Zawartość strony
Jest to zbiór moich wypowiedzi na Linkedin i innych social media:
Jak idziesz do restauracji i zamówisz przystawki to nie możesz się doczekać głównego dania.
Jak jesteś na zakupach i hostessa prowadzi degustację to zobacz ile osób w markecie wkłada od razu taki produkt do koszyka.
A w biznesie jak jest?
Wielu przedsiębiorców boi się dać coś za darmo, albo po kosztach, żeby zaostrzyć apetyt.
Niech Ciebie poznają i zobaczą, że to co masz jest świetne. A zobaczysz, że wkrótce wrócą po więcej.
Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Co o tym sądzisz?
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Nikt nie budzi się pewnego dnia z myślą, że zainwestuje tysiące SEO.
Zazwyczaj to powolny proces kiedy jesteś zmęczony:
Jeśli któryś z tych elementów brzmi znajomo to SEO może mieć sens.
Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Co o tym sądzisz?
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Niestandardowe wyrażenia regularne (RegEx) w Google Search Console to niesamowita sztuczka.
Dzięki temu będziesz w stanie znaleźć pytania na etapie zakupu i wyszukiwania informacji, a także dostaniesz pomysły na mocno konwertujący content.
Wejdź do Google Search Console i w raporcie Skuteczność > Wyniki wyszukiwania kliknij:
-„+ Nowa”
-„Zapytanie”
-Niestandardowe (wyrażenie regularne)
-Pasuje do wyrażenia regularnego
-Wklej kod:
(?i)^(kto|co|gdzie|kiedy|dlaczego|jak|był|zrobił|jest|robi|jeśli|może|mógłby|powinien|byłby|zrobi|jest|są|nie|był|nie powinien|nie mógł|nie może|nie ma|nie chce|nie chce|blisko mnie|by|by\w|chc|czy|dostan|jest|kiedy|kt\wry|mo\we|znajd|zrobi).*
Do stworzonej listy dodaj Keywords Everywhere i sprawdź liczbę wyszukań + stawki CPC, aby podejmować jeszcze lepsze decyzje!
Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Co o tym sądzisz?
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Każda firma potrzebuje zarówno działań BRANDOWYCH jak i PERFORMANCE.
Pomyśl o tym w ten sposób…
1.Wszyscy wiemy, że aby być zdrowym trzeba codziennie uprawiać sport. Musisz to robić ciągle. Nie da się powiedzieć, „ten trening uratował mi życie”, albo ta jazda na rowerze sprawiła, że jestem zdrowy. Dopiero gdy będziesz to robić codziennie, co tydzień, przez miesiące, latami… to zobaczysz rezultaty. To jest Twój BRAND marketing.
2.Leki i środki doraźne. Jesteś chory, potrzebujesz antybiotyków, szczepionki. Masz raka, potrzebujesz chemii. Dzięki nim możesz przeżyć, bo dają SZYBKIE krótkoterminowe rezultaty. Ale nie tworzą długoterminowych efektów zdrowotnych. To jest Twój Performance.
Dla optymalnego zdrowia potrzebujesz obydwu.
Dla optymalnego wzrostu firmy potrzebujesz obydwu.
Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.
#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż
PS.
Co o tym sądzisz?
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
„People don’t think what they feel, don’t say what they think and don’t do what they say” – David Ogilvy.
Z tego powodu ankiety tak często nie dają rzetelnych rezultatów.
W UniqueSEO zawsze stosujemy kilka narzędzi analitycznych do projektowania kampanii (niestety sporo kosztują).
Ale są takie które każdy lubi.
Czyli… darmowe 😉
Jak np Google Trends, do którego kiedyś nagrałem poradnik na YT.
Więc zamiast działać na ślepo, sprawdź dane które ludzie wpisują na prawdę, a nie tylko po to aby wyglądać dobrze w oczach innych.
Zobacz: https://youtu.be/WYJoCRR9E4M
Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.
PS.
Co o tym sądzisz?
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Znasz to:
„Muszę to przemyśleć”
To że ktoś podczas rozmowy sprzedażowej mówi, że potrzebuje więcej czasu to tak na prawdę ma jeszcze jakieś obiekcje.
Bo to że będzie czekał nie spowoduje że zdobędzie informacje.
Tylko że to Ty jako sprzedawca jesteś jego źródłem informacji do którego ma teraz dostęp, to nie jest czas.
Jak więc wyciągnąć od takiej osoby informacje żeby nie brzmieć jak na przesłuchaniu?
Źle:Hej słuchaj, jest jeszcze coś więc pytaj teraz.
Dobrze: Musisz odpowiednio dopasować język ciała i ton głosu.
Zabrzmij tak jakbyś nie do końca wiedział/rozumiał.
„Ok, nie jestem pewien czy do końca rozumiem. Na co dokładnie potrzebujesz więcej czasu, tak abym mógł się przygotować do kolejnej rozmowy”
Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.
PS.
Co o tym sądzisz?
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Nie wiesz co pisać żeby zdobywać klientów, albo co pisać żeby robić zasięgi?
To proste.
Oto ściągawka (ps. zapisz ten post na później żeby mieć go zawsze pod ręką)
1.Chcesz zasięgu?
Pisz o historiach.
2.Chcesz się pozycjonować na lidera/autorytet?
Dziel się spostrzeżeniami branżowymi i insightami.
3.Chcesz zdobywać leady?
Publikuj case study i procesy.
Simple as banana, prawda?
Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.
PS.
Co o tym sądzisz?
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Jeśli chcesz już na etapie poszukiwania wyróżniać się i zdobywać więcej zapytań to musisz odpowiadać na podstawowe kwestie które interesują klienta.
Jak?
Najlepiej jest mieć stworzony content na każdy z tych kroków.
Ale jak właściwie szukają klienci?
Żaden problem, już Ci mówię:
-szukają po rozwiązaniu ich głównego problemu
-szukają po cenie i kosztach
-szukają w porównaniach i zestawieniach
-szukają po recenzjach
Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.
PS.
Co o tym sądzisz?
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Czy to jest najlepszy sposób żeby zaczynać zimne telefony?
Sam nie jestem fanem cold calli, ale jest to ciekawy opener który działa świetnie.
Daj znać w komentarzu czy go kiedyś stosowałeś.
Wygląda to tak:
„Cześć Marek, nie umawialiśmy się na telelfon, ale może będziesz mógł mi pomóc. Twoja firma jest w grupie 23 firm z którymi chciałbym pracować. Nie wiem czy to dla Ciebie istotne i czy kogoś szukacie do XYZ, ale pomyślałem że po prostu zadzwonię. Możesz mi pomóc?”
Dlaczego to działa?
Po pierwsze nie brzmi to sprzedażowo.
Po drugie prosisz 2x o pomoc, a ludzie często zgadzają się na pomaganie.
Po trzecie, dobrze się o nich wypowiadasz, jako firma tylko z kilku innych, co łaskocze ich ego.
Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.
PS.
Co o tym sądzisz?
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Jeśli chcesz żeby Twój produkt, albo usługa się bardo dobrze sprzedawała…
to musisz stworzyć ofertę nie do odrzucenia.
Czyli aby było im aż głupio odmówić.
Więc jak to zrobić?
1.Wynik, co mi to da: nie mów plan treningowy, tylko wymarzone ciało, albo minus 14 kilogramów dzięki czemu poznam na plaży piękne dziewczyny
2.Prawdopodobieństwo osiągnięcia: Maksymalizuj postrzegane prawdopodobieństwo sukcesu (referencje i sprawdzone studia przypadków)
3.Ile czasu mi to zajmie: Zminimalizuj czas do osiągnięcia sukcesu (Jak możemy to przyspieszyć? Jak możemy pokazać postęp?)
4.Mój wysiłek, czy wdrożę to w łatwy sposób, albo Ty zrobisz to za mnie? Minimalizuj wysiłek i poświęcenie
Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.
PS.
Co o tym sądzisz?
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Jak ktoś zakłada biznes po raz pierwszy to skupia się na produkcie.
Dobre wykonanie, dobra jakość, długopis pisze, nasz karma smakuje kotom itd.
To jest świeżak w biznesie, bo myśli że rzeczywiście jakością wygra.
Jak ktoś zakłada biznes po raz drugi to skupia się na dystrybucji i marketingu.
Bo ludzie muszą usłyszeć o produkcie, i muszą go łatwo kupić.
Jak ktoś zakłada biznes po raz trzeci to skupia się zarówno na produkcie jak i marketingu, czy dystrybucji.
Kilka miesięcy temu pojawił się film blackberry, który miał więcej opcji niż iphone i to wcześniej.
Czyli Steve Jobs wprowadził produkt który nie był najlepszy w tamtym czasie, a mimo to wygrał bo mieli
stworzony pełen ekosystem z appstore, marketingiem i dystrybucją.
Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.
PS.
Co o tym sądzisz?
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Jakiś czas temu nagrałem ciekawą rolkę, która mówiła:
nie sprzedawaj wkrętarki, tylko wywiercone dziury.
Czyli żeby klientowi sprzedawać efekt końcowy, a nie sam produkt.
Zatem, sprzedajesz wymarzone ciało a nie dietę.
Ale to tylko część prawdy.
Nie chodzi nam tylko o sam efekt końcowy, tylko „dlaczego” akurat TO jest dla nas ważne.
Przykład: jesteś edytorem wideo. Wiesz już że trzeba sprzedawać efekt końcowy czyli nie robisz tylko filmów reklamowych, ale pomagasz firmie zarabiać więcej dzięki filmom reklamowym.
Ale teraz idźmy dalej.
Musisz poznać prawdziwe potrzeby, bo na przykład problemem dla właściciela takiego biznesu może być to, że czasem klientów jest sporo, a innym razem jego pracownicy nie mają co robić (nuda).
Albo dlaczego ktoś chce schudnąć? Żeby dobrze wyglądać na plaży podczas urlopu?
Czy może idźmy dalej… i po to żeby czuć się na co dzień dobrze ze sobą bo to przeszkadza?
Jak odkrywać takie prawdziwe potrzeby opowiem na kolejnych filmach więc subskrybuj!
Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.
PS.
Co o tym sądzisz?
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Jakim autem jeździsz?
Prosty sposób żeby sprawdzić czy dobrze reklamujesz swoją firmę.
Zobacz jak mówią o Tobie klienci.
Jak ktoś spyta się Ciebie jakie masz aut i jeździsz porsche to tak odpowiesz
Albo mam aston martina, czy Rolls Royce.
Ktoś kto ma dobrą furę to podaje tylko markę, podczas gdy ktoś kto jeździ słabym autem to wchodzi w model, silnik i inne detale.
Więc zastanów się czy robisz wszystko co powinieneś aby Twoja firma była odrębną kategorią.
Jeśli ten post Ci się spodobał, zostaw 🔔 na moim profilu, aby być na bieżąco z kolejnymi.
PS.
Co o tym sądzisz?
PS.
Jak działamy?
prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO
jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)
jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online
Sprawdź: https://uniqueseo.pl/
Jakiej oferty klient nie odrzuci?
Takiej którą sam z Tobą stworzył.
Dlatego tak ważne jest zadawanie pytań, ale istnieje jeszcze jedna perfekcyjna strategia.
Działa na spotkaniach. Załóżmy jesteś u klienta, siedzi tam kilka osób i sam szef, albo prezes (ktoś ważny z firmy – decydent).
Pytasz się jego jak powinien wyglądać idealny produkt, albo usługa dla Was.
Kiedy on zaczyna opowiadać, (to jest ważne) Ty wszystko zapisujesz i mocno podkreślasz.
Kiedy prezes skończy mówić, mówisz:
doskonale!
Z kim mogę przedyskutować uszycie tej oferty według tego co Pan powiedział?
Dlaczego działa to tak świetnie?
Bo finalną decyzję i tak podejmuje prezes, a po drugie dostajesz osobę która będzie Ciebie słuchać, bo przecież tak powiedział prezes.
Subskrybuj ten kanał po więcej takich ciekawostek.
AI wkrótce Ciebie zastąpi.
Ale tylko jeśli jesteś przeciętny.
Jeśli jesteś copywriterem, edytorem filmów, marketerem, analitykiem etc.
Mówisz używam DaVinci resolve, czy premiere do edytowania wideo bla bla bla
…to masz problem bo jesteś tylko TOWAREM.
Ale jeśli jesteś PRO, który nie tworzy filmów, tylko wideo które zarabia dla klienta pieniądze…
…pokazujesz profesjonalizm i dowozisz rezultaty a nie pustosłowie z narzędzi AI,
to nie masz się czego obawiać,
bo klienci widzą Ciebie jako partnera, a nie towar.
Oglądaj więcej moich filmów
Większość z Was używa ChatGPT w ten sposób:
„napisz mi kilka przykładów na posty na facebooku”.
Dlatego właśnie efekty są takie słabe.
Oto jak tworzyć MEGA dobre prompty. Oto przykładowy jeden:
„Chcę, żebyś przeprowadził dla mnie badania klientów. Jesteś ekspertem w [przykład].
Opowiedz mi o 10 frustracjach, 10 pragnieniach, 10 marzeniach i 10 obawach, których doświadczają moi odbiorcy w związku z [O CZYM MÓWICIE].
Sformatuj w tabeli wyniki 10 frustracji, 10 pragnień, 10 marzeń i 10 lęków.
Oś x powinna być ponumerowana od jednego do dziesięciu, oś y powinna zawierać pragnienia, frustrację, marzenia i strach.”
W efekcie otrzymasz kilkadziesiąt pomysłów na treści które zadziałają świetnie bo odnoszą się do ludzkich emocji.
Strachu, pragnień, marzeń i obaw.
Subskrybuj ten kanał po więcej takich ciekawostek.
Viralowe reklamy można tworzyć według pewnego wzoru.
Nie wierzysz mi?
To posłuchaj.
Przejrzałem wczoraj reklamy na 43 kontach.
Wniosek jest prosty.
Nie lubimy tego co nudne.
Więc trzeba nas zainteresować.
Zatem na początku tworzy się haczyk na naszą uwagę.
Żeby ludzie mimo złapania uwagi nie scrollowali dalej, a oglądali reklamę do końca to kolejny powinien być tzw. interest peak.
Są 3 rodzaje:
1.Odwrócenie ryzyka – czyli widz nic nie traci
2.Unikatowość – opowiadaj jakby to było coś nowego. Widz nie może pomyśleć że już to zna, bo wtedy przewinie dalej
3.Autorytet – musisz udowodnić że znasz się na rzeczy i nie jesteś pełen g***
Oto sekret do tworzenia świetnych reklam które generują profit:
psychologia zakupowa.
Natomiast wiele osób mówi że najważniejsze są grafiki czy wideo…
…ale one same nie zadziałają jeśli nie poruszysz tego co interesuje ludzi i na co reagują.
Więc dobra reklama musi zawierać takie 3 rzeczy:
1.Wzbudzić zainteresowanie
2.Angażować, czyli utrzymać zainteresowanie
3.Mówić co mają zrobić czyli CTA
Żeby ich zainteresować możesz zacząć od czegoś:
-kontrowersyjnego
-zadać pytanie
-zaszokować
-użyć odmiennego zdania niż większość myśli
Jak już złapiesz ich uwagę to musisz ją utrzymać
O tym w kolejnych filmach
Zapomnij o wszystkim, co myślałeś, że wiesz o marketingu B2B.
Playbook wygląda znacząco inaczej. I to bardzo.
Minęły czasy, kiedy generowało się jak najwięcej słabej jakości leadów i przerzucało je do zespołów sprzedaży. Dziś zespoły marketingowe tworzą marki i budują przychody.
Ale to jeszcze nie wszystko.
Przejdźmy od razu do sedna!
ROLA ZESPOŁÓW MARKETINGOWYCH
Kiedyś:
Zespoły marketingowe miały głównie za zadanie:
-Dostarczanie dużej liczby potencjalnych klientów.
-Generowanie ruchu na stronie internetowej.
-Wykonywanie zadań w zawrotnym tempie. (ilość > jakość)
Nowe zasady:
Zespoły marketingowe mają teraz za zadanie:
-Koordynować ścisłą współpracę z zespołami sprzedażowymi w celu zapewnienia zgodności.
-Rozwijać Profil Idealnego Klienta (ICP).
-Wypracować strategiczne podejście dostosowane do grupy docelowej.
-Tworzyć przekonujące komunikaty, które rezonują z potencjalnymi klientami.
-Bezpośredni wkład w generowanie przychodów.
-Generować zarówno świadomość, jak i popyt na produkty lub usługi.
Obecny marketing wymaga bardziej strategicznego podejścia. Zespoły marketingowe nie są już tylko generatorem ruchu; za to generują przychody.
Poza generowaniem leadów, skupiają się na generowaniu przychodów i eliminowaniu wszelkich problemów i niewygodnych punktów na drodze kupującego.
Chodzi tu nie tylko o szybkie działanie; chodzi o właściwe działanie.
DŁUGOTERMINOWE PODEJŚCIE
Kiedyś:
Każda działalność marketingowa była oceniana na podstawie natychmiastowego ROI. Czyli czy mogę temu działaniu przypisać jakąś wartość? (typowy performance – czy wpływa ot na przychody, co prowadziło do krótkowzrocznego podejścia)
Skupiano się wąsko na krótkoterminowych zyskach, często pomijając długoterminowe strategie i inwestycje.
Ale rzeczy się zmieniły.
Teraz:
Marketing przejmuje strategiczne działania takie jak:
-Rozwój brandu.
-Kompleksowe działania.
-Tworzenie komunikacji.
-Mapowanie podróży kupującego.
-Budowa Top Of Mind i przewodnictwo myślowe (leadership)
Dzisiaj następuje przesunięcie w kierunku zrozumienia łącznej wartości tych działań w napędzaniu trwałego wzrostu i sukcesu.
A jak wygląda teraz pozyskiwanie nowych klientów?
POZYSKIWANIE NOWYCH KUPUJĄCYCH
Kiedyś:
Teraz:
Budujesz świadomość i popyt na platformach i kanałach, na których przebywają twoi kupujący. Nie zawsze chcesz być w głównych sieciach reklamowych. Myślisz o niszach.
Tworzymy treści, które prowadzą naszych kupujących przez każdy krok ich podróży. Czy dopiero zaczynają szukać rozwiązania problemu, czy są gotowi podpisać umowę, mamy dla nich odpowiednie, pomocne treści.
Dbamy o budowanie relacji, nie tylko o sprzedawanie produktów. Zależy nam na AOV i LTV, a także ewangelizacji.
Więc jeśli wciąż grasz według starych zasad, to już najwyższy czas coś zmienić.
Czas znokautować konkurencję!
Jak stworzyć materiał na posty na 1 miesiąc do przodu z AI?
Zacznijmy.
PROMPT:
Muszę stworzyć posty na social media do kalendarz publikacji na 30dni. Będą to posty na Facebook. Mój sklep sprzedaje karmę dla psów.
Chcę postować 5 dni w tygodniu.
Część postów ma być sprzedażowa, a druga część ma być ciekawa i budzić zainteresowanie, a także pozytywne emocje do mojej marki.
Pomóż mi z tym tworząc pełny kalendarz publikacji.
Zanim go stworzysz, zadaj mi wszystkie pytania jakie potrzebujesz.
Posty sformatuj w tabeli. W pierwszej kolumnie tekst, w drugie sugerowany obraz i w trzeciej prompt żeby wygenerować obrazem z AI.
Prompt do obrazów powinien zawierać słowa kluczowe, rodzaj aparatu i rodzaj zdjęcia.
_________
Do generowania obrazów możesz użyć DALLE w chatGPT, lub midjourney.
Sam prompt możesz również dowolnie modyfikować, np jak długi ma być post na social media, czy rodzaj zdjęcia/aparatu.
Większość pisze prompty w zły sposób i dlatego teksty są takie słabe.
Np. „napisz tekst na bloga o marketingu”
Coś takiego nie zadziała
Oto jak to zrobić dobrze:
-rola, np. jako ekspert motoryzacji…
-cel
-rezultat
-kontekst
-format
-ograniczenia
Przykład dla studia autodetailingu:
Jesteś ekspertem od motoryzacji. Stwórz 3 posty o historii Porsche na Facebook. Celem jest dotarcie do fanów marki Porsche, tak aby chcieli skorzystać z usługi studia autodetalingowgo (czyszczenie auta, pranie i nałożenie ceramiki). Moja grupa docelowa to osoby zamożne, na stanowiskach kierowniczych, lub właściciele firm w wieku 30- 60 lat. Ton wypowiedzi niech będzie przyjazny, ale profesjonalny.
Każdy mówi że ludzie obecnie mają krótką możliwość skupiania uwagi, dlatego lubią krótkie filmiki, albo teksty.
Tylko dlaczego potrafią pół nocy oglądać seriale na netflixie?
Coś mi się tu nie zgadza.
Ale nawiązując do marketingu. Długie teksty, jak i krótkie landing page są potrzebne.
Zazwyczaj jeśli ktoś ma dokonać szybkiego działania jak np pobranie PDF, to może to być tylko nagłówek i miejsce aby zostawić swoje dane.
Natomiast jeśli ktoś ma już kupić i to coś drogiego to lepiej działają bardzo długie listy sprzedażowe w stylu Dana Kennedy’ego czy David’a Ogilvy.
W sumie to logiczne, że chcemy poznać wtedy więcej informacji.
Przetestuj obie wersje u siebie, bo…
Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego jak ktoś jest dobry w sprzedaży to najczęściej jest też dobry w marketingu?
Tak na prawdę mechanizm jest bardzo podobny.
Sprzedaż to 1 na 1, a marketing to 1 do wielu. Wiemy też że największe konwersje czyli zakupy daje marketing odpowiedzi bezpośredniej, czyli Direct Response.
Zatem jeśli w przyszłości będziesz szukał kogoś do swojego zespołu, lub konsultacji, czy agencji do poprowadzenia projektu to weź pod uwagę te 2 rzeczy.
Jeśli marketing będziesz traktował bardzie bezpośrednio, jakbyś rozmawiał z drugim człowiekiem w stylu 1 na 1 to zobaczysz że w Twoi biznesie zacznie dziać się magia.
Nie wiem czy też tak masz, ale ja obserwuję spore zmiany w marketingu.Szczególnie jeśli chodzi o osoby które sprzedają kursy, lub oferują jakieś usługi online.
Włączasz social media, scrollujesz facebooka i praktycznie codziennie widzisz jakieś nowe twarze.
Każdy daje odważne stwierdzenia, lub gwarancje, że jego kurs, albo program coachingowy to gamechanger, rozwiążesz wszystkie swoje problemy i tak dalej.
Z tego powodu ludzie stają się sceptyczni.
Więc w przyszłości, jeśli będziesz chcieć cały czas dobrze sprzedawać, musisz wziąć to pod uwagę.
Czyli budowanie zaufania i rozpoznawalności.
A firmy które nie mają personal brandu i tego połączenia z klientami, będą jako pierwsze odpadać.
Robert Zajonc opisał pewne działanie w psychologii które mówi o tym że jak coś znamy to bardziej ufamy i w kontekście biznesu możemy kupić taki produkt, a nie od konkurencji o której ne słyszeliśmy.
Familiarity bias odnosi się do tendencji ludzi do preferowania znanych opcji, produktów, strategii lub decyzji zamiast eksplorować nowe możliwości. W kontekście inwestycyjnym, ten błąd myślowy może skłaniać inwestorów do lokowania kapitału w spółki krajowe, branże znane z doświadczenia zawodowego lub produkty finansowe, które już posiadają, pomimo że inne opcje mogą oferować lepsze perspektywy wzrostu czy dywersyfikację ryzyka.
W biznesie, familiarity bias może prowadzić do utrzymywania się przy przestarzałych modelach biznesowych, technologiach lub procesach, ponieważ są one znane i wygodne. To może hamować innowacje i ograniczać zdolność firmy do adaptacji do zmieniającego się rynku.
______
Jeden z największych błędów który sprawia że masz tak mało zakupów na swojej stronie.
To jest brak jasnego CTA.
Pamiętasz jeszcze czasy kiedy byłeś nastolatkiem i nie wiedziałeś jak randkować?
Brak mocnego wezwania do działania na stronie to tak jakbyś za małolata chciał zaprosić dziewczynę na kawę i zamiast spytać wprost to mówisz:
kawa jest dobra, dużo ludzi pije kawę, a Ty lubisz kawę?
Ale dopóki nie złożysz konkretnego zapytania to nie dostaniesz działania.
Więc dodaj konkretne, rzucające się przyciski z klarownym Call to Action.
Zadzwoń już teraz, złóż zamówienie, umów się na spotkanie, kup teraz.
Dodaj ten post do ulubionych żeby pamiętać o tym kiedy będziesz optymalizować swoją stronę.
Ten błąd Cię sporo kosztuje.
Firmy sprzedają zwykle rozwiązania które pozwalają uporać się z obiektywnym problemem. Tymczasem klienci kupują to co pozwala rozwiązać problemy emocjonalne. Więc nie sprzedawaj diety na odchudzanie. Sprzedawaj wymarzone ciało. Nie sprzedawaj CRM tylko system który pozwala sprzedawcom więcej zarabiać dla Twojej firmy. Jak chcesz więcej takich porad to polub ten film i obserwuj profil.
Jak wyciągnąć prawdziwe obiekcje w sprzedaży.
Świeżak bez doświadczenia robi to tak:
Prospect: Muszę to przemyśleć
Świeżak: Ok, ile czasu potrzebujesz? Kiedy mam zadzwonić?
Profesjonalista:
-Muszę to przemyśleć
-Ahh rozumiem, chodzi o cenę
-Nie
-Czyli źle to Panu wytłumaczyłem
-Nie
Chodzi mi o to że jak nie chce powiedzieć co jest prawdziwym powodem to poprowadź rozmowę tak żeby wina spadła na Ciebie. Będzie mieć wyrzuty więc sam już powie co jest prawdziwym powodem bo nie będzie chciał Ciebie zostawiam z poczuciem że to Twoja wina.
Nawet jeśli cena jest tym powodem, ale już powiedział wcześniej że o nią chodzi- to sam widziałem kilka przypadków że w tym momencie mówił:
„a wiesz, to jednak jest cena”.
Bingo.
Jak masz prawdziwy problem na tacy to możesz z nim pracować.
Możesz np odpowiedzieć:
„a jaką cenę spodziewałeś się usłyszeć”.
Subskrybuj po więcej tipów.
Rolka 1 – styl taki motywacyjny, surowy
Nie zastanawiałeś się nigdy co by się stało gdybys poświęcił 1 rok, tylko 1 rok na zrobienie absolutnie wszystkiego tak jak należy? NA 100% robisz diete, na 100% robisz samorozwój, na 100% rozwijasz biznes i na 100% dbasz o siebie. Jak po tym wszystkim Twoje życie by się zmieniło tylko w ten jeden rok. Założę się że byłbys drastycznie inną osobą. Po tym czasie gdybyś spojrzał wstecz to nie mógłbys uwierzyć w to kim byłeś. Czas i tak będzie płynął, bez znaczenia co postanowisz robić przez kolejny rok. A założę się że powiesz samemu sobie, „to była najlepsza decyzja w moim życiu”. Zapisz ten post na później.
Rolka 2
Dobrze wiesz co musisz robić, więc przestań udawać że nie wiesz. Masz pewne problemy które chcesz rozwiązać, pewne ścieżki którymi powinieneś podążać. Po prostu musisz to robić. ” ale ja nie mam motywacji”. Idealna chwila nigdy nie istnieje. Najlepszy moment był wczoraj, drugi najlepszy jest dzisiaj. Motywacja jest ulotna, czasem jest, czasem jej nie ma. Jeśli zaczniesz mysleć nawykami to przestaniesz się zastanawiać czy na coś masz ochotę. Po prostu wiesz że trzeba to zrobić i nie podważasz tego faktu. Nie musisz byc perfekcyjny, nie musisz mieć najlepszego planu. Rzymu od razu nie zbudowano. Zapisz ten post na później.
Rolka 3
Chcę żebyś sobie wyobraził przez chwilę idealną wersję siebie. Wersję która pracuje tak rzetelnie i ciężko jak tylko pragniesz. Wersja która stawia więcksze cele i robi więcej od konkurencji. Wersję która jeśli usłyszy jakiś komentarz hejtera to spływa on po nim jak woda. Wersję która nie boi się upadku i ryzyka. A wiesz że ta osoba którą sobie wyobraziłeś może istnieć? Co Cię powstrzymuje żeby ignorować nieprzychylne komentarze innych i pracować lepiej od pozostałych. To wszystko co wymieniłem jesteś w stanie kontrolować. Tylko musisz chcieć je zmienić. Zapisz ten post na później.
Rolka 4
STOP. Przestań czekać na kolejne motywacyjne wideo. Przestań tracić czas na ciągłe oglądanie takich materiałów. Jak pójdziez w teren i będziesz działać to nauczysz się 100x więcej i 100x szybciej. To co odróżnia zwycięzców od przegranych to nie jest więcej informacji. To więcej działania. Znacznie więcej wyciągniesz na polu bitwy niż z research’u. A prawdziwe zwycięztwo, w prawdziwym życiu napędzi Ciebie o wiele bardziej do działania niż motywacyjne wideo Gary Vee. Zapisz ten post na później.
Rolka 5
To jest jedna z najlepszych porad jakie ostatnio usłyszałem. Nie jesteś głosem w swojej głowie, tylko obserwatorem. To trochę tak jakbyś miał w głowie drugą osobę i na podstawie tego co doświadczasz w życiu, czym tą osobę karmisz to ona zaczyna to powtarzać. Jeśli co chwilę ktoś Ciebie denerwuje, to nie jest coś nie tak z nimi. Tylko z Tobą że dajesz się denerwować i w ogóle że zwrasza uwagę na pierdoły. Jeśli zaczniesz świadomie analizować, łapać się na tym o czym myślisz, to zobaczysz że większość w ogóle nie ma sensu. Bycie świadomym tego głosu to pierwszy krok na ścieżce aby wziąć życie w swoje ręce. Zapisz ten post na później.
Rolka
Już nigdy nie skończą Ci się pomysły na posty. Najpierw wybierz główny temat o jakim chcesz mówić. Ja dla przykładu dam tutaj ogólne hasło „marketing”. Ty wybierz takie które opisuje Twoją branżę, przedłużanie włosów, odnawialne źródła energii, trening na siłowni itd. Następnie wypisz wszystkie nisze. Oczywiście im więcej tym lepiej. Ja wypisałem teraz na szybko 10. SEO, Google Ads, Reklamy Facebook itd. Teraz wpisz każdą z tych nisz w wyszukiwarkę i przejdź do sekcji „więcej pytań”. Klikaj na każde i zobaczysz że na dole pojawiają się kolejne. Zrób to tak długo aż otrzymasz 20-30 dobrych pytań. Skopiuj pytania do excela i w ten sposób ja w 30 minut zrobiłem 300 pomysłów na treści, czyli cały rok mam z głowy. Bo 10 nisz razy 30 pytań daje 300. Zapisz ten post na później bo zapomnisz.
Rolka 21
Charlie Munger był wieloletnim partnerem Warrena Buffeta, miliarderem i doskonałym przedsiębiorcą. Najważniejsze rzeczy jakich mnie nauczył to myślenie odwrócone. Inwersyjne podejście to taki model, który obejmuje myślenie wstecz, rozpatrywanie problemów w odwrotnej kolejności i skupianie się na unikaniu błędów, a nie na dążeniu do sukcesu. Charlie powiedział kiedyś na jednym seminarium, że kiedy był meteorologiem podczas II wojny światowej, kazano mu rysować mapy i przewidywać pogodę dla pilotów. Odwrócił problem i powiedział: załóżmy, że chcę zabić wielu pilotów, jak będzie to najłatwiejsze? Tym odwróconym mysleniem doszedł do wniosku, że jedynym sposobem na to jest doprowadzenie samolotów do oblodzenia, z którym samoloty nie mogą sobie poradzić, lub doprowadzenie pilota do miejsca, w którym skończy mu się paliwo, zanim będzie mógł bezpiecznie wylądować. Razem z Warrenem Buffetem mieli też podejście do upraszczania. Buffet mówił że inwestuje w biznesy tak proste które może prowadzić nawet idiota. To co jeszcze warto powiedzieć, to Charlie mocno kładl nacisk na brand, dlatego ponad 50% akcji w ich portfolio to akcje apple.
Teraz magiczna rzecz, coś czego nikt inny nie publikował i takie rzeczy dostajesz na szkoleniach czy prywatnym mentoringu, ale podam Ci mój playbook na budowanie profilu i sprzedaż (ABM marketing i social selling), który zajmuje mi ok 60 minut dziennie, pozwala budować profil i zdobywać klientów do mojej firmy. Tylko pamiętaj, że Twoja publika to tylko buyer persony i ICP.
Nie pisz do innych.
U mnie większość postów jest adresowana do CMO i osób na stanowiskach zarządczych, które mają problemy z marketingiem.
Krok 1: Publikujesz post informacyjny (edutainment) i w komentarzu dajesz link do oferty, lub lead magnet (10 min) – Tip: Wyobraź sobie to w aktualnościach (czy ludzie znajdą wartość?) Co o tym sądzisz? To nie mogą być posty sprzedażowe. TYLKO WARTOŚĆ
Krok 2: Odpowiadam na komentarze (10 min)
Krok 3: Minimum 3 komentarze z Feedu (5 min)
Krok 4: Współpracuj z innymi twórcami (15 min)
Krok 5: Zakończ odpowiadanie na komentarze (10 minut)
Krok 6: Zerujesz skrzynkę odbiorczą (10 min)
Krok 7: Wizyty w profilu (5 minut)
Krok 8: Dodawanie osób zaangażowanych (5 minut)
Krok 9: Raz w tygodniu (10 minut)
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)