Budowanie marki. Niezawodne zasady [3 musisz znać]

Budowanie marki- grupa docelowa

Budowanie marki- grupa docelowa

Pozycjonowanie, seo, marketing zaktualizowane przez Rafał Szrajnert dnia Lipiec 31, 2019

Budowanie marki osobistej, czy budowanie marki firmy sprowadza się do tego, że rozpoznawalna i kochana marka jest jednym z najcenniejszych aktywów, które można posiadać.

Według licznych badań, ponad połowa konsumentów woli kupować nowe produkty od znanych im marek.

Chcesz wiedzieć jak to zrobić?

Jest jednak dobra wiadomość! Jako mała firma możesz konkurować z dużymi markami z oddanymi klientami i nieograniczonymi budżetami marketingowymi. Dlatego musisz znaleźć sposób na rozróżnienie - dzięki własnemu procesowi budowania marki.



Jak budujesz markę?

Popatrz:

Branding (budowanie marki) to znacznie więcej niż fajne logo lub dobrze umieszczona reklama.

Musisz zrobić więcej.



Zainteresowany marketingiem internetowym dla swojej firmy?
+48 790-768-482, lub pisząc e-mail
info@rafalszrajnert.pl

SEO, pozycjonowanie, marketing internetowy, reklama płatna (facebook, google ads)



Pozwól, że przedstawię Ci szybką definicję, zanim zanurzysz się w smaczne szczegóły, które są niezbędne dla budowania marki.

Czym jest marka i budowanie marki?



Mówiąc najprościej, Twoja marka jest definiowana przez ogólne postrzeganie Twojej firmy przez klienta.



Sukces marki musi być spójny w komunikacji i doświadczeniu , w wielu aplikacjach:



  • Środowisko (sklep lub biuro)
  • Druk, oznakowanie, opakowanie
  • Reklama internetowa i internetowa
  • Publikowanie treści
  • Sprzedaż i obsługa klienta



Założyciel Amazon Jeff Bezos, mówi jeszcze lepiej: „Twoja marka jest to, co inni mówią o tobie, kiedy nie jesteś w pokoju.”



Twoja marka to Twoja reputacja!



Teraz budowanie marki jest proste? Prawda jest taka: branding nie zdarza się z dnia na dzień ... ani nawet za kilka miesięcy.



Budowanie marki to zdecydowanie proces. Jednak ciągłe wysiłki doprowadzą do nawiązania długoterminowych relacji z klientami.



Może to prowadzić do stałego wzrostu sprzedaży, większej liczby projektów, skierowań ustnych i poparcia dla twoich produktów lub usług.



Twoja marka jest definiowana przez ogólne postrzeganie Twojej firmy przez klienta.



Czym jest budowanie marki?



Definicja budowania marki polega na generowaniu świadomości na temat Twojej firmy za pomocą strategii marketingowych i kampanii w celu stworzenia unikalnego i trwałego wizerunku na rynku.



ZOBACZ TAKŻE: Budowanie marki osobistej



W 2019 r. Wzmocnienie wizerunku marki można skutecznie wykonać za pomocą różnych cyfrowych działań marketingowych:



  • Doświadczenie użytkownika (tj. Twoja witryna- eng. user experience)
  • SEO i content marketing
  • Marketing mediów społecznościowych
  • Marketing e-mailowy
  • Płatna reklama (PPC)



Łącznie kanały te mają zasadnicze znaczenie dla zwiększenia świadomości marki i wzrostu. Szczegółowo omówimy każdy z tych elementów!



Uprościłem ścieżkę procesu budowania marki poniżej, aby pomóc Twojej firmie lub osobistej marce zyskać bardziej lojalnych zwolenników.



Zastanawiasz się, od czego zacząć?



Użyj tych kroków jako przewodnika, jak zbudować markę!



Budowanie marki, czyli idąc od początku jak zbudować markę.



1. Określ odbiorców docelowych swojej marki.



Podstawą budowania marki jest określenie grupy docelowej , na której się skupisz.



Nie możesz być wszystkim dla wszystkich, prawda?



Kiedy budujesz markę, pamiętaj, do kogo dokładnie próbujesz dotrzeć. Dostosujesz swoją misję i wiadomość do swoich potrzeb.



Kluczem jest bycie szczegółowym. Musisz dowiedzieć się jakie są szczegółowe zachowania i styl życia Twoich konsumentów.



Wytłumaczę za pomocą kilku krótkich przykładów:



  • Samotne matki, które pracują w domu
  • Młodzież zainteresowana technologią
  • Studenci studiujący za granicą
  • Specjaliści rekrutacji z działu HR



Budowanie marki- grupa docelowa

Umocnij obraz swoich klientów, a następnie dowiedz się, jak stworzyć tożsamość marki, którą mogą zrozumieć i do której się odnoszą. Jest to podstawowy krok jeśli interesuje Cię budowanie marki po mistrzowsku.



Tworzenie i budowanie marki opiera się na prawdziwym zrozumieniu postaci przyszłego klienta i grupy docelowej. Oto kilka rzeczy które trzeba wziąć pod uwagę podczas opisywania idealnego klienta:



  • Wiek
  • Płeć
  • Lokalizacja
  • Dochód
  • Poziom edukacji



Aby wiedzieć jeszcze więcej na temat swojej grupy docelowej, przeanalizuj te szczegóły:



  • Motywacje
  • Cele
  • To czego nie lubią i od czego uciekają
  • Osoby i grupy, które lubią i do których należą
  • Podobieństwa do marki



ZOBACZ TAKŻE: Zarabianie w internecie



Pewnie zdajesz już sobie sprawę z tego, że Twoja przewaga konkurencyjna w budowaniu marki Twojej firmy polega na zmniejszeniu grona odbiorców. Może to pomóc w zapewnieniu, że wiadomość o Twojej marce stanie się krystalicznie czysta dla zamierzonego odbiorcy. Na przykład kiedy sprzedajesz zestawy narzędzi do naprawy auta to nie chciałbyś, żeby Twoją reklamę oglądały gosposie domowe.



Określenie grupy docelowej dla Twoich usług lub produktów to ćwiczenie, które wpłynie na wszystkie obszary procesu budowania marki, a szczególnie na działania marketingowe. Chcesz, aby właściwa osoba korzystała z Twoich treści, klikała Twoje reklamy, wpisywała się na listę e-mail itd.



W rezultacie określenie idealnej grupy docelowej dla Twojej firmy będzie wspierać ogólne strategie budowania marki nie tylko w internecie! To zdecydowanie ważny pierwszy krok!



Kiedy budujesz markę, pamiętaj, do kogo dokładnie próbujesz dotrzeć. Dostosuj swoją misję i przesłanie do swoich specyficznych potrzeb.



2. Ustal misję marki.



Czy myślałeś o misji marki? Jest to podstawa wchodząca w kompleksowe budowanie marki. W skrócie, będziesz musiał stworzyć jasny wyraz tego, co najbardziej pasjonuje Twoją firmę.



To jest Twój powód; powód, dla którego codziennie wstajesz.



Zanim będziesz mógł zbudować markę, której ufają Twoi docelowi odbiorcy, musisz wiedzieć, jaką wartość zapewnia Twoja firma. Budowanie marki polega właśnie na tym.



Misja zasadniczo definiuje cel istniejący. Będzie wpływać na wszystkie inne aspekty strategii budowania marki.



Wszystko, od logo po slogan, głos, wiadomość i osobowość powinno odzwierciedlać tę misję.



Kiedy ludzie pytają Cię, co robisz: odpowiedz im swoją misją marki.



Jaka jest misja Twojej marki? Stwórz jasny wyraz tego, co najbardziej pasjonuje Twoją firmę.



Przykłady budowania marki: Nike



Wszyscy znamy slogan Nike: Just Do It . Ale czy znasz ich misję?



Misją Nike jest: „Wnieść inspirację i innowacje dla każdego sportowca na świecie”.



Możesz zobaczyć misję Nike wszędzie. Koncentrują się na wszystkich typach sportowców, którzy używają produktów Nike, aby być ich najlepszymi wersjami siebie.



Budowanie marki

Nike idzie jeszcze dalej z misją marki, dodając kolejne zdanie do poprzedniego: „Jeśli masz ciało, jesteś sportowcem”. Sprytne prawda? Pomyśl o tym, jak szeroka jest ich grupa docelowa dzięki temu zastrzeżeniu!



Firma zdobyła taką reputację i markę, że jest w stanie zwiększyć cel, aby dostosować się do każdego „ciała”.



Kiedy budujesz markę swojej firmy, zacznij od małej grupy docelowej i pamiętaj, aby najpierw skupić się na docelowej niszy.

Z czasem lojalność Twojej marki może wzrosnąć na tyle, aby zwiększyć zasięg.



Cofnijmy się o chwilę. Przed stworzeniem swojej misji sprawdź, czy naprawdę podjąłeś już decyzję, czyli krok 1 określający, kim dokładnie jest Twój konsument. To jeden z najważniejszych etapów procesu brandingu.



Zacznij tworzyć małe firmy, pamiętając o tym, aby skupić się na docelowej niszowej grupie odbiorców.


ZOBACZ TAKŻE: Strategia marketingowa przykład



3. Badaj inne marki w swojej niszy



Nigdy nie powinieneś naśladować dokładnie tego, co robią duże marki w Twojej branży.

Ale powinieneś być świadomy tego, co robią dobrze (lub gdzie zawodzą). Budowanie marki jest skuteczne tylko wtedy, gdy poznasz konkurencję.



Celem jest odróżnienie się od konkurencji. Przekonaj klienta, aby kupił od Ciebie!



Zawsze myślimy o tym, jak wyróżnić markę. Nie pomijaj tego kroku w procesie budowania marki.



Zbadaj głównych konkurentów - zastosuj benchmarking. Jak mówi wikipedia jest to: praktyka stosowana w zarządzaniu, polegająca na porównywaniu procesów i praktyk stosowanych przez własne przedsiębiorstwo, ze stosowanymi w przedsiębiorstwach uważanych za najlepsze w analizowanej dziedzinie. Wynik takiej analizy służy jako podstawa doskonalenia.



Na przykład zbadaj, jak dobrze przeprowadzili budowanie marki na poszczególnych etapach.



Aby marka była skuteczna, musi być łatwa do rozpoznania i zapamiętania przez konsumentów.

Tworzenie arkusza kalkulacyjnego do badania konkurencji marki



Badania konkurencji to kluczowy element rozwoju Twojej marki. Zacznij od utworzenia arkusza kalkulacyjnego konkurenta Twojej marki do porównania. Możesz używać arkuszy Google, Excela lub nawet notebooka. Poniżej masz przykładowy, możesz go pobrać i wydrukować.



Budowanie marki eksperta

Następnie odpowiedz na te podstawowe pytania.

  • Czy konkurencja jest zgodna z komunikacją i identyfikacją wizualną w różnych kanałach?
  • Jaka jest jakość produktów lub usług konkurencji ?
  • Czy konkurent ma opinie klientów lub wzmianki o nim, które możesz przeczytać?
  • W jaki sposób konkurenci sprzedają swoją działalność , zarówno online, jak i offline?



Wybierz kilku konkurentów, od dwóch do czterech (2-4) to dobry numer dla Twojej tabeli porównawczej. Możesz przyjrzeć się innym lokalnym firmom, a nawet dążyć do porównania z dużymi markami.



Jednym z największych celów budowania marki jest odróżnienie się od konkurencji. Przekonaj klienta, aby kupił od ciebie ponad nimi!



4. Zarys kluczowych cech i korzyści oferowanych przez markę.



Zawsze będą istniały marki o większych budżetach i większych zasobach do kierowania swoją branżą.



Twoje produkty, usługi i korzyści należą wyłącznie do Ciebie.



Uruchamianie marki, która zapada w pamięć, oznacza wiele pracy, aby dowiedzieć się, co możesz zaoferować i nikt inny tego nie oferuje.



Skoncentruj się na cechach i korzyściach, które sprawiają, że Twoja firma staje się wyjątkowa.



Zakładając, że wiesz dokładnie, kim są Twoi odbiorcy docelowi (patrz Krok 1), daj im powód, aby wybrać Twoją markę nad inną.



Ważne jest, aby pamiętać, że nie jest to tylko zwykła wypunktowana lista rzeczy, które oferuje produkt lub usługi klientowi. Pomyśl o tym, jak dostarczasz wartość, która poprawia życie konsumentów, ich wyniki lub doświadczenie.



Oto kilka przykładów:



  • Bardziej autentyczna i przejrzysta obsługa klienta
  • Lepszy sposób na zwiększenie wydajności
  • Obniżenie kosztów dzięki bardziej przystępnej opcji
  • Oszczędność czasu na codzienne zadania



Przykład budowania marki: Apple



Apple to oczywiście nie tylko inna firma komputerowa. Jedną z ich kluczowych cech jest czysty design , a kluczową zaletą jest łatwość użytkowania .



Od wyjątkowych opakowań po wydarzenia związane z marką i reklamą, Apple zawsze przypomina klientom, że ich produkty mogą być używane od razu po wyjęciu z pudełka.



Czy pamiętasz hasło Apple z lat 1997-2002? To było „ Think Different ”. Ta koncepcja istnieje do dziś.



Branding

5. Utwórz logo marki i slogan.



Kiedy myślisz o tym, jak zbudować markę, na pierwszy rzut oka prawdopodobnie pojawią się wizualizacje. Ten krok może być tym, w którym potrzebujesz pomocy w wykonaniu.



Najbardziej ekscytującym (i prawdopodobnie najważniejszym) procesem budowania marki jest stworzenie logo marki i sloganu dla Twojej firmy.



To logo pojawi się na wszystkim, co dotyczy Twojej firmy. Stanie się Twoją tożsamością, wizytówką i wizualnym uznaniem twojej obietnicy.



Więc bądź gotów zainwestować czas i pieniądze, tworząc coś wyjątkowego, aby wzmocnić tożsamość wizualną swojej firmy.



Potrzebujesz pomocy w brandingu swojej firmy? Zatrudnij profesjonalnego projektanta lub agencję z doświadczeniem taką jak nasza w projektowaniu logo i tożsamości, aby wyróżnić swoją markę. Ich wiedza fachowa zapewni wyjątkowy i ponadczasowy znak dla Twojej firmy.



"Ich wiedza fachowa zapewni wyjątkowy i ponadczasowy znak dla Twojej firmy."



Projektant może również opracować wytyczne dotyczące marki , aby zapewnić spójność dla każdego przyszłego zastosowania logo i związanej z nim palety kolorów lub czcionek.



Szczegółowy przewodnik po stylu marki obejmie następujące rzeczy:



  • Rozmiar i rozmieszczenie logo
  • Paleta kolorów
  • Typografia i czcionki
  • Ikonografia
  • Styl fotografii / obrazu
  • Elementy internetowe



Przykładowe fonty i kolory, aby pomóc Ci w tworzeniu:



Budowanie marki- logo i kolory

Współpracuj z profesjonalnym projektantem lub agencją kreatywną z doświadczeniem w projektowaniu marki i tożsamości, aby pomóc Ci zbudować markę.


Jesteśmy prawie w połowie etapów budowania marki. Jeśli dotarłeś tak daleko, daj sobie piątkę! Świetna robota!

Zainteresowany marketingiem internetowym dla swojej firmy?
+48 790-768-482, lub pisząc e-mail
info@rafalszrajnert.pl

SEO, pozycjonowanie, marketing internetowy, reklama płatna (facebook, google ads)



6. Stwórz swój głos marki.



Twój głos zależy od misji Twojej firmy, odbiorców i branży.



To w jaki sposób komunikujesz się z klientami i jak reagują na Ciebie.



Głos marki może być:

  • Profesjonalny
  • Przyjazny
  • Zorientowany na usługi
  • Autorytatywny
  • Techniczny
  • Promocyjny
  • Konwersacyjny
  • Informacyjny



Istnieją nieskończone przymiotniki i możliwości, które mogą budować specyficzny głos za Twoimi wiadomościami, będący budowaniem marki.



Ostatecznie chcesz wybrać głos marki, który ma sens i rezonuje z klientami docelowymi. ( Ponownie, wracając do kroku 1! )



Przekonasz się, że jeśli znajdziesz i użyjesz prawidłowego głosu marki, masz największe szanse na połączenie z konsumentami .



Jest to szczególnie ważne przy publikowaniu artykułów na blogach lub w serwisach społecznościowych. Utrzymanie spójnego głosu pomoże rozpoznać wizerunek marki w wielu kanałach w ten sam sposób. Społeczność zwolenników, czytelników lub subskrybentów będzie się spodziewać pewnego głosu marki i osobowości marki, gdy konsumują Twoje treści ( patrz Krok 8 ).



Przykłady budowania marki: Virgin America



Virgin America słynie z przyjaznej i niezawodnej obsługi klienta, a ich głos nieustannie buduje tę markę.



Na Twitterze zwróć uwagę na ich osobisty styl - wykorzystując w tym przypadku humor oparty na lokalizacji. Wzmacniają również wartość, jaką przynoszą swoim klientom - gwarantując gniazdka elektryczne na każdym locie.



Wybierz głos marki, który ma sens i rezonuje z klientami docelowymi.



7. Zbuduj komunikat marki i elevator pitch.



Budując markę zwięźle poinformuj klientów, kim jesteś.



Użyj głosu biznesowego wybranego dla swojej marki.



Twoja wiadomość powinna być ściśle powiązana z Twoją marką i przekazana w 1-2 zdaniach.



Ta część procesu rozwoju marki wykracza poza Twoje logo i slogan, aby zdefiniować kluczowe aspekty:



  • kim jesteś,
  • co oferujesz, i
  • dlaczego ludzie powinni się tym przejmować.



Przesłanie marki jest okazją do komunikowania się na poziomie człowieka, tworząc bezpośredni związek emocjonalny z konsumentami.



Oznacza to, że język, którego używasz, powinien być zrozumiany natychmiast, uderzając w emocjonalny akord.



Zrób to tak aby było proste i jasne.



Co najważniejsze: podczas tworzenia komunikatu marki nie zwracaj uwagi na to, co może zrobić Twój produkt… ale dlaczego jest to ważne dla klienta.



Przesłanie marki jest okazją do komunikowania się na poziomie człowieka, tworząc bezpośredni związek emocjonalny z konsumentami.


8. Pozwól, by Twoja marka nabrała osobowości.



Klienci nie szukają innej firmy, która oferuje to samo, co wszyscy inni.



Szukają doświadczenia dostosowanego do ich potrzeb, popartego prawdziwą osobistą interakcją.

Budowanie silnej marki

Zastanawiasz się, jak w unikalny sposób nadać marce swój biznes? Spraw, by Twoja osobowość wyróżniała się w każdym aspekcie procesu budowania marki.

Bądź spójny z osobowością marki we wszystkich punktach kontaktowych.



Może to być tak proste, jak:



  • Głos konwersacyjny w komunikacji (za pomocą „ja” i „ty”)
  • Udostępnianie treści "z za kulis"
  • Opowiadanie historii o prawdziwych doświadczeniach
  • Opisywanie swoich produktów / usług w dziwaczny sposób



"Spraw, by Twoja osobowość wyróżniała się w każdym aspekcie budowania wizerunku marki."



9. Zintegruj swoją markę w każdym aspekcie swojej działalności.



Proces budowania marki nigdy się nie kończy.



Budowanie marki, znaczy że Twoja marka powinna być widoczna i odzwierciedlona we wszystkim, co klient może zobaczyć, przeczytać i usłyszeć.



Pozwól mi wyjaśnić.



Jeśli klient wchodzi do Twojego biura lub klient wchodzi do Twojego sklepu - wizerunek Twojej marki powinien być widoczny zarówno w środowisku, jak i przy osobistych interakcjach.



Wszystko, co namacalne - od wizytówek po reklamy, opakowania i produkty - wymaga pieczęci Twojego logo.



Na każdej platformie cyfrowej upewnij się, że Twoja marka wszędzie wygląda tak samo. Skorzystaj z przewodnika po stylu marki, aby uzyskać spójność z wizualizacjami, takimi jak wykorzystanie kolorów i logo, czcionki, fotografia itp.



Twoja strona internetowa jest najważniejszym narzędziem do marketingu Twojej marki. Kiedy projektujesz swoją stronę internetową: włącz swój głos, wiadomość i osobowość do treści.



Strony z profilami w sieciach społecznościowych powinny być oznakowane wizualnie i wybranym głosem do zaangażowania.



I nie zapomnij o wideo! YouTube, Facebook Video i Facebook Live, Snapchat i Instagram Stories to wszystkie platformy, które muszą mieć zawartość wykonaną z unikalnym głosem marki i osobowością.



Dla tych, którzy tworzą podcasty audio, zastosuj motyw, który wspiera przesłanie marki, wartość i głos.



Twoja marka powinna być widoczna i odzwierciedlona we wszystkim, co widzi Twój klient (i nie widzi).



10. Bądź wierny budowaniu swojej marki.



Jeśli nie zdecydujesz się na zmianę marki na coś, co jest bardziej skuteczne w oparciu o dokładnie zmierzoną reakcję konsumentów, to do tej pory kluczem będzie zawsze spójność .



Po wybraniu głosu marki użyj go do każdego tworzonego fragmentu treści. (Patrz wyżej, krok 6 w procesie budowania marki.)



Dokumentuj wszystkie wytyczne dotyczące marki, które tworzysz i rozpowszechniasz wewnętrznie w celach informacyjnych.



Co jest warte budowania marki, jeśli nie jest spójne? Nie zmieniaj stale swojej marki. Niespójność wprowadzi klientów w błąd i utrudni długoterminowe budowanie marki.



Przykład budowania marki: Starbucks



Starbucks jest wiodącym na świecie sprzedawcą "kawy specjalistycznej" i starannie wyselekcjonowanej, a ich marka zawsze obiecywała łączyć ludzi.



Misja Starbucks?



„Inspirować i pielęgnować ducha ludzkiego - jedną osobę, jedną filiżankę i jedno sąsiedztwo naraz”.



Budowanie marki Starbucks

Dlatego w każdym sklepie znajdziesz darmowe Wi-Fi, duże stoły i kojącą muzykę, aby łatwo rozmawiać z innymi. Zawsze piszą Twoje imię na kawie, aby uzyskać dodatkowy osobisty charakter.



Nawet pomimo zmiany logo w 2011 r. (Usunięcie nazwy firmy!), Postrzeganie marki Starbucks pozostaje silne. Co czujesz, kiedy widzisz to uproszczone zielone logo syrenki? Gwarantuję, że to coś.



Po wybraniu głosu użyj go do każdego tworzonego fragmentu treści.



11. Bądź największym zwolennikiem swojej marki.



Kiedy już zbudujesz markę, która działa dla Twojej małej firmy, Ty (i Twoi pracownicy) jesteście najlepszymi zwolennikami marketingu swojej marki.



Nikt nie zna Twojej marki lepiej niż Ty, więc to do Ciebie należy rozpowszechnianie informacji.



Zatrudniając pracowników, upewnij się, że są oni dopasowani do kultury - zgodne z misją, wizją i wartościami Twojej marki.



Zachęcaj pracowników do tworzenia osobistej marki, która będzie zgodna z procesem brandingu Twojej firmy, jeszcze bardziej wzmacniając zasięg.



Daj swoim wiernym klientom głos. Zachęcaj ich do publikowania recenzji lub udostępniania treści.



Nikt nie zna Twojej marki lepiej niż Ty, więc to do Ciebie należy rozpowszechnianie informacji.



Budowanie marki osobistej, budowanie marki eksperta



Czy budowanie marki osobistej jest tożsame z budowaniem marki firmy?



Cóź... to zależy, możesz się pozycjonować jako ekspert promujący markę swoją czy firmy, ale nie chcemy wchodzić tu w szczegóły gdyż doskonały artykuł na temat:



Budowanie marki osobistej, znajdziesz klikając w ten link na blogu RS.



Budowanie świadomości marki w 2019 roku



Marketing marki, czy branding?



Teraz, gdy wiesz już, jakie kroki należy podjąć, aby skutecznie stworzyć markę, chcę szybko przejrzeć komponenty potrzebne do stworzenia dobrej fundacji jako budowanie marki w internecie, na której można rozwijać firmę.



To kluczowe elementy , które realizuje moja własna agencja marketingowa, gdy budujemy marki dla firm takich jak Twoja. Przyjrzyjmy się sposobom budowania świadomości marki poprzez marketing, zaangażowanie i budowanie społeczności.



Doświadczenie użytkownika witryny- UX/UI



Twoja strona internetowa jest najważniejszym narzędziem marketingowym, które masz na rozwój biznesu i budowanie marki.



To miejsce, które odwiedzą Twoi konsumenci, aby dowiedzieć się więcej o Twojej firmie i podjąć działania, gdy będą gotowe. Aby użytkownik mógł przekonwertować, nie tylko musi być wyjątkowy, ale Twoje wiadomości muszą przekazywać historię marki.



Ważne jest, aby przy pierwszym uruchomieniu witryny, od rejestracji nazwy domeny do hostingu, do odpowiedniego systemu zarządzania treścią (zalecamy WordPress), mieć wszystkie odpowiednie elementy.



Ponad wszystko:

Twoja strona musi szybko się ładować i być przyjazna dla urządzeń mobilnych ( responsywna strona internetowa).



Twoja strona internetowa jest najważniejszym narzędziem marketingowym, które masz na rozwój biznesu i budowanie marki.



Większość działań marketingowych związanych z marką spowoduje powrót ruchu do Twojej witryny. Oprócz profesjonalnego i pięknie zaprojektowanego interfejsu Twoje treści muszą być atrakcyjne.



To prowadzi nas do następnego elementu wielkiej cyfrowej strategii -budowania marki : SEO i content marketing.



SEO i marketing treści



Jednym z najskuteczniejszych długoterminowych sposobów zwiększania świadomości marki i generowania odpowiedniego ruchu organicznego na Twojej stronie jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) i odpowiednia treść.



Istnieje wiele sposobów na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Staraj się opracować kompleksową strategię uwzględniającą główne czynniki rankingu wyszukiwarek , a także tworzenie wysoce wartościowych treści spełniających intencje użytkownika .



Co zrobić?

Zdefiniowana strategia marketingu treści pomoże Ci lepiej połączyć się z odbiorcami docelowymi i wspierać ich w podróży klientów - budując zaufanie do marki, aby ostatecznie doprowadzić do konwersji.



Co najważniejsze, podstawą Twoich działań SEO i publikowania treści zawsze będzie blog Twojej witryny.



Budując bloga dla swojej marki, warto wziąć pod uwagę:



  1. Które treści będą pasować do grupy docelowej?
  2. W jaki sposób zawartość zostanie znaleziona w organicznych wynikach wyszukiwania?
  3. Kiedy jest optymalna częstotliwość i harmonogram publikacji?
  4. Jaki jest plan promocji treści?



ZOBACZ TAKŻE: Content marketing- co musisz wiedzieć

Nie zatrzymuj się jednak na blogu! Treść marki może również istnieć w postaci infografiki, wideo, podcastingu, studiów przypadku, oficjalnych dokumentów, magnesów, kubków, koszulek i innych.



Jednym z najskuteczniejszych długoterminowych sposobów na zwiększenie świadomości marki na swojej stronie jest SEO i treść.


Media społecznościowe



Sprytni konsumenci często korzystają z sieci społecznościowych, aby podjąć decyzję o zakupie od marki - ponad 74% z nich!



Jak Twoja marka może najlepiej edukować, komunikować się i kontaktować z klientami i klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych?



Najlepsze praktyki marketingowe w mediach społecznościowych obejmują następujące działania:



  1. Targetowanie odpowiednich treści
  2. Publikowanie oryginalnej treści
  3. Zaangażowanie i budowanie społeczności
  4. Płatna reklama



Dobrze zdefiniowana strategia mediów społecznościowych pomoże określić, co należy osiągnąć, aby lepiej połączyć się z Twoją społecznością.



Każda marka powinna być konsekwentnie reprezentowana we wszystkich sieciach społecznościowych poprzez publikowanie odpowiednich treści o wysokiej jakości. Dzięki mediom społecznościowym Twoim celem dla konsumentów jest zdobycie zaufania. Stań się lojalny. A potem popierajcie produkty i usługi swojej marki.



Sprytni konsumenci często korzystają z sieci społecznościowych, aby podjąć decyzję o zakupie od marki - ponad 74% z nich!



Marketing e-mailowy



Czy wiesz, że najwyższy współczynnik klikalności będzie pochodził z wiadomości e-mail wysyłanych na własne listy? Nie lekceważ potęgi budowania listy już na początku procesu budowania marki.



Pomyśl o swojej liście e-mail marketingowej jako swojej najściślejszej społeczności i traktuj swoich subskrybentów jako takich.



Możesz zbudować listę subskrybentów marki za pomocą różnych formularzy opt-in na swojej stronie, takich jak:



  • Pop Ups
  • Paski boczne
  • Slide-in
  • Formularze tzw lead magnets. Oferujesz coś w zamian za dane
  • Formularze stron docelowych i landing page



Odpowiednia treść w odpowiednim czasie dla właściwej osoby ma kluczowe znaczenie dla kierowania ruchu do Twojej witryny i zwiększania liczby konwersji z poczty e-mail. Co więcej, nie wszystkie wiadomości e-mail muszą być napędzane sprzedażą, ponieważ konsumenci znajdują się w różnych punktach podróży kupującego .

Korzystaj z następujących typów kampanii e-mailowych, kierując reklamy na określonych odbiorców w ścieżce marketingowej.

  • Promocyjne (standardowe / sezonowe)
  • Niepromocyjny (blog)
  • Biuletyn
  • Seria powitalna
  • Kampania Drip
  • Porzucenie koszyka (e-commerce)



E-mail jest królem, gdyż dane dowodzą, że kampanie e-mail mają największy zwrot z inwestycji!

Twój najwyższy współczynnik klikalności będzie pochodził z wiadomości e-mail wysyłanych na Twoją listę! Nie lekceważ potęgi budowania listy na początku.



Płatna reklama



Budowanie udanej płatnej kampanii reklamowej dla Twojej marki wiąże się z unikalnym zestawem wyzwań. Istnieje wiele elementów, które przyczyniają się do ogólnej skuteczności reklam typu PPC.



Silna kampania płatnych reklam na platformach takich jak Google Ads lub Facebook opiera się głównie na:



  • Inteligentne płatne cele reklamowe
  • Dobrze zdefiniowana grupa docelowa
  • Przejrzysta struktura organizacji / kampanii
  • Śledzenie skrupulatnie wydajności
  • Atrakcyjny i kreatywny copywriting i projektowanie
  • Dzielone testy do optymalizacji, testy A/B
  • Używając właściwych słów kluczowych



Zawsze pamiętaj:



Sama płatna reklama może poważnie nadwyrężyć Twój budżet… a gdy reklamy przestaną się pojawiać, mogą również zniknąć potencjalni klienci i sprzedaż również wyparuje.



Urok płatnej reklamy polega na tym, że może ona przynieść szybkie krótkoterminowe rezultaty. Jest to z pewnością skuteczne, jednak będziesz chciał zrobić PPC w połączeniu ze wszystkimi powyższymi kanałami marketingu przychodzącego, aby uzyskać długoterminowy zwrot z inwestycji.



Raporty i analiza



Na bieżąco będziesz chciał monitorować postępy w kluczowych obszarach tydzień po tygodniu, miesiąc po miesiącu i rok do roku. Na podstawie tych danych można ulepszyć budowanie marki i działania marketingowe, aby wykorzystać te taktyki, które pokazują największą szansę.



Raporty i analizowanie powinny zawsze wspierać strategiczne cele i kluczowe wskaźniki efektywności dla Twojej firmy.



Zawsze jest ogromnym zaskoczeniem, że 75% małych firm nie używa narzędzi analitycznych do śledzenia wydajności!



Pierwszym krokiem jest upewnienie się, że witryna ma zainstalowany Google Analytics . To narzędzie jest bezpłatne i daje mnóstwo cennych informacji o zachowaniach użytkowników. Pozwala także skonfigurować cele do śledzenia konwersji.



"Raporty i analizy powinny zawsze wspierać strategiczne cele budowania marki i kluczowe wskaźniki efektywności dla Twojej firmy."



Teraz masz świetny przegląd taktyk budowania świadomości marki poprzez marketing, zaangażowanie i budowanie społeczności.



Umieszczenie wszystkich tych komponentów razem ze strategią i konsekwentną realizacją stanowi zaporę, którą każdy nowy lub istniejący biznes potrzebuje do skutecznego budowania marki w erze cyfrowej.



Na drodze do zbudowana marki Twojej firmy



Branding może być jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić dla swojej nowej lub istniejącej firmy.



Solidny proces budowania marki może przekształcić Twój biznes z małego gracza w udanego konkurenta.



Odkryjesz, że Twoi klienci będą mieli głębszy poziom zaufania do Twojej marki i będą chętniej kupować to, co sprzedajesz.



Dlatego zawsze rozwijaj spójny przekaz i identyfikację wizualną, aby wzmocnić swoją misję.



Zintegruj swoją markę z każdym aspektem obsługi klienta: od witryny sklepowej po stronę internetową, do osobistych interakcji!



Myślisz, że jesteś dobrze poinformowany o tym, jak zbudować markę? Przypomnijmy kroki budowania marki:



  1. Jak zbudować markę
  2. Określ odbiorców docelowych swojej marki.
  3. Ustal misję marki.
  4. Badaj marki w swojej niszy i konkurentów.
  5. Zarys kluczowych cech i korzyści oferowanych przez markę.
  6. Utwórz logo marki i slogan.
  7. Stwórz swój głos marki.
  8. Zbuduj komunikat marki i elevator pitch.
  9. Pozwól, by Twoja marka stała się osobista.
  10. Zintegruj swoją markę w każdym aspekcie swojej działalności.
  11. Bądź wierny budowaniu swojej marki.
  12. Bądź największym zwolennikiem swojej marki.



Zostawię Cię z jednym z moich ulubionych cytatów o budowaniu marek:



Były dyrektor wykonawczy Nike i Starbucks, Scott Bedbury, powiedział kiedyś: „Marka to zawsze historia”.



Idź zbudować skuteczną markę i opowiedz swoją historię.



Jakie marki według Ciebie odnoszą największe sukcesy w procesie budowania marki?

Podziel się swoimi komentarzami lub pytaniami poniżej!



Zainteresowany marketingiem internetowym dla swojej firmy?
+48 790-768-482, lub pisząc e-mail
info@rafalszrajnert.pl

SEO, pozycjonowanie, marketing internetowy, reklama płatna (facebook, google ads)



Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!