Strategia marketingowa przykład (dokładnie 7)

Strategia marketingowa przykład, ale...



Zanim poznasz przykład czym jest strategia marketingowa w wydaniu SEO, powienieneś wiedzieć, że:

Zainteresowany marketingiem internetowym dla swojej firmy?
+48 790-768-482, lub pisząc e-mail
info@rafalszrajnert.pl

SEO, pozycjonowanie, marketing internetowy, reklama płatna (facebook, google ads)



SEO nie jest odpowiednią strategią dla każdej witryny, a inne strategie marketingu internetowego mogą być bardziej skuteczne, jak płatne reklamy za pomocą kampanii PPC (pay per click), w zależności od celów właściciela witryny.

Strategia marketingowa przykład SEM



Marketing w wyszukiwarkach (SEM) to praktyka projektowania, uruchamiania i optymalizowania kampanii reklamowych w wyszukiwarkach. Różnica w stosunku do SEO jest najprościej przedstawiana jako różnica pomiędzy płatnym i niepłatnym rankingiem pozycji w wynikach wyszukiwania. Jego cel dotyczy znaczenia bardziej niż trafności zapytań użytkowników.

Twórcy stron powinni traktować SEM z najwyższą wagą, biorąc pod uwagę widoczność, ponieważ większość z nich porusza się po głównych wykazach swoich wyszukiwań. Skuteczna kampania marketingu internetowego (przykład) może również zależeć od tworzenia wysokiej jakości stron internetowych w celu angażowania i przekonywania, konfigurowania programów analitycznych w celu umożliwienia właścicielom witryn mierzenia wyników i poprawy współczynnika konwersji witryny.

W listopadzie 2015 r. Google opublikował publicznie pełną 160-stronicową wersję wytycznych dotyczących oceny jakości w sieci wyszukiwania, która pokazuje teraz zmianę ich ukierunkowania na "przydatność" i wyszukiwanie na urządzeniach mobilnych. W ostatnich latach rynek telefonii komórkowej eksplodował, wyprzedzając korzystanie z komputerów, co pokazały liczne statystyki. Przeanalizowano 2,5 miliona stron internetowych, a 51,3% stron zostało załadowanych przez urządzenie mobilne.

Google jest jedną z firm, które wykorzystały popularność korzystania z urządzeń przenośnych, zachęcając strony internetowe do korzystania z Google Search Console - testu przyjaznego dla urządzeń mobilnych, który pozwala firmom mierzyć swoją witrynę internetową pod kątem wyników wyszukiwania i tego, jak przyjazny jest dla użytkownika. jest.

Strategia marketingowa przykład generowania zysków



SEO może generować odpowiedni zwrot z inwestycji. Jednak wyszukiwarki nie zarabiają za ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania, ich algorytmy się zmieniają i nie ma żadnych gwarancji na ciągłe odesłania użytkowników do witryny.

Ze względu na brak gwarancji i pewność, firma, która w dużym stopniu opiera się na ruchu w wyszukiwarkach, może ponieść duże straty, jeśli wyszukiwarki przestaną wysyłać odwiedzających. Wyszukiwarki mogą zmieniać swoje algorytmy, wpływając na umiejscowienie witryny, co może skutkować poważną utratą ruchu. Według dyrektora generalnego Google, Erica Schmidta, w 2010 r. Google wprowadził ponad 500 zmian algorytmu. Uważa się, że rozsądną praktyką biznesową dla właścicieli stron internetowych jest uwolnienie się od zależności od ruchu w wyszukiwarkach.

Oprócz dostępności w zakresie robotów sieciowych (opisanych powyżej), dostępność stron internetowych dla użytkowników zyskuje coraz większe znaczenie dla SEO.

Czyli warto pamiętać że strategia marketingowa, jako przykład SEO działa odpowiednio gdy skupiamy się również na użytkowniku, a nie tyko robotach google.

Strategia marketingowa przykład dużych marek: Go pro, Nike, Taco Bell, Heineken, Twitch



Ponieważ nie ma podejścia do marketingu w jednym rozmiarze, często można znaleźć najlepsze przykłady strategii marketingowych marek dominujących w danej branży. Oto, w jaki sposób pięć najlepszych marek podejmuje wysiłki marketingowe i kluczowe atuty swoich podejść.

1. GoPro



Podsumowanie: strategia treści, która stanowi definiującą część marki.



Niektórzy mogą twierdzić, że GoPro ma szczęście, ponieważ ich produkt naturalnie prowadzi do wysoce intuicyjnej i wciągającej treści, która odwołuje się do emocji i zachęca do akcji i interakcji. W końcu treść GoPro jest autentyczna i udostępniana. Niewątpliwie, jeśli chodzi o marketing, daje to firmie wyraźną przewagę.

Filmy GoPro idealnie pasują do globalnych platform mediów społecznościowych, takich jak YouTube, Twitter lub Vine, i w dowolnym momencie film wideo przesłany przez użytkownika może być wirusowy na dowolnej z tych platform.

Jednak tak potężne, jak to może być, to tylko jeden z elementów niesamowitego sukcesu marki.

GoPro energicznie zaangażowało kluczowe społeczności, zapewniając niesamowitą świadomość marki i przyjęcie w kluczowych dziedzinach; przede wszystkim na rynku sportów ekstremalnych i przygodowych. Marka posiada również silną pozycję w określonych niszach, takich jak kolarstwo szosowe i nurkowanie.

W GoPro nie chodzi o same miniaturowe kamery, ale o możliwości, które na nie pozwalają, generujące wiodącą wartość marki.

Ale sednem sukcesu GoPro i jednym z największych atutów marki są treści generowane przez użytkowników.

GoPro stale ulepsza technologię, której użytkownicy potrzebują, aby edytować, przesyłać i udostępniać swoje filmy. Stwarza to niesamowitą strategię marketingową z wielowymiarowymi korzyściami.

Ostatecznie jest to pomysłowy sposób, w jaki GoPro podchodzi do treści, które określają strategię treści marki. Dla GoPro treść jest tak samo częścią marki, jak sam produkt - niezwykle potężnym atutem.

Strategia marketingowa przykład GoPro Kluczowe atuty:

-Wyjątkowa synergia między platformą a kanałem, z wysoce wewnętrzną i emocjonalną treścią.
-Angażuj konkretne społeczności i kluczowe rynki.
-Zachęcaj do autentycznych, udostępnianych przez użytkowników treści.
-Utrzymuj silną widoczność marki i logo we wszystkich treściach, które już mają wyraźną tożsamość.
-Treść jest nieodwołalnie związana z produktem marki i częścią oferty wartości marki.



2. Heineken



Podsumowanie: kreatywna reklama i sprytne wykorzystanie sponsoringu. Silna atrakcyjność dla kluczowych demograficznych grup klientów.



Jeśli popularność mediów społecznościowych jest wskaźnikiem popularności marki, to Heineken jest prawdopodobnie najpopularniejszą marką piwa na świecie.

Heineken ma reputację dostarczającego stylowe, rozpoznawalne reklamy, które są ucieleśnieniem globalnej kampanii.

Kampania przemawia do kluczowej tysiącletniej męskiej publiczności marki. Koncentracja marki na tej grupie demograficznej skłoniła markę do znacznego zainwestowania w sponsoring sportowy: Heineken stał się głównym sponsorem Ligi Mistrzów UEFA , w wyniku czego stał się podstawą wieczornych wieczorów piłkarskich.

Heineken genialnie łączy tę kreatywność skupiając się na swojej kluczowej demografii i stale skaluje ją na wielu obszarach. Heineken zbudował i zrealizował spójną i zintegrowaną wielokanałową strategię marketingową.

Strategia marketingowa przykład Heinekena Kluczowe atuty:

-Wykonaj i skaluj spójny, zintegrowany komunikat marketingowy.
-Kreatywne i bezpłatne wewnętrzne struktury marketingowe.
-Skup się na ich kluczowym kliencie i jego demografii.
-Mądre wykorzystanie marketingu sportowego i zaangażowania publiczności poprzez UEFA Champions League.

3. Twitch



Podsumowanie: Pielęgnuj i dostarczaj wartości społecznościom w określonej niszy.

Siła Twitcha jest zakorzeniona w ich społeczności, a ponadto w specyficzny sposób, w jaki zapewniają i pielęgnują tę społeczność. Rolą marki było „zbudowanie społeczności wokół niszy i stworzenie sprytnych sposobów dostarczania wartości”.

Strategia marketingowa przykład Twitcha Kluczowe atuty:

-Zachęcaj i wykorzystuj zaangażowanie fanów.
-Zapewnij platformę, na której użytkownicy mogą się łączyć i uczyć.
-Strategia zdefiniowana wokół zapewniania rzeczywistej wartości oraz pielęgnowania i zapewniania określonych nisz i społeczności.



4. Taco Bell



Podsumowanie: wnikliwe zrozumienie publiczności i mentalność odkrywcy, gdy chce się połączyć z ludźmi.

Taco Bell jest dobrze znany w branży marketingu cyfrowego ze względu na swoje umiejętności marketingowe w mediach społecznościowych . Jednak nie zawsze tak było.

Taco Bell rozpoczął znaczący wysiłek rebrandingowy na początku 2012 r., A co najważniejsze, skoncentrował wysiłki marki na mediach społecznościowych. Taco Bell eksperymentował z mediami społecznościowymi w sposób, w jaki inne firmy w tej kategorii nie mają.

Zachowanie nawyków użytkowników ich odbiorców było siłą dla marki, ale bardziej wartościowa niż ich zdolność do reagowania na zmiany. Dziesięć procent ich ogólnego budżetu marketingowego zostało ponoć wydane na eksplorację mediów, nowe platformy i testy.

Jak wspomniano w tym artykule, wiele czynników wpływa na dominację marketingową w mediach społecznościowych w restauracji, ale ostatecznie są one zakorzenione w zaangażowaniu marki w koncentrację na kliencie, która ma na celu jak najlepsze zrozumienie i dostęp do kluczowych odbiorców. Nie boją się podejmować ryzyka i zapewniają klientom odpowiednią treść na platformach, z których korzystają.

Strategia marketingowa przykład Taco Bell Kluczowe atuty:

-Zaangażowanie w media społecznościowe i utrzymanie autentycznej obecności, która bierze udział w rozmowie.
-Licencja i budżet przeznaczony na eksplorację i innowacje nowych mediów i platform.
-Fantastyczne zrozumienie odbiorców i miejsca, w którym konsumują treści.

5. Nike



Podsumowanie: marketing, który jest napędzany zarówno przez kulturę firmy, jak i jej rozszerzenie.

Nike jest takim motorem napędowym, że wiele czynników przyczynia się do ich sukcesu. Podsumowanie mocnych stron ich strategii marketingowej nie jest łatwym zadaniem.

Z biegiem lat marka zaszczepiła w umysłach konsumentów wokół określonych wartości. Z natury rzeczy niematerialne, wartości te nie są łatwe do umieszczenia, ale mimo to zapewniają wysoką wartość marki i sprawiedliwość.

Korzenie ich sukcesu marketingowego są zakorzenione w kulturze samej marki. Innowacja, na przykład, jest jakością, którą marka łatwo obejmuje na wszystkich frontach.

Reklamy, komunikaty marketingowe i wysiłki Nike są liczne i rozległe. Dla marki o globalnym profilu, równie ważnej jak ta, napędzana jest kulturą marki, która żyje i oddycha podstawowymi wartościami marki: atletyka, innowacyjność, pragnienie i wola. Może być ich więcej, ale wszystkie z nich zmienią się w umysł konsumenta, tworząc zbiór wartości, które budują i uzupełniają markę Nike.

Strategia marketingowa przykład Nike Kluczowe atuty:

-Wysoce wyrafinowana kultura marki (pasująca tylko do takich marek jak Jabłka i Disneys świata biznesu).
-Marketing jest rozszerzeniem tej kultury i działa w ramach tego kulturalnego parasola.
-Marketing łączy się z innymi działami marki: B + R, rozwój produktów, wszystkie jednoczą się, tworząc odrębną tożsamość marki.



Zainteresowany marketingiem internetowym dla swojej firmy?
+48 790-768-482, lub pisząc e-mail
info@rafalszrajnert.pl

SEO, pozycjonowanie, marketing internetowy, reklama płatna (facebook, google ads)