Marketing wideo dla biznesu b2b b2c-co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

jak zwi臋kszy膰 konwersje CRO UX sklep internetowy ecommerce
Jak poprawi膰 konwersje [3 najlepsze metody]
3 maja, 2022
Wska藕niki KPI Key Performance Indicators kluczowe wska藕niki efektywno艣ci
Formularz rejestracyjny – jak go stworzy膰 偶eby mie膰 wi臋cej konwersji i sprzeda偶y
3 maja, 2022
Reklama wideo
Reklama wideo

Wideo marketing jako metoda content marketingu

Czy wiesz, 偶e pierwsza reklama telewizyjna pojawi艂a si臋 w 1941 鈥 w Stanach Zjednoczonych w telewizji lokalnej WNBT? Zastan贸w si臋 teraz jaki przeskok w technologii mo偶emy zaobserwowa膰, a偶 do teraz, czyli do dzisiejszych innowacyjnych spersonalizowanych wiadomo艣ci wideo, wci膮gaj膮cych historii i profesjonalnych film贸w firmowych.

Nic dziwnego, 偶e video zawsze by艂o pot臋偶nym narz臋dziem marketingowym dla marketer贸w. Ich zdolno艣膰 do przyci膮gania, zatrzymywania i konwertowania okre艣lonej publiczno艣ci to znacznie wi臋cej ni偶 tekst lub obraz, poniewa偶 odwo艂uj膮 si臋 do wielu ludzkich zmys艂贸w w tym samym czasie.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Obecnie 偶yjemy w czasach gdy wi臋kszo艣膰, bo a偶 54% u偶ytkownik贸w internetu woli ogl膮da膰 filmy ni偶 czyta膰 wpisy na blogu i artyku艂u:

marketing wideo youtube seo

W dodatku umieszczenie filmu na stronie docelowej mo偶e zwi臋kszy膰 konwersje o prawie 79%. Je艣li wi臋c marketing wideo nadal nie jest na Twojej li艣cie rzeczy do wykonania to czas to gruntownie przemy艣le膰.

Zanim przyjrzymy si臋 r贸偶nym rodzajom marketingu wideo, wa偶ne jest, aby zrealizowa膰 cele marketingowe firmy.

Poni偶ej kilka podstawowych zasad.

Cele wideo marketingowe

U偶yjmy starej dobrej zasady SMART do wyznaczania cel贸w:

  • B膮d藕 konkretny: wyznaczenie konkretnych cel贸w, takich jak budowanie 艣wiadomo艣ci, pozyskiwanie nowych potencjalnych klient贸w lub edukowanie potencjalnych klient贸w, powinno zawsze by膰 jasno okre艣lone.
  • Mierz wszystkie zalety i wady: okre艣l, w jaki spos贸b b臋dziesz mierzy膰 sukces swoich film贸w, w tym zar贸wno ilo艣ciowo, jak i jako艣ciowo, np za pomoc膮 test贸w por贸wnawczych.
  • Sprawd藕 mo偶liwo艣ci: Zastan贸w si臋 nad wszystkimi przeszkodami, kt贸re mog膮 wp艂yn膮膰 na twoje cele i odpowiednio dzia艂aj.
  • Odpowiednie czy nie: Zastan贸w si臋, czy Twoja strategia marketingu wideo b臋dzie dostosowana do Twoich obecnych cel贸w biznesowych i zwi臋kszy liczb臋 konwersji.
  • Zwi膮zane z czasem: ustal realistyczne i konkretne terminy, aby upewni膰 si臋, 偶e Twoje wysi艂ki marketingowe w zakresie wideo nie p贸jd膮 na marne.
darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Rodzaje marketingu wideo

Przede wszystkim istnieje kilka rodzaj贸w film贸w, kt贸rych mo偶esz u偶y膰 do informowania i edukowania odwiedzaj膮cych lub klient贸w, jednocze艣nie buduj膮c 艣wiadomo艣膰 marki. S膮 to:

Filmy animowane

Animacja pomaga odkrywa膰 nowe i inne wymiary Twojej marki. Zapewniaj膮 one nie tylko stymulacj臋 wizualn膮, ale tak偶e dodaj膮 odrobiny emocji wraz z pewnym podej艣ciem widza „ale to ciekawe”, kt贸ry sprawia, 偶e 鈥嬧媋nimacja wideo jest niezapomniana.

Filmy o produktach

Statyczne obrazy lub fragmenty tekstu nie sprawiaj膮, 偶e odwiedzaj膮cy wizualizuj膮, jak produkt b臋dzie wygl膮da艂 w rzeczywisto艣ci. Tymczasem, gdy produkt jest pokazywany w formie wideo, to mo偶esz w 艂atwy spos贸b obejmowa膰 ka偶dy aspekt produktu, co daje odwiedzaj膮cym lepsze wyobra偶enie o tym, czy produkt jest odpowiedni dla ich potrzeb. Filmy produktowe nie tylko 艂agodz膮 niepok贸j, ale tak偶e pomagaj膮 w podejmowaniu szybkich decyzji i zwi臋kszeniu konwersji.

Filmy edukacyjne

S膮 do艣膰 podobne do film贸w produktowych, jednak filmy edukacyjne s膮 zupe艂nie inne. Zazwyczaj dostarczaj膮 prawdziwej warto艣ci docelowej grupie odbiorc贸w, kt贸r膮 mog膮 wykorzysta膰 w 偶yciu codziennym. Takie filmy sprawiaj膮, 偶e nauka jest szybsza i bardziej zabawna.

Filmy dokumentalne

Dokumenty wideo, to stosunkowo starsza forma tre艣ci, ale bardzo skuteczna. S膮 do艣膰 anga偶uj膮ce (je艣li chodzi o czas ogl膮dania) i stanowi膮 艣wietn膮 alternatyw臋 dla wyja艣niania d艂ugich temat贸w. Podobnie jak filmy edukacyjne, pomagaj膮 one w nauczeniu odbiorc贸w czego艣 prawdziwego, znacz膮cego i warto艣ciowego. Dzia艂aj膮 r贸wnie偶 jako po艂膮czenie filmu o marce z filmem edukacyjnym. S膮 stosunkowo wszechstronne.

E-maile wideo

E-maile wideo s膮 stosunkowo m艂ode w marketingu, ale okaza艂y si臋 znacznie lepsze ni偶 natywne, tradycyjne w w formie tekstowej wiadomo艣ci e-mail wysy艂ane do klient贸w pod wzgl臋dem wsp贸艂czynnika wsp贸艂czynnika klikalno艣ci.

Filmy z referencjami

S艂u偶膮 one jako wszechstronne narz臋dzia. Oznacza to, 偶e opr贸cz budowania 艣wiadomo艣ci marki i budowania zaufania, filmy z referencjami mog膮 pom贸c w zaprezentowaniu cech Twoich produkt贸w lub us艂ug. Wy艣wietlaj je podczas wyk艂ad贸w, w sklepach stacjonarnych je艣li takie posiadasz, na targach, w kana艂ach spo艂eczno艣ciowych lub wykorzystuj je jako filmy dotycz膮ce marki (dobrze dzia艂aj膮 jako remarketing), aby reklamowa膰 swoj膮 firm臋 w Internecie.

Filmy narracyjne + udost臋pnianie slajd贸w, typ webinarowy

Polegaj膮 na nagraniu g艂osem lektora, a nast臋pnie po艂膮czeniu ich z istniej膮cymi materia艂ami marketingowymi i zdj臋ciami pokazu slajd贸w. Mo偶e to by膰 te偶 nagranie webinaru z pokazem slajd贸w.

Bez wzgl臋du na to, jaki rodzaj wideo online wolisz zastosowa膰, dobry skrypt stanowi podstaw臋 艣wietnego materia艂u wideo.

Wp艂yw film贸w wideo na wsp贸艂czynniki konwersji

Bior膮c pod uwag臋 rosn膮c膮 popularno艣膰 film贸w, nie jest zaskoczeniem, 偶e wiele marek reklamuje si臋 za pomoc膮 video marketingu.

Czy lepiej do艂膮czy膰 film wideo jako link, ikona, lub osadzi膰 go bezpo艣rednio na stronie?

Wi臋c jaki spos贸b przekonwertuje lepiej? VWO zrobi艂o pewne case study firmy The Social Man, odnotowali oni 28% wzrost liczby zapis贸w do newslettera, kiedy zmienili sw贸j przycisk z wezwaniem do dzia艂ania 鈥濽zyskaj natychmiastowy dost臋p鈥 na 鈥濷bejrzyj wideo鈥.

Om贸wiony case sugeruje r贸wnie偶, 偶e chocia偶 wsp贸艂czynnik wy艣wietle艅 Twojego filmu mo偶e wynosi膰 od 5% do 15% po dodaniu go jako linku, wzrasta do 10-35% po osadzeniu filmu bezpo艣rednio na stronie produktu.

Innowacyjne sposoby wykorzystania film贸w w celu zwi臋kszenia konwersji

Coraz wi臋cej sklep贸w ecommercce dodaje filmy na wielu stronach swoich produkt贸w. Przegl膮daj膮c r贸偶ne statystyki w internecie, znale藕膰 mo偶emy wnioski, 偶e 鈥嬧媜dwiedzaj膮cy, kt贸rzy ogl膮daj膮 filmy, konwertuj膮 lepiej w przedziale od 114% do 159%.

Wskaz贸wki wideo marketingowe: jak tworzy膰 wysokiej jako艣ci filmy dla Twojej firmy

Poni偶ej 11 wskaz贸wek, o kt贸rych powiniene艣 pami臋ta膰:

Wejd藕 w buty swojej grupy docelowej

Zacznij od sporz膮dzenia obrazu swojej grupy docelowej. Dowiedz si臋 czego艣 wi臋cej o ich danych demograficznych, takich jak wiek, pochodzenie etniczne, p艂e膰 i uwzgl臋dnij to przygotowuj膮c scenariusz. Dowiedz si臋, jak rozmawiaj膮 Twoi docelowi odbiorcy, jakie s膮 ich aspiracje.

Sprawd藕 przegl膮dark臋, system operacyjny i dane urz膮dzenia

Przejd藕 do Google Analytics, aby dowiedzie膰 si臋, z jakich przegl膮darek, systemu operacyjnego i urz膮dze艅 korzystaj膮 Twoi u偶ytkownicy, i upewnij si臋, 偶e Tw贸j format wideo jest na nich obs艂ugiwany.

Inn膮 miar膮, o kt贸rej nale偶y pami臋ta膰, jest 艣rednia pr臋dko艣膰 Internetu u偶ytkownik贸w. Je艣li jest niska, mo偶esz skompresowa膰 rozmiar wideo, aby szybciej by艂 przesy艂any strumieniowo w Twojej witrynie, zw艂aszcza w postach na blogu.

Bardziej zabawa ni偶 edukacja (mniej nudnych szczeg贸艂贸w)

Filmy nie s膮 tak tanie jak zdj臋cia, wi臋c jak ju偶 wydawa膰 to z g艂ow膮! Przecie偶 chcesz zmaksymalizowa膰 zysk.

Nie pr贸buj wyolbrzymia膰 swojego produktu w filmie. Dotyczy to zw艂aszcza film贸w wyja艣niaj膮cych. Je艣li Tw贸j produkt ma 30 funkcji, poka偶 tylko najwa偶niejsze 3 lub 7. Wszyscy wiemy, 偶e zbyt wiele wybor贸w mo偶e w rzeczywisto艣ci dzia艂a膰 na Twoj膮 niekorzy艣膰, poniewa偶 prowadzi do niezdecydowania.

Regu艂a KISS 鈥 Keep it simple, stupid, czyli tak proste jak tylko mo偶liwe

Wi臋cej os贸b ogl膮da jednominutowy film ni偶 dwuminutowy. Wszyscy teraz stawiaj膮 na kr贸tkie formaty wideo, tiktok, instagram reels, youtube shorts, snapchat…

Poka偶 dow贸d wizualny

Je艣li w filmie przedstawiasz odwa偶ne twierdzenie lub 艂amiesz jaki艣 mit, aby promowa膰 sw贸j produkt, poprzyj swoje o艣wiadczenie dowodem 鈥 najlepiej wizualnym.

Jako艣膰 ma znaczenie, ale鈥

Chocia偶 faktem jest, 偶e Tw贸j film z kampanii marketingowej powinien by膰 dobrze wykonany, aby wzbudzi膰 zaufanie w umy艣le widz贸w, istnieje wiele przyk艂ad贸w niskobud偶etowych film贸w, kt贸re staj膮 si臋 prawdziwymi viralami. S膮 one zazwyczaj kr臋cone z telefonu. To, co najcz臋艣ciej dzia艂a na ich korzy艣膰, to ciekawy skrypt i niekonwencjonalne podej艣cie.

Wyra藕ne wezwanie do dzia艂ania

Teraz, gdy wykona艂e艣 ju偶 ci臋偶k膮 prac臋 polegaj膮c膮 na tworzeniu film贸w i umo偶liwieniu odwiedzaj膮cym ich obejrzenia, umie艣膰 klikalny przycisk wezwania do dzia艂ania, zach臋caj膮cy do zakupu Twojego produktu lub zarejestrowania si臋 w bezp艂atnej wersji pr贸bnej lub do jakiegokolwiek innego celu.

Segmentacja grup docelowych

Je艣li masz klient贸w na ca艂ym 艣wiecie, mo偶esz dodawa膰 g艂os lektora w wielu j臋zykach, aby osoba siedz膮ca w USA mog艂a ogl膮da膰 wideo w naszym j臋zyku polskim. Istniej膮 r贸偶ne narz臋dzia do personalizacji, kt贸re pomagaj膮 wy艣wietla膰 ukierunkowane wiadomo艣ci na podstawie danych geolokalizacyjnych odwiedzaj膮cych.

Mo偶esz tak偶e tworzy膰 kr贸tsze i d艂u偶sze wersje wideo i odpowiednio je kierowa膰. Mo偶esz pokaza膰 kr贸tsz膮 wersj臋 nowemu u偶ytkownikowi i d艂u偶sz膮, bardziej szczeg贸艂ow膮 wersj臋 powracaj膮cej osobie do Twojego sklepu.

Youtube SEO i wideo

Google nie ma mo偶liwo艣ci odczytywania film贸w, wi臋c musi mie膰 w艂a艣ciwy tytu艂, opis, tagi i kategorie. S膮 to rzeczy, dzi臋ki kt贸rym Google b臋dzie w stanie zidentyfikowa膰 Tw贸j film. Upewnij si臋, 偶e tagi jasno okre艣laj膮, kto, gdzie i co znajduje si臋 w filmie.

Nie umieszczaj wideo na ka偶dej stronie!

Okej, masz wspania艂y film. Chcesz go doda膰 wsz臋dzie, ale tego nie r贸b! Sprawd藕 strony kt贸re maj膮 niski wska藕nik konwersji i spr贸buj w艂a艣nie tam. Je艣li masz wysoce konwertuj膮ce strony to umieszczenie filmu mo偶e spowodowa膰, 偶e osoby zaczn膮 ogl膮da膰 zamaist kupowa膰. Wi臋c pami臋taj aby to indywidualnie sprawdzi膰.

Raczej „na pewno” strona g艂贸wna lub strona, na kt贸rej odwiedzaj膮cy szukaj膮 dodatkowych informacji, b臋d膮 dobrym wyborem.

Je艣li przyjmiemy model wideo marketingowy AIDA, oto co mo偶esz zrobi膰:

  • 艢wiadomo艣膰: To wtedy dopiero ci臋 poznaj膮. Film mo偶na bezpiecznie umie艣ci膰 na tego typu stronach.
  • Zainteresowanie: wtedy zaczynaj膮 by膰 ciekawi, wi臋c mog膮 sprawdza膰 funkcje.
  • Pragnienie: To s膮 Twoje kluczowe, przekonuj膮ce strony.
  • Akcja: teraz odwiedzaj膮cy dokonuje zakupu. Umieszczenie filmu tutaj jest raczej z艂ym pomys艂em.

U偶ywaj wideo w wielu miejscach

Nie musisz ogranicza膰 wideo tylko do jednego zak膮tka witryny. Zacznij umieszcza膰 filmy w innych miejscach, np w newsletterze czy na social mediach.

Optymalizacja wideo na urz膮dzenia mobilne

Optymalizacja wideo mobilnego to nie tylko sprawne odtwarzanie film贸w na smartfonach o r贸偶nych rozmiarach ekranu. Popularne serwisy hostingowe wideo mog膮 Ci w tym pom贸c.

Najpopularniejsze to Wistia (dro偶sza opcja) i Vimeo (opcja ta艅sza), kt贸re oferuj膮 umieszczanie responsywne, dzi臋ki czemu mo偶esz przesy艂a膰 filmy na swoje strony docelowe lub blogi, nie martwi膮c si臋 o rozmiar.

Nawet je艣li Twoja witryna jest responsywna, osadzone filmy o sta艂ej szeroko艣ci mog膮 sprawi膰 odwiedzaj膮cym problemy. W wielu badaniach obserwujemy podobny wynik, 偶e ponad po艂owa u偶ytkownik贸w jest mniej sk艂onna do interakcji z Tob膮, je艣li zapewniasz im z艂e wra偶enia na urz膮dzeniach mobilnych.

Dlatego nast臋pnym razem, gdy planujesz osadzi膰 film, wybierz responsywny zamiast 鈥瀞ta艂ej szeroko艣ci鈥.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie

Podsumowuj膮c, Tw贸j film powinien by膰 zrozumia艂y nawet bez d藕wi臋ku lub przynajmniej zapewnia膰 kontekst tego, co jest prezentowane. Wycisz sw贸j film i zobacz, czy pomys艂 jest przekazywany nawet bez d藕wi臋ku, czy te偶 efekt wizualny jest wystarczaj膮co silny, aby widzowie zwi臋kszyli g艂o艣no艣膰 lub za艂o偶yli s艂uchawki (je艣li znajduj膮 si臋 w miejscu publicznym).

Najlepszy spos贸b to po prostu dodaj napisy albo u偶yj animacji. Pomo偶e Ci to przyci膮gn膮膰 uwag臋 widz贸w i zaanga偶owa膰 ich nawet przy wyciszonych d藕wi臋kach, dzi臋ki czemu uzyskasz reakcj臋.

Podsumowuj膮c, po wdro偶eniu kampanii marketingowej wideo upewnij si臋, 偶e okresowo oceniasz ich skuteczno艣膰. Szukaj sprytnych sposob贸w na popraw臋 wydajno艣ci i tw贸rz od czasu do czasu kolejne atrakcyjne filmy, aby utrzyma膰 zaanga偶owanie klient贸w w Twoj膮 mark臋.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)