Social media manager -kim jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

social media manager
social media manager

Jak zostać social media managerem

Bycie dobrym menedżerem mediów społecznościowych wymaga szerokiego zakresu umiejętności, aby tworzyć angażujące treści społecznościowe, które przekształcą jak najwięcej obserwujących w lojalnych i kupujących klientów.

Jeśli jesteś początkującym w pracy w social media, podoba Ci się to, ale nie wiesz, od czego zacząć, ten post pomoże Ci zidentyfikować podstawowe umiejętności, które powinieneś doskonalić, aby odnieść sukces w zarządzaniu mediami społecznościowymi.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Kim jest social media manager (menedżer mediów społecznościowych)?

Zazwyczaj social media manager (menedżer ds. mediów społecznościowych) to osoba w organizacji, której powierzono monitorowanie, wykonywanie i mierzenie skuteczności produktu, marki, korporacji, a nawet prezencji w mediach społecznościowych.

Social media manager jest często nazywany „głosem biznesu”.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Co robią menedżerowie mediów społecznościowych? Social media manager obowiązki

social media manager

Menedżerowie ds. mediów społecznościowych tworzą i utrzymują promocje/marketing marki, informacje o firmie i kampanie marketingowe dla swojej firmy w kilku sieciach mediów społecznościowych.

Znają również najlepsze wskaźniki w analityce danych, na których skoncentrować się i wiedzą jak korzystać z narzędzi oraz odpowiadać na pytania i komentarze zgodnie z głosem marki i wytycznymi firmy. Menedżerowie mediów społecznościowych codziennie pracują nad tworzeniem nowych treści, nieustannie wprowadzają innowacje, aby promować nowe pomysły i formaty oraz mierzyć skuteczność tych pomysłów.

Social media manager może podlegać dyrektorowi (w większych organizacjach) lub kierownikowi. Współpracują z innymi grupami kreatywnymi, takimi jak marketing i public relations, a także z działem sprzedaży, aby prowadzić kampanie generowania leadów, które zespół sprzedaży może przekształcić w przychody. Oczekuje się, że osoba na stanowisku social media manager będzie nadążała za nowymi trendami oraz wiadomościami o firmie i branży.

Rola social media manager jest szybka i zróżnicowana i obejmuje wiele zadań w ciągu dnia. Niektóre z zadań, które może wykonać social media manager, to:

  • Tworzy treści na wiele platform — co zastosujesz, aby poszerzyć swój zasięg na Facebooku? Strategie fb niekoniecznie zadziałają na Instagramie. Zobacz, jakie treści będą działać na każdej platformie, np. wideo, gif, infografika, blog itp.
  • Monitoruj analizy społecznościowe — musisz sprawdzić, które kampanie działają (lub nie działają) w różnych kanałach, aby Twój czas i pieniądze trafiały we właściwe miejsca do właściwych osób.
  • Opracuj strategię sieci społecznościowej — może być konieczne utworzenie od podstaw kampanii promującej sprzedaż lub nowy produkt.
  • Mierz i sprawdzaj zwrot z inwestycji — wyznacz mierzalne cele dla nowej kampanii w odpowiednich kanałach i utwórz raport, aby śledzić skuteczność.
  • Zaplanuj posty społecznościowe — każda platforma ma „idealny” czas na publikowanie treści. Planowanie z wyprzedzeniem pomaga zmniejszyć obciążenie pracą i zapewnić publikowanie treści, gdy Ty śpisz, ale Twoi odbiorcy nie.
  • Znajdź odpowiednie treści — niektóre z Twoich postów społecznościowych powinny odzwierciedlać wydarzenia na świecie lub zmiany, które są ważne dla Twoich odbiorców. Zrób więc rozeznanie i udostępnij treści, które będą rezonować.
  • Angażuj się z publicznością — celem twoich mediów społecznościowych jest budowanie zaangażowania. Odpowiadaj więc na wszelkie komentarze i odpowiadaj na zapytania klientów.
  • Zapełniasz swój kalendarz treści — w tak szybko zmieniającym się świecie musisz planować swoje treści.

To tylko kilka przykładów zadań, które być może będziesz musiał wykonać. Pamiętaj jednak, że każdy dzień może być inny, więc trzymanie się na bieżąco z kampaniami społecznościowymi ma kluczowe znaczenie dla sukcesu online.

Umiejętności, które potrzebujesz, aby być świetnym social media managerem

Teraz, gdy już wiesz, na czym polega rola menedżera ds. mediów społecznościowych, oto niektóre z umiejętności, których będziesz potrzebować, aby jak najlepiej wykonać tę rolę.

Pisanie treści

Menedżerowie mediów społecznościowych piszą dużo, czasem tworzą kilkanaście wpisów dziennie. Ponadto każda sieć społecznościowa wymaga nieco innego stylu pisania. Na przykład Linkedin wymaga bardziej profesjonalnego tonu, podczas gdy Facebook jest bardziej zabawny. Znajomość SEO copywritingu jest również bardzo pomocna.

Musisz być w stanie tworzyć komunikaty, które są szybko rozumiane przez odbiorców Twojej marki i promują pozytywne nastroje. W istocie, poprzez pisanie, Social Media Manager powinien wzmocnić swoją markę i stać się „głosem” firmy.

Badania

Menedżerowie mediów społecznościowych muszą być na bieżąco z ciągle zmieniającym się światem mediów społecznościowych i cyfrowych. Obejmuje to nowe narzędzia pomiarowe/analityczne, trendy branżowe i światowe oraz śledzenie tego, co robi konkurencja, nawet na co dzień.

Świetni menedżerowie mediów społecznościowych ustawiają alerty Google dotyczące popularnych tematów i używają narzędzi takich jak Semrush, Ahrefs, Se ranking, aby być na bieżąco z popularnymi treściami.

Wiedza o SEO

Chociaż pozycjonowanie stron internetowych jest często uważane za oddzielny dział w organizacjach, ten sposób myślenia zanika, ponieważ SEO stało się integralną częścią marketingu treści i mediów społecznościowych.

W rzeczywistości SEO może mieć ogromny wpływ na treści w mediach społecznościowych. Dobry menedżer ds. mediów społecznościowych wie o tym i stara się pisać zoptymalizowane pod kątem SEO treści w sieciach społecznościowych. Kiedy włączysz SEO do swojej strategii, możesz przyciągnąć większą liczbę odbiorców zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami, co prowadzi do większej liczby potencjalnych klientów.

Ekspertyza w mediach społecznościowych

Może się to wydawać oczywiste, ale social media manager musi mieć świetne umiejętności w zakresie mediów społecznościowych! Chociaż można się tego nauczyć z biegiem czasu poprzez badania i eksperymenty, jeśli chcesz dostać pracę w dużej firmie, będziesz potrzebować kilku lat doświadczenia.

Rodzaj wiedzy, której będziesz potrzebować, aby przyćmić konkurencję, obejmuje:

  • Wiedza o tym, jaki rodzaj treści działa najlepiej na jakiej platformie
  • Zrozumienie różnych dni i godzin oraz dni, które najlepiej działają na każdej platformie
  • Zrozumienie, jak zoptymalizować zawartość specyficzną dla platformy
  • Znajomość analityki i wydajności
  • Umiejętność angażowania odbiorców za pomocą postów społecznościowych przy użyciu najlepszych narzędzi

Obsługa klienta

Prawie połowa klientów preferuje marki, które oferują dobrą obsługę klienta w mediach społecznościowych, menedżerowie ds. mediów społeczno social media managerowie muszą upewnić się, że mają odpowiednie umiejętności.

Klienci często szukają pomocy na oficjalnych profilach w mediach społecznościowych w odpowiedzi na pytania dotyczące produktów i usług, a jeśli nie ma nikogo, kto mógłby na nie odpowiedzieć, ich wrażenia na temat marki będą słabe. Odnoszący sukcesy social media manager rozumie, że obecność w mediach społecznościowych to twarz i głos Twojej marki w Internecie. Tak więc wszystko, co mówią lub robią na platformach społecznościowych, jest reprezentacją marki.

Chociaż rola menedżera mediów społecznościowych jest często definiowana jako zwykła praca od 8-16 osoby powinny być dostępne również poza typowymi godzinami pracy, aby odpowiedzieć na komentarze i pytania w dowolnym momencie. Większość menedżerów mediów społecznościowych uzyskuje dostęp do kont firmowych na urządzeniach mobilnych, dzięki czemu mogą reagować w razie potrzeby.

Inteligencja wizualna (ux ui)

Istotne są również treści wizualne. Odpowiedni film lub zdjęcie można udostępniać setki, a nawet tysiące razy, i musisz zrozumieć, jak tworzyć treści w mediach społecznościowych dla konkretnej platformy.

Social media manager powinien mieć wiedzę na temat projektowania, aby tworzyć atrakcyjną wizualnie grafikę uzupełniającą Twoje posty.

Wideo jest również istotnym elementem Twojej strategii w mediach społecznościowych, więc jeśli możesz zdobyć umiejętności w tym obszarze, będzie to niezwykle pomocne.

Wraz z błyskawicznym rozwojem platform wizualnych, takich jak Instagram i TikTok, jakość Twoich filmów jest niezwykle ważna. Upewnij się, że korzystasz z social mediów do opowiadania historii, aby rozmawiać z odbiorcami wraz z jasnym, zwięzłym przesłaniem o Twojej marce.

Bądź elastyczny

Elastyczność jest ważna w każdej roli marketingowej, ale jeszcze bardziej w zarządzaniu mediami społecznościowymi. Krajobraz mediów społecznościowych zmienia się tak szybko, że bycie elastycznym jest absolutną koniecznością.

Sama możliwość planowania postów nie wystarczy. Musisz być w stanie wypróbować nowe funkcje i zmieniać rzeczy w oparciu o trendy oraz ciągłe testy i analizy, które powinieneś przeprowadzać na swoich postach.

Gdy masz za sobą już analizy, to potrzebujesz również elastyczności, aby wypróbowywać nowe rzeczy, aby Twoje social media działały najlepiej dla Ciebie. Testy A/B (tworzenie wpisów i postów na wiele sposobów, z różnymi obrazami) mogą pomóc w szybkim określeniu, które typy obrazów i teksty działają dla Twojej firmy, a które nie.

Te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media manager – zarobki

Według portalu wynagrodzenia.pl:

Miesięczne wynagrodzenie całkowite (mediana*) na tym stanowisku wynosi 5 480 PLN brutto. Co drugi social media manager otrzymuje pensję od 4 340 PLN do 9 090 PLN. 25% najgorzej wynagradzanych social media managerów zarabia poniżej 4 340 PLN brutto.

Social media Manager kurs

Bardzo dobre kursy z social media znajdziesz na naszej platformie szkoleniowej: kursy i szkolenia online.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Social media manager zakres obowiązków

Zakres obowiązków zależy od firmy i specjalizacji. Ogólnie rzecz biorąc, zadania związane z zarządzaniem profilem mediów społecznościowych obejmują:
– Monitorowanie wydarzeń w mediach społecznościowych i odpowiadanie na komentarze użytkowników
– Tworzenie treści i publikowanie postów na wszystkich kluczowych platformach mediów społecznościowych
– Utrzymywanie aktualizowanych i atrakcyjnych profili mediów społecznościowych
– Monitorowanie i analizowanie całego zasięgu i wyników w mediach społecznościowych
– Określanie strategii w mediach społecznościowych i wdrażanie ich
– Realizowanie działań społecznościowych oraz porozumiewanie się z widzami i klientami
– Wyszukiwanie nowych możliwości i informacji dla biznesu
– Udział w tworzeniu i wdrażaniu strategii reklamy w mediach społecznościowych.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!