Viral marketing: 21 technik opartych na danych, które działają szybko

Viral marketing

Viral marketing

Pozycjonowanie, seo, marketing zaktualizowane przez Rafał Szrajnert dnia Lipiec 31, 2019

Viral marketing: 21 technik opartych na danych, które działają szybko

W rzeczywistości:

Zgodnie z nowymi badaniami zawartość viral marketing zwykle zawiera określone elementy, które zachęcają ludzi do dzielenia się.

Omówimy 21 z tych elementów w dzisiejszym przewodniku opartym na danych.

Gotów aby viral marketing odkrył przed Tobą swoje tajemnice? Zaczynajmy...

VIRAL MARKETING.



Przeczytaj dokładnie wszystkie punkty, wtedy pojmiesz ideę viral marketing. Nie jest to coś co uda Ci się stworzyć od razu, ale nie poddawaj się. Jeśli chcesz możesz zawsze skonsultować z nami swój pomysł na viral marketing w mediach. A teraz nie przedłużamy i zaczynamy!

1. Użyj numeru (nieparzystego) w nagłówku



Nagłówki z numerami są o 36% bardziej skłonne do generowania kliknięć.

Nieparzyste nagłówki mają 20% lepszą niż CTR nagłówków z liczb parzystych.

Następnym razem gdy będziesz w sklepie z gazetami rzuć okiem na nagłowki.

Czasopisma używają numerów w nagłówkach z bardzo prostego powodu:

One działają.

I trudno byłoby znaleźć nagłówek, który nie zawiera numeru.

Numery zwiększają liczbę kliknięć.

Ale dlaczego?

To dlatego, że liczby dają ludziom coś bardzo charakterystycznego.

Pomyśl o różnicy między tymi dwoma nagłówkami:

"Techniki schudnięcia" w porównaniu do "17 technik szybkiego schudnięcia".

Liczba "17" natychmiast sprawia, że ​​nagłówek jest bardziej kuszący.

A co z liczbą parzystą a liczbą nieparzystą?

Oczywiście, czasami używamy liczby parzystej w nagłówkach ...

... ale w większości reklam, artykułów i postów agencje używają liczb nieparzystych (17, 21 itd.).



Zainteresowany marketingiem internetowym dla swojej firmy?
+48 790-768-482, lub pisząc e-mail
info@rafalszrajnert.pl

SEO, pozycjonowanie, marketing internetowy, reklama płatna (facebook, google ads)



2. Użyj [nawiasów]



W analizie ponad 3 milionów nagłówków, Hubspot znalazł informację że za pomocą [nawiasów] w nagłówku podniósł się CTR o 38%

Agencje viral marketing używają nawiasów w nagłówkach cały czas ...

... i to DUŻA różnica.

Pytanie brzmi: DLACZEGO?

Nawiasy dają ludziom "niewidoczny podgląd" Twojego postu.

Czy Twój post to infografika? Studium przypadku? Darmowy ebook?

Nawiasy informują ludzi ... zanim klikną.

3. Użyj krótkich adresów URL



Viral marketing mówi jasno, że krótkie adresy URL są 2,5 razy bardziej skłonne do przyciągania kliknięć.

Nie używamy przykladowa.strona.pl/06/11/2020/10-sposobow-na-zwiekszenie-szansy-na-viral-marketing-w-twojej-firmie

Długie adresy URL tworzą ten problem dla osób, które chcą udostępniać Twój wpis.

Jak być może zauważyłeś, używamy bardzo krótkich (2-3 słów) adresów URL.

Czemu?

Właściwie z trzech powodów:

Po pierwsze , krótki URL daje ludziom ogólne podsumowanie tego, o czym jest Twój post (więcej o tym później).

Po drugie , krótkie i konkretne adresy URL z łatwością mieszczą się w postach w mediach społecznościowych.

Po trzecie , URL jest przyjazny dla SEO, ponieważ zawiera TYLKO docelowe słowo kluczowe.

4. Użyj opisowego adresu URL



Badanie Microsoft wykazało, że zaufane domeny uzyskują o 25% więcej kliknięć .

Wybierz opcję strona.pl/ptaki kontra. strona.pl/blog/post?id=5421!6g.

Ta wytyczna jest bardzo prosta:

Twój URL wpisu na blogu powinien dać ludziom krótkie podsumowanie tematu Twojego wpisu ... i nic więcej.

Adres URL z dużą ilością niechcianych adresów, przykladowa.strona.pl/06/11/2020/10-sposobow-na-zwiekszenie-szansy-na-viral-marketing-w-twojej-firmie - mylą ludzi.

Dezorientacja = mniej kliknięć. Mniej kliknięć = mniej udostępnień.

5. Wstęp = krótkie zdania



Jeśli chcesz stworzyć wirusowy post, musisz pamiętać o wprowadzeniu.

Czytelnicy czytają tylko 28% tekstu postu na blogu . Więc jeśli chcesz, aby Twój post był wirusowy, musisz szybko przyciągnąć czytelników.

Pytaniem jest:

W JAKI SPOSÓB?

Krótkie zdania.

Pomyśl o tym:

Dlaczego spędzasz godziny projektóją chwytliwy nagłówek?

... następnie na szybko chcesz napisać wstęp?

To nie ma sensu.

Moim zdaniem, Twóje wprowadzenie jest bardziej istotne niż nagłówek.

Czemu?

Ponieważ Twoje wprowadzenie jest TYLKO jedną szansą, abyś zainteresować Twojego czytelnika.

Bez tego omyłkowo tracisz kogoś w swoim wstępie, przez to oni nie zamierzają czytać (lub udostępniać Twojego posta) dalej.

Mocne wprowadzenie jest jednym z powodów, dla których niektóre z moich blogów mają bardzo wysoki czas na stronie.

I krótkie zdania są jednym z najprostszych sposobów, aby stworzyć dobre intro. Widzisz, jak przez cały ten tekst tworzę krótkie zdania?

Te super-krótkie linie są jednym z powodów, dla których wartość tego wpisu dla CTR wynosi bardzo dużo.

6. Dodaj kolorowy obraz



Xerox stwierdził, że kolorowe obrazy sprawiają, że ludzie mają o 80% większe szanse na odczytanie dokumentu.

Po dodaniu kolorowego obrazu u góry posta NATYCHMIAST zwiększysz atrakcyjność swoich treści.

Dlatego prawie zawsze umieszczam kolorowy obrazek u góry każdego posta na blogu:

7. Obrazy = więcej tytułów



Badanie słów kluczowych wykazało, że treść tekstowa z co najmniej jednym obrazem generowała 94% więcej wyświetleń w mediach społecznościowych.

To nie powinno dziwić.

. ... nie wahaj się użyć wielu zdjęć w każdym opublikowanym poście na blogu.

Ponieważ prosty fakt jest następujący: ludzie KOCHAJĄ obrazy.

Są bardziej przekonujące niż tekst.

I dzielą Twoje treści na dodatkowe akapity (co ułatwia czytanie).

Dobrą regułą jet dodawanie obrazu przy każdym paragrafie lub co około 200 słów.

8. Obrazy = większa wiarygodność



Badanie przeprowadzone przez Claremont University wykazało, że obrazy - dowolne obrazy - zwiększyły wiarygodność treści o 75% .

Oto podsumowanie z tego badania:

Ludzie nie zamierzają udostępniać treści, chyba że uważają, że jest wiarygodna.

A gdy umieścisz zdjęcie - dowolny obraz - podasz wiarygodność swojej treści działa to świetnie.

W rzeczywistości:

Ilekroć używam statystyki w poście na blogu, dołączam zrzut ekranu . Zrzuty ekranu zwiększają wiarygodność moich statystyk.

Zamiast więc mówić: "zwiększyłem swój ruch o 123%" dodaję jeszcze obraz.

9. Użyj obrazów najwyższej jakości



Jakość obrazu robi ogromną różnicę. Badania marketingowe- viral marketing- wykazało, że dobrej jakości obrazy otrzymały o 121% więcej reakcji w serwisie Facebook niż te nieprofesjonalne.

OK, OK.

Właśnie Ci powiedziałem, że DOWOLNY obraz zwiększa wiarygodność, a co za tym idzie, akcje społeczne.

Ale nie powiedziałem wam, że jakość obrazu czyni OGROMNĄ różnicę.

Z mojego doświadczenia wynika, że ​​"jakość" oznacza trzy rzeczy:

1. Obraz dobrze pasuje do tematu.

2. ŻADNYCH darmowych stockowych zdjęć.

3. Obraz jest wysokiej rozdzielczości.

Jeśli Twój obraz spełnia wszystkie trzy z tych wskazówek, możesz go wrzucić do swojego posta.

10. Chcesz treści, które można udostępniać? Zrób dłuższy wpis



Dłuższe treści były o 76,8% bardziej udostępniane za pomocą viral marketing. Celuj w co najmniej 1500 słów w jednym poście.

To jest bardzo ważne.

Nie tylko zyskujesz więcej reakcji społecznościowych, ale dłuższa zawartość jest bardziej prawdopodobna na znalezienie się w rankingu na pierwszej stronie Google:

11. Użyj "wyróżnionego obrazu"



Akcje społecznościowe z obrazami uzyskują od 50 do 150% więcej akcji.

Posty w mediach społecznościowych, które mają obraz, przyciągają więcej osób.

Więcej gałek ocznych = więcej udziałów.

Możesz też łatwo sprawdzić, czy reakcje społecznościowe Twojego posta mają większość gdy wstawisz obraz...

12. Dołącz infografikę



Dane wykazały, że infografiki generują 2,3x więcej udziałów społecznościowych niż poradniki. Planując kampanię viral marketing, nie zapominaj o sile treści wizualnych (zwłaszcza infografiki).

Jak każda treść - jeśli chcesz, aby Twoja infografika stała się wirusowa - musisz ją stworzyć.

Innymi słowy:

Zamienianie lamusa: "5 wskazówek na zgubienie wagi" w infografikę. Nie zamieni to magicznie artykułu na zwycięzcę.

Ale jeśli masz bardzo wizualny temat na swoich rękach, infografika może przenieść go na wyższy poziom.



Zainteresowany marketingiem internetowym dla swojej firmy?
+48 790-768-482, lub pisząc e-mail
info@rafalszrajnert.pl

SEO, pozycjonowanie, marketing internetowy, reklama płatna (facebook, google ads)



13. Udostępnianie przycisków powyżej zakładki = więcej możliwych do udostępniania treści



Badanie Google wykazało, że elementy widoczne powyżej części strony widzi o 58% więcej osób niż te, które zostały przesunięte w dół strony.

Jest taka gra, w której wielu blogerów gra z ich czytelnikami ...

Nazywa się: "Znajdź przycisk udostępniania".

Ustawiaj przyciski społecznościowe, których nie można przegapić.

Są one wyświetlane nie tylko w widocznym miejscu nad zakładką:

Ważna idea viral marketing:

Jeśli zajmie Ci to więcej niż pół sekundy, aby znaleźć przyciski udostępniania, (umieść je w bardziej widocznym miejscu) to masz to do poprawki.

14. Poczuj się emocjonalnie



Badanie opublikowane w czasopiśmie Journal of Marketing Research wykazało, że treści wywołujące emocje "podziw", "niespodzianka" lub "gniew" były o 28% bardziej narażone na atak wirusowy. Dotyczy to treści tekstowych (takich jak posty na blogu). Ale działa również, jeśli Twoim celem jest stworzenie wirusowego wideo.

Format nie jest ważny. Liczy się to, że wywołujesz emocjonalną reakcję . To klucz do tworzenia treści, które można udostępniać.

Jeśli jesteś specjalistą ds. Marketingu treści, który chce, aby Twoje treści stały się wirusowe, musisz pamiętać o jednej rzeczy:

"Udostępnianie treści to emocjonalna decyzja"

Innymi słowy, im bardziej emocjonalnie wzbudzony jest ktoś, tym bardziej prawdopodobne jest, że się nim podzieli.

3 konkretne pozytywne emocje - respekt, zdziwienie i gniew - stymulowały większość akcji.

15. Wymień czynniki ryzyka



Tak, zawsze powinieneś dążyć do pisania treści dla swoich docelowych odbiorców.

Ale nie zapomnij wspomnieć o wpływowych osobach w Twoim poście (i daj im znać o tym). W jednym badaniu stwierdzono, że w przypadku treści wirusowych akcje wpływające były "krytyczne" . To dlatego, że Ci ludzie będą udostępniać Twoje treści w sieciach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i YouTube ... zwiększając szanse.

Spraw, by odbiorcy poczuli się wspaniale.

Co powiesz na jakiś dowód, że to podejście faktycznie działa?

16. Publikuj o odpowiednich porach



Weź pod uwagę czynniki jak praca, styl życia i obowiązki swoich odbiorców.

17. Użyj hashtagów



Nie ma wiele dla mnie do dodania tutaj.

Dodanie hashtagów do Twoich postów w social media promujących viral content nie może być proste i bardzo efektywne.

18. Pisz w sposób łatwy do skanowania



Podobnie jak krótkie akapity, podtytuły i listy. Możliwe do zeskanowania treści online zwiększyły czytelność o 47% .

Ponieważ faktem jest, że:

Jeśli treść jest trudna do odczytania, ludzie jej nie przeczytają.

(Nawet jeśli jest to zawartość wysokiej jakości).

Dlatego trzymam się paragrafów 1-2 zdań.

Proponuję zrobić to samo.

Ponieważ po dodaniu tego wszystkiego, będziesz miał bardzo łatwą do odczytania zawartość (i przegląd).

19. Bądź szalenie praktyczny



Wysoce praktyczne artykuły są o 34% bardziej skłonne aby być dalej udostępniane zgodnie z ideą viral content.

Początkowo trudno było mi to zaakceptować, ale ...

Ludzie nie dbają o to, co myślisz.

Jasne, jeśli masz sławne nazwisko i milion wyznawców, możesz czasem pisać od rzeczy.

Ale jeśli nie masz wielkich fanów?

Twoje treści muszą być szalenie przydatne.

Konkluzja:

Jeśli chcesz, aby Twój wpis na blogu był wirusowy, upewnij się, że zawiera on wiele faktów i przydatnych rzeczy.

20. SEO Tag Copy = Adwords Ads



Reklamy AdWords są zaprojektowane tak, aby zmaksymalizować liczbę kliknięć. Oprzyj tagi tytułu i opisu SEO na reklamach AdWords, aby zmaksymalizować ruch z wyszukiwarek.

Gdy Twoje treści pojawiają się w wyszukiwarkach lub w mediach społecznościowych, mogą się zdarzyć dwie rzeczy:

Rzecz 1.: Ludzie klikają Twój wynik

Rzecz nr 2: Ludzie klikają na coś innego

Aby treści stały się wirusowe, musisz zmaksymalizować liczbę kliknięć w swoim wpisie.

I jak to zrobić?

Potrzebujesz przekonującej kopii tytułu i opisu.

Ale skąd wiesz, co umieścić w tagach tytułu i opisu?

To proste: wystarczy użyć reklam Adwords.

Pamiętaj, że współczynnik klikalności stanowi około 70% Wyniku Jakości Google Adwords.

(Innymi słowy: im wyższy jest Twój CTR, tym lepszy Wynik Jakości)

Więc lepiej uwierzyć, że reklamodawcy pracują w pocie czoła, aby zmaksymalizować ich CTR.

A kiedy używasz ich kopię w swoich metatagach, masz pewność, że ludzie klikną.

Na przykład piszesz o meblach skandynawskich. Wpisz tą frazę w google i zobacz jakie chwytliwe tytuły i opisy stosuje konkurencja.

21. Poproś ludzi o udostępnienie



Dodaj wezwanie do działania na końcu posta ... i spersonalizuj je.

Ukierunkowane wezwania do działania ("Podziel się wskazówkami dotyczącymi utraty wagi") przewyższają ogólne CTA ("udostępnij ten post") o 42%.

Byłbyś zaskoczony, ile akcji i komentarzy można uzyskać po prostu pytając.

Dlatego dołączam wezwanie do działania "zostaw komentarz + personalizacja" na końcu każdego postu.



Podsumowanie viral marketing



Jak widzisz viral marketing nie jest czymś czego można się nauczyć w weekend. Jest to potężne narzędzie dzięki któremu możesz odmienić losy swojej firmy. Zapraszamy do współpracy zgodnie z poniższym:

Zainteresowany marketingiem internetowym dla swojej firmy?
+48 790-768-482, lub pisząc e-mail
info@rafalszrajnert.pl

SEO, pozycjonowanie, marketing internetowy, reklama płatna (facebook, google ads)

Podziel się!
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!