Jak powinna wyglądać dobra reklama?
Jak zrobić reklamę, która będzie na prawdę świetna?
Aby pomóc stworzyliśmy ten KOMPLEKSOWY poradnik od A do Z.
Więcej firm niż kiedykolwiek wcześniej wydaje pieniądze na reklamę. W rezultacie istnieją niezliczone platformy, których możesz używać do promowania swojego produktu, usługi lub firmy. Tylko jak zrobić reklamę, która będzie na prawdę świetna?
MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.
Kliknij w obrazek poniżej:
Zawartość strony
Jak wybrać odpowiednie medium do promocji swojej platformy? A kiedy już zdecydujesz, jak właściwie zrobić reklamę?
Tworzenie reklamy to proces – od badań rynku, przez wybór odpowiedniego medium, po tworzenie contentu.
Aby uprościć ten proces, poniżej niezbędne kroki + pomysł na reklamę, które należy wykonać, aby robić to profesjonalnie i zacząć promować swoją firmę we właściwy sposób.
Czytaj dalej, aby poznać proces tworzenia reklamy.
Najpierw musisz zdecydować, dla kogo jest przeznaczona Twoja reklama. Ludzie widzą do kilku tysięcy reklam dziennie, więc jeśli reklama nie jest odpowiednio ukierunkowana, może być nawet nie zauważona.
Jednym ze sposobów, aby pomóc Twojej reklamie znaleźć właściwych odbiorców, jest sprecyzowanie, do kogo chcesz kierować swój przekaz, co pomoże Ci zastosować najlepszy przekaz i wybrać najlepszą platformę reklamową.
Powinno to być oparte na personach kupujących – czyli jak powinien wyglądać Twój klient.
Robisz to w oparciu o badania rynku i rzeczywiste dane o Twoich obecnych klientach.
Polecam wpis na temat modelu biznesowego, gdzie znajdziesz rozdział jak tworzyć persony.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Badanie rynku jest istotną częścią promocji kampanii.
Badania marketingowe powinieneś przeprowadzać, kierując się personami kupujących, mogą odpowiedzieć na kluczowe pytania dotyczące rynku docelowego, takie jak:
Znajomość powyższych informacji o docelowych odbiorcach może pomóc Ci odpowiedzieć na pytania typu – TV czy YouTube? Instagram czy LinkedIn? Billboard czy autobus?
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Twoje badania i research powinny dać Ci wgląd i pewność, aby wybrać najskuteczniejszą platformę, aby dotrzeć do docelowych odbiorców. Powinieneś także przeprowadzić dodatkowe badania dotyczące kosztów, ROI-zwrotu z inwestycji i korzyści związanych z określonymi platformami reklamowymi i metodami.
Możesz dojść do wniosku, że korzystanie z wielu platform reklamowych i metod byłoby właściwym posunięciem dla Twojej kampanii – np. reklamy w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach. To naprawdę świetna strategia, ponieważ rzuca szerszą sieć i otwiera możliwość dotarcia do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów tam, gdzie już się znajdują.
Obecnie bardzo popularny jest TIK TOK, większość marketerów nic na nim nie robi twierdząc że to platforma dla dzieci.
Zobaczcie natomiast co robią digitalowi guru, np Gary Vaynerchuk.
Wspomnicie moje słowa za parę lat i celowo nie będę kasował tego akapitu z 2020 roku.
Tik Tok będzie tak popularny dla wszystkich marek jak teraz instagram!
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Opcji jest wiele, wymienię te które musisz znać:
Social media-Reklamy w mediach społecznościowych
Reklamy w mediach społecznościowych nie posiadają jednego modelu cenowego dla wszystkich.
To ile wydajesz za to gdy ktoś, kto kliknie Twoją reklamę – i ostatecznie zostanie klientem – jest zależne od wiele czynników, w tym wielkość grupy docelowej, branży i projektu reklamy.
Reklamy w Google i wyszukiwarce
Ceny reklamy w wyszukiwarce zależą w dużej mierze od Twojej lokalizacji i branży.
Reklamy Google Ads są umieszczane zgodnie ze stawką reklamodawcy i jakością reklamy.
Dlatego im lepsza reklama, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że będziesz musiał zapłacić więcej, aby przelicytować konkurentów.
Reklamy wideo
Jeśli masz wewnętrzny zespół od wideo, możesz pominąć tę sekcję. Jeśli nie, bądź przygotowany na zatrudnienie pracownika i zainwestowanie w sprzęt produkcyjny lub zapłacisz agencji za usługi filmowania i montażu.
Tak czy inaczej, możesz potrzebować tysięcy – jeśli nie dziesiątek tysięcy na stworzenie wideo o przyzwoitej wartości produkcyjnej.
Dystrybucja to zupełnie inna historia. Emisja reklamy telewizyjnej może kosztować od tysięcy do kilkudziesięciu dziennie w zależności w jakiej stacji telewizyjnej, o jakiej porze i podczas jakiego eventu.
Możesz również działać cyfrowo, np na YouTube, nawet za grosze za wyświetlenie.
Reklamy drukowane (w gazetach i magazynach)
Reklamy prasowe, podobnie jak wszystkie reklamy, różnią się w zależności od wielu czynników. W tym przypadku publikacja to zasięg, częstotliwość oraz rozmiar i miejsce docelowe reklamy. Dopiero wtedy Twoim oczom ukażę się ostateczna kwota, którą Twoja firma zapłaci.
Reklamy bezpośrednie wysyłane pocztą
Koszty listy mailingowej wahają się od 30 do 350 pln za 1000 kontaktów.
Dodatkowo będziesz musiał zapłacić za koszty wysyłki, projektu i drukowania.
Wzór dla bezpośrednich reklam wysyłanych pocztowych można pokazać mniej więcej w ten sposób:
(((Materiały + Koszt wysyłki) x Odbiorcy) + Koszt listy + Koszt projektu))
Reklamy środków transportu (billboardy i autobusy / metro)
Reklamy na billboardach również mogą się znacznie różnić. Billboardy zaczynają się od kilkuset złotych miesięcznie, w zależności od miasta.
Nie zapomnij o uwzględnieniu kosztów produkcji również tutaj.
Reklama (z łac. reclamo, reclamare 'odzew’; re 'w tył, znów, naprzeciw’ i clamo, clamare 'wołać’) – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym.
wikipedia
Na reklamę musisz wydawać pieniądze, aby zarabiać pieniądze.
Zatwierdzenie budżetu może być trudne, więc ułatw sobie uzyskanie tego, czego potrzebujesz, jasno opisując:
Na przykład stwierdzenie „Potrzebujemy 10 500 PLN, aby uruchomić kampanię Facebook” nie brzmi tak przekonująco, jak „Chcielibyśmy uruchomić serię reklam na Facebooku. Oto lista naszych produktów, ich miesięczne wyszukiwanie (wolumen) i nasze wstępne oferty dla każdego z nich. Przy tych prognozach spodziewamy się pozyskania 4000 nowych klientów w przyszłym miesiącu za łączny koszt 10 500 PLN ”.
W tym momencie znasz swoich docelowych odbiorców i preferowaną platformę, ale nadal nie jesteś pewien, jak zrobić reklamę.
Pomyśl o ogólnym celu kampanii.
Czy chcesz, aby ludzie przychodzili do Twojego sklepu lub odwiedzali Twoją witrynę?
Czy Twoim bezpośrednim celem jest zwiększenie liczby bezpłatnych rejestracji użytkowników Twojej aplikacji, lub pobierania e-booków?
Pomyśl o przekazie i tym, jak może on wpłynąć na końcowe cele Twojej kampanii reklamowej.
Niezależnie od tego, czy jest to reklama w Google, czy landing page, wszystkie reklamy wymagają zasobów kreatywnych.
Istnieje prawdopodobieństwo, że większość wyświetlanych reklam będzie wymagać co najmniej jednego z poniższych elementów:
Wszystkie powyższe mogą wydawać się przytłaczające, okej to normalne.
Jeśli coś jest dla Ciebie zbyt wymagające, aby pomóc w tworzeniu reklamy, rozważ zatrudnienie zespołu freelancerów lub agencji, która pomoże Ci w przygotowaniu tych produktów i stworzeniu wyjątkowej reklamy.
Na przykład nas :).
Bez względu na to, czy Twoim ostatecznym celem są polubienia strony, zakupy online czy użycie kodu promocyjnego, nigdy nie powinieneś uruchamiać reklamy bez uprzedniej odpowiedzi na 2 pytania:
O celu reklamy już pomyślałeś wcześniej, więc teraz przedstaw oczekiwania swojej kampanii, konfigurując odpowiednie śledzenie reklam.
Jeśli reklamujesz się online, istnieje duża szansa, że platforma, z której korzystasz – jak Facebook, Google czy LinkedIn – ma platformę do zarządzania reklamami i śledzenia, dzięki czemu możesz sprawdzić, ile interakcji miały Twoje reklamy i ile one kosztują.
Wiesz jak zrobić reklamę. Wszystko jest gotowe i możesz wreszcie uruchomić swoją reklamę, aby świat mógł ją zobaczyć.
Nie trzeba dodawać, że proces uruchamiania reklamy w Google przebiega inaczej niż w Bing. To samo można powiedzieć o każdym kanale mediów społecznościowych, reklamach telewizyjnych czy reklamach na FB.
Pomocne dla Ciebie mogą się okazać:
Powinieneś znać jedno z podstawowych narzędzi zarządzania, nie tylko aby wiedzieć jak zrobić reklamę, ale również po to aby była diabelnie SKUTECZNA! ->cykl Deminga<- link.
Po zakończeniu kampanii reklamowej (lub jeśli jest to trwająca kampania online), zdobądź wiedzę i zastosuj ją do następnej reklamy.
Na przykład może zdałeś sobie sprawę, że pewne reklamy, były gorsze niż reklamy, które działały w poprzednim miesiącu, lub że YouTube po prostu tym razem nie działał.
Skup się na tym, co zadziałało (lub działa) i zrezygnuj z tego, co nie działa, aby nadal wzmacniać wynik swojej firmy.
Myślę, że z tą instrukcją jak zrobić reklamę masz już niezbędną wiedzę.
Tylko nie pomijaj żadnego kroku!
Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.
Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:
Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?
Co najbardziej Ciebie interesuje w temacie jak zrobić reklamę?
A może masz pytanie dotyczące czegoś ze strategii z rozdziału Jak napisać reklamę wzór.
Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.
Kolejny krok jeśli interesuje Ciebie skuteczna reklama to kontakt z nami.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Przede wszystkim należy określić cel reklamy oraz docelową grupę odbiorców. Następnie należy określić budżet i stworzyć strategię reklamy. Następnie trzeba zastanowić się jakie nośniki reklamowe będą najbardziej skuteczne i dopasować odpowiednie kanały promocji do celu reklamy. Po tym przygotowaniu można przystąpić do tworzenia konkretnych treści reklamowych i wyboru odpowiednich materiałów graficznych. Należy pamiętać o utrzymaniu jednego, spójnego stylu reklamy i monitorowaniu jej skuteczności. Tak przygotowana kampania może sprawić, że efektywnie dotrze do docelowych odbiorców.
Tworzenie reklam jest procesem składającym się z wielu kroków.
1. Cel: Zdefiniowanie celów reklamy i określenie targetu docelowego.
2. Idea: Tworzenie przekazu produktu i przygotowanie koncepcji.
3. Przygotowanie: Wykonanie wszelkich niezbędnych prac dla oddania koncepcji.
4. Uwartościawianie: Zdefiniowanie własności produktu, wykreowanie wyższych wartości oraz wiązania tego z targetem docelowym.
5. Krok dalej: Tworzenie strategii omijania barier mentalnych.
6. Testowanie wersji reklamy w segmetach grup docelowych.
7. Poprawki w kreatywności na podstawie analizy efektów testu.
8. Finalizacja treści, tworzenie prezentacji reklamy do celów prezentacji i oficjalnego wręczenia jak w przypadku reklamy telewizyjnej, drukowania, itp.
9. Publikacja: Dokumentacja danych i publikacja reklamy zgodnie z zaplanowanymi kanałami.
Dobra reklama powinna być pozytywna, wyrazista i przykuwająca uwagę. Powinna także skutecznie przedstawiać produkt lub usługę i posiadać konkretne i jasne call to action. Jakość grafik powinna być wysoka, a treści zwięzłe i zaciekawiające. Na koniec, dobra reklama powinna być zgodna z zasadami i wymaganiami obowiązującymi w regulaminie reklamowym.
Najważniejszym aspektem reklamy jest zapewnienie dostępu do lepszego produktu, usługi lub doświadczenia. Reklama musi skutecznie budować zaufanie do marki, stymulować zakupy i wspierać pozytywny wizerunek firmy. Po osiągnięciu tych celów firma może skutecznie zwiększać sprzedaż i rozpoznawalność marki.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)