Dzisiejszy temat „remarketing facebook” to podstawa dla każdego rodzaju działań reklamowych na tej platformie.
Skoro jesteś tutaj to znaczy że Faceboook i remarketing są tematami znajomymi i prawdopodobnie interesujesz się marketingiem.
Więc zakładam że masz chociaż podstawową wiedzę na temat lejków sprzedażowych, podziału ruchu na ciepły i zimny, a także etapy znajomości marki (TOFU, MOFU, BOFU).
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Zawartość strony
Otóż na każdym.
Zaraz Ci to wyjaśnię.
TOFU- top of the funnel, czyli góra lejka
MOFU- middle of the funnel czyli środek
BOFU- bottom of the funnel, czyli dół lejka sprzedażowego
Niektórzy dodają jeszcze SANDBOX, dla innych sandbox to to samo co TOFU.
Gdybym miał scharakteryzować różnicę pomiędzy nimi to sandbox jest bardziej testowy z rzędami budżetu dziennego 5-10 złotych na kilka dni na jeden AdSet. Skupiamy się tutaj na „zainteresowaniach”, „wykluczeniach” i LAA- czyli lookalike.
Każdy AdSet kieruj na jedno zainteresowanie. Tutaj Twoim celem jest zobaczenie które zainteresowania i grupy LAA konwertują i działają najlepiej.
W TOFU używasz najlepsze AdSet i zwiększasz budżety. Bardzo dobrze działa wideo i storytelling. Osoby muszą poznać Twoją markę, historię i brand.
Na tych etapach będziesz wydawał najwięcej budżetu.
Na etapie MOFU, osoby już znają Twoją markę. Byli na przykład na Twojej stronie www, obejrzeli video z TOFU, albo komentują/lajkują Twoje wpisy na FB i IG.
Czyli wiedzą już kim jesteś.
I tutaj świetnie zaczyna działać już remarketing Facebook.
Skoro byli na Twoim landing page’u lub wpisie na blogu który dotyczy danego produktu, lub usługi to stosujesz retargeting dla tego użytkownika właśnie pod produkt który opisywałeś.
Oczywiście do MOFU zaliczamy także działania SEO kiedy ktoś wchodzi na dany wpis czy stronę prosto z Google. Wtedy pozycjonowanie traktujesz jako wydatki na kampanię FB, mówiąc językiem social marketerów.
Następnie stosujesz remarketing dla tych person.
Dalej mamy jeszcze BOFU.
Są to osoby które już „prawie” kupiły.
Czyli np:
Poniżej lista pomysłów:
Skoro posiadasz zainstalowany pixel FB na swojej stronie to powinieneś zacząć tworzyć grupy odbiorców.
Patrz poniżej:
Wybierz zakładkę “Grupy odbiorców“.
Teraz kliknij “Utwórz grupę odbiorców”, wybierz “Ruch w witrynie internetowej” i stwórz grupę.
Jeżeli Twoja grupa remarketingowa jest odpowiednio liczna, możesz ją dodatkowo zawężać. Czyli wszystkie podstawowe opcje, zainteresowania, wiek itp.
Dzięki temu na przykład skierujesz reklamę na osoby, które były na Twojej stronie i interesują się XYZ, są właścicielami lokalnych restauracji i są określonej płci czy wieku.
Mała uwaga.
Facebook remarketing na wszystkie osoby w Twojej witrynie działa dobrze jeśli działasz w jednej niszy/tematyce. Jeśli natomiast masz sklep ecommerce z kilkoma kategoriami produktów, lub stronę internetową/blog poruszającą kilka tematów to nie będzie to dobre rozwiązanie.
Jak to zrobić?
Prościzna, zobacz:
Kolejna ciekawa metoda. Jeśli zajmowałeś się kiedyś SEO to na pewno zetknąłeś się z UTM w google analytics.
Na facebooku również masz możliwość używania UTM.
Dzięki temu widzisz skąd dokładnie przyszły osoby. W innym przypadku np w GA zobaczysz źródło ruchu „facebook”, ale nic więcej.
Jeśli spojrzysz na zrzut ekranu z pierwszego punktu to zobaczysz że podczas tworzenia grup odbiorców mam ustawioną „częstotliwość”.
Co to znaczy?
Dzięki temu mogę docierać do osób które były w danym miejscu więcej niż X razy.
Ta metoda sprawdza się doskonale jeśli ktoś posiada sklep internetowy i posiada klientów którzy oglądają po kilka razy dany produkt, ale nie mogą się zdecydować na kupno.
Mało tego!
Opcja zawężania po częstotliwości wizyty pojawi się również, gdy postanowisz wykorzystać do remarketingu któreś ze zdarzeń piksela.
Jeżeli na Twojej stronie piksel Facebooka mierzy rzeczy takie jak zakupy, dodania do koszyka, wysłanie formularzy, itd., to każda z tych akcji może się dla Ciebie stać podstawą grupy niestandardowej.
Z łatwością możesz teraz stworzyć np. listę lojalnych konsumentów, którzy coś od Ciebie kupili kilka razy.
Czyli w przypadku posiadania nowej kolekcji/produktów/usługi możesz od razu powiadomić stałych klientów.
Jako bazę klientów możesz wgrać emaile czy telefony.
Facebook następnie sprawdza czy w swojej bazie posiada użytkowników, którzy zarejestrowali się takim emailem, lub nr telefonu.
Żeby zacząć tworzyć tego typu grupy, musisz:
Dla przykładu jeśli wybierzesz osoby które obejrzały Twój film to wiesz że mogą być zainteresowane.
Zalecam wybór opcji 75%.
Możemy to zrobić na podstawie powyższego punktu.
Wybierasz osoby, które obejrzały np. 75% film i na nie targetujesz kolejny film i kolejny…
Możesz dzięki temu prezentować swoje story, case study, produkt, czy usługę.
Bardzo ciekawa opcja.
Prosty w przygotowaniu typów niestandardowych grup odbiorców to metoda na wybór osób, które weszły w interakcję z Twoją stroną.
Bardzo dobrze działa jeśli klient coś kupił, a Ty chcesz mu dosprzedać np produkt uzupełniający.
Sprzedajesz ekspresy do kawy?
Przecież co 3 miesiące trzeba wymieniać filtr wody, wtedy wkraczasz Ty ze swoją reklamą, która targetujesz wszystkich którzy się kwalifikują.
Działa doskonale (i sam tak robię) jeśli korzystasz z SEO i tworzysz typowy wpis na dany temat.
Czyli łapiesz zimny ruch.
Po przeczytaniu wpisu lead jest już „ciepły”.
Jeśli sprzedajesz powiązane produkty, lub usługi z tematem wpisu na blogu to targetujesz reklamę do tych którzy go czytali.
Druga metoda, możesz pozyskać email.
Czyli będzie to kampania skierowana na pozyskanie danych, ktoś przeczytał wpis to w reklamie w zamian za zapisanie się na listę zaproponuj mu poradnik albo video do obejrzenia na ten sam temat.
Czyli do osób, które dodały produkt do koszyka, ale nie sfinalizowały transakcji.
Przypomnij przeszłym nabywcom o sobie. Zacznij z pomocą remarketingu udostępniać informacje o nowych produktach – zachęć klientów do ponownych zakupów. Zaoferuj rabaty i promocje. Możliwości jest wiele.
Pośrednio podobny do jednego z wcześniejszych punktów, ale zbawienny jeśli zajmujesz się handlem w internecie i masz sklep.
Podziel niestandardową grupę odbiorców na tych, którzy kupują tanie lub drogie produkty. Określ minimalną i maksymalną kwotę i zobacz, jakie efekty przyniesie taka forma retargetingu.
Jest wielu klientów, którzy w sklepach przeglądają tylko zakładki „okazje”, lub „promocje”.
Właśnie do nich możesz przesyłać reklamy na ten temat.
A Ty?
Ponieważ prawdopodobnie wszyscy byliśmy odbiorcami remarketingu na Facebooku, co sądzisz o tego typu reklamach? Podziel się swoimi doświadczeniami z remarketingiem.
Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?
A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak facebook remarketing dziala najelpeij w obecnym roku.
Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.
Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.
Reklamy na facebooku mające zadanie aby Twoja oferta docierała do klientów remarketingowych są podstawą biznesu. Docelowy odbiorca powinien odwiedzić strony na których Ci zależy, więc celem kampanii remarketingowej jest to aby wyświetlić konkretną wiadomość pod osobę. Konwersja może dokonać się tylko jeśli dobrze wgrasz kod piksela. Mam do Ciebie pytanie. Czy wdrażasz u siebie kampanie remarketingowe na facebooku aby kierować reklamy i dotrzeć do osób które już Ciebie znają? Jeśli chcesz możemy skonfigurować cały lejek marketingowy. Więc zachęcamy aby sprawdzić naszą ofertę.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)