Pozycjonowanie cena -ile kosztuje SEO? (wycena, cennik)

pozycjonowanie cena
pozycjonowanie cena

Pozycjonowanie cena i co na nią wpływa?

Pozycjonowanie to zaplanowane działanie mające na celu uzyskanie przez stronę jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie składa się z działań on-site, które polegają na optymalizacji kodu oraz treści witryny, a także z działań off-site skupiających się na zdobywaniu linków służących do pozycjonowania strony.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Cena pozycjonowania stron internetowych jest bardzo zróżnicowana i zależy od wielu czynników. Przede wszystkim od wielkości i rodzaju strony, jak również od tego, jak dużo pracy będzie potrzebne, by ją pozycjonować.

Inne czynniki, które wpływają na cenę pozycjonowania to konkurencja na danym rynku, a także poziom trudności w pozycjonowaniu strony i uzyskiwaniu linków zwrotnych. Na pytanie o konkretną cenę pozycjonowania można dostać precyzyjną odpowiedź tylko po przeprowadzeniu analizy konkurencji i audytu SEO, gdyż każda strona internetowa jest inna i wymaga innych podejść.

Na czym polega pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie jest złożonym procesem, który musi być przeprowadzony w sposób ciągły i regularnie aktualizowany. Pierwszym krokiem w rozpoczęciu pozycjonowania jest wybranie słów kluczowych, które bezpośrednio związane będą ze stroną. Dzięki temu witryna będzie wyświetlać się na wysokiej pozycji w wyszukiwaniach.

Kolejnym etapem jest przeprowadzenie prac optymalizacyjnych oraz wprowadzenie strategii mającej na celu zbudowanie zewnętrznych odnośników powiązanych ze stroną. Takie działania pozytywnie wpłyną na pozycję, na jakiej wyświetlana będzie strona w wynikach wyszukiwania.

Trzeba pamiętać, że słowa kluczowe nie mogą być ogólne, ale muszą dokładnie określać to co zawiera strona internetowa. Jeśli oferujemy ubrania, to trzeba sprecyzować, jakie są to ubrania, wówczas użytkownik łatwiej znajdzie naszą stronę w sieci.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Aby odnieść sukces, należy umieszczać na stronie unikalne treści opisujące w sposób dokładny oferowane towary i usługi. Pozycjonowanie ma duży wpływ na zwiększenie liczby klientów oraz utrzymanie klientów dotychczasowych, a także na lepszą widoczność strony w sieci, gdzie jest ogromna konkurencja.

pozycjonowanie cena
pozycjonowanie cena

Pozycjonowanie cena – od czego jest uzależniona?

Ostateczne cena pozycjonowania zależy od rodzaju oraz brzmienia umowy, jaką podpiszemy z firmą zajmującą się SEO. Najpopularniejszymi czynnikami, jakie mają wpływ na cenę pozycjonowania, są:

  • aktualna pozycja słów kluczowych – jest to informacja czy dana fraza znajduje się poza indeksem, na odległych pozycjach lub blisko szczytu listy. Ta cecha ma znaczenie jeżeli trzeba uiszczać opłatę za pozycjonowanie i polega na tym, że cena jest wyższa, im wyższa jest pozycja strony. Większa widoczność strony podyktowana jest dobrze dobraną frazą końcową,
  • popularność słów kluczowych w wyszukiwaniach – pokazuje jak trudno jest stworzyć frazę kluczową, która zawiera popularne, mało sprecyzowane słowa. Chcąc uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania i stosując popularne frazy, musimy liczyć się z tym, że cena pozycjonowania będzie wyższa, ponieważ zabieg ten wymagać będzie więcej czasu oraz pracy,
  • sposób ochrony budżetu podczas rozliczenia za osiągnięte efekty – cecha ta pozwala ochronić fundusze klienta w czasie kiedy agencja zajmująca się pozycjonowaniem odnosi duże sukcesy, a sam klienta nie odnotowuje wzrostu obrotów. W takim wypadku klient nie musi płacić agencji premii za każdą frazę, ale musi ponieść z góry określoną opłatę za usługę. Taki sposób pozwala zbudować dobrą relację pomiędzy agencją pozycjonowania a klientem oraz zaplanować budżet, a także stworzyć długotrwałą relację biznesową,
  • sytuacja SEO w kraju, na którym pozycjonujemy – cena pozycjonowania może być wyższa w zależności od rynku zagranicznego na, którym chcemy pozycjonować. Cena ta zależna jest od konkurencyjności w danym regionie, ponieważ im więcej pracy włożyć trzeba w pozycjonowanie, tym cena jest wyższa,
  • rodzaj pozycjonowania – pozycjonowanie szerokie, czyli long tail składają się z dłuższych słów kluczowych. Fraza taka zawiera więcej szczegółowych wyrazów, a czasem także region graficzny, na którym strona jest pozycjonowana. Frazy long tail pomagają szybko odnaleźć w internecie strony, których szukamy. Ruch, jaki wywołuje long tail jest bardzo cenny, a stronę odwiedzają zdecydowani klienci. Dzięki takiemu rozwiązaniu premie, jakie trzeba zapłacić za frazę, mogą być mniejsze,
  • branża – istnieją branże, w których ciężko jest dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania stron, dlatego takie sytuacje mogę generować wyższe koszty,
  • aktywność konkurencji – cena pozycjonowania może być uzależniona od tego czy firmy konkurencyjne także korzystają z pozycjonowania stron. Jeśli konkurencja korzysta z SEO, wówczas wprowadzenie strony na wysoką pozycję będzie wymagało więcej czasu i nakładu pracy, która polega na ciągłym monitorowaniu konkurencji i wyciągnięciu odpowiednich wniosków motywujących do działania,
  • jakość strony internetowej – wyszukiwarka internetowa zwraca uwagę na to jak szybko ładuje się strona i zawarte na niej dane oraz na to czy jest ona przyjazna dla urządzeń mobilnych i wyświetla się na nich bez problemów. Takie działania wpływają na pozycję, na jakiej znajduje się strona w wynikach wyszukiwania,
  • historia domeny – ma ona znaczący wpływ na to ile trwa proces pozycjonowania. Jeżeli Google nałoży na stronę filtr, który spowoduje, że strona będzie postrzegana za mniej zaufaną, wówczas będzie się ona wyświetlała niżej w wynikach wyszukiwania. Takie działanie spowoduje, że trzeba będzie poświęcić więcej czasu i pracy, aby umieścić stronę na wysokiej pozycji, a co za tym idzie, zwiększą się koszty pozycjonowania.

Skoro czytasz wpis pt. Pozycjonowanie cena i co na nią wpływa to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Ile kosztuje pozycjonowanie SEO?

Cena pozycjonowania SEO jest uzależniona od wielu czynników, takich jak wielkość Twojej witryny, konkurencja na rynku, słowa kluczowe, na którechcesz się pozycjonować, i inne. Z reguły agencje SEO rozliczają się abonamentowo. Zazwyczaj ceny pozycjonowania lokalnego zaczynają się od 800 zł miesięcznie i mogą wzrosnąć do kilku tysięcy złotych miesięcznie.

lejek content marketingowy sales funnel

Pozycjonowanie Google samemu – czy warto?

Pozycjonowanie samemu to bardzo duże koszty jak na 1 firmę ponieważ same programy do SEO są bardzo kosztowne. Z reguły pakiet minimalny to cena około 2000 zł miesięcznie i to są tylko narzędzia. Doliczyć trzeba godziny pracy ludzkiej, koszty za pozyskiwanie linków i treści.

Natomiast na pozycjonowanie składają się działania takie jak:

  1. Zoptymalizuj swoją stronę internetową. Musisz zadbać o optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, aby poprawić widoczność strony w wynikach wyszukiwania. W tym celu należy zoptymalizować tytuły stron, meta opisy, treść strony, adresy URL i tagi alt.
  2. Zwiększ linkowanie wewnętrzne. Linkowanie wewnętrzne pomaga Google i innym robotom wyszukiwarek w ocenie ważności poszczególnych stron twojej witryny i w zrozumieniu, jak są one ze sobą powiązane. Aby to zrobić, możesz dodawać linki do innych stron na swojej witrynie lub używać odnośników do starszych postów.
  3. Wykonaj audyt SEO. Aby uzyskać dobry wynik w wyszukiwarkach internetowych, ważne jest, abyś dokładnie przeanalizował swoją stronę i wprowadził odpowiednie poprawki. Wykonując audyt SEO, możesz zidentyfikować problemy związane z optymalizacją witryny, takie jak niewłaściwe tagi tytułu, złe linki wewnętrzne lub zbyt mała zawartość tekstowa.
  4. Utwórz wysokiej jakości treści. Google używa algorytmów sztucznej inteligencji do oceny wartości treści na twojej stronie internetowej. Aby mieć szansę na dobry wynik w wyszukiwarce, ważne jest, aby twoje treści były wysokiej jakości, unikalne i przydatne dla Twoich czytelników.
  5. Wykonuj działania promocyjne. Przeprowadzenie działań promocyjnych jest ważnym elementem pozycjonowania. Poprzez budowanie zaufania i zaangażowania użytkowników, możesz zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Możesz to osiągnąć poprzez prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych, tworzenie linków zewnętrznych, czy link outreach.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Jeśli koszty pozycjonowania przez agencję wydają Ci się zbyt wysokie i mimo drogich programów do SEO chcesz robić to samodzielnie to:

  1. Stwórz optymalną strukturę stron sklepu internetowego. Zadbaj o to, by zawierała ona wszystkie niezbędne informacje i była przejrzysta oraz zrozumiała dla użytkownika.
  2. Wykonaj audyt SEO sklepu internetowego. Sprawdź, czy jest on dobrze zoptymalizowany i czy spełnia wszystkie wymagania wyszukiwarek.
  3. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe, które będą odpowiadać potrzebom Twoich klientów.
  4. Dodaj treści na stronę sklepu, które będą zawierały wybrane słowa kluczowe, a także będą interesujące dla użytkowników.
  5. Wykonaj link building, by zwiększyć widoczność sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania.
  6. Używaj narzędzi analitycznych, by mierzyć skuteczność pozycjonowania sklepu internetowego.
  7. Regularnie monitoruj wyniki wyszukiwania, by wykryć i usunąć wszelkie błędy, które mogą wpływać na jego widoczność.

Pozycjonowanie google cena

Ludzie często wpisują w wyszukiwarkę frazę: pozycjonowanie stron cena, ale pozycjonowanie seo cena to nie taka łatwa sprawa do wyjaśnienia. Pozycjonowanie google cena zależy m.in. od wieku i historii danej domeny, od jej konkurentów, jaka jest jakość strony internetowej, jak duży jest serwis i skali na której Ci zależy w stosunku do prowadzonego biznesu. Po prostu wyślij do nas swoje zapytanie, a nasz team przygotuje dla Ciebie w 100% darmową ofertę!

Niezależnie co Ciebie interesuje, m.in. pozycjonowanie szerokie, pozycjonowanie lokalne, pozycjonowanie long tail, seo sklepu i inne.

Co sądzisz o wpisie pt. Pozycjonowanie cena i co na nią wpływa? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!