Adblock -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja]

Adblock
Adblock

Czym jest adblock?

Internet to narzędzie używane przez miliardy osób na świecie, z tego też powodu wielu ludzi zaczyna żyć w nim, jak w normalnym świecie. Adblock (co to jest itp) to narzędzie, które służy do ułatwiania poruszania się po witrynach internetowych. Jak działa to rozszerzenie?

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to jest Adblock?

W sieci, na stronach internetowych wyświetla się masa reklam, które uprzykrzają poruszanie się po witrynach. Wielu użytkowników decyduje się więc na pobranie rozszerzenia, które jest niezwykle przydatnym oprogramowaniem. Adblock ma na celu ograniczenie lub kompletne pozbycie się reklam z przeglądarki. Rozwiązanie to może być instalowane w wielu przeglądarkach. Mozilla, Opera, Chrome i Safari mają w swoich sklepach odpowiednie wtyczki, które skutecznie zniwelują problem reklam.

O popularności takich wtyczek świadczy fakt, że z miesiąca na miesiąc rośnie liczba pobrań. Adblock to rozszerzenie, które pozwala filtrować treści reklamowe, które najczęściej występują pod postacią plików graficznych czy też animacji. Często w oknie przeglądarki otwierają się wyskakujące powiadomienia, w czasie gdy użytkownik chce w spokoju zapoznać się z treścią strony internetowej. Używając takiego rozszerzenia, można zablokować wyskakujące reklamy. Jest to zdecydowanie najprostszy sposób na pozbycie się niezwykle problematycznych reklam.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Skoro czytasz wpis pt. czym jest adblock to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Problemy z Adblock wśród reklamodawców

Wtyczka powinna blokować wszystkie treści marketingowe, jednakże istnieje możliwość dodania witryn na tzw. białą listę. Z tego też powodu mimo włączonej blokady, dalej pojawiają się niektóre z nich. Na białej liście mogą być wpisane reklamy, które przepuszczone są przez filtr i będą dalej wyświetlane w przeglądarkach. Jest to sytuacja, która bardzo denerwuje użytkowników. Niektóre firmy opłacają studio odpowiedzialne za tworzenie Adblock, który jak wiadomo, posiada specjalny filtr pozwalający na taki ruch ze strony reklamodawców.

Adblock
Adblock

Mimo specyficznego podejścia do użytkowników firmę można pochwalić za to, że nie ukrywa takiego działania. Twórcy rozszerzenia uważają, że jest to ich sposób na zarabianie, a pieniądze otrzymują od dużych reklamodawców. Twórcy stoją przed ogromnym problemem, ponieważ zależy im zarówno na opinii użytkowników, jak i na finansach, które otrzymać mogą od reklamodawców, czyli dużych korporacji. Każdy użytkownik sieci chce, aby jego przeglądarka i tym samym treści wyświetlane na stronach były wolne od reklam.

Znalezienie kompromisu to zadanie, które postawili sobie twórcy odpowiedzialni za to popularne rozszerzenie. Dodając funkcję białej listy, programiści zapewniają, że reklamy do niej dodawane nie będą uprzykrzały życia użytkowników. Mają być więc one statyczne i nie przeszkadzać w przeglądaniu internetu. Społeczność użytkująca Adblock jest względnie zadowolona z takiego obrotu spraw.

Jak działa Adblock?

Warto zaznaczyć, że używanie Adblock jest w pełni legalne i pozwala zablokować przeszkadzające reklamy, które wyświetlają się na ekranie przeglądarki. Wystarczy zainstalować rozszerzenie dostępne w sklepie każdej przeglądarki, aby cieszyć się brakiem wyskakujących okienek.
Co ciekawe jest to jedna z najbardziej popularnych wtyczek w przeglądarce Chrome i Mozilla. Według badań najczęściej instalują ją młodzi użytkownicy, którzy mają potrzebną wiedzę do przeprowadzania takich operacji.

Czemu użytkownicy instalują tę wtyczkę? Odpowiedź jest bardzo prosta, większość użytkowników jest sfrustrowana irytującymi reklamami, zwłaszcza wtedy gdy jej format jest duży i przeszkadza w normalnym czytaniu strony. Co ważne, równie przeszkadzający jest fakt, że trzeba poświęcić sporą ilość czasu, aby dotrzeć do prawdziwej zawartości witryny, która jest ukryta w gąszczu reklamowych treści. Od kilku lat można zauważyć rosnącą tendencję do informowania użytkowników stron wprost o konieczności wyłączenia Adblocka. Użytkownicy nie są głupi i najczęściej wyłączają taką stronę, szukając pożądanych treści na innych stronach.

Jak włączyć Adblocka w Google Chrome?

Aby włączyć Adblock w Google Chrome:

  1. Otwórz Google Chrome i kliknij ikonę wtyczki w prawym górnym rogu.
  2. Wyszukaj i zainstaluj wtyczkę „AdBlock”.
  3. Po zakończeniu instalacji, kliknij ikonę AdBlock w prawym górnym rogu, aby potwierdzić, że jest włączony.
  4. Teraz AdBlock powinien blokować reklamy na odwiedzanych stronach internetowych.

Jak wyłączyć AdBlock?

Aby wyłączyć AdBlock w przeglądarce Google Chrome:

  1. Kliknij ikonę AdBlock na pasku narzędzi przeglądarki.
  2. Wybierz opcję „Wyłącz na tej stronie”.
  3. AdBlock powinien być teraz wyłączony dla aktualnej strony. Uwaga: Proces może się różnić w zależności od wersji przeglądarki i wtyczki AdBlock.

Czy AdBlock jest za darmo?

Tak, AdBlock jest darmowy i dostępny do pobrania dla wielu przeglądarek, w tym Google Chrome, Safari, Firefox, Microsoft Edge itp. Jednak niektóre jego funkcje, takie jak wsparcie dla kilku przeglądarek czy brak limitów, są dostępne tylko dla płatnych subskrybentów.

Problem Adblocka

Wydawcy, reklamodawcy oraz właściciele firm, którym zależy na dużym gronie odbiorców, nie są zadowoleni z tego, że użytkownicy stosują takie narzędzia. Jak wiadomo, na marketing wydawane są ogromne pieniądze, a wydatki z tego tytułu rosną z roku na rok. Z tego też powodu reklamodawcy zaczęli sięgać po inny rodzaj reklam, który najczęściej sprowadza się do przekazu w formie wideo. Zatrudniani do tego są twórcy z YouTube, którzy w swoich filmach pokazują produkt czy też usługę. Wydawcy internetowi stoją przed ogromnym problemem, związanym z Adblockiem.

Kampanie reklamowe przeprowadzane na stronach internetowych stają się nieopłacalne. Jest to coraz bardziej dotkliwy problem, dla reklamodawców, ponieważ liczba użytkowników rozszerzeń blokujących reklamy rośnie z roku na rok. Jest to najczęściej problem dużych firm oraz reklamodawców, jednakże zaczyna on powoli dotykać również mniejsze podmioty. Instalując Adblock, należy zapoznać się z licencją programu i być przygotowanym na to, że twórcy dodają coraz to nowe reklamy na tak zwaną białą listę, na której to wpisane mogą być reklamy dużych przedsiębiorstw i spółek.

Co myślisz o temacie jakim jest adblock w reklamie i marketing? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!