Co to jest Tik Tok?

reklama na tiktok
TikTok ads
9 lipca, 2021
buzz marketing
Buzz marketing- przestań marzyć i zacznij robić dobry marketing szeptany (WOM). Szeptanka czy szemranka?!
12 lipca, 2021
reklama na tik tok
reklama na tiktok

Spis treści artykułu pt. “Co to jest Tik Tok”:

Więc co to jest Tik Tok?

Musical.ly była popularną aplikacją do strumieniowego przesyłania i udostępniania wideo w krótkiej formie (15 sekund), z ponad 100 milionami użytkowników, do sierpnia 2018 r. Aplikacja umożliwiała użytkownikom mnóstwo opcji muzycznych, dzięki którym mogli synchronizować ruchy wargami i tworzyć śmieszne lub zabawne filmy.

Użytkownicy udostępniali filmy Musical.ly na platformach społecznościowych, takich jak Instagram, dodatkowo zwiększając popularność aplikacji.

Jednak w sierpniu 2018 r. aplikacja została przejęta przez chińską firmę ByteDance, a jej użytkownicy zostali przeniesieni do Tik Tok. Wszystkie treści i konta, które były obecne na Musical.ly, zostały automatycznie przeniesione do nowej aplikacji Tik Tok.

CHCESZ ŻEBYŚMY PRZEPROWADZILI DLA CIEBIE KAMPANIĘ- “REKLAMA NA TIK TOK ADS”?
PRZEŚLIJ SWOJE ZAPYTANE TUTAJ: https://uniqueseo.pl/oferta/
ROZPOCZNIJ JUŻ DZIŚ

Zobacz NAJLEPSZY kurs facebook ads w internecie:

Szkolenie Facebook Ads

CHCESZ ŻEBYŚMY PRZEPROWADZILI DLA CIEBIE KAMPANIĘ- “REKLAMA TIK TOK ADS“?
PRZEŚLIJ SWOJE ZAPYTANE TUTAJ: https://uniqueseo.pl/oferta/
ROZPOCZNIJ JUŻ DZIŚ

Co to jest TikTok definicja:

TikTok to krótka aplikacja do udostępniania wideo, która pozwala użytkownikom tworzyć i udostępniać 15- 180 sekundowe filmy na dowolny temat.

TikTok utrzymuje osobną aplikację na rynek chiński, znaną jako Duyin, która ma ponad 300 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Logo nowej aplikacji to połączenie logo Musical.ly i Duyin.


Czym TikTok różni się od Musical.ly

Aplikacja TikTok opiera się na tej samej koncepcji krótkich filmów, ale ma znacznie szerszy zakres i w przeciwieństwie do Musical.ly nie skupia się tylko na synchronizacji ust z muzyką.

Aplikacja TikTok oferuje użytkownikom szeroki wybór dźwięków i fragmentów utworów, a także możliwość dodawania efektów specjalnych i filtrów. Istnieje również możliwość bezpośredniego dodawania filmów utworzonych w telefonie.

TikTok dodał funkcję reakcji, która pozwala użytkownikom nagrywać swoje reakcje na filmy i udostępniać je. TikTok dodał również funkcję cyfrowego dobrego samopoczucia, która ostrzega użytkowników, gdy spędzą w aplikacji ponad dwie godziny.

Nowa aplikacja jest promowana jako sieć społecznościowa do udostępniania filmów. Użytkownicy TikTok mogą tworzyć różnorodne filmy, od wyzwań, filmów tanecznych, magicznych sztuczek i zabawnych filmów. Kluczowym czynnikiem różnicującym Musical.ly i Tik Tok jest to, że ten ostatni ma znacznie szerszy zakres tworzenia wideo.

Jak wzrosła popularność TikToka

Od momentu premiery popularność aplikacji TikTok ogromnie rośnie. W październiku 2018 roku była to najczęściej pobierana aplikacja do zdjęć i filmów w sklepie Apple na całym świecie. Aplikacja podobno zgromadziła ponad 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, przy czym Stany Zjednoczone są najpopularniejszym krajem, z którego została pobrana ponad 80 milionów razy.

Niektóre z kluczowych powodów wzrostu popularności aplikacji TikTok to:

Adnotacje celebrytów

Aplikacja jest lubiana i używana przez celebrytów, takich jak Jimmy Fallon, który przyczynił się do zwiększenia popularności aplikacji. Aplikacja nawiązała współpracę z kilkoma celebrytami z różnych regionów, którzy promują aplikację wśród lokalnych odbiorców.

Targetowane treści

Innym kluczowym czynnikiem wpływającym na popularność aplikacji TikTok jest fakt, że pomimo tego, że jest aplikacją globalną, kładzie duży nacisk na zlokalizowane treści. Aplikacja często prowadzi lokalne konkursy i wyzwania oraz wychwytuje lokalne trendy za pomocą zlokalizowanych hashtagów.

Aplikacja wykorzystuje również lokalne hashtagi, aby sugerować użytkownikom tematy do tworzenia treści. Pomaga to aplikacji czerpać korzyści z lokalnych trendów i generować wirusowe treści dla platformy.

Łatwe tworzenie, udostępnianie i przeglądanie treści

Aplikacja TikTok uprościła tworzenie i udostępnianie wideo oraz przeniosła je na wyższy poziom. Wszystko, co użytkownicy muszą zrobić, to nagrać wszystko ze swoich codziennych czynności i natychmiast to opublikować. Dzięki krótkiemu formatowi ani tworzenie wideo, ani proces oglądania nie zajmuje dużo czasu ani wysiłku.

Ponadto ta krótka treść wideo jest odtwarzana, gdy tylko użytkownik otworzy aplikację. Filmy zaczynają się odtwarzać jeden po drugim, a widz gubi się w morzu zabawnych i uzależniających treści wideo. Ze względu na ten uzależniający charakter treści, ludziom bardzo łatwo jest oglądać losowe filmy przez wiele godzin.

Jak marki mogą wykorzystać TikTok?

TikTok nie ma miejsca na tradycyjne reklamy displayowe i nie konkuruje nawet z innymi platformami mediów społecznościowych pod względem bycia kanałem marketingowym. Jednak ze względu na jego szybki rozwój i rosnącą popularność, wiele marek zdaje sobie sprawę z potencjału TikToka jako kanału marketingowego.

Kilka marek wykorzystało techniki, takie jak wyzwania i konkursy TikToka, aby zachęcić użytkowników do generowania treści związanych z marką. Marki wykorzystują również hashtagi, w mniej więcej podobny sposób, jak na innych platformach społecznościowych, do promowania swoich kampanii marketingowych TikTok.

reklama na tik tok

Przyszłość TikTok

Obecna popularność aplikacji TikTok jest zdumiewająca, ale nadal nie gwarantuje, że kiedykolwiek osiągnie poziom osiągany przez inne sieci społecznościowe, takie jak Instagram i YouTube. Vine było kiedyś niezwykle popularną platformą do udostępniania wideo, ale teraz jest całkowicie spadło. Jest też wiele innych aplikacji, które szybko zyskały sławę, a potem zniknęły.

Aby utrzymać swoją obecną popularność, TikTok będzie musiał wprowadzać innowacje i znajdować nowe sposoby na zaangażowanie swojej bazy użytkowników. Będą również musieli sprawić, by platforma była bardziej przyjazna marketingowo dla marek, aby aplikacja stała się siecią społecznościową.

Ponieważ coraz więcej marek chce dalej rozszerzać swój zasięg marketingowy w mediach społecznościowych, TikTok jest na dobrej drodze. Jeśli jest w stanie wykorzystać zaangażowanie marki, z pewnością będzie się dalej rozwijać i może nawet być w stanie konkurować z innymi platformami mediów społecznościowych.

Krótko mówiąc, TikTok to zabawna i wciągająca aplikacja, która w ciągu ostatnich kilku miesięcy zyskała na popularności. Aplikacja ma również potencjał, aby stać się kolejną dużą platformą marketingową i społecznościową. Nie wiadomo jednak, w jaki sposób twórcy aplikacji wykorzystują ten potencjał i utrzymują obecną popularność.

Btw. Od jakiego rodzaju treści TikTok jesteś uzależniony?


Wniosek

Skoro wiesz co to jest Tik Tok to zapraszam do współpracy:

CHCESZ ŻEBYŚMY PRZEPROWADZILI DLA CIEBIE KAMPANIĘ- “REKLAMA NA TIK TOK ADS”?
PRZEŚLIJ SWOJE ZAPYTANE TUTAJ: https://uniqueseo.pl/oferta/
ROZPOCZNIJ JUŻ DZIŚ

Koniecznie ZOBACZ:

Jak napisać reklamę

Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *