Content marketing
Najważniejsze:
Zawartość strony
Content marketing definicja (po polsku marketing treści): to długotrwałe działania, które pomagają budować relacje z odbiorcami poprzez dzielenie się ciekawą, wysokiej jakości wartościową treścią.
Podstawowe działania content marketingowe to:
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Obejrzyj wideo czym jest content marketing poniżej:
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Zaraz poznasz strategię content marketingu jak mieć:
Oto przepis na sukces:
Jeśli myślisz poważnie o uzyskiwaniu wyników z content marketingu, musisz wykonać trzy kroki:
Zacznijmy!
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Jak zapewne wiesz, te 3-etapy składają się na Twój wynik 10/10 w content marketing …
… SEO i strategia treści (content marketing), które zmieniają sposób, w jaki marketerzy tworzą i promują swoje treści.
Nie znasz tych kroków?
Bez obaw.
W trakcie czytania tego artykułu dowiesz się wszystkiego na temat content marketing.
Pokażę Ci to na przykładzie jednego z postów na blogu u naszego klienta, u którego optymalizowaliśmy content pod SEO. Okres dosyć gorący bo w niedalekiej przyszłości były święta.
… i oto co się stało:
W pierwszym tygodniu post wygenerował 3231 odsłon.
Przyciągnął także ponad 500 udostępnień społecznościowych.
I nie są to przeciętne wyniki!
Ale to był dopiero początek …
„Ale czekaj, jest tego więcej”
Co się dzieje, gdy strona przyciąga mnóstwo wysokiej jakości linków (backlinki w sEO)?
Strona jest wyżej w Google!
I dokładnie tak się stało z postem u naszego klienta na blogu e-commerce.
Jego post zajmuje obecnie # 2 miejsce w rankingu google dla docelowego słowa kluczowego (2100 wyszukiwań / miesiąc).
Pamiętaj, że słowo kluczowe na które rankuje nie jest żadnym żartem. 2100 to duża liczba wyszukań.
Pomimo tego, że strona jest stosunkowo nowa, jego pozycja plasuje się powyżej dużych witryn i sklepów, w tym marketplace i Allegro.
Ponieważ zajmuje # 2 miejsce w rankingu dla tego słowa kluczowego docelowego – oraz rankuje dla dziesiątek długich słów kluczowych (długi ogon) – ruch organiczny na tę stronę jest nadal zwiększany dzień po dniu.
Łącząc ruch viralowy, plus cała reszta o której przeczytasz w grudniu z powolnym ruchem organicznym ( i reklamą płatną), klient miał stronę, która przyniosła ponad 20000 wszystkich odsłon.
Jak wiesz, sporo osób z roku na rok odchodzi z biznesu, ponieważ nie mieli wystarczająco dużo odsłon stron i produktów.
Dlatego chcę zaznaczyć, że ruch na tej stronie zmienia się po mistrzowsku.
Widzisz już potencjał płynący z content marketing?
W rzeczywistości ten jeden post wygenerował 953 nowych subskrybentów e-maili i sprzedaż na zysk netto ponad 30 tysięcy złotych!
Chcesz wiedzieć, jak to zrobiliśmy… i jak możesz zrobić to samo?
Czytaj dalej.
Teraz nadszedł czas, aby dowiedzieć się, jak ten sklep internetowy odniósł tak wielki sukces, aby można było go naśladować w swojej strategii contentowej.
Oto coś, czego wielu boi się w branży marketingu internetowego- content marketing:
Wysokie nakłady i konkurencja.
Większość branż jest SZALENIE konkurencyjna.
Ale zrozum to:
Możesz zrobić wiele samemu bez zatrudniana naszej agencjo content marketingowej!
Na prawdę!
I możesz wyprzedzić konkurencję która jest znacznie dłużej na rynku.
Więc oto co musisz zrobić.
Przejrzyj dużych graczy. Ich blogi często są nudne. Treści są naprawdę ogólne i mało inspirujące, pozostawiając Tobie ogromną szansę.
Odśwież swoją wiedzę z zasad poprawnego kodowania w HTML.
Skup się na optymalizacji kodu według naszych wskazówek które znajdziesz we wpisie na temat optymalizacji SEO.
Ale aby przejść ze swoim sklepem na wyższy poziom, musisz zrobić coś jeszcze.
Aby konkurować z dużymi graczami w przestrzeni marketingu internetowego, potrzebujesz czegoś innego:
Sprawdzona strategia marketingu treści, content marketing, którą możesz wykorzystać do osiągnięcia sukcesu w SEO.
Innymi słowy, zrób to na 100%
Zanurzmy się w procesie.
Oto kroki:
Zanim zaczniesz pisać, musisz znaleźć treść, która już jest dobrze zrobiona.
Masz dwie opcje tutaj:
1. Bezpośrednie, bardzo ważne treści – to treści bezpośrednio związane z Twoją branżą. Na przykład, jeśli prowadzisz blog o kotach, chcesz szukać popularnych treści o kotach. Tyle.
2. Pośrednia treść – ten rodzaj treści nie jest w 100% związany z tym, co obejmuje Twój blog. Jednak jest w tym coś co możesz włączyć do siebie. Na przykład wpis na blogu zatytułowany \”50 sposobów na poprawę zdrowia Twojego psa\” może łatwo zostać przekształcony w : \”15 wskazówek, aby zwiększyć zdrowie swojego kota\”.
Po tym, jak odkryjesz to czego szukają osoby czytające Twój blog, przeprowadź kilka badań dotyczących słów kluczowych, aby zidentyfikować frazy kluczowe, na które chcesz zdobyć wysoką pozycję w Google.
Oto, jak możesz postępować zgodnie z tym samym procesem treści, optymalizując strategię content marketing.
Najpierw użyj Planera słów kluczowych Google, aby znaleźć słowa kluczowe z dużą liczbą wyszukiwań w okół których będziesz tworzyć content marketing.
Kiedy używasz GKP, zauważysz, że słowo kluczowe mają różną liczbę wyszukań na miesiąc.
Zidentyfikuj następnie posty i strony które obecnie zajmują pierwszą stronę google i zobacz czy nie są one wystarczająco dobre.
Wtedy możesz wykorzystać strategię content marketing, aby zacząć rywalizować z innymi.
Oto, jak to zrobić:
Content marketing wymaga pracy.
Po znalezieniu dobrze wykonanej treści musisz wykonać najważniejszy element dowolnej strategii związanej z treścią:
Stwórz coś lepszego.
Użyj 5 technik, aby popchnąć zawartość na wyższy poziom:
To jest ważne.
Bez względu na branżę, ludzie chcą informacji, które mogą od razu wykorzystać.
Dlatego skup się na konkretach
Dołóż wszelkich starań, aby treści były szczegółowe, edukacyjne i nadawały się do działania.
Jeśli chodzi o treść, jest jedna rzecz, którą stwierdziłem, że jest prawdziwa prawie w 100% przypadków:
Ludzie kochają przykłady.
Kiedy usłyszysz słowa „na przykład”, Twój mózg odetchnie z ulgą. To dlatego, że badania pokazują, że przykłady ułatwiają uczenie się.
Aby dodać kolejną warstwę wartości, zamieść oryginalne cytaty od ekspertów z branży.
W jaki sposób?
Dla każdej wskazówki w poście, znajdź eksperta, który dużo wie na ten temat …
… i wyślij im e-maila z zapytaniem co osoba sądzi o …
Jak wspomniałem wcześniej, większość treści w internecie jest trudna do wykorzystania.
Nie tylko wygląda profesjonalnie, ale odtrąca. Dlatego musisz zadbać o aspekt wizualny. Poprawne sformatowanie treści sprawia, że czytanie bloga jest znacznie łatwiejsze i użytkownik może od razu przeczytać fragment który go interesował.
Kolejna ciekawa rzecz to spis treści.
Zamiast przesiewać 4000 słów, aby znaleźć to, czego szukasz, możesz po prostu kliknąć na dowolne słowo ze spisu treści …
Nie da się tego obejść:
Jeśli chcesz, aby ludzie czytali i udostępniali Twoje treści, muszą one wyglądać WSPANIALE.
Przewodniki/posty muszą być pełne grafik i zrzutów ekranu o wysokiej rozdzielczości.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Krok 3: Promuj swoją zawartość
Nie ma na to jednego sposobu.
Jeśli poważnie myślisz o wyciśnięciu każdej ostatniej kropli wartości z treści, musisz ją aktywnie promować.
A kiedy mówię „promuj”, nie mam na myśli dzielenia się Twoimi treściami na platformach społecznościowych Facebook czy Twitter.
Mówię o strategicznym udostępnianiu treści w sposób, który maksymalizuje ruch, linki zwrotne i udostępnienia społecznościowe.
W jaki sposób?
Rzućmy okiem na 7 strategii, które musisz zastosować.
To jest bardzo mocne.
Twoja lista mailingowa to pierwsze narzędzie do promocji treści, które masz. Kropka.
Zapamiętaj:
Twoi subskrybenci składają się z osób, które KOCHAJĄ, to co robisz.
Innymi słowy, są grupą, która bardzo chętnie rozpowszechnia informacje o Twoich treściach.
Właśnie dlatego wysyłasz e-mail do wszystkich swoich subskrybentów.
Pamiętasz, jak mówiłem o cytatach od kilku ekspertów ze swojej branży?
Cóż, po opublikowaniu postu wyślij e-mail właśnie do nich.
Wytłumaczę.
Istnieją blogerzy którzy udostępniają u siebie treści z blogów tematycznych które są pomocne.
Prawdopodobnie nie muszę Ci mówić, że wewnętrzne linki mogą dodać trochę siły do Twojego SEO.
Ale to nie jedyny powód, aby to zrobić …
Wewnętrzne linki dają także więcej wejść do Twoich nowych treści, content marketingowych.
Właśnie dlatego powinieneś dodać kilka wewnętrznych linków do swojego nowego przewodnika i innych starszych wpisów.
Zdarza mi się to kilka razy raz w tygodniu:
Czytam artykuł, myślę, że jest fajny, więc postanawiam go udostępnić…
… tylko nie mogę znaleźć przycisku udostępnij.
Więc mówię „no cóż” i zamykam kartę.
Konkluzja: Chcesz, aby udostępnianie Twoich treści na portalach społecznościowych było niezwykle łatwe.
Jak wiesz, powinieneś zawsze (jak za każdym razem) udostępniać post wiele razy…
… nawet jeśli jest to dokładnie ten sam post.
W ten sposób utrzymasz treści w polu widzenia osób, które interesuje to co robisz. Czasem musimy zobaczyć coś kilka razy w internecie, aby to przeczytać.
Ma to sens, prawda? Dobrze.
Ale uwaga:
Właśnie dlatego – aby zmaksymalizować liczbę kliknięć – chcesz wymieszać format swoich postów.
Każdy lubi co innego, spróbuj kilku różnych typów postów.
Jak każda kampania content marketingowa, promocja treści musi zakładać także uzyskanie linków zwrotnych z witryn znanych.
Nie myśl, że Twoi klienci są naiwni. Nie przekonasz ich nic niewnoszącymi sloganami typu „wysoka jakość”, „najlepsza oferta” czy „profesjonalne usługi”.
Nie sprawdzą się również nachalne reklamy graficzne, np. w postaci wyskakujących okienek flasha z instrukcją „Kup teraz” lub „Nie przegap okazji”. Czasy skuteczności technik sprzedażowych rodem z telezakupów mango już dawno minęły.
Dzisiaj musisz klientowi zaproponować konkretną korzyść. Inaczej tylko go zirytujesz i sprowokujesz do opuszczenia strony. Dlatego tak ważne jest, aby promować swoje produkty poprzez działania wpisujące się w nurt Content Marketingu.
Podstawowy błąd większości firm polega na tym, że opisując swoją ofertę na stronie internetowej skupiają się wyłącznie na sobie. Zachwalają produkty, chwalą się swoim doświadczeniem oraz wiedzą, i próbują przekonać, że nikt im nie dorówna. Tylko gdzie w tym wszystkim jest klient i jego potrzeby? No właśnie…
Sukces marketingowy osiągniesz tylko wtedy, gdy zaoferujesz coś w zamian, określoną wartość dodaną. Może być to na przykład seria artykułów poradnikowych, w których odpowiesz na najczęściej stawiane przez klientów pytania. Podepnij do strony firmowego bloga, gdzie będziesz dzielił się praktycznymi wskazówkami. Możesz również zaoferować darmowe publikacje do pobrania w formie pliku PDF.
Niech Ci jednak nie przyjdzie na myśl chwalenie się branżowym językiem, który jest zrozumiały tylko dla wąskiego grona specjalistów. Przekaz ma był łatwy w odbiorze, niezbyt poważny, momentami żartobliwy. Kreuj się na eksperta, lecz nie bądź zbyt pompatyczny. Zainspiruj czytelnika do działania, rozśmiesz go, podaj mu sprawdzone wskazówki. Wtedy znacznie wzrośnie prawdopodobieństwo, że zdecyduje się Tobie zaufać.
Niedopuszczalne są również ewidentne błędy gramatyczne w treści artykułów – stylistyczne, interpunkcyjne, nie mówiąc już o ortograficznych. Aby tekst dobrze się czytało, warto dokonać jego podziału na krótkie akapity, zastosować śródtytuły, wypunktowania oraz wyróżnić najważniejsze elementy.
Ze świetnym odbiorem spotykają się artykuły w formie „10 sposobów na …”, „Jak zrobić …” etc. Jeżeli nie posiadasz umiejętności pisarskich i marketingowych, wtedy nie podejmuj ryzyka. Lepszym rozwiązaniem będzie powierzenie Content marketingu agencji interaktywnej, która współpracuje z copywriterami.
Nie myśl, że samą treścią tekstową załatwisz sprawę. Zwłaszcza wśród najmłodszych grup docelowych przewagę będą stanowiły osoby, które wolą obejrzeć poradnikowy materiał video, czy zapoznać się z przekazem zaprezentowanym za pomocą zdjęć czy infografik. Dzięki temu oszczędzają czas, który musieliby poświęcić na przeczytanie długiego tekstu. Warto więc jednocześnie stosować różne techniki content marketingu, dzięki czemu uda się zadowolić klientów z różnych segmentów.
Musisz przy tym dopilnować tego, aby grafiki oraz nagrania cechowały się wysoką jakością. W przeciwnym razie efekt może być odwrotny od zamierzonego. Wykorzystuj jedynie zdjęcia o dużej rozdzielczości.
Jeżeli pobierasz je z Internetu, upewnij się wcześniej jaką posiadają licencję. Nie masz czasu tego sprawdzać? Możesz poprosić o pomoc agencję marketingową, która w ramach pakietu web master zadba zarówno o dobór treści tekstowej, jak i graficznej.
Nie ma sensu iść na łatwiznę i kopiować treści z innych stron internetowych. Taka praktyka jest łatwa do wykrycia i ukarania przez Google. W konsekwencji na Twoją domenę zostanie nałożony filtr algorytmiczny, a nawet trwały ban. Jeżeli więc zależy Ci na wysokich pozycjach strony, wtedy zamieszczaj w serwisie jedynie unikalny content.
W wersji WordPressa 5.0 miało być wprowadzone narzędzie Unique Content Identifier. Na razie ani widu, ani słychu na ten temat. Umożliwić ono automatyczną weryfikację, czy treść nie została skopiowana z innych źródeł.
Informacje można prezentować w wielu miejscach i na różne sposoby. Zdecydowanie nie warto się ograniczać pod tym względem. Strategia content marketingowa powinna uwzględniać różne formy dystrybucji treści. Zróżnicowanie w tym zakresie pomoże dotrzeć do grupy docelowej i ułatwi osiągnięcie założonych celów.
Content marketing i jego najpopularniejsze przykłady dotyczą:
Miejsca stosowania marketingu treści również są bardzo zróżnicowane. To przede wszystkim:
Skąd wiadomo, że content marketing przynosi oczekiwane rezultaty?
Najlepsza metoda mierzenia jego skuteczności wykorzystuje tzw. KPI (key performance indicators), czyli mierniki sukcesu, które pozwalają sprawdzić, czy w danym obszarze udało się osiągnąć zamierzony cel. Ich wyznaczenie jest bardzo ważne – w przeciwnym razie działania content marketingowe mogą stać się „sztuką dla sztuki” i generować koszty, nie oferując jednocześnie satysfakcjonujących korzyści.
Mierniki skuteczności powinno się ustalać indywidualnie, zgodnie z celami określonymi w strategii content marketingu. Najczęściej stosuje się takie kryteria jak:
KPI można ustalać indywidualnie i niemal dowolnie — zgodnie z celami strategii marketingowej. Powinny być jednak określane według koncepcji SMART. To skrót oznaczający 5 najważniejszych cech dobrze wyznaczonego miernika sukcesu. Zgodnie z jego założeniami KPI muszą być:
Jeśli chodzi o przykłady content marketing to podaję Ci 2 linki do wpisów, w których masz dużo przykładów:
https://uniqueseo.pl/strategia-marketingowa-przyklad/
https://uniqueseo.pl/marketing-wirusowy/
Pamiętaj więc, że content marketing jest królem, zarówno w marketingu internetowym, jak i pozycjonowaniu stron (SEO). Umieszczaj na stronie wartościowe treści poradnikowe, a szybko zauważysz wzrost konwersji.
Gotowy do działania i optymalizacji content marketing?
Zainteresowany marketingiem internetowym dla swojej firmy?
+48 790-768-482, lub pisząc e-mail
info@uniqueseo.pl
SEO, pozycjonowanie, marketing internetowy, reklama płatna (facebook, google ads)
Pamiętaj, tworzyć treści może każdy ale aby potencjalny klient, czy odbiorca uznał Twój produkt za atrakcyjny to musisz budować świadomość marki. Dobrze działa newsletter, dzięki czemu łatwiej przekształcisz prospektów w nowych klientów. Mam nadzieję że spodobał Ci się ten poradnik contentu, zrobisz to pod algorytm i dla użytkownika i będziesz odnosił się w sposób ekspercki.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)