Jak zdobyć polubienia strony na FaceBook (kampania, reklama i METODY darmowe FB)

polubienia strony
Jak zdobyć polubienia strony na FB

Istnieją 2 rodzaje polubień na Facebooku, które możesz uzyskać:

  • Polubienia Twoich postów na FB
  • Polubienia strony (fani / obserwujący na Twojej stronie na Facebooku)

Oba rodzaje polubień są ważne.

Im więcej polubień uzyskasz pod swoimi postami, tym więcej polubień uzyskasz na swojej stronie.

Im więcej polubień uzyskasz na swojej stronie (im więcej obserwatorów zbierzesz), tym więcej polubień uzyskasz w swoich postach.

Na czym więc powinieneś się najpierw skupić?

Zacznijmy od zdobycia większej liczby polubień w postach na Facebooku.

Jak zdobyć więcej polubień w postach na Facebooku

Twoje posty na Facebooku są bardzo ważne.

Dobre posty – te, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem – będą miały OGROMNY wpływ na Twoją stronę.

W rzeczywistości większe zaangażowanie w posty przyniesie korzyści Twojej stronie na Facebooku bardziej niż cokolwiek innego, co robisz.

Jakie więc powinny być cele związane z zaangażowaniem w Twoje posty?

Twoje cele powinny być następujące:

  • Zachęć ludzi do zwracania uwagi na Twoje posty
  • Zachęcaj ludzi do angażowania się w Twoje posty (np. klikania ich)
  • Zachęć ludzi do udostępniania Twoich postów znajomym
  • Jeśli nakłonisz ludzi do zrobienia tych 3 rzeczy, Twoje posty dotrą do wielu osób – a one rozpowszechnią Twoją markę w całym ekosystemie Facebooka!

Pamiętaj! Zwróć uwagę, niech się zaangażują, niech udostępniają!

Wtedy ludzie, którzy nigdy nie słyszeli o Twojej marce, zobaczą Twoje posty … a wielu z nich polubi Twoją stronę w nadziei, że zobaczą więcej.

Jeśli będziesz nadal udostępniać niesamowite posty, będą userzy nadal angażować się w Twoją stronę.

Za każdym razem, gdy wejdą w interakcję z twoją stroną, wyślą sygnał, aby Facebook pokazywał im coraz więcej i więcej twoich postów.

I TO, mój przyjacielu, jest NASZYM celem!

Widzisz, kiedy Facebook pokazuje Twoje posty wielu osobom, możesz zrobić kolejny krok dla swojej firmy:

Możesz zacząć publikować posty z linkami do Twojej witryny!

Posty te będą kierować ruch do Twojej witryny i zamienić fanów na Facebooku w subskrybentów, klientów, itp.

Na razie skupmy się na odpowiedzi na to pytanie:

Jak tworzyć posty na Facebooku, na które ludzie zwracają uwagę, klikają i udostępniają?

Właściwie to nie jest takie trudne!

Jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku?

Dzięki kliknięciom! GALERIA!, kierujcie się tym, co pokażecie na czterech pierwszych zdjęciach.

Opisałem to w jednym wpisie tutaj na blogu więc nie chcę dublować treści, po prostu poniżej wstawiam pewną ikonografikę:

polubienia postów na facebook

Polubienia strony na FaceBook, czyli polubienia fanpage

Mamy 2 metody:

  • Darmową poprzez zapraszanie
  • Płatną: reklama na polubienia Facebook, czyli inaczej kampania na polubienia strony na FB

Darmowe polubienia strony na FB

Umieść post na Facebooku w swojej witrynie lub blogu

Ta opcja zapewnia jeszcze lepszą widoczność Twojej strony na Facebooku. Zamiast prostego przycisku możesz osadzić cały post, kopiując i wklejając prosty kod. Po prostu przejdź do wpisu, który chcesz osadzić, kliknij trzy kropki w prawym górnym rogu i kliknij Osadź. Następnie skopiuj i wklej kod do kodu HTML.

Wszyscy odwiedzający, którzy klikną Twój osadzony post, aby dowiedzieć się więcej, zostaną przeniesieni do posta, który pojawia się na Twojej stronie na Facebooku, tworząc okazję do polubienia strony. A Ci którzy są na Twojej stronie mogą polubić sam post bezpośrednio z osadzonego posta, bez opuszczania Twojej witryny lub bloga.

Dołącz link do swojej strony na Facebooku w swoim newsletterze lub podpisie e-mail

Osoby, z którymi już komunikujesz się za pośrednictwem kanałów, takich jak e-mail lub newsletter opt-in, są potencjalnymi odbiorcami Twojej strony na Facebooku. Upewnij się, że mogą łatwo Cię znaleźć i połączyć się z Tobą, umieszczając linki do Twojej strony na Facebooku we wszystkich swoich wiadomościach.

Promuj swoją stronę na Facebooku w innych kanałach społecznościowych

Skorzystaj z tego, co stworzyłeś na innych kanałach społecznościowych, promując wzajemnie swoje treści na Facebooku. Nie umieszczaj linku do swojej strony na Facebooku i nie proś innych, aby Cię obserwowali. Zamiast tego wybierz świetną zawartość specyficzną dla Facebooka – taką jak infografika lub krótki film do promowania, abyś mógł podkreślić wartość swojej strony na Facebooku, zamiast po prostu informować ludzi o jej istnieniu.

Zapraszanie do polubienia

Istnieją pewne sposoby.

Po pierwsze możesz zaprosić swoich znajomych z profilu prywatnego (tego nie polecam,ale o tym później) .

Po drugie masz taką możliwość przy osobach, które zostawiły reakcję przy Twojej treści na fan page’u. Wystarczy, że pod postem klikniesz ikonkę z reakcjami i rozwinie Ci się lista osób, które je zostawiły. Przy osobach, które nie są fanami strony jest przycisk „Zaproś”.

Sposób trzeci, bardzo podobny do drugiego.

Po stworzeniu postu na profilu, udostępniasz go w grupach. Nie cackaj się i targetuj grupy ile wlezie:)

I uwaga, osoby które zostawią reakcję na Twoje posty na grupach również mogą zostać zaproszone.

Klikasz w reakcje i wybierasz “zaproś”. I to za darmo;-)

notyfikacje możesz znaleźć na swoim profilu tutaj:

darmowe polubienia fanpage

W ten sposób masz darmowe polubienia swojego fanpage.

Płatna reklama na polubienia Facebook, czyli inaczej kampania na polubienia strony na FB

Kilka kwestii planując reklamę profilu i wydatki.

Zapraszaj tylko osoby, które mogą stać się Twoim potencjalnym klientem.

Przyjmijmy, że kliknięcie w Twoją reklamę kosztuje 1 zł. Jeśli kliknie 1000 osób to wydasz 1000 zł. Dlatego warto, aby klikały tylko te osoby, które potencjalnie mogą stać się Twoim klientami. Rozumiesz już?

Błąd w przyszłości

Jeśli nie będziesz przestrzegać poprzedniej reguły to w przyszłości stworzy ona pewien problem (dotyczy to również bezpłatnego zapraszania znajomych z profilu prywatnego na stronę firmową).

Zastanów się, skąd wiedzieć jak trafić do potencjalnych klientów za pomocą reklamy płatnej? Jednym ze sposobów są osoby, które lubią Twój fanpage/stronę i na nich kierujesz reklamę. Ale skoro w przeszłości zapraszałeś kogo popadnie to będziesz kupował reklamę dla swoich followersów, którzy nie są zainteresowani tym co sprzedajesz.

Zaczynasz już rozumieć dlaczego nie warto zbierać polubień od NIE-klientów?

Kolejna negatywna kwestia, która wynika z poprzedniego.

Wiesz co to jest lookalike? Jest to tworzenie podobnych grup odbiorców. Jak myślisz? Czy osoby podobne do ludzi, którzy lubią Twoją stronę też są potencjalnymi klientami? Oczywiście. I Facebook umożliwia dotarcie do nich, a nawet dotrze za Ciebie do takich osób.

Także nie zepsuj tej szansy.

Kampanie page likes

Często krytykowane jako mało wartościowe, kampanie wykorzystujące cel „aktywność -> polubienia strony” potrafią dość efektywnie i tanio przekładać się na nowych fanów.

Wynika to z prostoty kampanii – w wyświetlonych kreacjach reklamowych możemy zrobić tylko jedną rzecz – kliknąć polubienie strony.

Często przekłada się to na stosunkowo niski koszt polubienia strony.

Pamiętaj, że jeśli szukasz tanich polubień, pójdź w emocje i hasła, z którymi zgodzi się Twoja grupa docelowa. Nie musisz szczegółowo opisywać, o czym jest fanpage, dodaj wyraźnie różniące się od siebie obrazki, nie rozbijaj budżetu na zbyt wiele kreacji i użyj trochę szerszego targetowania niż w przypadku promocji wpisów.

Zwiększanie budżetu najlepszych wpisów

Robisz to po to aby zyskać reakcje, które opisałem wcześniej w sekcji “darmowe”.

Po pierwsze część osób, która polubi wpis polubi również fanpage.

Po drugie, osoby które polubią tylko wpis, a nie fanpage, możesz zaprosić manualnie klikając w kreację.

Pixel FB i reklama dla odwiedzających Twoją witrynę, retargeting / remarketing

Skoro już ktoś Cię zna, a przynajmniej był na Twojej witrynie to jest większa szansa na to że kliknie “polub”, lub “obserwuj”.

Musisz zainstalować u siebie piksel facebooka.

Wchodzisz w tworzenie grup niestandardowych odbiorców:

polubienia strony

Klikasz w “użyj własnych źródeł”, WITRYNA:

Jak zdobyć polubienia strony na FaceBook

I trochę cierpliwości 🙂

Co warto zrobić tworząc reklamę?

Daj coś za polubienie.

Np. Skoro byłeś na mojej stronie to już się poznaliśmy, już za parę dni dla osób które polubiły mój fanpage będę wysyłał raporty. Także kliknij polub stronę, żeby nic Ci nie uciekło 🙂

Remarketing z pixela na polubienia wysoko konwertujący

Tworząc grupę odbiorców z osób, które odwiedziły Twoją stronę, wybierz spośród nich tych, którzy byli na niej minimum 2 razy w ciągu ostatnich 10-15 dni.

Dzięki temu dotrzesz do osób bardziej zainteresowanych Twoją marką i ofertą. Co za tym idzie, prawdopodobnie chętniej zostaną również fanami.

Przykład jak to ustawić poniżej:

metoda polubienia fanpejdża fb
Inne tricki które możesz z czasem wykorzystać żeby zdobyć polubienia strony FB

1.Pozyskiwanie nowych fanów na Facebooku wśród znajomych obecnych fanów.

Wystarczy, że tworząc reklamę w Menadżerze Reklam, wybierzesz w sekcji „Połączenia” opcję „Znajomi osób, które lubią Twoją stronę”.

Wówczas wystarczy, że zaznaczysz fanpage, którym zarządzasz i gotowe. Obok zobaczysz całkiem pokaźną liczbę osób, do których możesz teraz dotrzeć.

By zwiększyć efektywność tego typu reklamy, przeanalizuj strukturę fanów swojego profilu.

Możesz to zrobić na kilka sposobów.

Na pewno warto zajrzeć w zakładkę „Statystyki” i przyjrzeć się, kto tak właściwie Cię lubi.

Przede wszystkim interesują nas demografia i lokalizacja.

Dlaczego? Jeżeli zauważysz, że większość fanów Twojego profilu to osoby po czterdziestym roku życia, to zawęź w ten sposób grupę docelową swoich reklam kierowanych do znajomych fanów.

Podobnie, jeśli na przykład większość Twoich fanów pochodzi z Łodzi czy innego miasta.

Dodatkowo w Menadżerze Reklam udaj się do zakładki „Statystyki grupy odbiorców”. Możesz tutaj sprawdzić branże, poziom wykształcenia swoich fanów lub polubione przez nich strony.

2.Zdobywanie nowych fanów na Facebooku – grupy niestandardowych odbiorców

Dwie najprostsze, które możesz stworzyć od razu.

Pierwsza to odbiorcy podobni do Twoich obecnych fanów.

W Menadżerze Reklam w zakładce „Odbiorcy” wybierz opcję „Stwórz grupę niestandardowych odbiorców”, a następnie – grupę podobnych.

Jako źródło wybierz swój fanpage, a procentową wartość niżej pozostaw na jedynce.

Poczekaj.

Facebook znajdzie wśród polskich użytkowników osoby zbliżone do Twoich obecnych odbiorców. Możesz zaproponować im polubienie swojego profilu.

Drugą dobrą grupą będą osoby, które są aktywne na Twoim fanpejdżu, ale nie są jeszcze Twoimi fanami.

Jak do nich dotrzeć?Zajrzyj ponownie do panelu grup odbiorców i tym razem wejdź w tworzenie grup niestandardowych.

Znajdź opcję „Aktywność” na samym dole.

Interesuje Cię jedna opcja “strona na Facebooku”.

Nic nie zmieniaj i ogranicz czas do 20-30 dni wstecz.

Musimy jeszcze jakoś wykluczyć naszych obecnych fanów.

Robi się to dokładnie w tym samym miejscu, co dodawanie znajomych fanów.

Tworząc zestaw reklam, musisz w dostępnej na samej górze zakładce „Grupy niestandardowych odbiorców” wybrać stworzoną przez siebie grupę „Aktywni Użytkownicy, a w sekcji „Połączenia wykluczyć osoby, które polubiły Twoją stronę.

3.Kombinacje zaawansowane

Pamiętaj, że wszystkie wymienione strategie możesz łączyć ze sobą, by zwiększyć ich skuteczność.

Np. możesz ustawić reklamę na nowych fanów, której grupę odbiorców stanowić będą osoby, które są znajomymi Twoich fanów i byli na stronie Twojej firmy 2 razy w ostatnich dwóch tygodniach.

Bonus

BONUS #1

Newsletter dla Twoich klientów lub osób zapisanych.

Np. w treści: witaj, ponieważ jakiś czas temu kupiłeś od nas produkt, a nasza firma rozwija się właśnie założyliśmy fanpage dotyczący _______________. Publikujemy tam materiały , które Ciebie interesują. Poniżej masz link w który trzeba kliknąć. Tylko dzisiaj mamy specjalną promocję, dla każdego kto polubi fanpage mamy prezent. Dzięki temu będziemy w lepszym kontakcie.

BONUS #2

Zapraszaj osoby które lubią Twój fanpage na grupę, którą stworzyłeś. Zyskujesz większe szanse, że zobaczą organicznie Twoje posty.

BONUS #3

Zadawaj kontrowersyjne pytania w grupach aby wywiązała się dyskusja. Tutaj strategia jest standardowa czyli zapraszasz ludzi z reakcji.

Wpisz w google best engaging facebook posts 2021, 2022, lub jakiś inny rok.

  • polecam poradniki,
  • quizy (zapytania o opinie- jak myślicie warto to wprowadzić? itp),
  • lifestyle, pokaż że się o nich troszczysz. Jak Wam idzie? Mam ciekawą wskazówkę. Radzicie sobie z lockdownem itp.
  • stricte sprzedażowe, zaproszenia, informacja o czymś. Oferta do godziny 20:00
zostaw komentarz

Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.

Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:

Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?

Co najbardziej Ciebie szokuje w tym jak zdobyć polubienia strony na facebooku?

A może masz pytanie dotyczące czegoś ze strategii.

Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *