Remarketing na facebooku. Poradnik jak robić to dobrze (5 tricków)

Facebook business manager
Facebook business manager, co to jest i jak z niego korzystać. 5 prostych kroków
4 stycznia, 2021
Promowanie na facebooku
Promowanie na facebooku- 6 tricków jak osiągnąć ZAWROTNE rezultaty
5 stycznia, 2021
remarketing na facebooku

Remarketing na Facebooku polega na wyświetlaniu reklam skierowanych do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę.

remarketing na facebooku

Remarketing definicja

Najprościej mówiąc remarketing polega na śledzeniu potencjalnych klientów w sieci za pomocą powiązanych ofert.

Kiedy użytkownik odwiedza Twoją witrynę, jest „złapany” lub otagowany.

Aby skierować reklamy do odwiedzających stronę, umieszczamy kod, który następnie powoduje, że reklamy podążają za tym użytkownikiem z plikami cookie w sieci, niezależnie od tego, czy jest to witryna mediów społecznościowych, czy prywatne witryny internetowe.

Więc kiedy widzisz reklamy na paskach bocznych lub na górnych banerach innych witryn nowych mebli, które właśnie przeglądałeś w sklepie online, nie jest to zbieg okoliczności ani „los”, to jest remarketing.

Co to jest remarketing na Facebooku?

Remarketing na Facebooku stał się podstawowym narzędziem marketerów, którzy chcą odzyskać utracony ruch.

Po pierwsze, reklamy na Facebooku pozwalają marketerom uzyskać bardzo szczegółowe informacje pod względem odbiorców i tego, do kogo kierują reklamy.

Weź również pod uwagę, że przeciętny człowiek spędza prawie godzinę dziennie na Facebooku, co zwiększa prawdopodobieństwo, że Twoje reklamy będą przyciągać wzrok, w porównaniu z nadzieją, że Twoi dawni odwiedzający powrócą w sumie nie wiadomo skąd.

W tym przewodniku omówimy kilka podstaw remarketingu na Facebooku, w tym:

  • Czym jest remarketing na Facebooku (a czym nie jest)
  • Wprowadzenie i wyjście z generowania niestandardowych odbiorców i pikseli na Facebooku
  • Jak działają Niestandardowe Grupy Odbiorców i Facebook Pixel


Dlaczego remarketing na Facebooku przewyższa większość reklam społecznościowych?

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz przygodę z remarketingiem na Facebooku, czy chcesz dopracować swoją następną kampanię, ten przewodnik wskaże Ci właściwą drogę.

A więc przejdźmy do rzeczy.

Remarketing na Facebooku to działanie polegające na wyświetlaniu reklam skierowanych do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę.

Załóżmy, że prowadzisz sklep e-commerce. Masz ruch na stronach płatności, ale współczynnik odrzuceń na tych właśnie stronach jest dość wysoki. Zdajesz sobie sprawę, że ludzie “już prawie kupili”, ale tracisz ich.

Dzięki pikselowi śledzącemu Facebooka możesz zidentyfikować odwiedzających, na podstawie ich zachowania.

Na przykład możesz zaoferować kupon lub coś w rodzaju gratisu, aby zachęcić ich do sfinalizowania zakupu.

Krótko mówiąc, największe korzyści płynące z prowadzenia kampanii remarketingowej są trojakie:

  • Twoje reklamy zajmują czołową pozycję w kanale Facebooka potencjalnych klientów: innymi słowy, zajmują one najlepsze pozycje.
  • Na remarketing na Facebooku nie mają wpływu programy blokujące reklamy, które obecnie blokują większość reklam.
  • Dzięki reklamom na Facebooku marketerzy mają tak wiele informacji na wyciągnięcie ręki, że kierują reklamy dokładnie do tych, których chcą.

Ważne jest również, aby pamiętać, czym nie jest remarketing na Facebooku.

Wbrew powszechnemu przekonaniu remarketing nie polega na „prześladowaniu” lub ściganiu. Remarketing też nie jest rozwiązaniem typu „złoty środek”.

Jeśli chcesz, aby Twoje kampanie odniosły sukces, musisz dokładnie wiedzieć, do kogo kierować reklamy.

A skoro o tym mowa, skuteczne targetowanie zaczyna się od zrozumienia, jak działają Niestandardowe Grupy Odbiorców i Facebook Pixels.

Niestandardowe Grupy Odbiorców i Facebook Pixel

Piękno reklam na Facebooku polega na tym, że możesz rozbić kierowanie reklam na podstawie bardzo konkretnych zachowań i pochodzenia potencjalnych klientów.

Po pierwsze. Musisz utworzyć niestandardowych odbiorców na podstawie tego, do kogo kierujesz reklamy. Mówiąc słowami Facebooka, celem Niestandardowych Grup Odbiorców jest „nawiązanie kontaktu z osobami, które już wcześniej interesowały się Twoją firmą lub produktem”.

Oto, co widzimy, gdy zaczynamy określać naszych odbiorców:

Remarketing na facebooku. Poradnik jak robić to dobrze (5 tricków) 1

Możesz zobaczyć, jak dogłębny jest remarketing na Facebooku na pierwszy rzut oka, prawda?

Remarketing Facebook Ads

Cóż, na potrzeby tego przewodnika skupimy się na ruchu w witrynie. W końcu do tego przydaje się piksel Facebooka.

Reklama remarketingowa Facebook

Potraktuj piksel Facebooka jako rodzaj kodu śledzenia. Jeśli chcesz śledzić zachowanie ruchu ze swojej witryny i odsyłać je z powrotem do Facebooka, musisz skopiować i wkleić kod z Pixela do swojej witryny.

Jeśli kiedykolwiek wcześniej konfigurowałeś Google Analytics, jest to podobny proces z kilkoma dodatkowymi krokami.

W porządku, więc skonfigurujmy nasz przykładowy piksel:

piksel Facebook

Tworzenie piksela Facebooka

  1. Przejdź do Menedżera zdarzeń.
  2. Kliknij Remarketing na facebooku. Poradnik jak robić to dobrze (5 tricków) 2Połącz źródła danych i wybierz opcję Witryna.
  3. Wybierz Piksel Facebooka i kliknij Połącz.
  4. Dodaj nazwę piksela.
  5. Wprowadź adres URL witryny, aby sprawdzić opcje łatwej konfiguracji.
  6. Kliknij opcję Kontynuuj.

Dodawanie piksela Facebooka do witryny

Po utworzeniu piksela możesz umieścić kod piksela Facebooka w witrynie. Aby uzyskać odpowiednie instrukcje, wybierz opcję instalacji:

-Ręczne dodanie kodu piksela do witryny

-Użycie integracji partnerskiej

-Instrukcje na e-mail

ręczne dodawanie pixela

Jeśli prowadzisz witrynę na platformie takiej jak Shopify lub Woocommerce, możesz natychmiast zintegrować swój piksel za pomocą kilku kliknięć:

Remarketing na facebooku. Poradnik jak robić to dobrze (5 tricków) 3

Konfigurowanie zdarzeń

Kiedy dodasz kod podstawowy piksela do witryny, możesz skonfigurować zdarzenia, aby prowadzić pomiar ważnych działań, takich jak dokonanie zakupu. W tym celu zainstaluj kod ręcznie albo skorzystaj z intuicyjnego narzędzia do konfiguracji zdarzeń. Następnie sprawdź poprawność działania piksela.

W tym przykładzie załóżmy, że chcemy kierować reklamy do użytkowników, którzy odwiedzili nasz blog e-commerce, ale nie odwiedzili naszego sklepu.

Facebook umożliwia dołączanie lub wykluczanie adresów URL do celów kierowania. W tym przypadku uwzględniamy odwiedzających „bloga” i wykluczamy każdego, kto trafił na stronę „sklepu”.

I to wszystko!

Oczywiście istnieje wiele zmiennych, z którymi można pracować i wiele do poprawienia w ramach każdej kampanii remarketingowej na Facebooku. Pamiętaj, że ta swoboda pozwala marketerom na kierowanie dokładnie tego, co chcą, i maksymalne wykorzystanie wydatków na reklamę.

Prawdziwa moc remarketingu na Facebooku

Prawdopodobnie wyświetlono Ci reklamę na Facebooku, która wydaje się być dostosowana specjalnie dla Ciebie, prawda?

Odwiedzasz sklep online i przez kilka minut przeglądasz. Następnego dnia zobaczysz sponsorowany post na swoim feedzie na Facebooku dotyczący dokładnie tych samych rzeczy, nad którymi się zastanawiałeś.

Albo załóżmy, że spędziłeś trochę czasu na czytaniu posta na jakimś blogu, a potem coś z nim związanego pojawia się w Twoim kanale.

Brzmi znajomo?

To właśnie sprawia, że platforma Facebooka i generalnie remarketing są tak potężne:

marketerzy mogą dopracować swoje kampanie do poziomu, który wydaje się nauką.

To powiedziawszy, znaczna część sukcesu dowolnej reklamy retargetingowej zależy od tego, ile uwagi poświęcasz swoim niestandardowym odbiorcom.

Pomyśl o tym. Załóżmy, że prowadzisz sklep e-commerce, który sprzedaje odzież dla młodych mam. W związku z tym bardzo ważne jest, aby wyświetlać reklamy z odpowiednimi obrazami i tekstem, które przemawiają do określonych segmentów odbiorców.

Na przykład Twoje reklamy remarketingowe letnich bluzek prawdopodobnie nie byłyby szczególnie skuteczne w przypadku męskich odbiorców, prawda?

Skuteczne docieranie do odpowiednich niestandardowych odbiorców może wystrzelić lub zepsuć Twoją kampanię. Im bardziej szczegółowe dane demograficzne i parametry reklam, tym lepiej.

Nawet jeśli nie martwisz się tak bardzo o segmentację ruchu, wciąż jest czas i miejsce na remarketing.

E-mail jest najlepszym przykładem.

Zaimportowanie listy e-mailowej do Facebooka zapewnia, że ​​możesz trafić do tych na liście, którzy mogą nie wchodzić regularnie w Twoje wiadomości.

Z drugiej strony masz możliwość wykluczenia tych, którzy są już zapisani.

I co więcej, remarketing na Facebooku jest świetnym narzędziem do mierzenia Twoich reklam pod względem tego, co jest skuteczne, a co nie.

Facebook Business Suite: 5 MEGA tricków remarketingu na Facebooku

Teraz, gdy rozumiesz już wartość remarketingu na Facebooku i wiesz, jak wszystko skonfigurować, upewnij się, że robisz to lepiej niż konkurencja. Postępuj zgodnie z pięcioma sprawdzonymi metodami.

Po pierwsze: kupuj obserwujących i polubienia fanpage za pomocą remarketingu

Czy chcesz zwiększyć liczbę polubień swojej strony? Niezależnie od tego, czy chodzi o wskaźniki, które próbujesz osiągnąć, aby zadowolić swojego klienta, czy też o potwierdzenie swojej marki w mediach społecznościowych, zawsze dobrze jest mieć dużą liczbę obserwujących, ale ich organiczny wzrost może być trudny.

Na szczęście Facebook umożliwia prowadzenie płatnych kampanii, których głównym celem jest pozyskanie polubień strony.

Wiele osób radzi, aby nigdy nie kupować obserwujących, chyba że odbywa się to poprzez remarketing.

Czemu?

Ponieważ chcesz dotrzeć do swoich „super-fanów”, aby uzyskać najwyższe możliwe wskaźniki zaangażowania, co doprowadzi do wyższych wyników trafności, tańszych kliknięć i bardziej organicznej widoczności.

Jeśli jesteś reklamodawcą Google Ads, prawdopodobnie wiesz, jak Wynik Jakości wpływa na ranking reklamy i cenę, jaką płacisz za kliknięcie.

Facebook ma podobny wskaźnik zwany wskaźnikiem trafności, który określa, ile płacisz i jak często reklamy są wyświetlane docelowym odbiorcom.

Głównym czynnikiem wpływającym na ocenę trafności są współczynniki zaangażowania, które prawdopodobnie będą znacznie wyższe, jeśli wyświetlasz reklamy osobom związanym już z Twoją marką.

Chcesz, aby Twoi fani na Facebooku byli ambasadorami marki, którzy prawdopodobnie będą angażować się w Twoje treści, tak aby każdy post miał wysoki wynik trafności, co prowadzi do tańszych kliknięć i większej widoczności. Najlepszym sposobem na to jest promowanie swojej strony osobom, które już znają Twoją markę, za pomocą remarketingu!

Jest też dodatkowy bonus w postaci organicznej widoczności. Jeśli jeden z Twoich fanów na Facebooku również „polubi” posty na Twojej stronie, to prawdopodobnie ten post pojawi się w sieci znajomych na Facebooku, co może prowadzić do uzyskania bezpłatnych polubień i obserwujących dzięki tej organicznej widoczności.

Trick 2: Remarketing dla osób, które już polubiły Twoją stronę

Teraz, gdy masz obserwujących, musisz upewnić się, że widzą Twoje posty i wchodzą z nimi w interakcję. Skorzystaj z wskazówki nr 1 stosując remarketing postów do obserwujących na Facebooku.

Jest to w pełni sprawdzona metoda, ponieważ osoby te nie tylko już weszły w interakcję z Twoją marką, ale są także na tej samej platformie, na której prowadzisz remarketing.

Jeśli użytkownik polubił Twoją stronę, jasne jest, że przyjął do siebie pewien poziom lojalności wobec marki, a szanse na to, że zainteresują się Twoimi postami, są znacznie większe.

To z kolei prowadzi do wyższych ocen trafności i zasięgu organicznego.

Trick 3 -Połącz swoich niestandardowych odbiorców z targetowaniem Facebooka

Poziom szczegółowości, jaki można osiągnąć dzięki opcjom targetowania Facebooka, jest absolutnie oszałamiający.

Chociaż ważne jest, aby nie robić zbyt szczegółowego targetowania i ograniczać zasięgu, jeszcze ważniejsze jest, aby nie rozciągać swojego budżetu na ogromną liczbę użytkowników, ponieważ w rzeczywistości ograniczy to Twoją widoczność i doprowadzi do niższych wyników trafności (i mniejszej rentowności).

Chodzi o znalezienie odpowiedniej równowagi między budżetem a rozmiarem odbiorców, ale eksperymentowanie z warstwami opcji kierowania na niestandardowych odbiorcach prawdopodobnie zwiększy Twoją trafność i przydzieli budżet odbiorcom, którzy są bardziej skłonni do konwersji.

Trick 4: Myśl strategicznie o swoim celu podczas ustalania ram czasowych i tworzenia harmonogramów reklam

Reklamodawcy muszą być ostrożni, jeśli chodzi o zmęczenie odbiorców remarketingiem, ale jednocześnie, jeśli cykle zakupów są dłuższe lub oferty specjalne są ograniczone, muszą być bardziej agresywni.

Życie reklamy na Facebooku jest zazwyczaj krótkotrwałe, ale zamiast wyświetlać reklamę w sposób ciągły do ​​wyczerpania budżetu, należy pomyśleć o celu reklamy.

Prowadzisz ograniczony czasowo rabat na produkty z okazji dnia kobiet?

Więc wyświetlaj agresywnie reklamę na czas wyprzedaży, bez ograniczeń liczby wyświetleń, na liście remarketingowej, osobom które sprawdzały chociaż jedną z Twoich stron docelowych, ale nie dokonała konwersji.

Jeśli próbujesz po prostu promować swoją stronę wśród odwiedzających witrynę, może to być ciągły zestaw reklam, w którym od czasu do czasu zmieniasz treść i obrazy, aby zachować aktualność reklam.

Harmonogram reklam remarketingowych na Facebooku

Podobnie jak w Google Ads, możesz również skonfigurować harmonogram reklam, aby wyświetlać reklamy w określone dni tygodnia i o określonych godzinach, a nie przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Jeśli zauważysz większy ruch i większą liczbę konwersji od poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 17, utwórz odpowiednio harmonogram reklam.

Morał z tej historii, konfigurując zestawy reklam, kieruj się strategią, jeśli chodzi o czas i harmonogram, aby uzyskać jak najlepsze wyniki.

Trick 5: Znajdź nowych klientów, nakładając podobnych odbiorców na niestandardowych odbiorców

Tzw. Lookalike Audiences umożliwia sklonowanie odpowiednich odbiorców, aby rozszerzyć zasięg o zupełnie nowy zestaw potencjalnych klientów.

To niezwykle skuteczny sposób na poszerzenie zasięgu i znalezienie niewykorzystanej publiczności.

Czy jest lepszy sposób, aby to zrobić, klonując listę remarketingową?

Te osoby już dokonały konwersji, pobierając e-booka lub subskrybując Twojego bloga, czy stronę na FB.

Poprzez tworzenie podobnych odbiorców na swoich niestandardowych odbiorcach, Facebook znajdzie potencjalnych klientów, którzy mają podobny “wygląd” i mogą być zainteresowani Twoimi produktami lub ofertami.

Dlaczego Remarketing Facebook Ads jest wart twojego czasu

Niezależnie od wielkości Twojej firmy lub listy, istnieje powód, dla którego reklamy na Facebooku są dziś popularne dla tak wielu marketerów. Możliwość analizy i kierowania reklam do określonych użytkowników na podstawie ich zachowania znacznie wykracza poza większość dostępnych opcji reklamowych.

Reprezentując najlepsze miejsce dla potencjalnych klientów, dobrze przygotowane reklamy mogą zdziałać cuda w zakresie współczynników konwersji i porzucanych koszyków.

Chociaż żaden marketer nie powinien ślepo wyrzucać pieniędzy na reklamy na Facebooku, z pewnością warto eksperymentować, aby przyciągnąć do swojej firmy odrzucony ruch i utracone kontakty.

zostaw komentarz

Ponieważ prawdopodobnie wszyscy byliśmy odbiorcami remarketingu na Facebooku, co sądzisz o tego typu reklamach? Podziel się swoimi doświadczeniami z remarketingiem i daj nam znać w komentarzach poniżej.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *