Cytaty o reklamie, brandingu, marketingu, SEO, Google Ads, biznes – aforyzmy, sentencje i mądre wypowiedzi (Biblia marketingu cz2.)

Cytaty o reklamie, brandingu, marketingu, SEO, Google Ads, biznes – aforyzmy, sentencje i mądre wypowiedzi (Biblia marketingu cz2.)

FAQ Frequently Asked Questions

Cytaty o marketingu i inne wypowiedzi na temat biznesu i reklamy

Zawartość strony

Jest to zbiór moich wypowiedzi na Linkedin i innych social media:

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Marketerzy w B2B też mogą się wiele nauczyć od B2C.

Marketerzy w B2B też mogą się wiele nauczyć od B2C.

W B2C marketing to sprzedaż. W B2C usługach (zazwyczaj) i w ecommerce nie ma dedykowanych zespołów sprzedaży.

Marketing musi więc też sprzedawać.

W B2B natomiast od zawsze mieliśmy sytuację, żeby zbierać leady dla sprzedawców.

W ostatnich latach podejście zmieniło się na tyle, że większość research’u klient wykonuje samemu.

Jak możesz sprawdzić czy masz odpowiednie działania?

Wyobraź sobie przez chwilę, że nagle znika Twój dział handlowy. Dosłownie nie masz sprzedawców.

Czy na podstawie samej strony i reklam, które na nią kierują jesteś w stanie sprzedać?

Dla wielu zmienia to zasady gry.

Ponieważ obecnie marketing musi sprzedawać.

Tu chodzi o zysk, a nie SQL, MQL, zasięg, CPC czy inne metryki.

PS. To podejście nie jest oparte na tym, „bo inni tak mówią”. Tak rzeczywiście jest. A jak przejrzysz kilka programów do atrybucji to zobaczysz, że każdy raportuje inaczej.

Dlatego liczy się tworzenie popytu i jego przechwytywanie.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Dlaczego dodaliśmy cennik na stronie?

„Dlaczego dodaliśmy cennik na stronie?”

Niezbyt ciekawy tytuł prawda?

Teksty o firmie są nudne, w szczególności cennik.

Kogo to obchodzi i kto lubi przegladać oferty?

Otóż ten tekst ma głębsze znaczenie.

Oto fragment newslettera, który wysyłam obecnie do osób w naszej bazie. Przeczytaj:

______________________________

Cześć!

Z reguły newsletter wychodzi zawsze w poniedziałek (chyba, że jesteś na naszej automatycznej liście lead nurturing/follow up 🤷‍♂️)…

… ale piszę właśnie dzisiaj z dosyć ciekawym tematem.

Zabrzmi to sprzedażowo, ale takie nie jest.

Mianowicie, dodaliśmy na stronie oficjalny cennik.

Jeśli chodzi o B2B, to rzadkość.

Każda firma zanim pokaże ofertę, chce pozyskać dane kontaktowe (email-numer telefonu), aby mogli się z Tobą skontaktować sprzedawcy z działu handlowego.

Z angielskiego jest to „gated content”. Czyli „chroniony”, albo „strzeżony/za bramą”.

Brzmi logicznie prawda?

Masz dane, dzięki czemu w przyszłości możesz kontaktować się z „leadami”.

Otóż każdy kij ma dwa końce.

I my wpadliśmy w tego typu pętlę.

Kiedy dostajesz więcej zapytań i musisz wykonać więcej telefonów do zainteresowanych, niż Twój dział handlowy może wykonać.

Bo jeśli robisz marketing dobrze, jest ciekawy, to nawet osoby, które od Ciebie nie kupią kontaktują się z Twoją firmą.

„Od tak po prostu… bo was lubię… bo chciałam zobaczyć.. itp”

Taka osoba nigdy od Ciebie nie kupi.

Później handlowcy tracą czas na follow up i przygotowywanie ofert.

My tego nie chcemy.

I Ty też powinieneś, jeśli działasz w B2B.

Lepiej od razu edukować osoby.

Niech zgłaszają się do Ciebie jak najbardziej świadomi, aby każdy handlowiec nie musiał tłumaczyć tego samego po 30 minut dziennie z nową osobą… i zaraz z kolejną.

„Przerzuć” tą edukację na lead’a.

Niech sam się ze wszystkim zapozna.

Co zyskujesz?

1. Wydajesz mniej na osoby z działu handlowego, bo nie muszą już tyle dzwonić i robić follow up.

2. Kontaktują się z Tobą tylko „kwalifikowane leady”, z których handlowcy domykają spory %. Dzięki temu mają większą motywację i zadowolenie z pracy. A jak wiesz to kluczowe, niezadowolony pracownik zawsze będzie słaby, bo po co ma się starać?

3. Z racji, że nie musisz zatrudniać dodatkowych sprzedawców, zaoszczędzone fundusze przerzucasz na marketing, który zgodnie z punktem 2 generuje Tobie jeszcze więcej dobrej jakości leadów.

To taki „hack” wprost od nas z firmy, gdzie widzimy co się dzieje u naszych klientów i u nas samych.

Wdróż to, albo nie.

Twój wybór.

Rafał.

PS.

A przy okazji, jak chcesz sprawdzić ten cennik, to tutaj:

https://uniqueseo.pl/cennik/

Chcesz się zapisać na newsletter?

Oto link:

https://uniqueseo.pl/newsletter/

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

Ludzie muszą myśleć inaczej jeśli robią content na swoją stronę, kontra na social media.

Ludzie muszą myśleć inaczej jeśli robią content na swoją stronę, kontra na social media.

Co mam na myśli:

Większość firm stara się dodawać treści typowo ze swojej strony na profile społecznościowe. I to jest błąd.

Zobacz… oto treść firmowa ze strony:

-pojawia się nagle w Twoim feedzie na Facebooku/Linkedin

-w miejscu gdzie nie chcesz, aby Ci sprzedawano, albo ktoś mówił jaką ma wspaniałą ofertę

-dzieje się tak, ponieważ przedsiębiorcy myślą, że ludzie lubią konsumować treści na ich stronie (to nieprawda, ponieważ wolą social media)

Czyli nie chodzi tu o Twój blog, czy landing page.

Mogą tam zdobywać konkretne informacje (jak specyfikacja produktu, czy przepisy na blogu kulinarnym), ale nie spędzają w ten sposób „wolnego czasu”.

Minusy:

Zasięg – nikt tego nie ogląda/czyta/słucha do końca, dlatego algorytmy tego nie promują

Brak feedbacku – jeśli dodajesz firmowe informacje to nikt nie będzie o tym pisał z własnej woli, czy się udzielał pod takimi postami

Kiedy to działa?

Kiedy czegoś szuka i wpisze (najczęściej w Google).

To co zrobić?

Nazywa się to „Dark Social”.

-Treści stworzone do użytku natywnego w sieciach społecznościowych i platformach treści

– Firmy B2B nie inwestują odpowiednio w te działania, ponieważ oprogramowanie do atrybucji nie mierzy skutecznie ich wpływu

Przykłady: post na LinkedIn, podcast, płatny post na Instagramie, film na YouTube, wątek komentarzy na Twitterze.

Plusy:

Duży zasięg – szansa że dzięki temu zobaczą Twoje treści nowe osoby, które nie znają Twojej firmy

Generowanie wstępnie zainteresowanych klientów – algorytmy social media działają na zasadzie, że pokazują nam to co nas interesuje. Dzięki temu, osoby, które interesuje tematyka Twoich postów zobaczą je. Czyli docierasz po „zainteresowaniach” do najlepszych kwalifikowanych leadów.

Jeśli robisz ciekawy content w wystarczającej ilości, to odbiorcy zobaczą Ciebie kilka razy na dzień logując się do social mediów. W przeciwieństwie do wchodzenia na Twoją stronę.

