Zawartość strony
Reklama podprogowa definicja – jest to przekaz informacyjny, który nie jest świadomie postrzegany przez odbiorcę i ma na celu ukierunkowanie naszych wyborów w podejmowaniu decyzji.
Nie da się obecnie prowadzić biznesu bez skutecznej reklamy. Jest to jedno z głównych narzędzi odnoszenia przez przedsiębiorstwo sukcesów i trafienia do jak największej liczby odbiorców. Sama istota marketingu i reklamy ma bardzo długą i bogatą historię, bowiem początki jej rozwoju odnotowywano już w XIX wieku.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Na przestrzeni lat oczywiście zmieniły się metody, powstało wiele nowych technik, niektórych nawet zakazanych, ale cel zawsze był jeden – wypromowanie danego produktu lub usługi i trafienie do jak największej liczby odbiorców. Jednym z najstarszych rodzajów reklamy jest reklama podprogowa. Warto zatem wiedzieć, czym jest i w jaki sposób jest stosowana.
Na mocy ustawy o radiofonii i telewizji w Polsce prowadzenie reklamy podprogowej jest zakazane.
Europejska konwencja o telewizji ponadgranicznej stoi na straży ochrony ludzi i zabrania stosowania perswazji w reklamach wpływających na podejmowanie decyzji z wykorzystaniem reklam podprogowych (Dz.U. 1995 nr 32 poz. 160).
Bodziec podprogowy wzrokowy lub słuchowych, trwa zbyt krótko, by można było je świadomie zarejestrować. W przypadku percepcji wzrokowej są to bodźce trwające krócej niż 0,04 sekundy. Mogą być także ukryte wśród innych bodźców, bardziej wyraźnie odczuwalnych, które je „maskują”.
Skoro czytasz wpis pt. Reklama podprogowa to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Reklama podprogowa najczęściej kojarzona jest z informacją i percepcją podprogową i związana jest głównie z mózgiem człowieka. Percepcja podprogowa występuje bowiem wówczas, gdy mózg nie jest świadomy przekazu, który na niego oddziałuje. Może być to zarówno przekaz związany ze wzrokiem, jak i ze słuchem. Zazwyczaj mózg ludzki nie rejestruje świadomie czynników, które na nieco wpływają wtedy, gdy przekaz jest zbyt krótki lub oddziałują na niego inne, znacznie silniejsze czynniki.
Jak wynika z informacji naukowych, wiedza na temat przekazu podprogowego i związanej z nim tej formy reklamy pojawiła się już w XIX wieku, jednak jej rozwój odnotowano w latach 50. XX wieku, kiedy to przeprowadzono kilka eksperymentów, mających udowodnić, jak reklama podprogowa wpływa na ludzki mózg.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Jednym z nich jest był eksperyment amerykańskiego naukowca, który podczas sensu w kinie pomiędzy normalnymi obrazami, wkleił hasła promujące popcorn i coca – colę.
Po tym seansie odnotowano znaczny wzrost sprzedaży popcornu i napojów w okolicznych sklepach. Eksperyment ten wzbudził w kolejnych latach dyskusje i został uznany za oszustwo i manipulację. W związku z tym, ze reklama podprogowa wywołała wiele kontrowersji, a związane z nią badania naukowe uznano za oszustwo, ta forma reklamy została oficjalnie zakazana.
Również w Polsce na kanwie Ustawy o radiofonii i telewizji wprowadzony został zakaz stosowania reklamy podprogowej.
Z pojęciem reklamy podprogowej nierozerwalnie związane jest również pojęcie reklamy natywnej. Jest to pojęcie stosunkowo nowe, bowiem w Polsce jej rozwój odnotowano niespełna 3- 4 lata temu.
Nie ma konkretnej definicji tego rodzaju reklamy, jednak składa się ona z określonych cech. Przede wszystkim, jak sama nazwa wskazuje, cechuje ją natywność, co oznacza umiejętność dostosowania się do przestrzeni, w której się znajduje. Ponadto reklama natywna wyróżnia się nienachalnością, nie powinna irytować odbiorcy, bowiem atakowanie go wywołuje z reguły odwrotny skutek.
Ponadto jako cechę dobrej reklamy natywnej wskazuje się użyteczność, powinna ona nie tylko przekazywać informacje, lecz również pobudzać wyobraźnię odbiorcy. Najważniejszą jednak cechą reklamy natywnej jest umiejętność dostosowania się do środowiska i przestrzeni, dlatego tez najlepszym przykładem tego typu reklamy jest artykuł sponsorowany lub lokowanie produktu. Ponadto bardzo popularne są ostatnio posty sponsorowane w social mediach, np. na Instagramie.
W ostatnim czasie często spotkać się można z postami znanych osób, które zamieszczają opisy i zdjęcia konkretnych produktów oraz pokazują jak je stosują.
Posty te muszą być oznaczone jako „sponsorowane”. Są to z reguły osoby znane, jednak coraz częściej tego typu reklamy zamieszczają tzw. Influencerzy, którzy posiadają wiele followersów, czyli osób obserwujących. Dodatkową metodą jest także zamieszczanie przez ich kodów zniżkowych i rabatowych. W
Cechą, która łączy obie wymienione formy reklamy jest przede wszystkim przekaz. Obie bowiem mają na celu wpływanie na świadomość odbiorcy. Jednak znacznie więcej je różnic. Reklama podprogowa jest bowiem techniką mocno agresywną, która ma na celu manipulację odbiorcy i wpływanie bezpośrednio na bodźce, które odbierane są przez jego mózg.
Z kolei reklama natywna to bardzo łagodna, subtelna wersja, która nie tylko wpływa na odbiorcę, lecz także kształtuje jego świadomość i pewne poglądy. Dlatego tez według specjalistów, reklama natywna to reklama przyszłości, która znacznie dłużej pozostanie w świecie marketingu.
Jak widać, na przestrzeni lat powstało wiele różnorodnych rodzajów reklam i technik, które mają na celu wpływanie na ludzki mózg i świadomość. Jednym z nich była reklama podprogowa, która wpływała negatywnie na odbiorców, w związku z czym z czasem została zakazana.
Manipulacja ludzkim umysłem i propaganda z tym związana mogła wywołać wiele szkód, dlatego tez prawie na całym świecie wprowadzono zakaz stosowania tej techniki. Rozwój technologii oraz świata wirtualnego sprawia, że specjaliści marketingu wprowadzają coraz nowsze metody oddziaływania na odbiorców. Wprowadzona niedawno reklama natywna wydaje się być dobrym rozwiązaniem, o ile oczywiście nie będzie nadużywana. Każda nieodpowiednio stosowana forma przekazu jest źle odbierana przez adresatów.
Co myślisz o temacie jakim jest Reklama podprogowa? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
W Polsce prowadzenie reklamy podprogowej zakazane jest na mocy ustawy o radiofonii i telewizji, natomiast w wielu miejscach na świecie jest zgodna z prawem, chyba że zawiera treści, które są bezprawne lub uznane za nieprzyzwoite. W takim przypadku możliwe jest nałożenie na właściciela reklamy sankcji prawnych.
Tak, reklama podprogowa działa, ponieważ wpływa na decyzje zakupowe konsumentów bez ich świadomego udziału. Jest to rodzaj reklamy, która przemyślanie generuje sygnały do podświadomości ludzi, pozostawiając ich z myślą o konkretnym produkcie lub usłudze.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)