Reklama na Tik Tok (kampania tiktok ads) Marketing

growth hacker
Growth hacker, a growth hacking marketing (technika marketingowa hackowanie wzrostu)
8 lipca, 2021
reklama na tiktok
TikTok Ads Reklama na tik toku (kampania)
9 lipca, 2021
reklama na tik tok
reklama na tiktok

Jak reklamowa膰 si臋 na tik toku?

Czy Twoja firma korzysta z TikTok’a? Zastanawiasz si臋, jak reklamowa膰 si臋 w TikTok’u?

W tym artykule dowiesz si臋, jak tworzy膰 reklamy na TikTok, aby promowa膰 swoje produkty lub us艂ugi.

Spis tre艣ci artyku艂u pt. „Reklama na Tik Tok”:

CHCESZ 呕EBY艢MY PRZEPROWADZILI DLA CIEBIE KAMPANI臉- „REKLAMA NA TIK TOK ADS”?
PRZE艢LIJ SWOJE ZAPYTANE TUTAJ: https://uniqueseo.pl/oferta/
ROZPOCZNIJ JU呕 DZI艢

Zobacz NAJLEPSZY kurs facebook ads w internecie:

Szkolenie Facebook Ads

Czy reklamy TikTok s膮 odpowiednie dla Twojej firmy?

Zak艂adam 偶e wiesz co to jest tik tok.

Z ponad 600 milionami aktywnych u偶ytkownik贸w na ca艂ym 艣wiecie, TikTok stanowi ogromn膮 szans臋 dla reklamodawc贸w. TikTok nie tylko pod wzgl臋dem popularno艣ci przewy偶szy艂 Twittera i Snapchata, ale jest te偶 mniej nasycony reklamami ni偶 jego starsze odpowiedniki.

Aplikacja wizualna 鈥 kt贸ra pozwala u偶ytkownikom edytowa膰 i udost臋pnia膰 15-180-sekundowe filmy z wbudowanymi filtrami, efektami i muzyk膮 鈥 naprawd臋 wstrz膮sn臋艂a 艣wiatem marketingu dzi臋ki swojej bezprecedensowej viralowo艣ci.

Na pocz膮tku 2019 roku aplikacja uruchomi艂a wersj臋 beta swojej oferty reklamowej. Od tego czasu wielkie firmy , takie jak Nike, czy Apple Music, wykorzystuj膮 reklamy TikTok do promowania produkt贸w w wyj膮tkowych, atrakcyjnych wizualnie kampaniach.

Dzi臋ki zaawansowanym funkcjom kierowania i tworzenia reklam platforma TikTok Ads r贸偶ni si臋 od wielu swoich poprzednik贸w. Skutecznie wykorzystana mo偶e pom贸c Ci dotrze膰 do jednej z najbardziej lukratywnych puli u偶ytkownik贸w.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Jednak nie ka偶da firma mo偶e skorzysta膰 z unikalnej oferty TikTok. Zanim zainwestujesz sw贸j czas i wysi艂ek w reklam臋 TikTok, oto dwa pytania, kt贸re musisz sobie zada膰, aby ustali膰, czy ta platforma reklamowa jest odpowiednia dla Twojej firmy.

@rafalszrajnert

wersja 2.0 ostatniego filmu.przy okazji zapraszam na m贸j kanal youtube:Rafa艂 Szrajnert ##ciekawe ##ciekawostki ##fajne ##polska ##smieszne ##dowcipy

鈾 d藕wi臋k oryginalny – Rafa艂 Szrajnert

Jaka jest docelowa grupa demograficzna Twojej firmy?

Je艣li m艂odsi ludzie s膮 jednymi z g艂贸wnych odbiorc贸w Twojej firmy, reklamy TikTok mog膮 by膰 dla Ciebie op艂acaln膮 inwestycj膮. Poniewa偶 68% u偶ytkownik贸w TikTok jest w wieku poni偶ej 30 lat, nie jest to jeszcze (ale tak czy inaczej b臋dzie) w艂a艣ciwa platforma dla firm, kt贸re obs艂uguj膮 starszych odbiorc贸w.

Warto jednak zauwa偶y膰, 偶e podczas gdy obecni odbiorcy TikTok s膮 w wi臋kszo艣ci m艂odzi, sieci spo艂eczno艣ciowe s膮 najpierw adoptowane przez m艂odszych odbiorc贸w, a nast臋pnie odciskaj膮 pi臋tno na starszych grupach demograficznych. Dlatego nadal warto dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o platformie, aby wyprzedzi膰 konkurencj臋, nawet je艣li TikTok nie jest odpowiedni dla Twojej firmy na tym etapie.

Czy masz bud偶et na reklam臋 w TikTok?

Podczas gdy wi臋ksze firmy, takie jak Nike, czy Disney szybko zacz臋艂y reklamowa膰 si臋 w TikTok, aby wywo艂a膰 ogromne zamieszanie, reklamy TikTok mog膮 by膰 mniej dost臋pne dla mniejszych firm.

CHCESZ 呕EBY艢MY PRZEPROWADZILI DLA CIEBIE KAMPANI臉- „REKLAMA TIK TOK ADS”?
PRZE艢LIJ SWOJE ZAPYTANE TUTAJ: https://uniqueseo.pl/oferta/
ROZPOCZNIJ JU呕 DZI艢

Je艣li zdecydujesz, 偶e reklamy TikTok s膮 godn膮 inwestycj膮 dla Twojej firmy, oto jak zacz膮膰.

1: Utw贸rz konto reklam TikTok

Aby utworzy膰 swoj膮 pierwsz膮 kampani臋 reklamow膮, odwied藕 stron臋 g艂贸wn膮 TikTok Ads i kliknij przycisk Utw贸rz reklam臋.

tiktok ads

Poniewa偶 TikTok Ads jest nadal w wersji beta, proces konfigurowania reklam nie jest jeszcze ca艂kowicie stabilny. Po klikni臋ciu przycisku pojawia si臋 formularz z pro艣b膮 o podanie szczeg贸艂贸w konfiguracji konta.

2: Utw贸rz kampani臋 reklamow膮 TikTok

W panelu TikTok Ads kliknij kart臋 Kampania u g贸ry strony, a nast臋pnie kliknij przycisk Utw贸rz.

tik tok ads

Nast臋pnie wybierz cel kampanii, kt贸ry jest g艂贸wnym celem Twojej reklamy. W chwili pisania tego tekstu mo偶esz wybra膰 jedn膮 z sze艣ciu opcji. Ppzyk艂adowe z nich to:

  • Zasi臋g 鈥 umo偶liwia wy艣wietlanie reklamy maksymalnej liczbie os贸b z grupy docelowej w dopasowanej przez firm臋 cz臋stotliwo艣ci oraz zwi臋kszanie 艣wiadomo艣ci o produkcie. 
  • Ruch 鈥 daje mo偶liwo艣膰 kierowania u偶ytkownik贸w do wybranej strony internetowej lub aplikacji oraz prezentowanie reklamy osobom, kt贸re ju偶 korzystaj膮 z aplikacji.
  • Instalacja aplikacji 鈥 dzia艂ania w ramach tego celu zach臋caj膮 do pobrania aplikacji przez bezpo艣rednie po艂膮czenie jej ze stron膮 w sklepie z aplikacjami.
  • Konwersja 鈥 dzi臋ki TikTok Pixel Twoja firma mo偶e pozyskiwa膰 u偶ytkownik贸w sk艂onnych do wykonania czynno艣ci, takich jak na przyk艂ad rejestracja na stronie lub zakup.
  • Lead Generation– ca艂kowicie nowa
reklama tik tok ads

Aby ustawi膰 bud偶et na poziomie kampanii, wybierz opcj臋 Bud偶et dzienny lub Bud偶et ca艂kowity w sekcji Ustawienia.

3: Ustaw miejsca docelowe reklam TikTok, szczeg贸艂y i kierowanie

Nast臋pnym krokiem jest utworzenie grupy reklam dla kampanii oraz wybranie miejsc docelowych i kierowania.

Jedn膮 z najbardziej przydatnych funkcji pulpitu nawigacyjnego TikTok Ads jest to, 偶e pozwala wybra膰 dok艂adnie te platformy, na kt贸rych chcesz wy艣wietla膰 reklamy. Obejmuj膮 one nie tylko TikTok, ale tak偶e ca艂膮 rodzin臋 aplikacji.

Istnieje r贸wnie偶 opcja automatycznych miejsc docelowych, w kt贸rych TikTok okre艣la, gdzie Twoja reklama by艂aby najskuteczniejsza i tam j膮 umieszcza.

Po wybraniu preferowanych miejsc docelowych post臋puj zgodnie z instrukcjami i przeanalizuj wszystkie szczeg贸艂y niezb臋dne do rozpocz臋cia wy艣wietlania reklamy, w tym wszelkie odpowiednie adresy URL, wy艣wietlane nazwy, obrazy i kategorie. Mo偶esz r贸wnie偶 wybra膰 do 20 s艂贸w kluczowych opisuj膮cych swoj膮 witryn臋 lub aplikacj臋, kt贸re nast臋pnie pos艂u偶膮 do dopasowania produkt贸w do odpowiednich odbiorc贸w.

Sekcja Kierowanie umo偶liwia zdefiniowanie docelowych odbiorc贸w Twoich reklam. Ustaw parametry dotycz膮ce lokalizacji, wieku, p艂ci, j臋zyk贸w, zainteresowa艅, urz膮dze艅 itp., aby przyci膮gn膮膰 odpowiednich odbiorc贸w swoich reklam.

Dzia艂膮 to podobnie jak na facebooku.

Je艣li masz na my艣li konkretn膮 grup臋 os贸b, do kt贸rych chcesz kierowa膰 reklamy w TikTok, mo偶esz utworzy膰 niestandardow膮 grup臋 odbiorc贸w, przesy艂aj膮c identyfikatory istniej膮cych u偶ytkownik贸w TikTok. Po prostu prze艣lij identyfikatory jako plik CSV, TXT lub ZIP.

4: Kontroluj wydatki na reklam臋, czas trwania i cele TikTok

Teraz mo偶esz wybra膰 bud偶et, harmonogram i cel swoich reklam TikTok.

Ustaw bud偶et i harmonogram

W sekcji Bud偶et i harmonogram ustaw bud偶et dla grupy reklam. Mo偶esz wybra膰 bud偶et dzienny (kwot臋, jak膮 chcesz wyda膰 ka偶dego dnia) lub bud偶et ca艂kowity (ca艂kowit膮 kwot臋, jak膮 chcesz wyda膰 w okresie obowi膮zywania harmonogramu). Pami臋taj, 偶e na poziomie grupy reklam obowi膮zuje minimalny bud偶et dzienny i bud偶et ca艂kowity.

Wybierz tak偶e zaplanowany czas trwania swoich reklam.

Nast臋pnie ustaw tempo wydawania swojego bud偶etu (pacing), kt贸re okre艣la szybko艣膰, z jak膮 bud偶et b臋dzie wydawany.

Wybierz sw贸j cel optymalizacji

Tw贸j cel optymalizacji odzwierciedla kluczowe dane, kt贸re chcesz osi膮gn膮膰 dzi臋ki swojej kampanii. Mo偶esz zoptymalizowa膰 grup臋 reklam pod k膮tem konwersji, klikni臋cia lub wy艣wietlenia, a stawki zostan膮 zoptymalizowane na podstawie wybranego celu.

Je艣li jako cel wybierzesz Konwersj臋, Twoja reklama b臋dzie wy艣wietlana osobom, kt贸re z najwi臋kszym prawdopodobie艅stwem dokonaj膮 konwersji na Tw贸j produkt lub us艂ug臋. Aby 艣ledzi膰 wszystkie dzia艂ania, kt贸re oznaczaj膮 konwersj臋 (na przyk艂ad pobrania aplikacji lub przes艂ania formularzy), utw贸rz zdarzenia konwersji, klikaj膮c Biblioteka i wybieraj膮c Konwersje.

tik tok ads reklama

W tym miejscu zdecyduj, czy chcesz skonfigurowa膰 艣ledzenie konwersji dla instalacji aplikacji, czy niekt贸rych element贸w strony docelowej za pomoc膮 piksela.

Aby utworzy膰 konwersj臋 polegaj膮c膮 na instalacji aplikacji, wpisz nazw臋 zdarzenia konwersji, wpisz link do swojej aplikacji w Google Play lub App Store i wybierz partnera 艣ledzenia, aby rozpocz膮膰 pomiar konwersji z reklamy.

Cele konwersji s膮 wyceniane przy u偶yciu metody okre艣lania stawek oCPC (koszt optymalizacji za klikni臋cie), co zapewnia wy艣wietlanie reklam u偶ytkownikom, kt贸rzy z najwi臋kszym prawdopodobie艅stwem wykonaj膮 oczekiwane przez Ciebie dzia艂ania. W przypadku oCPC licytujesz oczekiwany indywidualny koszt konwersji, a nast臋pnie p艂acisz wed艂ug CPC (koszt klikni臋cia). TikTok Ads automatycznie dostosowuje stawki na podstawie ustawie艅 stawek, przybli偶aj膮c koszt kampanii do ceny docelowej.

Je艣li wybierzesz Klikni臋cie jako cel nadrz臋dny dla swojej grupy reklam, b臋dziesz rozlicza膰 si臋 na podstawie CPC, a reklama zostanie zoptymalizowana pod k膮tem uzyskania jak najwi臋kszej liczby klikni臋膰.

Wreszcie, je艣li ustawisz Wy艣wietlenie jako cel, Twoja reklama b臋dzie rozliczana na podstawie CPM (kosztu na tysi膮c wy艣wietle艅), co oznacza cen臋 tysi膮ca wy艣wietle艅.

TikTok oferuje opcj臋 o nazwie Inteligentna optymalizacja, a je艣li jest w艂膮czona, Twoje stawki b臋d膮 stale dostosowywane i optymalizowane w celu zwi臋kszenia konwersji. Je艣li jako cel wybierzesz Klikni臋cie lub Wy艣wietlenie, najlepiej wy艂膮czy膰 inteligentn膮 optymalizacj臋.

5: Zaprojektuj swoj膮 reklam臋 za pomoc膮 zestawu do tworzenia wideo TikTok

Proces projektowania zasob贸w kreacji do reklamy jest do艣膰 prosty. Reklamy TikTok mog膮 by膰 filmami i obrazami poziomymi, pionowymi lub kwadratowymi. Najlepsz膮 rzecz膮 w platformie reklamowej jest narz臋dzie o nazwie Video Creation Kit, kt贸re zapewnia szablony wideo i obraz贸w, kt贸re mo偶na dostosowa膰 za pomoc膮 istniej膮cych obraz贸w.

Plus oczywi艣cie te偶 setki darmowej muzyki.

Rodzaje reklam na tik toku


Brand Takeovers- „Przej臋cia marki”

Reklama przej臋cia marki pojawi si臋 natychmiast, gdy u偶ytkownik otworzy TikTok. Reklam臋 mo偶na nast臋pnie przekierowa膰 do linku wewn臋trznego lub zewn臋trznego 鈥 innego filmu w TikTok lub zewn臋trznej witryny lub aplikacji.

Reklamy w kanale- in feed

Reklamy In-Feed to reklamy natywne umieszczane na dole organicznych film贸w TikTok lub w kanale jako cz臋艣膰 kolejki wideo, w zale偶no艣ci od rodzaju produktu. Reklamy te przekierowuj膮 r贸wnie偶 do Twojej witryny lub aplikacji.


HashTag Challenged- „Wyzwania hashtagowe”

Mo偶esz wsp贸艂pracowa膰 z zespo艂em marketingowym TikTok, aby stworzy膰 sponsorowane wyzwanie hashtag, kt贸re zach臋ca u偶ytkownik贸w do udost臋pniania tre艣ci w TikTok w imieniu Twojej marki. Wyzwania trwaj膮 zazwyczaj 6 dni.

6: Zoptymalizuj swoj膮 reklam臋 TikTok

Tworz膮c przej臋cie marki lub reklam臋 displayow膮 w aplikacji, upewnij si臋, 偶e u偶ywasz obraz贸w w wysokiej rozdzielczo艣ci, poniewa偶 elementy wizualne reklamy zajm膮 ca艂y ekran u偶ytkownika i b臋d膮 dobrze widoczne.

Skoncentruj si臋 tylko na jednym wezwaniu do dzia艂ania (CTA), aby jak najlepiej wykorzysta膰 link przekierowuj膮cy.

W przypadku tekstu reklamy zwr贸膰 uwag臋, 偶e reklamy TikTok zapewniaj膮 bardzo ma艂o miejsca na wyja艣nienie czegokolwiek s艂owami. Opisy reklam s膮 ograniczone, wi臋c je艣li sprzedajesz bardziej z艂o偶ony produkt lub us艂ug臋, umie艣膰 s艂owa w kreacji displayowej za pomoc膮 zestawu Video Creation Kit.

Poniewa偶 wszystkie opisy reklam pojawiaj膮 si臋 na dole ekranu, pami臋taj, aby umie艣ci膰 kluczowe elementy kreacji na 艣rodku ekranu, aby unikn膮膰 przeci膮偶enia.

Podobnie jak w przypadku wi臋kszo艣ci format贸w reklam, najlepiej jest poeksperymentowa膰 z r贸偶nymi opcjami kierowania i elementami kreatywnymi, zanim zaw臋zimy reklam臋 do najskuteczniejszych kombinacji element贸w.

Wskaz贸wka dla profesjonalist贸w: opr贸cz zestawu Video Creation Kit mo偶esz skorzysta膰 z innych wbudowanych narz臋dzi reklamowych. Na poziomie grupy reklam narz臋dzie do automatycznej optymalizacji kreacji umo偶liwia przes艂anie maksymalnie 10 obraz贸w lub 5 film贸w, 5 tekst贸w reklam i 1 wezwanie do dzia艂ania, a nast臋pnie 艂膮czenie zasob贸w kreacji w wiele reklam.

Przetestuje r贸偶ne reklamy w ca艂ej kampanii i ostatecznie przedstawi najlepsz膮 mo偶liw膮 kombinacj臋 docelowym odbiorcom.

reklama na tik tok


Reklama na tiktoku, Wniosek

Dzi臋ki kompleksowej ofercie narz臋dzi do projektowania i automatyzacji reklamy TikTok s膮 艂atwe do skonfigurowania i opanowania. W obecnej sytuacji najtrudniejszym aspektem reklamy na platformie wydaje si臋 by膰 brak dost臋pnych wskaz贸wek ze wzgl臋du na to, jak nowa jest platforma. Powy偶szy przewodnik krok po kroku pomo偶e Ci porusza膰 si臋 po interfejsie i b艂yskawicznie rozpocz膮膰 prac臋 z zagadnieniem jakim jest reklama na tik tok.

CHCESZ 呕EBY艢MY PRZEPROWADZILI DLA CIEBIE KAMPANI臉- „REKLAMA NA TIK TOK ADS„?
PRZE艢LIJ SWOJE ZAPYTANE TUTAJ: https://uniqueseo.pl/oferta/
ROZPOCZNIJ JU呕 DZI艢

Koniecznie ZOBACZ:

Jak napisa膰 reklam臋

Link do kursu jak napisa膰 reklam臋 i ofert臋.

Social media to wspania艂e narz臋dzie, a sama platforma oferuje wiele skutecznych rozwi膮za艅 jak brand takeover albo hashtag challenge. Obecnie ka偶dy du偶y influencer tiktoka ma wi臋kszy zasi臋g organiczny ni偶 ten z instagrama.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)