Budowanie-swiadomosci-marki branding w internecie
Budowanie świadomości marki. W pełni aktualne kompendium (4 etapy)
31 stycznia, 2021
Działanie UX design w marketingu i SEO
Kompleksowy poradnik ux design na przykładzie strony internetowej [także UI pod SEO]
5 lutego, 2021
Jak promować bloga, stronę i sklep internetowy- 346% wzrost w miesiąc 2

Jak promować bloga, stronę i sklep internetowy(346% wzrost w miesiąc)

Jak promować bloga, stronę i sklep internetowy- 346% wzrost w miesiąc 3

Wiele osób nie osiąga zamierzonych rezultatów, bo nie wie WŁAŚCIWIE jak promować bloga, stronę internetową czy sklep.

Skupić trzeba się na 2 filarach.

Pierwszy: budowanie świadomości marki. Ogół musi zauważyć, że ktoś taki jak my istnieje.

Drugi: tutaj masz już konkretne działania dla „rozgrzanego” leada (promowanie).

Na szczęście wiem jak to zrobić.

Zaczynajmy.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Spis treści

 

Rozdział 1

Kiedy najlepiej sprawdza się pozycjonowanie stron?

Jak promować bloga, stronę i sklep internetowy- 346% wzrost w miesiąc 9

W wielu branżach pozycjonowanie stron sprawdza się dopiero po pewnym czasie, nawet mimo tego że strona jest wysoko na wybrane słowa kluczowe.

Ale dlaczego?

Ponieważ nikt jeszcze Ciebie nie zna.

W przypadku sprzedaży o małym znaczeniu najwięcej zarabia ten kto jest najwyżej w wyszukiwarce.

Ale w przypadku sprzedaży większej, lub tej posiadające większy ładunek emocjonalny, a także kiedy musimy coś przemyśleć, liczy się również znajomość marki.

Już wyjaśniam:

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Aby szybko to wyjaśnić w kontekście jak promować bloga:

Budowanie świadomości marki jest po prostu tym, co powoduje, że ktoś jest bardziej skłonny kupić od Ciebie niż od konkurencji, mimo tego, że konkurent wydał więcej na reklamę, i/lub częściej jego reklama musi zostać zauważona.

Po prostu, jeśli jesteśmy z czymś „opatrzeni” i wydaje nam się znajome to często omijamy etap researchu.

Czyli, przyszły klient nie pyta o nas i nie szuka opinii o naszej firmie w internecie, tylko od razu kupuje. Nie zastanawia się czy warto, czy nie warto. Czy funkcje naszego przedmiotu są lepsze albo gorsze od tego konkurencyjnego itp.

Twoim celem jest przyciągnięcie jak największej liczby oczu jak to możliwe. Oczywiście celujesz w oczy 2 grup:

Po pierwsze grupy docelowej (to chyba wie każdy, ale mało kto to stosuje). Czyli branding, ten temat omówiłem we wpisie budowanie świadomości marki, także zainteresowanych odsyłam.

Dowód społeczny, który stworzyłeś dzięki budowaniu świadomości marki, oprócz zwiększenia konwersji, dodatkowo ułatwi później budowanie linków.

Po drugie:

Do grupy ludzi mających zasięg i możliwość budowania linków do Twojej domeny, aby SEO u Ciebie działało na autopilocie. I tego to już nie robi nikt (niestety).

Nie ma się co martwić, bo na szczęście jest to tematem naszego dzisiejszego wpisu.

Rozdział 2

Promowanie strony za pomocą contentu innych blogerów

Jak promować bloga, stronę i sklep internetowy- 346% wzrost w miesiąc 10

Dobrze, więc wiesz czym jest pierwsza faza budowania świadomości marki.

Teraz, skoro jesteś już gotowy budować wysokiej jakości linki do swojej strony, aby znaleźć się wyżej w google, to możemy zaczynać.

 Sekretem w tym rozdziale jest to żeby znaleźć u blogerów, lub na innych stronach miejsce w którym Twój link pasuje idealnie.

W tym polepszy ich content.

Musisz DOKŁADNIE wskazać gdzie powinien być wstawiony i dlaczego.

Pokażę Ci 2 techniki jak to zrobić.


I. Strona zasobów, inaczej „link building na źródłach”.

Strona zasobów to strona w witrynie, która zawiera linki do polecanych/interesujących zasobów na innych stronach internetowych.

Na szczęście w każdej niszy nie brakuje stron z zasobami.

Oto, jak je znaleźć i zbudować z nich linki.


 Krok 1. Znajdź strony z zasobami

Pierwszym krokiem jest znalezienie stron z zasobami w swojej branży.

Oto lista przykładowych ciągów, które działają świetnie:

  • „[słowo kluczowe]” + inurl:linki
  • [słowo kluczowe] + intitle:zasoby
  • „[słowo kluczowe]” + „pomocne zasoby”
  • site: .gov + „zasoby”
  • „[słowo kluczowe]” + „inne zasoby”
  • „[słowo kluczowe]” + „przydatne zasoby”

Pamiętaj: kiedy używasz tych ciągów wyszukiwania do wyszukiwania stron zasobów, powinieneś używać szerokie słowa kluczowe. Jeśli będziesz zbyt szczegółowy, możesz przegapić niesamowite możliwości.


Krok 2. Znajdź osobę z którą się skontaktujesz

Czasami znalezienie odpowiedniej osoby do kontaktu jest niesamowicie łatwe:

czasami osoba wprost oznajmia żeby przesłać linki do dodania do swojej strony zasobów.

To najlepszy scenariusz. Ale czasami znalezienie odpowiedniej osoby, do której można się zwrócić, może być trudne… zwłaszcza, gdy masz do czynienia ze stronami zasobów, które są prowadzone przez duże instytucje (np. witryny .edu).

Kiedy mówię „właściwa osoba”, mam na myśli osobę, która ma moc dodania Twojego linku do strony.

Mając to na uwadze, oto trzy strategie, które zalecam, aby znaleźć odpowiednią osobę, w zależności od rodzaju witryny, z którą masz do czynienia:

  • Mały blog lub witryna internetowa: jest to dosyć proste. Można do nich dotrzeć za pośrednictwem formularza na ich stronie kontaktowej lub adresu e-mail właściciela witryny.
  • Duże instytucje (takie jak strony internetowe .edu i .gov): znajdź osobę odpowiedzialną za tę stronę lub sekcję witryny. Na przykład powinieneś odnaleźć specyficzny adres e-mail do danego departamentu, a nie pisać na „ogólny”
  • W przypadku dużych witryn (mega blogi, witryny z wiadomościami i witryny .edu): katalogi pracowników są Twoim przyjacielem. Katalogi pracowników zawierające listę wszystkich osób pracujących w organizacji. Często mają też podany email do siebie. Poszukaj osób z tytułem „webmaster” lub „redaktor”, ponieważ zazwyczaj mają one uprawnienia do edycji.

Krok 3. Napisz i uzyskaj linki

Po znalezieniu odpowiedniej osoby do skontaktowania się nadszedł czas, aby się odezwać.

Oto skrypt, od którego polecam zacząć:

Temat: Twoja strona z zasobami [Temat]

Cześć [imię i nazwisko],

Dziś rano natknąłem się na twoją ciekawą stronę z zasobami: [URL].

Jest szalenie interesująca i sam znalazłem na niej kilka informacji o których nie wiedziałem!

Szczególnie podoba mi się to [Coś szczególnie dobrego w ich stronie]

W każdym razie niedawno opublikowałem artykuł zatytułowany: [tytuł].

Byłoby wspaniale, gdybyś pomyślał o umieszczeniu go na swojej stronie.

Tak czy inaczej, mam nadzieję, że spodoba Ci się mój artykuł.

Dzięki,
[Twoje imię]


II. Strony do promowania bloga, metoda „najlepsze…”

Twój wpis został zaprojektowany tak, aby trafiać do konkretnej grupy, z której chcesz budować linki. A skoro strona dotyczy konkretnej grupy osób to pozyskanie wzmianki nie powinno być trudne.

Mając to na uwadze przejdźmy do procesu krok po kroku.


Krok 1. Znajdź artykuły i posty z kategorii „Najlepsze z…”

Artykuły „Najlepsze z…” są bardzo podobne do stron z zasobami.

Istnieją po to, by pokazywać ciekawe informacje i tworzyć to dla swoich czytelników.

Drugim ciekawym typem postów który możemy tu zaklasyfikować to „narzędzia, przydatne narzędzia, czy najlepsze narzędzia” (przykład narzędzia seo).

Tutaj autor publikuje linki do narzędzi które pomagają w danej branży (w tym przypadku musisz być twórcą takiego rozwiązania), ale również do poradników jak takich narzędzi używać (tu już jest szansa dla Ciebie aby stworzyć kompleksowy tutorial).

Oto co powinieneś wpisać w wyszukiwarkę aby je znaleźć:

  • „najlepsze posty o [słowo kluczowe]”
  • „najlepsze artykuły o [słowo kluczowe]”
  • najlepsze zasoby [słowo kluczowe]
  • najlepsze zasoby [słowo kluczowe] + bieżący rok
  • najlepsze narzędzia dla [słowo kluczowe]
  • intitle: najlepsze posty + [słowo kluczowe]

Krok 2. Po prostu zapytaj i dostań linki

To jest to samo podejście, które zostało użyte w przypadku tworzenia linków do strony z zasobami.

Gdy już znajdziesz odpowiednią osobę, z którą możesz się skontaktować to nie zwlekaj. Czas zasugerować swoją stronę.

Oto skrypt e-mail, którego używam i polecam:

Temat: Pytanie dotyczące [Witryna]

Hej [imię],

Właśnie znalazłem twój [opis postu].

Jest świetny!

[Coś, co polubiłeś lub nauczyłeś się z ich posta]

Niedawno opublikowałem post pod tytułem [tytuł posta].

[Jedno zdanie- opis twojej strony]. Oto link:[URL].

To może być miłym dodatkiem do twojej listy.

Tak czy inaczej, mam nadzieję, że spodoba Ci się mój artykuł.

Dzięki,
[Twoje imię]

Po wysłaniu e-maila wszystko jest gotowe.

Rozdział 3

Odkurzanie starych linków

Jak promować bloga, stronę i sklep internetowy- 346% wzrost w miesiąc 11

Odświeżanie nieaktualnych linków to jedna z moich ulubionych strategii.

W przeciwieństwie do masowego wysyłania e-maili i błagania ludzi o linki, dzięki tej metodzie zapewniasz wartość w pierwszej kolejności.

A ponieważ dodajesz wartość, osoby będą ZNACZNIE bardziej otwarte na Twoje sugestie.

Oto jak to zrobić.

Zanim zaczniemy, klasycznie broken links to adres URL, który na zapytanie użytkownika zwraca błąd HTTP w postaci kodu z serii 4xx lub 5xx.

Przykładem może być między innymi popularny „error 404”, informujący o tym, że dana strona nie została znaleziona.

Witryna posiadająca broken links jest gorzej widoczna w wyszukiwarce, w porównaniu do innych domen bez niedziałających adresów URL.

W naszym mniemaniu dodajemy do tego jeszcze koncepcję nieaktualnych linków.

Na przykład, znalazłeś u kogoś poradnik na blogu na temat Google Search Console, a jak wiemy GSC cały czas się zmienia.

Kto pamięta jeszcze czasy jak można było zgłosić do Google link z innej domeny? Nie trzeba było wtedy używać indekserów do backlinków.

I nagle pewnego dnia zrezygnowano z tej opcji… natomiast masa poradników w sieci właśnie to opisywała.

Jeśli miałeś wpis na blogu który dotyczył na przykład zmian w GSC to osoby które linkowały do samego GSC mogłyby teraz linkować do Ciebie. Czyli do Twojej strony gdzie opisujesz najnowsze aktualizacje.

Czyli dla nas broken links to nie tylko 4xx, czy 5xx, ale również odnośniki do nieaktualnego contentu.

Wyjaśniając tą kwestię, zaczynajmy:


Strategia 1. Niedziałające linki. Promocja bloga metodą broken link building.

Fakt jest taki: linki cały czas przestają być aktualne.

W rzeczywistości badanie przeprowadzone przez HP wykazało, że około 1 na 200 linków w sieci nie działa.

Jak promować bloga z broken link building

A każde z tych niedziałających linków to dla Ciebie doskonała okazja.

Nadszedł więc czas, aby omówić cały proces.

Znajdź niedziałające linki

Znajdowanie niedziałających linków to jedyna nieco skomplikowana część tej strategii.

Na szczęście opracowałem trzy techniki, dzięki którym znajdowanie uszkodzonych linków jest dziecinnie proste.


1. PODEJŚCIE RĘCZNE

Chociaż ta technika jest trochę nudna, daje bardzo dobre rezultaty.

Dodatkowo możesz łatwo zlecić to komuś na zewnątrz.

Jak to działa?

Po pierwsze, użyj specjalnych zapytań, które powodują wyświetlenie stron zawierających wiele linków (takich jak strony z zasobami).

Czemu?

Ponieważ więcej linków na stronie = więcej potencjalnie niedziałających linków = więcej linków dla Ciebie.

Oto ciągi wyszukiwania, których możesz użyć do znalezienia stron z wieloma linkami:

  • Strony zasobów: słowo kluczowe + inurl: zasoby, lub „słowo kluczowe” + „dodatkowe zasoby”, lub „słowo kluczowe” + „powiązane linki” lub „słowo kluczowe” + „czytaj dalej”
  • Przewodniki: słowo kluczowe + „przewodnik” lub „słowo kluczowe 101”, lub „słowo kluczowe” + „przewodnik”

Po znalezieniu strony z wieloma linkami uruchom wtyczkę Google Chrome „Check My Links”, aby znaleźć niedziałające linki na stronie.

Jak promować bloga, stronę i sklep internetowy- 346% wzrost w miesiąc 12

Jeśli masz inne narzędzie do odnajdywania niedziałających linków to oczywiście możesz użyć jego.


2. PODEJŚCIE STRONA PO STRONIE

Dzięki tej technice zamiast szukać uszkodzonych linków na określonej stronie, używasz narzędzia do ich znajdowania w całej witrynie.

Ja używam semRush (link do trialu), ale Ahrefs czy inne narzędzie też się sprawdzi do tej techniki. Możesz też użyć Open Site Explorer, Screaming Frog, itp.

Tak czy inaczej, aby użyć tej techniki, wpisz stronę główną witryny, z której chcesz uzyskać link.

Tylko pamiętaj żeby sprawdać wychodzące „broken links”. Nie linki na samej domenie.

Jak promować bloga, stronę i sklep internetowy- 346% wzrost w miesiąc 13

Spowoduje to wyświetlenie wszystkich uszkodzonych linków wychodzących w tej witrynie. W tym momencie chodzi o przejrzenie listy niedziałających linków.

Teraz po prostu musisz szukać niedziałających linków, które można zastąpić Twoim linkiem treści.

Jeśli nie masz pewności, czy treść jest dobrym zamiennikiem dla Twojej strony, to wpisz niedziałający adres w Archive.org.

W ten sposób możesz zobaczyć, jak wyglądała ta niedziałająca strona.


3. ZWIĘKSZ NAPÓR

Dzięki temu podejściu znajdowanie zepsutych linków przechodzi od systemu jeden po drugim do pełnego skalowalnego podejścia.

Oto jak to działa.

Najpierw.

Wybierz adres URL jednego z uszkodzonych linków znalezionych przy użyciu metod 1 i 2.

Następnie wpisz ten uszkodzony adres URL do SemRush/Ahrefs (lub wybranego narzędzia do analizy linków zwrotnych).

To pokaże WSZYSTKIE strony, które prowadzą do tego niedziałającego linku.

Czyli sprawdzasz backlinki uszkodzonego linku!

W ten sposób masz listę dziesiątek (lub nawet setek) witryn internetowych, które zawierają linki do niedziałającego zasobu.

Teraz wypisz te stron.

Później.

Nadszedł czas, aby znaleźć najlepszą stronę u siebie w witrynie, jaką możesz zaoferować.

Idealnie byłoby, gdybyś miał stronę, która świetnie zastąpi nieaktualny link.

Ale to nie zawsze możliwe.

Jeśli nie masz strony, która mogłaby zastąpić martwy link, nie martw się.

Wybierz stronę która nadaje się na link w INNEJ części tej samej strony.


Na sam koniec:

Wyślij email z zapytaniem o dodanie linku w miejsce nie działającego.

Po WIELU testach odkryłem, że możesz zmaksymalizować współczynnik konwersji za pomocą dwuetapowego procesu.

Oto jak to działa:

Najpierw wyślij e-mail o podobnej strukturze do poniższej. Oto ona:

Temat: Niedziałające linki w [witryna]

Cześć [imię],

Właśnie teraz natknąłem się na twoją znakomitą [krótko opisz stronę].

Treść naprawdę mi się podobała.

Jednak natknąłem się na kilka niedziałających, martwych linków.

Daj mi znać, jeśli chcesz, żebym przekazał Ci krótką listę, którą zapisałem.

Twoje zdrowie,
[Twoje imię]

Pamiętaj: celem pierwszego e-maila jest po prostu sprawdzenie, czy dana osoba wystarczająco dba o swoje zepsute linki, i czy skontaktuje się z Tobą.

Więc to nie jest super spersonalizowane.

Następnie, gdy odpowiedzą na tę wiadomość, wysyłasz drugi email.

Oto e-mail, który powinieneś wysłać do wszystkich, którzy do Ciebie odpiszą:

Oto martwe linki, które znalazłem:

[NIEDZIAŁAJĄCY LINK URL 1 (RODZAJ BŁĘDU + zastępczy URL, jeśli jest dostępny)]
[NIEDZIAŁAJĄCY LINK URL 2 (RODZAJ BŁĘDU + zastępczy URL, jeśli jest dostępny)]
[NIEDZIAŁAJĄCY LINK URL 3 (RODZAJ BŁĘDU + zastępczy URL, jeśli jest dostępny)]

Ponadto właśnie opublikowałem treść na temat [temat]:[URL]

To może być miłym dodatkiem do Twojej strony.

Tak czy inaczej, mam nadzieję, że to ci pomoże!

Jeśli Twoja strona jest zamiennikiem jednego z martwych zasobów w trybie jeden do jednego, możesz dołączyć swój wpis jako jeden z „zastępczych adresów URL” powyżej.

Powinieneś także usunąć sekcję „Poza tym właśnie opublikowałem coś na temat [temat]”, ponieważ Ty już przedstawiłeś swoją stronę wcześniej w Twojej wiadomości.

Jak wspomniałem, w wielu przypadkach uszkodzony link, który znajdziesz, nie będzie idealnie pasował do Twojej strony.

I to jest w porządku.

A jeśli wolisz nie stosować podejścia dwuetapowego, oto jednorazowy e-mail, który również działa:

Temat: Problem z [witryna]

Cześć [imię],

Dziś rano natknąłem się na twoją [krótko opisz stronę].

I natrafiłem na kilka niedziałających linków.

[NIEDZIAŁAJĄCY LINK URL 1 (RODZAJ BŁĘDU + zastępczy URL, jeśli jest dostępny)]
[NIEDZIAŁAJĄCY LINK URL 2 (RODZAJ BŁĘDU + zastępczy URL, jeśli jest dostępny)]
[NIEDZIAŁAJĄCY LINK URL 3 (RODZAJ BŁĘDU + zastępczy URL, jeśli jest dostępny)]

Właśnie opublikowałem też treść na temat [temat]:[URL]

Może warto to dodać do swojej strony. Tak czy inaczej, mam nadzieję, że to ci pomoże!


Strategia 2. Gdzie wypromować bloga. Metoda „z duchem czasu”.

Wspomniałem wcześniej o GSC i możliwości indeksowania linków z obcej domeny.

Liki do GSC cały czas działają ale tak na prawdę nie działają (jeśli dotyczyły tej funkcji która już nie istnieje).

Bez względu na to, w jakiej branży się znajdujesz, istnieją linki, które technicznie nadal działają… ale są nieaktualne z tego czy innego powodu.

Nazywam je po prostu „nieaktualnymi linkami”.

Omówmy to krok po kroku.


Krok 1. Znajdź nieaktualne linki (ale nie niedziałające!)

Najpierw musisz znaleźć nieaktualne linki. Pamiętaj: te linki to nie strony 404, które pojawiają się w „Sprawdź moje linki” lub narzędziach do sprawdzania niedziałających linków typu semRush czy Ahrefs.

Musisz więc przyjąć inne podejście aby je odkryć.

W jaki sposób?

Oto dwie techniki, których możesz użyć, aby znaleźć nieaktualne linki.

1. ZNAJDŹ NIEAKTUALNE LINKI W NIEAKTUALNEJ TREŚCI

Pierwszą opcją jest znalezienie treści, które nie były aktualizowane od jakiegoś czasu. Następnie poszukaj nieaktualnych linków.

W jaki sposób?

Najpierw wyszukaj słowa kluczowe opisujące Twoją stronę w Google.

Następnie naciśnij: „Narzędzia” —> „Kiedykolwiek” —> „Niestandardowy zakres dat…”.

Jak rozhulać bloga

I ustaw zakres dat, aby zobaczyć zawartość która ma co najmniej 2 lata.

Następnie sprawdź każdą stronę w wynikach wyszukiwania pod kątem nieaktualnych linków.

Na szczęście jest to dużo łatwiejsze niż mogłoby się wydawać.

Po prostu przeskanuj stronę pod kątem wszelkich linków, które wyglądają, tak, że mogą wskazywać na nieaktualne, stare, lub niefunkcjonalne zasoby.

Następnie kliknij linki zobacz, czy strona:

  • Nie działa
  • Zmieniła się znacząco
  • Wyświetla jakiś komunikat o błędzie („Przepraszamy, ten zasób już tu nie istnieje”)
  • Przekierowuje do czegoś innego

Oto przykład, o którym wspomniałem w filmie.Tak, ta strona jest technicznie wciąż „otwarta”. Ale przekierowuje do zupełnie innego zasobu.Wymień tutaj wszystkie strony z nieaktualnymi linkami i nieaktualnymi adresami URL.

2. WŁASNE DOŚWIADCZENIE

Twoja druga opcja to własne doświadczenie.

Możesz teraz przeglądać zmiany w swojej branży jako potencjalne możliwości w ramach tej metody.

Jeśli wiesz że coś się zmienia w Twoim biznesie to stwórz (jako pierwszy, lub jeden z pierwszych) content na ten temat.

3. ZWIĘKSZ NACISK

To jest dokładnie to samo podejście którego używasz w przypadku budowania metody broken link.

Tym razem zamiast przeprowadzać inżynierię wsteczną linków do strony 404, dokonujesz jej w stosunku do przestarzałych linków.


Krok 2. Określ stronę, którą chcesz zaprezentować

To jest dokładnie ten sam proces, którego używasz do budowania 404.

Możesz użyć strony jako bliski zamiennik przestarzałego zasobu.

Możesz również użyć przestarzałych zasobów jako sposobu na postawienie „stopy w drzwiach”.


Krok 3. Zareklamuj swojego bloga

Po znalezieniu strony zawierającej linki do nieaktualnego zasobu nadszedł czas, aby szybko dać właścicielowi witryny wiadomość o tym.

Przygotuj swoją stronę, podobnie jak w przypadku 404, polecam podejście 2-etapowe. Możesz też skorzystać z bezpośredniego zapytania.

Oto skrypt wiadomości e-mail nr 1:

Temat: Problem z [witryna]

Cześć [imię],

Właśnie znalazłem twój doskonały artykuł [tytuł artykułu].

W każdym razie zauważyłem link / linki, które wydawały się trochę nieaktualne.

Czy nadal aktualizujesz tę stronę?

Twoje zdrowie,
[Twoje imię]

A oto wiadomość do wysłania wszystkim, którzy odpowiedzą na Twojego pierwszego e-maila:

Pewnie. nie ma problemu.

W każdym razie zauważyłem, że strona zawiera link do [nieaktualny zasób].

[Krótko opisz, dlaczego link jest nieaktualny]

Pomyślałem, że dam ci znać, abyś mógł zastąpić ten link aktualną wersją.

Niedawno opublikowałem też post na temat [temat]:URL

To może być miłym dodatkiem do Twojej strony.

Tak czy inaczej, mam nadzieję, że ci to pomogło.

Przykład jak promować bloga z niedziałającymi linkami.

Przykładów nigdy dość, a ten fragment dodaję już jakiś czas po pierwotnym opublikowaniu tego postu.

Natknąłem się na niego całkiem przypadkiem na backlinko.

Case dotyczy ich narzędzia exploding topics.

Jak promować bloga z 404

Więc jak promować bloga z broken link building w tym przypadku?

Narzędzie które było tylko „trochę podobne” do ich apki, które nazywało się Google corellate przestało działać (nie było zbyt popularne).

Jak promować bloga z 404

Następnego dnia zaczęli wysyłać super-ukierunkowane e-maile dotyczące zastępowania zepsutych linków.

Jak promować bloga z broken link building

Jak sami przyznają z DA (domain authority) równego 0, w ciągu 90 dni wskoczyli na 48.

Całkiem nieźle.

Rozdział 4

Reklama strony internetowej w „podsumowaniach”

checklista poradnik

Smutnym faktem jest to, że większość ludzi ma problemy z budowaniem linków.

Dzieje się tak głównie dlatego, że według nich budowanie linków polega na wysyłaniu setek ogólnych e-maili i błaganiu o linki.

Na szczęście czytając ten wpis, masz znacznie bardziej strategiczne podejście.

Podstawowe różnice w tym jak promować wpisy

Strategi budowania linków w tym wpisie koncentrują się na znajdowaniu miejsc, w których link do Twojej strony tworzy tę stronę lepszą.

W tym rozdziale będziemy kontynuować ten temat za pomocą jednej z moich ulubionych techniki budowania linków: „Podsumowanie„.

Jak to działa?

Dzięki strategii „na podsumowanie” po prostu znajdujesz blogi, które zawierają najlepsze treści w ciągu:

  • ostatniego dnia,
  • tygodnia,
  • miesiąca lub
  • roku…

i dajesz swoje treści osobom które publikują te podsumowania.

Ale tak jak w przypadku każdej strategii budowania linków, „diabeł tkwi w szczegółach”.

Przejdźmy więc do tych szczegółów.


Krok 1. Promowanie bloga rozpoczyna się od listy tematów, które porusza Twoja strona którą chcesz reklamować (włączając „nisze uzupełniające, sąsiednie”)

Podsumowania są prawie w każdej branży. Oznacza to, że prawdopodobnie istnieją możliwości tworzenia linków dla Twoich treści które dotyczą głównego tematu.

Ale uwaga: także dla „nisz braterskich”. Także tu również musisz szukać,w przeciwnym razie stracisz wiele możliwości jak promować linki.


Krok 2. Żeby promować stronę znajdź blogi, które aktywnie publikują podsumowania

Gdy masz już listę tematów, które obejmuje Twoja strona docelowa którą chcesz promować, nadszedł czas, aby znaleźć „podsumowania”, które omawiają treści na ten temat.

Istnieją dwa sposoby znajdowania podsumowań linków.

Omówię teraz oba z nich.

  1. UŻYJ OKREŚLONYCH FRAZ WYSZUKIWANIA W GOOGLE

Oto ciągi wyszukiwania do użycia:

  • „[Słowo kluczowe]” + „tygodniowe podsumowanie linków”
  • „[Słowo kluczowe]” + „najlepsze blogi w tym”
  • „[Słowo kluczowe]” + „piątkowe podsumowanie linków”
  • „[Słowo kluczowe]” + „podsumowanie linków”
  • [szeroka nisza] + „podsumowanie linków”
  • [szeroka nisza] + „podsumowanie blogów”
  • „[Słowo kluczowe]” + „najlepsze artykuły tygodnia”

Oto dwie bardzo pomocne wskazówki, które ułatwią Ci znalezienie najlepszych podsumowań za pomocą ciągów wyszukiwania.

PORADA 1: Używaj szerokich słów kluczowych w tych zapytaniach. Załóżmy na przykład, że właśnie opublikowałeś stronę o podróżach po Europie. Jeśli szukasz wąskiego słowa kluczowego, takiego jak „podróż po europie z plecakiem ”, prawdopodobnie nie znajdziesz żadnych podsumowań linków obejmujących ten jeden konkretny temat.

Zamiast tego wyszukujesz za pomocą słów kluczowych, takich jak „podróże”, „po europie”, „wakacje w Europie” itp.

PORADA NR 2: wyeliminuj podsumowania, które wydają się martwe. Czasami blogi będą próbować podsumowań przez jakiś czas (kilka tygodni do kilku miesięcy), a następnie porzucą to.

Dlatego nie ma sensu odzywać się do tych blogów. Na szczęście możesz po prostu użyć funkcji „Narzędzia wyszukiwania” w Google i ograniczyć wyniki do wpisów z ostatniego roku.

Aby ograniczyć wyniki, wystarczy kliknąć „Narzędzia” -> „Kiedykolwiek” → -> „Ostatni rok”

Jak promować bloga, stronę i sklep internetowy- 346% wzrost w miesiąc 14

Wypisz podsumowania, które znajdziesz za pomocą ciągów wyszukiwania.

Poniżej druga, interesująca metoda a to jak rozhulać bloga na bazie tego rozdziału.

2. INŻYNERIA WSTECZA NAJNOWSZEJ ZAWARTOŚCI Z POPULARNYCH BLOGÓW W TWOJEJ BRANŻY

Pamiętaj jak najlepiej wypromować wpis: nowe treści uzyskują większość linków z podsumowań.

Więc kiedy opracowujesz aktualny w branży content, to zobaczysz wiele okazji zdobycia linków z podsumowań.

Nie trzeba dodawać, że tak jest to doskonały sposób na odkrywanie podsumowań w Twojej branży.

Oto dokładny proces.

Najpierw znajdź popularnego bloga w swojej branży.

Następnie pobierz adres URL najnowszego posta i umieść ten adres URL w narzędziu do analizy linków zwrotnych, takim jak SemRush.

Zobaczysz wszystkie linki na tej stronie. Jeśli treść ma mniej niż miesiąc, prawdopodobnie zawiera co najmniej jeden lub dwa linki z podsumowań.

3. NAPISZ

W tym momencie większość pracy jest wykonywana. Twoja strona przemawia do osób, do których masz zamiar dotrzeć, aby rozpowszechnić bloga i znalazłeś stronę, na której twój link będzie pasował idealnie. Czyli w pewien sposób ulepszy ją.

Więc teraz to po prostu kwestia przedstawienia treści osobie, która przeprowadza podsumowania.

Najpierw wyślij im ten e-mail:

Temat: [nazwa podsumowania]

Cześć [imię],

Czytałem dziś sporo treści na temat [temat], kiedy zobaczyłem twoje [opisz ich podsumowanie]. Świetny wpis!

[Wspomnij o czymś, co odkryłeś dzięki ich podsumowaniu].

Właściwie właśnie opublikowałem post na [temat], który myślę, że naprawdę Ci się spodoba.

Daj mi znać, jeśli chcesz go zobaczyć.

Twoje zdrowie,

[Twoje imię]

A kiedy powiedzą: „Wyślij mi go”, Wyślij im ten e-mail:

Proszę bardzo, [Imię]:

URL

Chciałbym wiedzieć, co myślisz!

I dzięki temu krokowi jesteś już w finale. Nieźle!

Rozdział 5

Przyjmuj zaproszenia

techniczne-seo

Jedną z metoda jak promować bloga są tzw. crossy na kanałach i występy gościnne.

Na czym to polega?

Już wyjaśniam.

Jak najlepiej promować bloga będąc „w trasie”

Już tłumaczę co mam na myśli.

Crossy to wystąpienia na innych kanałach, blogach, czy profilach, żeby „wymienić” się swoją publicznością i followersami.

Mogą to być konferencje, wystąpienia, wywiady youtube, podcasty i inne.

A najlepsze jest to, że wybierając formę online w zapowiedziach reklamujących jak i w samym materiale zamieszcza się linki do portali gości.

Czyli do Twojego bloga, strony czy sklepu!

Pozwólcie, że przedstawię to a jednym przykładzie.


Występuj w podcastach

Występowanie w podcastach to współczesny guest blogging, czyli publikowanie postów gościnnych.

Ale zamiast publikować posty, pojawiasz się w podcastach w swojej niszy.

Możesz się zastanawiać: „Nie jestem znanym influencerem ani blogerem. Dlaczego prowadzący podcast miałby chcieć przeprowadzić ze mną wywiad? ”.

Wiele osób aktywnie szuka kogoś z kim mogliby przeprowadzić wywiad, bo nie ma pomysłu ani chętnych do współtworzenia contentu!

A co dostajesz Ty?

Część followersów od tej osoby zacznie obserwować Ciebie, plus linki z opisów podcastów do Twojej witryny.


Bonus. Jak promować bloga na autopilocie.

Publikuj statystyki.

Jedną z największych lekcji na temat budowania linków, jakich nauczyłem się w ciągu ostatnich kilku lat, jest:

Raporty i statystyki same budują linki.

Innymi słowy: kiedy masz określoną statystykę na swojej stronie, masz „haczyk”. Haczyk, do którego mogą linkować blogerzy i dziennikarze.

Rzecz w tym, że tworzenie takich raportów to DUŻO pracy. Ale to może być tego warte.

Faktem jest, że badanie branży wymaga 5-10 razy więcej czasu i wysiłku niż tradycyjny wpis na blogu.

A jeśli chcesz łatwiejszym sposobem uzyskania tego samego efektu, spróbuj opublikować posty ze statystykami. Innymi słowy: wyselekcjonowana lista zaktualizowanych statystyk na określony temat.

To jest coś, z czym eksperymentujemy tutaj w UniqueSEO. I wygląda to obiecująco.


I to już koniec!

Wiesz jak wypromować bloga!

Teraz…

Zachęcam do podzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem w komentarzach.

Teraz Twoja kolej

zostaw komenatarz pod wpisem

Co myślisz o moim nowym wpisie na blogu?

A może masz pytanie dotyczące strategii lub techniki jak promować bloga.

Tak czy inaczej, chciałbym usłyszeć, co masz do powiedzenia.

Więc śmiało, teraz zostaw komentarz poniżej.

Marketing internetowy, SEO, reklama social media- Agencja marketingowa
Marketing internetowy, SEO, reklama social media- Agencja marketingowa
Jak promować bloga, stronę i sklep internetowy- 346% wzrost w miesiąc
Jak promować bloga, stronę i sklep internetowy- 346% wzrost w miesiąc 15
/
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)