Skuteczna reklama- zasady tworzenia reklam i schemat reklamy (6)

dobra i skuteczna reklama w internecie jak zrobić
dobra i skuteczna reklama w internecie jak zrobić

Istnieje kilka aspektów, które mogą wpłynąć na skuteczność reklamy: obejmują one kreację reklamową (tekst i obrazy) oraz sposób i miejsce rozmieszczania reklam. Treść reklamowa w szczególności odnosi się do słów w reklamach – a właściwe słowa mogą mieć duży wpływ na sposób, w jaki reklama zostanie odebrana i jakie wyniki osiąga.

Skuteczna reklama potrzebuje atrakcyjny tekst, który spełnia kilka ważnych funkcji.

Dobra reklama:

  • Przyciąga uwagę potencjalnych klientów
  • Sprawia, że Twoi odbiorcy czytają całą reklamę
  • Zmusza ludzi do działania

Oczywiście napisanie dobrego tekstu reklamy to dopiero początek skutecznej kampanii reklamowej.

Niektóre aspekty, takie jak kierowanie reklam do określonej grupy odbiorców, mogą być dość techniczne, dlatego wiele małych firm decyduje się na pozostawienie tych podstawowych działań marketingowych sprawdzonym ekspertom, takim jak nasza agencja.

Jednak bez względu na to, jak to zrobisz i jakąkolwiek platformę wybierzesz, przygotowanie wiadomości w celu uzyskania najlepszych wyników jest ważnym krokiem.

Metody reklamy i promocji: Goldberg, Mazursky, Solomon

Jest rok 1999. Jacob Goldberg, David Mazursky i Sorin Solomon przebadali ponad 400 reklam, które wygrywały lub zajmowały wysokie miejsca w rozmaitych konkursach reklamowych, a także tych które były uznane za słabe. Sprawdzili możliwe metody reklamy i promocji.

Wyniki swojej pracy opisali w pracy „The Fundamental Templates of Quality Ads”.

schemat reklamy

Wynik?

Aż 89% reklam, które przykuwały uwagę jurorów, pasowała do jednego z 6 wyodrębnionych przez badaczy schematów.

Każdy z nich jest omówiony poniżej.

Skuteczna Reklama Schemat nr 1: Pictorial Analogy

Szablon Pictorial Analogy (analogia obrazkowa) przedstawia sytuacje, w których symbol zostaje wprowadzony do przestrzeni produktu. Ten szablon ma dwie wersje: wersję słabszą (replacement) i skrajną (extreme). W skrajnej wersji analogii symbol zostaje doprowadzony do skrajności, podczas gdy w wersji słabszej jest on po prostu ledwo widoczny.

Szablon analogii obrazkowej łączy w sobie pewien element produktu z symbolem korzyści, Ty masz podkreślić tą korzyść. Pomocna jest metafora. Oto przykład:

skuteczna reklama Pictorial Analogy

Skuteczna Reklama Schemat nr 2: Extreme Situation

Szablon Extreme Situation (sytuacje ekstremalne) przedstawia sytuacje, które są nierealistyczne, aby zwiększyć widoczność kluczowych atrybutów produktu lub usługi. Ta kategoria obejmuje trzy wersje: absurdalną wersję alternatywną, skrajną wersję atrybutu i skrajnie wartościową wersję.

Szablon sytuacji ekstremalnej wykorzystuje dziwne okoliczności, aby zademonstrować wyróżniony atrybut. Czyli Twój produkt/usługa poradzi sobie w ekstremalnych sytuacjach.

skuteczna reklama Extreme Situation

Skuteczna Reklama Schemat nr 3: Extreme Consequences

Szablon Extreme Consequences (ekstremalnych konsekwencji) wskazuje konsekwencje wykonania lub niezrealizowania zalecenia w reklamie. Istnieją dwie wersje tego szablonu: wersja z ekstremalnymi konsekwencjami i wersja z odwróconymi konsekwencjami. Wersja odwróconych konsekwencji ostrzega przed konsekwencjami niewykonania zalecenia reklamy.

Ten szablon wyolbrzymia konsekwencje używania (lub nieużywania) produktu w sposób podkreślający kluczowy atrybut produktu.

skuteczna reklama Extreme Consequences

Lepiej używajcie nasz produkt bo jak nie to:

jak zrobic dobrą reklamę

Skuteczna Reklama Schemat nr 4: Competition

Szablon Competition (rywalizacji) przedstawia sytuacje, w których produkt jest przedmiotem konkurencji z innym produktem lub wydarzeniem z innej klasy. W wyborze innego produktu lub wydarzenia kierujemy się oczekiwaną wyższością nad reklamowanym produktem. Istnieją trzy wersje szablonu: atrybut w wersji rywalizacji, wartość w wersji rywalizacji i wersja rzadko używana.

Różnica między dwiema pierwszymi wersjami dotyczy tego, czy konkurencja dotyczy atrybutu produktu, czy też kwestionuje wartość produktu.

Należy zauważyć, że ten szablon nie odnosi się do konkurencji między Twoimi produktami a innymi z Twojej oferty. To rywalizacja między Twoim produktem a czymś spoza Twojej oferty produktowej.

reklama internetowa

Skuteczna Reklama Schemat nr 5: Interactive Experiment

Szablon Interactive Experiment (interaktywny eksperyment) umożliwia uświadomienie sobie korzyści z produktu, wymagając od widza interakcji z medium, w którym pojawia się reklama.

Można to osiągnąć poprzez faktyczne zaangażowanie się w eksperyment (wersja aktywacyjna) lub po prostu wyobrażając sobie wykonanie takiego eksperymentu (wersja wyimaginowanego eksperymentu) .

Wersja aktywacyjna tego szablonu zwykle wymaga więcej czasu i pieniędzy, aby dobrze działać. Wymaga reklamy, która jest interaktywna w sposób podkreślający kluczową cechę Twojego produktu.

skuteczna reklama internetowa

Skuteczna Reklama Schemat nr 6: Dimensionality Alteration

Szablon Dimensionality Alteration (zmiana wymiaru) manipuluje wymiarem produktu w odniesieniu do jego środowiska. Ma cztery wersje: nową wersję połączenia parametrów, wersję z mnożeniem, wersję z dzieleniem i wersję ze skokiem czasu.

W nowej wersji szablonu połączenia parametrów, wcześniej niepowiązane parametry stają się zależne (np. prędkość nowego samolotu jest zademonstrowana poprzez zmniejszenie rozmiaru oceanu).

Wersje mnożenia i dzielenia są wykonywane przez pomnożenie produktu i porównanie duplikatów lub podzielenie produktu na jego składniki i utworzenie jakiejś formy relacji między nimi.

Za pomocą tego szablonu zmienisz pewien czynnik wymiarowy (np. czas) w sposób, który podkreśli kluczowy atrybut Twojego produktu.

Na przykład pokazanie błyszczącego okna w brudnym, starym budynku czy zniszczonej szopie pośrodku postapokaliptycznego krajobrazu mówi konsumentowi, że Twoje okna wytrzymują próbę czasu.

skuteczna reklama w internecie

Skuteczna reklama w Internecie- zasady

Jak zrobić reklamę produktu:

  • Określ cel swojej reklamy.
  • Sprawdź konkurencję.
  • Dostosuj swoją wiadomość.
  • Postaraj się, aby było to proste, konkretne i bezpośrednie.
  • Używaj właściwych słów kluczowych.
  • Zrób to na czas.
  • Nie zapomnij wezwania do działania- CTA.
  • Dostosuj długość.
  • Przeczytaj na głos swoją reklamę.
  • Nie bój się bawić słowami.

Reguła 1. Określ cel swojej reklamy.

Myślenie o konkretnym celu pomoże Ci stworzyć idealną wiadomość. Zanim zaczniesz pisać, zdecyduj, co chcesz osiągnąć dzięki reklamie, czy jest to wzrost świadomości o nowym produkcie lub lokalizacji, zwiększenie ruchu, przeniesienie określonych zasobów lub usług, czy coś innego.

Zasada 2. Sprawdź konkurencję.

Twoja reklama nie będzie się wyróżniać, jeśli nie znasz swoich rywali, od których chcesz się odróżnić. Poświęć trochę czasu na zapoznanie się z reklamą konkurencji, zwracając uwagę na wyróżniki wartości, które przekazują na temat swojej firmy, oraz rodzaje haczyków, których używają do przyciągania klientów.

Zasada 3. Dostosuj swoją wiadomość.

Funkcje kierowania reklam ułatwiają wyświetlanie określonych wiadomości określonym grupom osób – na przykład możesz kierować różne reklamy do osób, które szukają produktów, siedząc wygodnie na kanapie i grup, które rozmawiają przez telefon zaledwie kilka metrów od pewnego punktu.

Gdy już określisz, do kogo chcesz dotrzeć, zastanów się, jakie będzie najprawdopodobniej samopoczucie i nastrój, gdy zobaczą Twoją reklamę. Jakie problemy starają się rozwiązać lub jaką potrzebę starają się spełnić w danym momencie? Odpowiednio skomponuj wiadomość.

Zasada 4. Postaraj się, aby było to proste, konkretne i bezpośrednie.

Nie marnuj cennych słów na niejasny żargon, zbyt ogólne terminy lub bierne zwroty, które nie przemawiają bezpośrednio do czytelnika. Konkretne szczegóły, takie jak nazwa okolicy, ceny i nazwy marek, są często bardziej przekonujące niż ogólne zwroty.

Zasada 5. Używaj właściwych słów kluczowych.

Jeśli planujesz kierować reklamy na podstawie zapytań użytkowników, użyj dokładnie tych słów i wyrażeń w swoim tekście – gdy ludzie będą przeglądać wyniki wyszukiwania, prawdopodobnie będą szukać tych konkretnych haseł. Umieszczenie ich w nagłówku i treści reklamy pomoże Ci przyciągnąć ich uwagę.

Zasada 6. Zrób to na czas.

Uwzględnienie ram czasowych – tylko dzisiaj, jednodniowa sprzedaż itp. – stwarza poczucie natychmiastowości i pilności, które może zmusić czytelnika do szybkiego działania.

Zasada 7. Nie zapomnij wezwania do działania.

Tekst reklamy nie jest kompletny bez wezwania do działania. Chociaż „kup teraz” jest oczywiste, również ważne jest, aby pomyśleć o samopoczuciu czytelnika. W zależności od celu lub reklamy wezwania do działania mogą dotyczyć: „kliknij, aby uzyskać więcej informacji”, „poproś o wycenę” lub „uzyskaj bezpłatną wersję próbną”, itp.

Zasada 8. Dostosuj długość.

Twoja reklama internetowa nie będzie skuteczna, jeśli zostanie ucięta lub wystąpią problemy z formatowaniem podczas wyświetlania. Różne platformy reklamowe mają różne specyfikacje, w tym wymagania dotyczące liczby znaków. Sprawdź specyfikacje i dostosuj się do wymagań każdej platformy.

Zasada 9. Przeczytaj na głos swoją reklamę.

Nasze oczy i uszy inaczej przetwarzają słowa, co sprawia, że ​​czytanie na głos jest sztuczką zapewniającą prostotę i przejrzystość. Głośne przeczytanie reklamy może pomóc w zidentyfikowaniu niewygodnych sformułowań, literówek i niepotrzebnie długich zdań, których możesz nie zauważyć, czytając swoją treść w głowie.

Zasada 10. Nie bój się bawić słowami.

Nawet jeśli przestrzegasz wszystkich zasad, jest jeszcze jeden krok, który pomoże Ci w tworzeniu najlepszych reklam w historii: testowanie. Przełączanie wezwań do działania lub próba wprowadzenia innych poprawek – a następnie użycie analizy do porównania wyników (proces znany jako testowanie A / B) – może pomóc Ci skupić się na formule, która najlepiej pasuje do docelowych odbiorców.

zostaw komentarz

Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.

Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:

Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?

Co najbardziej Ciebie szokuje w tym jak zmienia się skuteczna reklama?

A może masz pytanie dotyczące czegoś ze strategii.

Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *