słownik marketingowy
Słownik marketingowy, definicje SEO SEM
6 lutego, 2021
zasady tworzenia landing page
Landing page (strona lądowania). Kompletny przewodnik jak ją wykonać
1 marca, 2021
pozycjonowanie w googlelanding pagea

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO)

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 1

To jest SUPER treściwy wpis, który odpowiada na hasło tak często wpisywane w Google:

“Pozycjonowanie stron jak się nauczyć”.

W dodatku przygotowałem wszystko w SUPER skondensowane formie.

Także zaczynajmy!

Ten poradnik jak się nauczyć pozycjonowania da Ci wiedzę dzięki której:

  • Znajdziesz niewykorzystane słowa kluczowe
  • Zoptymalizujesz treść pod kątem Google
  • Będziesz wiedział jak wypromować swoje treści
  • Dostaniesz know-how jak zdobyć linki z innych witryn

Co dostaniesz:

Zawartość

Więc oficjalnie zapraszam, pozycjonowanie stron jak się nauczyć:

Rozdział 1

Znajdź słowa kluczowe, których szukają ludzie

Nauka pozycjonowania w Google


Musiałem rozpocząć ten samouczek SEO od badania słów kluczowych.

Dzieje się tak, ponieważ słowa kluczowe determinują WSZYSTKO, co robisz w SEO.

W tym pierwszym kroku pokażę, jak utworzyć listę niesamowitych słów kluczowych dla Twojej firmy.

Znajdź „słowa kluczowe w formie pytania”, aby wygenerować wiele solidnych pomysłów

Pierwszym krokiem jest wymyślenie WIELU pomysłów na słowa kluczowe.

Dalej pokażę, jak wybrać najlepsze słowa kluczowe z listy pomysłów, którą zaraz zaczniemy tworzyć.

Więc jaki jest najlepszy sposób na przedstawienie propozycji słów kluczowych?


1. Manualnie

Spójrz na pytania, które ludzie zadają online.

Aby znaleźć pytania, możesz ręcznie skanować witryny takie jak Reddit, Quora, grupy FaceBook.

Nie zawsze łatwo jest znaleźć najlepsze pytania, jakie zadają ludzie.

Dlatego polecam wypróbowanie kilku narzędzi, które specjalizują się w sugerowaniu pytań pytań.


2. Narzędzia sugerujące pytania

Po pierwsze, mamy AnswerThePublic.

answer the public

Wszystko, co musisz zrobić, to wprowadzić szeroki temat (np. „pozycjonowanie stron” lub „nauka”).

Otrzymasz listę pytań, które ludzie zadają w internecie na ten temat.

answerthepublic

Kolejna opcja to BuzzSumo i opcja Questions.

Pozycjonowanie stron z buzzsumo

Całkiem fajne.


3. Google Keyword Planner

Generuj pomysły na słowa kluczowe za pomocą Planera słów kluczowych Google

W porównaniu z większością płatnych narzędzi do badania słów kluczowych, planer słów kluczowych Google (GKP) nie jest zbyt dobry w sugerowaniu pomysłów na słowa kluczowe.

Ale i tak działa.

Z mojego doświadczenia wynika, że czasami pokazuje WSPANIAŁE słowo kluczowe, które trudno byłoby znaleźć w jakimkolwiek innym narzędziu propozycji słów kluczowych.

Teraz:

Istnieją dwa sposoby generowania listy propozycji słów kluczowych za pomocą planera słów kluczowych Google.

Po pierwsze, możesz wstawić słowo kluczowe i zobaczyć, co zasugeruje narzędzie.

Pozycjonowanie stron z Google Keyword Planner

W ten sposób większość ludzi używa planera słów kluczowych Google do badania słów kluczowych SEO.

To nie jest zła strategia. Ale zwykle generuje te same słowa kluczowe, o których wiedzą już Twoi konkurenci (i dla których są w rankingu SERP).

Dlatego zalecam skorzystanie z mniej znanej funkcji „zacznij od witryny”. Oto miejsce, w którym wstawiasz URL z witryny konkurencji.

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 4

Google wykorzysta zawartość tej strony, aby wymyślić propozycje słów kluczowych.

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 5

I o to chodzi.


4. Skoncentruj się na niewykorzystanych słowach kluczowych, które zyskują na popularności (mają duży potencjał)

Jeśli dopiero zaczynasz zajmować się SEO lub po prostu chcesz uzyskać przewagę nad konkurencją, zalecam skupienie się na popularnych tematach i słowach kluczowych.

Czemu?

Ponieważ nowe słowa kluczowe nie są (jeszcze) bardzo konkurencyjne.

Możesz łatwo znaleźć dziesiątki popularnych tematów i słów kluczowych za pomocą bezpłatnego Google trends i narzędzia o nazwie Exploding Topics.

Aby z niej skorzystać, przejdź na stronę główną witryny i wybierz kategorię opisującą Twoją niszę.

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 6

Jeśli zobaczysz taki, który wydaje się dobrze dopasowany, kliknij. Otrzymasz więcej szczegółów na ten temat, w tym szacunkową miesięczną liczbę wyszukiwań.


5. Znajdź długie słowa kluczowe dzięki Google Suggest (wyszukiwania podobne do)

To jest proste jak zabranie dziecku lizaka.

Po prostu zacznij wpisywać słowa kluczowe i zobacz sugestie jakie dostajesz.

Opcja 1:

słowa kluczowe white hat

Opcja 2:

słowa kluczowe white hat seo

Easy…


6. Kopiuj słowa kluczowe konkurencji

Jest wiele programów z których możesz skorzystać aby to zrobić.

Wybierz stronę konkurencji, a następnie wpisz ją w narzędziu do badania słów kluczowych… takim jak Majestic, Ahrefs lub SEMrush.

słowa kluczowe ubersuggest

Widzisz już na co rankuje Twoja konkurencja.


7. Google Search Console

Jest to bardzo dobra metoda, bo sprawdzasz na co już rankujesz “przypadkowo”.

Jak chcesz się nauczyć pozycjonowania strona to będziesz z tej metody korzystał regularnie.

Najpierw przejdź do zakładki “skuteczność” w nowym Google Search Console.

Domyślnie zobaczysz słowa kluczowe posortowane według liczby kliknięć.

Rzecz w tym:

Są to słowa kluczowe, z których już uzyskujesz ruch. Dlatego sortowanie według kliknięć nie jest zbyt pomocne.

Zamiast tego posortuj zapytania według „wyświetleń”:

search console

Zwróć teraz uwagę na słowa kluczowe, wokół których możesz stworzyć świetną treść.

Czemu?

Cóż, jeśli już „przypadkowo” jesteś widoczny na to słowo kluczowe…

… Wyobraź sobie, jak łatwo mógłbyś uzyskać dobre miejsce w rankingu, gdybyś rzeczywiście próbował!


Podsumowanie rozdziału:

  1. manualnie Reddit, Quora, grupy FaceBook
  2. narzędzia sugerujące pytania (Answer The Public i Buzzsumo)
  3. Google Keyword Planner
  4. Słowa z potencjałem (Google Trends, Exploding Topics)
  5. Google suggest
  6. Kopiowanie słów konkurencji z SemRush/Ahrefs itp.
  7. Google Search Console

Rozdział 2

Zastosuj sprawdzone metody on-page SEO na stronie

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 7

Jeśli chcesz się nauczyć pozycjonowania stron to optymalizacja treści pod kątem słów kluczowych jest podstawą.

Na tym etapie dowiesz się dokładnie, jak zoptymalizować swoje treści pod kątem SEO.

Umieść słowo kluczowe prawie na początku na swojej stronie

To prosta wskazówka dotycząca SEO, która według mnie ma znaczenie.

Wszystko, co musisz zrobić, to wpisać słowo kluczowe gdzieś w pierwszych 100 słowach swojej strony.

Dlaczego to działa?

Cóż, według wielu testów Google kładzie większy nacisk na słowa i wyrażenia, które pojawiają się na górze strony internetowej.

Kiedy więc wcześnie umieścisz docelowe słowo kluczowe, oznacza to dla Google, że Twoja strona dotyczy tego konkretnego tematu.


Dodaj powiązane słowa kluczowe

Powiązane słowa kluczowe są czasami nazywane jako „LSI- Latent Semantic Indexing”.

Zasadniczo są to terminy, które mają tendencję do „pojawiania się” obok docelowego słowa kluczowego.

Omówmy to na przykładzie tego wpisu, czyli pozycjonowanie stron jak się nauczyć.

Po pierwsze skorzystać możemy z płatnych narzędzi.

Mówiąc o narzędziach, istnieje kilka narzędzi, które konkretnie generują pomysły na słowa kluczowe LSI: LSIGraph i LSIKeywords.com.

pozycjonowanie stron jak się nauczyć

Wpisujesz dane słowo i otrzymujesz sugestie:

pozycjonowanie stron jak się nauczyć

Po drugie.

Możesz łatwo znaleźć powiązane słowa kluczowe za pomocą Grafiki Google.

Po prostu wprowadź słowo kluczowe, dla którego chcesz uzyskać ranking.

Spójrz na małe tagi, które sugeruje Google.

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 8

Słowa które otrzymaliśmy po wpisaniu “pozycjonowanie stron jak się nauczyć” to:

  • stron internetowych
  • whitepress
  • google
  • pozycjonować
  • optymalizacja
  • czego zacząć
  • wynikach wyszukiwania
  • linków
  • kurs
  • słów kluczowych
  • pozycje
  • seo

Są to słowa i wyrażenia, które Google uważa za ściśle związane ze słowem kluczowym, którego właśnie szukałeś. Jeśli chcesz użyć kilku z nich w swoich treściach, może to pomóc Google lepiej zrozumieć temat Twojej strony. Tylko nie wciskaj wszystkiego na siłę, jak widzisz niektóre z sugestii nie pasują.

Opcja trzecia.

Omówiłem tę metodę w pierwszym rozdziale podczas wyszukiwania słów kluczowych.

Mianowicie Google suggest i sugerowane wyniki.

Po wpisaniu naszej frazy “pozycjonowanie stron jak się nauczyć” otrzymujemy sugestie:

  • Kurs pozycjonowania dla początkujących
  • Jak pozycjonować stronę samemu
  • Pozycjonowanie stron poradnik
  • Pozycjonowanie jak zacząć
  • Pierwsze kroki w pozycjonowaniu
  • SEO jak zacząć
  • Pozycjonowanie stron cennik
  • Jak się nauczyć SEO

Proste, ale skuteczne.

Czwarta metoda:

Pogrubione terminy w krótkich opisach Google

To kolejny sposób na znalezienie słów kluczowych LSI bezpośrednio z Google.

Być może zauważyłeś, że Google pogrubia terminy we fragmentach wyników pasujących do Twojego słowa kluczowego:

Pozycjonowanie stron google keywords

Teraz wypisujesz do swojego arkusza te słowa, czyli po wpisaniu “pozycjonowanie stron jak się nauczyć” otrzymujemy:

  • pozycjonowanie stron
  • Pozycjonowania
  • nauczyć
  • strony
  • pozycjonowaniem
  • stron
  • pozycjonowania stron
  • itp

A jeśli przyjrzysz się uważnie, zauważysz coś ciekawego.

Google NIE TYLKO pogrubia terminy, które dokładnie pasują do tego, czego właśnie szukałeś.

Pogrubia również podobne słowa i wyrażenia.

Piąta sztuczka:

Planer słów kluczowych Google, tak wiem, było o nim w rozdziale nr 1, ale…

Planer słów kluczowych Google jest nadal jednym z moich ulubionych narzędzi do badania słów kluczowych.

W końcu to narzędzie googla, a Ty chcesz się pozycjonować w google.

Metoda szósta:

Sugerowane słowa z narzędzi semRush/Ahrefs/Ubersuggest itp.

Po prostu wpisz swoje słowo kluczowe i dodaj sugerowane terminy.

Metoda siódma.

Powoli w Polskim google pojawiają się sugestie pytań i odpowiedzi, zobacz poniżej:

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 9

Dobrze, mamy za sobą 7 kroków jak pozyskać podobne i powiązane słowa kluczowe z naszą frazą główną.

Co dalej?


Używaj słów kluczowych LSI w całym artykule

Teraz, gdy masz już listę słów kluczowych LSI, jak ich używasz?

Długo to testowałem…

I stwierdziłem: to nie ma znaczenia.

Z mojego doświadczenia wynika, że jeśli Google widzi te terminy gdzieś na Twojej stronie, to jest w porządku.

Możesz więc dołączyć LSI:

  1. W tagu tytułowym
  2. W tekście alternatywnym obrazu “alt”
  3. Jako podtytuł H2 lub H3
  4. W Twoim H1
  5. W samej treści

Podsumujmy ten punkt:

  • Narzędzia płatne, generatory LSI
  • Google images
  • Google suggest
  • Pogrubione terminy w krótkich opisach Google
  • Planer słów kluczowych Google
  • Sugerowane słowa z narzędzi semRush/Ahrefs itp.
  • “Ludzie szukają również…”

Podoba się co? 🙂

A to dopiero 2 punkty odnośnie optymalizacji SEO na stronie.

Dlatego specjalnie dla Ciebie przygotowałem cały wpis aż z 38 rozdziałami i darmowym excelem do ściągnięcia!

checklista szablon

Link do wpisu: Optymalizacje SEO na stronie.

Rozdział 3

White Hat SEO

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 10

Mamy 3 terminy na określenie technik pozycjonowania.

-white hat seo

-black hat seo

-grey hat seo

Oto PRAWDZIWE fundamenty:

Techniki białego kapelusz w nauce pozycjonowania stron

Termin „white hat SEO” odnosi się do taktyk SEO, które są zgodne z warunkami głównych wyszukiwarek, w tym Google (zalecenia dla webmasterów).

White hat SEO w nauce pozycjonowania

Tutaj znajdziesz DEDYKOWANY artykuł na ten temat: White Hat SEO.

Rozdział 4

Zoptymalizuj swoje treści pod kątem UX + SEO copywriting

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 11

W tym kroku chodzi o to, aby Twoje treści były łatwe do odczytania, przejrzenia i konsumowania.

Na tym etapie piszesz także tytuły i opisy, które sprawiają, że ludzie chcą kliknąć Twój wynik… nawet jeśli nie zajmujesz pierwszego miejsca.

Więc bez zbędnych ceregieli przejdźmy od razu do tego kroku.

Napisz tytuł, który się wyróżnia

Kiedy ktoś skanuje wyniki pierwszej strony Google, polega w dużej mierze na tagach tytułowych, aby dowiedzieć się, co powinien kliknąć.

A kiedy napiszesz wyróżniający się tag tytułowy, możesz uzyskać mnóstwo kliknięć (nawet więcej niż witryny, które są wyżej od Ciebie).

Możesz łatwo sprawdzić, czy Twój tytuł się wyróżnia, korzystając z bezpłatnych narzędzia do analizy nagłówków.

Działają w języku angielski, ale po prostu przetłumacz tytuł i go sprawdź w:

Nagłówki w pozycjonowaniu

Po prostu umieść nagłówek w narzędziu, a otrzymasz wynik wraz z listą szczegółowych rekomendacji.


Od razu przyciągaj ludzi z Google

Gdy ktoś kliknie Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania, a następnie wróci do Google, jest to sygnał dla Google, że Twoja strona NIE pasuje do tego wyniku.

Jeśli zdarza się to wystarczająco często, Google obniży Twoją pozycję w rankingu dla tego słowa kluczowego.

Dlatego tak ważne jest, aby zatrzymać użytkowników , którzy wchodzą do Twojej witryny za pośrednictwem Google.

Innymi słowy, nie chcesz witać ludzi gigantycznym zdjęciem, które zajmuje cały obszar strony i trzeba przewijać żeby cokolwiek przeczytać.


Użyj dużej czcionki

Rozmiar czcionki jest niedocenianą częścią tego, co składa się na „świetną treść”.

W szczególności zalecam użycie czcionki podstawowej o rozmiarze CO NAJMNIEJ 15 pikseli. Możesz nawet przetestować czcionkę 17 lub 18 pikseli.

Dzięki temu Twoje treści są bardzo łatwe do odczytania bez względu na to, z jakiego urządzenia ktoś korzysta. Gdy używasz czcionki o rozmiarze 15 pikseli, nie musisz mrużyć oczu, szczypać ekranu smartfona ani powiększać. Treść jest wystarczająco duża, aby większość ludzi mogła wygodnie czytać.

Medium.com to dobry wzór dla dużej, czytelnej czcionki.

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 12

Dziel swój content na mniejsze kawałki

Innymi słowy, unikaj dużych ścian tekstu:

Dziel swój content na mniejsze kawałki

Dziel swój content na mniejsze kawałki, stosuj tytuły, spacje, entery, zdjęcia, śródnagłówki itp

Ułatwia to użytkownikom przeglądanie Twojej strony i wybieranie kluczowych fragmentów, których szukają.

Z mojego doświadczenia wynika, że jest to trudne, jeśli treść jest już napisana.

Jeśli zainteresował Cię temat UX design i SEO copywriting w nauce pozycjonowania to odsyłam do kompleksowego poradnika ux design, a także SEO copywriting (jest więcej takich zasad).

SEO copywriting

Natomiast jeśli chcesz szablony postów na blogu to opublikowałem je we wpisie rodzaje blogów, i jest ich aż 11.

Rodzaje blogów i szablony

Rozdział 5

Promuj swoje treści, zacznij od budowania świadomości marki

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 13

Promocja treści jest BARDZO niedocenianą częścią procesu SEO.

Z mojego doświadczenia wynika, że większość ludzi stosuje podejście „Publikuj i módl się” w SEO i marketingu internetowym.

Innymi słowy, publikują treść… i mają nadzieję, że ludzie ją udostępnią.

Prawda jest taka, że jeśli nie masz już ogromnej publiczności, musisz się spieszyć, aby poinformować o swojej nowej zawartości. W tej sekcji dowiesz się, jak spojrzeć na to profesjonalnie.

1. Promocja w mediach społecznościowych, ale tylko wykonana prawidłowo

Czy media społecznościowe to świetny sposób na promowanie treści?

…mogą być. Jeśli zrobisz to dobrze.

Niestety, większość ludzi po prostu spamuje linkami na Twitterze… i zastanawia się, dlaczego nikt nie klika.

(Nie oceniam. Robiłem dokładnie to samo).

Jeśli chcesz, aby ludzie widzieli Twoje posty w mediach społecznościowych, musisz ominąć uprzedzenia algorytmów mediów społecznościowych wobec linków.

Widzisz, serwisy społecznościowe chcą promować „treści natywne”: treści, które są oryginalne na ich platformie. Co ważniejsze, uwielbiają posty, które utrzymują użytkowników na platformie. Nie chcą za pomocą linków odsyłać użytkowników swojej aplikacji do konkurencji.

Co oznacza, że powinieneś dodać natywne treści do swoich postów w mediach społecznościowych. Kiedy to zrobisz, Twój organiczny zasięg będzie DUŻO wyższy.

Pozycjonowanie w social media

Oczywiście możesz dodawać swoje linki, ale najpierw wzbudź zainteresowanie.

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 14

2. Kontakt po wyrażonej zgodzie

Kiedy po raz pierwszy zacząłem korzystać z poczty e-mail, wysyłałem wiele wiadomości, jakby nie było jutra.

Dzisiaj? ZNACZNIE bardziej uważam, do kogo wysyłam i w jaki sposób.

W szczególności zacząłem stosować podejście zwane „zasięgiem opartym na zgodzie adresata”.

Oto jak to działa:

Najpierw znajdź osobę, która jest naprawdę zainteresowana tematem Twoich treści.

Szukasz osób, które konsekwentnie piszą na Twój temat.

Dla ułatwienia, dużo aplikacji marketingowych posiada zakładki „Influencers”.

Wpisujesz słowo tematyczne i pojawia się lista influencerów, którzy publikują na dany temat.

Jak jeszcze możesz znaleźć takie osoby?

Szukaj po słowach w google i w wyszukiwarkach w mediach społecznościowych:

Budowanie marki w social mediach

Następnie wyślij im email z zapytaniem czy chcą zobaczyć Twój materiał na ten temat:

Temat: [Imię], nowy artykuł na temat [temat]

Cześć [imię],

Wiem, że jesteś bardzo zainteresowany [temat].

[Coś BARDZO konkretnego, co doceniasz lub z czym się zgadzasz w ich poście]

Właśnie opublikowałem artykuł o [temat] w zeszłym tygodniu. Daj mi znać, jeśli chcesz go zobaczyć.

Dużo zdrowia,

[Twoje imię]

Ten e-mail informuje osobę, że masz posta który wkrótce się ukażę (lub właśnie został opublikowany) na temat, który ją interesuje. Zamiast nachalnie wysyłać “link w twarz”, pytasz ją, czy chciałaby to zobaczyć.

A kiedy powiedzą „jasne!”, Możesz wysłać im swój link.

Więcej tego typu technik opisałem we wpisie: budowanie świadomości marki.

Rozdział 6

Twórz linki zwrotne do swojej witryny

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 15

Dobrze, więc już promowałeś swoje treści. I miejmy nadzieję, że kilka osób się nim podzieliło.

Teraz, gdy Twoje treści mają trochę dowodów społecznych, czas na prawdziwą pracę: budowanie linków.

Właśnie o to chodzi w tym kroku: kilka strategii SEO white hat, których możesz użyć do tworzenia linków zwrotnych do swojej witryny.

Jak znaleźć osoby które z chęcią będą do nas linkowały?

Metoda 1

Najpierw wyszukaj ogólne słowo kluczowe, którego ktoś użyłby do znalezienia treści na temat Twojej witryny.

Załóżmy na przykład, że prowadzisz agencję SEO. W takim przypadku nie chcesz szukać wysoce komercyjnych słów kluczowych, takich jak „SEO Warszawa”.

W ten sposób znajdziesz tylko bezpośrednią konkurencję.

Zamiast tego wyszukaj “informacyjne” słowa kluczowe, których ludzie używają do znajdowania treści w SEO i tematy związane z marketingiem, np:

  • „Jak stworzyć listę e-mailową”
  • „Pozycjonowanie stron jak się nauczyć”

Spowoduje to wyświetlenie TwórcówLinków (blogów i witryn z wiadomościami), które będą mogły linkować do Ciebie. To nie jest Twoja konkurencja.

Inny przykład: masz sklep internetowy, e-commerce, który sprzedaje produkty keto.

Zamiast szukać słowa kluczowe, takie jak „sklep keto”, sprawdzaj hasła, które mogą wyszukiwać zapaleni miłośnicy diety ketogenicznej na przykład: „jak przyrządzić bulletproof coffee”, „czym mierzyć ketony ”, itp.

W ten sposób Google pokaże Ci blogi o tej tematyce (Linkreators), które nie konkurują z Tobą bezpośrednio.

A co, jeśli znajdujesz się w nudnej niszy?

To częsty problem, który spotyka klientów w naszej agencji. W końcu nie każdy temat ma zapędy w kierunku popkultury (jak fitness, odżywianie, gry wideo itp.).

Na szczęście jest to łatwa do pokonania przeszkoda … dzięki niszom braterskim, lub sąsiedzkim.

Przynajmniej ja tak to nazywam, nie wiem jak inni i czy w ogóle znają tą strategię?

Nisza, której szukamy to nisza ściśle związana z głównym tematem witryny, lub sklepu.

Załóżmy na przykład, że Twoja firma sprzedaje coś absurdalnie nudnego, na przykład odkurzacze.

Tam gdzie możesz szukać pomocy to różne branże, np biznes czyszczenia okien.

Coś co się uzupełnia, tzn produkty KOMPLEMENTARNE.

Więc zapamiętaj:

  • czysto informacyjne słowa kluczowe w swojej branży,
  • lub słowo kluczowe w niszy sąsiedzkiej.

Następnie przejrzyj, jeden po drugim, 10-20 najlepszych wyników. Później dodaj do swojej listy wszelkie znalezione witryny wysokiej jakości które spełniają wymagania aby stać się Twórcą Linków.

A kiedy skończysz z jednym słowem kluczowym, wypróbuj inne słowo kluczowe.


Metoda 2

Listy i rankingi.

Na prawdę.

Inni wykonali już za Ciebie ciężką pracę.

Oto jak je znaleźć.

Po pierwsze, użyj specjalnych zapytań w Google, zaprojektowanych specjalnie do odkrywania postów na blogu „Najlepsze z…”:

  • „[Słowo kluczowe] blogi do obserwowania”
  • „Najlepsze blogi [słowo kluczowe]”
  • „Najlepsze posty [słowo kluczowe] [rok]”
  • „Najpopularniejsze [słowo kluczowe] blogi do obserwowania” + [rok] ”
  • itp. widzisz już chyba o co chodzi.

Następnie przejrzyj listę i dodaj wszystkie dobrze wyglądające witryny do listy.

TIP: przejrzyj agregatory blogów.


Metoda 3 – backlinki konkurencji

Jeśli chcesz się nauczyć dobrze pozycjonować strony to musisz być kreatywny w linkbuildingu.

Kolejna metoda, która świetnie się sprawdza to korzystanie z narzędzia.

Dzięki temu znajdziesz osoby które linkują do danego tematu.

Ja polecam SemRush (link do programu).

Wielu Twórców Linków nie pokaże się na hasła, które wpisujesz w Google a mimo to byliby dla Ciebie bardzo dobrymi Linkreatorami.

Ktoś może pokazać się na hasło zbliżone do tego czego szukasz np 15 metoda jak nauczyć się pozycjonowania, ale już nie na pozycjonowanie stron jak się nauczyć w 10 dni.

Więc w SemRush, lub innym narzędziu (ahrefs, Moz, Majestic itp, itd) wpisujesz domenę i sprawdzasz kto do niej linkuje, czyli masz gotowa listę Twórców Linków. Wygląda to mniej więcej tak jak poniżej:

backlinki konkurencji

Więcej we wpisie jak promować bloga.

Rozdział 7

Monitoruj i ulepszaj aspekty techniczne SEO

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 16

Następnie czas zająć się technicznym SEO witryny.

W szczególności musisz zidentyfikować i rozwiązać problemy oraz zoptymalizować architekturę witryny pod kątem SEO.

Na tym etapie pokażę Ci dokładnie, jak to zrobić.

Sprawdź swoją witrynę pod kątem problemów, audyt SEO

Tak, możesz samodzielnie przeprowadzić audyt strony SEO.

W rzeczywistości narzędzia takie jak Screaming Frog istnieją dla osób, które chcą przeprowadzać audyty samemu.

Jak się nauczyć pozycjonowania z screaming frog

Tego tyou narzędzia są świetne… jeśli jesteś już ekspertem SEO.

Ale problem z narzędziem takim jak Screaming Frog polega na tym, że nie zagłębia się w to, na czym polega problem ani jak go naprawić. Podają tylko podstawowe informacje (np. rodzaj błędu).

Dlatego polecam skorzystanie z bardziej przyjaznego dla użytkownika narzędzia SEO, w celu audytu witryny.

Audyt SEO możesz przeprowadzić w SemRush, Ahrefs, Raven itp. Jest tego sporo.

Bez względu na to, z jakiego narzędzia skorzystasz, wszystkie działają prawie tak samo:

Wprowadzasz do niej swoją domenę… a narzędzie przeskanuje Twoją witrynę pod kątem technicznych problemów z SEO.

W zależności od witryny mogą wystąpić problemy ze zduplikowaną treścią, szybkością ładowania strony, konfiguracją pliku robots.txt itp.

Kurs pozycjonowania i audyt SEO

Po rozwiązaniu tych problemów czas przejść do Google Search Console…


Znajdź problemy z indeksowaniem w GSC

W szczególności przejdź do raportu „Stan”.

pozycjonowanie google

Jeśli zobaczysz jakieś strony wymienione w sekcji „Błędy”, radzę jak najszybciej je naprawić.

Będąc tutaj, możesz również przyjrzeć się raportowi „Mapy witryny”.

Jeśli status tutaj mówi „Sukces”, jesteś na dobrej drodze.

Zalecam również ręczne przejrzenie mapy witryny, aby dokładnie sprawdzić, czy wszystkie strony Twojej witryny są tutaj wymienione.

Na koniec przejdź do raportu „Obsługa na urządzeniach mobilnych”.

W moim przypadku wszystkie moje strony są oznaczone jako „przyjazne dla urządzeń mobilnych”.

Ale jeśli zauważysz jakieś problemy wymienione w sekcji „Szczegóły”, radzę je jak najszybciej rozwiązać. Teraz, gdy Google używa indeksu zoptymalizowanego pod kątem urządzeń mobilnych (mobile first index), problemy z obsługą witryny na urządzeniach mobilnych mogą bezpośrednio wpływać na rankingi.


Zoptymalizuj strukturę witryny (reguła 3 kliknięć)

Skoro już rozwiązałeś techniczne problemy związane z pozycjonowaniem witryny, pora przejść do ataku. W szczególności powinieneś ustawić architekturę witryny przyjazną dla SEO.

Architektura Twojej witryny jest ważna niezależnie od typu prowadzonej witryny.

Ale jeśli zarządzasz witryną e-commerce (lub dowolną witryną z ponad 10 000 stron), architektura jest BARDZO ważna.

Na wysokim poziomie Twoim celem powinno być maksymalnie „płaskie” działanie witryny. Innymi słowy, chcesz, aby wszystkie Twoje strony znajdowały się około 3 kliknięć od Twojej strony głównej.

deep-silo-architektura strony

Płaska architektura ułatwia „przepływ” linków z jednej strony na drugą… co może poprawić rankingi wyszukiwania dla każdej strony w Twojej witrynie. Jest to MEGA ważne jeśli chcesz się nauczyć pozycjonowania stron.


I to już koniec!

Teraz…

Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.

Teraz Twoja kolej

zostaw komenatarz pod wpisem

Co myślisz o moim nowym wpisie pozycjonowanie stron jak się nauczyć?

A może masz pytanie dotyczące jak przejść przez darmowe szkolenie SEO.

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.

Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 17
Marketing internetowy, SEO, reklama social media- Agencja marketingowa
Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO)
Pozycjonowanie stron jak się nauczyć (darmowe szkolenie SEO) 18
/
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *