Promowanie na facebooku- 6 tricków jak osiągnąć ZAWROTNE rezultaty

remarketing na facebooku
Remarketing na facebooku. Poradnik jak robić to dobrze (5 tricków)
4 stycznia, 2021
Psychologia zachowań konsumenckich
Psychologia zachowań konsumenckich. Jak sprzedawać więcej? (psychologia konsumenta)
5 stycznia, 2021
Promowanie na facebooku

Interesuje Cię promowanie postów na facebooku. Świetnie, także mam dla Ciebie wartościowe wskazówki tak aby promowanie na facebooku przyniosło Tobie jak najwięcej. Poruszymy też temat czy lepiej używać opcji „promuj post” (boost), czy menadżera reklam.

Więc zaczynamy!

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

promowanie na facebooku

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę

Jak korzystać z promowanych postów na Facebooku, zasięg organiczny

Promowanie na facebooku

Prowadzisz konkursy i kampanie marketingowe na Facebooku? Czy chcesz, aby Twoje posty były widoczne dla Twoich fanów, a nawet znajomych tych fanów?

Promowane posty na Facebooku mogą być rozwiązaniem, którego potrzebujesz.

Prawdopodobnie wiesz, że nie każdy post z Twojej strony faktycznie pojawia się w kanałach aktualności wszystkich Twoich fanów.

Tak na prawdę organic reach jest prawie zerowy. W zależności od źródeł 1-3% i spada z roku na rok (dlatego promowanie na facebooku to temat rzeka).

Promowanie na facebooku- 6 tricków jak osiągnąć ZAWROTNE rezultaty 1

Dlaczego?

Facebook chce zarabiać, więc aby inni widzieli to co publikujesz musisz zapłacić.

FB nie mówi o tym wprost a raczej stwierdza, że z roku na rok contentu jest coraz więcej w stosunku do użytkowników i nie możemy zobaczyć co publikuje każdy nasz znajomy. Poniżej zrzut z tej wypowiedzi w języku angielskim:

posty organiczne fb

Promowane posty to opcja reklamowa Facebooka, która pozwala upewnić się, że posty, które chcesz promować, będą widoczne w kanałach aktualności większej liczby osób.

Jak działają promowane posty na Facebooku

promowanie postów na facebooku

Promowanie na facebooku jako promowany post zaczyna się od zwykłego posta umieszczanego na stronie Twojej firmy. Wybierasz post, ustalasz budżet, a następnie wpis jest udostępniany określonej liczbie członków Facebooka.

Może być to widoczne dla Twoich fanów, a nawet znajomych Twoich fanów, w zależności od tego, jak skonfigurowałeś swoje ustawienia i budżet.

Wiele małych firm i marketerów regularnie korzysta z promowanych postów. Również wiele firm i marketerów nie zdecydowało się jeszcze na tę opcję reklamową. Niektórym promowane posty wydają się zbyt skomplikowane, aby nawet spróbować.

Napisałem ten artykuł, aby przedstawić przegląd sposobów korzystania z potężnych narzędzi marketingowych.

Niezależnie od tego, czy nigdy z nich nie korzystałeś, czy chcesz je wykorzystać, aby odnieść większy sukces – oto MOCNE wskazówki, jak korzystać z promowanych postów na Facebooku.

Podstawy aby utworzyć promowany post na facebooku

biznes manadżer FB

Promowanie na facebooku ->Aby utworzyć promowany post zgodnie z podstawową instrukcją facebooka:

  1. Przejdź do strony na Facebooku.
  2. Wyszukaj post, który chcesz promować. Może to być post z ofertą pracy, post dotyczący wydarzenia lub post z filmem.
  3. Wybierz opcję Promuj post. Znajdziesz ją w prawym dolnym rogu posta. Uwaga: Jeżeli nie możesz wybrać opcji Promuj post, promowanie może być niedostępne w przypadku tego posta.
  4. Uzupełnij szczegóły reklamy. Automatycznie wykorzystamy obrazy i tekst z Twojego posta, ale możesz wybrać następujące szczegóły:
    • Grupa odbiorców: Wybierz rekomendowaną grupę odbiorców lub utwórz nową grupę odbiorców w oparciu o konkretne cechy. Uwaga: Jeżeli reklama należy do szczególnej kategorii, opcje grup odbiorców mogą być ograniczone.
    • Budżet całkowity: Wybierz zalecany budżet lub podaj własny budżet.
    • Czas trwania: Wybierz jeden z sugerowanych przedziałów czasowych lub podaj konkretną datę zakończenia.
    • Metoda płatności: Sprawdź swoją metodę płatności. W razie potrzeby możesz zmienić lub zaktualizować metodę płatności.
  5. Następnie kliknij przycisk Promuj.

Jakby to powiedzieć, simple as banana.

Promowanie na facebooku wskazówki

1: Promowanie postów na facebooku -> Co publikować na FB

Promowane posty można wykorzystać do osiągnięcia wielu celów kampanii marketingowej. Stanowią szczególnie doskonałą okazję do promowania określonych treści na określone wydarzenie biznesowe.

Według Facebooka, promowane posty to:

Promowane posty to reklamy utworzone z postów na stronie na Facebooku. Promowanie posta może zwiększyć liczbę osób, które zareagują na post, udostępnią go lub skomentują. W ten sposób możesz dotrzeć do nowych osób skłonnych do zainteresowania się Twoją stroną lub firmą, które aktualnie Cię nie obserwują.

Na przykład Jasper’s Market publikuje w postach menu soków ze świeżo wyciskanych owoców w formie pokazu slajdów prezentującego wszystkie smaki. Promowanie posta może pomóc firmie Jasper’s Market w dotarciu do nowych klientów, którzy mogą się zainteresować tą ofertą, udostępnić ją znajomym lub skomentować ulubiony smak.

2: Formuły postów

Istnieje wiele technik, które zwiększają zaangażowanie Twoich postów (promowane lub nie).

Ponieważ wydajesz pieniądze, aby Twój post był widoczny, naprawdę chcesz mieć pewność, że promujesz posty, które zapewniają Ci największą interakcję.

Oto kilka wskazówek, jak najlepiej wykorzystać wydatki na reklamę.

Użyj ich podczas tworzenia postów na określone wydarzenia biznesowe:

Dołącz elementy wizualne, takie jak zdjęcia, memy, podpisy do zdjęć lub filmy. Elementy wizualne to najczęściej używane typy postów na Facebooku. Ludzie reagują na proste, przyciągające uwagę obrazy. Użyj ich do promowania nowego produktu lub wydarzenia. Dobrze jeśli zawiera link, pytanie lub inne wezwanie do działania, aby wygenerować interakcję.

Zadawaj pytania. Pytania angażują i zawierają wyraźne wezwanie do działania (CTA). Pytania pokazują również, że Twoja firma ceni opinie swoich fanów i że ich słuchasz. To świetny sposób na zbudowanie zaufania do Twojej marki i zdobycie większego uznania od konsumentów.

Udostępniaj ekskluzywne treści lub wiadomości. Każdy lubi być „na bieżąco”. Udostępnij ekskluzywne treści w promowanym poście, aby więcej osób rozmawiało o Twojej stronie.

Uwzględnij linki. Tworząc post, który zamierzasz promować, dołącz linki. Jeśli na przykład post ma na celu zwiększenie świadomości na temat konkursu, dołącz link do miejsca, w którym jest konkurs. Wskazówka: uwzględnij śledzenie linków, np. utm stworzone przez Google do śledzenia w Google Analytics.

Dołącz wyraźne wezwania do działania – CTA. Upewnij się, że promowane posty zawierają wyraźne wezwanie do działania. Jeśli chcesz na przykład przyciągnąć ruch do swojego sklepu, umieść krótkie wezwanie do działania, aby zachęcić widzów do odwiedzenia Twojego sklepu. Na przykład możesz napisać: „Odwiedź nasz nowy sklep internetowy, aby otrzymać zniżkę 25 % tylko dziś!”

Przypnij do góry lub wyróżnij swoje promowane posty. Zwiększ widoczność, wyróżniając promowane posty lub przypinając je na górze strony swojej marki na Facebooku:

przypnij post

3:Wybór postu

Płacisz za „awans” swojego posta, więc chcesz mieć pewność, że otrzymujesz wartość za swoje pieniądze.

Innymi słowy, wybierz post do promowania na podstawie:

Okresu przydatności do spożycia” – wybierz post, który nie będzie nieaktualny za kilka dni. Facebook potrzebuje trochę czasu, aby zatwierdzić Twój post. A jeśli Twój post stał się hitem i stał się wirusowy, chcesz mieć pewność, że za kilka dni będzie nadal dobrze się rozprzestrzeniał.

Czas – musisz poczekać kilka godzin po opublikowaniu pierwszego posta na Twojej stronie. Dzięki temu masz szansę, aby Twój post był widoczny NAJPIERW w sposób naturalny. Daje Ci również to szansę sprawdzenia statystyk (za pomocą statystyk strony), aby wiedzieć, czy to dobry post dla Twojego rynku docelowego.

Wpływ – Twój post musi mieć większy wpływ niż zwykłe „polubienie” Twojej strony. Musi zawierać elementy wizualne i wezwania do działania, jak opisano powyżej. To wygeneruje większy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki.

Wyniki – sprawdź statystyki strony, aby określić, czy post ma dobry współczynnik zaangażowania (ponad 1%).

4:Zwiększanie zasięgu

Promowane posty mają dużą szansę na zobaczenie ich przez wszystkich lub większość Twoich fanów. Im bardziej Twój post zbiera reakcje i zaangażowanie, tym większe prawdopodobieństwo, że pojawi się również w kanałach ich znajomych.

Znajomi Twoich fanów prawdopodobnie mają podobne zainteresowania co Twoi fani.

Kiedy post pochodzi od znajomego na Facebooku, z którym często się kontaktujesz, jego polubienia, komentarze i udostępnienia na Facebooku są znacznie bardziej prawdopodobne, że pojawią się w Twoim kanale.

Innymi słowy, ludzie, którzy są przyjaciółmi i dużo rozmawiają ze sobą na Facebooku, prawdopodobnie mają wiele wspólnych zainteresowań- częściej zobaczą nawzajem swoje aktualizacje.

Konkluzja: Promowany post można zobaczyć i zaangażować dużą liczbę potencjalnych konsumentów.

Podobnie jak zwykły post na stronie, promowane posty mogą być kierowane według lokalizacji geograficznej i języka.

5: Mierzenie sukcesu

Facebook ma świetne narzędzia pomiarowe dla Twojej strony. Mają też doskonałe narzędzia do pomiaru reklam.

Narzędzie Ads Manager zapewnia kompleksowy pulpit nawigacyjny do śledzenia kampanii reklamowych. Możesz analizować wyniki kampanii według polubień, zasięgu, częstotliwości, kliknięć, współczynników klikalności i całkowitych wydatków.

Uzyskujesz wyniki z wielu kampanii i możesz śledzić swoje reklamy w trakcie ich wyświetlania, aby w razie potrzeby dostosować je.

6: Budżet

Ustalanie budżetu jest integralną częścią kampanii Promowane posty. Ustawiony budżet obowiązuje przez cały okres trwania kampanii.

Ogólnie rzecz biorąc, kiedy zaczynasz promować swoje posty, zacznij od małego budżetu, ale takiego, który da dobre wyniki.

Co najmniej zadbaj, aby Twój wpis był widoczny dla fanów. Im wyższy budżet, tym więcej osób dotrze do Twojego wpisu.

Jeśli prowadzisz małą firmę i masz na przykład blisko 1000 polubień na swojej stronie, zacznij od budżetu w wysokości, powiedzmy, 100PLN lub mniej.

Śledź swoje wyniki i oceń korzyści dla swojej kampanii, strony i firmy.

Wiele promowanych postów może zacząć się już od paru złotych.

Menedżer reklam: różnica pomiędzy promowanymi postami a reklamami na Facebooku

Zanim firma przystąpi do reklamy i marketingu, powinna określić swoje cele reklamowe, ponieważ pewne cele można zrealizować poprzez promowanie posta, a inne poprzez reklamę na Facebooku. Więc jak widzisz promowanie na facebooku tyczy się 2 głównych kwestii.

Czym jest promowany post?

Promowany post to post na osi czasu Twojej strony, na który możesz przeznaczyć pieniądze w celu wypromowania go wśród wybranych odbiorców. Jest to najprostszy sposób reklamowania się na Facebooku.

Promowane posty różnią się od reklam na Facebooku, ponieważ nie powstają w Menedżerze reklam i nie oferują takich samych funkcji.

Po rozpoczęciu promowania na Facebooku post pojawi się w Aktualnościach odbiorców w formie reklamy (możesz też wybrać Instagram).

Do rozpoczęcia promowania potrzebujemy 3 informacji:

Post sponsorowany Facebook cena
  1. Określ, do kogo chcesz dotrzeć: wybierz grupę docelową według typu odbiorców
  2. Podaj maksymalny budżet: ile możesz wydać w trakcie całej kampanii
  3. Wyznacz okres emisji reklamy: kliknij opcję Promuj, a kiedy reklama zostanie zatwierdzona, odbiorcy z grupy docelowej będą ją widzieć w Aktualnościach w czasie, który wyznaczysz

Czym są reklamy na Facebooku?

Chociaż promowany post uważany jest za reklamę, reklamy na Facebooku są tworzone w Menedżerze reklam i oferują więcej zaawansowanych i indywidualnych rozwiązań.

Możesz skorzystać z licznych celów reklamowych.

Promowany post może być optymalizowany pod kątem:

  • polubień strony,
  • komentarzy,
  • udostępnień
  • i ogólnej rozpoznawalności marki.

Reklamę na Facebooku można dodatkowo:

  • optymalizować pod kątem instalacji aplikacji,
  • konwersji w witrynie,
  • wyświetleń filmu,
  • zamówień w sklepie
  • itd.

Jakie inne możliwości oferują reklamy na Facebooku?

Zgodnie z tym co mówi facebook określając promowanie postów na facebooku:

Wybór różnych umiejscowień reklamy: Kiedy promujesz post, możesz zaznaczyć umiejscowienie reklamy na Instagramie, jako dodatek do umiejscowień na Facebooku: Aktualności na urządzeniach mobilnych i Aktualności na komputerach. Dodatkową zaletą reklam na Facebooku jest opcja wyboru umiejscowień oprócz Aktualności na Facebooku: reklamy w Messengerze, relacje na Instagramie, Artykuły ekspresowe oraz Audience Network.

Zastosowanie konkretnych celów reklamowych: Jak najwcześniejszy wybór celu reklamowego pomoże Ci skoncentrować się na tym, który typ kampanii najlepiej odpowiada Twoim obecnym celom biznesowym. Promowane posty umożliwiają skoncentrowanie się na kliknięciach przekierowujących do witryny, aktywności dotyczącej strony oraz na promocjach lokalnych firm, natomiast pełny system reklamowy w Menedżerze reklam pozwala wybrać takie cele jak ruch w firmie, konwersje i pozyskiwanie kontaktów. Reklamy można tworzyć również w aplikacji mobilnej Menedżer reklam, która ponadto umożliwia wygodne zarządzanie nimi.

Utrzymanie kontroli nad wyświetlanymi materiałami: W ramach reklam na Facebooku tworzonych w Menedżerze reklam można zaprojektować reklamę zgodną z celem biznesowym. Można tworzyć reklamy karuzelowe i dodawać wybrane opisy oraz przyciski CTA, które zachęcą więcej odbiorców do podjęcia działania. To tylko niektóre z opcji tworzenia i formatowania reklam w Menedżerze reklam, które nie są dostępne w ramach promowania postów strony.

Dostęp do zaawansowanych możliwości targetowania: Promowanie postów umożliwia wybór opcji targetowania według zainteresowań, wieku i płci. Dzięki temu można dotrzeć do osób najbardziej skłonnych do zainteresowania się firmą. W ramach reklam na Facebooku można korzystać z bardziej zaawansowanych narzędzi do tworzenia nakładających się na siebie typów grup odbiorców, grup podobnych odbiorców itd.

Co lepsze? Kiedy warto używać reklam na Facebooku zamiast promowanych postów

Ważne, aby firma określiła, co chce osiągnąć za pomocą reklamy. Jeżeli chce na przykład zwiększyć aktywność odbiorców na swojej stronie lub poprawić rozpoznawalność marki, promowanie postów jest doskonałym sposobem na zmaksymalizowanie widoczności i pozyskanie nowych odbiorców. W celu tworzenia bardziej zaawansowanych typów reklam i kampanii należy korzystać z Menedżera reklam.

Mam nadzieję, że udało Ci się nieco lepiej zrozumieć, jak korzystać z promowanych postów, aby skutecznie promować swoje posty na Facebooku.

Reklamy na Facebooku to potężne narzędzie marketingowe. Wykorzystanie ich do rozpowszechniania najlepszych postów może pomóc Twojej firmie osiągnąć niesamowite wyniki.

zostaw komentarz

Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.

Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:

Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?

Co najbardziej Ciebie szokuje w tym jak zmienia się promowanie na Facebooku?

A może masz pytanie dotyczące czegoś ze strategii.

Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.

Kliknij w obrazek poniżej:

Jak napisać reklamę
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)