Reklama firm -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Biblioteka reklam facebook
Biblioteka reklam facebook (facebook ads library)
10 lutego, 2022
Reklama internetowa
Reklama internetowa -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
10 lutego, 2022
Reklama firm
Reklama firm

Co to jest reklama firmy

Reklama to spos贸b na marketing Twojej firmy w celu zwi臋kszenia sprzeda偶y lub u艣wiadomienia odbiorcom zalet i istnienia Twoich produkt贸w lub us艂ug. Dop贸ki klient nie skontaktuje si臋 z Tob膮 bezpo艣rednio i nie kupi Twoich produkt贸w lub us艂ug, Twoja reklama mo偶e pom贸c w wyrobieniu sobie pierwszego wra偶enia na temat Twojej firmy.

Ten przewodnik zawiera porady, gdzie i jak si臋 reklamowa膰 oraz jakie efekty mo偶e osi膮gn膮膰 reklama firm. Pokazuje r贸wnie偶, jak zarz膮dza膰 procesem reklamowym i zapewni膰, 偶e uzyskasz stosunek jako艣ci do ceny.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Metody reklamy i promocji czyli korzy艣ci dla firmy

Reklama mo偶e:

  • zdoby膰 dla Twojego biznesu podstawowe informacje, takie jak dane kontaktowe
  • zwi臋kszy sprzeda偶, informuj膮c potencjalnych klient贸w o Twoim produkcie lub us艂udze
  • poinformuje klient贸w o zmianach w Twojej us艂udze, premierach nowych produkt贸w, ofertach specjalnych i ulepszeniach
  • oferuje mocne wezwanie do dzia艂anie, czyli szybkie podj臋cie konkretnych dzia艂a艅 – na przyk艂ad zach臋cenie klient贸w do odwiedzenia Twojego sklepu lub strony internetowej lub skorzystania z kuponu rabatowego w okre艣lonym czasie
  • przypominasz obecnym klientom o swojej firmie
  • zmieniasz nastawienie i postrzeganie swojej firmy przez ludzi (wizerunek marki)
  • pomaga w stworzeniu lub rozwini臋ciu wyr贸偶niaj膮cej si臋 marki dla Twojego biznesu
  • wygenerujesz 艣wiadomo艣膰 swojego biznesu
  • rozwiniesz swoj膮 pozycj臋 w konkretnej niszy rynkowej lub swoj膮 pozycj臋

Dotrzyj do swoich klient贸w

Reklama firm

Zdecyduj, czy Twoja grupa docelowa jest lokalna czy regionalna, krajowa czy mi臋dzynarodowa, czy mo偶e by膰 jednym i drugim. Zanim wybierzesz rodzaj medi贸w, powiniene艣 dowiedzie膰 si臋 o ich nak艂adzie lub liczbie ogl膮dalno艣ci. Zasadniczo musisz wiedzie膰, ile, gdzie i do kogo b臋dziesz trafia膰. Wszystko w digitalu mo偶na zwykle podzieli膰 na grupy wiekowe, 艣redni doch贸d i inne przydatne wska藕niki.

Pami臋taj, 偶e masz obowi膮zek upewni膰 si臋, 偶e Twoje reklamy s膮 zgodne z prawem, przyzwoite, uczciwe i zgodne z prawd膮.

Rodzaje reklamy

Oto najpopularniejsze rodzaje reklamy firm offline i online:

Reklama lokalna

Reklama lokalna mo偶e przynie艣膰 korzy艣ci ka偶dej firmie, zw艂aszcza ma艂ym i jednoosobowym przedsi臋biorcom. Przyk艂ady reklamy lokalnej obejmuj膮:

  • ulotki
  • tablice og艂osze艅 supermarket贸w,
  • og艂oszenia w witrynach sklepowych
  • wynajmowana powierzchnia reklamowa na przystankach i dworcach, lub w autobusach, na rondach, w o艣rodkach wypoczynkowych czy gabinetach lekarskich
  • biuletyny i czasopisma organizacji lokalnych
  • baner na zewn膮trz siedziby firmy
  • lokalne i regionalne gazety, czasopisma i katalogi
  • reklama firmy na samochodzie

Reklama firmy w internecie (katalogi internetowe/online)

Reklamy w Internecie mog膮 by膰 op艂acalne i zapewniaj膮 zasi臋g krajowy i mi臋dzynarodowy, na kt贸ry w innym przypadku nie by艂oby Ci臋 sta膰. Przyk艂ady reklamy internetowej obejmuj膮:

  • Reklama we w艂asnej witrynie 鈥 upewnij si臋, 偶e witryna jest aktualna, trafna i nastawiona na zwi臋kszanie sprzeda偶y. U艂atw swoim klientom poruszanie si臋 po swojej witrynie oraz sk艂adanie zam贸wie艅 i kontakt z Tob膮.
  • Reklamuj swoj膮 firm臋 na innych stronach internetowych – u偶yj baner贸w reklamowych i wyskakuj膮cych reklam, aby promowa膰 swoj膮 firm臋 i prowadzi膰 do w艂asnej witryny.
  • Reklama firmy w google ads
  • reklama youtube
  • reklama firmy na FB

Prasa bran偶owa i techniczna

Je艣li Twoja firma sprzedaje innym firmom (b2b), reklamy w tych publikacjach mog膮 by膰 u偶ytecznym sposobem zdobywania sprzeda偶y, zapyta艅 o produkty, partnerstw handlowych, a nawet potencjalnych inwestor贸w.

Radio

Wi臋kszo艣膰 ludzi s艂ucha radia cz臋sto robi膮c inne rzeczy 鈥 i dlatego Twoja reklama b臋dzie polega膰 na powtarzaniu, aby mie膰 jakikolwiek efekt.

Reklama zewn臋trzna

Reklama zewn臋trzna obejmuje ka偶dy no艣nik outdoorowy od statycznych billboard贸w po reklamy ruchome, np. na autobusach. Niekt贸re rodzaje reklamy zewn臋trznej, tj. wi臋kszo艣膰 plakat贸w i niekt贸re rodzaje znak贸w, mog膮 wymaga膰 pozwolenia.

Gazety, czasopisma i telewizja og贸lnokrajowa

Mog膮 one by膰 kosztowne, ale pomagaj膮 w dotarciu do szerokiego grona odbiorc贸w. Przed podj臋ciem decyzji o reklamowaniu w ca艂ym kraju nale偶y uzyska膰 wskaz贸wki dotycz膮ce liczby czytelnik贸w i odbiorc贸w.

Te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Planowanie kampanii reklamowych

Reklama mo偶e zwi臋kszy膰 sprzeda偶, informuj膮c potencjalnych i obecnych klient贸w o premierach nowych produkt贸w, ofertach specjalnych i ulepszeniach. Opr贸cz przypominania obecnym klientom o Twojej firmie, reklama mo偶e r贸wnie偶 pom贸c w stworzeniu lub rozwini臋ciu wyr贸偶niaj膮cej si臋 marki Twojej firmy.

Dotrzyj do swoich klient贸w

Wiele firm rozpoczyna kampanie reklamowe w celu zwi臋kszenia sprzeda偶y, zwi臋kszenia 艣wiadomo艣ci marki lub wprowadzenia nowego produktu. Mo偶esz rozwa偶y膰 ofert臋 wst臋pn膮, aby zach臋ci膰 ludzi do odwiedzenia lub zadzwonienia.

Musisz jednak zdecydowa膰, czy grupa docelowa jest lokalna, czy regionalna, krajowa czy mi臋dzynarodowa, czy te偶 jest mieszank膮. Wp艂ynie to na wybrany typ medi贸w.

Czy mo偶esz samodzielnie zaplanowa膰 kampani臋?

Powiniene艣 dok艂adnie przemy艣le膰, co chcesz osi膮gn膮膰 i wiadomo艣膰, kt贸r膮 chcesz przekaza膰 czytelnikowi, widzowi lub s艂uchaczowi. Reklama jest skuteczna tylko wtedy, gdy docierasz do grupy docelowej z komunikatem, kt贸ry sprawia, 偶e 鈥嬧媍hc膮 kupi膰 lub przynajmniej dowiedzie膰 si臋 wi臋cej.

By膰 mo偶e b臋dziesz w stanie samodzielnie zaprojektowa膰 i wyprodukowa膰 reklam臋 dla medi贸w. Ale je艣li Twoje potrzeby reklamowe s膮 bardziej wymagaj膮ce ni偶 okazjonalna, tania reklama lokalna, powiniene艣 zleci膰 reklamowanie agencji reklamowej takiej jak UniqueSEO. Jest to odpowiednie tylko wtedy, gdy jeste艣 gotowy ponie艣膰 dodatkowe koszty, ale profesjonalnie zaprojektowane reklamy mog膮 poprawi膰 Tw贸j sukces.

Reklama: stosunek jako艣ci do ceny

Okre艣l maksymalny bud偶et. Okre艣l, kt贸re opcje daj膮 najlepszy mo偶liwy zwrot 鈥 mo偶e to by膰 jedna lub dwie reklamy w dro偶szym medium lub kilka reklam w ta艅szych punktach sprzeda偶y.

Je艣li to Twoja pierwsza kampania, zmniejsz ryzyko, zasi臋gaj膮c porady innych os贸b z Twojej bran偶y i dowiedz si臋, co jest dla nich skuteczne.

Uzyskaj informacje o mediach, kt贸re bierzesz pod uwag臋 鈥 w szczeg贸lno艣ci dane dotycz膮ce odbiorc贸w lub czytelnik贸w oraz ich blisko艣膰 do rynku docelowego.

Negocjuj lepsz膮 ofert臋 reklamow膮

Wszystkie firmy zajmuj膮ce si臋 mediami reklamowymi opracowuj膮 cenniki 鈥 informacje o stawkach, jakie pobieraj膮 za reklam臋. Ale zwykle negocjuje si臋 ostateczn膮 cen臋, w zale偶no艣ci od rodzaju kampanii, kt贸r膮 chcesz mie膰. Negocjacje mog膮 zapewni膰 Ci obni偶k臋 ceny, powt贸rk臋 z rabatem lub lepsz膮 pozycj臋 w publikacji.

Upewnij si臋, 偶e ka偶da reklama drukowana jest w najlepszej mo偶liwej pozycji.

Monitorowanie i zarz膮dzanie kampaniami reklamowymi

Dobra kampania reklamowa mo偶e przyci膮gn膮膰 zam贸wienia i nap臋dzi膰 sprzeda偶 – ale upewnij si臋, 偶e poradzisz sobie z danymi. Powiniene艣 okre艣li膰 oczekiwany poziom reakcji klient贸w i sprawdzi膰, czy masz wystarczaj膮ce zasoby, aby je spe艂ni膰.

Mo偶esz potrzebowa膰 systemu, kt贸ry zapewni, 偶e potencjalni klienci nie zostan膮 pomini臋ci. Na przyk艂ad mo偶esz zaprojektowa膰 standardowy formularz zapytania, kt贸ry b臋dzie u偶ywany przez osoby wykonuj膮ce po艂膮czenia. G艂贸wnym celem jest dowiedzenie si臋 jak najwi臋cej o tym, czego chce dzwoni膮cy.

Monitorowanie kampanii reklamowej

Za ka偶dym razem, gdy przyjmujesz zapytanie ofertowe lub dokonujesz sprzeda偶y, zapytaj, jak klient o Tobie us艂ysza艂. Dzi臋ki temu dowiesz si臋, kt贸re dzia艂ania reklamowe lub inne dzia艂ania marketingowe s膮 najskuteczniejsze. Sprawd藕, czy w zapytaniach nie ma wzorc贸w dotycz膮cych czasu i miejsca wy艣wietlania Twoich reklam.

Je艣li umieszczasz kupony w reklamach drukowanych, u偶yj innego kodu rabatowego dla ka偶dej publikacji, w kt贸rej si臋 pojawiaj膮. Dzi臋ki temu mo偶esz okre艣li膰, sk膮d pochodz膮 osoby kupuj膮ce.

Nale偶y przyjrze膰 si臋 rodzajowi sprzeda偶y, jaki generuje ka偶da reklama i czy maj膮 one dobr膮 mar偶臋 zysku.

Pami臋taj, 偶e niekt贸re reklamy mog膮 mie膰 op贸藕nione wyniki. Jedna osoba mo偶e zam贸wi膰 nast臋pnego dnia, inna mo偶e poczeka膰 kilka tygodni lub nawet miesi臋cy. Dro偶sze produkty mog膮 nie by膰 cz臋sto kupowane przez konsument贸w, dlatego Twoja reklama mo偶e by膰 ukierunkowana na utrzymanie Twojej marki na pierwszym planie, do wykorzystania w przysz艂o艣ci. Reklama maj膮ca na celu zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki jest zawsze trudniejsza do zmierzenia, poniewa偶 nie przek艂ada si臋 bezpo艣rednio na sprzeda偶.

Napisz og艂oszenie

Reklama powinna by膰 dostosowana do rodzaju medi贸w drukowanych oraz zainteresowa艅 i przyzwyczaje艅 potencjalnego czytelnika. Na przyk艂ad, mo偶esz napisa膰 kr贸tsz膮 reklam臋 do bardziej og贸lnej gazety, a do specjalistycznej powinna by膰 d艂u偶sza, nawet jako artyku艂 sponsorowany.

Dobra reklama powinna mie膰:

  • Dobrze ukierunkowany nag艂贸wek 鈥 powinien przyci膮gn膮膰 uwag臋 czytelnika i sprawi膰, 偶e b臋dzie chcia艂 czyta膰 dalej.
  • Przejrzysty projekt – nie za艣miecaj uk艂adu i unikaj ma艂ych lub skomplikowanych czcionek.
  • Upewnij si臋, 偶e Twoje dane kontaktowe s膮 艂atwo widoczne.
  • Dobrze napisany tekst zwraca uwag臋 na zalety produktu lub us艂ugi i powinien odpowiedzie膰 na pytanie 鈥瀋o z tego wynika dla mnie?鈥

Pami臋taj, 偶e firmy maj膮 obowi膮zek dopilnowa膰, aby ich reklamy by艂y zgodne z prawem, przyzwoite, uczciwe i zgodne z prawd膮.

Jaka reklama firmy?

Reklama korporacyjna, znana r贸wnie偶 jako reklama instytucjonalna, to reklama firmy lub organizacji, kt贸ra pr贸buje stworzy膰 wizerunek, rozwi膮za膰 problem lub komunikowa膰 si臋 z okre艣lonymi odbiorcami, w tym z w艂asnymi pracownikami firmy, w sprawach wa偶nych dla firmy.

Jak reklamowa膰 dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮?

  • Skorzystaj z lokalnych us艂ug.
  • Dodaj do tego media spo艂eczno艣ciowe.
  • Za艂贸偶 bloga.
  • Umie艣膰 multimedia na YouTube i platformach z podcastami.
  • SEO i pozycjonowanie.
  • Komunikaty prasowe.

Jaka jest najlepsza forma reklamy?

Najlepsza forma reklamy firm to tak kt贸ra wybiera medium z jakiego najcz臋艣ciej korzysta Twoja grupa docelowa. Dodajesz do tego emocjonalne przes艂anie zgodnie z modelem marketing mix i AIDA.

Jak skutecznie reklamowa膰 swoje us艂ugi?

Istnieje pi臋膰 g艂贸wnych aspekt贸w jak rozwija膰 firmy: reklama, sprzeda偶 osobista, promocja sprzeda偶y, public relations i marketing bezpo艣redni.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)