Remarketing facebook konkretne techniki kt贸re mo偶esz wdro偶y膰 OD RAZU (kampania, piksel i retargeting)

Neuromarketing
Neuromarketing w internecie -jak wp艂ywa膰 na decyzje zakupowe? (perswazyjny marketing)
1 listopada, 2022
Najlepsze programy partnerskie
Programy Partnerskie ranking TOP- jak zacz膮膰? (najlepszy program partnerski)
1 listopada, 2022
remarketing na facebooku

Dzisiaj nauczysz si臋 jak dzia艂a remarketiing Facebook i jak dzi臋ki niemu mo偶esz wykr臋ca膰 zawrotne ROAS!

remarketing na facebooku

Czym jest remarketing? Definicja.

Remarketing definicja: remarketing polega na tym, 偶e wy艣wietlamy reklamy osobom, kt贸re ju偶 mia艂y kontakt z nasz膮 mark膮. Na przyk艂ad odwiedzi艂y w przesz艂o艣ci nasz膮 stron臋 internetow膮.

Dzisiejszy temat „remarketing facebook” to podstawa dla ka偶dego rodzaju dzia艂a艅 reklamowych na tej platformie.

Skoro jeste艣 tutaj to znaczy 偶e Faceboook i remarketing s膮 tematami znajomymi i prawdopodobnie interesujesz si臋 marketingiem.

Wi臋c zak艂adam 偶e masz chocia偶 podstawow膮 wiedz臋 na temat lejk贸w sprzeda偶owych, podzia艂u ruchu na ciep艂y i zimny, a tak偶e etapy znajomo艣ci marki (TOFU, MOFU, BOFU).

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

remarketing facebook

W kt贸rym miejscu lejka stosuje si臋 facebook remarketing?

Ot贸偶 na ka偶dym.

Zaraz Ci to wyja艣ni臋.

TOFU- top of the funnel, czyli g贸ra lejka

MOFU- middle of the funnel czyli 艣rodek

BOFU- bottom of the funnel, czyli d贸艂 lejka sprzeda偶owego

Niekt贸rzy dodaj膮 jeszcze SANDBOX, dla innych sandbox to to samo co TOFU.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Reklama Facebook remarketing

Gdybym mia艂 scharakteryzowa膰 r贸偶nic臋 pomi臋dzy nimi to sandbox jest bardziej testowy z rz臋dami bud偶etu dziennego 5-10 z艂otych na kilka dni na jeden AdSet. Skupiamy si臋 tutaj na „zainteresowaniach”, „wykluczeniach” i LAA- czyli lookalike.

Ka偶dy AdSet kieruj na jedno zainteresowanie. Tutaj Twoim celem jest zobaczenie kt贸re zainteresowania i grupy LAA konwertuj膮 i dzia艂aj膮 najlepiej.

W TOFU u偶ywasz najlepsze AdSet i zwi臋kszasz bud偶ety. Bardzo dobrze dzia艂a wideo i storytelling. Osoby musz膮 pozna膰 Twoj膮 mark臋, histori臋 i brand.

Na tych etapach b臋dziesz wydawa艂 najwi臋cej bud偶etu.

Na etapie MOFU, osoby ju偶 znaj膮 Twoj膮 mark臋. Byli na przyk艂ad na Twojej stronie www, obejrzeli video z TOFU, albo komentuj膮/lajkuj膮 Twoje wpisy na FB i IG.

Czyli wiedz膮 ju偶 kim jeste艣.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Remarketing na Facebooku

I tutaj 艣wietnie zaczyna dzia艂a膰 ju偶 remarketing Facebook.

Skoro byli na Twoim landing page’u lub wpisie na blogu kt贸ry dotyczy danego produktu, lub us艂ugi to stosujesz retargeting dla tego u偶ytkownika w艂a艣nie pod produkt kt贸ry opisywa艂e艣.

Oczywi艣cie do MOFU zaliczamy tak偶e dzia艂ania SEO kiedy kto艣 wchodzi na dany wpis czy stron臋 prosto z Google. Wtedy pozycjonowanie traktujesz jako wydatki na kampani臋 FB, m贸wi膮c j臋zykiem social marketer贸w.

Nast臋pnie stosujesz remarketing dla tych person.

Dalej mamy jeszcze BOFU.

S膮 to osoby kt贸re ju偶 „prawie” kupi艂y.

Czyli np:

  • dodali informacj臋 o p艂atno艣ci
  • dodali do koszyka
  • rozpocz臋li zakupy
  • itp

Kampania remarketingowa Facebook- na co kierowa膰?

Poni偶ej lista pomys艂贸w:

Remarketing na Facebooku do os贸b ze strony internetowej/sklepu e-commerce (na wszystkie osoby)

Skoro posiadasz zainstalowany pixel FB na swojej stronie to powiniene艣 zacz膮膰 tworzy膰 grupy odbiorc贸w.

Patrz poni偶ej:

Kampania remarketingowa Facebook

Wybierz zak艂adk臋 鈥淕rupy odbiorc贸w鈥.

Teraz kliknij 鈥淯tw贸rz grup臋 odbiorc贸w鈥, wybierz 鈥淩uch w witrynie internetowej鈥 i stw贸rz grup臋.

metoda polubienia fanpejd偶a fb

Je偶eli Twoja grupa remarketingowa jest odpowiednio liczna, mo偶esz j膮 dodatkowo zaw臋偶a膰. Czyli wszystkie podstawowe opcje, zainteresowania, wiek itp.

Dzi臋ki temu na przyk艂ad skierujesz reklam臋 na osoby, kt贸re by艂y na Twojej stronie i interesuj膮 si臋 XYZ, s膮 w艂a艣cicielami lokalnych restauracji i s膮 okre艣lonej p艂ci czy wieku.

Ma艂a uwaga.

Facebook remarketing na wszystkie osoby w Twojej witrynie dzia艂a dobrze je艣li dzia艂asz w jednej niszy/tematyce. Je艣li natomiast masz sklep ecommerce z kilkoma kategoriami produkt贸w, lub stron臋 internetow膮/blog poruszaj膮c膮 kilka temat贸w to nie b臋dzie to dobre rozwi膮zanie.

Remarketing Facebook z konkretnych podstron

Jak to zrobi膰?

Pro艣cizna, zobacz:

Remarketing Facebook z konkretnych podstron

Retargeting po 藕r贸dle ruchu

Kolejna ciekawa metoda. Je艣li zajmowa艂e艣 si臋 kiedy艣 SEO to na pewno zetkn膮艂e艣 si臋 z UTM w google analytics.

Na facebooku r贸wnie偶 masz mo偶liwo艣膰 u偶ywania UTM.

Dzi臋ki temu widzisz sk膮d dok艂adnie przysz艂y osoby. W innym przypadku np w GA zobaczysz 藕r贸d艂o ruchu „facebook”, ale nic wi臋cej.

Remarketing po cz臋stotliwo艣ci

Je艣li spojrzysz na zrzut ekranu z pierwszego punktu to zobaczysz 偶e podczas tworzenia grup odbiorc贸w mam ustawion膮 „cz臋stotliwo艣膰”.

Co to znaczy?

Dzi臋ki temu mog臋 dociera膰 do os贸b kt贸re by艂y w danym miejscu wi臋cej ni偶 X razy.

Ta metoda sprawdza si臋 doskonale je艣li kto艣 posiada sklep internetowy i posiada klient贸w kt贸rzy ogl膮daj膮 po kilka razy dany produkt, ale nie mog膮 si臋 zdecydowa膰 na kupno.

Ma艂o tego!

Opcja zaw臋偶ania po cz臋stotliwo艣ci wizyty pojawi si臋 r贸wnie偶, gdy postanowisz wykorzysta膰 do remarketingu kt贸re艣 ze zdarze艅 piksela.

Je偶eli na Twojej stronie piksel Facebooka mierzy rzeczy takie jak zakupy, dodania do koszyka, wys艂anie formularzy, itd., to ka偶da z tych akcji mo偶e si臋 dla Ciebie sta膰 podstaw膮 grupy niestandardowej.

Z 艂atwo艣ci膮 mo偶esz teraz stworzy膰 np. list臋 lojalnych konsument贸w, kt贸rzy co艣 od Ciebie kupili kilka razy.

Czyli w przypadku posiadania nowej kolekcji/produkt贸w/us艂ugi mo偶esz od razu powiadomi膰 sta艂ych klient贸w.

Remarketing na podstawie danych i bazy klient贸w

Jako baz臋 klient贸w mo偶esz wgra膰 emaile czy telefony.

Facebook nast臋pnie sprawdza czy w swojej bazie posiada u偶ytkownik贸w, kt贸rzy zarejestrowali si臋 takim emailem, lub nr telefonu.

Remarketing na grupy oparte o aktywno艣膰

呕eby zacz膮膰 tworzy膰 tego typu grupy, musisz:

  1. Wej艣膰 w zak艂adk臋 Grupy Odbiorc贸w.
  2. Klikn膮膰 鈥濽tw贸rz grup臋 niestandardowych odbiorc贸w鈥.
  3. Wybra膰 opcj臋 na samym dole, czyli 鈥濧ktywno艣膰鈥.

Dla przyk艂adu je艣li wybierzesz osoby kt贸re obejrza艂y Tw贸j film to wiesz 偶e mog膮 by膰 zainteresowane.

Zalecam wyb贸r opcji 75%.

facebook remarketing

Kampania facebook ads

Sekwencje video

Mo偶emy to zrobi膰 na podstawie powy偶szego punktu.

Wybierasz osoby, kt贸re obejrza艂y np. 75% film i na nie targetujesz kolejny film i kolejny…

Mo偶esz dzi臋ki temu prezentowa膰 swoje story, case study, produkt, czy us艂ug臋.

Bardzo ciekawa opcja.

Remarketing o aktywno艣膰 na fanpage’u FB

Prosty w przygotowaniu typ贸w niestandardowych grup odbiorc贸w to metoda na wyb贸r os贸b, kt贸re wesz艂y w interakcj臋 z Twoj膮 stron膮.

facebook remarketing przyk艂ad

Remarketing facebook do ka偶dego kupuj膮cego

Bardzo dobrze dzia艂a je艣li klient co艣 kupi艂, a Ty chcesz mu dosprzeda膰 np produkt uzupe艂niaj膮cy.

Sprzedajesz ekspresy do kawy?

Przecie偶 co 3 miesi膮ce trzeba wymienia膰 filtr wody, wtedy wkraczasz Ty ze swoj膮 reklam膮, kt贸ra targetujesz wszystkich kt贸rzy si臋 kwalifikuj膮.

Remarketing facebook do czytelnik贸w bloga

Dzia艂a doskonale (i sam tak robi臋) je艣li korzystasz z SEO i tworzysz typowy wpis na dany temat.

Czyli 艂apiesz zimny ruch.

Po przeczytaniu wpisu lead jest ju偶 „ciep艂y”.

Je艣li sprzedajesz powi膮zane produkty, lub us艂ugi z tematem wpisu na blogu to targetujesz reklam臋 do tych kt贸rzy go czytali.

Druga metoda, mo偶esz pozyska膰 email.

Czyli b臋dzie to kampania skierowana na pozyskanie danych, kto艣 przeczyta艂 wpis to w reklamie w zamian za zapisanie si臋 na list臋 zaproponuj mu poradnik albo video do obejrzenia na ten sam temat.

Remarketing facebook do os贸b kt贸re zrezygnowa艂y z zakupu

Czyli do os贸b, kt贸re doda艂y produkt do koszyka, ale nie sfinalizowa艂y transakcji.

Remarketing facebook jako metoda na aktywizacj臋 nieaktywnych klient贸w

Przypomnij przesz艂ym nabywcom o sobie. Zacznij z pomoc膮 remarketingu udost臋pnia膰 informacje o nowych produktach 鈥 zach臋膰 klient贸w do ponownych zakup贸w. Zaoferuj rabaty i promocje. Mo偶liwo艣ci jest wiele.

Remarketing facebook dla os贸b, kt贸re przegl膮daj膮 produkty bez zakupu

Po艣rednio podobny do jednego z wcze艣niejszych punkt贸w, ale zbawienny je艣li zajmujesz si臋 handlem w internecie i masz sklep.

Remarketing facebook dla os贸b, kt贸re kupuj膮 tylko tanie/drogie produkty

Podziel niestandardow膮 grup臋 odbiorc贸w na tych, kt贸rzy kupuj膮 tanie lub drogie produkty. Okre艣l minimaln膮 i maksymaln膮 kwot臋 i zobacz, jakie efekty przyniesie taka forma retargetingu.

Remarketing facebook dla „艂owc贸w okazji”

Jest wielu klient贸w, kt贸rzy w sklepach przegl膮daj膮 tylko zak艂adki „okazje”, lub „promocje”.

W艂a艣nie do nich mo偶esz przesy艂a膰 reklamy na ten temat.


A Ty?

Poniewa偶 prawdopodobnie wszyscy byli艣my odbiorcami remarketingu na Facebooku, co s膮dzisz o tego typu reklamach? Podziel si臋 swoimi do艣wiadczeniami z remarketingiem.

zostaw komenatarz pod wpisem

Co my艣lisz o moim nowym wpisie na blogu?

A mo偶e masz pytanie dotycz膮ce strategii lub techniki jak facebook remarketing dziala najelpeij w obecnym roku.

Tak czy inaczej, chcia艂bym us艂ysze膰, co masz do powiedzenia.

Wi臋c 艣mia艂o, teraz zostaw komentarz poni偶ej.

Komu wy艣wietla膰 reklamy remarketingowe dla os贸b kt贸re odwiedzi艂y Twoj膮 stron臋

Reklamy na facebooku maj膮ce zadanie aby Twoja oferta dociera艂a do klient贸w remarketingowych s膮 podstaw膮 biznesu. Docelowy odbiorca powinien odwiedzi膰 strony na kt贸rych Ci zale偶y, wi臋c celem kampanii remarketingowej jest to aby wy艣wietli膰 konkretn膮 wiadomo艣膰 pod osob臋. Konwersja mo偶e dokona膰 si臋 tylko je艣li dobrze wgrasz kod piksela. Mam do Ciebie pytanie. Czy wdra偶asz u siebie kampanie remarketingowe na facebooku aby kierowa膰 reklamy i dotrze膰 do os贸b kt贸re ju偶 Ciebie znaj膮? Je艣li chcesz mo偶emy skonfigurowa膰 ca艂y lejek marketingowy. Wi臋c zach臋camy aby sprawdzi膰 nasz膮 ofert臋.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)