierzysz na podstawie MQL. Ten przestarzały sposób myślenia powoduje ogromną nieefektywność. Przez to skupiasz się na krótkoterminowych wskaźnikach, które nie budują przyszłościowo firmy. Nie rób tego.

b) Za bardzo koncentrujesz się na marketingu efektywnościowym. Wszystko mierzysz wyłącznie w CPS, CPL, CPC, CPA itd. Jeśli nie zbudujesz skutecznych kanałów budowania świadomości, to nigdy nie wyskalujesz biznesu. Liczba szukających co miesiąc Twojego rozwiązania jest ograniczona. W dodatku każdy z Twoich konkurentów też chce zdobyć te osoby. W efekcie stawki rosną z roku na rok.

c) Za bardzo koncentrujesz się na SEO. Marketing treści i strategie inbound są super, ale dodanie 2-3 postów w tygodniu i robienie z pozycjonowania super skomplikowanej rzeczy nie zaprowadzi Ciebie daleko. Potrzebujesz więcej działań demand gen. i znacznie lepszej dystrybucji.

d) Marnujesz zbyt dużo budżetu na popularny marketing zintegrowany, od targów, po ulotki i wszelkie strategie digital, bo gdzieś przeczytałeś, że trzeba być „wszędzie”. W efekcie żadnego z tych kanałów nie wykorzystujesz efektywnie.

e) Nie inwestujesz w innowacje i trzymasz się tej samej strategii, która nie działa od kilku lat. Twoi sprzedawcy natomiast kolejny rok z rzędu działają na podstawie tego samego skryptu i narzekają, że leady są słabe.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Wielu myśli, że ich firma robi marketing, a tak na prawdę sprzedaje.

Wielu myśli, że ich firma robi marketing, a tak na prawdę sprzedaje.

Jeśli budżet przeznaczasz na generowanie leadów, to sprzedajesz. To nie jest marketing.

Twoje reklamy mówią wprost: chodź i kup, albo pobierz darmowy ebook i zaraz zadzwoni do Ciebie nasz handlowiec.

Widzisz?

To nie jest marketing. To jest sprzedaż.

Działa to tak samo jak modni 10-20 lat temu sprzedawcy perfum na ulicach, którzy podchodzili i mówili „mam perfumy, ładnie pachną, kup”.

To była sprzedaż. I to co robisz teraz to też jest sprzedaż.

Więc nie nazywaj tego marketingiem.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Jeśli nie umiesz dobrze dystrybuować contentu to równie dobrze możesz jego nie robić.

Jeśli nie umiesz dobrze dystrybuować contentu to równie dobrze możesz jego nie robić.

To obecnie najpoważniejsza rzecz, która jest pomijana w marketingu B2B.

Dlaczego?

Otóż wygląda to tak:

Jeśli marketerzy i organizacje są wystarczająco dojrzałe to wiedzą, że typowy performance z reklamami Google Ads i/lub social media na konwersje to droga do nikąd.

Więc zaczynają inwestować czas i budżet na tworzenie treści.

Tylko, że zapominają o konsumpcji contentu.

Kiedy na początku współpracy robimy audyt to od razu takie błędy rzucają się w oczy.

Firmy na prawdę często mają bardzo dobrze opracowane wpisy, wideo, czy case study, których niestety nikt nie czyta. A to oznacza, że:

-Ich grupa docelowych odbiorców tego nie skonsumowała

-Ich przedstawiciele handlowi tego nie używają do budowania zaufania/zbijania obiekcji

-Ich dział marketingu nie rozumie, że „dystrybucja” ma kluczowe znaczenie dla sukcesu

Publikowanie treści na profilu w SM, żeby za chwilę zniknęły, czy w witrynie zakopane gdzieś daleko w strukturze strony, a później „nadzieja”, że ludzie będą na nie trafiać na autopilocie… To nie ma sensu.

Dystrybucja to brakujący element wielu zespołów marketingowych.

Jeśli potrafisz dobrze opracować dystrybucję to zdziwisz się, jak wiele content marketing może zdziałać dla Twojej firmy.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Wiele osób twierdzi, że są stosują ABM (account based marketing)

Wiele osób twierdzi, że są stosują ABM (account based marketing), a tak na prawdę to co robią bardziej przypomina account based selling.

W każdym działaniu jest widoczny mocny akcent sprzedażowy i dlatego to nie działa.

Osoby decyzyjne, do których de facto trafia ABM są przeciążone tym, że codziennie ktoś próbuje im coś sprzedać.

Pamiętaj ABM ≠ remarketing w social media i banery GDN

Więc zmień podejście.

Kilka ciekawych pomysłów:

1. Współpraca przy tworzeniu treści.

– Zaproś decydentów z docelowych kont jako gości do podcastu, wspólnego wideo, webinaru, napisania raportu. artykułu, lub debaty

-Nie próbuj im sprzedawać na tym etapie!

-Przeprowadź z nimi badania rynku

-Możecie też razem stworzyć następnym razem inne formaty treści, np roundup’y, raport, artykuł itp.

2. Zaangażowanie w social mediach.

-Komentuj, ale nie spamuj, tak aby przyciągnąć uwagę docelowych kont

-Z komentarzy przejdź do wiadomości prywatnych

-Oznaczaj konta docelowe/liderów myśli w swoich postach. Pytaj, prowokuj.

3. Wydarzenia.

Stwórz zróżnicowaną strategię wydarzeń i eventów, w tym:

-Roundup’y, webinary, mikro wydarzenia (10-60 osób). Zaproś eksperta, aby omówił dany temat, a następnie zadaj pytania i dyskutujcie. Zaproś kilka osób z Twoich czołowych kont (ABM). Filmuj treść i stwórz z niej później content.

-Organizuj webinary, na których odpowiadasz na pytania i edukujesz na wybrany temat.

________

Oto, co możesz zyskać:

(a) Poznasz i zbadasz rynek. Dzięki temu możesz udoskonalić swoją strategię (tylko zadawaj pytania otwarte).

(b) Rozwój biznesu. Budujesz relacje z decydentami na swoich najważniejszych kontach i kreujesz świadomość swojej firmy.

(c) Zyskujesz „strategiczną” treść — rozpowszechniaj treści przedstawiające decydenta z puli kont ABM, aby inni go zobaczyli i zyskali zaufanie. Do dystrybucji możesz używać jak najbardziej płatnych reklam.

(d) Dodatkowy zasięg — Twój gość będzie również promował wywiad, podcast, artykuł.

________

ABM to standardowe działanie marketingowe, a nie jednorazowa kampania.

Nie wierz, że jest to samodzielna funkcja, którą można łatwo skalować.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Content marketing to strategia długoterminowa.

Content marketing to strategia długoterminowa. Dlatego, trzeba zmienić także sposób myślenia na długoterminowy.

Jeśli tego nie zrobisz to cały czas będziesz podążać drogą innych.

-optymalizacja lejka pod zapisy na demo

-szukanie jak najwyższych CTR bez znaczenia czy odbiorcy przekształcają się w sprzedaż

-remarketing typowo transakcyjny bez budowania brandu

-i setka innych metryk, które działają tylko krótkoterminowo

Przy czym strategia contentowa też się zmienia.

To już nie te czasy kiedy pisało się post na blogu pod SEO, dodawało link w social media i było fajnie.

Jeśli cały czas tak robisz to nie ma się co dziwić, że nie jesteś zadowolony z rezultatów.

Zamiast tego pomyśl o tym w ten sposób:

1. Twórz treści specjalnie dla danego medium – teksty SEO, nie będą dobrze działać w mediach społecznościowych

2. Używaj reklam płatnych, aby przyspieszyć dystrybucję/konsumpcję

3. Jeśli będziesz tworzyć odpowiednie treści i skutecznie będziesz je dystrybuować to z czasem, niczym efekt kuli śnieżnej, zwiększysz świadomość marki

4. Zwiększona świadomość marki prowadzi do podświadomego rozważenia produktu

5. Zwiększone rozważanie produktu prowadzi naturalnie do większej sprzedaży

Przestań czekać, aż ludzie sami Ciebie znajdą.

Musisz zmienić sposób myślenia o content marketingu.

Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Co o tym sądzisz?

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!