Marketing wideo dla biznesu b2b b2c

jak zwiększyć konwersje CRO UX sklep internetowy ecommerce
Jak poprawić konwersje [najlepsze metody]
3 maja, 2022
Wskaźniki KPI Key Performance Indicators kluczowe wskaźniki efektywności
Formularz rejestracyjny – jak go stworzyć żeby mieć więcej konwersji i sprzedaży
3 maja, 2022
Reklama wideo
Reklama wideo

Wideo marketing jako metoda content marketingu

Czy wiesz, że pierwsza reklama telewizyjna pojawiła się w 1941 – w Stanach Zjednoczonych w telewizji lokalnej WNBT? Zastanów się teraz jaki przeskok w technologii możemy zaobserwować, aż do teraz, czyli do dzisiejszych innowacyjnych spersonalizowanych wiadomości wideo, wciągających historii i profesjonalnych filmów firmowych.

Nic dziwnego, że video zawsze było potężnym narzędziem marketingowym dla marketerów. Ich zdolność do przyciągania, zatrzymywania i konwertowania określonej publiczności to znacznie więcej niż tekst lub obraz, ponieważ odwołują się do wielu ludzkich zmysłów w tym samym czasie.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Obecnie żyjemy w czasach gdy większość, bo aż 54% użytkowników internetu woli oglądać filmy niż czytać wpisy na blogu i artykułu:

marketing wideo youtube seo

W dodatku umieszczenie filmu na stronie docelowej może zwiększyć konwersje o prawie 79%. Jeśli więc marketing wideo nadal nie jest na Twojej liście rzeczy do wykonania to czas to gruntownie przemyśleć.

Zanim przyjrzymy się różnym rodzajom marketingu wideo, ważne jest, aby zrealizować cele marketingowe firmy.

Poniżej kilka podstawowych zasad.

Cele wideo marketingowe

Użyjmy starej dobrej zasady SMART do wyznaczania celów:

  • Bądź konkretny: wyznaczenie konkretnych celów, takich jak budowanie świadomości, pozyskiwanie nowych potencjalnych klientów lub edukowanie potencjalnych klientów, powinno zawsze być jasno określone.
  • Mierz wszystkie zalety i wady: określ, w jaki sposób będziesz mierzyć sukces swoich filmów, w tym zarówno ilościowo, jak i jakościowo, np za pomocą testów porównawczych.
  • Sprawdź możliwości: Zastanów się nad wszystkimi przeszkodami, które mogą wpłynąć na twoje cele i odpowiednio działaj.
  • Odpowiednie czy nie: Zastanów się, czy Twoja strategia marketingu wideo będzie dostosowana do Twoich obecnych celów biznesowych i zwiększy liczbę konwersji.
  • Związane z czasem: ustal realistyczne i konkretne terminy, aby upewnić się, że Twoje wysiłki marketingowe w zakresie wideo nie pójdą na marne.
Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Rodzaje marketingu wideo

Przede wszystkim istnieje kilka rodzajów filmów, których możesz użyć do informowania i edukowania odwiedzających lub klientów, jednocześnie budując świadomość marki. Są to:

Filmy animowane

Animacja pomaga odkrywać nowe i inne wymiary Twojej marki. Zapewniają one nie tylko stymulację wizualną, ale także dodają odrobiny emocji wraz z pewnym podejściem widza „ale to ciekawe”, który sprawia, że ​​animacja wideo jest niezapomniana.

Filmy o produktach

Statyczne obrazy lub fragmenty tekstu nie sprawiają, że odwiedzający wizualizują, jak produkt będzie wyglądał w rzeczywistości. Tymczasem, gdy produkt jest pokazywany w formie wideo, to możesz w łatwy sposób obejmować każdy aspekt produktu, co daje odwiedzającym lepsze wyobrażenie o tym, czy produkt jest odpowiedni dla ich potrzeb. Filmy produktowe nie tylko łagodzą niepokój, ale także pomagają w podejmowaniu szybkich decyzji i zwiększeniu konwersji.

Filmy edukacyjne

Są dość podobne do filmów produktowych, jednak filmy edukacyjne są zupełnie inne. Zazwyczaj dostarczają prawdziwej wartości docelowej grupie odbiorców, którą mogą wykorzystać w życiu codziennym. Takie filmy sprawiają, że nauka jest szybsza i bardziej zabawna.

Filmy dokumentalne

Dokumenty wideo, to stosunkowo starsza forma treści, ale bardzo skuteczna. Są dość angażujące (jeśli chodzi o czas oglądania) i stanowią świetną alternatywę dla wyjaśniania długich tematów. Podobnie jak filmy edukacyjne, pomagają one w nauczeniu odbiorców czegoś prawdziwego, znaczącego i wartościowego. Działają również jako połączenie filmu o marce z filmem edukacyjnym. Są stosunkowo wszechstronne.

E-maile wideo

E-maile wideo są stosunkowo młode w marketingu, ale okazały się znacznie lepsze niż natywne, tradycyjne w w formie tekstowej wiadomości e-mail wysyłane do klientów pod względem współczynnika współczynnika klikalności.

Filmy z referencjami

Służą one jako wszechstronne narzędzia. Oznacza to, że oprócz budowania świadomości marki i budowania zaufania, filmy z referencjami mogą pomóc w zaprezentowaniu cech Twoich produktów lub usług. Wyświetlaj je podczas wykładów, w sklepach stacjonarnych jeśli takie posiadasz, na targach, w kanałach społecznościowych lub wykorzystuj je jako filmy dotyczące marki (dobrze działają jako remarketing), aby reklamować swoją firmę w Internecie.

Filmy narracyjne + udostępnianie slajdów, typ webinarowy

Polegają na nagraniu głosem lektora, a następnie połączeniu ich z istniejącymi materiałami marketingowymi i zdjęciami pokazu slajdów. Może to być też nagranie webinaru z pokazem slajdów.

Bez względu na to, jaki rodzaj wideo online wolisz zastosować, dobry skrypt stanowi podstawę świetnego materiału wideo.

Wpływ filmów wideo na współczynniki konwersji

Biorąc pod uwagę rosnącą popularność filmów, nie jest zaskoczeniem, że wiele marek reklamuje się za pomocą video marketingu.

Czy lepiej dołączyć film wideo jako link, ikona, lub osadzić go bezpośrednio na stronie?

Więc jaki sposób przekonwertuje lepiej? VWO zrobiło pewne case study firmy The Social Man, odnotowali oni 28% wzrost liczby zapisów do newslettera, kiedy zmienili swój przycisk z wezwaniem do działania „Uzyskaj natychmiastowy dostęp” na „Obejrzyj wideo”.

Omówiony case sugeruje również, że chociaż współczynnik wyświetleń Twojego filmu może wynosić od 5% do 15% po dodaniu go jako linku, wzrasta do 10-35% po osadzeniu filmu bezpośrednio na stronie produktu.

Innowacyjne sposoby wykorzystania filmów w celu zwiększenia konwersji

Coraz więcej sklepów ecommercce dodaje filmy na wielu stronach swoich produktów. Przeglądając różne statystyki w internecie, znaleźć możemy wnioski, że ​​odwiedzający, którzy oglądają filmy, konwertują lepiej w przedziale od 114% do 159%.

Wskazówki wideo marketingowe: jak tworzyć wysokiej jakości filmy dla Twojej firmy

Poniżej 11 wskazówek, o których powinieneś pamiętać:

Wejdź w buty swojej grupy docelowej

Zacznij od sporządzenia obrazu swojej grupy docelowej. Dowiedz się czegoś więcej o ich danych demograficznych, takich jak wiek, pochodzenie etniczne, płeć i uwzględnij to przygotowując scenariusz. Dowiedz się, jak rozmawiają Twoi docelowi odbiorcy, jakie są ich aspiracje.

Sprawdź przeglądarkę, system operacyjny i dane urządzenia

Przejdź do Google Analytics, aby dowiedzieć się, z jakich przeglądarek, systemu operacyjnego i urządzeń korzystają Twoi użytkownicy, i upewnij się, że Twój format wideo jest na nich obsługiwany.

Inną miarą, o której należy pamiętać, jest średnia prędkość Internetu użytkowników. Jeśli jest niska, możesz skompresować rozmiar wideo, aby szybciej był przesyłany strumieniowo w Twojej witrynie, zwłaszcza w postach na blogu.

Bardziej zabawa niż edukacja (mniej nudnych szczegółów)

Filmy nie są tak tanie jak zdjęcia, więc jak już wydawać to z głową! Przecież chcesz zmaksymalizować zysk.

Nie próbuj wyolbrzymiać swojego produktu w filmie. Dotyczy to zwłaszcza filmów wyjaśniających. Jeśli Twój produkt ma 30 funkcji, pokaż tylko najważniejsze 3 lub 7. Wszyscy wiemy, że zbyt wiele wyborów może w rzeczywistości działać na Twoją niekorzyść, ponieważ prowadzi do niezdecydowania.

Reguła KISS – Keep it simple, stupid, czyli tak proste jak tylko możliwe

Więcej osób ogląda jednominutowy film niż dwuminutowy. Wszyscy teraz stawiają na krótkie formaty wideo, tiktok, instagram reels, youtube shorts, snapchat…

Pokaż dowód wizualny

Jeśli w filmie przedstawiasz odważne twierdzenie lub łamiesz jakiś mit, aby promować swój produkt, poprzyj swoje oświadczenie dowodem — najlepiej wizualnym.

Jakość ma znaczenie, ale…

Chociaż faktem jest, że Twój film z kampanii marketingowej powinien być dobrze wykonany, aby wzbudzić zaufanie w umyśle widzów, istnieje wiele przykładów niskobudżetowych filmów, które stają się prawdziwymi viralami. Są one zazwyczaj kręcone z telefonu. To, co najczęściej działa na ich korzyść, to ciekawy skrypt i niekonwencjonalne podejście.

Wyraźne wezwanie do działania

Teraz, gdy wykonałeś już ciężką pracę polegającą na tworzeniu filmów i umożliwieniu odwiedzającym ich obejrzenia, umieść klikalny przycisk wezwania do działania, zachęcający do zakupu Twojego produktu lub zarejestrowania się w bezpłatnej wersji próbnej lub do jakiegokolwiek innego celu.

Segmentacja grup docelowych

Jeśli masz klientów na całym świecie, możesz dodawać głos lektora w wielu językach, aby osoba siedząca w USA mogła oglądać wideo w naszym języku polskim. Istnieją różne narzędzia do personalizacji, które pomagają wyświetlać ukierunkowane wiadomości na podstawie danych geolokalizacyjnych odwiedzających.

Możesz także tworzyć krótsze i dłuższe wersje wideo i odpowiednio je kierować. Możesz pokazać krótszą wersję nowemu użytkownikowi i dłuższą, bardziej szczegółową wersję powracającej osobie do Twojego sklepu.

Youtube SEO i wideo

Google nie ma możliwości odczytywania filmów, więc musi mieć właściwy tytuł, opis, tagi i kategorie. Są to rzeczy, dzięki którym Google będzie w stanie zidentyfikować Twój film. Upewnij się, że tagi jasno określają, kto, gdzie i co znajduje się w filmie.

Nie umieszczaj wideo na każdej stronie!

Okej, masz wspaniały film. Chcesz go dodać wszędzie, ale tego nie rób! Sprawdź strony które mają niski wskaźnik konwersji i spróbuj właśnie tam. Jeśli masz wysoce konwertujące strony to umieszczenie filmu może spowodować, że osoby zaczną oglądać zamaist kupować. Więc pamiętaj aby to indywidualnie sprawdzić.

Raczej „na pewno” strona główna lub strona, na której odwiedzający szukają dodatkowych informacji, będą dobrym wyborem.

Jeśli przyjmiemy model wideo marketingowy AIDA, oto co możesz zrobić:

  • Świadomość: To wtedy dopiero cię poznają. Film można bezpiecznie umieścić na tego typu stronach.
  • Zainteresowanie: wtedy zaczynają być ciekawi, więc mogą sprawdzać funkcje.
  • Pragnienie: To są Twoje kluczowe, przekonujące strony.
  • Akcja: teraz odwiedzający dokonuje zakupu. Umieszczenie filmu tutaj jest raczej złym pomysłem.

Używaj wideo w wielu miejscach

Nie musisz ograniczać wideo tylko do jednego zakątka witryny. Zacznij umieszczać filmy w innych miejscach, np w newsletterze czy na social mediach.

Optymalizacja wideo na urządzenia mobilne

Optymalizacja wideo mobilnego to nie tylko sprawne odtwarzanie filmów na smartfonach o różnych rozmiarach ekranu. Popularne serwisy hostingowe wideo mogą Ci w tym pomóc.

Najpopularniejsze to Wistia (droższa opcja) i Vimeo (opcja tańsza), które oferują umieszczanie responsywne, dzięki czemu możesz przesyłać filmy na swoje strony docelowe lub blogi, nie martwiąc się o rozmiar.

Nawet jeśli Twoja witryna jest responsywna, osadzone filmy o stałej szerokości mogą sprawić odwiedzającym problemy. W wielu badaniach obserwujemy podobny wynik, że ponad połowa użytkowników jest mniej skłonna do interakcji z Tobą, jeśli zapewniasz im złe wrażenia na urządzeniach mobilnych.

Dlatego następnym razem, gdy planujesz osadzić film, wybierz responsywny zamiast „stałej szerokości”.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

Podsumowując, Twój film powinien być zrozumiały nawet bez dźwięku lub przynajmniej zapewniać kontekst tego, co jest prezentowane. Wycisz swój film i zobacz, czy pomysł jest przekazywany nawet bez dźwięku, czy też efekt wizualny jest wystarczająco silny, aby widzowie zwiększyli głośność lub założyli słuchawki (jeśli znajdują się w miejscu publicznym).

Najlepszy sposób to po prostu dodaj napisy albo użyj animacji. Pomoże Ci to przyciągnąć uwagę widzów i zaangażować ich nawet przy wyciszonych dźwiękach, dzięki czemu uzyskasz reakcję.

Podsumowując, po wdrożeniu kampanii marketingowej wideo upewnij się, że okresowo oceniasz ich skuteczność. Szukaj sprytnych sposobów na poprawę wydajności i twórz od czasu do czasu kolejne atrakcyjne filmy, aby utrzymać zaangażowanie klientów w Twoją markę.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)