przekierowanie 301
White Hat SEO
19 stycznia, 2021
pomysłodawca
Jak być uznanym za autorytet w branży i twórcę (pomysłodawca). Technika obrandowania rozwiązania. Potwierdzają to nasze badania.
25 stycznia, 2021
stwórz świetny tytuł

Jak pisać bloga. Dobry tekst żeby utrzymać użytkownika na stronie i zachęcić do udostępniania.

jak pisac bloga

Więc nadszedł czas, żeby zacząć pisać posta.

Mam świetną wiadomość:

Nie musisz zaczynać od zera, cierpieć z powodu blokady ani wpatrywać się w pusty, biały ekran.

Zamiast tego użyj niesamowitych technik, którymi mam zamiar się z Tobą podzielić.

A wtedy zobaczysz, że czytelnicy z chęcią będą spędzać czas na Twojej stronie.

Spis treści

rozdział 7 jak pisać bloga
Rozdział 7
Unikalny design

Gotowi, żeby pisać bloga jak PRO?

No to zaczynajmy.

Rozdział 1

Jak zaciekawić czytelnika: Information Gap

Jak zaciekawić czytelnika

Jak utrzymać czytelnika w niepewności?

Istnieje pewna prosta technika, którą stosuje się w produkcjach filmowych, a najczęściej serialach.

Na pewno znasz to uczucie kiedy mówisz sobie “obejrzę tylko jeden odcinek” i upłynęło nagle kilka godzin. Hmm…

Wiem, że jesteś ciekaw więc oto ona:

Jak zaciekawić czytelnika. Luka informacyjna.

Taktyka stosowana w serialach. Na czym polega?

Zaznaczasz niewiedzę osoby poprzez to co wie teraz, a czego nie wie.

Jak to robić w tekście na blogu?

Daj namiastkę tego co będzie dalej.

“…a w następnym odcinku…a już za chwilę…”

Za każdym razem kiedy tworzysz tą lukę w wiedzy, czyli że coś się stanie ale nie wiadomo co to wzbudzasz ciekawość i chęć czytania dalej.

Jak to możesz zrobić?

  1. Stwórz pierwsze zaraz we wstępie, np dzisiaj pokażę wam jak przygotować bardzo skuteczną i tanią kampanię w social mediach.
  2. Kolejne 1-2 w zależności od długości tekstu zawrzyj dalej. Wspomnij po prostu co czeka jeszcze czytelnika. Na przykład “mamy na sprzedaż szkolenie SEO, ale w tej chwili zamknęliśmy nabór. O tym dlatego to zrobiliśmy powiem za chwilę. Najpierw…”

Rozdział 2

Zaimki osobowe

Jak pisać bloga. Dobry tekst żeby utrzymać użytkownika na stronie i zachęcić do udostępniania. 1

Ludzie uwielbiają mówić o sobie.

A także uwielbiają gdy inni ich szanują.

Jak to zrobić?

Pokaż, że Twoja uwaga jest skupiona na nich.

Poniżej prosta metoda jak to zrobić.

Moc słowa Ty.

Ludzie uwielbiają czytać o sobie.

Zaimki osobowe to np. ja, ty, on, ona, ono, my, wy, oni, one.

Skup się na “ty” i “wy”.

„Ty” to jedno z najbardziej przekonujących słów w języku.

Wielu ludzi nadal pisze w pierwszej osobie, czyli niezwykle często stosuje słowa „ja” i „my”.

Oczywiście nie ma nic złego w wyrażeniu własnej opinii, przytoczenia historii z życia lub opowiedzenia o wnioskach wyciągniętych z doświadczeń – jednak zawsze zwracaj się bezpośrednio do swoich czytelników.

Zobacz sam.

  • Przykład 1: Powszechnie wiadomo, że jeśli chce się schudnąć to trzeba dużo biegać.
  • Przykład 2: Jeśli chcesz tak jak moi podopieczni schudnąć to musisz dużo biegać.

Często możesz używać “pokażę Ci” itp.

Rozdział 3

Stwórz świetny tytuł

stwórz świetny tytuł

Jeśli chodzi o pisanie posta na blogu, nagłówek może uratować lub zepsuć cały post.

Dlatego ważne jest, aby wykonać ten krok starannie.

W tym rozdziale pokażę Ci, jak pisać niesamowite nagłówki postów na blogu.

Jak pisać tytuły żeby trzymać w napięciu.

Nie rozpisuj się tylko bądź konkretny i pamiętaj o information gap.

Niech to będzie coś szokującego, ciekawego i zastosuj wcześniej wymienione strategie.

Pomocne są tzw. power words, czyli wspomniane: szokujące, odkrycie, mega, super, nie uwierzysz, najnowsze, brutalna prawda…

Jeśli na myśl przyjdą Ci jeszcze jakieś to dodaj je w komentarzu.

Ale uwaga…

BuzzSumo jakiś czas temu przeanalizowało ponad 100 milionów nagłówków!

Jak pisać bloga Dobry tekst

Więc co znaleźli?

Najwięcej udostępnień mają nagłówki, które zawierają poniższe frazy:

najlepsze nagłówki

Najmniej udostępnień mają nagłówki, które zawierają poniższe frazy:

najgorsze nagłówki

I teraz UWAGA.

Drużyna z BuzzSumo przebadała nawet jakie są najlepsze słowa na początku nagłówków i na końcu!

Zobacz sam.

Najwięcej udostępnień mają nagłówki, które zaczynają się od tych 20 fraz:

najlepsze słowa na początku

Najwięcej udostępnień mają nagłówki, które kończą się na jedną z tych 20 fraz:

najlepsze słowa na końcu

Ale to nie koniec!

Przebadali jeszcze jedną ważną rzecz.

Jak długi powinien być cały nagłówek.

Tylko i aż 12-18 słów.

Odkryli, że optymalna długość nagłówków to właśnie 12-18 słów.

Przynajmniej jeśli mowa o udostępnianiu w sieciach społecznościowych (nie badano SEO i linkbuildingu).

ile słów w nagłówku

Dodaj nawiasy. Zwykłe (), klamrowe {} i kwadratowe []

To jeden z moich ulubionych hacków.

Czemu?

Bo jest bardzo prosty.

HubSpot i OutBrain przeprowadzili pewne badanie, które wykazało, że dodanie nawiasów do nagłówków może poprawić CTR nawet o 38%.

w jakie nagłowki klikają ludzie

Nagłówki dla b2b

Jeśli działasz w B2B, wiesz, że tytuły clickbaitowe nie działają tak dobrze.

Jeśli ktoś nie szuka informacji w internecie dla siebie, tylko dla podmiotu trzeciego (np firmy w której pracuje) to ładunek emocjonalny i podejście tej osoby są znacznie inne.

Na szczęście ekipa BuzzSumo, o której wspomniałem wcześniej, przeanalizowała również zbiór tytułów postów B2B.

I odkryli, że 20 zwrotów które działa świetnie w B2B to:

marketing b2b

Optymalizuj pod kątem emocji, EMV

Każdy copywriter wie, że emocjonalne nagłówki mają DUŻO kliknięć.

I mam dla was kolejne MEGA ciekawe badanie.

Noah Kagan i CoSchedule opublikowali badanie nagłówków postów na blogach.

Przeanalizowali milion nagłówków pod kątem „EMV”.

Zaraz napiszę co to jest EMV i jak to sprawdzić.

Wróćmy do badania.

Odkryli oni wyraźną korelację między wysokim EMV a udostępnianiem wpisów.

Posty z dużą liczbą udostępnień często osiągały wynik EMV wynoszący 30 lub 40, czyli kilka punktów więcej niż posty z mniejszą liczbą udostępnień.

Zobacz:

liczba udostępnień wpisu na blogu posta

Okej więc co to jest w końcu to EMV i jak to zmierzyć?

EMV = „Emocjonalna wartość marketingowa”.

Sam możesz to sprawdzić, pod tym adresem: https://www.aminstitute.com/headline/

Staraj się osiągać wynik powyżej 25%.

Narzędzie działa w języku angielskim więc po prostu przetłumacz swój nagłówek.

Jako ciekawostka, nagłówek w tym wpisie osiągnął ponad 29% na skali EMV co jest już DUŻE.

Najlepsze nagłówki od copywriterów na świecie osiągają max 30-40% EMV.

Zobacz sam:

Jak pisać bloga. Dobry tekst żeby utrzymać użytkownika na stronie i zachęcić do udostępniania. 2

Rozdział 4

Stwórz świetny wstęp

stworzyć świetny wstęp

Czas przyciągnąć uwagę czytelnika.

W jaki sposób? Wprowadzenie do Twojego wpisu na blogu.

Zobaczmy jak zrobić świetne INTRO.

Krótkie wprowadzenie, 3-8 zdań

Nikt nie lubi długich wstępów.

Zebraliśmy się tu po to, aby…

Najpierw omówmy szczegółowo definicje…

Jak czytasz takie zdania jak powyżej to już wiesz, że będzie NUDNO i długo.

Z mojego doświadczenia wynika, że 3-8 zdań wystarczy, aby przyciągnąć ludzi i sprawić, by byli podekscytowani treścią, którą za chwilę przeczytają.

Metoda ZUZ

ZUZ to termin który wymyśliłem i znaczy Z- zapowiedź, U – udowodnij, Z – zapowiedź.

Najpierw mamy zapowiedź, jakiś podgląd.

To proste.

Po prostu powiedz czytelnikowi DOKŁADNIE, czego ma się spodziewać.

Dzięki temu, gdy ktoś wyląduje na Twoim wpisie, wie, że jest we właściwym miejscu.

Na przykład:

Dzisiaj pokażę Ci jak napisać świetny wpis na blogu.

Teraz musisz coś udowodnić, dajesz pewien dowód.

Pokazujesz, że możesz to zrobić/dostarczyć/znasz się na tym.

W szczególności chcesz udowodnić, że znasz ten temat.

Możesz pokazać dowód za pomocą:

  • Twoich wyników
  • Lat doświadczenia
  • Liczby klientów
  • Poświadczeń lub certyfikatów

Na przykład:

Metody które omówię spowodowały zwiększenie ruchu na moim blogu w ostatnim miesiącu 0 21,89%.

Na koniec mamy znowu zapowiedź.

Pierwsza zapowiedź była ogólnym omówieniem Twojego posta.

Druga zapowiedź jest trochę inna.

Tutaj dajesz szczegółowe informacje na temat swojego posta.

Nazywa się to future pace, technika z NLP. Czyli dokładnie mówisz co się wydarzy. Wystarczy jakiś szczegół. Ludzie lubią wiedzieć co ich czeka.

Na przykład:

W tym rozdziale przedstawię PRAWDZIWE fundamenty jeśli chodzi o to jak pisać, aby porywać tłumy. 2 techniki są bardzo proste.

Przejście do dalszego rozdziału.

Lubię kończyć wstępy “zdaniem przejściowym”. Nie wiem jak to lepiej nazwać.

Z mojego doświadczenia wynika, że ta zmiana pomaga skłonić ludzi do przeczytania następnej sekcji.

Na przykład:

  • Zobacz o czym to będzie…
  • Gotowi? Ruszajmy.
  • Więc do dzieła.

Rozdział 5

Stosuj ton konwersacyjny.

ton konwersacyjny w rozmowie

Pisz tak, by nawiązać możliwie dobrą relację z czytelnikiem.

Dlaczego?

Przecież nikt nie ma zamiaru być na nudnym wykładzie, tylko chce “porozmawiać”.

Oto szczegóły:

Pisz tak jakbyś z kimś rozmawiał.

Stosuj ton konwersacyjny, a także tak zwane bucket brigades czyli mini “information gap”, tak aby cały czas zaciekawiać czytelnika tak jak w interesującej rozmowie.

ton konwersacyjny
  • Słuchaj, nie zgadniesz co dalej.
  • Wiesz co z tego wynika?
  • Zacząłem się zastanawiać i coś mi przyszło do głowy.
  • Oto co mogę zaproponować…
  • Teraz:
  • Sprawdź to:
  • Czytaj dalej…
  • Powiem Ci jak na prawdę wygląda sprawa z XYZ
  • Dlaczego to takie ważne?
  • Ale czy to faktycznie prawda?
  • Nie będę Cię okłamywał ale…
  • Wiesz co jest w tym najlepsze?
  • Mogłeś sobie pomyśleć że:

Widzisz, po każdym z tych zdań nie sposób nie czytać dalej!

A czas spędzony na stronie to BARDZO WAŻNY czynnik rankingowy Googla.

Zobacz co zrobiłem w pierwszym rozdziale.

Chcesz zobaczyć jak wyglądała strona, a właściwie pierwszy blog?

I co?

Przescrolowałeś niżej żeby zobaczyć zdjęcie pierwszego bloga jaki powstał w dziejach internetu.

Rozdział 6

Inteligentne nagłówki

inteligentne naglowki

O nagłówkach już trochę sobie dzisiaj powiedzieliśmy.

Znacie strukturę i słowa, które powodują najwięcej udostępnień.

Świetnie.

Ale jest jeszcze coś.

Jak zachęcić do czytania?

Zapewne wiesz, że większość ludzi nie czyta wszystkiego tylko raczej przegląda tekst, a właściwie przelatuje i scroluje w dół strony.

Stosując powyższe taktyki na pewno zatrzymujesz i prowokujesz do czytania ale połącz to z nagłówkami.

Istnieją pewne słowa które powinniśmy umieszczać w nagłówkach, aby zapobiec szybkiemu scrolowaniu i zmobilizować do czytania.

Oczywiście różnią się w branżach, ale mają pewne cechy wspólne.

Dają jasną korzyść dla czytelnika.

Większość osób po prostu losowo wrzuca jakieś słowa związane z tematem w nagłówki.

Np pisząc o podstawach seo w nagłówkach na różnych blogach zobaczysz: link building, słowa kluczowe, mapa strony itp. Ale co mapa strony, co słowa kluczowe?

Widzisz one nie dają żadnego benefitu.

A co jeśli np zamiast samego “słowa kluczowe” dałbyś “Zobaczysz jak odkryć najlepsze słowa kluczowe w swojej branży”.

Widzisz?

To są różnice pomiędzy PRO, a amatorem.

Rozdział 7

Unikalny design

unikalny design

Estetyka.

Minimalizm.

Przepych.

Jaskrawe kolory, lub czerń i biel.

Wybierz swój styl, zgodnie z marką jaką reprezentujesz. Poniżej podpowiedź.

Po pierwsze, ux design.

Specjalnie przygotowane grafiki. Zobacz jak u mnie wygląda spis treści i poszczególne nagłówki główne.

To cieszy oko.

Później ustaw je jako obrazy podczas udostępniania, aby wyglądało na przykład tak:

pisanie bloga

Aż chce się udostępniać 🙂

Po drugie.

Wspomniałem o nagłówkach. Oprócz ikon powinny zawierać od 3-8 słów, o czym pisałem wcześniej.

I to już koniec!

Teraz…

Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.

Teraz Twoja kolej

zostaw komenatarz pod wpisem

Co myślisz o moim nowym wpisie jak pisać bloga? Który punkt zrobił na Tobie super wrażenie?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak prowadzić blog.

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *