checklista poradnik
Checklista. Jak ją wykonać i udostępnić. Lista kontrolna 101 (działa)
27 stycznia, 2021
checklista szablon przykład
Rodzaje blogów (jak napisać post na bloga i gotowe szablony)
28 stycznia, 2021
case study infografika

To jest prawdziwe case study (+infografika, wzór, przykłady)

To jest prawdziwe case study (+infografika, wzór, przykłady) 1

Case studies wśród doświadczonych marketerów przeżywają odrodzenie.

Dla ogółu studia przypadków mogą nie być tak interesujące jak virale i jako takie są często pomijane na rzecz innych form treści.

Nasuwa się pytanie – po co w ogóle tworzyć marketingowe studia przypadków?

To co zaraz przeczytasz zmieni Twoje myślenie na temat case study i to BARDZO… Zaczynajmy.

Spis treści

Mamy sporo do omówienia więc zaczynajmy bez zbędnej zwłoki.

Rozdział 1

Studium przypadku

To jest prawdziwe case study (+infografika, wzór, przykłady) 4

Powiedziałem to już wcześniej i powiem to jeszcze raz:

Case study to świetne narzędzie do autopromocji.

Naprawdę.

Niestety wielu ludzi używa go źle.

W tym rozdziale przedstawię PRAWDZIWE fundamenty:

Po co tworzyć marketingowe studia przypadków?

Odpowiedź brzmi: są naprawdę skuteczne. Zobacz sam:

To jest prawdziwe case study (+infografika, wzór, przykłady) 5

Case study definicja

Case study (analiza przypadku, studium przypadku, kejs) – metoda prezentacji, która opiera się na opisie pojedynczego zdarzenia i pozwala odbiorcom na wyciąganie wniosków związanych z przyczynami danego zjawiska i jego skutkami.

Analiza studium przypadku wymaga zbadania problemu biznesowego, zbadania alternatywnych rozwiązań i dalszym zaproponowaniu najskuteczniejszego rozwiązania, korzystając z dowodów wspierających.

Studium przypadku powinno zawierać podstawowe informacje na określony temat, analizę przypadku, pokazując problemy lub skuteczne strategie, a także rekomendacje.

Studium przypadku może skupiać się na firmie lub całej branży, konkretnym projekcie lub programie lub osobie.

Struktura tworzenia case study (skrócona)

Wprowadzenie do studium przypadku powinno przedstawić biznes, branżę, projekt lub osobę reprezentowaną w twoim badaniu.

Teza powinna określać proponowane rozwiązanie problem, który ustaliłeś lub podać ogólną ocenę.

Sekcja 1:

Pierwsza część studium przypadku powinna omówić pochodzenie organizacji ,branży lub programu.

Sekcje 2-4:

W kolejnych trzech sekcjach autor koncentruje się na kilku kluczowych punktach lub operacjach.

Autor łączy swoje oceny z teorią lub badaniami.

Zastanów się, jakiej teorii możesz użyć jako wsparcie. Nie wystarczy po prostu stwierdzić, co działa lub co nie działa. Musisz to wesprzeć dowodami z teorii, wypowiedzi ekspertów lub przykładów.

Rozwiązanie

Jeśli twoje studium przypadku koncentruje się na problemie w firmie dobrze jest dołączyć sekcję na proponowane przez Ciebie rozwiązanie.

Wnioski

We wnioskach podsumowujesz swoje punkty dla czytelnika. Tutaj też możesz przedstawić znaczenie swojego studium przypadku. Powiedz czemu to jest ważne.

Rozdział 2

Wzór do ściągnięcia

To jest prawdziwe case study (+infografika, wzór, przykłady) 6

W tym rozdziale struktura jest prosta.

Poniżej masz wzór w pliku word jako zrzut ekranu, a pod nim link do ściągnięcia pliku z arkuszy google.

Dalej z kolei jest to wszystko opisane.

przykład case study wzór

I obiecany link do ściągnięcia z arkuszy google:

https://docs.google.com/document/d/1lRa8e1vEIlinplLGjuRWQB8CbdPK0PvtuMbp4ZRRvDw/edit?usp=sharing

WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE SPORZĄDZANIA ANALIZY PRZYPADKU- CASE STUDY

Analiza studium przypadku wymaga zbadania problemu biznesowego, zbadania alternatywnych rozwiązań i zaproponowania najskuteczniejszego rozwiązania przy użyciu dowodów pomocniczych.

Przygotowanie case’u

Zanim zaczniesz pisać, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, które pomogą Ci przygotować i zrozumieć studium przypadku:

Przeczytaj i dokładnie zbadaj sprawę

  • Rób notatki, podkreślaj istotne fakty, podkreślaj kluczowe problemy.

Skoncentruj swoją analizę

  • Zidentyfikuj od dwóch do pięciu kluczowych problemów
  • Dlaczego one istnieją?
  • Jak wpływają na organizację?
  • Kto jest za nie odpowiedzialny?

Odkryj możliwe rozwiązania

  • Przejrzyj lektury, dyskusje, badania zewnętrzne, swoje doświadczenia.

Wybierz najlepsze rozwiązanie

  • Rozważ mocne dowody, zalety i wady: czy to rozwiązanie jest realistyczne?

Przygotowanie case study

Po zebraniu niezbędnych informacji szkic analizy powinien zawierać następujące sekcje:

Wprowadzenie

  • Zidentyfikuj kluczowe problemy i kwestie w studium przypadku.

Kontekst

  • Ustaw kontekst: podstawowe informacje, istotne fakty i najważniejsze kwestie.
  • Zademonstruj, że zbadałeś problemy w tym studium przypadku.

Alternatywy

  • Przedstaw możliwe alternatywy (niekoniecznie wszystkie)
  • Wyjaśnij, dlaczego odrzucono alternatywy
  • Ograniczenia / powody
  • Dlaczego obecnie nie są możliwe rozwiązania alternatywne?

Proponowane rozwiązanie

  • Zapewnij jedno konkretne i realistyczne rozwiązanie
  • Wyjaśnij, dlaczego wybrano to rozwiązanie
  • Wspieraj to rozwiązanie solidnymi dowodami
  • Koncepcje (teksty, dyskusje, wykłady)
  • Badania zewnętrzne
  • Osobiste doświadczenie (anegdoty)

Zalecenia

  • Określ i omów konkretne strategie osiągnięcia proponowanego rozwiązania.
  • W razie potrzeby zaleć dalsze działania w celu rozwiązania niektórych problemów
  • Co należy zrobić i kto powinien to zrobić?

Finalizacja case study

Po utworzeniu pierwszego szkicu analizy studium przypadku przeczytaj go, aby sprawdzić, czy nie ma luk lub niespójności w treści lub strukturze.

Odpowiedz sobie na pytania:

  • Czy stwierdzenie Twojej pracy jest jasne i bezpośrednie?
  • Czy dostarczyłeś solidnych dowodów?
  • Czy brakuje jakiegoś elementu z analizy?

Rozdział 3

Infografika + marketing (SEO)

techniczne-seo

Powiedziałem to już wcześniej i powiem to jeszcze raz:

Techniczne SEO może mieć kluczowe znaczenie dla całej witryny.

Naprawdę.

Na szczęście dzięki wielu przydatnym narzędziom nie musisz być programistą, aby opanować techniczne SEO, czy stworzyć architekturę strony.

W tym rozdziale przedstawię PRAWDZIWE fundamenty:

Case study metoda badawcza

Studium przypadku, czy analiza przypadku to metoda badawcza zawierająca szeroki opis danego zjawiska, mająca na celu jego pogłębioną analizę i ocenę.

interesujące

Jest to jakościowe badanie, które może dotyczyć wielu dyscyplin naukowych. Poprzez wykorzystanie wielu technik gromadzenia oraz analizy danych pozwala ono rozwiązywać problemy naukowe i praktyczne.

Case study przykład dobrego napisania posta na blogu

Studium przypadku jest jak tradycyjny poradnik… poparty prawdziwym przykładem.

To jest prawdziwe case study (+infografika, wzór, przykłady) 7

Tytuł studium przypadku

Aby uzyskać jak najwięcej kliknięć, nagłówek powinien zawierać 3 elementy:

Konkretna korzyść

Najpierw określ korzyści, które dostrzegł „bohater” twojego studium przypadku. Im dokładniej, tym lepiej.

Przykład: „Jak zapracowany biznesmen schudł 5 kg w 30 dni”.

Numer

Po drugie, powinieneś uwzględnić co najmniej jedną liczbę. Ta liczba dodaje wiarygodności studium przypadku, pokazując, że masz rzeczywiste dane dotyczące treści.

Przykład: „Studium przypadku wydobycia gazu ziemnego: jak zwiększyłem wyniki o 110% w 14 dni”.

Ramy czasowe

Na koniec określ, ile czasu zajęło uzyskanie tych korzyści. Im krótsze ramy czasowe, tym lepiej.

Dobry przykład: „Od zera do bohatera: jak zarobiłem w internecie milion złotych w ciągu 4 tygodni ”.

Wskazówka dla profesjonalistów: nie bój się pisać o skromnych wynikach w swoim studium przypadku. W rzeczywistości skromne wyniki są zwykle LEPSZE niż te imponujące.

Czemu?

Ponieważ zwykli ludzie (których jest większość) bardziej się do nich odnoszą.

Innymi słowy, studium przypadku utraty 10 kg jest często bardziej przekonujące niż to, które opisuje, jak ktoś stracił 100 kg.

Wprowadzenie do case study

Oto, co musi być we wprowadzeniu do studium przypadku:

Najpierw zacznij swoje wprowadzenie od DOKŁADNIE tego, co zamierzasz pokazać w studium przypadku.

Przykład: „Dzisiaj pokażę Ci, jak zapracowany samotny biznesmen (Krzysztof) zrzucił 5 kg tłuszczu w ciągu miesiąca”.

Następnie omów kilka rzeczy, które sprawiają, że ty, twój klient, przyjaciel możecie się z nimi zidentyfikować.

Przykład: „I udało jej się to osiągnąć pomimo faktu, że jest zajętym managerem, który ma bardzo mało czasu na dietę”.

Na koniec przejrzyj rozwiązanie lub system, który został użyty do uzyskania tej korzyści.

Następnie wspomnij, że opiszesz szczegółowo, jak to zrobili.

Przykład: „W tym studium przypadku pokażę Ci cały proces, którego użyła Ania… krok po kroku”.

Poznaj naszego bohatera

Sekcja „poznaj naszego bohatera” to miejsce, w którym przedstawiasz bohatera swojego studium przypadku. Ta sekcja jest ważna, ponieważ pomaga czytelnikowi połączyć się z bohaterem i postawić się na jego miejscu.

Szybkie wprowadzenie do sylwetki bohatera

Przykład: „xyz jest 45-letnią matką dwójki dzieci, która pracuje jako manager. Jej dni wyglądają tak samo: przewożenie dzieci do szkoły podczas odpowiadania na e-maile na telefonie. Jest bardzo zapracowaną mamą ”.

Historia: jak powstał problem

Przykład: „Jak wiele zapracowanych biznesmenów, Krzysztof zauważył, że ​​jego koszule miały bardziej napięte guziki niż kilka lat temu. Wiedział, że ​​powinna ćwiczyć, ale przy napiętym …………. ”.

Jesteśmy tacy podobni

Teraz opiszę “tajną technikę” [tak, tajne techniki czasami istnieją :)], o której mało osób ma pojęcie, a daje OLBRZYMIE rezultaty.

“Jesteśmy tacy podobni”, to technika, mały szczegół, który sprawia, że ​​twój bohater jest bardziej ludzki i można się z nim połączyć.

Dobry przykład: „Pewnego dnia, po ledwo zapięciu swoich ulubionych dżinsów, Kasia zdała sobie sprawę, że musi coś zrobić. Zadzwoniła więc po poradę do swojej koleżanki, która niedawno zrzuciła 12 kg ”.

Przejście do casestudy

Dobry przykład: „Jej koleżanka skierowała Kasię do mnie. A teraz czas, żebym ci pokazał, jak Kasia zrzuciła te zbędne kilogramy w rekordowym czasie ”.

Sekcja wyników

W tym momencie czytelnikowi zależy na tym, aby zobaczyć, jak oni to zrobili. Zanim jednak przejdziesz do szczegółów, zaostrz ich apetyt, omawiając wyniki swojego bohatera.

Podtytuł Twojej sekcji wyników powinien powtarzać wyniki twojego bohatera.

Przykład: „Jak podniosłem współczynnik konwersji o 51,4% (bez testów A / B)”

Oto, co należy uwzględnić w tej sekcji:

Najpierw szybko opisz wyniki osiągnięte przez Twojego Bohatera.

Następnie uwzględnij szybkie przejście do sedna swojego case study. Pomaga to czytelnikowi zrozumieć, że historia się skończyła i że nadszedł czas, aby zagłębić się w treść.


Kroki

Nadszedł czas, aby zająć się szczegółowymi Twojego studium przypadku. Wiele case study zawiera dużo niepotrzebnych informacji i brakuje im szczegółów.

Dlatego ta sekcja jest tak ważna. Szczegółowe kroki wyróżnią Twoje studium przypadku.

Żaden szczegół nie jest zbyt mały. Nie bój się powiedzieć im DOKŁADNIE, co mają robić.

Podsumowanie case study

Muszą tu znaleźć się 3 punkty:

  • Szybkie podsumowanie (omów jeszcze raz pozytywy)
  • Motywacja dla czytelnika (przypominasz czytelnikowi, że może osiągnąć ten sam rezultat)
  • Wezwanie do działania (powiedz dokładnie co maja robić, żeby to tez osiągnąć)

A na dzisiaj…

…to już koniec!

Teraz…

Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.

zostaw komenatarz pod wpisem

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak najlepiej działa case study.

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *