Buzz marketing przesta艅 marzy膰 i zacznij robi膰 dobry marketing szeptany (WOM). Szeptanka czy szemranka

reklama na tik tok
Co to jest Tik Tok (dawna aplikacja musical.ly portal spo艂eczno艣ciowy)
9 lipca, 2021
google pagerank
Wszystko, co musisz wiedzie膰 o Google Page Rank (dlaczego nadal ma znaczenie). Algorytm pagerank
19 lipca, 2021
buzz marketing

Zobacz NAJLEPSZY kurs facebook ads w internecie:

Szkolenie Facebook Ads

Czym jest buzz marketing?

Co by by艂o, gdyby istnia艂 spos贸b, aby ludzie m贸wili o Twojej firmie? Albo jeszcze lepiej, o Twoim produkcie? I nie mam tu na my艣li kilku klient贸w kt贸rzy napisz膮 dwa zdania pod Twoim profilem na facebooku.

M贸wi臋 o czym艣 wi臋kszym, na przyk艂ad to 偶e pojawisz si臋 na karcie eksploruj, lub sugestie i zobaczy Ciebie to przys艂owiowe p贸艂 internetu 馃槈

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Czy nie by艂oby to niesamowite? Je艣li szukasz takich wynik贸w, Buzz Marketing jest odpowiedzi膮.

Ale w jaki spos贸b ta strategia zapewnia, 偶e kampanie docieraj膮 do jak najwi臋kszej liczby os贸b i s膮 wsz臋dzie poruszane? Dzisiaj co to jest Buzz marketing, przyk艂ady kilku marek kt贸re go stosuj膮 i jak to zrobi膰, krok po kroku.

Wi臋c je艣li chcesz zrozumie膰 wszystkie aspekty Buzz Marketingu, to zapraszam!

Buzz Marketing to strategia, kt贸ra rozprzestrzenia si臋 poprzez ludzi. Ta sztuczka marketingowa s艂u偶y do maksymalizacji popularno艣ci kampanii wykorzystuj膮cych najstarszy na 艣wiecie spos贸b udost臋pniania informacji: czyli -poczt臋 pantoflow膮. Kampanie Buzz Marketing stawiaj膮 na nietypowe tre艣ci, aby upewni膰 si臋, 偶e wszyscy b臋d膮 o tym m贸wi膰 鈥 bez dodatkowych koszt贸w dla firmy. A przynajmniej w dalszej fazie, bo i tak trzeb je popchn膮膰 viralowo. Ale o tym p贸藕niej.

W艣r贸d swoich zalet Buzz Marketing s艂ynie z tego 偶e:

  • tworzy pozytywny szumu wok贸艂 marki lub produktu;
  • docierasz do wi臋kszej grupy odbiorc贸w, kt贸ra wykracza poza osobowo艣膰 kupuj膮cego firmy;
  • generuje bezp艂atn膮 reklam臋 dla marek.

Jakie s膮 rodzaje Buzz Marketingu?

Buzz marketing zwykle zaczyna si臋 od koncepcji lub pomys艂u, kt贸ry wzbudza w ludziach ekscytacj臋, ciekawo艣膰 lub zaintrygowanie Twoj膮 mark膮.

Wiele firm na ca艂ym 艣wiecie stosuje t臋 technik臋, a kampania marketingu internetowego, kt贸ra obejmuje strategi臋 Buzz Marketing, cho膰 nie zawsze jest d艂ugotrwa艂a, jest niedrogim sposobem na zwr贸cenie uwagi ludzi na Twoj膮 firm臋.

Wed艂ug Marka Hughesa, cz艂owieka, o kt贸rym m贸wi si臋, 偶e wymy艣li艂 termin Buzz Marketing, istnieje sze艣膰 r贸偶nych sposob贸w tworzenia kampanii Buzz Marketing kt贸re opisa艂 w swojej ksi膮偶ce. Dla zainteresowanych podaj臋 link ksi膮偶ka.

buzz marketing

Oznacza to, 偶e dobra kampania musi opiera膰 si臋 na jednym z tych czynnik贸w 鈥瀢ow鈥. M贸wi 偶e jest to budulec, aby sta艂a si臋 powszechnie znana w Internecie.

Dobrze, wi臋c czym s膮 te czynniki i dlaczego tworz膮 tak 艣wietne kampanie marketingowe?

Numer jeden Tabu

Tabu to wyzwalacze, kt贸re mo偶na 艂atwo aktywowa膰 w naszych m贸zgach, gdy s艂yszymy komunikaty, kt贸re wykraczaj膮 poza to, co zwyczajne.

Pomy艣l na przyk艂ad o swojej reakcji, gdy kto艣 m贸wi o aborcji lub na podobny temat. Niezale偶nie od tego, czy jeste艣my zdegustowani, czy zaskoczeni, prawda jest taka, 偶e 鈥嬧媧awsze mamy odpowied藕 (i cz臋sto opini臋) na takie tematy.

Wyzwalacz tabu w kampanii marketingu internetowego mo偶e by膰 wykorzystany do zwi臋kszenia jej popularno艣ci. Dlaczego?

Poniewa偶 kontrowersyjne tematy dadz膮 odbiorcom pow贸d do opowiedzenia si臋 po jednej ze stron i do debaty, dzi臋ki czemu jest to doskona艂e narz臋dzie do wykorzystania w kampaniach Buzz Marketing. A wiesz jak to jest w social mediach. Im wi臋cej komentarzy udost臋pnie艅 czy lajk贸w tym algorytm wy偶ej i cz臋艣ciej pokazuje dany materia艂.

Numer dwa:

Niezwyk艂y

Niezwyk艂o艣膰 to inny wyzwalacz, gdy widzimy co艣, co jest nietypowe.

Jest to technika stosowana przez popularne marki, takie jak Apple, aby upewni膰 si臋, 偶e wypuszczenie nowego produktu, stanie si臋 tematem rozm贸w. O strategii buzz marketing apple powiem Ci p贸藕niej.

Niezwyk艂o艣膰 mo偶e by膰 czym艣 zupe艂nie nowym i nigdy wcze艣niej nie widzianym lub po prostu czym艣 znacznie lepszym ni偶 to, co zwykle oferuje dana kategoria produkt贸w.

Po trzecie:

Znakomity

O czym艣 znakomitym moimy, gdy widzimy co艣, co wykracza poza to, do czego marki s膮 przyzwyczajone robi膰 dla swoich klient贸w.

To, co niezwyk艂e, jest 艂atwe do zauwa偶enia, poniewa偶 zale偶y od zadowolenia konsumenta 鈥 ludzie jako grupa ch臋tnie s艂uchaj膮 historii ze szcz臋艣liwym zako艅czeniem.

Numer cztery:

Skandal

Jest on jest prawdopodobnie najpopularniejszym wyzwalaczem ze wszystkich.

Zaskakuje i szokuje pozytywnie lub negatywnie, a tym samym generuje szum.

Mo偶esz znale藕膰 wiele przyk艂ad贸w marek, kt贸re stawiaj膮 na skandal i oburzaj膮ce reklamy, aby upewni膰 si臋, 偶e klienci us艂ysz膮 o swoich najnowszych wiadomo艣ciach. Ale uwa偶aj: czasami ten rodzaj marketingu mo偶e generowa膰 negatywny szum dla Twojej marki, je艣li nie jest prowadzony ostro偶nie.

Numer pi臋膰:

Weso艂y

Przezabawny rodzaj Buzz Marketingu to taki, kt贸ry polega na 艣miechu, aby przyci膮gn膮膰 uwag臋 publiczno艣ci.

Ludzie zawsze szukaj膮 powodu do 艣miechu i zabawy.

W艂a艣nie dlatego jest to co wiele firm u偶ywa projektuj膮c swoje kampanie Buzz Marketing.

I sz贸sty czynnik to:

Sekret

Ludzie s膮 z natury s膮 ciekawscy, a kiedy co艣 wzbudza nasze zainteresowanie, chcemy wiedzie膰 wszystko, co jest z tym zwi膮zane.

Dobrze strze偶one sekrety, a nawet wiadomo艣ci, kt贸re zawieraj膮 wskaz贸wki dotycz膮ce czego艣 wi臋kszego ni偶 to, co widzimy przed nami, s膮 pewnym sposobem na wywo艂anie szumu.

Wi臋c:

Jak stworzy膰 Buzz Marketing?

Teraz, gdy znasz te wyzwalacze, kt贸re s膮 najcz臋艣ciej u偶ywane w kampaniach Buzz Marketing, pora 偶ebym powiedzia艂 Ci, jak sprawi膰, by ludzie rozmawiali o Twojej marce.

Istnieje wiele powod贸w, dla kt贸rych warto uwzgl臋dni膰 Buzz Marketing w swoim planie marketingu cyfrowego, na przyk艂ad:

  • Buzz Marketing to skuteczny spos贸b na zach臋cenie ludzi do rozmowy o Twojej marce;
  • Buzz Marketing jest jedn膮 z najta艅szych form reklamy, poniewa偶 opiera si臋 na marketingu szeptanym, aby sta膰 si臋 popularnym;
  • Buzz Marketing to 艣wietny spos贸b na budowanie bazy fan贸w i pozytywn膮 reputacj臋 Twojej marki.

Krok 1: poznaj swoich odbiorc贸w

Przed wprowadzeniem na rynek jakiegokolwiek produktu, czy to poprzez zwyk艂膮 kampani臋, czy dzia艂ania Buzz Marketing, Twoja marka musi wiedzie膰, do kogo chce dotrze膰.

Podczas gdy marketing szeptany zapewni Ci wi臋ksz膮 liczb臋 odbiorc贸w, to 偶eby mie膰 wysok膮 konwersj臋 musisz wiedzie膰, kto jest Twoj膮 buying persona.

Powiniene艣 budowa膰 tre艣膰, my艣l膮c o ludziach, na kt贸rych Twoja marka ma najwi臋kszy wp艂yw.

Krok 2: kinowe teasry

Co to znaczy? Po prostu mo偶esz zacz膮膰 dra偶ni膰 swoj膮 grup臋 docelow膮. Stosuj zwiastuny, tak jak te kinowe. Chodzi o to 偶eby nie mogli si臋 doczeka膰 premiery.

Teasery pomog膮 upewni膰 si臋, 偶e potencjalni klienci s膮 tak samo podekscytowani nowym produktem, jak Ty. Taki tip: mo偶esz wykorzysta膰 zwiastuny jako okazj臋 do zapisania ludzi do newsletter鈥攔obisz to na zasadzie, wkr贸tce premiera i powiadomimy Ciebie kiedy sprzeda偶 b臋dzie dost臋pna. Mo偶esz te偶 zrobi膰 tutaj lead magnet.

Krok 3: utw贸rz markowy hashtag

To nie jest obowi膮zkowe, ale w d艂u偶szej perspektywie robi r贸偶nic臋. Wi臋c je艣li naprawd臋 chcesz my艣le膰 z wyprzedzeniem, prawdopodobnie powiniene艣 stworzy膰 w艂asny hashtag.

Hashtag u艂atwi 艣ledzenie opinii konsument贸w po opublikowaniu nowej kampanii. Dzi臋ki temu 艂atwiej b臋dzie Ci generowa膰 dane o Twojej kampanii Buzz Marketing.

Krok 4: daj swoim klientom pow贸d do zaanga偶owania

Teraz, gdy wykona艂e艣 ju偶 wszystkie prace przygotowawcze, nadszed艂 czas, aby艣 zacz膮艂 budowa膰 sam膮 kampani臋.

Dobra strategia marketingu tre艣ci b臋dzie Twoim najwi臋kszym sprzymierze艅cem, je艣li chodzi o budowanie skutecznego marketingu szeptanego. Zwr贸膰 uwag臋 na sw贸j sales page i upewnij si臋, 偶e jest kusz膮cya i zach臋ca ludzi do dzia艂ania.

Krok 5: wybierz wideo

Bardziej prawdopodobne jest, 偶e odniesiesz sukces z wideo ni偶 w przypadku innych form. Spr贸buj wi臋c wymy艣li膰 pomys艂y, kt贸re mo偶na 艂atwo przekszta艂ci膰 w tre艣ci wizualne.

Filmy maj膮 wi臋kszy wp艂yw, s膮 艂atwiejsze do udost臋pnienia i bardziej wci膮gaj膮ce. Pami臋taj o tym podczas tworzenia kampanii.

Krok 6: znajd藕 odpowiednich influencer贸w

Je艣li naprawd臋 chcesz, aby Tw贸j Buzz Marketing dociera艂 do ludzi, musisz udost臋pni膰 go du偶ej grupie odbiorc贸w. Wybierz influencer贸w, kt贸rzy mog膮 Ci w tym pom贸c.

Szanowani influencerzy maj膮 ju偶 relacje z grup膮 docelow膮, a ich posty b臋d膮 mia艂y du偶膮 szans臋 na dobre przyj臋cie.

Krok 7: monitoruj i ucz si臋

Teraz nadszed艂 czas, aby przyjrze膰 si臋 jej wynikom.

Skorzystaj z narz臋dzi takich jak Google Analytics, aby dowiedzie膰 si臋, ile os贸b odwiedzi艂o Twoj膮 witryn臋 lub obejrza艂o Tw贸j film w YouTube podczas kampanii. Zapoznaj si臋 z wska藕nikami KPI, 偶eby wiedzie膰, czy radzisz sobie lepiej ni偶 wtedy, gdy nie korzystasz z Buzz Marketingu.

Ka偶da kampania to okazja do nauki i rozwoju, i nie powinno by膰 inaczej, gdy pr贸bujesz dotrze膰 do wi臋kszej liczby odbiorc贸w. Dokumentuj ka偶dy krok, aby upewni膰 si臋, 偶e przysz艂e kampanie b臋d膮 jeszcze lepsze.

I teraz kolejna cz臋艣膰 naszego tematu.

Jakie s膮 przyk艂ady marek prowadz膮cych Buzz Marketing?

Jak wiesz Buzz Marketing to strategia, kt贸ra ma na celu zach臋cenie ludzi do rozmowy o Twojej marce.

Jego celem jest generowanie zaanga偶owania dla Twojej firmy poprzez poczt臋 pantoflow膮, sprawiaj膮c, 偶e ludzie s膮 tak bardzo pod wra偶eniem Twojego produktu lub kampanii, 偶e po prostu o tym m贸wi膮, czy udost臋pniaj膮.

buzz marketing

Pierwszy przyk艂ad buzz marketing to Old Spice.

Old Spice to znana marka, ale wiele os贸b nie wie, 偶e nie zawsze tak by艂o.

Marka straci艂a sw贸j impet w latach 90 i stan臋艂a przed powa偶nymi problemami. Przez lata zosta艂 zapomniany wraz z innymi presti偶owymi symbolami tamtej epoki. Przeskakuj膮c do roku 2010, widzimy ca艂y rebranding Old Spice, oparty na kampaniach, kt贸re teraz s膮 dobrze znanymi memami.

Pierwszy film 鈥淭he Man Your Man Could Smell Like鈥 by艂 pierwsz膮 MEGA skutecn膮 kampani膮 marki Buzz Marketing.

Drugi 艣wietny przyk艂ad to Apple.

co to buzz marketing womm szeptanka

Apple to firma, kt贸ra na przestrzeni lat wielokrotnie wykorzystuje kampanie marketingu szeptanego, aby promowa膰 wprowadzanie na rynek ka偶dego nowego iPhone’a, iPada, iPoda i AirPods. Artyku艂y, reklamy i inne reklamy szczeg贸艂owo opisuj膮 cechy ka偶dego nowego produktu. Linia ludzi, kt贸r膮 widzisz na r贸偶nych ich premierach, czekaj膮cych w nocy przed sklepami i 艣pi膮cych w namiotach tylko po to, by jako jedni z pierwszych otrzyma膰 nowego iPhone’a, jest 艣wiadectwem skuteczno艣ci ich kampanii.

Jaka jest r贸偶nica mi臋dzy marketingiem szeptanym a marketingiem wirusowym?

Teraz, gdy wiesz ju偶 wszystko o marketingu szeptanym, jest bardzo prawdopodobne, 偶e zadajesz sobie nast臋puj膮ce pytanie: czym ta strategia r贸偶ni si臋 od kampanii marketingu wirusowego?

Jest kilka czynnik贸w, kt贸re wp艂ywaj膮 na to. Najwa偶niejszym z nich jest to, 偶e komunikaty buzz marketingu i marketingu wirusowego trafiaj膮 do odbiorc贸w w inny spos贸b.

Podczas gdy kampania wirusowa jest budowana dzie艅 po dniu, docieraj膮c stopniowo do ludzi i buduj膮c rozmach w Internecie z ka偶dej uzyskanej akcji, jak na ironi臋, kampanie Buzz Marketingowe staj膮 si臋 wirusowe znacznie szybciej.

Jednego dnia nikt o nich nie m贸wi, a nast臋pnego wszyscy s膮 widzami.

Chocia偶 marketing szeptany i marketing wirusowy mog膮 mie膰 podobne konsekwencje, s膮 one budowane inaczej.

Kampania wirusowa ma na celu sk艂onienie ludzi do rozmowy o samej kampanii, czy to w formie marketingu wideo, tre艣ci interaktywnych, itp.

Z drugiej strony, Buzz Marketing ma za g艂贸wny cel ma sk艂onienie ludzi do m贸wienia o marce. To w艂a艣nie sprawia, 偶e 鈥嬧媡e dwa typy kampanii buduje si臋 inaczej.

Marketing szeptany to 艣wietny spos贸b na zach臋cenie ludzi do rozmowy o Twojej marce. Dlatego firmy takie jak Apple polega艂y na tej technice odk膮d pami臋tamy.

Gotowy, aby porozmawia膰 o swojej marce?

Koniecznie ZOBACZ:

Jak napisa膰 reklam臋

Link do kursu jak napisa膰 reklam臋 i ofert臋.

Us艂uga szeptanki WOMM to nie tylko zwyk艂a rekomendacja. Pami臋taj aby sprawdzi膰 content reklamowy przed tym jak dasz zielone 艣wiat艂o aby tworzy膰 pozytywny wizerunek.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)