Widzisz różnicę w tym podejściu?

Rozejrzyj się po wielu branżach. Każda firma, która teraz rośnie jak szalona, stosuje takie podejście.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Nie chodzi o to, żeby znajdować miejsca w których nie ma Twoich konkurentów, ale żeby działać lepiej w miejscach gdzie są Twoi klienci.

Nie chodzi o to, żeby znajdować miejsca w których nie ma Twoich konkurentów, ale żeby działać lepiej w miejscach gdzie są Twoi klienci.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Przestań skupiać się tyle na swojej konkurencji. To nie oni Ci zapłacą.

Przestań skupiać się tyle na swojej konkurencji. To nie oni Ci zapłacą.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

W 1991 CEO Coca Cola Brian Dyson powiedział słynne

W 1991 CEO Coca Cola Brian Dyson powiedział słynne:

„Wyobraź sobie, że życie to gra z 5 piłkami, którymi żonglujesz w powietrzu, starając się aby żadna z nich nie spadła na ziemię.

Jedna z nich jest z gumy, a reszta to szkło.

Pięć piłek to: praca, rodzina, zdrowie, przyjaciele, dusza.

Nie minie dużo czasu, zanim zdasz sobie sprawę, że (praca) to gumowa piłka. Za każdym razem, gdy upadnie, znów ją podniesiesz, podczas gdy pozostałe kule są ze szkła.

Jeśli któraś z nich upadnie, nie wróci do swojej poprzedniej postaci.

Będzie albo uszkodzona, popękana, a nawet rozdrobniona.

Musisz być tego świadomy i dążyć do tego.

Efektywnie zarządzaj swoją pracą w godzinach pracy, poświęć czas na zapewnienie sobie szczerości, daj niezbędny czas rodzinie i przyjaciołom, odpocznij i zadbaj o swoje zdrowie.

Jeśli coś pęknie, to nie jest łatwo wrócić aby było tak jak kiedyś.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Zamień Netflix na książki.

Zamień Netflix na książki.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Dlaczego powinniśmy uczyć się storytellingu?

Dlaczego powinniśmy uczyć się storytellingu?

Ponieważ jakakolwiek jest twoja praca, zajmujesz się opowiadaniem historii.

Komunikacja to istota przyciągania ludzi do swojego sposobu myślenia.

A opowiadanie jest esencją komunikacji.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Istnieją błędy w ludzkim rozumowaniu, które zwiększają postrzeganą wartość, często bez dostarczenia twardych dowodów.

Istnieją błędy w ludzkim rozumowaniu, które zwiększają postrzeganą wartość, często bez dostarczenia twardych dowodów.

Jeśli chcesz zwiększyć swoje wyniki reklamowe zastosuj je:

1. Odwołaj się do tradycji. Dzieje się tak, gdy twierdzisz, że coś jest dobre lub prawdziwe, ponieważ zawsze tak było.

2. Odwołaj się do powszechnego przekonania. Kiedy zakładasz, że coś jest prawdą, ponieważ wielu ludzi w to wierzy, odwołujesz się do dowodu społecznego (social proof). Np „wszyscy tak robią”.

3. Strach. Jest to powszechne w marketingu – sprawia, że ​​potencjalny klient czuje się przestraszony czymś, co może się zdarzyć, jeśli nie kupi Twojego produktu.

4. Odwołaj się do natury. Zauważ, że słowo „naturalne” od razu zmienia opinie konsumentów.

5. Myślenie życzeniowe. Ponieważ ludzie chcą w to wierzyć, często to robią.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Chcesz sprzedawać więcej?

Chcesz sprzedawać więcej?

Istnieje pewna ciekawa, ale nieintuicyjna metoda.

Zaproponuj klientom produkt/usługę o podobnej cenie, ale gorszy.

Już wyjaśniam o co chodzi.

Ostatnio czytałem „Przewidywalnie nieracjonalni” i był tam opisany ciekawy eksperyment.

Jednym bardzo interesującym podejściem jest strategia „wabika”. Polega ona na wprowadzeniu do oferty pewnej pozycji nie w celu przekonania ludzi do jej wyboru, ale po to, by inna pozycja (ta, na której najbardziej zależy sprzedawcy) wydawała się bardziej atrakcyjna.

Przykład oferty prenumeraty czasopisma The Economist, opisany przez Dana Ariely’ego, jest doskonałym zaprezentowaniem:

a) prenumerata internetowa za 59$

b) prenumerata papierowa za 125$

c) prenumerata papierowa + internetowa także za 125$.

Na pierwszy rzut oka ta oferta wydaje się być nielogicznie napisana. Dlaczego ktoś miałby wybrać opcję B, skoro za te same pieniądze można otrzymać więcej w opcji C?

Jednak ta konstrukcja oferty nie jest błędem! To właśnie jest „wabik”.

Jaki jest jej cel? Zachęcenie tych, którzy początkowo interesują się wyłącznie wersją cyfrową, aby jednak rozważyli dołożenie do wyższej opcji.

Co więcej, ta strategia działa! Z eksperymentów przeprowadzonych przez prof. Ariely’ego wynika, że gdy dostępne były tylko dwie opcje, kupujący decydowali się następująco:

-68% wybierało wersję cyfrową (opcja a za 59$)

-32% wybierało wersję papierową i cyfrową (opcja c za 125$)

Jednak gdy w drugiej grupie badawczej Dan Ariely zaproponował wszystkie trzy możliwości, wyniki wyglądały następująco:

-16% wybierało wersję cyfrową (opcja a)

-0% wybierało wersję papierową (opcja b)

-84% wybierało wersję papierową + cyfrową (opcja c)

Zdjęcia bobasów

Wiesz dlaczego w reklamach tak często używa się małych dzieci, nawet jeśli nie mają bezpośredniego związku z produktem?

Darwin pierwotnie zwrócił uwagę, że jest coś w niemowlętach, co skłania dorosłych do reagowania na nie i opieki nad nimi (źródło: Darwin C. Chicago: University of Chicago Press; 1872. The Expression of the Emotions in Man and Animals.).

Ludzki mózg jest zaprogramowany tak, aby reagować na twarz dziecka, a nawet dziecinne rysy twarzy u dorosłych (źródło: Kringelbach ML, A specific and rapid neural signature for parental instinct).

W powyższym badaniu stwierdzono, że ludzki mózg reaguje w ciągu 150 milisekund po pokazaniu twarzy niemowlęcia. Aktywność zachodzi w płacie czołowym, będącym odpowiedzialnym za emocje. Fotografie dorosłych nie wywołują takiej aktywności.

Morał?

Twarze bobasów szybko przykuwają uwagę do reklamy. Umiejętne stosowanie i następnie kierowanie na swój produkt zwiększa efektywność.

Słowo „zaufaj”

Czy jedno słowo w reklamie może zwiększyć zakupy na Twojej stronie?

Okazuje się,że tak.

W pewnym badaniu (Li and Miniard, On the Potential for Advertising to Facilitate Trust in the Advertised Brand, 2006) przetestowano 2 wersje reklamy.

Jedna z nich zawierała na końcu dodane zdanie „Możesz nam zaufać, że zrobimy to dla Ciebie”

Kluczowe jest tutaj słowo „zaufać”.

Jak się okazuje dosyć trywialne i oczywiste, a nawet mgliste twierdzenie. A jak sie okazuje ma potężny wpływ.

W efekcie zaobserwowano wzrost w każdej z tych kategorii:

-zaufanie 33%

-uczciwość 20%

-rzetelność 11%

-uczciwa cena 7%

Jaki jest z tego morał dla Ciebie?

Jeśli chcesz, żeby klienci Ci ufali to przypominaj im o tym.

Mi też, możesz zaufać i naszej agencji UniqueSEO 😉

Do jutra!

Kilka faktów na temat UGC* i dark social.

Kilka faktów na temat UGC* i dark social.

* User Generated Content – czyli treści tworzone przez użytkowników

1. Ponad 86% firm wykorzystuje UGC w ramach swojej strategii marketingowej.

2. Posty UGC udostępniane na kanałach społecznościowych mają o 28% wyższy wskaźnik zaangażowania niż standardowe posty marek.

3. Reklamy oparte na UGC uzyskują czterokrotnie wyższe współczynniki klikalności i 50% spadek kosztu kliknięcia niż średnia.

4. Filmy tworzone przez (i polecane) użytkowników uzyskują 10 razy więcej wyświetleń w YouTube niż treści tworzone przez marki.

5. 90% ludzi chce, aby wspierane przez nich marki były autentyczne.

6. Marketing szeptany generuje dwukrotnie wyższą sprzedaż niż reklamy płatne.

7. 75% marek deklaruje, że wie, iż dodanie treści UGC do ich marketingu sprawia, że treść ich marki jest bardziej autentyczna.

źródło: opracowanie z social toaster

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Raz w tygodniu robię audyt swojego czasu.

Raz w tygodniu robię audyt swojego czasu.

Zadaję sobie pytania:

– Co zabiera mi energię?

– Co daje mi energię?

– Czy jest coś, co mogę zlecić innej osobie?

– Co mogę łatwo wyeliminować coś co mi przeszkadza?

– Jakie zadania mogę zautomatyzować?

A Ty?

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Zwiększanie konwersji

Zrozumienie i wdrożenie działań mających na celu zwiększenie liczby konwersji w prosty sposób powoduje wzrost Twojej firmy.

Oto kilka etapów:

1.Oferta, której nie można się oprzeć

Zapewnia wyjątkową wartość, dzięki czemu Twój produkt jest okazją, której klienci nie mogą się oprzeć.

Przykłady:

-dodatkowy przedmiot lub usługa za pierwsze zakupy

-oferuj darmowy prezent przy zakupie

-oferta „kup jeden, drugi otrzymasz za darmo” lub „kup 2, a 1 masz w gratisie”.

2.Propozycja wartości

Wyróżnia Cię, przykuwając uwagę i podkreśla wyjątkowe zalety Twojego produktu.

Przykłady:

-podkreślaj wyjątkowe zalet

-wykorzystaj obrazy, infografiki lub filmy, aby zilustrować korzyści

-pokaż, jak Twój produkt przewyższa konkurencję

3.Dowód społeczny

Wykorzystuje ludzkie zaufanie, zwiększając wiarygodność poprzez referencje, liczbę użytkowników i rekomendacje.

Przykłady:

-wyświetlaj recenzje użytkowników

-wyświetlaj liczby użytkowników lub zakupów

-wyświetlaj logo klientów w sekcji „zaufali nam/nasi klienci”.

4.Zaufanie i wiarygodność

Są wspierane przez przejrzyste praktyki, niezawodną obsługę klienta i prezentację Twoich referencji.

Przykłady:

-wyświetlaj loga zaufania na stronach płatności

-prezentuj nagrody i certyfikaty

-podkreślaj wszystko, co sprawia, że Twoja firma jest godna zaufania

5.Przekonujący copywriting

Wzbudza zainteresowanie i pożądanie za pomocą emocjonalnego języka, który rezonuje z odbiorcami.

Przykłady:

-używaj emocjonalnego języka

-używaj przekonujących nagłówków i listy wypunktowanej (bullet points) zorientowanych na korzyści

-zwracaj się bezpośrednio do odbiorców, używając słowa „ty” (zobacz jak ja napisałem ten post. Piszę tak jakbyśmy rozmawiali)

6.Niedobór

Stworzenie poczucia pilności lub niedoboru napędza szybkie działanie, przed strachem, że możemy coś przegapić.

Przykłady:

-pokazuj liczbę przedmiotów pozostałych w magazynie lub sprzedanych

-podkreśl, że oferta jest ograniczona w czasie, lub sezonowa

-używaj zwrotów takich jak „Ostatnia szansa”

7.Rozbijaj obiekcje

Postępowanie ze sprzeciwem obejmuje proaktywne wyjaśnianie potencjalnych obaw i jasną komunikację.

Przykłady:

-dodaj sekcję FAQ z często zadawanymi pytaniami dotyczącymi typowych problemów klientów

-jasno określ zasady zwrotów

-pokazuj referencje klientów odnoszące się do typowych zastrzeżeń

8.Wezwanie do działania

Twoje wezwanie do działania powinno być pomostem, który skutecznie poprowadzi odbiorców do pożądanego działania.

Przykłady:

-zauważalne przyciski wezwań do działania

-wyraźna teksty CTA, które pobudzają do działania

-wskazówki kierunkowe (directional cues)

9.Ciągła optymalizacja

Poprzez regularne analizy, testowanie i udoskonalanie.

Przykłady:

-regularne analizujesz statystyki i dane dotyczące witryny

-zbierasz opinie z ankiet użytkowników i feedback z działu sprzedaży/reklamacji

-przeprowadzaj testy A/B w oparciu o powyższe ustalenia

Jeśli będziesz sumienie wykonywać te kroki to już w ciągu jednego miesiąca zauważysz spory wzrost.

Social proof

Większa sprzedaż na stronie docelowej?

No problem.

Zobacz:

Społeczny dowód słuszności to zjawisko psychologiczne, w którym ludzie zwracają się do innych, aby pomogli im podejmować lepsze decyzje lub przyjąć właściwe zachowanie.

Kiedy nie jesteśmy pewni, co robić, zakładamy, że ludzie wokół nas (eksperci, celebryci, przyjaciele itp.) wiedzą więcej o tym, co się dzieje i co należy zrobić.

Istnieje kilka kategorii społecznego dowodu słuszności, na które ludzie najlepiej reagują:

– Eksperci
-Gwiazdy i celebryci
-Użytkownicy (byli i obecni)
-Mądrość tłumu (potwierdzenie dużej grupy ludzi)
-Rówieśnicy
-Orzecznictwo

58% ankietowanych konsumentów opuściło sklep internetowy bez zakupu, ponieważ nie było żadnych recenzji.(źródło: hubspot com/marketing/online-buyer-behavior-data)

Pokazanie dowodu, że inni kupili i byli zadowoleni z Twojego produktu, potrafi uspokoić kupującego.

Udowodni im to, że inni ludzie są zadowoleni z zakupu.

Jak to zastosować?

Najpopularniejsze to:

-referencje

-treści generowane przez użytkowników (UGC)

-podkreślanie prawdziwych interakcje z klientami lub fanami

Mam dla Ciebie coś za darmo

Mam dla Ciebie coś za DARMO!

Bezpłatne opłaty za dostawę, kup jedną rzecz, aby otrzymać drugą za darmo, bezpłatne opłaty za wstęp… wygląda na to, że każdy chce cos oferować za darmo.

Ale czy „darmowe” w marketingu rzeczywiście działa?

Ostanio przeglądałem sporo badań na ten temat.

Przeanalizujmy to zachowanie z ekonomicznego punktu widzenia.

W swojej książce „Potęga irracjonalności” Dan Ariely, pokazuje „moc Darmowych Rzeczy” za pomocą dwóch eksperymentów.

Oto jeden znich:

W eksperymencie klientom oferowano albo wysokiej jakości czekoladkę truflową za 0,15 dolara (około połowy rzeczywistej ceny), albo „zwykłą” za 0,01 dolara. Większość klientów zdecydowała się na zakup droższej, ale smaczniejszej.

Nastepnie klientom zaoferowano te same czekoladki, ale w cenie 0,14 $ za czekoladę wysokiej jakości i za darmo za „przeciętną” czekoladę.

Wtedy większość klientów zmieniła zdanie i wybrała darmową. (różnica 0,01 kontra „za darmo”).

Tej zmiany zachowań nie da się wytłumaczyć tradycyjnym modelem ekonomicznym. Jeśli jesteś gotów zapłacić 0,14 zł więcej za wysokiej jakości czekoladę w pierwszym przypadku, dlaczego miałbyś zmienić swoją decyzję w drugim przypadku?

Racjonalne jest to, że nasze postrzeganie ilości jest stronnicze.

Po pierwsze, im mniejsze kwoty, tym bardziej jesteśmy wrażliwi na ich różnicę. Jesteśmy bardzo wrażliwi na różnicę między 0 $ a czymkolwiek, nawet 0,01 $. Jesteśmy mniej wrażliwi na różnicę między 0,14 $ a 0,15 $. Jesteśmy obojętni, czy kupimy dom za 100 000,01 $ czy 100 000 $.

Po drugie, jesteśmy bardziej wrażliwi na straty niż na zyski. Mówiąc dokładniej (według teorii perspektywy -Kahnemann i Tversky), jesteśmy średnio dwa razy bardziej wrażliwi na straty niż na zyski. Oznacza to, że będziemy dwa razy bardziej wrażliwi na zapłacenie 0,01 $ (strata), niż na wygraną 0,01 $. To nastawienie nazywa się awersją do strat.

Inne ciekawe badania któe znalazłem na ten temat to liczne przykłady ecommerce.

Nie podam źródła i dokłądnych kwot (nie zapisałem), ale eksperyment wyglądał mniej więcej tak:

-produkt za 200 zł + darmowa wysyłka

-produkt za 185 zł + 15 zł za wysyłkę

Niby to samo, ale jednak nie.

Jak zapewne już sie domyślasz, więcej osób kupowało kiedy wysyłka była za darmo, mimo tego że cena finalnie pozostawała taka sama.

TL;DR

Twoje oferty powinny zawierać „darmowe” elementy.

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, daj coś za darmo.

Wszyscy kochamy gratisy.

PS.

Więc nie używaj „drugi produkt za złotówkę”, tylko „drugi produkt za darmo”.

Nowość

Nowość!

Marketerzy wiedzą, że w reklamie można użyć pewnych słów, które podnoszą konwersję.

W poprzednim poście opisywałem „za darmo”, a dzisiaj jest to „nowy”.

Neurobadacze ustalili , że atrakcyjność „nowego” jest zakorzeniona w naszych mózgach.

Nowość aktywuje ośrodek nagrody w naszym mózgu, co mogło być ewolucyjną przewagą dla naszych przodków, gdy napotykali nowe źródła pożywienia lub inne elementy przetrwania.

Dziś nie jesteśmy już łowcami i zbieraczami, ale mamy w sobie części poszukujące nowości. I są one nadal aktywne, przez co sprawiają, że nowe produkty (a nawet przepakowane stare produkty) są dla nas atrakcyjne.

Emocje marketing

Wszyscy wiemy, że emocjonalne reklamy sprzedają lepiej niż fakty.

Ale „o ile?”

Znalazłem ciekawe badanie IPA (Institute of Practitioners in Advertising) na ten temat.

Przeanalizowano dane z 30 lat, zawierające 1400 case studies.

Jak się okazało, kampanie o czysto emocjonalnym przekazie były dwukrotnie skuteczniejsze niż te racjonalne (31% vs 16%).

Natomiast w książce „Brand Immortality: How Brands Can Live Long and Prosper” autorzy przypisują tę różnicę zdolności ludzkiego mózgu do przetwarzania przekazu emocjonalnego bez uruchamiania procesu poznawczego, oraz silniejszego zapisu bodźców emocjonalnych.

A jak coś jest prostsze do zrozumienia i zapada lepiej w pamięć, to ma większy wpływ.

Simple as banana 😉

Zarabianie pieniędzy nie jest umiejętnością

Zarabianie pieniędzy nie jest umiejętnością.

Rozwiązywanie problemów to umiejętność.

Pieniądze są po prostu wynikiem.

Więc jeśli chcesz zarabiać więcej pieniędzy i skalować swoją firmę, znajdź metodę jak:

– Rozwiązać droższe problemy

– Rozwiązać większe problemy

– Rozwiązać więcej problemów

Sporo się zmieni, jeśli skupisz się na rozwiązaniach, a nie tylko zarabianiu.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Codziennie promuj

Codziennie promuj:

-swoją firmę

-swoją markę

-swoją pracę

Wypowiadaj się. Miej opinie.

Ludzie, albo Ciebie:

-pokochają

-albo znienawidzą

I w tym jest sęk.

Nie chcesz być „bez smaku”, jak nie przyprawiona zupa jarzynowa.

Ci, którym się spodoba Twoja praca zostaną. Drudzy odejdą.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Jak tworzyć strony, content i treści, aby konwertowały i zwiększały sprzedaż?

Jak tworzyć strony, content i treści, aby konwertowały i zwiększały sprzedaż?

Bądźmy szczerzy. Wiemy, że w content marketingu chodzi o zarabianie pieniędzy.

Niezależnie od tego, czy mówimy o budowaniu świadomości marki, SEO, czy generowaniu leadów, tworzymy treści, po to aby zwiększyć swoje przychody (lub firm, dla których pracujemy).

Jak więc zrobić zwiększać sprzedaż?

Zapraszam:

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Większość Twoich odbiorców nie jest gotowa do zakupu.

Większość Twoich odbiorców nie jest gotowa do zakupu.

Celem marketingu jest to, że kiedy będą już gotowi, Twoja marka jest na pierwszym miejscu w ich umyśle.

Świadomość = Top Of Mind Marketing

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Najlepszy kanał reklamowy

TikTok NIE jest najlepszym kanałem reklamowym.

Facebook Ads NIE jest najlepszym kanałem reklamowym.

LinkedIn NIE jest najlepszym kanałem reklamowym.

Najlepszy kanał jest tam, gdzie są Twoi odbiorcy.

Skoncentruj się na tym, gdzie się znajdują.

Nie tam, gdzie są Twoi konkurenci.

Nie tam, gdzie są inni marketerzy.

Skup się na widowni.

Zapamiętaj:

Marketing to gra uwagi, a nie kanały, czy najnowsze technologie.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Większość projektów umiera

Większość projektów niezależnych umiera dosyć szybko, ponieważ twórcy nie rozumieją ścieżki marketingowej.

Najpierw podstawy:

1.Przychody = RUCH x WSPÓLCZYNNIK REJESTRACJI x KONWERSJA

2.Ruch = liczba osób odwiedzających Twoją witrynę

3.Współczynnik rejestracji = % użytkowników rejestrujących się w Twoim produkcie po odwiedzeniu Twojej witryny

4.Konwersja = % użytkowników płacących za produkt po rejestracji

Teraz musisz skupić się na trzech rzeczach w tej konkretnej kolejności:

Wskaźnik rejestracji:

Twój współczynnik rejestracji zależy od strony docelowej i rodzaju użytkowników odwiedzających Twoją stronę docelową

Jeśli jest niższy niż 20%, to już Ci się to nie zepnie finansowo.

Konwersja:

Konwersja jest funkcją użyteczności produktu i ceny. Standardowe współczynniki konwersji oscylują wokół 1-5%, a jeśli współczynnik konwersji jest niższy, to porozmawiaj z użytkownikami i przejrzyj dane, bo prawdopodobnie musisz poprawić swój produkt, ofertę, lub cenę.

Zwiększ ruch:

Teraz, gdy masz już własciwy współczynnik rejestracji i konwersji, zwiększasz swój ruch. Dodajesz nowe kanały, lub skalujesz obecne. Niektóre mogą działać lepiej dla Twojego produktu w porównaniu z innymi – np sprzedawanie ubrań na Linkedin kontra Meta.

Jeśli się do tego nie przyłożysz to produkt padnie, a Ty stracisz sporo złotych talarów.

Customer retention

Temat customer retention/

Wielu skupia się na zdobywaniu, a nie utrzymywaniu klienta.

A jak to u Was?

Jakie metody polecasz?

Podziel się swoim procesem w komentarzu.

Ludzie chcą pracować z ludźmi, których lubią.

Ludzie chcą pracować z ludźmi, których lubią.

Dlatego liczy się marka osobista. Zbuduj reputację, że to właśnie z Tobą świetnie się współpracuje.

Twoja marka, a w konsekwencji Twoja reputacja oddzieli Cię od wszystkich dostępnych opcji.

Konkurencja przestanie się liczyć.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

7 grzechów głównych prowadzenia biznesu

7 grzechów głównych prowadzenia biznesu

1. Brak empatii i autentyczności

2. Jesteś niecierpliwy

3. Nie rozmawiasz z klientami

4. „Zawsze robiliśmy to w ten sposób”

5. Chcesz być wszystkim dla wszystkich

6. Ignorowanie budowania marki i tylko sprzedawanie

7. Nie znasz dogłębnie swoich odbiorców

Co dodasz do tej listy?

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Albo coś robisz, albo nie.

Albo coś robisz, albo nie.

Nie ma próbowania.

Nie można tak trochę zajść w ciążę. Albo się w niej jest, albo nie.

Przenieś to myślenie na biznes.

Nie mów „spróbuję”.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Chcesz poprawić swój marketing?

Chcesz poprawić swój marketing?

Sugerujemy skupienie się na dwóch najważniejszych procesach:

-Eksperymentowanie, aby dowiedzieć się, co działa, a co ważniejsze, co nie.

-Optymalizacja, aby jak najlepiej wykorzystać to, co działa.

Poprawne wykonanie tych dwóch rzeczy wymaga odpowiedniej struktury, wysiłku i konsekwencji. A w to warto zainwestować.

Przyjrzyjmy się bliżej tym procesom…

Eksperymentowanie. Nigdy nie wiesz, co działa, dopóki tego nie spróbujesz. Niektóre pomysły mogą wydawać się teoretycznie doskonałe, ale przynoszą rozczarowujące rezultaty i na odwrót.

Eksperymentując z różnymi pomysłami, uzyskujesz wystarczającą wiedzę, aby zapewnić lepsze wyniki, zwiększyć współczynniki konwersji, obniżyć koszty i nie tylko.

Optymalizacja: optymalizując, stale ulepszasz swoje kampanie, co pozwala uzyskiwać lepsze wyniki przy mniejszym zużyciu zasobów.

Czasami jest to tak proste, jak wyłączenie reklam o niskiej skuteczności, a czasami poprawianie strony docelowej, aż zacznie generować konwersje.

Kluczem jest skoncentrowanie wysiłków na rzeczach, które będą miały większy wpływ i są osiągalne — innymi słowy, Ty lub Twój zespół możecie je faktycznie wykonać.

Krótko mówiąc, stwórz spójny proces testowania, który ujawni możliwości optymalizacji, a następnie dopracuj je, aż zaczną dostarczać.

W ten sposób z czasem zobaczysz znaczące i opłacalne wyniki.

Przecież taki jest cel?

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Dobry i zły tekst reklamowy

Zły tekst reklamowy:

-To robię

-Tak to działa

-Dlatego to jest takie fajne

Dobry tekst reklamowy:

-Masz pewne problemy

-Tak mogę pomóc Ci je rozwiązać

-Oto co mnie odróżnia

-Oto dlaczego ten produkt jest dla Ciebie dobry

-To moja gwarancja

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

8 „zasad” marketingowych B2B o których wszyscy mówią, że są prawdziwe

8 „zasad” marketingowych B2B o których wszyscy mówią, że są prawdziwe (ale nie są):

1. E-maile „lead nurturing” zamienią zimnych, potencjalnych klientów w gorące leady.

2. Zaangażowanie w treść i aktywność = zamiar zakupu.

3. Ranking nr 1 w Google dla ogólnego zapytania z SEO przyniesie kwalifikowany ruch „za darmo”.

4. „Dzięki temu 1 wydarzeniu zdobędziemy nowych klientów”.

5. Nasze programy polecania klientów będą działać natychmiast, ponieważ ludzie mogą zarobić na afiliacji.

6. Automatyczny chatbot sprawi, że ​​ktoś kto nie jest „gotowy”, zmieni myślenie i kupi.

7. Jakość naszych treści jest świetna bez względu na to co mówią inni, bo robimy to z pasją.

8. Ty mi powiedz👇👇👇

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Dobra strategia

Dobra strategia:

Zatrudnij „najmądrzejszych ludzi w branży”.

Lepsza strategia:

Zbuduj kulturę i zespół, który działa szybko.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

5 rodzajów produktów, które ludzie kupują.

5 rodzajów produktów, które ludzie kupują:

1. To rozwiązuje mój ból

2. To łączy mnie z innymi

3. To ułatwia mi życie

4. To jest luksusowe

5. Dzięki temu zarobię więcej pieniędzy

Otóż ​​to.

Nie komplikuj 😉

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Jeśli potrzebujesz więcej klientów, naucz się

Jeśli potrzebujesz więcej klientów, naucz się:

-contentu

-outreach

-reklamy

-afiliacji

-referali

Nie ma innego wyjścia.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Z cyklu, ciekawe i znalezione gdzieś w sieci.

persony marketingowe i segmenty odbiorców

Z cyklu, ciekawe i znalezione gdzieś w sieci.

Król Karol i Ozzy Osbourne są oboje: mężczyznami, urodzeni w 1948 roku, wychowani w Wielkiej Brytanii, dwukrotnie żonaci, mieszkają w zamku, zamożni i sławni.

Persona marketingowa nie powinna dotyczyć danych demograficznych.

Persony powinny opowiadać o problemach i wyzwaniach, przed którymi stoją ludzie.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Najlepsze sekwencja e-maili dla e-commerce z porzuconych koszyków

Najlepsze sekwencja e-maili dla e-commerce z porzuconych koszyków, skupia się na tym, żeby:

⚡️ Rozwiązywać potencjalne zastrzeżenia ⚡️

🙋 czy to zadziała dla mnie?

🙋 czy to jest warte swojej ceny?

🙋 czy to jest produkt, który chcę?

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Nie brakuje Tobie talentu

Nie brakuje Tobie talentu, brakuje Tobie konsekwencji.

Możesz robić coś bardzo dobrze, ale jeżeli tego nie wypromujesz i ludzie nie zaczną Ciebie z tym kojarzyć to niczego nie osiągniesz.

Ludzki mózg uczy się przez powtarzanie, więc musisz się ciągle przypominać.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Jak sprzedawać w B2B?

Jak sprzedawać w B2B?

Takiej odpowiedzi pewnie się nie spodziewałeś, ale…

Tak samo jak w B2C.

Przecież w firmach też pracują ludzie.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Jakiej oferty klient nie odrzuci?

Jakiej oferty klient nie odrzuci?
Takiej, którą stworzył razem z Tobą!

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Marketing staje się o niebo prostszy

Marketing staje się o niebo prostszy jeśli przestaniesz szukać „najnowszych technik” i zaczniesz grać w niego długoterminowo.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

E-mail marketing w JEDNYM poście

E-mail marketing w JEDNYM poście:

-Temat rzuca się w oczy

-Intrygujący podgląd

-Wciągający tekst

-Silne i wyraźne CTA

-Wyraźne PS (z ostatecznym wezwaniem do działania)

Przestań nadmiernie to komplikować.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Inteligentne firmy rozwijają się i oceniają wyniki marketingowe kwartalnie

Inteligentne firmy rozwijają się i oceniają wyniki marketingowe kwartalnie

Inteligentne firmy rozwijają się i oceniają wyniki marketingowe kwartalnie zamiast co tydzień.

Ocena marketingu i reklamy w krótkich okresach czasu prowadzi często do złych decyzji.

Są to chaotyczne i nieprzemyślane reakcje na drobne ruchy.

Podejście długoterminowe to jedna z najwyraźniejszych oznak dojrzałości organizacyjnej.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Co sprawia, że ​​marketing B2B jest tak nudny?

Co sprawia, że ​​marketing B2B jest tak nudny?

Co sprawia, że ​​marketing B2B jest tak nudny?

– Grafika informacyjna

– Gated content

– Kiepskie lead magnet

– Syndykacja treści

– Webinary

– Reklamy displayowe

– Lead nurturing

– Chatboty

Te taktyki są w większości regularnie wykorzystywane i to w wersji „przeciętnej”.

Tradycyjnie zmusza się zespoły marketingowe do ​​prowadzenia tych przestarzałych działań, ponieważ „działało, gdy kiedyś zaczynałem”.

A kiedy marketerzy są zajęci, wtedy managerowie i dyrektorzy czują się lepiej.

Tylko, że „zajęty” nie zawsze znaczy „lepszy”.

Większa objętość nie zawsze jest lepsza.

Więc zbierz od swojego team’u listę pomysłów.

Nie bój się dużych wahań w MQL,SQL czy sprzedaży.

Spróbuj gdzieś wprowadzić innowacje.

Spróbuj trochę humoru w swoim marketingu.

Postaraj się zrobić coś innego, może podcasty, albo wywiady na YT?

Wypróbuj inny format webinaru.

Marketing B2B nie musi być nudny.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Marketing w mediach społecznościowych stał się wysoce przedmiotowy.

Marketing w mediach społecznościowych stał się wysoce przedmiotowy. Narzędzia automatyzujące publikowanie i udostępnianie linków przynoszą więcej szkody niż pożytku.

Wszyscy szukają skrótów, „nowych, prostych sztuczek” i szybkich wygranych, ale wiemy, że czegoś takiego nie ma.

Pamiętasz jeszcze bajkę „żółw i zając”?

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Przestarzałe B2B kontra nowoczesne B2B.

Przestarzałe B2B kontra nowoczesne B2B:

Przestarzałe:

– Kalendarze treści

– Wykorzystywanie prezentów/gratisów do lead gen

– Syndykacja treści

– Reklamy display

– Gated content

– Sponsorowane konferencji tylko pod lead gen

– Wyrzucenie 80% budżetu marketingowego na płatne wyszukiwanie

– Nadmierne poleganie na oprogramowaniu do atrybucji

– Zautomatyzowane e-maile transakcyjne

– Długie, niepotrzebne prezentacje produktów

Nowoczesne:

– LinkedIn i inne profile firmowe w SM to Twoje CV

– CEO kieruje strategią (nie marketingiem produktu)

– Kampanie są uruchamiane w ciągu dni (nie miesięcy -Real Time Marketing)

– Budowanie społeczności na podcastach, YouTube, i grupach SM

– Odpowiedzi / Komentarze w SM

– Czat na żywo z błyskawiczną reakcją człowieka

– Hangouty na żywo, pytania i odpowiedzi

– Partnerstwa, influencer marketing, reklama audio

– Reklama wideo z prawdziwymi historiami (zamiast nudnych reklam displayowych)

– Treści bez „gated content” ze skuteczną strategią dystrybucji

– Przejrzystość cen

Czy coś przegapiłem? Co byście dodali do tych kategorii?

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Jak szybko zwiększyć liczbę leadów, żeby zespół sprzedaży, mógł zrealizować swoje KPI.

Kiedy zbliża się koniec kwartału, albo koniec roku, to w UniqueSEO.pl dostajemy zawsze masę pytań o to żeby w ciągu ostatniego 1 miesiąca szybko zwiększyć liczbę leadów, żeby zespół sprzedaży, mógł zrealizować swoje KPI.

Jako marketerzy, mamy w tym przypadku ograniczone pole manewru, jednak jest kilka opcji:

1. Możesz kupić więcej leadów od dostawców (prawie zawsze to nie działa).

2. Bardziej agresywnie licytuj w płatnych wynikach wyszukiwania Google Ads (może zadziałać, ale podnosi koszty pozyskania CAC).

3. Bardziej agresywnie licytuj „najlepsze miejsca” na stronach partnerskich (znowu gwałtownie rosną koszty akwizycji).

4. Retargetuj bardziej agresywnie – ten ruch będzie tani, ale takie osoby wciąż nie są gotowe do zakupu, a dwa -jak przepalisz grupy remarketingowe to w przyszłości ten problem wróci ze zdwojoną siłą.

5. Przeprowadź optymalizację współczynnika konwersji – trudno jest na szybko zwiększyć CRO ponieważ do tego potrzeba testów. Możesz zmienić kilka rzeczy „w ślepo”.

6. Promocje i rabaty – mogą działać, ale to sztuczka i zaszkodzi przychodom z powodu utraty marży.

7. Wywieraj presję na osoby, które są w toku procesu zakupowego – może działać w środowisku produktów o niskich kosztach, ale prawie zawsze jest to zły pomysł przy sprzedaż dla średnich i dużych przedsiębiorstw.

8. Kampanie na odzyskiwanie.

Teraz pewnie myślisz, jaki jest sens tych kroków?

Widzisz, istnieje lepsze rozwiązanie.

Stwórz popyt, aby nigdy nie być zmuszonym do działania z desperacji. Zbuduj rozmach, który utrzyma wzrost w kolejnym kwartale i dalej.

Opanuj sztukę i naukę skutecznego przechwytywania popytu, ale nie polegaj wiecznie na dnie lejka.

Ponieważ w końcu… prezes zapuka… i nie będziesz już mieć możliwości szybkiego wygenerowania słabych leadów, aby tylko zapełnić tabelki.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Aby zapewnić optymalne wyniki biznesowe, nowoczesny zespół marketingowy powinien…

Aby zapewnić optymalne wyniki biznesowe, nowoczesny zespół marketingowy powinien składać się z 5 odrębnych jednostek:

1. Dno lejka do przechwytywania popytu:

Google PPC na słowa kluczowe z zamiarem zakupu. Transakcyjne frazy SEO z długiego ogona, agregatory, witryny afiliacyjne, optymalizacja współczynnika konwersji, strategie cenowe itp.

Tu powinna być każda funkcja, która walczy o zdobycie istniejącego popytu na rynku. Ten obszar marketingu wymaga głębokiego zrozumienia motywacji klientów, intencji kryjących się za słowami kluczowymi, treściami, „ruchem sprzedażowym” i przepływami zachowań w witrynie.

2. Środek lejka:

Głównie chodzi o „komunikowanie i pozycjonowanie”. Marketing marki, marketing produktu, marketing treści w stylu PR, wideo, media społecznościowe, podcasty, wydarzenia, społeczność, „ewangeliści”, partnerstwa – wszystko, co przyczynia się do tzw. z angielskiego „dark social”.

Nie chodzi tu o SQL, sprzedaż, MQL, czy leady. To tutaj przyciągasz, edukujesz i wpływasz na decyzje. Zamiast próbować przedwcześnie zmusić odbiorców do zejścia ze ścieżki edukacyjnej, po prostu skup się na wiodących wskaźnikach, takich jak wzrost ruchu i zaangażowanie w treści. Nie podkręcaj fałszywie liczby, żeby KPI „wyglądały dobrze”.

Ten etap nie jest także dobry pod typowy performance.

3. Osoby typu „creative” + zarządzanie stronami i profilami – projektanci, producenci, redaktorzy, twórcy wideo, programiści front-end itp.

Wspierając szerokie potrzeby grup 1 i 2.

4. Dla B2B dodatkowa grupa to OP manager i ABM — cała analityka, narzędzia, stos technologiczny, dane, spostrzeżenia i praca ze sprzedażą nad strategicznymi i taktycznymi inicjatywami w środkowej części lejka.

5. Marketing klienta (ewangelizacja)- Wszystkie zadania, które muszą wykonać, aby edukować obecnych klientów z naciskiem na utrzymanie i budowanie społeczności.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Pomagałem w wielu rekrutacjach do działu marketingu

Pomagałem w wielu rekrutacjach do działu marketingu i regularnie również rekrutujemy u siebie w UniqueSEO.pl

Non stop pojawiają się pytania, co robić w pierwszym miesiącu kiedy ktoś zatrudnia w dziale marketing.

Zacznijmy od rzeczy, których NIE należy robić:

🚫Nie narzekaj na budżet.

🚫Nie narzekaj na atrybucję.

🚫Nie narzekaj na zatrudnienie.

🚫Nie narzekaj na zasoby.

🚫Nie narzekaj na raportowanie.

🚫Nie narzekaj na procedury.

🚫Nie próbuj narzekać na brand i tworzyć nowych strategii wizerunkowych 🙄

Zasadniczo nie narzekaj i na początku unikaj dużych, skomplikowanych projektów.

——————

Oto, co *POWINIENEŚ* zrobić:

✅ Zrozum obawy klientów.

✅ Zrozum intencje i motywacje klientów.

✅ Słuchaj rozmów sprzedażowych i rozmawiaj z zespołami sprzedaży.

✅ Opracuj/odśwież strategię doboru słów kluczowych pod SEO/PPC i zrewiduj je pod intencję wyszukiwania.

✅ Zbuduj ciekawy plan contentowy.

✅ Podstaw na wideo.

✅ Określ w pełni mierzalne KPI.

✅ Odkryj mocne i słabe strony zespołu (analiza SWOT pomaga).

✅ Odkryj możliwości każdego kanału marketingowego.

✅ UŻYWAJ I NAUCZ SIĘ TEGO.

✅ Przeanalizuj strategię treści konkurencji.

✅ Określ, gdzie ograniczyć marnotrawstwo a) budżetu i b) zasobów kadrowych.

✅ Zastanów się czy display’e są Ci na prawdę potrzebne.

✅ Płatne wyszukiwanie: przejrzyj listę wykluczeń.

✅ Płatne wyszukiwanie: unikaj dopasowania przybliżonego, które sugeruje Google bez sprawdzenia tego na własnej skórze.

✅ Płatne wyszukiwanie: popraw wyniki jakości.

✅ Przestań kupować leady.

✅ Pozycjonowanie i USP: czym się wyróżniasz?

✅ Dystrybucja treści: jakie kanały?

✅ Konsumpcja treści: czy to rezonuje z odbiorcami?

✅ Optymalizacja współczynnika konwersji. Porównaj (bazując na doświadczeniu i standardach branżowych), czy w tej firmie są one na minimum takim poziomie jak średnia?

To wszystko, „tak na szybko”. Co pominąłem?

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

10 oficjalnie potwierdzonych czynników rankingowych SEO

czynniki rankingowe google

10 oficjalnie potwierdzonych czynników rankingowych SEO:

1. Tag title

2. Linki wewnętrzne + zewnętrzne

3. Intencja wyszukiwania (search intent)

4. Organiczny współczynnik klikalności (CTR)

5. Doświadczenie użytkownika (UX + SEO = SXO)

6. Treść

7. Szybkość strony

8. Świeżość treści

9. Google E-E-A-T i RankBrain

10. HTTPS/SSL

Ważne: głównym zadaniem Google jest kontrola jakości treści.

Pamiętaj o tym, a automatycznie wypełnisz większość punktów z tej listy.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Jedna firma retargetowała mnie na FB + Instagram

Jedna firma retargetowała mnie na FB + Instagram przez 2 miesiące z rzędu.

Reklamowali dodatek do kawy w stylu magic mushrooms. Dodatkowa energia bez crushu kofeinowego itp.

Po obejrzeniu tej reklamy baaardzo wiele razy, w końcu kliknąłem.

Przewinąłem sprzedażowy Landing Page, ale nie kupiłem.

Pytanie, czy ta firma ma słaby marketing skoro nie kupiłem?

Właśnie tak nie do końca.

Oto kilka moich przemyśleń, które mają znaczenie:

1) Analiza konwersji na LP pokaże że jest wysoki wspołczynnik odrzuceń. Więc pewnie zaczną myśleć o różnych testach A/B. Zaczną testować grafiki, nagłówki itp. A ja nie kupiłem tylko dlatego, że nie znalazłem składu produktu. Sam LP był bardzo dobry, aż miałem ochotę na prawdę kupić.

2) Możliwe, że za jakiś czas kupię, ale ich oprogramowanie do atrybucji nigdy im nie powie, że dowiedziałem się o tej firmie dzięki ich reklamom na FB+IG. Dlaczego? Ponieważ zapamiętałem nazwę i wpiszę ją w Google, zatem atrybucja pokaże „direct”, lub „brand”.

3) Ze względu na ogromną ilość bałaganu w internecie potrzeba setek wyświetleń reklamy, zanim ktoś w końcu kliknie i z takiego zimnego ruchu skonwertuje. Niestety firmy tego nie rozumieją i zbyt wcześnie rezygnują. Jeśli masz szczęscie to budowanie świadomości nowego produktu, czy firmy -zajmie tygodnie (ale z reguły miesiące).

4) Timing i perspektywa czasu – reklamy w Social Mediach nie działają od razu jak PPC w Google Ads. Mają znacznie dłuższy etap „rozkręcania się”, trochę jak SEO. Platformy społecznościowe nie są kanałami o wysokiej intencji zakupowej. Nie oczekuj „najwyższej jakości leadów” z tych kampanii reklamowych.

PS. Sprawdź nas UniqueSEO, link do strony w komentarzu.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Jednym z najbardziej niedocenianych wskaźników oceny wydajności treści jest…

Jednym z najbardziej niedocenianych wskaźników oceny wydajności treści jest…

Czas. Średni czas spędzony na konsumowaniu treści.

Google (jeśli mowa o SEO) klasyfikuje to, co ludzie lubią.

Jako marketerzy jesteśmy tak zafiksowani na „leadach”, że zapominamy mierzyć, jak dobrze konsumowane są nasze treści.

Większość skupia się tylko na „rejestracjach” jako głównym KPI.

Jestem przekonany, że ŚREDNI CZAS SPĘDZONY NA CZYTANIU, czy OGLĄDANIU WIDEO to metryka ważna nie tylko dla SEO, ale także dla reklamy, zwłaszcza filmów i interaktywnych treści.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Kilka prawd odnośnie marketingu

Kilka prawd odnośnie marketingu:

1. Tworzenie kategorii jest nierealne. Działa tylko dla kilku wybranych. Większość firm musi lepiej pozycjonować się na istniejących rynkach, a nie tworzyć nowe.

2. Liderzy kategorii mają niewiarygodnie zalety. Potrzebujesz silnej reputacji marki i produktu, żeby im dorównać. A dużemu wiele w marketingu „ujdzie na sucho”. Tobie nie.

3. Marketing korporacyjny jest w dużej mierze nieskuteczny. Nie będzie istnieć za 15-20 lat.

4. Follow-up nie jest obowiązkiem marketingu.

5. Zautomatyzowane e-maile marketingowe powinny mieć bardzo ograniczone zastosowanie w B2B. Bardzo dobrze za to działają w onbordingu.

6. Obsesja na punkcie liczby leadów to charakterystyka niemądrych managerów. Ocenianie marketerów na podstawie MQL prowadzi do złych decyzji. Powinieneś być świadomy tych liczb, ale nie są najważniejsze.

7. Pipeline i przychody to prawdziwy mierniki. Jakość > ilość.

8. Konsumpcja treści i zaangażowanie mają większe znaczenie niż potencjalni klienci. Zadaniem marketingu jest przyciąganie, edukowanie i wywieranie wpływu. Zadaniem sprzedaży jest konwersja.

9. Jakościowa informacja zwrotna marketingowa jest ważniejsza niż ilościowa. Rozmowa/słuchanie klientów ma większe znaczenie niż raporty. Danymi można manipulować.

10. Większość testów A/B jest błędnie przeprowadzana.

11. Persony są bezużyteczne, ponieważ w rzeczywistości nie pomagają lepiej sprzedawać.

12. Reklamy displayowe w witrynach „dużych i znanych” to strata czasu.

13. Płatne reklamy szczegółnie w B2B wymagają tysięcy wyświetleń i miesięcy zanim zaczną działać na 100%. Być może nigdy nie będziesz w stanie przypisać ich rzeczywistego zwrotu z inwestycji.

14. Oprogramowanie typu Multi-Touch Attribution Software nie pomaga w podejmowaniu lepszych decyzji marketingowych.

15. Przechwytywanie popytu dotyczy tylko 1-2% twojego ICP (ideal customer profile). 98-99% z nich nie znajduje się w cyklu zakupowym.

16. Wszyscy nienawidzą chatbotów. Jeśli masz internet, lub abonament w jednej z większych firm (nie będę wymieniał nazwy, ale chatbot nazywa się Max) to będziesz wiedział o co chodzi.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Marketingowcom cały czas powtarza się, że mają szukać potencjalnych klientów

Marketingowcom cały czas powtarza się, że mają szukać potencjalnych klientów, pisać e-maile dla sprzedawców, tworzyć treści, wyświetlać reklamy, generować leady, śledzić nie zamknięte możliwości sprzedaży SQL, tworzyć automatyczne przepływy lead nurturing i wiele podobnych.

Niezliczone godziny marnuje się na spotkaniach, odpowiadając na takie pytania:

„Jaka jest nasza nowsza strategia generowania leadów?”

„Liczba leadów spadła w zeszłym miesiącu, co się stało?”

„Nie osiągamy naszych celów ilościowych. Jaki jest plan?”

„Potrzebujemy więcej góry lejka. Jak to zrobimy?”

Nikt nawet nie skupia się na jakości leadów. Wszystkim chodzi o to, aby było ich dużo i handlowcy mieli rozgrzane telefony.

Później po raz setny muszą tłumaczyć podstawy, a ich motywacja spada, bo „muszą się nagadać zanim ktoś kupi i to po 10 razy z jednym klientem”.

Jeśli tak postępujesz to pamiętaj, że…

Nadchodzi zima… i będzie zimno.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Niektóre firmy wręcz „uwielbiają” tracić pieniądze na marketing.

Niektóre firmy wręcz „uwielbiają” tracić pieniądze na marketing.

Oto 8 najważniejszych źródeł tracenia $$$:

1. Bonusy za nieznaczące metryki i zmanipulowane KPI.

2. Niepotrzebne spotkania.

3. Gówniane reklamy displayowe.

4. Nieskuteczny PR.

5. Niska jakość leadów.

6. Niepotrzebne oprogramowanie.

7. Nieodpowiednie słowa w płatnym wyszukiwaniu (drogie Google Ads – PPC).

8. Tworzenie złych treści.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Uczciwy marketing to przyszłość.

Uczciwy marketing to przyszłość

Uczciwy marketing to przyszłość. Sztuczki reklamowe nie mogą zmusić kupujących do zakupu.

Mylące stron z cenami. Oklepane e-booki lead gen. Marketing SMS-owy do kupionej bazy. Niechciane e-maile. Irytujące wyskakujące okienka. Ukrywanie cen. Kupowanie list emailowych i spamowanie, itp.

Sztuczki są dla dzieci. Wyrafinowani nabywcy nie dadzą się na to nabrać.

Nic nie zastąpi prawdziwej gotowości do zakupu. Dlatego oprócz przechwytywania popytu, tak bardzo mówię, że trzeba go generować (demand gen).

Marketing polega na wpływaniu na decyzje o zmianie. Jeśli zrobisz to dobrze, wygrasz na dłuższą metę.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Jesteś przeciętnym marketerem, jeśli przez całą swoją karierę, polegasz na rzeczach jak…

Jesteś przeciętnym marketerem, jeśli przez całą swoją karierę, polegasz na rzeczach jak…

– Wydarzenia

– Kupowanie list

– Kupowanie leadów

– Zautomatyzowane e-maile

– Syndykacja treści

– Gated content

– Gówniane retargetowanie banerowe

– Generowanie pustych leadów na FB

– Wpisy do katalogów

– Komunikaty prasowe pod PR

Zasadniczo, jeśli robisz wszystko tylko pod kątem MQL to jesteś marketerem na średnim poziomie.

Świat marketingu B2B jest zalany ludźmi, którzy brzmią naprawdę mądrze, ale potrafią wykorzystać tylko najprostsze, najczęstsze taktyki.

Wiele firm nagradza przeciętność, ponieważ wciąż przygląda się wolumenom MQL. To zabawne, czy żałosne? Sam nie wiem.

Różnica? Najlepsi w naszej branży potrafią wykonać przynajmniej jedną z tych rzeczy na poziomie eksperckim:

– Sztuka dystrybucji treści

– Wygenerowanie ruchu organicznego tylko z najlepszych kanałów

– Mistrzowskie opanowane Google Ads pod słowa transakcyjne

– Rozumiesz zamiar wyszukiwania

– Optymalizujesz strony docelowe pod kątem konwersji

– Pozycjonujesz markę, aby wygrać w istniejącej kategorii

– Tworzysz atrakcyjne treści wideo/reklamy społecznościowe

– Piszesz niesamowite teksty na stronę internetową i social media (niczym Ogilvy czy Gary Halbert)

– Tworzysz MEGA podcasty, wideo na YT itp.

Jeśli wdrożysz te kroki to zobaczysz olbrzymi wzrost w QoQ i YoY.

Nigdy nie będzie w 100% liniowy, ale to przyszłość marketingu popytu.

#marketing #b2b #leadgeneration #b2bmarketing #reklama #biznes #polska #firma #sprzedaż

PS.

Jak działamy?

👉 prowadzimy Twoje konta (np. Google Ads, Facebook) i/lub SEO

👉jeśli zajmuje się tym Twój dział marketingu to działamy na podstawie edukowania, szkoleń i mentoringu (np. Wdrożenie frameworka „Performance Branding”, ABM, GoToMarket, Demand Generation i Demand Capturing)

👉jeśli dopiero zaczynasz, sugerujemy pracę ucząc się z naszych kursów online

Sprawdź: https://uniqueseo.pl/

Budżet jako obiekcja

To że kogoś nie stać na Twoje rozwiązanie to tylko często błędnie powtarzana wymówka.

Zobacz:

UniqueSEO: „Przy Twoim budżecie marketingowym nasze prowadzenie Google Ads to 3100 + 500zł na prace dodatkowe i konsultacje.”

Przyszły klient: „Nie stać mnie”

_________

UniqueSEO: „Podsumowując, masz pracownika na pełen etat, który robi wszystko w związku z kampanią, od optymalizacji po grafiki. Nie wykorzystujesz pełni jego potencjału, bo budżet jest zbyt mały i prawdopodobnie 2 godziny dziennie zawsze spędza na kawie i rozmowach. Płacisz jemu 6000 netto + VAT miesięcznie na B2B i dodatkowo 600 zł na narzędzia i licencje do programów. Czy nasza oferta wydaje się teraz bardziej korzystna?”

Przyszły klient = Obecny klient.

________

Jeśli ktoś widzi w Twoim produkcie/usłudze tylko koszt, to przeramuj rozwiązanie.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!