Adwords a pozycjonowanie

Digitalizacja
10 marca, 2022
kampanie google ads
Kampanie Google Ads
10 marca, 2022
adwords czy pozycjonowanie
adwords czy pozycjonowanie

Co wybrać adwords czy pozycjonowanie?

Przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają prowadzenie swojej strony internetowej, wdrażają w życie działania, które mają na celu osiągnięcie wysokich wyników strony w wyszukiwarce. Najczęściej w tym celu wybierane są linki sponsorowane jako reklama Google AdWords lub pozycjonowanie, a wpływ na wybór konkretnych narzędzi ma wiele czynników.

Więc zaraz rozwiążemy dylemat co wybrać: adwords a pozycjonowanie.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Czym są linki sponsorowane Google AdWords?

Sponsorowane linki to reklamy, które wyświetlane są w wyszukiwarce Google nad pierwotnymi wynikami wyszukiwania. Linki te oznaczone są zieloną ramką, w której mieści się napis „reklama”.

Linki sponsorowane dają możliwość dotarcia do dużej liczby użytkowników w krótkim czasie. Aby zobaczyć pierwsze efekty, wystarczy uruchomić kampanię reklamową i dobrać do niej najodpowiedniejsze i ściśle związane ze stroną słowa kluczowe.

Metoda Google AdWords umożliwia skierowanie reklam do klientów poszukujących danych towarów oraz usług. Reklamę dopasować można pod względem wieku, płci oraz lokalizacji potencjalnych klientów, a także mogą być wyświetlane w określonych godzinach lub dniach tygodnia.

Aby powyższe działania mogły być możliwe, przedsiębiorcy muszą regularnie zasilać swoje konto. Za reklamy Google AdWords można płacić w sposób elastyczny, ponieważ to przedsiębiorca decyduje, ile pieniędzy chce przeznaczyć na swoją kampanię reklamową. Cena kampanii uzależniona jest od liczby kliknięć użytkowników w link reklamowy.

Pozycjonowanie stron google adwords

Cena fraz popularniejszych jest wyższa od cen fraz, które wyszukiwane są rzadziej. Nie zawsze droższa faza idzie w parze z wysoką pozycją w wyszukiwarce, ponieważ popularne frazy mają szersze wyszukiwanie, a co za tym idzie trudniej znaleźć je w wysokich wynikach wyszukiwania. Podczas trwania kampanii istnieje możliwość sprawdzenia skuteczności frazy i jej modyfikowania, co pozwala na zwiększenie skuteczności linków sponsorowanych.

adwords czy pozycjonowanie
adwords czy pozycjonowanie

Google chroni firmy przed nieuczciwymi zachowaniami konkurencji, które mogą polegać na nadmiernym klikaniu w reklamy w celu narażenia konkurencji na zwiększone koszty za reklamę.

Jeżeli Google zauważą podejrzane zachowanie i wzrost wejść na stronę, wówczas Google nie wyświetla reklam konkretnym użytkownikom.
Google AdWords szybko i skutecznie pozwala wypromować naszą markę, a kampanię można prowadzić samodzielnie lub skorzystać z usług firm specjalizujących się w pozycjonowaniu.

Czym jest pozycjonowanie adwords?

Jeśli szukasz szczegółowo to nie ma takiego terminu jak adwords pozycjonowanie, ponieważ nie da się pozycjonować reklam:)

Natomiast możemy mówić o pozycjonowaniu w kontekście SEO.

Pozycjonowanie dzięki odpowiednim działaniom ma za zadanie uzyskać jak najwyższą pozycję strony w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce. Pozycjonowanie to długotrwały proces dający lepsze efekty od sponsorowanych linków.

Pozycjonowanie stron jest droższe, dlatego bardziej opłaca się przedsiębiorcom, którzy oferują i sprzedają różnego rodzaju towary i usługi. Aby koszty pozycjonowania się zwróciły, trzeba regularnie optymalizować stronę.

Pozycjonowanie stron składa się z dbania o to, aby treści umieszczane na stronie były unikalne i nie zawierały zbyt wielu adresów URL, ponieważ wpłynie to na spadek pozycji w wynikach pozycjonowania.

Nie można powielać teksów już znalezionych w sieci, a także umieszczać w nich zbyt wielu fraz kluczowych, ponieważ wykryją to roboty Google, które umieszczą stronę na niższej pozycji w wyszukiwaniach. Skuteczne pozycjonowanie polega także na kontakcie z klientem, który chętnie będzie wracał na naszą stronę.

Pozycjonowanie stron wymaga dużo czasu i trzeba ciągle tego doglądać, dlatego jeśli ktoś nie ma na to czasu, to może zlecić te czynności profesjonalnej firmie zewnętrznej.

Pozycjonowanie stron adwords co lepsze? Skontaktuj się z nami!

adwords a pozycjonowanie
adwords a pozycjonowanie

Co jest lepsze – AdWords czy pozycjonowanie?

W zależności od efektu, jaki chcemy osiągnąć, trzeba wybrać odpowiednie narzędzie do marketingu internetowego. Jeżeli zależy nam na szybkim dotarciu z ofertą do klientów, wówczas dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z kampanii linków sponsorowanych. Są one szybkie do uruchomienia i wyświetlają się w bardzo widocznym miejscu, jakim jest górna część strony wyszukiwania i w momencie kiedy użytkownik szuka konkretnych towarów i usług.

Innym sposobem na marketing internetowy jest pozycjonowanie stron, który pozwala na zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania oraz na zwiększenie ruchu na stronie. Na pozycjonowanie trzeba przeznaczyć część budżetu marketingowego, a efekty widoczne są po około trzech miesiącach od rozpoczęcia kampanii pozycjonowania. Efekty pozycjonowania widoczne są przez dłuższy okres czasu niż efekty kampanii AdWords.

Skoro czytasz wpis pt. Adwords czy pozycjonowanie to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Wybierając odpowiednie narzędzia służące do marketingu internetowego, trzeba określić jakie cele chcemy osiągnąć, a także jaki budżet możemy przeznaczyć na działania promujące firmę w sieci.
Co do odpowiedzi na pytanie co jest lepsze, adwords a pozycjonowanie, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Niektóre przedsiębiorstwa decydują się na połączenie obu tych narzędzi do przeprowadzenia skutecznego marketingu internetowego. Jeśli pozycjonowanie i AdWords zostaną połączone, wówczas wzrastają szanse na osiągnięcie sukcesu firmy w internecie.

Podsumowanie: Adwords czy pozycjonowanie

Ważne jest, aby przed rozpoczęciem marketingu internetowego przeprowadzić analizę rynku oraz konkurencji, a także wybrać odpowiednią osobę do prowadzenia kampanii w sieci.

Co sądzisz o wpisie pt. Adwords czy pozycjonowanie? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)