Zawartość strony
Reklama na yt cieszy się coraz większym zainteresowaniem użytkowników.
Daje ogromne możliwości docierania do nowych klientów, bo YouTube jest portalem, który cieszy się gigantyczną popularnością. Z tego powodu każdego dnia odwiedzają go setki tysięcy użytkowników, a według niektórych źródeł nawet miliony.
Wielu z nich regularnie wraca i korzysta z filmów, które mogą oglądać za darmo właśnie dzięki wyświetlaniu reklam.
Tylko niewielka część użytkowników decyduje się na zakup konta premium, które pozwala na korzystanie z portalu bez reklam.
Co to oznacza dla reklamodawcy?
Ogrom możliwości!
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Reklama na yt nie jest wyświetlana przed każdym filmem. Twórcy otrzymują pewną niewielką opłatę z racji wyświetlania reklam podczas i przed ich filmami, więc są one zarezerwowane dla kanałów, które mają najwięcej wyświetleń.
Reklama na yt może być wyświetlana przed filmem, w jego trakcie albo na zakończenie. W przypadku dłuższych filmów można nawet wstawić kilka reklam w trakcie ich trwania.
Trzeba się jednak liczyć z tym, że jeśli film nie jest wysokiej jakości i nie jest wystarczająco ciekawy, to istnieje ryzyko, że użytkownik się znudzi i nie obejrzy reklamy, ale po prostu wyłączy stronę i nigdy już nie wróci na kanał danego twórcy.
Konieczne jest więc zachowanie pewnego umiaru i dobrze przemyślane umieszczanie reklam tak, by nie obniżały one zainteresowania filmem.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklama:
Zależnie od zaleceń niektóre trwają 15 lub 20 sekund. Reklamy wideo niemożliwe do pominięcia, kiedyś trwały 5 sekund, a tera faktycznie 6 sekund i muszą być wyświetlone (czyli nie możesz ich pominąć), zanim rozpocznie się odtwarzanie filmu.
Bumpery reklamowe pojawiają się kiedy włączone są reklamy możliwe lub niemożliwe do pominięcia.
Powiązane wpisy:
Reklama na yt musi być odpowiednio targetowana.
Oznacza to, że musi ona być wyświetlana odpowiednim użytkownikom.
Podczas przeglądania kolejnych kanałów, YouTube zbiera informacje na temat konkretnego użytkownika. Na tej podstawie może określić jego wiek, płeć, zainteresowania i wiele więcej. Dzięki temu reklamy mogą być wyświetlane odpowiednim użytkownikom.
Chodzi o to, by reklam produktów dla dzieci nie pokazywać nastolatkom, a produktów dla psów nie wyświetlać osobom, które nie mają zwierząt i na pewno nie będą zainteresowane zakupem.
To oczywiste, bo w ten sposób można zmarnować budżet reklamowy. Po prostu zyski ze sprzedaży będą niższe niż koszty reklamy. Dlatego tak ważne jest, by reklamodawca odpowiednio ustalił wszystkie parametry grupy docelowej.
Im lepiej będzie ona opisana, tym do bardziej dobranych użytkowników ona trafi. Jeśli reklama trafi na podatny grunt, czyli będzie wyświetlana osobom, które rzeczywiście mogą być zainteresowane zakupem, to najprawdopodobniej odnotowana sprzedaż będzie bardzo wysoka. Oczywiście dobranie odpowiedniej grupy docelowej reklamy powinno zostać poprzedzone badaniami i szczegółową analizą.
Warto też zwrócić uwagę na to, by reklama na YT była w jakiś sposób związana z filmem, podczas którego jest odtwarzana.
Dlaczego?
Dlatego, że jeśli content jest podobny, to bardzo prawdopodobne, że grupa docelowa również.
Jeśli film dotyczy kompletowania wyprawki dla noworodka, a reklama pokazuje produkt przeznaczony do pielęgnacji najmłodszych dzieci, to w oczywisty sposób może on zainteresować użytkowników i mogą oni być zainteresowani sprawdzeniem oferty, a później też zakupem.
W przypadku reklam emitowanych na YouTubie warto wiedzieć, że można wyróżnić kilka ich rodzajów. Przede wszystkim trzeba podkreślić, że najbardziej popularne jest umieszczanie reklam w postaci nagrania przed lub w trakcie opublikowanego filmu. Reklamy te czasami można pominąć po upływie pierwszych kilku sekund.
To podczas nich użytkownik może zdecydować czy jest zainteresowany obejrzeniem treści do końca, czy też woli ją wyłączyć. W przypadku krótszych reklam najczęściej nie ma możliwości jej pominięcia.
Oznacza to, że użytkownik musi obejrzeć ją do końca, by móc przejść do filmu, który go naprawdę interesuje.
Ta forma reklamy może być bardzo skuteczna… ale może też zniechęcać. Niektórzy użytkownicy w takiej sytuacji wolą po prostu zrezygnować z obejrzenia konkretnego filmu i poszukać innego nagrania na ten sam temat.
Przed wybraniem tej formy reklamy warto przeanalizować zachowania zakupowe i zwyczaje swojej grupy docelowej, by móc oszacować, ilu użytkowników może zmienić się w klientów.
Warto wiedzieć, że na portalu YouTube można skorzystać także z innych form reklamy niż emisja filmów. W niektórych wypadkach bardziej opłaca się skorzystać z reklamy displayowej, nakładek albo kart sponsorowanych.
Pozwalają one na docieranie do ogromnej liczby użytkowników, ale bez konieczności tworzenia materiałów filmowych, co może być czasochłonne i często dość kosztowne.
Stąd też nikogo nie powinno dziwić, że coraz więcej osób decyduje się na korzystanie z tej formy reklamy.
Oczywiście reklamy wideo także cieszą się sporym zainteresowaniem użytkowników i reklamodawców, choć by nie były pomijane, warto przyłożyć się do ich tworzenia.
Muszą być ciekawe i wysokiej jakości tak, by przykuwały uwagę. Z tego powodu często reklamy te są tworzone wyłącznie na potrzeby portalu YouTube i są dopasowywane do charakterystycznych cech jego użytkowników. Dzięki temu mogą być skuteczne.
Reklama na yt w Google Ads (dawniej adwords) dla wideo to system umożliwiający wyświetlanie filmów promocyjnych na YouTube obok/przed treściami niekomercyjnymi. Najpopularniejszy format reklam wideo na YouTube to reklamy In-Stream, które rozlicza się w modelu płatności za obejrzenie, czyli CPV (cost per view).
Ceny reklam YT różnią się od modelu rozliczeń. Możesz wybrać CPC, czyli płatność za kliknięcie (zależy jakie masz filmy i w jakiej niszy działasz, ale przyjmijmy od 1 do 5 zł), lub CPV, czyli koszt za obejrzenie. Wybierając cel zasięg, możesz zejść nawet do 1 grosza.
Dwa główne rodzaje reklam w systemie youtube ads to reklamy wideo i reklamy graficzne. Wśród reklam video wyróżniamy reklamy TrueView In-Stream, reklamy w banerze masthead, TrueView Discovery, Bumper Ad, oraz reklamy Out-Stream.
Natomiast reklamy graficzne występują w formie kampanii banerowych, nakładek in-video, lub kart sponsorowanych.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Reklama na yt – Kampanie reklamowe wideo online?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |