Reklama na Tik Tok

growth hacker
Growth hacker, a growth marketing?
8 lipca, 2021
reklama na tiktok
TikTok ads
9 lipca, 2021
reklama na tik tok
reklama na tiktok

Jak reklamować się na tik toku?

Czy Twoja firma korzysta z TikTok’a? Zastanawiasz się, jak reklamować się w TikTok’u?

W tym artykule dowiesz się, jak tworzyć reklamy na TikTok, aby promować swoje produkty lub usługi.

Spis treści artykułu pt. “Reklama na Tik Tok”:

CHCESZ ŻEBYŚMY PRZEPROWADZILI DLA CIEBIE KAMPANIĘ- “REKLAMA NA TIK TOK ADS”?
PRZEŚLIJ SWOJE ZAPYTANE TUTAJ: https://uniqueseo.pl/oferta/
ROZPOCZNIJ JUŻ DZIŚ

Zobacz NAJLEPSZY kurs facebook ads w internecie:

Szkolenie Facebook Ads

Czy reklamy TikTok są odpowiednie dla Twojej firmy?

Zakładam że wiesz co to jest tik tok.

Z ponad 600 milionami aktywnych użytkowników na całym świecie, TikTok stanowi ogromną szansę dla reklamodawców. TikTok nie tylko pod względem popularności przewyższył Twittera i Snapchata, ale jest też mniej nasycony reklamami niż jego starsze odpowiedniki.

Aplikacja wizualna — która pozwala użytkownikom edytować i udostępniać 15-180-sekundowe filmy z wbudowanymi filtrami, efektami i muzyką — naprawdę wstrząsnęła światem marketingu dzięki swojej bezprecedensowej viralowości.

Na początku 2019 roku aplikacja uruchomiła wersję beta swojej oferty reklamowej. Od tego czasu wielkie firmy , takie jak Nike, czy Apple Music, wykorzystują reklamy TikTok do promowania produktów w wyjątkowych, atrakcyjnych wizualnie kampaniach.

Dzięki zaawansowanym funkcjom kierowania i tworzenia reklam platforma TikTok Ads różni się od wielu swoich poprzedników. Skutecznie wykorzystana może pomóc Ci dotrzeć do jednej z najbardziej lukratywnych puli użytkowników.

Jednak nie każda firma może skorzystać z unikalnej oferty TikTok. Zanim zainwestujesz swój czas i wysiłek w reklamę TikTok, oto dwa pytania, które musisz sobie zadać, aby ustalić, czy ta platforma reklamowa jest odpowiednia dla Twojej firmy.

Jaka jest docelowa grupa demograficzna Twojej firmy?

Jeśli młodsi ludzie są jednymi z głównych odbiorców Twojej firmy, reklamy TikTok mogą być dla Ciebie opłacalną inwestycją. Ponieważ 68% użytkowników TikTok jest w wieku poniżej 30 lat, nie jest to jeszcze (ale tak czy inaczej będzie) właściwa platforma dla firm, które obsługują starszych odbiorców.

Warto jednak zauważyć, że podczas gdy obecni odbiorcy TikTok są w większości młodzi, sieci społecznościowe są najpierw adoptowane przez młodszych odbiorców, a następnie odciskają piętno na starszych grupach demograficznych. Dlatego nadal warto dowiedzieć się więcej o platformie, aby wyprzedzić konkurencję, nawet jeśli TikTok nie jest odpowiedni dla Twojej firmy na tym etapie.

Czy masz budżet na reklamę w TikTok?

Podczas gdy większe firmy, takie jak Nike, czy Disney szybko zaczęły reklamować się w TikTok, aby wywołać ogromne zamieszanie, reklamy TikTok mogą być mniej dostępne dla mniejszych firm.

CHCESZ ŻEBYŚMY PRZEPROWADZILI DLA CIEBIE KAMPANIĘ- “REKLAMA TIK TOK ADS”?
PRZEŚLIJ SWOJE ZAPYTANE TUTAJ: https://uniqueseo.pl/oferta/
ROZPOCZNIJ JUŻ DZIŚ

Jeśli zdecydujesz, że reklamy TikTok są godną inwestycją dla Twojej firmy, oto jak zacząć.

1: Utwórz konto reklam TikTok

Aby utworzyć swoją pierwszą kampanię reklamową, odwiedź stronę główną TikTok Ads i kliknij przycisk Utwórz reklamę.

tiktok ads

Ponieważ TikTok Ads jest nadal w wersji beta, proces konfigurowania reklam nie jest jeszcze całkowicie stabilny. Po kliknięciu przycisku pojawia się formularz z prośbą o podanie szczegółów konfiguracji konta.

2: Utwórz kampanię reklamową TikTok

W panelu TikTok Ads kliknij kartę Kampania u góry strony, a następnie kliknij przycisk Utwórz.

tik tok ads

Następnie wybierz cel kampanii, który jest głównym celem Twojej reklamy. W chwili pisania tego tekstu możesz wybrać jedną z sześciu opcji. Ppzykładowe z nich to:

  • Zasięg – umożliwia wyświetlanie reklamy maksymalnej liczbie osób z grupy docelowej w dopasowanej przez firmę częstotliwości oraz zwiększanie świadomości o produkcie. 
  • Ruch – daje możliwość kierowania użytkowników do wybranej strony internetowej lub aplikacji oraz prezentowanie reklamy osobom, które już korzystają z aplikacji.
  • Instalacja aplikacji – działania w ramach tego celu zachęcają do pobrania aplikacji przez bezpośrednie połączenie jej ze stroną w sklepie z aplikacjami.
  • Konwersja – dzięki TikTok Pixel Twoja firma może pozyskiwać użytkowników skłonnych do wykonania czynności, takich jak na przykład rejestracja na stronie lub zakup.
  • Lead Generation– całkowicie nowa
reklama tik tok ads

Aby ustawić budżet na poziomie kampanii, wybierz opcję Budżet dzienny lub Budżet całkowity w sekcji Ustawienia.

3: Ustaw miejsca docelowe reklam TikTok, szczegóły i kierowanie

Następnym krokiem jest utworzenie grupy reklam dla kampanii oraz wybranie miejsc docelowych i kierowania.

Jedną z najbardziej przydatnych funkcji pulpitu nawigacyjnego TikTok Ads jest to, że pozwala wybrać dokładnie te platformy, na których chcesz wyświetlać reklamy. Obejmują one nie tylko TikTok, ale także całą rodzinę aplikacji.

Istnieje również opcja automatycznych miejsc docelowych, w których TikTok określa, gdzie Twoja reklama byłaby najskuteczniejsza i tam ją umieszcza.

Po wybraniu preferowanych miejsc docelowych postępuj zgodnie z instrukcjami i przeanalizuj wszystkie szczegóły niezbędne do rozpoczęcia wyświetlania reklamy, w tym wszelkie odpowiednie adresy URL, wyświetlane nazwy, obrazy i kategorie. Możesz również wybrać do 20 słów kluczowych opisujących swoją witrynę lub aplikację, które następnie posłużą do dopasowania produktów do odpowiednich odbiorców.

Sekcja Kierowanie umożliwia zdefiniowanie docelowych odbiorców Twoich reklam. Ustaw parametry dotyczące lokalizacji, wieku, płci, języków, zainteresowań, urządzeń itp., aby przyciągnąć odpowiednich odbiorców swoich reklam.

Działą to podobnie jak na facebooku.

Jeśli masz na myśli konkretną grupę osób, do których chcesz kierować reklamy w TikTok, możesz utworzyć niestandardową grupę odbiorców, przesyłając identyfikatory istniejących użytkowników TikTok. Po prostu prześlij identyfikatory jako plik CSV, TXT lub ZIP.

4: Kontroluj wydatki na reklamę, czas trwania i cele TikTok

Teraz możesz wybrać budżet, harmonogram i cel swoich reklam TikTok.

Ustaw budżet i harmonogram

W sekcji Budżet i harmonogram ustaw budżet dla grupy reklam. Możesz wybrać budżet dzienny (kwotę, jaką chcesz wydać każdego dnia) lub budżet całkowity (całkowitą kwotę, jaką chcesz wydać w okresie obowiązywania harmonogramu). Pamiętaj, że na poziomie grupy reklam obowiązuje minimalny budżet dzienny i budżet całkowity.

Wybierz także zaplanowany czas trwania swoich reklam.

Następnie ustaw tempo wydawania swojego budżetu (pacing), które określa szybkość, z jaką budżet będzie wydawany.

Wybierz swój cel optymalizacji

Twój cel optymalizacji odzwierciedla kluczowe dane, które chcesz osiągnąć dzięki swojej kampanii. Możesz zoptymalizować grupę reklam pod kątem konwersji, kliknięcia lub wyświetlenia, a stawki zostaną zoptymalizowane na podstawie wybranego celu.

Jeśli jako cel wybierzesz Konwersję, Twoja reklama będzie wyświetlana osobom, które z największym prawdopodobieństwem dokonają konwersji na Twój produkt lub usługę. Aby śledzić wszystkie działania, które oznaczają konwersję (na przykład pobrania aplikacji lub przesłania formularzy), utwórz zdarzenia konwersji, klikając Biblioteka i wybierając Konwersje.

tik tok ads reklama

W tym miejscu zdecyduj, czy chcesz skonfigurować śledzenie konwersji dla instalacji aplikacji, czy niektórych elementów strony docelowej za pomocą piksela.

Aby utworzyć konwersję polegającą na instalacji aplikacji, wpisz nazwę zdarzenia konwersji, wpisz link do swojej aplikacji w Google Play lub App Store i wybierz partnera śledzenia, aby rozpocząć pomiar konwersji z reklamy.

Cele konwersji są wyceniane przy użyciu metody określania stawek oCPC (koszt optymalizacji za kliknięcie), co zapewnia wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy z największym prawdopodobieństwem wykonają oczekiwane przez Ciebie działania. W przypadku oCPC licytujesz oczekiwany indywidualny koszt konwersji, a następnie płacisz według CPC (koszt kliknięcia). TikTok Ads automatycznie dostosowuje stawki na podstawie ustawień stawek, przybliżając koszt kampanii do ceny docelowej.

Jeśli wybierzesz Kliknięcie jako cel nadrzędny dla swojej grupy reklam, będziesz rozliczać się na podstawie CPC, a reklama zostanie zoptymalizowana pod kątem uzyskania jak największej liczby kliknięć.

Wreszcie, jeśli ustawisz Wyświetlenie jako cel, Twoja reklama będzie rozliczana na podstawie CPM (kosztu na tysiąc wyświetleń), co oznacza cenę tysiąca wyświetleń.

TikTok oferuje opcję o nazwie Inteligentna optymalizacja, a jeśli jest włączona, Twoje stawki będą stale dostosowywane i optymalizowane w celu zwiększenia konwersji. Jeśli jako cel wybierzesz Kliknięcie lub Wyświetlenie, najlepiej wyłączyć inteligentną optymalizację.

5: Zaprojektuj swoją reklamę za pomocą zestawu do tworzenia wideo TikTok

Proces projektowania zasobów kreacji do reklamy jest dość prosty. Reklamy TikTok mogą być filmami i obrazami poziomymi, pionowymi lub kwadratowymi. Najlepszą rzeczą w platformie reklamowej jest narzędzie o nazwie Video Creation Kit, które zapewnia szablony wideo i obrazów, które można dostosować za pomocą istniejących obrazów.

Plus oczywiście też setki darmowej muzyki.

Rodzaje reklam na tik toku


Brand Takeovers- “Przejęcia marki”

Reklama przejęcia marki pojawi się natychmiast, gdy użytkownik otworzy TikTok. Reklamę można następnie przekierować do linku wewnętrznego lub zewnętrznego — innego filmu w TikTok lub zewnętrznej witryny lub aplikacji.

Reklamy w kanale- in feed

Reklamy In-Feed to reklamy natywne umieszczane na dole organicznych filmów TikTok lub w kanale jako część kolejki wideo, w zależności od rodzaju produktu. Reklamy te przekierowują również do Twojej witryny lub aplikacji.


HashTag Challenged- “Wyzwania hashtagowe”

Możesz współpracować z zespołem marketingowym TikTok, aby stworzyć sponsorowane wyzwanie hashtag, które zachęca użytkowników do udostępniania treści w TikTok w imieniu Twojej marki. Wyzwania trwają zazwyczaj 6 dni.

6: Zoptymalizuj swoją reklamę TikTok

Tworząc przejęcie marki lub reklamę displayową w aplikacji, upewnij się, że używasz obrazów w wysokiej rozdzielczości, ponieważ elementy wizualne reklamy zajmą cały ekran użytkownika i będą dobrze widoczne.

Skoncentruj się tylko na jednym wezwaniu do działania (CTA), aby jak najlepiej wykorzystać link przekierowujący.

W przypadku tekstu reklamy zwróć uwagę, że reklamy TikTok zapewniają bardzo mało miejsca na wyjaśnienie czegokolwiek słowami. Opisy reklam są ograniczone, więc jeśli sprzedajesz bardziej złożony produkt lub usługę, umieść słowa w kreacji displayowej za pomocą zestawu Video Creation Kit.

Ponieważ wszystkie opisy reklam pojawiają się na dole ekranu, pamiętaj, aby umieścić kluczowe elementy kreacji na środku ekranu, aby uniknąć przeciążenia.

Podobnie jak w przypadku większości formatów reklam, najlepiej jest poeksperymentować z różnymi opcjami kierowania i elementami kreatywnymi, zanim zawęzimy reklamę do najskuteczniejszych kombinacji elementów.

Wskazówka dla profesjonalistów: oprócz zestawu Video Creation Kit możesz skorzystać z innych wbudowanych narzędzi reklamowych. Na poziomie grupy reklam narzędzie do automatycznej optymalizacji kreacji umożliwia przesłanie maksymalnie 10 obrazów lub 5 filmów, 5 tekstów reklam i 1 wezwanie do działania, a następnie łączenie zasobów kreacji w wiele reklam.

Przetestuje różne reklamy w całej kampanii i ostatecznie przedstawi najlepszą możliwą kombinację docelowym odbiorcom.

reklama na tik tok


Wniosek

Dzięki kompleksowej ofercie narzędzi do projektowania i automatyzacji reklamy TikTok są łatwe do skonfigurowania i opanowania. W obecnej sytuacji najtrudniejszym aspektem reklamy na platformie wydaje się być brak dostępnych wskazówek ze względu na to, jak nowa jest platforma. Powyższy przewodnik krok po kroku pomoże Ci poruszać się po interfejsie i błyskawicznie rozpocząć pracę z zagadnieniem jakim jest reklama na tik tok.

CHCESZ ŻEBYŚMY PRZEPROWADZILI DLA CIEBIE KAMPANIĘ- “REKLAMA NA TIK TOK ADS“?
PRZEŚLIJ SWOJE ZAPYTANE TUTAJ: https://uniqueseo.pl/oferta/
ROZPOCZNIJ JUŻ DZIŚ

Koniecznie ZOBACZ:

Jak napisać reklamę

Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *