Buzz marketing- przestań marzyć i zacznij robić dobry marketing szeptany (WOM). Szeptanka czy szemranka?!

reklama na tik tok
Co to jest Tik Tok?
9 lipca, 2021
google pagerank
Wszystko, co musisz wiedzieć o Google PageRank (dlaczego nadal ma znaczenie)
19 lipca, 2021
buzz marketing

Zobacz NAJLEPSZY kurs facebook ads w internecie:

Szkolenie Facebook Ads

Czym jest buzz marketing?

Co by było, gdyby istniał sposób, aby ludzie mówili o Twojej firmie? Albo jeszcze lepiej, o Twoim produkcie? I nie mam tu na myśli kilku klientów którzy napiszą dwa zdania pod Twoim profilem na facebooku.

Mówię o czymś większym, na przykład to że pojawisz się na karcie eksploruj, lub sugestie i zobaczy Ciebie to przysłowiowe pół internetu 😉

Czy nie byłoby to niesamowite? Jeśli szukasz takich wyników, Buzz Marketing jest odpowiedzią.

Ale w jaki sposób ta strategia zapewnia, że kampanie docierają do jak największej liczby osób i są wszędzie poruszane? Dzisiaj co to jest Buzz marketing, przykłady kilku marek które go stosują i jak to zrobić, krok po kroku.

Więc jeśli chcesz zrozumieć wszystkie aspekty Buzz Marketingu, to zapraszam!

Buzz Marketing to strategia, która rozprzestrzenia się poprzez ludzi. Ta sztuczka marketingowa służy do maksymalizacji popularności kampanii wykorzystujących najstarszy na świecie sposób udostępniania informacji: czyli -pocztę pantoflową. Kampanie Buzz Marketing stawiają na nietypowe treści, aby upewnić się, że wszyscy będą o tym mówić — bez dodatkowych kosztów dla firmy. A przynajmniej w dalszej fazie, bo i tak trzeb je popchnąć viralowo. Ale o tym później.

Wśród swoich zalet Buzz Marketing słynie z tego że:

  • tworzy pozytywny szumu wokół marki lub produktu;
  • docierasz do większej grupy odbiorców, która wykracza poza osobowość kupującego firmy;
  • generuje bezpłatną reklamę dla marek.

Jakie są rodzaje Buzz Marketingu?

Buzz marketing zwykle zaczyna się od koncepcji lub pomysłu, który wzbudza w ludziach ekscytację, ciekawość lub zaintrygowanie Twoją marką.

Wiele firm na całym świecie stosuje tę technikę, a kampania marketingu internetowego, która obejmuje strategię Buzz Marketing, choć nie zawsze jest długotrwała, jest niedrogim sposobem na zwrócenie uwagi ludzi na Twoją firmę.

Według Marka Hughesa, człowieka, o którym mówi się, że wymyślił termin Buzz Marketing, istnieje sześć różnych sposobów tworzenia kampanii Buzz Marketing które opisał w swojej książce. Dla zainteresowanych podaję link książka.

buzz marketing

Oznacza to, że dobra kampania musi opierać się na jednym z tych czynników „wow”. Mówi że jest to budulec, aby stała się powszechnie znana w Internecie.

Dobrze, więc czym są te czynniki i dlaczego tworzą tak świetne kampanie marketingowe?

Numer jeden Tabu

Tabu to wyzwalacze, które można łatwo aktywować w naszych mózgach, gdy słyszymy komunikaty, które wykraczają poza to, co zwyczajne.

Pomyśl na przykład o swojej reakcji, gdy ktoś mówi o aborcji lub na podobny temat. Niezależnie od tego, czy jesteśmy zdegustowani, czy zaskoczeni, prawda jest taka, że ​​zawsze mamy odpowiedź (i często opinię) na takie tematy.

Wyzwalacz tabu w kampanii marketingu internetowego może być wykorzystany do zwiększenia jej popularności. Dlaczego?

Ponieważ kontrowersyjne tematy dadzą odbiorcom powód do opowiedzenia się po jednej ze stron i do debaty, dzięki czemu jest to doskonałe narzędzie do wykorzystania w kampaniach Buzz Marketing. A wiesz jak to jest w social mediach. Im więcej komentarzy udostępnień czy lajków tym algorytm wyżej i częściej pokazuje dany materiał.

Numer dwa:

Niezwykły

Niezwykłość to inny wyzwalacz, gdy widzimy coś, co jest nietypowe.

Jest to technika stosowana przez popularne marki, takie jak Apple, aby upewnić się, że wypuszczenie nowego produktu, stanie się tematem rozmów. O strategii buzz marketing apple powiem Ci później.

Niezwykłość może być czymś zupełnie nowym i nigdy wcześniej nie widzianym lub po prostu czymś znacznie lepszym niż to, co zwykle oferuje dana kategoria produktów.

Po trzecie:

Znakomity

O czymś znakomitym moimy, gdy widzimy coś, co wykracza poza to, do czego marki są przyzwyczajone robić dla swoich klientów.

To, co niezwykłe, jest łatwe do zauważenia, ponieważ zależy od zadowolenia konsumenta — ludzie jako grupa chętnie słuchają historii ze szczęśliwym zakończeniem.

Numer cztery:

Skandal

Jest on jest prawdopodobnie najpopularniejszym wyzwalaczem ze wszystkich.

Zaskakuje i szokuje pozytywnie lub negatywnie, a tym samym generuje szum.

Możesz znaleźć wiele przykładów marek, które stawiają na skandal i oburzające reklamy, aby upewnić się, że klienci usłyszą o swoich najnowszych wiadomościach. Ale uważaj: czasami ten rodzaj marketingu może generować negatywny szum dla Twojej marki, jeśli nie jest prowadzony ostrożnie.

Numer pięć:

Wesoły

Przezabawny rodzaj Buzz Marketingu to taki, który polega na śmiechu, aby przyciągnąć uwagę publiczności.

Ludzie zawsze szukają powodu do śmiechu i zabawy.

Właśnie dlatego jest to co wiele firm używa projektując swoje kampanie Buzz Marketing.

I szósty czynnik to:

Sekret

Ludzie są z natury są ciekawscy, a kiedy coś wzbudza nasze zainteresowanie, chcemy wiedzieć wszystko, co jest z tym związane.

Dobrze strzeżone sekrety, a nawet wiadomości, które zawierają wskazówki dotyczące czegoś większego niż to, co widzimy przed nami, są pewnym sposobem na wywołanie szumu.

Więc:

Jak stworzyć Buzz Marketing?

Teraz, gdy znasz te wyzwalacze, które są najczęściej używane w kampaniach Buzz Marketing, pora żebym powiedział Ci, jak sprawić, by ludzie rozmawiali o Twojej marce.

Istnieje wiele powodów, dla których warto uwzględnić Buzz Marketing w swoim planie marketingu cyfrowego, na przykład:

  • Buzz Marketing to skuteczny sposób na zachęcenie ludzi do rozmowy o Twojej marce;
  • Buzz Marketing jest jedną z najtańszych form reklamy, ponieważ opiera się na marketingu szeptanym, aby stać się popularnym;
  • Buzz Marketing to świetny sposób na budowanie bazy fanów i pozytywną reputację Twojej marki.

Krok 1: poznaj swoich odbiorców

Przed wprowadzeniem na rynek jakiegokolwiek produktu, czy to poprzez zwykłą kampanię, czy działania Buzz Marketing, Twoja marka musi wiedzieć, do kogo chce dotrzeć.

Podczas gdy marketing szeptany zapewni Ci większą liczbę odbiorców, to żeby mieć wysoką konwersję musisz wiedzieć, kto jest Twoją buying persona.

Powinieneś budować treść, myśląc o ludziach, na których Twoja marka ma największy wpływ.

Krok 2: kinowe teasry

Co to znaczy? Po prostu możesz zacząć drażnić swoją grupę docelową. Stosuj zwiastuny, tak jak te kinowe. Chodzi o to żeby nie mogli się doczekać premiery.

Teasery pomogą upewnić się, że potencjalni klienci są tak samo podekscytowani nowym produktem, jak Ty. Taki tip: możesz wykorzystać zwiastuny jako okazję do zapisania ludzi do newsletter—robisz to na zasadzie, wkrótce premiera i powiadomimy Ciebie kiedy sprzedaż będzie dostępna. Możesz też zrobić tutaj lead magnet.

Krok 3: utwórz markowy hashtag

To nie jest obowiązkowe, ale w dłuższej perspektywie robi różnicę. Więc jeśli naprawdę chcesz myśleć z wyprzedzeniem, prawdopodobnie powinieneś stworzyć własny hashtag.

Hashtag ułatwi śledzenie opinii konsumentów po opublikowaniu nowej kampanii. Dzięki temu łatwiej będzie Ci generować dane o Twojej kampanii Buzz Marketing.

Krok 4: daj swoim klientom powód do zaangażowania

Teraz, gdy wykonałeś już wszystkie prace przygotowawcze, nadszedł czas, abyś zaczął budować samą kampanię.

Dobra strategia marketingu treści będzie Twoim największym sprzymierzeńcem, jeśli chodzi o budowanie skutecznego marketingu szeptanego. Zwróć uwagę na swój sales page i upewnij się, że jest kuszącya i zachęca ludzi do działania.

Krok 5: wybierz wideo

Bardziej prawdopodobne jest, że odniesiesz sukces z wideo niż w przypadku innych form. Spróbuj więc wymyślić pomysły, które można łatwo przekształcić w treści wizualne.

Filmy mają większy wpływ, są łatwiejsze do udostępnienia i bardziej wciągające. Pamiętaj o tym podczas tworzenia kampanii.

Krok 6: znajdź odpowiednich influencerów

Jeśli naprawdę chcesz, aby Twój Buzz Marketing docierał do ludzi, musisz udostępnić go dużej grupie odbiorców. Wybierz influencerów, którzy mogą Ci w tym pomóc.

Szanowani influencerzy mają już relacje z grupą docelową, a ich posty będą miały dużą szansę na dobre przyjęcie.

Krok 7: monitoruj i ucz się

Teraz nadszedł czas, aby przyjrzeć się jej wynikom.

Skorzystaj z narzędzi takich jak Google Analytics, aby dowiedzieć się, ile osób odwiedziło Twoją witrynę lub obejrzało Twój film w YouTube podczas kampanii. Zapoznaj się z wskaźnikami KPI, żeby wiedzieć, czy radzisz sobie lepiej niż wtedy, gdy nie korzystasz z Buzz Marketingu.

Każda kampania to okazja do nauki i rozwoju, i nie powinno być inaczej, gdy próbujesz dotrzeć do większej liczby odbiorców. Dokumentuj każdy krok, aby upewnić się, że przyszłe kampanie będą jeszcze lepsze.

I teraz kolejna część naszego tematu.

Jakie są przykłady marek prowadzących Buzz Marketing?

Jak wiesz Buzz Marketing to strategia, która ma na celu zachęcenie ludzi do rozmowy o Twojej marce.

Jego celem jest generowanie zaangażowania dla Twojej firmy poprzez pocztę pantoflową, sprawiając, że ludzie są tak bardzo pod wrażeniem Twojego produktu lub kampanii, że po prostu o tym mówią, czy udostępniają.

buzz marketing

Pierwszy przykład buzz marketing to Old Spice.

Old Spice to znana marka, ale wiele osób nie wie, że nie zawsze tak było.

Marka straciła swój impet w latach 90 i stanęła przed poważnymi problemami. Przez lata został zapomniany wraz z innymi prestiżowymi symbolami tamtej epoki. Przeskakując do roku 2010, widzimy cały rebranding Old Spice, oparty na kampaniach, które teraz są dobrze znanymi memami.

Pierwszy film “The Man Your Man Could Smell Like” był pierwszą MEGA skutecną kampanią marki Buzz Marketing.

Drugi świetny przykład to Apple.

co to buzz marketing womm szeptanka

Apple to firma, która na przestrzeni lat wielokrotnie wykorzystuje kampanie marketingu szeptanego, aby promować wprowadzanie na rynek każdego nowego iPhone’a, iPada, iPoda i AirPods. Artykuły, reklamy i inne reklamy szczegółowo opisują cechy każdego nowego produktu. Linia ludzi, którą widzisz na różnych ich premierach, czekających w nocy przed sklepami i śpiących w namiotach tylko po to, by jako jedni z pierwszych otrzymać nowego iPhone’a, jest świadectwem skuteczności ich kampanii.

Jaka jest różnica między marketingiem szeptanym a marketingiem wirusowym?

Teraz, gdy wiesz już wszystko o marketingu szeptanym, jest bardzo prawdopodobne, że zadajesz sobie następujące pytanie: czym ta strategia różni się od kampanii marketingu wirusowego?

Jest kilka czynników, które wpływają na to. Najważniejszym z nich jest to, że komunikaty buzz marketingu i marketingu wirusowego trafiają do odbiorców w inny sposób.

Podczas gdy kampania wirusowa jest budowana dzień po dniu, docierając stopniowo do ludzi i budując rozmach w Internecie z każdej uzyskanej akcji, jak na ironię, kampanie Buzz Marketingowe stają się wirusowe znacznie szybciej.

Jednego dnia nikt o nich nie mówi, a następnego wszyscy są widzami.

Chociaż marketing szeptany i marketing wirusowy mogą mieć podobne konsekwencje, są one budowane inaczej.

Kampania wirusowa ma na celu skłonienie ludzi do rozmowy o samej kampanii, czy to w formie marketingu wideo, treści interaktywnych, itp.

Z drugiej strony, Buzz Marketing ma za główny cel ma skłonienie ludzi do mówienia o marce. To właśnie sprawia, że ​​te dwa typy kampanii buduje się inaczej.

Marketing szeptany to świetny sposób na zachęcenie ludzi do rozmowy o Twojej marce. Dlatego firmy takie jak Apple polegały na tej technice odkąd pamiętamy.

Gotowy, aby porozmawiać o swojej marce?

Koniecznie ZOBACZ:

Jak napisać reklamę

Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)