Zawartość strony
Zacznijmy od prostego przykładu.
Mamy Pana Krzysztofa. Krzysiek szuka sposobów, aby zachęcić ludzi z jego okolicy do odwiedzenia niedawno otwartej przez niego restauracji włoskiej. Uruchomił restaurację z pomocą rodziny i przyjaciół, rozdając ulotki, puszczając muzykę w dniu otwarcia, a nawet zakładając strony społecznościowe swojej firmy i robiąc małego „live” z otwarcia.
Po pewnym czasie jednak brakuje jemu nowych gości i dowiaduje się, że pobliskie restauracje stają się coraz bardziej konkurencyjne. Krzysiek potrzebuje strategii marki, aby wyróżniać się spośród wszystkich restauracji, a w szczególności tych które serwują włoskie jedzenie.
Świetnym wyjściem dla Krzyśka do promocji i dzielenia się swoją marką są media społecznościowe. Dzięki strategii brandingu w mediach społecznościowych może zwiększyć świadomość swojej firmy, zbudować wiarygodność i wyróżnić się na tle konkurencji.
Ten post na blogu poprowadzi Cię przez następujące czynności:
Branding w mediach społecznościowych to proces tworzenia rozpoznawalnego i unikalnego wizerunku Twojej firmy na różnych platformach społecznościowych. Korzystając z efektownego opowiadania historii i narzędzi cyfrowych natywnych dla tych platform, przekazujesz wiadomości, które wywołują emocjonalną reakcję odbiorców.
Wróćmy do Krzyśka jako naszego przykładu. Załóżmy, że pozyskuje wszystkie swoje produkty z lokalnych gospodarstw, aby wspierać gospodarstwa rodzinne. Z mąki sam robi makaron, mieli mięso itp. Może podzielić się historią swojej marki o wspieraniu lokalnych rolników poprzez serię filmów, a nawet przedstawić tych, z którymi współpracuje. Lub pokazać na jakiej zasadzie dokonuje selekcji najlepszych składników.
Jedną z pozytywnych reakcji, jakie może uzyskać od swoich odbiorców, jest like, udostępnienie, czy nowy obserwator na swojej stronie w mediach społecznościowych. Kolejną pozytywną reakcją jest nowy klient odwiedzający restaurację po raz pierwszy, ponieważ chciał spróbować jak smakuje jedzenie w restauracji, która tak starannie wybiera produkty do potraw.
Branding w mediach społecznościowych sprawia, że firmy stają się przystępne i można je identyfikować, ponieważ łączą się ze swoimi odbiorcami za pośrednictwem platform, które zachęcają do interakcji i zaangażowania.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Teraz, gdy wiemy, czym jest wizerunek i marka w mediach społecznościowych, przyjrzyjmy się, co sprawia, że branding w social media jest ważny dla firm:
Jeśli chcesz zacząć od brandingu w mediach społecznościowych, sprawdź te cztery strategie, które pomogą Twojej firmie:
Przyjrzyjmy się każdemu z nich:
Spójność z marką w mediach społecznościowych zwiększa Twoją wiarygodność.
Chociaż możesz mieć różnych odbiorców na różnych platformach społecznościowych, Twoja firma musi pozostać wierna wizerunkowi marki na wszystkich platformach. Zacznij od posiadania tego samego profilu i zdjęć w tle na swoich stronach w mediach społecznościowych.
Twoja krótka biografia i opis firmy mogą się różnić na platformach, ale powinny przekazywać te same wartości i komunikaty. Twoje posty powinny mieć ten sam ton na różnych platformach, przekazując podobne wiadomości i wartości ważne dla Twojej firmy.
Czy kiedykolwiek sprawdzałeś strony firmowe na Facebooku i tiktoku, czy linkedin i przez chwilę myślałeś, że patrzysz na różne marki? Tak jest w przypadku, gdy firma nie jest spójna z wizerunkiem i tonem marki na wszystkich platformach.
Twoi odbiorcy na różnych platformach są różni. Twoja publiczność na TikTok jest prawdopodobnie młodsza niż Twoi obserwatorzy na Facebooku, a Twoi odbiorcy na Instagramie mogą preferować oglądanie wspaniałych zdjęć Twoich produktów.
Segmentuj więc swoje persony kupujących. Możesz to zrobić, zaczynając od istniejącej bazy danych klientów. Podziel je według różnych platform mediów społecznościowych, z których korzystają, i odpowiednio dostosuj swoją strategię.
Teraz, gdy już podzieliłeś swoje persony, możesz stworzyć strategię treści w mediach społecznościowych dla różnych platform. Możesz komunikować się z różnorodnymi odbiorcami na różnych platformach, ale upewnij się, że głos i ton Twojej marki pozostają spójne na wszystkich platformach.
Planuj i twórz treści odpowiednie dla określonych platform i odbiorców.
Kilka narzędzi może uzupełnić Twoje strategie brandingowe w mediach społecznościowych. Niektórzy z nich są:
Branding w mediach społecznościowych jest ważnym elementem rozwoju Twojej firmy. Jeśli Twój zespół potrzebuje pomocy w tworzeniu strategii brandingu w mediach społecznościowych, UniqueSEO z przyjemnością Ci pomoże. Misją naszego zespołu jest dostarczanie naszym klientom wyników w postaci leadów, sprzedaży i przychodów.
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |