Interesuje Cię promowanie postów na facebooku? Świetnie, także mam dla Ciebie wartościowe wskazówki tak aby promowanie na facebooku przyniosło Tobie jak najwięcej. Poruszymy też temat czy lepiej używać opcji „promuj post” (boost), czy menadżera reklam.
Więc zaczynamy temat: promowanie strony na fb, a poniżej film który opisuje opcję promuj post:
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Zawartość strony
Prowadzisz konkursy i kampanie marketingowe na Facebooku? Czy chcesz, aby Twoje posty były widoczne dla Twoich fanów, a nawet znajomych tych fanów?
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Promowane posty na Facebooku mogą być rozwiązaniem, którego potrzebujesz.
Prawdopodobnie wiesz, że nie każdy post z Twojej strony faktycznie pojawia się w kanałach aktualności wszystkich Twoich fanów.
Tak na prawdę organic reach jest prawie zerowy. W zależności od źródeł 1-3% i spada z roku na rok (dlatego promowanie na facebooku to temat rzeka).
Dlaczego?
Facebook chce zarabiać, więc aby inni widzieli to co publikujesz musisz zapłacić.
FB nie mówi o tym wprost a raczej stwierdza, że z roku na rok contentu jest coraz więcej w stosunku do użytkowników i nie możemy zobaczyć co publikuje każdy nasz znajomy. Poniżej zrzut z tej wypowiedzi w języku angielskim:
MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać reklamy i zwiększysz zyski.
Promowane posty to opcja reklamowa Facebooka, która pozwala upewnić się, że posty, które chcesz promować, będą widoczne w kanałach aktualności większej liczby osób.
Promowanie na facebooku jako promowany post zaczyna się od zwykłego posta umieszczanego na stronie Twojej firmy. Wybierasz post, ustalasz budżet, a następnie wpis jest udostępniany określonej liczbie członków Facebooka.
Może być to widoczne dla Twoich fanów, a nawet znajomych Twoich fanów, w zależności od tego, jak skonfigurowałeś swoje ustawienia i budżet.
Wiele małych firm i marketerów regularnie korzysta z promowanych postów. Również wiele firm i marketerów nie zdecydowało się jeszcze na tę opcję reklamową. Niektórym promowane posty wydają się zbyt skomplikowane, aby nawet spróbować.
Napisałem ten artykuł, aby przedstawić przegląd sposobów korzystania z potężnych narzędzi marketingowych.
Niezależnie od tego, czy nigdy z nich nie korzystałeś, czy chcesz je wykorzystać, aby odnieść większy sukces – oto MOCNE wskazówki, jak korzystać z promowanych postów na Facebooku.
Promowanie na facebooku ->Aby utworzyć promowany post zgodnie z podstawową instrukcją facebooka:
Jakby to powiedzieć, post sponsorowany facebook i jego ustawienie, jest banalnie proste (simple as banana).
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Promowanie postów definicja: to płatna forma dotarcia do większej grupy odbiorców. Głównym celem promowania postów jest dotarcie do najlepszych grup docelowych, poprzez zwiększenie zasięgu postu, a tym samym liczby przyczyniając się do większej sprzedaży firmy.
Promowane posty można wykorzystać do osiągnięcia wielu celów kampanii marketingowej. Stanowią szczególnie doskonałą okazję do promowania określonych treści na określone wydarzenie biznesowe.
Według Facebooka, promowane posty to:
Promowane posty to reklamy utworzone z postów na stronie na Facebooku. Promowanie posta może zwiększyć liczbę osób, które zareagują na post, udostępnią go lub skomentują. W ten sposób możesz dotrzeć do nowych osób skłonnych do zainteresowania się Twoją stroną lub firmą, które aktualnie Cię nie obserwują.
Na przykład Jasper’s Market publikuje w postach menu soków ze świeżo wyciskanych owoców w formie pokazu slajdów prezentującego wszystkie smaki. Promowanie posta może pomóc firmie Jasper’s Market w dotarciu do nowych klientów, którzy mogą się zainteresować tą ofertą, udostępnić ją znajomym lub skomentować ulubiony smak.
Istnieje wiele technik, które zwiększają zaangażowanie Twoich postów (promowane lub nie).
Ponieważ wydajesz pieniądze, aby Twój post był widoczny, naprawdę chcesz mieć pewność, że promujesz posty, które zapewniają Ci największą interakcję.
Oto kilka wskazówek, jak najlepiej wykorzystać wydatki na reklamę.
Użyj ich podczas tworzenia postów na określone wydarzenia biznesowe:
Dołącz elementy wizualne, takie jak zdjęcia, memy, podpisy do zdjęć lub filmy. Elementy wizualne to najczęściej używane typy postów na Facebooku. Ludzie reagują na proste, przyciągające uwagę obrazy. Użyj ich do promowania nowego produktu lub wydarzenia. Dobrze jeśli zawiera link, pytanie lub inne wezwanie do działania, aby wygenerować interakcję.
Zadawaj pytania. Pytania angażują i zawierają wyraźne wezwanie do działania (CTA). Pytania pokazują również, że Twoja firma ceni opinie swoich fanów i że ich słuchasz. To świetny sposób na zbudowanie zaufania do Twojej marki i zdobycie większego uznania od konsumentów.
Udostępniaj ekskluzywne treści lub wiadomości. Każdy lubi być „na bieżąco”. Udostępnij ekskluzywne treści w promowanym poście, aby więcej osób rozmawiało o Twojej stronie.
Uwzględnij linki. Tworząc post, który zamierzasz promować, dołącz linki. Jeśli na przykład post ma na celu zwiększenie świadomości na temat konkursu, dołącz link do miejsca, w którym jest konkurs. Wskazówka: uwzględnij śledzenie linków, np. utm stworzone przez Google do śledzenia w Google Analytics.
Dołącz wyraźne wezwania do działania – CTA. Upewnij się, że promowane posty zawierają wyraźne wezwanie do działania. Jeśli chcesz na przykład przyciągnąć ruch do swojego sklepu, umieść krótkie wezwanie do działania, aby zachęcić widzów do odwiedzenia Twojego sklepu. Na przykład możesz napisać: „Odwiedź nasz nowy sklep internetowy, aby otrzymać zniżkę 25 % tylko dziś!”
Przypnij do góry lub wyróżnij swoje promowane posty. Zwiększ widoczność, wyróżniając promowane posty lub przypinając je na górze strony swojej marki na Facebooku:
Płacisz za „awans” swojego posta, więc chcesz mieć pewność, że otrzymujesz wartość za swoje pieniądze.
Innymi słowy, wybierz post do promowania na podstawie:
„Okresu przydatności do spożycia” – wybierz post, który nie będzie nieaktualny za kilka dni. Facebook potrzebuje trochę czasu, aby zatwierdzić Twój post. A jeśli Twój post stał się hitem i stał się wirusowy, chcesz mieć pewność, że za kilka dni będzie nadal dobrze się rozprzestrzeniał.
Czas – musisz poczekać kilka godzin po opublikowaniu pierwszego posta na Twojej stronie. Dzięki temu masz szansę, aby Twój post był widoczny NAJPIERW w sposób naturalny. Daje Ci również to szansę sprawdzenia statystyk (za pomocą statystyk strony), aby wiedzieć, czy to dobry post dla Twojego rynku docelowego.
Wpływ – Twój post musi mieć większy wpływ niż zwykłe „polubienie” Twojej strony. Musi zawierać elementy wizualne i wezwania do działania, jak opisano powyżej. To wygeneruje większy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki.
Wyniki – sprawdź statystyki strony, aby określić, czy post ma dobry współczynnik zaangażowania (ponad 1%).
Promowane posty mają dużą szansę na zobaczenie ich przez wszystkich lub większość Twoich fanów. Im bardziej Twój post zbiera reakcje i zaangażowanie, tym większe prawdopodobieństwo, że pojawi się również w kanałach ich znajomych.
Znajomi Twoich fanów prawdopodobnie mają podobne zainteresowania co Twoi fani.
Kiedy post pochodzi od znajomego na Facebooku, z którym często się kontaktujesz, jego polubienia, komentarze i udostępnienia na Facebooku są znacznie bardziej prawdopodobne, że pojawią się w Twoim kanale.
Innymi słowy, ludzie, którzy są przyjaciółmi i dużo rozmawiają ze sobą na Facebooku, prawdopodobnie mają wiele wspólnych zainteresowań- częściej zobaczą nawzajem swoje aktualizacje.
Konkluzja: Promowany post można zobaczyć i zaangażować dużą liczbę potencjalnych konsumentów.
Podobnie jak zwykły post na stronie, promowane posty mogą być kierowane według lokalizacji geograficznej i języka.
Facebook ma świetne narzędzia pomiarowe dla Twojej strony. Mają też doskonałe narzędzia do pomiaru reklam.
Narzędzie Ads Manager zapewnia kompleksowy pulpit nawigacyjny do śledzenia kampanii reklamowych. Możesz analizować wyniki kampanii według polubień, zasięgu, częstotliwości, kliknięć, współczynników klikalności i całkowitych wydatków.
Uzyskujesz wyniki z wielu kampanii i możesz śledzić swoje reklamy w trakcie ich wyświetlania, aby w razie potrzeby dostosować je.
Ustalanie budżetu jest integralną częścią kampanii Promowane posty. Ustawiony budżet obowiązuje przez cały okres trwania kampanii.
Ogólnie rzecz biorąc, kiedy zaczynasz promować swoje posty, zacznij od małego budżetu, ale takiego, który da dobre wyniki.
Co najmniej zadbaj, aby Twój wpis był widoczny dla fanów. Im wyższy budżet, tym więcej osób dotrze do Twojego wpisu.
Jeśli prowadzisz małą firmę i masz na przykład blisko 1000 polubień na swojej stronie, zacznij od budżetu w wysokości, powiedzmy, 100PLN lub mniej.
Śledź swoje wyniki i oceń korzyści dla swojej kampanii, strony i firmy.
Wiele promowanych postów może zacząć się już od paru złotych.
Zanim firma przystąpi do reklamy i marketingu, powinna określić swoje cele reklamowe, ponieważ pewne cele można zrealizować poprzez promowanie posta, a inne poprzez reklamę na Facebooku. Więc jak widzisz promowanie na facebooku tyczy się 2 głównych kwestii.
Promowany post to post na osi czasu Twojej strony, na który możesz przeznaczyć pieniądze w celu wypromowania go wśród wybranych odbiorców. Jest to najprostszy sposób reklamowania się na Facebooku.
Promowane posty różnią się od reklam na Facebooku, ponieważ nie powstają w Menedżerze reklam i nie oferują takich samych funkcji.
Po rozpoczęciu promowania na Facebooku post pojawi się w Aktualnościach odbiorców w formie reklamy (możesz też wybrać Instagram).
Do rozpoczęcia promowania potrzebujemy 3 informacji:
Chociaż promowany post uważany jest za reklamę, reklamy na Facebooku są tworzone w Menedżerze reklam i oferują więcej zaawansowanych i indywidualnych rozwiązań.
Możesz skorzystać z licznych celów reklamowych.
Promowany post może być optymalizowany pod kątem:
Reklamę na Facebooku można dodatkowo:
Zgodnie z tym co mówi facebook określając promowanie postów na facebooku:
Wybór różnych umiejscowień reklamy: Kiedy promujesz post, możesz zaznaczyć umiejscowienie reklamy na Instagramie, jako dodatek do umiejscowień na Facebooku: Aktualności na urządzeniach mobilnych i Aktualności na komputerach. Dodatkową zaletą reklam na Facebooku jest opcja wyboru umiejscowień oprócz Aktualności na Facebooku: reklamy w Messengerze, relacje na Instagramie, Artykuły ekspresowe oraz Audience Network.
Zastosowanie konkretnych celów reklamowych: Jak najwcześniejszy wybór celu reklamowego pomoże Ci skoncentrować się na tym, który typ kampanii najlepiej odpowiada Twoim obecnym celom biznesowym. Promowane posty umożliwiają skoncentrowanie się na kliknięciach przekierowujących do witryny, aktywności dotyczącej strony oraz na promocjach lokalnych firm, natomiast pełny system reklamowy w Menedżerze reklam pozwala wybrać takie cele jak ruch w firmie, konwersje i pozyskiwanie kontaktów. Reklamy można tworzyć również w aplikacji mobilnej Menedżer reklam, która ponadto umożliwia wygodne zarządzanie nimi.
Utrzymanie kontroli nad wyświetlanymi materiałami: W ramach reklam na Facebooku tworzonych w Menedżerze reklam można zaprojektować reklamę zgodną z celem biznesowym. Można tworzyć reklamy karuzelowe i dodawać wybrane opisy oraz przyciski CTA, które zachęcą więcej odbiorców do podjęcia działania. To tylko niektóre z opcji tworzenia i formatowania reklam w Menedżerze reklam, które nie są dostępne w ramach promowania postów strony.
Dostęp do zaawansowanych możliwości targetowania: Promowanie postów umożliwia wybór opcji targetowania według zainteresowań, wieku i płci. Dzięki temu można dotrzeć do osób najbardziej skłonnych do zainteresowania się firmą. W ramach reklam na Facebooku można korzystać z bardziej zaawansowanych narzędzi do tworzenia nakładających się na siebie typów grup odbiorców, grup podobnych odbiorców itd.
Ważne, aby firma określiła, co chce osiągnąć za pomocą reklamy. Jeżeli chce na przykład zwiększyć aktywność odbiorców na swojej stronie lub poprawić rozpoznawalność marki, promowanie postów jest doskonałym sposobem na zmaksymalizowanie widoczności i pozyskanie nowych odbiorców. W celu tworzenia bardziej zaawansowanych typów reklam i kampanii należy korzystać z Menedżera reklam.
Mam nadzieję, że udało Ci się nieco lepiej zrozumieć, jak korzystać z promowanych postów, aby skutecznie promować swoje posty na Facebooku.
Reklamy na Facebooku to potężne narzędzie marketingowe. Wykorzystanie ich do rozpowszechniania najlepszych postów może pomóc Twojej firmie osiągnąć niesamowite wyniki.
Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.
Teraz chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia:
Czego nauczyłeś się z dzisiejszego wpisu?
Co najbardziej Ciebie szokuje w tym jak zmienia się promowanie na Facebooku?
A może masz pytanie dotyczące czegoś ze strategii.
Tak czy inaczej, podziel się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej.
Kliknij w obrazek poniżej:
Jedni chcą promować post aby rozwijać firmę inni mają z tym problem i wpisują często w google „Dlaczego nie mogę promować postów na Facebooku”.
Zajmijmy się dzisiaj dwiema kwestiami.
Każda osoba, która chciałaby aby zamieszczone przez nią na portalu społecznościowym Facebook posty były widoczne przez dużą grupę użytkowników, musi zdecydować się na promowanie postów. Jeszcze kilka lat temu zasięgi na tym portalu społecznościowym były naprawdę imponujące, nawet bez kupowania dodatkowego promowania. Niestety ostatnimi czasy zostały one znacznie ograniczone i bez wykupienia płatnej promocji praktycznie niemożliwe jest dotarcie do dużej grupy użytkowników.
Każdy właściciel strony na Facebooku powinien zdawać sobie sprawę z tego, że jej zasięgi są znacznie ograniczone. Z roku na rok treści zamieszczone na niej docierają do coraz mniejszej liczby fanów. Wydawać by się mogło, że będą one widoczne dla wszystkich osób, które lubią daną stronę. Tymczasem docierają one do zaledwie niewielkiego ich odsetka.
Przyczyn takiej sytuacji może być naprawdę wiele. Sam Facebook tłumaczy się tym, że na portalu pojawia się coraz większa ilość treści, a co za tym idzie – rośnie dla nich konkurencja. Algorytmy portalu dynamicznie się zmieniają, regularnie obcinając zasięgi.
Specjaliści zgodnie twierdzą, że oskarżenia kierowane w stronę Facebooka o zmuszanie użytkowników do promowania postów, są uzasadnione. Ciężko się z tym nie zgodzić – nawet wielkie i rozbudowane strony na portalu społecznościowym, mają ogromne problemy z dotarciem do swoich fanów. Bez wykupienia reklam niemożliwe jest wręcz osiągnięcie zadowalających wyników.
Osoby zastanawiające się, jak promować post na FB, muszą zadać sobie pytanie, czy w ogóle warto to robić. Pora spojrzeć prawdzie w oczy- Facebook jest jednym z największych portali społecznościowych na świecie i żadna wielka marka nie może ignorować tego faktu. Na Facebooku reklamują się zarówno wielkie, światowe marki, jak i nowe, lokalne firmy. Niezależnie od posiadanego budżetu, warto sięgnąć po reklamę na Facebooku.
Przede wszystkim, Facebook to portal, z którego korzysta półtora miliarda osób na całym świecie. Szacuje się, że w samej Polsce konto na Facebooku posiada ponad połowa obywateli. Dlatego każda firma powinna zdawać sobie sprawę z tego, że Facebook to ogromne zgromadzenie jej potencjalnych klientów – pytanie tylko, jak do nich dotrzeć?
Promocje postów warto wykupować na Facebooku także z innego powodu – można dotrzeć tu do określonych, dokładnie sprecyzowanych grup osób, uszeregowanych według wieku, lokalizacji, zawodu czy też zainteresowań. Dzięki temu każda firma może dotrzeć do tych ludzi, którzy mogą wykazać największe zainteresowanie jej usługami bądź też towarami.
Badania jasno wykazały, że efektywność reklam na Facebooku jest wyjątkowo wysoka. Każda osoba, która zdecydowała się na wykupienie promocji postów, mogła odnotować o wiele większe zasięgi zwiększoną liczbę kliknięć, wyświetleń strony, wyświetleń postów, a także napływ nowych fanów.
romowanie postu na Facebooku jest proste i można je wykonać kilkoma prostymi krokami:
Po wykonaniu tych kroków, Twój post będzie promowany na Facebooku i będzie wyświetlany na newsfeedach.
Aby wykupić promowanie postów na Facebooku, nie potrzeba większej filozofii. Wystarczy kliknąć przycisk „Promuj post”. Niemniej jednak badania wykazują, że korzystanie z tej opcji jest mało efektywne, ponieważ nie zezwala na zastosowanie zaawansowanych opcji. Warto wykorzystać inne narzędzia, które umożliwiają ustawienie dni i godzin, w jakich ma wyświetlać się reklama konkretnym użytkownikom. Można także dokładnie sprecyzować miejsca, w których się ona pojawi.
Specjaliści od marketingu zgodnie twierdzą, że postów nie powinno promować się od razu po wstawieniu ich na portal. Dobrze jest poczekać z tym nawet kilkanaście godzin. Dzięki temu można osiągnąć znacznie większe zasięgi. Dodatkowo każdy post, który wzbudził bezpłatne reakcje użytkowników, będzie tańszy w promowaniu, co ma ogromne znaczenie dla budżetu reklamowego firmy.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Odpowiedź na pytanie, jak promować post na Facebooku, jest bardzo prosta. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że w dzisiejszych czasach warto to robić, licząc na większe zasięgi. Bez żadnych wątpliwości – mocy Facebooka nie wolno ignorować.
Jak utworzyć promowany post
Najskuteczniejszym sposobem reklamowania się na FB za darmo jest umieszczanie postów reklamowych w grupach na Facebooku. Sposób ten daje spore możliwości. Dzięki temu możemy dotrzeć do bardzo dużych grupy osób jednym postem oraz pamiętaj, aby udostępnić go w kolejnych grupach.
Czy zatem warto promować posty na FB, korzystając z przycisku “Promuj post”? Moja odpowiedź brzmi: nie. Zdecydowanie polecamy menedżera reklam i profesjonalną kampanię reklamową. Ograniczone możliwości targetowania (wyboru odbiorców jeśli wybierasz opcje promuj post) przyczyniają się do niskiej skuteczności reklamy. Taka reklama nie zrealizuje dobrze Twoich celów biznesowych.
Chyba nie musimy odpowiadać na to pytanie bo już wiesz. Fanpage to tylko instrument aby zdobywać standardowy ruch płatny, a liczy się Twoja sprzedaż w sklepie. Optymalizacja pod algorytm to podstawa działalności w mediach społecznościowych. Więc jeśli interesuje Ciebie promocja firmy na facebooku to szkoda zwlekać. Zacznij zarabiać już dziś!
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)