Poradnik definicja – jest obszernym źródłem informacji i obejmuje prawie WSZYSTKO, co musisz wiedzieć na dany temat, w jednym miejscu.
Zaprojektowany jest tak, aby zmaksymalizować, udostępnienia w mediach społecznościowych i ruch poprzez niespotykane dotąd na innych blogach „upchnięcie” OLBRZYMIEJ wartości na jednej stronie.
Mając to na uwadze, omówmy cały proces krok po kroku.
Zawartość strony
W szczególności struktura treści jest strategicznie zaprojektowana, aby zmaksymalizować linki zwrotne, udostępnienia w mediach społecznościowych i ruch poprzez niespotykane dotąd na innych blogach upchnięcie OLBRZYMIEJ wartości na jednej stronie.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Rozdział 1
Pierwszym krokiem jest wybranie tematu przewodnika.
Ale nie byle jakiego tematu.
Temat, który Twoi docelowi fani/klienci już zwykle udostępniają i do którego prowadzą linki.
Oto jak:
Zaczynamy od ogółu do szczegółu, tworząc obszerną listę tematów i słów kluczowych, a następnie schodząc w dół i zawężając.
Cały sekret polega na tym, aby wybrać INFORMACYJNE słowa i tematy.
Jak to zrobić napisałem we wpisie White Hat SEO, a poniżej zrzut ekranu z fragmentu który Ciebie interesuje:
Także nie chcę dublować treści. Jeśli jeszcze nie masz listy zawężonej do 5-10 tematów to przeczytaj tamten wpis i wykonaj ćwiczenia.
Poniżej ściągawka, w którym fragmencie szukać tych informacji (wpis jest bardzo długi).
Tak jak sugeruje duża czerwona strzałka, której nie sposób przeoczyć rozdział 2. Tam już wszystko znajdziesz.
Dzięki temu nie tracimy czasu żeby pisać o tym jeszcze raz.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Wiec teraz zakładam, że masz już listę najlepszych tematów.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
To powiedziawszy, jak wybrać temat z listy?
To proste: musi to być wystarczająco szeroki temat więc możesz podzielić go na 7–10 podtematów.
Dlaczego 7-10?
Jeśli temat jest zbyt szeroki, nie będziesz w stanie opisać wszystkiego w rozmiarze tekstu który czytelnik będzie mógł przyswoić.
Za dużo tematów powoduje efekt: „ojejku ale tego dużo, to chyba nie dla mnie”.
Jeśli natomiast temat jest zbyt wąski, nie będziesz w stanie dostatecznie stworzyć długiej treści, żeby czytelnik był pod wrażeniem.
Mówi o tym badanie z University of Pennsylvania:
Także 1500 słów, na internetowy poradnik na blogu to takie „minimalne minimum””.
Tematy takie jak „Jak schudnąć” lub „Jak być zdrowym” są O WIELE zbyt szerokie. Po prostu nie nie można ich opisać za pomocą tylko 7–10 podtematów.
Z drugiej strony „Jak stracić tłuszcz z policzków” jest zbyt wąski.
Na powyższych przykładach tematy takie jak „Jaki rodzaj treningu wybrać na siłowni” lub „Jak zdobyć masę mięśniową” są bardzo dobre.
Rozdział 2
To co teraz robimy jest jednym z najważniejszych kroków.
To jak skomponujesz nagłówki wpłynie na kształt Twojej pracy.
Oto jak zrobić to najlepiej.
Dokładnie tak. Ludzie często nie widzą cech wspólnych, a tak na prawdę pytania które zadają:
…dotyczą tego samego.
Musisz wybrać odpowiedni temat (rozdział 1), a także w jak najlepszy sposób go podzielić, aby był interesujący i łatwy w czytaniu.
Czyli chodzi o nagłówki, w przypadku książki rozdziały.
Tak jak wspomniałem wcześniej, celuj w temat aby mieć do dyspozycji 7-10 nagłówków.
Te podtematy będą rozdziałami w Twoim poradniku (więcej na ten temat później).
Masz problem z wymyśleniem podtematów?
Cóż, wyobraź sobie, że właśnie podpisałeś umowę na napisanie książki na wybrany przez siebie temat.
Pierwsza rzecz- wydawca prosi o spis treści książki. Jakie tematy byś poruszył? Jakie rozdziały absolutnie musiałyby tam być?
Załóżmy na przykład, że jesteś fizjoterapeutą i że temat w przewodniku o którym piszesz to: „Popraw swoją postawę”.
Możesz podzielić to na podtematy, takie jak:
Nie jestem specem w tej dziedzinie, a w kilka minut wymyśliłem z głowy wymagana liczbę tematów.
Jeśli na prawdę masz problem to po prostu zapytaj na quora, forum, lub jakiejś grupie na FB związanej z tematyką Twojej pracy i poproś o sugestie, czego im brakuje i czego by chcieli się dowiedzieć.
Rozdział 3
Tytuły sprawiają, że ktoś zostaje i czyta albo odchodzi.
Mam dla Ciebie dobre wieści.
Przygotowałem badania psychologiczne plus moją wieloletnią praktykę, żeby stworzyć kilka prostych zasad.
Oto one.
OK, więc masz temat poradnika i listę 7–10 podtematów. Nadszedł czas, aby naprawdę podkręcić wszystkie aspekty psychologiczne, aby zachęcić ludzi do czytania i udostępniania.
W jaki sposób? Zmieniając „mdłe” nazwy podtematów w tytuły rozdziałów przynoszące korzyści.
Kilka lat temu New York Times przeprowadził obszerne badanie na temat psychologii udostępniania online (The Psychology of Sharing. Why Do People Share Online?).
Wiemy że pięć najważniejszych powodów, dla których ludzie udostępniają informacje online to gdy:
Więc jakich technik psychologicznych używają najlepsi copywriterzy, żeby zwiększyć efekt viralowy?
Wszystkie metody opisałem szczegółowo w innych tematach ale nie chcę Ciebie na razie tam odsyłać, skoro już tam bardzo się rozpędziliśmy.
I tak jak wspomniałem, efekt na którym nam zależy możemy osiągnąć zmieniając niezbyt interesująca nazwę w taką, która daje nam jakiś benefit.
Na przykład tytuł główny tego wpisu.
W wersji klasycznej brzmi: Jak napisać poradnik.
Po drobnych zmianach może to być na przykład: Jak napisać poradnik który zdobędzie masę udostępnień i lajków do Twojej strony.
Wiem, że jesteś pod wrażeniem, jak dużo mogą dać drobne zmiany, jeśli tylko wiesz co zmieniać.
Oczywiście nie zawsze będzie to dobrze brzmieć więc nie próbuj na siłę.
Jeśli się zatniesz to poniżej przykłady, pod które możesz podstawić swoje słowa.
Ot to tylko takie mini gotowce-wspomagacze w chwilach kryzysu.
Rozdział 4
Skoro podstawy masz już zrobione to możemy iść dalej.
Pokażę Wam jak zaprojektować całość podczas tworzenia poradnika.
Tylko jedna kwestia. Każdy krok jest ważny, więc nic nie pomijajcie.
Ponieważ Twój poradnik zawiera tak wiele świetnych treści w jednym miejscu, to powinieneś pozycjonować go jako „kompletny” lub „kompleksowy” przewodnik (lub wyrazy bliskoznaczne wymienionym).
Na przykład w moim przewodniku dotyczącym white hat seo nazwałem go po prostu: „White Hat SEO, kompletny przewodnik.”
Być może zauważyłeś, że moje strony są starannie zaprojektowane i każda jest inna. Niestety jest to dosyć kosztowne i pracochłonne.
Dobrze jest to mieć, ale w 100% nie jest wymagane.
Szybszym i tańszym sposobem uzyskania podobnego efektu jest utworzenie niestandardowego banera na górze posta, lub okładki poradnika.
Twoje wprowadzenie musi tylko poinformować ludzi, że wylądowali na kompleksowym przewodniku.
Wymień kilka rzeczy, które zamierzasz omówić.
Teraz możesz się zastanawiać: jakie rozdziały mam gdzie umieścić?
Oto dokładnie, jak ja polecam porządkowanie rozdziałów:
Początek: podstawowe i wprowadzające tematy
Środek: szczegółowe i zaawansowane tematy
Koniec: krótkie case study, krótkie samouczki, wskazówki itp.
Następnie potrzebujesz spisu treści. To sprawia, że Twoje treści wyglądają bardziej jak „książka”, co wzmacnia postrzeganą wartość.
Wszystko, co musisz tutaj zrobić, to wymienić rozdziały w swoim przewodniku.
Utworzyłeś już je w kroku powyżej. Po prostu dodaj je do swojego przewodnika (jeśli pracujesz w WordPress lub Google Doc) lub skopiuj i wklej.
Na przykład:
Po wypisaniu każdego rozdziału w spisie treści dodaj linki „przeskakiwanie do stron”. Nazywa się to kotwice HTML.
Te „przeskoki do strony” linki będą prowadzić ludzi bezpośrednio do każdego rozdziału.
To dodaje kolejną porcję wartości do twojego przewodnika.
Na przykład, gdy ktoś kliknie rozdział 4 w Twoim spisie treści, przejdzie bezpośrednio do czwartego rozdziału.
Tradycyjny, klikalny spis treści wygląda np tak:
Graficzny których ja używam wyglądają tak (ale jak powiedziałem są pracochłonne):
Niemniej same kotwice HTML są łatwe do skonfigurowania. W wordpressie odchodzi część pracy, możesz też zainstalować do tego wtyczkę. A jeśli chciałbyś stworzyć kotwice w czystym HTML to tu masz przewodnik.
Są bardzo łatwe do skonfigurowania.
W tym momencie struktura Twojego Przewodnika jest już skonfigurowana. Masz tytuł, wprowadzenie i listę rozdziałów.
Nadszedł czas, aby wypełnić każdy rozdział treścią.
Oto, co należy zawrzeć w każdym rozdziale.
Najpierw napisz krótkie (30-90 słów) wprowadzenie do rozdziału.
To wprowadzenie powinno KRÓTKO opisać, dlaczego ten podtemat jest ważny.
Na przykład, powiedzmy, że rozdział 3 twojego przewodnika to: „Wskazówki dotyczące rozciągania wieczorem”.
Twoje wprowadzenie do rozdziału może wyglądać następująco:
Jeśli po pracy masz napiętą szyję i ramiona, może to być spowodowane postawą że zbyt długo siedzisz przy biurku.
Widzisz, garbienie się przez cały dzień nad komputerem jest jedną z głównych przyczyn sztywności karku i pleców.
Na szczęście istnieje kilka prostych wskazówek, dzięki którym możesz poprawić swoją postawę w pracy.
W tym rozdziale omówię moje ulubione.
Następnie nadszedł czas na konkrety każdego rozdziału.
Tutaj możesz krótko opisać 3-5 rzeczy, które każdy musi wiedzieć o tym podtemacie.
Każdy rozdział można traktować prawie jak mini post.
Te 3-5 rzeczy, które opisujesz, może być ważnymi informacjami, garścią strategii lub listą wskazówek (zależy od rozdziału).
Wreszcie nadszedł czas na podsumowanie.
Wszystko, co musisz tutaj zrobić, to poprosić ludzi o udostępnienie, lub komentarz.
W szczególności zapytaj swoich czytelników, jeśli mają pytanie, lub jeśli czegoś brakuje w przewodniku niech dadzą Ci znać.
Na przykład:
To jest mój kompletny przewodnik po produktywności.
Teraz chcę Cię zapytać: co myślisz o tym przewodniku? A może jest coś, co przegapiłem.
Daj mi znać, zostawiając komentarz poniżej.
I to wszystko w przypadku naszego tematu „Jak napisać poradnik który zdobędzie masę udostępnień i lajków.”
Dobra robota!
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak napisać poradnik.
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.
Wiesz już jak zacząć pisać. Każdy pisarz może stworzyć z tym poradnikiem dobry tekst.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 557
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)