Jak zrobić reklamę. Tak aby działała jak PRO! 9 kroków

Psychologia zachowań konsumenckich
Psychologia zachowań konsumenckich. Jak sprzedawać więcej? (psychologia konsumenta)
5 stycznia, 2021
dobra i skuteczna reklama w internecie jak zrobić
Skuteczna reklama- zasady tworzenia reklam i schemat reklamy (6)
6 stycznia, 2021
jak zrobić reklamę
jak zrobić reklamę

Więcej firm niż kiedykolwiek wcześniej wydaje pieniądze na reklamę. W rezultacie istnieją niezliczone platformy, których możesz używać do promowania swojego produktu, usługi lub firmy. Tylko jak zrobić reklamę, która będzie na prawdę świetna?

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę

Jak wybrać odpowiednie medium do promocji swojej platformy? A kiedy już zdecydujesz, jak właściwie zrobić reklamę?

Tworzenie reklamy to proces – od badań rynku, przez wybór odpowiedniego medium, po tworzenie contentu.

Aby uprościć ten proces, poniżej niezbędne kroki + pomysł na reklamę, które należy wykonać, aby robić to profesjonalnie i zacząć promować swoją firmę we właściwy sposób.

Czytaj dalej, aby poznać proces tworzenia reklamy.

Jak zrobić reklamę

Jak napisać reklamę wzór

Wybierz docelowych odbiorców, grupa docelowa

Najpierw musisz zdecydować, dla kogo jest przeznaczona Twoja reklama. Ludzie widzą do kilku tysięcy reklam dziennie, więc jeśli reklama nie jest odpowiednio ukierunkowana, może być nawet nie zauważona.

Jednym ze sposobów, aby pomóc Twojej reklamie znaleźć właściwych odbiorców, jest sprecyzowanie, do kogo chcesz kierować swój przekaz, co pomoże Ci zastosować najlepszy przekaz i wybrać najlepszą platformę reklamową.

Powinno to być oparte na personach kupujących – czyli jak powinien wyglądać Twój klient.

Robisz to w oparciu o badania rynku i rzeczywiste dane o Twoich obecnych klientach.

Polecam wpis na temat modelu biznesowego, gdzie znajdziesz rozdział jak tworzyć persony.

Badania marketingowe

Badanie rynku jest istotną częścią promocji kampanii.

Badania marketingowe powinieneś przeprowadzać, kierując się personami kupujących, mogą odpowiedzieć na kluczowe pytania dotyczące rynku docelowego, takie jak:

  • Czego szukają
  • Czego brakuje im w produkcie konkurencji
  • W jakim są wieku
  • Na czym spędzają większość czasu
  • Z jakich platform mediów społecznościowych korzystają
  • Czy mieszkają na obszarach podmiejskich, miejskich lub wiejskich

Znajomość powyższych informacji o docelowych odbiorcach może pomóc Ci odpowiedzieć na pytania typu – TV czy YouTube? Instagram czy LinkedIn? Billboard czy autobus?

Wybierz swoją platformę

Twoje badania i research powinny dać Ci wgląd i pewność, aby wybrać najskuteczniejszą platformę, aby dotrzeć do docelowych odbiorców. Powinieneś także przeprowadzić dodatkowe badania dotyczące kosztów, ROI-zwrotu z inwestycji i korzyści związanych z określonymi platformami reklamowymi i metodami.

Możesz dojść do wniosku, że korzystanie z wielu platform reklamowych i metod byłoby właściwym posunięciem dla Twojej kampanii – np. reklamy w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach. To naprawdę świetna strategia, ponieważ rzuca szerszą sieć i otwiera możliwość dotarcia do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów tam, gdzie już się znajdują.

Obecnie bardzo popularny jest TIK TOK, większość marketerów nic na nim nie robi twierdząc że to platforma dla dzieci.

Zobaczcie natomiast co robią digitalowi guru, np Gary Vaynerchuk.

Wspomnicie moje słowa za parę lat i celowo nie będę kasował tego akapitu z 2020 roku.

Tik Tok będzie tak popularny dla wszystkich marek jak teraz instagram!

Gdzie się reklamować?

Opcji jest wiele, wymienię te które musisz znać:

  • Social media
  • Google i wyszukiwarki
  • Wideo
  • Reklamy drukowane
  • Reklama bezpośrednia
  • Billboardy/tranzyt

Social media-Reklamy w mediach społecznościowych

Reklamy w mediach społecznościowych nie posiadają jednego modelu cenowego dla wszystkich.

To ile wydajesz za to gdy ktoś, kto kliknie Twoją reklamę – i ostatecznie zostanie klientem – jest zależne od wiele czynników, w tym wielkość grupy docelowej, branży i projektu reklamy.

Reklamy w Google i wyszukiwarce


Ceny reklamy w wyszukiwarce zależą w dużej mierze od Twojej lokalizacji i branży.

Reklamy Google Ads są umieszczane zgodnie ze stawką reklamodawcy i jakością reklamy.

Dlatego im lepsza reklama, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że będziesz musiał zapłacić więcej, aby przelicytować konkurentów.

Reklamy wideo

Jeśli masz wewnętrzny zespół od wideo, możesz pominąć tę sekcję. Jeśli nie, bądź przygotowany na zatrudnienie pracownika i zainwestowanie w sprzęt produkcyjny lub zapłacisz agencji za usługi filmowania i montażu.

Tak czy inaczej, możesz potrzebować tysięcy – jeśli nie dziesiątek tysięcy na stworzenie wideo o przyzwoitej wartości produkcyjnej.

Dystrybucja to zupełnie inna historia. Emisja reklamy telewizyjnej może kosztować od tysięcy do kilkudziesięciu dziennie w zależności w jakiej stacji telewizyjnej, o jakiej porze i podczas jakiego eventu.

Możesz również działać cyfrowo, np na YouTube, nawet za grosze za wyświetlenie.

Reklamy drukowane (w gazetach i magazynach)

Reklamy prasowe, podobnie jak wszystkie reklamy, różnią się w zależności od wielu czynników. W tym przypadku publikacja to zasięg, częstotliwość oraz rozmiar i miejsce docelowe reklamy. Dopiero wtedy Twoim oczom ukażę się ostateczna kwota, którą Twoja firma zapłaci.

Reklamy bezpośrednie wysyłane pocztą

Koszty listy mailingowej wahają się od 30 do 350 pln za 1000 kontaktów.

Dodatkowo będziesz musiał zapłacić za koszty wysyłki, projektu i drukowania.

Wzór dla bezpośrednich reklam wysyłanych pocztowych można pokazać mniej więcej w ten sposób:

(((Materiały + Koszt wysyłki) x Odbiorcy) + Koszt listy + Koszt projektu))

Reklamy środków transportu (billboardy i autobusy / metro)

Reklamy na billboardach również mogą się znacznie różnić. Billboardy zaczynają się od kilkuset złotych miesięcznie, w zależności od miasta.

Nie zapomnij o uwzględnieniu kosztów produkcji również tutaj.

Określ budżet

Na reklamę musisz wydawać pieniądze, aby zarabiać pieniądze.

Zatwierdzenie budżetu może być trudne, więc ułatw sobie uzyskanie tego, czego potrzebujesz, jasno opisując:

  • Całkowity budżet, którego potrzebujesz
  • Jak rozkładają się koszty
  • ROI-Prognozowany zwrot z inwestycji (lub wpływ na biznes)
  • Pamiętaj, aby przyjść na każde spotkanie dotyczące budżetu przygotowanym, aby odpowiedzieć na wszelkie pytania, które mogą zostać ci rzucone i wiedzieć jak bronić szczegółów.

Na przykład stwierdzenie „Potrzebujemy 10 500 PLN, aby uruchomić kampanię Facebook” nie brzmi tak przekonująco, jak „Chcielibyśmy uruchomić serię reklam na Facebooku. Oto lista naszych produktów, ich miesięczne wyszukiwanie (wolumen) i nasze wstępne oferty dla każdego z nich. Przy tych prognozach spodziewamy się pozyskania 4000 nowych klientów w przyszłym miesiącu za łączny koszt 10 500 PLN ”.

Jak zrobić reklamę dla klienta

Utwórz wiadomość


W tym momencie znasz swoich docelowych odbiorców i preferowaną platformę, ale nadal nie jesteś pewien, jak zrobić reklamę.

Pomyśl o ogólnym celu kampanii.

Czy chcesz, aby ludzie przychodzili do Twojego sklepu lub odwiedzali Twoją witrynę?

Czy Twoim bezpośrednim celem jest zwiększenie liczby bezpłatnych rejestracji użytkowników Twojej aplikacji, lub pobierania e-booków?

Pomyśl o przekazie i tym, jak może on wpłynąć na końcowe cele Twojej kampanii reklamowej.

Dobierz formę reklamy

Niezależnie od tego, czy jest to reklama w Google, czy landing page, wszystkie reklamy wymagają zasobów kreatywnych.

Istnieje prawdopodobieństwo, że większość wyświetlanych reklam będzie wymagać co najmniej jednego z poniższych elementów:

  • Krótki tekst promocyjny (do reklam graficznych i internetowych)
  • Długi tekst do telepromtera (dla skryptów wideo)
  • Zdjęcia (do reklam online)
  • Niestandardowe obrazy i / lub animacje i /lub GIFY (do reklam online i reklam wideo)
  • Wideo
  • GIF (do reklam online)

Wszystkie powyższe mogą wydawać się przytłaczające, okej to normalne.

Jeśli coś jest dla Ciebie zbyt wymagające, aby pomóc w tworzeniu reklamy, rozważ zatrudnienie zespołu freelancerów lub agencji, która pomoże Ci w przygotowaniu tych produktów i stworzeniu wyjątkowej reklamy.

Na przykład nas :).

KPI- Określ pomiary sukcesu i skonfiguruj śledzenie

Bez względu na to, czy Twoim ostatecznym celem są polubienia strony, zakupy online czy użycie kodu promocyjnego, nigdy nie powinieneś uruchamiać reklamy bez uprzedniej odpowiedzi na 2 pytania:

  • Co chcemy zobaczyć, aby nazwać tę reklamę skuteczną?
  • Jak mierzymy sukces?

O celu reklamy już pomyślałeś wcześniej, więc teraz przedstaw oczekiwania swojej kampanii, konfigurując odpowiednie śledzenie reklam.

Jeśli reklamujesz się online, istnieje duża szansa, że ​​platforma, z której korzystasz – jak Facebook, Google czy LinkedIn – ma platformę do zarządzania reklamami i śledzenia, dzięki czemu możesz sprawdzić, ile interakcji miały Twoje reklamy i ile one kosztują.

Uruchom reklamę

Wiesz jak zrobić reklamę. Wszystko jest gotowe i możesz wreszcie uruchomić swoją reklamę, aby świat mógł ją zobaczyć.

Nie trzeba dodawać, że proces uruchamiania reklamy w Google przebiega inaczej niż w Bing. To samo można powiedzieć o każdym kanale mediów społecznościowych, reklamach telewizyjnych czy reklamach na FB.

Pomocne dla Ciebie mogą się okazać:

Cykl Deminga: Wprowadź zmiany, sprawdź i tak w kółko

Powinieneś znać jedno z podstawowych narzędzi zarządzania, nie tylko aby wiedzieć jak zrobić reklamę, ale również po to aby była diabelnie SKUTECZNA! ->cykl Deminga<- link.

Po zakończeniu kampanii reklamowej (lub jeśli jest to trwająca kampania online), zdobądź wiedzę i zastosuj ją do następnej reklamy.

Na przykład może zdałeś sobie sprawę, że pewne reklamy, były gorsze niż reklamy, które działały w poprzednim miesiącu, lub że YouTube po prostu tym razem nie działał.

Skup się na tym, co zadziałało (lub działa) i zrezygnuj z tego, co nie działa, aby nadal wzmacniać wynik swojej firmy.

Jak zrobić reklamę

Myślę, że z tą instrukcją jak zrobić reklamę masz już niezbędną wiedzę.

Tylko nie pomijaj żadnego kroku!

zostaw komentarz

Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.

Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:

Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?

Co najbardziej Ciebie interesuje w temacie jak zrobić reklamę?

A może masz pytanie dotyczące czegoś ze strategii z rozdziału Jak napisać reklamę wzór.

Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)