Zawartość strony
W branży reklamowej od lat obecne są dwa odmienne sposoby postępowania. Pierwszy z nich zakłada reklamę ogólną i mało sprecyzowaną, drugi – działania ściśle określone i zależnie od typu konkretnego klienta. Jest to tak zwana reklama BTL, która jest realizowana przez wyspecjalizowane agencje.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Jak wspomniano powyżej, na rynku reklamy istnieją dwa odrębne podejścia. Jest to tak zwana reklama ATL i BTL. Podczas wyboru konkretnego produktu warto zawsze rozważać uwarunkowania danego rynku lokalnego, a także specyfikę promowanego produktu oraz potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Tego typu reklama ma charakter ogólny. W tym bowiem przypadku przekaz nie jest spersonalizowany i może być kierowany do masowego odbiorcy. Przykładem tego typu reklamy może być typowy spot promujący określone wyroby prezentowany na antenie telewizji.
ATL (Above The Line) to strategie marketingowe, które są wykorzystywane do ogólnego budowania świadomości marki i dotarcia do szerszego kręgu odbiorców. ATL obejmuje reklamę w mediach masowych, takich jak telewizja, radio, prasa, outdoor oraz Internet. BTL (Below The Line) to strategie marketingowe skierowane do bardziej wyselekcjonowanej grupy odbiorców. BTL skupia się na pozyskiwaniu nowych klientów i zachęcaniu ich do kupna produktu poprzez bezpośredni kontakt, takie jak mailing, prezentacje, wydarzenia promocyjne i inne działania.
Reklama BTL ma formę spersonalizowaną i uwarunkowaną od potrzeb węższej grupy odbiorców. Co ważne, granica pomiędzy poszczególnymi typami reklamy może być w wielu wypadkach trudna do wychwycenia. Wspomniany spot reklamowy emitowany w telewizji zwykle uznawany jest za reklamę typu ATL. Jednak może on być emitowany na kanałach tematycznych, które posiadają zdecydowanie węższą grupę odbiorców. W tym przypadku konieczna jest zatem personalizacja przekazu, która jest typowa dla reklamy BTL.
Reklama ATL jest szczególnie polecana dla podmiotów, które pragną spopularyzować swoją markę i chcą dotrzeć do maksymalnie dużej liczby odbiorców. Tego typu podejście reklamowe jest zatem wykorzystywane przez producentów i dystrybutorów dóbr powszechnie dostępnych w sklepach i wykorzystywanych na co dzień. Mogą to być na przykład tanie produkty spożywcze czy podstawowe wyroby higieniczne. W tym przypadku istotny wpływ na decyzje zakupowe klientów ma rozpoznawalność danej marki.
Jest ona osiągana właśnie poprzez reklamy o zasięgu masowym i ogólnym. Tego typu podejścia do reklamy nie powinny wykorzystywać podmioty, które dysponują ograniczonymi środkami finansowymi. Nie można bowiem zapominać o tym, że produkcja reklamy wymaga sporych nakładów czasu i pieniędzy. Poza tym, konieczne są opłaty z tytułu wykupienia drogiego czasu antenowego.
Poza tym, reklama ATL nie jest polecana dla producentów dóbr luksusowych. Emitowanie spotów reklamowych promujących marki z najwyższej półki wraz z reklamami produktów tanich i niskogatunkowych mogłaby podważyć prestiż tych pierwszych. Klientami tego typu produktów są osoby o wysokim statusie ekonomicznym, które szukają produktów unikalnych i wyróżniających się na tle konkurencji.
Agencja BTL oferuje produkty, które są dostosowywane do indywidualnych potrzeb wąskiej grupy odbiorców. Tego typu działania stanowią odpowiedź na preferencje wąskiej grupy klientów.
W celu przygotowania tego typu kampanii reklamowej agencja BTL dokonuje szczegółowej analizy rynku, a kampanie reklamowe są niczym szyte na miarę. W celu poznania oczekiwań i potrzeb poszczególnych grup klientów wykorzystywane są różnorodne sposoby, w tym między innymi analiza historii przekładanych witryn czy ocena aktywności w sieci.
Tego typu produkty reklamowe posługują się przekazem dostosowanym do potrzeb określonej grupy odbiorców. W celu efektywnej komunikacji wykorzystywany może być język zawierający określone słownictwo czy specjalistyczne terminy. Poza tym, w zależności od określonej grupy docelowej kampania reklamowa może przyjmować nieco odmienny charakter.
W przypadku osób starszych warto na przykład podkreślać przywiązanie do tradycji i wartości rodzinnych, podczas gdy kampania kierowana do osób młodych powinna być dynamiczna oraz bogata w intensywne kolory, intrygującą muzykę oraz dobry humor.
Agencja BTL w trakcie swojej pracy może wykorzystywać różne kanały komunikacji. W tym przypadku doskonałym rozwiązaniem jest użycie mediów społecznościowych.
Zdecydowanie tak. Tego typu agencje oferują realizację kampanii ukierunkowanych na konkretnego klienta. Takie reklamy są zatem polecane dla podmiotów, które pragną efektywnie docierać do odbiorców określonych towarów. W tym jednak przypadku konieczne jest dostosowanie określonej formy przekazu do specyfiki danego produktu oraz wąskiej grupy docelowej.
Skoro czytasz wpis pt. Agencja BTL to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Przykłady BTL:
Podczas decydowania się na usługi świadczone przez specjalistyczne podmioty warto zwracać uwagę na ich pozycję na rynku. Godna polecenia agencja BTL powinna świadczyć usługi na wysokim poziomie, a zatrudnieni w niej pracownicy muszą dysponować odpowiednią wiedzą i doświadczeniem zdobywanym przez lata.
Poza tym, powinni mieć oni rozeznanie rynku i świadomość potrzeb konsumentów. Nie bez znaczenia dla powodzenia prowadzonej przez nich kampanii reklamowej jest słuchanie zleceniodawcy oraz umiejętność dostosowania się do jego potrzeb i wizji przeprowadzenia planowanej kampanii promocyjnej produktu lub usługi.
Co myślisz o temacie jakim jest Agencja BTL? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)